Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:29 schreef Mojave het volgende:
TT is fout man!
Ik stel voor: Wie vliegt er hier deel 6
Das waar maar wel zo overzichtelijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!
Dan wen je maarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef Mojave het volgende:
[..]
Das waar maar wel zo overzichtelijk![]()
quote:Maar Schiphol ligt plat door compu failure![]()
en dat andere beest dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
As jij een beertje in de OP wilt krijg je een beertje hoor
Doe es dan!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef cheukert het volgende:
Ja, er is iemand die dat kan
Da's geen beertjequote:
quote:
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusjequote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:07 schreef Public_NME het volgende:
Mojave staat nu in de planning voor 21.05, kijken of we hem straks nog op liveATC horen![]()
Alsnog thanx!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef cheukert het volgende:
Achja, als je google ook al te moeilijk vindt
http://www.win.tue.nl/~jl(...)cteur/Versie%202006/
welkomquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:14 schreef Autoreply het volgende:
Gaaf, deze reeks nog nooit gezien![]()
Naja, ik zweefvlieg dus, ongeveer 400 uur en vlieg vooral in het buitenland. Afgelopen jaren in de bergen (Zuid-Franse Alpen) en in de Champagnestreek gevlogen, dat laatste vooral wedstrijden. Vliegclub staat in m'n onderschrift en verder ben ik techneut (AML), bestuur (en binnenkort penningmeester) en wellicht binnenkort instructeur
![]()
Edit:
Owja ik studeer Lucht- en Ruimtevaarttechniek![]()
Hij kon tenminste wel in LUX blijven pitten, dus geen stress! 20 minuten is wel heel weinig... Heb je het voor elkaar gekregen?!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
gaaf hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Bekend filmpjequote:http://download.yousendit.com/F1E6A41148B3527B
Glider v jet (mooie flyby)
Duurt nog best lang voordat ze dat doorhebbenquote:
"quote:http://download.yousendit.com/F9A1704022C8179B
Aparte landing van een Nippon 747F op EHAM? (heeft dit een specifieke reden?)
Daar zitten vast geen pax inquote:
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaarquote:
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbusquote:Daar zitten vast geen pax in
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:35 schreef cheukert het volgende:
Hoezo? Mag je tegenwoordig ook al geen lol meer hebben in een Airbus?
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzoquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)
Nou, je kan ze met laag startgewicht (geen pax/cargo idd) aardig laten stijgen, mits je genoeg snelheid maakt. Daarentegen heeft een A319 niet heel erg veel vermogen. De 757 heeft zo ongeveer de meeste fenomenale 'climb'ratio, echt geniaal wat dat ding kan! (op SXM een volle AA 752 zien gaan, wat een steile klim!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzo
Hoewel rugvluchten vast niet in het boekje staan
Hee, regel jij eens even heel snel dat mijn brief hier over 10 minuten op de deurmat ligt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Daarvoor postte is ook het 2e filmpje van die 752quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat wetenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaar)
[..]
[..]
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbus![]()
Had trouwens ook nog een leuke gezien van een A330 die compressor stall had na take-off, echt keiharde knallen en vlammen/rook uit zijn engine!![]()
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehequote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat weten
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....quote:Die Air Nipon doet aan aerodynamisch remmen, dwz geen thrust reverse en puur pitch gebruiken om van die speed af te komen.
Zie je die KLC kisten ook veel doen als op de Polderbaan een long landing approved is.
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegtquote:Die Airbus man... dat dat kut fly by wire systeem uberhaupt dit soort "rare" inputs accepteerd
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/hquote:@ nsfw, toll man, hoe veel G/A's donderdag? hoorde van een purser dat ze 40 kotszakkies had mogen ontvangen
Als je take off gaat merk je al vlot of je loadsheet klopt of nietquote:Op zondag 21 januari 2007 01:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehe
[..]
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....
[..]
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegt![]()
[..]
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/h)
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.quote:Op zondag 21 januari 2007 01:25 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]Ja wat je zegt, als je 90 graden bank aanrolt met die bus dan stoptie echt binnen limieten... is toch kut man! lijkt me echt nix aan zo'n airbus!!
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien!quote:Net trouwens uber zicht, vanaf parijs op FL410 zag je London & Amsterdam
Ja idd zo'n joystickquote:Op zondag 21 januari 2007 11:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.
[..]
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien!Kwam je uit de richting van Spanje? Toen ik met HV uit Madrid kwam, gingen we ook over Parijs, echt een megauitzicht over de stad!!
Hoeveel uren p/w vlieg je eigenlijk?
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)quote:Op zondag 21 januari 2007 12:54 schreef Autoreply het volgende:
Voor de mensen die commercieel vliegen; vliegen jullie ook nog in jullie vrije tijd? Ik kan me voorstellen dat je na het werk nog ff wat rond wilt rossen in een Pitts, Lancair of Nimbus![]()
Het is toch ook vrij prijzig om te huren? Mijn droom is (mits ik een goed betaalde baan te pakken krijgquote:Op zondag 21 januari 2007 13:04 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)
Maar een pijpert 28....![]()
Een 737 op FL410?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja idd zo'n joystickff Doom spelen op cruiselevel.
Kwam uit Barcelona idd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |