abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45481207
Ik wil nadat ik mijn huidige opleiding afgerond heb (MBO Internationale groothandel) naar de politieschool. Dat betekend dat ik eerst dit schooljaar nog moet doorlopen, en dan nog een jaar .. dan heb ik mijn MBO afgerond.

Wie zit er op de politieschool, of is inmiddels werkzaam bij de politie & kan er wat meer over vertellen.. het lijkt namelijk allemaal wel heel simpel maar wat ik hoor is de selectieprocedure nog best lastig. Lichamelijk kan ik me er wel op voorbereiden (3x per weer sportschool) maar hoe zit het verder?

Zgn. grappige opmerkingen mogen uiteraard achterwege blijven.
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:25:23 #2
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_45481262
schrijf je eerst maar is in, bij www.werkenbijpolitie.nl of iets dergelijks
Cocktail? Anyone?
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:33:11 #3
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45481489
politieopleiding is fysiek niet zo heel zwaar

kameraard zit in het 1e jaar van de politieopleiding. Ik weet wel dat er een lange sollicitatieprocedure is (kan zijn als je pecht hebt)
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45481515
Als je vragen hebt moet je me maar pmen
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:35:19 #5
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_45481563
En werk aan je grammatica; als je een proces-verbaal op moet maken is dat wel netjes.
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:38:28 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_45481670
Als je bij de peaulitie wil moet je wel eerst bewijzen dat je een ras NSB'er bent.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_45481703
pedolitie
Bier.
pi_45481762
Intressant topic. Ik wil daarover ook wel graag informatie namelijk.
pi_45482582
TVP voor mij ook
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_45482847
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:35 schreef xprotagonistx het volgende:
En werk aan je grammatica; als je een proces-verbaal op moet maken is dat wel netjes.
Jep, had ik al aan gedacht dus daar ga ik ook mee aan de slag net als IQ-testen, wat hoofdrekenen en dat soort leukigheden

Ik heb in ieder geval nog even te gaan, eerst mijn huidige opleiding afronden .. maar wil nu alvast zoveel mogelijk informatie inwinnen.

@sjimz thanks, zal je PM'en met wat vragen als ik weer online ben.
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:33:55 #11
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_45483838
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:38 schreef beelz het volgende:
Als je bij de peaulitie wil moet je wel eerst bewijzen dat je een ras NSB'er bent.
Doe eens niet
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_45483909
Ik heb me ook ingeschreven
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:21:13 #13
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_45486082
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:07 schreef XiChico het volgende:

[..]

Jep, had ik al aan gedacht dus daar ga ik ook mee aan de slag net als IQ-testen, wat hoofdrekenen en dat soort leukigheden

Ik heb in ieder geval nog even te gaan, eerst mijn huidige opleiding afronden .. maar wil nu alvast zoveel mogelijk informatie inwinnen.

@sjimz thanks, zal je PM'en met wat vragen als ik weer online ben.
probeer de spelletje, brain trainer....
Cocktail? Anyone?
pi_45486104
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:21 schreef mariskasl het volgende:

[..]

de spelletje?
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:29:40 #15
44649 beelz
pi_45486453
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:21 schreef mariskasl het volgende:

[..]

de spelletje...
Ik ken het niet maar ik denk niet dat het werkt
Besef Regulier!
pi_45494547
Naast allerei testen die je moet doorstaan (conditie, reactie vermogen, fysieke gesteldheid, sociale vaardigheden, waarnemingsvermogen en nog meer van die shit), wordt je ook nog (meerdere malen) geinterviewd en je leven wordt nagetrokken of je "clean" bent. Je familieleden, vrienden, instanties waar je mee betrokken ben geweest (school, werk e.d.) kunnen hiervoor gebeld worden ter onderzoek.
pi_45494927
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:01 schreef rahk-00 het volgende:
Naast allerei testen die je moet doorstaan (conditie, reactie vermogen, fysieke gesteldheid, sociale vaardigheden, waarnemingsvermogen en nog meer van die shit), wordt je ook nog (meerdere malen) geinterviewd en je leven wordt nagetrokken of je "clean" bent. Je familieleden, vrienden, instanties waar je mee betrokken ben geweest (school, werk e.d.) kunnen hiervoor gebeld worden ter onderzoek.
Dat is nog best heavy .. niet dat ik op dat gebied iets te vrezen heb. Helemaal clean, zelfs geen boete te vinden. Conditie moet ik ook doorkomen, sportschool zit in op de een naar hoogste schaal en train 3x in de week. Het duurt nog een tijd voordat ik de opleiding kan gaan doen (min 1.5 jaar) Ben geen drastische veranderingen van plan qua levensstijl .
pi_45498912
Ook krijg je nog een gesprek met een psycholoog en moet je een rollenspel spelen.
Dit is nog best tricky.
pi_45499135
Moet je dit ook eerst doen voor je zoeen verkeerspolitie wordt net als bij wegmisbruikers? Want dat zou ik wel willen worden
pi_45499473
Ja dan kan je daarna naar het KLPD gaan.
pi_45499513
En dan moet je eerst zeker een paar jaar in een normale auto rondkarren voor je zoeen in burger onopvallende kan doen?

Of kan je dat ook speciaal kiezen?
pi_45499574
Je moet daarvoor solliciteren
pi_45499615
Cool. En dan krijg je ook nog een opleiding oid? Wat voor niveau is dat?
pi_45499641
Sowieso heb je dan minimaal hoofdagent als rang.
pi_45499662
Dus dat duurt jaren voor je daarvoor kan gaan solliciteren?
pi_45499714
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:17 schreef veldmuis het volgende:
Dus dat duurt jaren voor je daarvoor kan gaan solliciteren?
pi_45499908
Je lichamelijke conditie moet goed zijn maar niet perfect hoor, hecht daar niet teveel aan. Wat vele malen belagrijker is is hoe jij met situaties omgaat. Of je stabiel bent, overzicht kunt houden en je autoriteit kunt behouden en je niet laat meeslepen in emoties. En of je besluitvaardig bent en verantwoording durft te nemen voor je handelen.

Oh ja en je moet donuts lusten
pi_45499928
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:23 schreef XiChico het volgende:
Ik wil nadat ik mijn huidige opleiding afgerond heb (MBO Internationale groothandel) naar de politieschool. Dat betekend dat ik eerst dit schooljaar nog moet doorlopen, en dan nog een jaar .. dan heb ik mijn MBO afgerond.

Wie zit er op de politieschool, of is inmiddels werkzaam bij de politie & kan er wat meer over vertellen.. het lijkt namelijk allemaal wel heel simpel maar wat ik hoor is de selectieprocedure nog best lastig. Lichamelijk kan ik me er wel op voorbereiden (3x per weer sportschool) maar hoe zit het verder?

politie is verschillende niveaus als je mbo hebt afgerond kun je meteen voor redelijk niveau. dan krijg je ook betaald als het goed is enzo bla bla www.google.nl succes ermee

(weet er niet zo veel van sorry)
pi_45499964
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:29 schreef SECRETZOFWAR het volgende:

[..]

politie is verschillende niveaus als je mbo hebt afgerond kun je meteen voor redelijk niveau. dan krijg je ook betaald als het goed is enzo bla bla www.google.nl succes ermee

(weet er niet zo veel van sorry)
Je krijgt sowieso op elk niveau (laag of hoog) in de opleiding betaald.
pi_45500053
De nivaue 4 politieopleiding zou ik niet echt als 'heel simpel' omschrijven. Hij is heel goed te doen, maar heel simpel is het niet.

Paar onderwerpen:

- strafvordering
- strafrecht
- wet economische delicten
- milieu wetgeving bedrijven
- milieu wetgeving algemeen
- zeden
- jeugd
- sociaal psychische problemen
- gemeenschappelijke veiligheidszorg (die gaat je gaan ergeren )
- geweldsinstructie
- zelfverdediging

En zo nog een lijstje.

Als jij inderdaad echt drie keer in de week sport, wordt het fysiek geen probleem voor je.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_45500099
geen skotoe hiero die hem beetje kunnen helpen?
pi_45500110
GVZ en Jeugdzorg ja Altijd leuk.
pi_45500134
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:37 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
geen skotoe hiero die hem beetje kunnen helpen?
Ik zie er sowieso al 2 die gereageerd hebben.
pi_45500145
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:37 schreef sjimz het volgende:
GVZ en Jeugdzorg ja Altijd leuk.
Weet al niet meer welke ik erger vond
pi_45500171
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:39 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Weet al niet meer welke ik erger vond
Ik toch duidelijk GVZ.
pi_45503024
Damn ik heb er echt zin in. Ben alleen bang dat ik naar de andere kant van het land moet omdat ze hier in Twente geen niveau 5 politiemensen zoeken.
pi_45508644
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:38 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ik zie er sowieso al 2 die gereageerd hebben.
ok ik had slecht gelezen
pi_45508677
Latent varken. Ik hoop dat je deaud blijft tijdens je opleiding.
Frusticus.
pi_45510336
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:31 schreef HenkieVdV het volgende:
Damn ik heb er echt zin in. Ben alleen bang dat ik naar de andere kant van het land moet omdat ze hier in Twente geen niveau 5 politiemensen zoeken.
Niveau 5 gaat je zeer waarschijnlijk toch niet lukken, of je moet Jezus zijn en nog wat extra mazzeltjes hebben. Op elke niveau 5 vacature komen 96 ziljard mensen af, en de vacatures in het hele land zijn vaak op 1 hand te tellen.

Geef mij maar Amsterdam
pi_45517869
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:31 schreef HenkieVdV het volgende:
Niveau 5... heb wel eens wat 'vakken' voorbij horen komen, bah

Maar ieder zijn ding
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:42:36 #41
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_45522340
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:23 schreef HeLLuM het volgende:
Latent varken. Ik hoop dat je deaud blijft tijdens je opleiding.
Doods bedreiging om een politie-opleiding? De aller laatste keer.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:49:02 #42
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45522525
Tvp.
Politie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45532195
Is het noodzakelijk dat je dit liedje ook uit je hoofd moet kunnen meezingen als je de opleiding wil voltooien
pi_45538045
wat verdient een agent eigenlijk? 1500 voor beginnend agent pm ofzo?
pi_45538204
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:03 schreef ASroma het volgende:
Ik dacht tussen de 1000-1150 per maand.
Maar ik denk dat ik als niveau 5 niet gaat lukken wel niveau 4 ga doen dan ofzo.. Wel jammer
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:10:47 #46
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_45538292
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:29 schreef beelz het volgende:

[..]

de spelletje...
Ik ken het niet maar ik denk niet dat het werkt
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_45539310
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:03 schreef ASroma het volgende:
Als je het over bruto hebt wel ja

Eind van de opleiding is het ongeveer 1600 netto incl. toeslagen enz. voor niv. 4
pi_45539405
Ik heb geen eergevoel en ambitie, ik word landverrader bij de politie!
pi_45539715
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat origineel
pi_45541943
quote:
Veel plezier op je IT-opleiding. No offence, part of the game.
pi_45572994
Ben nu bezig met de sollicitatieprocedure. Heb nu bijna 4 weken geleden mijn sollicitatiebrief de deur uit gedaan, en het duurt mij nogal te lang dus ik ga aan het eind v/d week bellen als ik nog niets heb gehoord
Zo niet.. dan toch!
pi_45581136
Heb geduld

Voor vragen kunt u zich ook uiteraard tot mij wenden!
pi_45581500
vraag, hoelang heb jij gewacht voordat je reactie had?
Zo niet.. dan toch!
pi_45581738
Euh..
Ik denk ongeveer een paar weken (3 ofzo?) voordat ik opgeroepen werd voor de keuringsdagen..
Het kan overigens ook iets langer hebben geduurd, weet het namelijk niet exact meer.. (het is alweer meer dan 2.5 jaar geleden namelijk)
pi_45581981
Allright, ik wacht nu 4 weken. Mij is verteld dat je eerst een uitnodiging krijgt voor een informatie bijeenkomst en dat je daarna pas voor de keuring moet.
Zo niet.. dan toch!
pi_45582816
Bij mij was de informatiebijeenkomst op de dag van de keuring zelf.
pi_45583105
Oke maar ik neem aan dat je die informatie niet op het keuringsinstituut hebt gekregen?
Zo niet.. dan toch!
pi_45583316
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:37 schreef NrSiX het volgende:
Oke maar ik neem aan dat je die informatie niet op het keuringsinstituut hebt gekregen?
Jawel!

's Ochtends informatiepraatje, uurtje daarna begonnen de toetsen etc.
  maandag 22 januari 2007 @ 16:44:12 #59
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45583335
Ik doe niveau 4, het is niet moeilijk en ik heb de sportkeuring gehaald zonder voorbereiding. Mijn opleiding begint nu tegen het eind te lopen dus het zit er voor mij grotendeels op. Hoewel ik sommige dingen bij de politie minder leuk vind heb ik er geen spijt van gehad om te solliciteren en heb ik het, zeker tijdens de werkperioden, prima naar mijn zin.

Het minst leuk vind ik precies datzelfde waar de burger ook over klaagt; vreemde prioriteiten en onbenullige bekeuringen. Het leukst vind ik de afwisseling van het werk, spannende zaken, goed opsporingswerk en aanhoudingen, spoedritten, hulpverlening bij mensen in nood, etc.

Voordat ik er werkte had ik wel verwacht dat er inderdaad wel wat NSB'ers rondlopen, maar dat valt echt mee. Bijna alle collega's proberen gewoon hun werk echt goed te doen en de reden dat dit op de burgers soms zo niet overkomt ligt dus niet zozeer aan de politie, maar veel meer aan de makers van het beleid.

Dat je wel gepakt wordt met 10km/u te hard, maar er 'niets' aan je fietsendiefstal wordt gedaan is voor alle executieve politiemensen ook een doorn in het oog. Maarja, het beleid wordt in Den Haag bedacht, niet op straat.

Maargoed, zeker als je eerst kantoorwerk hebt gedaan zal je merken hoe snel de werkdagen voorbij vliegen. En dat is echt heel relaxed.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_45583590
Klinkt goed Kogando! Mooie reactie
Zo niet.. dan toch!
pi_45603249
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:44 schreef Kogando het volgende:
Ik doe niveau 4, echt heel relaxed.
Jaa man, ik heb er ook echt zin in. Ik ga denk ik wel even mezelf op beter conditie werken voor de zekerheid e.d

pi_45609013
Check.

Vorig jaar niveau 5 gesolliciteerd in Utrecht. Na de keuringen, waar een redelijk positief rapport uit kwam, uiteindelijk toch afgewezen. Men twijfelde en dus volgde een afwijzing.

Toch maar een HBO-opleiding gedaan, bleek wat te ver onder mijn niveau (heb VWO gedaan) voor iets wat niet bepaald mijn roeping was (bij een opleiding waar je echt mee verder wil zal je je daar toch iets sneller overheen zetten).

Nu gaan er drie brieven de deur uit: twee voor niveau 5 (naar Utrecht en Brabant Z-O) en één voor niveau 4 (Rotterdam-Rijnmond).

Wens me maar succes .
pi_45609144
Suc6, laat maar weten hoe het afloopt
Zo niet.. dan toch!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:24:18 #64
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45609193
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:20 schreef Sloggi het volgende:
Check.

Vorig jaar niveau 5 gesolliciteerd in Utrecht. Na de keuringen, waar een redelijk positief rapport uit kwam, uiteindelijk toch afgewezen. Men twijfelde en dus volgde een afwijzing.

Toch maar een HBO-opleiding gedaan, bleek wat te ver onder mijn niveau (heb VWO gedaan) voor iets wat niet bepaald mijn roeping was (bij een opleiding waar je echt mee verder wil zal je je daar toch iets sneller overheen zetten).

Nu gaan er drie brieven de deur uit: twee voor niveau 5 (naar Utrecht en Brabant Z-O) en één voor niveau 4 (Rotterdam-Rijnmond).

Wens me maar succes .
Succes. Omdat je VWO hebt gedaan kan je overigens wel om meer salaris vragen dan je standaard krijgt. En wat betreft die keuring; gewoon vertellen wat ze willen horen.
pi_45610950
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:24 schreef Kogando het volgende:

[..]

Succes. Omdat je VWO hebt gedaan kan je overigens wel om meer salaris vragen dan je standaard krijgt. En wat betreft die keuring; gewoon vertellen wat ze willen horen.
Hoe bedoel je? De keuringen hoef ik in ieder geval niet opnieuw te doorlopen, mijn CCM-rapportage is nog anderhalf jaar geldig.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:06:25 #66
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45611021
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:04 schreef Sloggi het volgende:
Hoe bedoel je? De keuringen hoef ik in ieder geval niet opnieuw te doorlopen, mijn CCM-rapportage is nog anderhalf jaar geldig.
Oh, dacht dat je die opnieuw ging doen omdat ze twijfelde.
pi_45611179
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Kogando het volgende:

[..]

Oh, dacht dat je die opnieuw ging doen omdat ze twijfelde.
Als het korps het wil doe ik ze graag opnieuw, maar als ze me zo aan willen nemen (al is het niveau 4 in RR), dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen .
pi_45723067
Woohoo, bericht ontvangen. Ze hebben mijn gegevens doorverzonden aan een politiekoprs.
pi_45723986
Was dit topic vergeten haha maar ik heb inmiddels ook bericht gehad afgelopen woensdag.
Ik heb toch maar gebeld met werving & selectie, na wat wachten werd ik eindelijk doorverbonden met de goede afdeling. Aldaar kreeg ik een mevrouw aan de lijn die net binnen kwam, hun secretaresse was ziek vandaar dat er nogal veel brieven waren blijven liggen.
Ze heeft even gekeken tussen alle brieven en vondt ook die van mij, heeft er naar gekeken en hij is goedgekeurd! Krijg binnenkort een uitnodiging voor in informatiebijeenkomst, en daarna krijg ik te horen wanneer ik gekeurd moet worden.

Een stap dichterbij
Zo niet.. dan toch!
pi_45724264
succes aan allen!
pi_45724479
Als je geen vrouw of crimin.....allochtoon bent hoef je het niet te proberen kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Ja, of je moet voor 800 euro per maand 's ochtends vroeg je bed uit willen. Dus op niveau 2 beginnen
pi_45724522
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:01 schreef Marruk het volgende:
Als je geen vrouw of crimin.....allochtoon bent hoef je het niet te proberen kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Ja, of je moet voor 800 euro per maand 's ochtends vroeg je bed uit willen. Dus op niveau 2 beginnen
In de tijd dat ik solliciteerde was dat niet zo
pi_45724706
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:01 schreef Marruk het volgende:

Sja, racistjes kunnen ze sowieso niet gebruiken.
pi_45730016
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, racistjes kunnen ze sowieso niet gebruiken.
Nope, maar het wordt wel moeilijk door dezelfde reden afgewezen te worden bij de politie en kmar. Dikke fuck you naar die gasten verantwoordelijk dus
pi_45730044
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:47 schreef Marruk het volgende:

[..]

Nope, maar het wordt wel moeilijk door dezelfde reden afgewezen te worden bij de politie en kmar. Dikke fuck you naar die gasten verantwoordelijk dus
Ik denk dat het iets met je mentaliteit en persoonlijkheid te maken heeft.
pi_45730102
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:48 schreef gelly het volgende:

[..]

jaloezie en afgunst is a bitch
pi_45737250
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach ja, dat doe je op fok, conclusies trekken terwijl je er helemaal niets van af weet. En ja, ook ik maak mij daar geregeld schuldig aan.
pi_45859515

[ Bericht 45% gewijzigd door Jasza op 31-01-2007 20:02:53 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:03:43 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45860734
Je kunt hier ook es kijken: http://forum.infopolitie.nl
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_46692104
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:02 schreef NrSiX het volgende:
Ben nu bezig met de sollicitatieprocedure. Heb nu bijna 4 weken geleden mijn sollicitatiebrief de deur uit gedaan, en het duurt mij nogal te lang dus ik ga aan het eind v/d week bellen als ik nog niets heb gehoord
zeg gewoon dat je allochtoon bent, dan krijg je versnelde procedure.. ze zoeken namelijk meer allochtonen..
  maandag 26 februari 2007 @ 13:50:47 #81
44649 beelz
pi_46693278
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:16 schreef Christiano25 het volgende:

[..]

zeg gewoon dat je allochtoon bent, dan krijg je versnelde procedure.. ze zoeken namelijk meer allochtonen..
Of zeg gewoon dat je opa fout was in de oorlog, dan hoef je niet eens verder te solliciteren en krijg je meteen een hoog salaris omdat het in je bloed zit mensen te naaien.
Besef Regulier!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:01:43 #82
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_46693696
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:41 schreef NrSiX het volgende:

Een stap dichterbij
Een stap dichterbij om mensen te bekeuren die met hun voeten op het bankje zitten, een broodje eten in de metro, jassen afpakken van pubers, met 30 graden in de zon in je leren pakkie mensen laseren die 2km te hard rijden.

hmm jij liever dan ik
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_46696875
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:01 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Een stap dichterbij om mensen te bekeuren die met hun voeten op het bankje zitten, een broodje eten in de metro, jassen afpakken van pubers, met 30 graden in de zon in je leren pakkie mensen laseren die 2km te hard rijden.

hmm jij liever dan ik
Net of dat het enige is wat de politie doet
Van al het bovenstaande dat jij hier opsomt heb ik met mijn 2.5 jarige politie ervaring nog nooit hoeven doen.
Ik heb nog nooit 1 snelheidscontrole met de laser gedaan..

Wel gave drugsacties gedaan op de wallen, drugsacties gedaan bij dance festivals (sensation bijv.), achtervolgingen gehad, burgeracties op zakkenrollers, aanhouding van een verkrachter op heterdaad!

Na mijn opleiding lekker solliciteren naar de nationale recherche
Ik heb het prima naar mijn zin!
  maandag 26 februari 2007 @ 17:20:00 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_46700420
De verkeerspolitie is toch een volledig andere divisie tegenwoordig, of heb ik dat verkeerd begrepen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_46712038
Jep!
Is meestal binnen de korpsen een aparte afdeling, daarnaast heb je dan nog het KLPD verkeersdienst wat de landelijke verkeerspolitie is.
pi_46716966
quote:
Kun je hier nomineren voor de domste opmerking per topic?
  maandag 26 februari 2007 @ 23:35:57 #87
14827 Kogando
Modelprutser
pi_46717753
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:34 schreef kevin85 het volgende:Net of dat het enige is wat de politie doet
Gelukkig hoef je als diender niet veel zulk werk te doen. Ik schaam me echter wel voor het beleid wat er in Nederland gevoerd wordt. Als je aangifte doet van fietsendiefstal liggen de brieven waarin staat dat er geen onderzoek komt al klaar. Maar als je 10km te hard langs een flitspaal rijdt ben je 100% zeker dat er een bekeuring komt.

Wat het werken bij de politie betreft heb je niet zoveel last van de flitsgekte. Maar ik moet zeggen dat ik er niet trots op ben. Het veroorzaakt veel schade aan het imago van de politie. Ben benieuwd wanneer ze dat nou eens inzien daar in Den Haag.
pi_46718535
Tjah..
Het is absoluut ook niet mijn ding..
Echter, die flitspalen staan er nu eenmaal en ik associeer het niet bepaald met politiewerk, dat mensen dat wel doen met bermsnurkers vind ik wel jammer..
Immers, het heeft niet te maken met politiewerk, het zitten in een flitsauto..

Dat zoiets schade verooorzaakt vind ik daarom ook jammer, maar ook niet meer dan dat!
Ik kan mijn werk altijd prima 'verdedigen' naar mensen die ik spreek, de meeste zijn altijd heel enthousiast!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:54:47 #89
94617 Ps2K
pi_46722886
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:57 schreef kevin85 het volgende:

Ik kan mijn werk altijd prima 'verdedigen' naar mensen die ik spreek, de meeste zijn altijd heel enthousiast!
Het zijn de agenten zelf ook niet die het probleem zijn maar jullie leidinggevenden zouden eens een pak slaag moeten krijgen om de juiste prioriteiten te stellen.
Het is van den gekke dat je in dezelfde krant leest dat er een winkelier voor de zoveelste keer is overvallen en dit keer is neergeschoten en op bijna dezelfde pagina lees je dat er een vrouw wordt bekeurd voor het eten van een broodje in de metro.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:44:08 #90
171443 willem1234
Niveau 4 of 5
pi_46938906
Hoi,

ik ben net nieuw op deze site kwas aan et google en kwam hier terecht.

Ik heb inmiddels gesolliciteerd voor niveau 5, en ze twijfelde daar of ik er wel voor geschikt was.

Ik kreeg het aanbod om niveau 4 te gaan doen. Maar ik weet niet of ik dit moet gaan doen. Ik doe nu een technische HBO opleiding maar dat zint me niet echt.

Ik weet alleen niet als ik nu niveau 4 ga doen, ga ik dan niet onder mijn niveau werken. Kheb Havo gedaan.

Misschien zijn er hier wat mensen die tips kunnen geven of ik het wel of niet moet gaan doen. En waarom

Groeten Willem
pi_46939268
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:34 schreef kevin85 het volgende:
Wel gave drugsacties gedaan op de wallen,
Het is me een partij stoer!

2 minuten later staan die kankernegers er weer net zo hard rommel te verkopen en mensen lastig te vallen. 1x in de 3 maanden zo'n actie. Grandioos hoor

krijgt je ego tenminste weer een boost.
pi_46939300
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:55 schreef Octaafdebolle het volgende:

[..]

2 minuten later staan die kankernegers er weer net zo hard rommel te verkopen en mensen lastig te vallen. 1x in de 3 maanden zo'n actie. Grandioos hoor

held dat je bent!
pi_46939501
hoezo held?

Geef eens een uitleg waarom dat niet fatsoenlijker wordt aangepakt dan?
pi_46939623
Beste stuurlui staan aan wal he
pi_46939640
Politiewerk lijkt me best wel wat. Maar er lopen zoveel simpele figuren rond (en ik ken d'r best wel wat die nu in de opleiding zitten, die gasten ken je alles wijs maken) bovendien heb ik zwaar negatieve ervaringen vooral met de politie in onze hoofdstad. Ze verdrinken in de ellende waardoor ze niet meer weten tegen wie ze nou normaal moeten doen en wie ze aan moeten pakken.

vooral die kankerstillen mogen sterven. Die krijgen gewoon een carte blanche. Je zou denken dat het in Nederland niet gebeurde maar dat zijn gewoon halve criminelen.

En ja het zal best dat de beste stuurlui aan wal staan. Waarom worden die negers niet gewoon elke dag opgepakt?
Die bullshit wordt gewoon getollereerd. kennis/maat van me werkt op de Nieuwmarkt. Het is huilen met de pet op.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:06:52 #96
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_46939674
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:55 schreef Octaafdebolle het volgende:

[..]

Zou je in het vervolg SVP normaal willen reageren. Kanker is geen bijvoeglijk naamwoord.
pi_46940207
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:05 schreef Octaafdebolle het volgende:
Politiewerk lijkt me best wel wat. Maar er lopen zoveel simpele figuren rond (en ik ken d'r best wel wat die nu in de opleiding zitten, die gasten ken je alles wijs maken) bovendien heb ik zwaar negatieve ervaringen vooral met de politie in onze hoofdstad. Ze verdrinken in de ellende waardoor ze niet meer weten tegen wie ze nou normaal moeten doen en wie ze aan moeten pakken.

vooral die kankerstillen mogen sterven. Die krijgen gewoon een carte blanche. Je zou denken dat het in Nederland niet gebeurde maar dat zijn gewoon halve criminelen.

En ja het zal best dat de beste stuurlui aan wal staan. Waarom worden die negers niet gewoon elke dag opgepakt?
Die bullshit wordt gewoon getollereerd. kennis/maat van me werkt op de Nieuwmarkt. Het is huilen met de pet op.

Verder bestaat bureau Nieuwmarkt niet meer.
Er zit nog wel een onderdeel van de politie daar, maar daar heb ik niet een al te hoge pet van op.
Daarbij zit er nogal een verschil in niveau als je kijkt naar de mensen die in opleiding zitten.
Ik weet niet welke mensen jij kent maar ik heb daar wel een beeld bij.

Tevens worden die negers elke dag opgepakt, najah.. vrijwel iedere dag.
Drugsacties zijn overigens niet gericht op de nepdopers of de junks, dan probeer je de échte dealers te vegen, en die zie je vervolgens dan een tijdje niet meer.
pi_47157242
quote:

[..]

Van al het bovenstaande dat jij hier opsomt heb ik met mijn 2.5 jarige politie ervaring nog nooit hoeven doen.

Wel gave drugsacties gedaan op de wallen, drugsacties gedaan bij dance festivals (sensation bijv.), achtervolgingen gehad, burgeracties op zakkenrollers, aanhouding van een verkrachter op heterdaad!

God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:36:03 #99
167723 sanni
Acima de seu
pi_47158926
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:23 schreef XiChico het volgende:

Wie zit er op de politieschool, of is inmiddels werkzaam bij de politie & kan er wat meer over vertellen..
het lijkt namelijk allemaal wel heel simpel maar wat ik hoor is de selectieprocedure nog best lastig. Lichamelijk kan ik me er wel op voorbereiden (3x per weer sportschool) maar hoe zit het verder?

Volgens mij is sinds 1990 de eis om agent te worden erg versoepelt om meer mensen binnen
te krijgen en wat ik op straat zie lopen stelt mij teleur omdat het vaak van die 'kinderen' zijn
die van huis uit al geen overwicht hebben. Maar goed, ik hoop dat jij een beetje 'mans'bent en
niet zo een 'doosje' dat agent wil worden omdat "ze iets aan de maatschappij wil bijdragen"
pi_47160556
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ach..
Het werk is wel geweldig leuk
En er nog voor betaald krijgen ook
pi_47160596
Maar mensen op dancefeesten naaien in de wetenschap dat die dancefeesten (met mega omzet) zonder diezelfde mensen geen bestaansrecht zouden hebben is te smerig voor woorden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47160682
Dat zal mij eerlijk gezegd aan mijn reet roesten

De regels omtrent het gebruik van harddrugs zijn een ieder die zich hieraan schuldig maakt bekend.
Niet miepen dus als je een keer gepakt wordt!

Don't do the crime if you can't do the time..!
pi_47161793
ACAB . Oeee hij slikt een XTC-pil, oppakken die vent!!!!!!
pi_47161839
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:06 schreef cultheld het volgende:
ACAB . Oeee hij slikt een XTC-pil, oppakken die vent!!!!!!
pi_47609382
ik heb 2 vraagjes:
1)stel je wil werken bij de skotoe.. kan je dan kiezen of je een scooterskotoe wordt of een fietsskotoe?
ik zie weleens politie op scooters rijden, kan je daarvoor kiezen of wordt dat toegewezen?

2)wanneer krijg je een streepje erbij op je schouders?
pi_47610229
Je kan er voor kiezen, maar pas wanneer je klaar bent met opleiding en je chef het met je keuze eens is.

Wanneer je een streepje erbij krijgt is afhankelijk van welke opleiding je doet.
pi_47625448
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:44 schreef willem1234 het volgende:
Hoi,

ik ben net nieuw op deze site kwas aan et google en kwam hier terecht.

Ik heb inmiddels gesolliciteerd voor niveau 5, en ze twijfelde daar of ik er wel voor geschikt was.

Ik kreeg het aanbod om niveau 4 te gaan doen. Maar ik weet niet of ik dit moet gaan doen. Ik doe nu een technische HBO opleiding maar dat zint me niet echt.

Ik weet alleen niet als ik nu niveau 4 ga doen, ga ik dan niet onder mijn niveau werken. Kheb Havo gedaan.

Misschien zijn er hier wat mensen die tips kunnen geven of ik het wel of niet moet gaan doen. En waarom

Groeten Willem
Heb ook havo gedaan en doe nu niveau 3 Intelligentie zat wel goed op de keuring maar qua competentie's kwam ik tussen niveau 3 en 4 uit en is dus niveau 3 geworden. Heb er absoluut geen spijt van en heb er vertrouwen in dat als je het in je hebt en je laat het zien je ook echt wel door kan groeien ook al begin je op een wat lager niveau. Of je ook bereid bent dit te doen is een afweging die je zelf moet maken.
pi_47636870
kan iemand mij het verschil tussen de niveaus uitleggen en ook de bijbehorende salarisverschillen aangeven?
  donderdag 27 september 2007 @ 17:40:20 #109
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_53521580
Ik kick dit topic

Tijdje geleden gesolliciteerd bij de politie (korps limburg-noord), en heb vandaag de uitnodiging gekregen voor een selectie-onderzoek met onder andere een sporttest.

Mijn vraag: hebben jullie getraind voor deze sporttest? Het gaat om een hindernisbaan die binnen 3 minuten afgelegd moet worden, en mijn conditie ligt ergens ver onder nul
Heb 10 oktober die test, kan hem mogelijk ook uitstellen.
Tics van je petten.
pi_53521696
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:40 schreef nattermann het volgende:
Ik kick dit topic

Tijdje geleden gesolliciteerd bij de politie (korps limburg-noord), en heb vandaag de uitnodiging gekregen voor een selectie-onderzoek met onder andere een sporttest.

Mijn vraag: hebben jullie getraind voor deze sporttest? Het gaat om een hindernisbaan die binnen 3 minuten afgelegd moet worden, en mijn conditie ligt ergens ver onder nul
Heb 10 oktober die test, kan hem mogelijk ook uitstellen.
Zonder training is die hindernisbaan best klote. Conditie is niet eens het belangrijkste. De verzuring in benen en armen is het ergste. Dus ik zou je zeker aanraden de sportschool in te trekken. Echt geen 5 dagen in de week, maar 2 dagen in de week is denk ik wel nodig als je 0 conditie hebt.

Tien oktober is wat kort dag als je geen basis conditie hebt, maar als je even fanatiek tekeer gaat moet het mogelijk zijn..
  donderdag 27 september 2007 @ 18:03:04 #111
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_53522051
Ik dacht zelf al aan een paar kilometertjes per dag gaan hardlopen (naar het dorp hiernaast, en terug), dit moet toch ook voldoende zijn lijkt me? Hooguit een kilometer of 3 is dat.

Trainen van de spieren kan thuis ook gedaan worden, beetje push-ups enzulks..
Tics van je petten.
pi_53522187
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:03 schreef nattermann het volgende:
Ik dacht zelf al aan een paar kilometertjes per dag gaan hardlopen (naar het dorp hiernaast, en terug), dit moet toch ook voldoende zijn lijkt me? Hooguit een kilometer of 3 is dat.

Spieren trainen heb je niet echt veel aan, gewoon veel interval trainen dan kom je er wel. Iedereen met een normaal lichaam en flink wat doorzettingsvermogen kan die test halen.
pi_53522817
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:03 schreef nattermann het volgende:

Hardlopen is goed voor je uithoudingsvermogen, dus zou ik zeker aanraden.
Push-ups en squats kan ik ook aanraden, vooral de squats, omdat je benen waarschijnlijk het snelst verzuren.
pi_53522833
Elke mongool kan die sporttest halen, jeez.
Geef mij maar Amsterdam
pi_53523221
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:37 schreef Bullebak het volgende:
Elke mongool kan die sporttest halen, jeez.
Erg lastig is het niet, maar zonder enige conditie hebt kun je het wel vergeten, simpel.

Je hoeft geen topatleet te zijn, maar je moet ook niet instorten na een stukje sprinten etc.
pi_53532791
18 Oktober de test, had hem afgelopen vrijdag officieel maar vanwege omstandigheden ging dat niet door. Heb er zin in!
Zo niet.. dan toch!
pi_53532959
tvp
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
pi_53535073
Die test is echt te makkelijk
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:23:41 #119
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53540916
Ja...dat merken wij als simpele burgers. Agenten van tegenwoordig zijn net watjes in mijn ogen. Sterker nog ik heb het gevoel dat het tegenwoordig veredelde maatchappelijke werkers zijn ipv echte orde handhavers. Dus ga gerust zo door met deze opleiding want veel aanzien heeft het allang niet meer i.m.o.
verpachten & verpachten
pi_53549019
Politie school schijnt niet al te best te zijn heb ik gehoord, regelmatig moeten er leraren "geleend" worden van andere scholen, en je doet heel erg veel op de computer heb ik opgevangen van een kennis. Of dit klopt is natuurlijk een 2e:)
pi_53636135
ik heb aantal vraagjes voor de politie:

1)wanneer krijg je je eerste streepje?
2)wat betekent het eerste streepje eigenlijk?
3)wat verdien je netto als je 1 streepje hebt?
4)wat zijn je taken/functies als je 1 streepje hebt?
5)wanneer krijg je je 2e streepje?

kan iemand ze voor me beantwoorden?
pi_53636296
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:16 schreef ScofieldBurrows het volgende:
ik heb aantal vraagjes voor de politie:

1)wanneer krijg je je eerste streepje?
2)wat betekent het eerste streepje eigenlijk?
3)wat verdien je netto als je 1 streepje hebt?
4)wat zijn je taken/functies als je 1 streepje hebt?
5)wanneer krijg je je 2e streepje?

kan iemand ze voor me beantwoorden?

1) als je je eerste schooldag erop hebt zitten.
2) Dat je adspirant bent
3) Dat verschilt per regio + vorige werkervaring.
4) Dat ligt eraan welk niveau je doet en hoe ver je bent met je opleiding.
5) Sommige krijgen hun 2e streepje niet en krijgen gelijk 4 strepen. Sommige krijgen wel hun 2e streepje (dan ben je surveillant) en dat is volgens mij na anderhalf jaar.
pi_53641889
bij welk streepje krijg je een Glock...
pi_53641937
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:18 schreef ScofieldBurrows het volgende:
bij welk streepje krijg je een Glock...
een wat?
pi_53642064
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:20 schreef Wolkje het volgende:

[..]

een wat?
weleens van Google gehoord..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:25:09 #127
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_53642079
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:24 schreef ScofieldBurrows het volgende:

[..]

Dat zeg jij
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_53642099
quote:

[..]

Dat uitgerekend jij deze opmerking maakt, kijk eens naar je eigen geopende topics!

[ Bericht 4% gewijzigd door En1gma op 02-10-2007 15:49:51 ]
pi_53642187
quote:
nee, leg eens uit..

Volgens de link die ik eerder postte hebben surveillanten geen vuurwapen, en agenten wel.
Vanaf agent dus. (En een aspirant heeft volgens diezelfde link dezelfde bevoegdheden als een agent, ik weet alleen niet of je als aspirant ook een vuurwapen hebt).
pi_53644426
krijg je ook een tasergun bij de politie..
pi_53645151
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:54 schreef ScofieldBurrows het volgende:
krijg je ook een tasergun bij de politie..
ik vraag me af of je weleens oprecht interesse toont
Zo niet.. dan toch!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:33:26 #132
14827 Kogando
Modelprutser
pi_53648565
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:23 schreef sjimz het volgende:
1) als je je eerste schooldag erop hebt zitten.
2) Dat je adspirant bent
3) Dat verschilt per regio + vorige werkervaring.
4) Dat ligt eraan welk niveau je doet en hoe ver je bent met je opleiding.
5) Sommige krijgen hun 2e streepje niet en krijgen gelijk 4 strepen. Sommige krijgen wel hun 2e streepje (dan ben je surveillant) en dat is volgens mij na anderhalf jaar.
Zolang je in opleiding bent heb je 1 streep, daarna 2, 3 of 4 afankelijk van het niveau wat je gedaan hebt. Tijdens de opleiding stijg je niet in rang dus.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 23:19:06 #133
97934 ASroma
Flamboyant
pi_53656408
een oud klasgenoot van mij is nu ook agent geworden naar omzwervingen en terugvallen etc. terwijl hij altijd degene was die vroeg of je nog had gevochten in het weekend. En dan raar op keek als je niet gevochten had: "waarom ga je dan uit!?!"

de politie
pi_53662092
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:33 schreef Kogando het volgende:

[..]

Zolang je in opleiding bent heb je 1 streep, daarna 2, 3 of 4 afankelijk van het niveau wat je gedaan hebt. Tijdens de opleiding stijg je niet in rang dus.
Dat weet ik
pi_53663622
in welke fase ben je eigenlijk verzekerd van een carriere bij de politie, dus dat je niet meer zal afvallen.. is dat op het moment dat je je eerste streepje hebt of op een ander moment.
pi_53663692
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:15 schreef ScofieldBurrows het volgende:
in welke fase ben je eigenlijk verzekerd van een carriere bij de politie, dus dat je niet meer zal afvallen.. is dat op het moment dat je je eerste streepje hebt of op een ander moment.
Op het moment dat je je opleiding af hebt gemaakt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:41:03 #137
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_53664316
Kijk ook eens op: http://www.watdoejedan.nl
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_53665049
tvp
pi_53665077
Als je een allochtoon bent dan krijg je vanzelf een brief in huis.
A little bit hateful
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:48:49 #140
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53665889
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:14 schreef Liquidootje het volgende:
Als je een allochtoon bent dan krijg je vanzelf een brief in huis.
ha...ha...ha...

Cursus humor gedaan?
pi_53665946
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:48 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

ha...ha...ha...

Cursus humor gedaan?
Gezien ik zelf ook allochtoon ben en een brief thuis hebt gekregen om bij de politie te gaan. Lijkt mij dat geen poging tot humor. Nep mod.

Zeker nooit gehoord van die landelijke campagnes om meer allochtone agenten te werven?
A little bit hateful
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:55:41 #142
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53666025
Dan mag je in het vervolg best iets meer onderbouwing aan je posts geven. Want dat kan ik op afstand ook niet ruiken.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:20:55 #143
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_53667833
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:55 schreef Sjoewe het volgende:
Dan mag je in het vervolg best iets meer onderbouwing aan je posts geven. Want dat kan ik op afstand ook niet ruiken.
Haha doe nou niet.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_53668468
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:20 schreef shroomer het volgende:

[..]

Haha doe nou niet.
Oeh dat was een subtiele van die blauwe zeg. Had het nog niet door dat het een verborgen belediging was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A little bit hateful
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:58:26 #145
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53668628
Zo had ik het zelf ook niet gezien.
pi_53691305
Je hoeft in elk geval geen kennis van de Nederlandse taal te hebben. De agent die mij verhoorde schreef werkelijk elke werkwoordsvorm fout. Stam + t enzo, nog nooit van gehoord
pi_53691327
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:25 schreef Bananenman het volgende:
Je hoeft in elk geval geen kennis van de Nederlandse taal te hebben. De agent die mij verhoorde schreef werkelijk elke werkwoordsvorm fout. Stam + t enzo, nog nooit van gehoord [afbeelding]
Opgepakt gister?
pi_53691354
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:25 schreef Bananenman het volgende:
Je hoeft in elk geval geen kennis van de Nederlandse taal te hebben. De agent die mij verhoorde schreef werkelijk elke werkwoordsvorm fout. Stam + t enzo, nog nooit van gehoord [afbeelding]
Dat heb ik tot nu toe bij ieder verhoor nog meegemaakt .
pi_53691678
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:25 schreef Jasza het volgende:

[..]

Opgepakt gister?
Nee, al wat langer geleden
pi_53693196
-edit

[ Bericht 93% gewijzigd door crossover op 04-10-2007 15:11:00 ]
pi_53693790
Alle kleuters die denken grappig te zijn mogen buiten gaan spelen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:05:07 #152
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_53843357
Zo, net terug van het CCM in Apeldoorn. Eerste testdag (deel A) goed doorlopen, sporttest in 3.09 gehaald
Tics van je petten.
pi_53843377
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:05 schreef nattermann het volgende:
Zo, net terug van het CCM in Apeldoorn. Eerste testdag (deel A) goed doorlopen, sporttest in 3.09 gehaald
Je bedoeld de hindernisbaan? Wat is bij jullie de max. tijd? Of is er geen tijd waarbinnen je em gedaan moest hebben?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:11:02 #154
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_53843478
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:06 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Je bedoeld de hindernisbaan? Wat is bij jullie de max. tijd? Of is er geen tijd waarbinnen je em gedaan moest hebben?
Ja, die hindernisbaan is dat

Voor de heren was de maximale tijd 3.20, en voor vrouwen was dat 4.00.
Tics van je petten.
pi_53843567
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:05 schreef nattermann het volgende:
kan je wat meer over je eerste testdag vertellen? ik moet volgende week heen Wat heb je allemaal gehad etc?
Zo niet.. dan toch!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:30:08 #156
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_53843893
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:15 schreef NrSiX het volgende:

[..]

kan je wat meer over je eerste testdag vertellen? ik moet volgende week heen Wat heb je allemaal gehad etc?
Kwam vanmorgen om 08.30 daar aan, aangemeld, en de groep met mensen werd in 2 groepen gesplitst. De eerste groep ging eerst een computertest maken, daarna de sporttest en de tweede groep precies andersom.

Ik begon dus als eerste met de computertest, om smiddags na de lunch de sporttest te gaan doen. Deze computertest hield in:

• Test van je taalvaardigheid

• Een test waarbij je een reeks met letters kreeg (waar een logica in zat), en die reeks moet jij dan aanvullen

Denk daarbij aan zoiets:
    quote:
    A B C D ..
    A A A A ..

E
    A is dus het goede antwoord.
  • Een test waarbij je een reeks met cijfers kreeg, waar iets van een wiskundige logica in zit, en die jij vervolgens moet aanvullen.

Denk hierbij aan zoiets:
    quote:
    1 2 4 8 ..
    8 9 8 9 ..

16
    8 is dus het goede antwoord
    Er was nog een test, maar die kon onze groep niet maken omdat er iets in het netwerk kapot was. Deze mag ik dus op testdag 2 maken

De sporttest:

Hierbij moet je 5 ronde's van een parcours binnen een bepaalde tijd afleggen. Onderschat dit absoluut niet! Trainen is zeker aan te raden!
  • Tics van je petten.
    pi_53843972
    Ach die hindernis baan is makkelijk te doen, vroeger moesten we nog de shuttle run doen
    pi_53847734
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:30 schreef nattermann het volgende:

[..]

Kwam vanmorgen om 08.30 daar aan, aangemeld, en de groep met mensen werd in 2 groepen gesplitst. De eerste groep ging eerst een computertest maken, daarna de sporttest en de tweede groep precies andersom.

Ik begon dus als eerste met de computertest, om smiddags na de lunch de sporttest te gaan doen. Deze computertest hield in:

• Test van je taalvaardigheid

• Een test waarbij je een reeks met letters kreeg (waar een logica in zat), en die reeks moet jij dan aanvullen

Denk daarbij aan zoiets:
    [..]

• Een test waarbij je een reeks met cijfers kreeg, waar iets van een wiskundige logica in zit, en die jij vervolgens moet aanvullen.

Denk hierbij aan zoiets:
    [..]

Er was nog een test, maar die kon onze groep niet maken omdat er iets in het netwerk kapot was. Deze mag ik dus op testdag 2 maken

De sporttest:

Hierbij moet je 5 ronde's van een parcours binnen een bepaalde tijd afleggen. Onderschat dit absoluut niet! Trainen is zeker aan te raden!
  • Dankje Heb al wel wat informatie erover maar om het van iemand te horen die het zelf heeft gedaan is altijd beter natuurlijk! Bedankt voor de informatie
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:33 schreef sjimz het volgende:
    Ach die hindernis baan is makkelijk te doen, vroeger moesten we nog de shuttle run doen
    Heb je de test zelf al gedaan?
    Zo niet.. dan toch!
    pi_53847899
    Ja de test zelf heb ik wel eens gedaan ja.
    pi_53848574
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 15:12 schreef crossover het volgende:
    Alle kleuters die denken grappig te zijn mogen buiten gaan spelen
    echt zo'n politie-opmerking, past puik in dit topic!

pi_53930454
    Ik ga over n tijdje (wil eerst nog mn prop van mn huidige opleiding halen) ook solliciteren.. twijfel heel erg over het niveau.. weten jullie of ze je dat ook aanraden bij je solli?

(vooropleidingen: havo gedaan, toen vwo en ben nu met mn prop geschiedenis bezig)
    pi_53931567
    Het niveau waarop je instroomt zal niet alleen met je vooropleiding te maken hebben, ook andere factoren, zoals levenservaring, spelen een rol.

Je wordt getoetst en aan de hand daarvan wordt je niveau bepaald.
    pi_53943691
    Je kan dan wel solliciteren op hbo niveau zover ik weet.. maar daar is wel meer over te vinden op de website
    Zo niet.. dan toch!
    pi_53954817
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 10:36 schreef NrSiX het volgende:
    Je kan dan wel solliciteren op hbo niveau zover ik weet.. maar daar is wel meer over te vinden op de website
    twijfel ook vooral over t hbo of wo niveau... (wt t wo is n kleine kans) maar de inhoudelijke verschillen tussen de opleidingen worden me op de site niet echt duidelijk. Las wel ergens dat je gewoon kunt solliciteren en dat zij je dan aanraden wat t beste bij je past, dus denk dat ik maar gewoon voor de hbo ga.
    pi_53957749
    Hoi allemaal, even een vraagje. Ik heb vrij slechte ogen, links -4,75 en rechts -2,25. Zijn alle kansen op politiewerk nu voor mij verkeken? Van de site word ik niet veel wijzer
    pi_53970545
    o, en nog n vraagje mag je n gezichtspiercing hebben als agent? (t is maar n klein knopje in mn neus, maar bij sommige beroepen wordt hier al moeilijk over gedaan)
    pi_53986709
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 23:11 schreef GlazenKaak het volgende:
    Hoi allemaal, even een vraagje. Ik heb vrij slechte ogen, links -4,75 en rechts -2,25. Zijn alle kansen op politiewerk nu voor mij verkeken? Van de site word ik niet veel wijzer
    Same here, kom daar ook niet echt wijs uit....
    Iedereen is uniek, behalve ik.
    pi_53993091
    Morgen de eerste testdag, ben benieuwd =]
    Zo niet.. dan toch!
      woensdag 17 oktober 2007 @ 20:58:26 #169
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_53996792
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 18:25 schreef NrSiX het volgende:
    Morgen de eerste testdag, ben benieuwd =]
    Moet je in Apeldoorn zijn? Zo ja; hoelaat?

Ik moet morgen voor mn 2e testdag in Apeldoorn zijn, om 12.30
    Tics van je petten.
    pi_53996806
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 23:11 schreef GlazenKaak het volgende:
    Zolang je met bril of lenzen goed zicht hebt is het totaal geen probleem.
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 15:46 schreef Bagel het volgende:
    o, en nog n vraagje mag je n gezichtspiercing hebben als agent? (t is maar n klein knopje in mn neus, maar bij sommige beroepen wordt hier al moeilijk over gedaan)
    Verschilt per korps en vaak zelfs per bureau. Zou gewoon even bellen en navraag doen.
    pi_53998595
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 20:58 schreef nattermann het volgende:

[..]

Jup ik moet in Apeldoorn zijn, om half 9 1e testdag.. zie er wel een beetje tegenop, ben net een tijdje uit het ziekenhuis en mijn conditie is niet echt hoog maja we zullen maar eens laten zien dat we ondanks dat toch doorzettingsvermogen hebben
    Zo niet.. dan toch!
    pi_54004205
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 22:11 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Jup ik moet in Apeldoorn zijn, om half 9 1e testdag.. zie er wel een beetje tegenop, ben net een tijdje uit het ziekenhuis en mijn conditie is niet echt hoog maja we zullen maar eens laten zien dat we ondanks dat toch doorzettingsvermogen hebben
    Succes! Laat even weten hoe het ging.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wolkje op 18-10-2007 08:41:35 ]
    pi_54012427
    Dankje Het ging lekker.. sporttest in 3.11 gehaald.. ik las in sommige reactie's dat deze "makkelijk" te doen was maar ik vond het nog best tegenvallen. Nu heb ik een tijdje niet gesport maar toch
    Voor de lunch hebben we nog een toets gedaan op de pc (we begonnen meteen om 9 uur met de sporttest)
    die toets omvat hetgeen wat hierboven al was beschreven.. wiskundige logica / letterlogica etc. Na de lunch de taaltoets + M5Q + persoonlijkheids vragenlijst.
    Zo niet.. dan toch!
    pi_54012649
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 16:12 schreef NrSiX het volgende:
    Dankje Het ging lekker.. sporttest in 3.11 gehaald.. ik las in sommige reactie's dat deze "makkelijk" te doen was maar ik vond het nog best tegenvallen. Nu heb ik een tijdje niet gesport maar toch
    Voor de lunch hebben we nog een toets gedaan op de pc (we begonnen meteen om 9 uur met de sporttest)
    die toets omvat hetgeen wat hierboven al was beschreven.. wiskundige logica / letterlogica etc. Na de lunch de taaltoets + M5Q + persoonlijkheids vragenlijst.
    Mooi.. hoelaat was je klaar, en wanneer krijg je uitslag van IQ-test?
    En wanneer heb je testdeel b?
    Oh, en welk niveau solliciteer je voor?
    Wat een vragen allemaal he
    pi_54013627
    Ik was om half 2 ongeveer klaar, sommigen iets eerder / later.
    De uitslag van alle toetsen krijg je pas na de 2e testdag Die heb ik de 29ste.. kon hem volgende week al laten plaats vinden maar ik moet dan werken helaas.
    Sollicitatie is voor niveau 4 =]
    Zo niet.. dan toch!
    pi_54013700
    Maatje van me zit nu in Sloterdijk de opleiding te doen ofzo?

Weet niet waar het zit, maar zegt dat het best relaxed is
    pi_54016331
    over de piercings: n knopje in je neus is meestal geen probleem hoor ik net
    pi_54226941
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 20:58 schreef nattermann het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Ik moet morgen vor de 2e testdag heen in Apeldoorn om 12:30
    Zo niet.. dan toch!
    pi_54250726
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 20:58 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Zolang je met bril of lenzen goed zicht hebt is het totaal geen probleem.
    [..]

Verschilt per korps en vaak zelfs per bureau. Zou gewoon even bellen en navraag doen.
    Je moet je lenzen toch uitdoen bij keuring. En dan is het -2 of -2.5 als ik het goed heb. Optie is gewoon je ogen te laten laseren. Als je de rest al gehaald hebt en hierop word afgewezen.

Heb zelf nivo 3 gehaald, en daarop afgewezen aangezien ik propedeuse HBO had en max score bij iq test.. (Gezeur met blabla te slim en te laag nivo ) Maar weer is opnieuw proberen voor nivo4. nivo 5 lijkt me niets.

ps. Bij gelderland-zuid hebben ze dan ook een eis dat als je VWO of HBO+ hebt dat je niet mag solliciteren op nivo 4. Ook zoiets zwaars irritant. Vooral omdat ik dan dit jaar voor het laats kan proberen op nivo 4, aangezien ik daarna afgestudeerd ben.
      dinsdag 4 december 2007 @ 17:06:08 #180
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_55038320
    Zo, even een kick.

Heb mijn sollicitatieprocedure bij de politie vervolgd, en krijg vandaag de volgende brief thuis:
    quote:
    Op basis van de beoordeling van uw selectiedossier, deel ik u mede dat de Regiopolitie Limburg-Noord u vooralsnog - in afwachting van uw beslissing en het verdere verloop van de selectieprocedure - in aanmerking wil laten komen voor een opleidingsplaats op niveau 3 (politiemedewerker).

(...)

Het vervolg van de procedure bestaat uit een medische keuring en -indien u deze medische keuring positief heeft afgesloten- een betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek. Daarna zal de definitieve besluitvorming plaatsvinden.
    Kan iemand me uitleggen wat deze medische keuring inhoudt, en wat het betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek inhoudt?
    Tics van je petten.
      dinsdag 4 december 2007 @ 17:07:32 #181
    94617 Ps2K
    pi_55038353
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:06 schreef nattermann het volgende:
    Zo, even een kick.

Heb mijn sollicitatieprocedure bij de politie vervolgd, en krijg vandaag de volgende brief thuis:
    [..]

Kan iemand me uitleggen wat deze medische keuring inhoudt, en wat het betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek inhoudt?
    topic lezen
    quote:
    beelz - donderdag 18 januari 2007 @ 18:38
      dinsdag 4 december 2007 @ 17:08:27 #182
    44649 beelz
    pi_55038371
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:06 schreef nattermann het volgende:
    Zo, even een kick.

[..]

De medische keuring houdt in dat ze je aars gaan controleren op maximale penetratiediepte. Alle agenten zijn namelijk homo's en ze willen weten of jij ook geschikt bent voor herenliefde.
    Besef Regulier!
    pi_55038379
    medische keuring wordt gewoon je lichaam getest op zwakke punten.

Betrouwbaarheids en geschiktheidsonderzoek zal wel het rollenspel zijn, gesprek met een psycholoog en een gesprek met belangrijke mensen uit je korps.
      dinsdag 4 december 2007 @ 17:13:01 #184
    44649 beelz
    pi_55038463
    Tevens:
    Besef Regulier!
    pi_55058289
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:08 schreef sjimz het volgende:
    medische keuring wordt gewoon je lichaam getest op zwakke punten.

Betrouwbaarheids en geschiktheidsonderzoek zal wel het rollenspel zijn, gesprek met een psycholoog en een gesprek met belangrijke mensen uit je korps.
    Dat heeft hij al gehad
    Ze gaan een antecedenten onderzoek doen na je medische keuring
    Zo niet.. dan toch!
      woensdag 5 december 2007 @ 15:17:21 #187
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_55058715
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:03 schreef ASroma het volgende:
    A.C.A.B
    En bij wie ga jij uithuilen als je lieve fietsje is gestolen ?

Bij mama?
    Tics van je petten.
      woensdag 5 december 2007 @ 16:57:16 #188
    167671 Hijacking
    wat is je probleem ?
    pi_55060849
    quote:
    voor geen goud wordt ik een wout
    happen naar de baas
      woensdag 5 december 2007 @ 16:58:37 #189
    167671 Hijacking
    wat is je probleem ?
    pi_55060894
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 15:17 schreef nattermann het volgende:

[..]

En bij wie ga jij uithuilen als je lieve fietsje is gestolen ?

Bij mama?
    aangeifte doen van een gestolen fiets !!
    happen naar de baas
    pi_55060915
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 16:57 schreef Hijacking het volgende:

[..]

voor geen goud wordt ik een wout
    Alsof je de taaltest door zou komen
      woensdag 5 december 2007 @ 17:12:39 #191
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_55061239
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 16:58 schreef Hijacking het volgende:

[..]

aangeifte doen van een gestolen fiets !!
    Beter doe je aangifte
    Tics van je petten.
    pi_55062131
    ^ lol ik ga helaas niet verder in het proces.. jammer maar goed
    Zo niet.. dan toch!
    pi_55062142
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 18:29 schreef NrSiX het volgende:
    ^ lol ik ga helaas niet verder in het proces.. jammer maar goed
    Hoezo niet dan?
    pi_55097510
    Beetje vaag allemaal, de 2 redenen die in de brief stonden als reden.. die zijn niet de reden van de afwijzing maar dat was wat anders.. euh beetje raar dus dat in de brief staat wat niet goed is maar dat ze je aan de telefoon vertellen dat je daar eigenlijk niet op afgekeurd kan worden Denk dat ze genoeg geschikte mensen hebben opleiding zit vol.
    Zo niet.. dan toch!
      vrijdag 7 december 2007 @ 11:36:32 #195
    116091 Heatseeker
    ATTAMOTTAMOTTA
    pi_55097543
    Ik plaats hier even een tvp.
    Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
    pi_55118649
    Ik wilde in een grijs verleden bij de politie. (heb zelfs nog een jaar als basis gevolgd) Opzich is er met de organisatie zelf niets mis, ik heb mijn keuze alleen heroverwogen aangezien ik niet denk dat het leuk is om over 20 jaar agent te zijn in Ollandistan, als je begrijp wat ik bedoel.

In 2001/2002 heb ik ook een dagje meegekeken op een politie academie. Ik heb een les "meegemaakt", schietoefening gedaan, en heb ze de stormbaan zien doen. Aardige mensen hoor, maar na al die jaren zie ik nog die kleine blonde vrouwtjes met die "iets te dikke achterwerken" voor me. waggelend over dat parcours.

De straffen voor misdadigers zijn te laag in Nederland. Politiewerk is over het algemeen gevaarlijk (afgezien van acceptgiro brigade), en niet al te best betaald. Bevoegdheden zijn niet al te groot, wat dat betreft is de Amerikaanse politie een goed voorbeeld voor Nederland. Ik volgde in 2002 ook de perikelen omtrent het nieuwe uniform. Toen ik de voorstellen voor het "clownspak" zag (compleet met lakschoentjes en basketbalpetje) wist ik genoeg.

Ik ben maar de grafische kant op gegaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Synthesist op 08-12-2007 02:37:32 ]
    pi_57478992
    Zo, ik zal dit topic eens reanimeren!

zijn de mensen die n tijdje terug al die tests hadden gedaan al aan de opleiding begonnen? Ben wel erg benieuwd hoe dat bevalt.
    Heb zelf net gesolliciteerd op 2 facatures op niveau 5 (politikundige bachelor) nu maar op de reacties wachten.
      woensdag 19 maart 2008 @ 17:13:17 #198
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_57479641
    Begin augustus begonnen met keuringen etcetera, en ben aangenomen

21 april begin ik aan de opleiding, niveau 3 in Eindhoven.
    Tics van je petten.
    pi_57480365
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 16:40 schreef Bagel het volgende:
    Zo, ik zal dit topic eens reanimeren!

zijn de mensen die n tijdje terug al die tests hadden gedaan al aan de opleiding begonnen? Ben wel erg benieuwd hoe dat bevalt.
    Heb zelf net gesolliciteerd op 2 facatures op niveau 5 (politikundige bachelor) nu maar op de reacties wachten.
    Als je vacature gewoon met een C schrijft maak je de volgende keer meer kans.
    pi_57482111
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:47 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Als je vacature gewoon met een C schrijft maak je de volgende keer meer kans.
    uhmmm... deed t met n C :p alleen de F klopte niet! maar t maakt niet uit, want voor niveau 5 en 6 hoef je geen taaltest te doen

edit: wel n erg stomme spelfout trouwens!

nog n edit:
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:13 schreef nattermann het volgende:

Vet, gefeliciteerd! duurt wel lang zeg, voordat je kunt beginnen!

[ Bericht 16% gewijzigd door Bagel op 19-03-2008 19:08:43 ]
    pi_57484391
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:13 schreef nattermann het volgende:

Netjes, congrats!
    Heb vandaag weer ff gebeld met W&S. Binnenkort een gesprek op het bureau over de tekortkomingen in mijn rapport, daarna weer opnieuw solliciteren in mei
    Zo niet.. dan toch!
    pi_57485109
    Lijkt mij ergens ook wel leuk Maar heb vwo.
    pi_57539544
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 20:33 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Netjes, congrats!
    Heb vandaag weer ff gebeld met W&S. Binnenkort een gesprek op het bureau over de tekortkomingen in mijn rapport, daarna weer opnieuw solliciteren in mei
    spannend, succes alvast!

ik heb vandaag de eerste brief thuis, stond eigenlijk alleen maar in dat ik binnen 3 weken informatie van t korps krijg, maar ben er wel blij mee

@ PF: je kunt met je vwo ook heel goed terecht bij de politie hor. (heb ik ook)
    pi_57692648
    Hallo mensen ik heb een 'vraagje'. Ik ben bijna 22 jaar, gestopt met MBO ICT niveau 4 (4,5 jaar hieraan verspild zonder diploma. (zou dit een probleem kunnen gaan worden bij het solliciteren?)

Ik wil ook graag bij de politie aan het werk, lijkt mij veel gevarieerder en leuker dan werk in de ICT branche. Graag zou ik daarna ook willen doorgroeien richting KLPD verkeerspolitie!

(saai, kantoor(niet de hele dag voor mij, ik wil ook eens buiten komen en bv aan het verkeer deelnemen, bijvoorbeeld auto/motor), 9 tot 5 job (hopenlijk politie niet?, daar werkt men toch in diensten?), trekt mij totaal niet)

Nu heb ik al een beetje rondgekeken op de website van de politie. Ik zou met mijn vmbo-tl diploma in aanmerking kunnen komen voor een opleiding op niveau 4, allround medewerker. Ook zou ik dan graag de verkorte opleiding willen volgen, 2,5 ipv 4 jaar! ('gewoon' omdat het sneller is en ook vanwege mijn leeftijd)

Verder wat dingetjes over mij: ik ben gewoon gezond en fit en zie en hoor perfect. Ik ben afgelopen jaren veel met (ICT) school en stage bezig geweest. Bijbaan gehad bij een callcenter (twenty4help).

Ik heb wel verstand van pc's, af en toe een pc probleempje is leuk maar van 9 tot 5 achter een pc zitten gebruikers ondersteunen en de boel beheren, ik weet niet of er nog iets geestdodenders (dat is mijn mening) dan dat bestaat. (maargoed, ieder zijn ding)

Ik ben woonachtig in zuid-limburg, dit is ook de regio waar ik graag wil solliciteren en zou willen werken, helaas op dit moment geen verkorte opleiding.

En dan nog mijn 'belangrijkste' vraag, hoe en waar moet ik solliciteren, op de website zie ik door de bomen heb bos niet meer!

Ik ben benieuwd op jullie reacties, laat maar horen positief of negatief, maar vooral ook informatie.!

Gr. Erik
      zaterdag 29 maart 2008 @ 16:09:19 #205
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_57697334
    Ik had ook gesolliciteerd bij korps Limburg-Zuid, maar volgens mijn moeder (die werkt op de politieacademie in Eindhoven) is er een wachttijd van 4 jaar bij Zuid

Dat is dus ook meteen de reden waarom ik bij Limburg-Noord heb gesolliciteerd
    Tics van je petten.
    pi_57700927
    hey natterman, hoe hen jij gesolliciteert. Via mail, zoka welk adres.

Gr. Erik
      zaterdag 29 maart 2008 @ 20:25:35 #207
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_57702570
    Nee niet via mail, was via zo'n formulier wat je op internet moet invullen, en dan verstuurt. Weet even niet meer welke site dat was, volgens mij kombijdepolitie.nl
    Tics van je petten.
    pi_57720596
    Via politie.nl kom je er ook op... gewoon daar op de vacature reageren, dan krijg je direct n bevestiging via de mail en een tijdje later een brief thuis. Nog wat later krijg je n stapel solli formulieren thuis gestuurd (daar ben ik nu mee bezig :p)

waarom maak je je huidige opleiding eigenlijk niet af? t lijkt me dat je nu bijna klaar bent toch?
    pi_57845925
    De reden waarom ik gestopt ben met ict is omdat ik het niet ging halen. MAW van school geschopt op het laatste moment. (maar dat verwachtte ik al)

Nou de sollicitatieformulieren zijn dus al binnen. (ik voldeed aan de formele eisen van de opleiding waarin ik interesse had getoont (allround politiemedewerker in limburg-zuid)

Al één stap in de goede richting dus. thumbs upwinking smiley

Ook staat er een vraag tussen of ik sport ja of nee. Dat is momenteel niet het geval maar, ik heb geen topconditie maar ik rook en drink niet en val niet om na een paar meter rennen.. Is het verstandiger een abonnement te nemen bij een locale sportschool? Zodat ik ook erop kan zetten dat ik sport! (lijkt me dat die ook best zwaar weegt)

Kan iemand (agent of agent in opleiding) mij het e.e.a vertellen over het werk? Ik heb wel enig idee en op de site vd politie staat ook veel competenties die je tijdens de opleiding geleerd krijgt / moet doen.

- vermogensdelicten
    - optreden bij zedendelicten
    - optreden bij delicten tegen de openbare orde
    - optreden bij delicten wapenwetgeving
    - optreden op plaats delict bij ernstige delicten
    - publiekservice
    - arrestantenzorg
    - toezicht houden bij evenementen

zijn voorbeelden daarvan, toezicht houden bij evenementen lijkt mij dan bijvoorbeeld minder leuk. Een van de leukere (leukste) dingen lijkt mij surveileren op straat in auto of op motor, met name motor! Dit is wat ik uiteindelijk dan ook meer wil gaan doen... Is dit een speciale richting, standaard werk van de politie? (of moet je voor dit werk meer aan het klpd denken?) Ik hoop dat u mij het een en ander kunt vertellen. En dat surveileren in auto komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens de opleiding, of mag je pas na de opleiding achter het stuur kruipen van een auto?

Kortom hoe ziet de dag van een agent er uit (kun je zelf ook je voorkeur aangeven?)

Ben benieuwd naar jullie reacties

[ Bericht 6% gewijzigd door GTR86 op 05-04-2008 11:09:04 ]
    pi_57850731
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef GTR86 het volgende:
    De reden waarom ik gestopt ben met ict is omdat ik het niet ging halen. MAW van school geschopt op het laatste moment. (maar dat verwachtte ik al)

Nou de sollicitatieformulieren zijn dus al binnen. (ik voldeed aan de formele eisen van de opleiding waarin ik interesse had getoont (allround politiemedewerker in limburg-zuid)

Ook staat er een vraag tussen of ik sport ja of nee. Dat is momenteel niet het geval maar, ik heb geen topconditie maar ik rook en drink niet en val niet om na een paar meter rennen.. Is het verstandiger een abonnement te nemen bij een locale sportschool? Zodat ik ook erop kan zetten dat ik sport! (lijkt me dat die ook best zwaar weegt)

Kan iemand (agent of agent in opleiding) mij het e.e.a vertellen over het werk? Ik heb wel enig idee en op de site vd politie staat ook veel competenties die je tijdens de opleiding geleerd krijgt / moet doen.

- vermogensdelicten
    - publiekservice
    - arrestantenzorg
    - toezicht houden bij evenementen

zijn voorbeelden daarvan, toezicht houden bij evenementen lijkt mij dan bijvoorbeeld minder leuk. Een van de leukere (leukste) dingen lijkt mij surveileren op straat in auto of op motor, met name motor! Dit is wat ik uiteindelijk dan ook meer wil gaan doen... Is dit een speciale richting, standaard werk van de politie? (of moet je voor dit werk meer aan het klpd denken?) Ik hoop dat u mij het een en ander kunt vertellen. En dat surveileren in auto komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens de opleiding, of mag je pas na de opleiding achter het stuur kruipen van een auto?

Kortom hoe ziet de dag van een agent er uit (kun je zelf ook je voorkeur aangeven?)

Dan kun je idd niet verder met die ict opleiding
    wat n vragenlijst he, dat sollicitatieformulier, die van mij is net n paar dagen op de post...
    Ik denk dat je alles wat je opschrijft moet toelichten in dat gesprek, dus als je n sport wil opschrijven schrijf dan gewoon fitness op, daar kan iedereen wel wat over vertellen!
    Als je je conditie n btje snel wil opbouwen kun je ook heel goed gaan hardlopen met zo´n schema.
    pi_57851316
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef GTR86 het volgende:

- vermogensdelicten <-- Je moet een simulatie aangifte spelen met een rollenspeler en een examinator
    - optreden bij zedendelicten <-- Je gaat een rollenspel spelen met een zedenslachtoffer/dader of een slachtoffer van Huiselijk geweld
    - optreden bij delicten tegen de openbare orde <-- Je moet in koppeltjes van 4 mensen gaan aanhouden
    - optreden bij delicten wapenwetgeving <--- Je gaat met een koppeltje een verhoorplan maken en iemand een verhoor afgeven over de wet wapens en munitie
    - optreden op plaats delict bij ernstige delicten <-- je komt als eerste ter plaatse bij een plaats delict met bijvoorbeeld een lijk
    - publiekservice Heeft ook met vermogensdelicten te maken
    - arrestantenzorg Woord spreekt voor zich
    - toezicht houden bij evenementen Je bent chef hek of chef lint bij een groot evenement.

Je mag al tijdens de opleiding achter het stuur kruipen aleen dan moet je wel beide BROA opleidingen hebben volbracht, de Motor opleiding zit niet in de opleiding van allround medewerker.

Hopelijk heb je er wat aan, je kan me altijd PMen
    pi_57893751
    Hey sjimz,

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Ben je zelf agent of agent in opleiding?

Hoe zit het voor de rest met dat auto/ motor gebeuren, surveilleren in de auto lijkt mij erg leuk. Kun je hiervoor apart kiezen of iets dergelijks, de weg op in auto (of motor), is dat dagelijkste taak van een paar uur of incidenteel? En motor, is dit nog een speciale tak?

Als je niets te doen hebt en/of mij een plezier wilt doen, kun je dan de kernopgaven(die ik van politie-site heb) even kort kunnen toelichten met misschien een eigen ervaring erbij? (hier hebben misschien wel meer mensen iets aan. )

- toezicht houden in publiek domein
    - optreden bij milieuovertredingen
    - optreden bij milieuovertredingen bij bedrijven
    - aanpak gemeenschappelijke veiligheidszorg
    - aanpak van sociaalpsychische problematiek
    - optreden bij overlast
    - toezicht houden op verkeersveiligheid
    - optreden bij drugsdelicten
    - afhandelen van verkeersongevallen
    - optreden bij geweldsdelicten/optreden bij
    - vermogensdelicten
    - publiekservice
    - arrestantenzorg (dit spreekt idd voor zich)
    - toezicht houden bij evenementen (jij geeft aan 'sjef hek of sjef lint' wat houdt dit ongeveer in?)
    - toezicht houden bij evenementen met dreigende escalaties
    - jeugdzorg
    - uitvoeren van complexe verkeerscontroles
    - vreemdelingenzorg

Dit zijn natuurlijk maar wat 'kernopgaven' maar hoe zit een werkweerk van een agent(in opleiding) er ongeveer uit? ( computer werk? surveilleren, toezicht, controles, schietoefeningen?, speciale rijopleiding?, ) Sowieso komt er nog een infoavond als de sollicitatieprocedure wat verder is gevorderd.

p.s. ik heb pas geleden info pakket ontvangen en een aanmeldingsformulier waarop ik mijn gegevens moest invullen en opsturen zodat ze bij de politie in de computer komen. Ik moet over ongeveer 3 weken contact met hun opnemen.

Greets Erik

[ Bericht 8% gewijzigd door GTR86 op 07-04-2008 21:31:38 ]
    pi_57900632
    Ik zal je morgen even PMen.
    En ja ik ben politieagent.
    pi_57917842
    Is goed. Ik wacht.
    pi_57922758
    PM is verstuurd
    pi_57931344
    Met interesse dit topic gelezen. Ik zit momenteel in de ICT (like meerderen hier ) en wil ook de Pliesieopleiding in op niveau 5. Ik ken een aantal Politiemensen in m'n omgeving en weet dus goed wat het inhoudt.

Voor allerlei psychologische en taaltesten vrees ik niet, maar het puntje parcours met de ballen, mat en kar gaat een pijnpunt worden vrees ik. Nu sport ik eens per week sinds oktober na 2 jaar alleen maar met de auto (ICT he ) te hebben gereden. Hoe zwaar is dat nu die sporttest? Ik lees verschillende reacties, variërend van peanuts tot zwaar. Ben dan ook benieuwd naar de sport- en conditieachtergrond van de peanutsroepers.

Iemand?
    pi_57931433
    Tja, ik had er geen problemen mee. In die tijd voetbalde ik 1x per week (6e klasse reserve, dus dat stelt niks voor), en rende ik er een keer per week bij. Ik moet wel zeggen dat ik van nature een goede conditie heb. Ik heb echter ook mensen drie keer dood zien gaan tijdens die test, dus je weet maar nooit .
    pi_57931611
    Ik neem aan figuurlijk dood?
    pi_57932256
    Uiteraard .
    pi_57958519
    hmm de test is vrij pittig, ik heb em ook gedaan (en wel gehaald gelukkig :p ) maar ik was wel bekaf daarnaa... het is echt een interval wat je doet, en je kan niet rusten ertussen.. het beste kan je dus een tijd vantevoren naar de sportschool en vragen of ze een interval trainingsprogramma voor je willen maken, dan haal je het vast wel ..
    Afhankelijk van de regio krijg je ook een zwemtest (kreeg ik ook, moest ik als jong ventje een beer van 45 gaan versjouwen in het water.. maar het ging goed)..

Verder heb ik alle keuringen met goed resultaat doorlopen en heb ik het keuringsrapport hier nog liggen, ook het gesprek met de psycholoog, rollenspel, toetsen etc... als je dus vragen hebt kun je me altijd ff PM'en of in dit topic stellen (misschien wel handiger..)

Ow en of ik nu in de opleiding zit of agent ben? Nee.... ben op een hele lullige manier niet aangenomen, ik was namelijk een maand te jong toen ik aan de 1e keuring meedeed, dit werd pas opgemerkt bij mijn aanname gesprek, maar doordat ik te jong was is de keuring officieel ongeldig verklaard, waardoor ik dus ook niet aangenomen kan worden!!

ZIt nu ook in een ICT opleiding, maar ben achteraf erg blij dat ik toen niet aangenomen ben, ik was op dat moment nog veel te jong (17) en onervaren. Ik ben nu met een 4 jarige HBO opleiding bezig (bedrijfskundige informatica) en wil na mn opleiding (of als ik het niet haal eerder) opnieuw naar de keuring, maar dan als politiekundig master (hoogste niveau).
    Nog 2 jaar
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      maandag 14 april 2008 @ 17:47:38 #221
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_58046466
    Vanmorgen naar Apeldoorn geweest, uniform opgehaald

Volgende week maandag begint mijn opleiding
    Tics van je petten.
    pi_58046897
    Mooi zo zin in?
    Zo niet.. dan toch!
      maandag 14 april 2008 @ 18:41:59 #223
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_58047502
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 18:12 schreef NrSiX het volgende:
    Mooi zo zin in?
    heb er veel zin in ja, na 9 maanden werken is naar school gaan toch ook weer fijn
    Tics van je petten.
    pi_58048262
    ja dat kan ik mij voorstellen, ik ga het in mei weer proberen.. eerst een gesprek aangaan met w&s voor verbeterpunten =]
    Zo niet.. dan toch!
    pi_58086330
    Ik heb ongeveer 10 dagen geleden mijn aanmeldingsformulieren opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het heeft geduurt voordat jullie daar een reactie op kregen. En zo ja, krijg je dan meteen iets te horen en wat volgt hierna, sporttest, of duurt dat nog even?

Gr Erik
    pi_58086905
    In mijn tijd ( ) kreeg ik eerst de sporttest + reken en taal test.
    Paar weken daarna het gesprek met de psycholoog en het rollenspel.
    En enkele weken daarna een gesprek met afgevaardigden van het korps.
    pi_58091917
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef sjimz het volgende:
    In mijn tijd ( ) kreeg ik eerst de sporttest + reken en taal test.
    Paar weken daarna het gesprek met de psycholoog en het rollenspel.
    En enkele weken daarna een gesprek met afgevaardigden van het korps.
    Is nu ook nog zo. Het kan wel even duren voor je bericht terug krijgt trouwens Erik.
    Zo niet.. dan toch!
    pi_58107175
    Ik wil mischien opleiding bij KLPD gaan doen (persoonsbeveliger)

Deze opleiding duurt als ik het goed hebt 18 maanden.

Maar ik zag dat je daarna volgens mij ook nog de alround politiemedewerker moest afronden
    Is dat echt zo ?
    Moet je dus nog 3/4 jaar die opleiding gaan doen, en dus ook op straat lopen als politie agent.

Want opleiding persoons beveliger lijkt mij zeker intressant maar wil niet de opleiding alround politie medewerker volgen, waarbij je weer 3/4 jaar studeren moet en ook op straat moet lopen als politie agent.
      PR/Manusje van alles donderdag 17 april 2008 @ 14:44:24 #229
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_58112286
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 12:50 schreef GTR86 het volgende:
    Ik heb ongeveer 10 dagen geleden mijn aanmeldingsformulieren opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het heeft geduurt voordat jullie daar een reactie op kregen. En zo ja, krijg je dan meteen iets te horen en wat volgt hierna, sporttest, of duurt dat nog even?

Gr Erik
    Je kan als het tegenzit zo een half jaar bezig zijn. ( in totaal dan he )

[ Bericht 1% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 17-04-2008 14:50:39 ]
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      donderdag 17 april 2008 @ 14:48:12 #230
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_58112378
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 19:07 schreef XiChico het volgende:

[..]

ja hoor, je merkt overal om je heen dat het de IQ test is die 't em doet!
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      donderdag 17 april 2008 @ 14:53:30 #231
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_58112498
    quote:

[..]

Jammer dat je die manuren verslindende drugsacties op dance feesten wel puik vindt.

Is namelijk exact dezelfde naaierij als de megalomane ureninzet voor hardrijders en fietsers-zonder-licht.

maar kan me verder voorstellen dat je je vermaakt
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_58117420
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 14:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je kan als het tegenzit zo een half jaar bezig zijn. ( in totaal dan he )
    Standaard
    Zo niet.. dan toch!
    pi_58124737
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jammer dat je die manuren verslindende drugsacties op dance feesten wel puik vindt.

Is namelijk exact dezelfde naaierij als de megalomane ureninzet voor hardrijders en fietsers-zonder-licht.

maar kan me verder voorstellen dat je je vermaakt
    Hoezo is het naaierij?
    Degene die de wet overtreden zijn toch schuldig, niet de politie?
    pi_58126453
    Toch maar effe tvp, doordat ik dit weer lees kriebelt weer om toch de kant als beroep bij politie te gaan
    ............................
    pi_58152256
    Ik heb nog 'even' een vraagje. Je wordt neem ik aan ook gescreend, waar word vooral naar gekeken? In principe ben ik helemaal 'clean' alleen heb ik wel vaker een bekeuring gehad (met de auto)... Kan dit problemen gaan opleveren?

Ik heb er overigens al helemaal zin in. Ook leuk dat je meteen een leuke cent eraan over houd!
      PR/Manusje van alles zaterdag 19 april 2008 @ 01:03:57 #236
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_58152362
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 00:58 schreef GTR86 het volgende:
    Ik heb nog 'even' een vraagje. Je wordt neem ik aan ook gescreend, waar word vooral naar gekeken? In principe ben ik helemaal 'clean' alleen heb ik wel vaker een bekeuring gehad (met de auto)... Kan dit problemen gaan opleveren?

Ik heb er overigens al helemaal zin in. Ook leuk dat je meteen een leuke cent eraan over houd!
    Bekeuringen voor snelheid of het niet dragen van de gordel maken echt niet uit Dingen als rijden met drank op kunnen wel vervelend uitpakken voor je Zolang je geen banden met extremistische groeperingen hebt stelt zo'n antecedenten onderzoek niet veel voor
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      zaterdag 19 april 2008 @ 04:03:32 #237
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_58153797
    Nee, zo moet je het inderdaad niet zien. Wat Fiets dus zegt.
    Ze trekken je vrijwel op het einde van je sollicitatieprocedure na, maar problemen zoals verkeersboetes enzulks zullen (vrijwel) geen problemen opleveren, mits je onder invloed van alcohol of andere dingen ( ) in aanraking bent gekomen met politie/justitie.

Uiteraard wordt wel van je verwacht dat je geen criminelen in je familie/vriendengroep hebt zitten.
    Tics van je petten.
    pi_58154143
    Ach ik ben zelfs met Bureau Halt in aanraking geweest en dat was uiteindelijk geen probleem
    pi_58156887
    Ok ok dan hoef ik mij bij mijn weten gelukkig geen zorgen daarover te maken. :D
    pi_58166542
    Nog iets wat mij zomaar te binnen schiet. De kleding, loop je 'altijd' met overhemd en stropdas of is het ook mogelijk om in een gewone trui met 'politie' erop te lopen. (zomaar een vraagje):P
    pi_58166565
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:29 schreef GTR86 het volgende:
    Nog iets wat mij zomaar te binnen schiet. De kleding, loop je 'altijd' met overhemd en stropdas of is het ook mogelijk om in een gewone trui met 'politie' erop te lopen. (zomaar een vraagje):P
    Ik draag vaak genoeg een coltrui tijdens mijn dienst.
      zaterdag 19 april 2008 @ 21:45:10 #242
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_58166867
    Ik ben afgelopen maandag naar Apeldoorn geweest om uniform af te halen, maar dat is een berg kleren, dat zeg ik je! 2 flinke verhuisdozen vol.. zitten truien bij, gewoon overhemden, en nog een heleboel!
    Tics van je petten.
    pi_58166893
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik draag vaak genoeg een coltrui tijdens mijn dienst.
    Beters.. Krijg je verschillende soorten outfits van de politie? (is dit iets waarvoor je kunt kiezen of hoe is dit geregeld, uniform etc?)
    pi_58166915
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:46 schreef GTR86 het volgende:

[..]

Beters.. Krijg je verschillende soorten outfitten vd politie? (is dit iets waarvoor je kunt kiezen of hoe is dit geregeld, uniform etc?)
    Je krijgt een basisuitrusting en je kan ook nog via de webshop online kleding bestellen die niet in het basispakket zit via kledingpunten die je per jaar krijgt.
    pi_58390793
    Sh*t ik lees net (pas) dat je na het opsturen van het aanmeldingsformulier ZELF na (ongeveer) 7 dagen contact op moest nemen met de politie om na te vragen of je in aanmerking komt voor een sollicitatie. Nu zijn mijn formulieren al zo'n 3 weken geleden opgestuurd en ik maar afwachten. Zeker niemand hier die hetzelfde is overkomen. Ik hoop niet dat ik hiermee een slechte indruk achterlaat, dat zou een lekker begin zijn.

(overmorgen (morgen is ja koninginendag ) gelijk even bellen, misschien overdrijf ik maar hoe is dit bij jullie gegaan, ook zelf gebeld (zo staat het op het infopakket dat je zelf even moet bellen))

Gr. Erik

Ik hoop echt aangenomen te worden, lijkt mij een geweldige baan!
    pi_67978020
    jaar-schop

In 2004 heb ik sollcitatie verstuurd en een intake gesprek gehad. Ze wilden me wel hebben en ik mocht door naar de testen, maar ben toen afgehaakt:

woog toen 20kg meer en twijfelde over de sporttest (kon geen minuut onafgebroken hardlopen) en kreeg een vaste baan aangeboden met een goed salaris, wat mij overhaalde er mee te stoppen.

Het is alleen áltijd blijven sluimeren. Elke keer als ik een motoragent voorbij zie komen zeg ik tegen mn vriend (of met wie ik dan ook daar loop/rijd): later, als ik groot ben, word ik gewoon motoragent, want da's echt mijn droombaan!

Inmiddels heb ik een WO opleiding gevonden die in veel opzichten prima bij me past. Ik heb het naar mijn zin, de studie is leuk en ik zie mezelf later wel in die sector werken, ergens.
    Maar, elke keer dat ik zeg 'later als ik groot ben, word ik motoragent', begint het me steeds meer te kriebelen: ik wil het weten, weten of ik écht die keuze heb, of dat het een droom blijft.

Als ik de keuze niet heb, en word afgewezen, maak ik mijn huidige opleiding af. Ben nu al een eind, heb het verder naar mijn zin en kan het met hard werken ook wel afronden, iig de bachelor.
    Als ik de keuze wel krijg, neig ik nu naar overstappen: motoragente worden bij het KLPD..

Dus vorige week heb ik een sollicitatie verstuurd. Ik wil weten of ik de keuze heb, of ik mag twijfelen of dat ik de droom op moet geven en gewoon door moet gaan waarmee ik nu bezig ben.

Inmiddels, 20kg lichter, de Zeven Heuvelenloop gelopen (15km) en bezig met krachttraining, denk ik de test wel te kunnen redden inmiddels.
    De rest van de testen, ik moet en zal de keuze hebben, dus ga mijn uiterste best doen. Vroeger veel als strandwacht gewerkt, ook samengewerkt met de politie en aspiranten opgeleid in het Reddend Zwemmen

Maargoed, er zijn meer dingen dan sporttest en een vlotte babbel hebben. Rollenspel en psychologisch onderzoek bijvoorbeeld. Antecedentenonderzoek moet geen probleem zijn.

Wie weet.. zijn er nog meer mensen die nu bezig zijn?
    Ja doei.
    pi_67980505
    Als eens nagedacht over vrijwillig bij de politie te gaan?
    Zo hoef je de keus niet te maken en heb je het allebei

Ik zeg dit omdat het salaris (vooral in het begin) niet veel soeps is en waarschijnlijk een flinke stap terug... moet je er ook voor over hebben.

Als ik het zo hoor heb je aardig aan je fysiek gewerkt en zal dat dus geen problemen meer moeten geven. Als je verder stevig in je schoenen staat en al wat levenservaring hebt moeten de rest van de testen ook geen belemmering zijn..
    pi_67980609
    salaris is voor mij niet zo zeer een vereiste heb liever een leuke baan met uitdaging (waar ik ook nog wa voor de samenleving beteken in dit geval)

doe nu een IT opleiding met een salaris garantie van minimaal 2300 bruto startsalaris dus ik wéét wat ik 'laat schieten'.

Daarbij word ik dan in het begin betaald om opleiding te volgen, waar ik nu moet betalen en lenen Dus ik ga er nu zeker alleen maar op vooruit en met hopelijk een WO P en VWO vooropleiding en gewoon een hoop ervaring en zelfvertrouwen, zal ik zeker niet (lang) op het minimum hangen

[ Bericht 19% gewijzigd door motorbloempje op 13-04-2009 17:44:52 ]
    Ja doei.
    pi_67980732
    Het salaris zal nooit een vetpot worden vergeleken met wat je voor een vergelijkbare functie krijgt in het bedrijfsleven o.i.d. Maar goed, als je bij de politie werkt voor het geld zit je sowieso op de verkeerde plek denk ik.
    pi_67980768
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 17:42 schreef Sloggi het volgende:
    Het salaris zal nooit een vetpot worden vergeleken met wat je voor een vergelijkbare functie krijgt in het bedrijfsleven o.i.d. Maar goed, als je bij de politie werkt voor het geld zit je sowieso op de verkeerde plek denk ik.
    juh
    Ja doei.
    pi_67985997
    Is wel aardig herkenbaar dat verhaal van jou motorbloempje, ga deze week naar een voorlichtingsmiddag van het KLPD hopelijk geeft dat mij meer duidelijkheid.

Voor welke functie wil je dan gaan solliciteren?
    Want als je bij het KLPD motoragent wil worden heb je nog een heel traject voor de boeg, helemaal omdat alleen voor niv 3 kan solliciteren momenteel.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 20:51:14 #252
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_68953020
    Hmm, vraagje van mijn kant.

Wil opzich ook wel een inschrijven voor politieopleiding. Alleen ik heb een neef, die een aantal jaar geleden gezeten heeft voor inbraak. Maak ik dan nog wel een kans?
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68953108
    gewoon aangeven bij het intakegesprek en er zeker niet over zwijgen
    Ja doei.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 20:59:59 #254
    180648 iFries
    pi_68953348
    Ah mooi. Het is dus niet per definitie kansloos
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68953469
    neuh.. denk 't niet.

Als jij dit bij je intake gewoon zegt, van 'joh, mijn neef heeft een gevangenisstraf gehad en dat kan bij antecedentenonderzoek naar boven komen etc'. dan kunnen zij jou dat meteen zeggen, en het zou me verbazen als ze JOU daardoor af zouden wijzen, door ZIJN fout waar jij NIETS mee te maken hebt, neem ik aan
    Ja doei.
    pi_68953491
    ik heb overigens donderdag mijn intakegesprek
    Ja doei.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 21:04:21 #257
    180648 iFries
    pi_68953513
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:03 schreef motorbloempje het volgende:
    neuh.. denk 't niet.

Als jij dit bij je intake gewoon zegt, van 'joh, mijn neef heeft een gevangenisstraf gehad en dat kan bij antecedentenonderzoek naar boven komen etc'. dan kunnen zij jou dat meteen zeggen, en het zou me verbazen als ze JOU daardoor af zouden wijzen, door ZIJN fout waar jij NIETS mee te maken hebt, neem ik aan
    Nee, maar ze doen zo'n onderzoek niet voor niks zou je zeggen
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68953581
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:04 schreef iFries het volgende:

[..]

Nee, maar ze doen zo'n onderzoek niet voor niks zou je zeggen
    klopt, maar het is niet alsof hij gewikkeld is in allerlei racistische netwerken en weetikveel wat?

als hij na die inbraak zijn leven heeft gebeterd 'n all zal 't wel meevallen
    Ja doei.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 21:11:15 #259
    180648 iFries
    pi_68953848
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

klopt, maar het is niet alsof hij gewikkeld is in allerlei racistische netwerken en weetikveel wat?
    Nah "Gewoon" ingebroken
    quote:
    als hij na die inbraak zijn leven heeft gebeterd 'n all zal 't wel meevallen
    Mooi

Hoop zelf een beetje bij de politie op een motor te komen , is toch wel mijn grootste passie
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68954095
    je gaat me toch niet in de weg zitten hè?

wil je bij een regiocorps of het KLPD?
    Ja doei.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 21:32:22 #261
    180648 iFries
    pi_68955031
    Twijfel ik nog een beetje tussen, maar op dit moment gaat voorkeur uit naar regiocorps
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68955334
    Heb zelf donderdag KLPD voorlichting, kan je dus dan vertellen hoe dat gaat hoop dat ze daar mensen voor niveau 4 toelaten, want de niveau 3 vacatures zijn pas geldig vanaf 2011

maar ga in ieder geval kijken en hopen dat mijn dossier eventueel ook geldig is voor regiocorpsen als ik de testen haal
    Ja doei.
    pi_68957250
    Alleen DKDB kan je niv 4 doen helaas bij het KLPD en dit gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen.
    Zelf baal ik hier ook van.

Vraag mij alleen een ding af motorbloempje, ben je bewust van wat voor spoor je achterlaat op internet?
    Want kom je al zo op 3 forums tegen met hoop info etc.
    Helaas lopen er genoeg gekken rond op de wereld en als je een agent word/bent moet je nog meer oppassen met wat je achter laat op het WWW.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 22:12:54 #264
    180648 iFries
    pi_68957264
    Ah mooi! Ben benieuwd Snap alleen niet wat je bedoeld met dat niveau 3 en 4. Jij wilt niveau 4 doen ? Of 3?
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68957520
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:12 schreef sander89 het volgende:
    Alleen DKDB kan je niv 4 doen helaas bij het KLPD en dit gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen.
    Zelf baal ik hier ook van,

Vraag mij alleen een ding af motorbloempje, ben je bewust van wat voor spoor je achterlaat op internet?
    Want kom je al zo op 3 forums tegen met hoop info etc.
    Helaas lopen er genoeg gekken rond op de wereld en als je een agent word/bent moet je nog meer oppassen met wat je achter laat op het WWW.
    klopt ben ik me ook zeer bewust van en zal ook zeker voorzichtig zijn met gegevens, hyves en dat soort zaken. Sowieso de laatste tijd al en stuk beter op gaan letten. Heb nooit echt 'wat te verbergen' gehad, en geleefd met 'ze weten je toch wel te vinden' maar mocht ik doorgaan donderdag, dan zullen her en der wat gegevens met persoonlijke informatie over onder andere woonplaats en dergelijken verdwijnen.

Voor uitspraken en zulks hoef ik mij niet echt druk te maken. Ben een moraalridder in hart en nieren
    Ja doei.
    pi_68957716
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:12 schreef sander89 het volgende:
    Zelf baal ik hier ook van.
    ik ga eens kijken wat ze voor me te bieden hebben, Als ik met niveau 3 ook kan doen wat ik wil, dan ben ik tevreden
    Ja doei.
    pi_68959078
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ga eens kijken wat ze voor me te bieden hebben, Als ik met niveau 3 ook kan doen wat ik wil, dan ben ik tevreden
    Voor motoragent(e) moet je volgens mij ook bij het KLPD niv 4 hebben.
    Dus dat kan wel nog 10 jaar duren als je pech heb van begin opleiding tot motoragent.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 12-05-2009 22:54:59 ]
      dinsdag 12 mei 2009 @ 22:46:42 #268
    180648 iFries
    pi_68959084
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:03 schreef motorbloempje het volgende:
    ik heb overigens donderdag mijn intakegesprek
    Heb heul de tijd over dit bericht heen gelezen

Succes!
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_68962658
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:46 schreef sander89 het volgende:

[..]

Voor motoragent(e) moet je volgens mij ook bij het KLPD niv 4 hebben.
    Dus dat kan wel nog 10 jaar duren als je pech heb van begin opleiding tot motoragent.
    klopt en als dat dus niet kan ga ik eerst voor regiopolitie niveau 4 als dat wel kan

Dank je IFries
    Ja doei.
      woensdag 13 mei 2009 @ 16:21:16 #270
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_68982789
    Geen informatica meer Motorbloempje?
    Oh really?
    pi_68982973
    Ik doe informatiekunde wat opzich nog steeds bevalt, in dat opzicht, dat de opleiding prima is en ik deze (met wat werken ) ook wel af kan maken

Zat er sowieso aan te denken om in plaats van de Informatiekunde-master de MCI te gaan doen. Al schijnt de master bij ons wel echt een eitje te zijn .

Ga eerst kijken wat ze voor me hebben en of ze me willen hebben (of ik de testen doorkom) daarna heb ik nog 2 jaar de tijd om te solliciteren, waarin ik gewoon doorga met mijn studie. Dus wie weet maak ik m'n bachelor nog gewoon braaf af

de testen doorkomen kost ook weer een half jaar ofzo, dus dat scheelt dan als k dat al heb of weet dat ik niet geschikt ben/bevonden word

[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 13-05-2009 16:30:49 ]
    Ja doei.
    pi_69023192
    jeuh, door naar de testen

ga 23 juni ook nog even kijken bij een regio-corps-voorlichting en kan eventuele al gehaalde testen daarbij meenemen, omdat regio-corpsen en klpd verkeersdienst dezelfde testen hebben dus hoef nu nog niet te beslissen.

Mag ook mee een dienst draaien met het KLPD, zei de meneer van de recruiters, dus begin komende week maar 's bellen daarvoor!

Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:11:31 #273
    180648 iFries
    pi_69028369
    Je mag nu gelijk, na enkel een voorlichting, een dienst meedraaien?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69028617
    ik heb bij een bevriende motoragent bij het regiocorps ook al een keer meegedraaid, zelfs zónder voorlichting en intake gehad te hebben

was zeer tof om 's mee te maken.
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:20:53 #275
    180648 iFries
    pi_69028724
    Moet komende tijd ook maar eens kijken naar voorlichtingen ...
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69028800
    ik ben nog nooit ergens zó zeker van geweest en nu ben ik echt bang dat ik de testen niet doorkom
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:26:44 #277
    180648 iFries
    pi_69028949
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:22 schreef motorbloempje het volgende:
    ik ben nog nooit ergens zó zeker van geweest en nu ben ik echt bang dat ik de testen niet doorkom

Al moet ik je er doorheen schoppen!
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69029054
    hihi

ik ga ook echt zó ongelofelijk mijn best doen..

ik zag al die proeves die je moet doen, voor 't KLPD dus, en ik zag er geen een waarvan ik dacht 'oh, dat kan ik niet' of 'oh, dat wil ik niet'... allemaal dingen die ik interessant, leuk, nuttig, gaaf of tof vind...

natuurlijk, elk werk, elke opleiding heeft zijn mindere kanten, dat heb ik bij 't meelopen ook zeker wel gehoord (en veel naar gevraagd), maar de voordelen zijn volgens mij veel groter dan de nadelen..
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:33:44 #279
    211016 Cocktailprikker
    Cocktailprikker
    pi_69029174
    Dat dit kan in Nederland Moblo als agente te motor, het moet niet gekker worden Kan mijn papiertje nu al inleveren volgens mij

donderdag 14 mei 2009 @ 20:34:34 #280
    180648 iFries
    pi_69029209
    Tof Maar proeves?
    Frysk bloed tsjoch op!
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:34:53 #281
    180648 iFries
    pi_69029219
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:33 schreef Cocktailprikker het volgende:
    Dat dit kan in Nederland Moblo als agente te motor, het moet niet gekker worden Kan mijn papiertje nu al inleveren volgens mij

Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69029346
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:33 schreef Cocktailprikker het volgende:

ja klopt, dus blijf vooral uit de buurt
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:34 schreef iFries het volgende:
    Tof Maar proeves?
    euh.. je hebt 3 maanden les, 3 maanden praktijk.

elke 3 maanden les, bereid je je voor op de praktijk, dus allemaal gerichte dingen voor het onderdeel waar je terecht komt (bij het KLPD dus, want daar ga je bij oa. Marechaussee, Spoorwegpolitie, Waterpolitie, Verkeerspolitie etc. langs) en moet je aan het eind van die in totaal 6 maanden bewijzen met een proeve (per casus verschillend) wat je hebt geleerd

Dat is bij regiocorpsen weer anders ingedeeld, maar ook daar heb je proeves, soort van tentamens, al dan niet in de praktijk
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:41:01 #283
    180648 iFries
    pi_69029450
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja klopt, dus blijf vooral uit de buurt
    [..]

euh.. je hebt 3 maanden les, 3 maanden praktijk.

elke 3 maanden les, bereid je je voor op de praktijk, dus allemaal gerichte dingen voor het onderdeel waar je terecht komt (bij het KLPD dus, want daar ga je bij oa. Marechaussee, Spoorwegpolitie, Waterpolitie, Verkeerspolitie etc. langs) en moet je aan het eind van die in totaal 6 maanden bewijzen met een proeve (per casus verschillend) wat je hebt geleerd

Dat is bij regiocorpsen weer anders ingedeeld, maar ook daar heb je proeves, soort van tentamens, al dan niet in de praktijk
    Ah ok! Ik weet nog steeds niet wat ik wil KLPD of Regiocorps!
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69029493
    gewoon naar beide voorlichtingen gaan.

het is wel zo dat er voor Verkeerspolitie pas vanaf 2011 weer opleidingsplaatsen zijn veel veel veeeeeel belangstelling
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:55:55 #285
    180648 iFries
    pi_69030000
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
    gewoon naar beide voorlichtingen gaan.

het is wel zo dat er voor Verkeerspolitie pas vanaf 2011 weer opleidingsplaatsen zijn veel veel veeeeeel belangstelling
    ow ...

Nou, dat helpt wel in de keuze
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69030106
    nou ja, als je écht verkeerspolitie wilt doen, dan is 't het wachten wel waard

ik zit nu vooral te twijfelen of ik me écht wil specialiseren op snelweg, of dat ik graag provinciale wegen en autowegen (en stad/dorp) doe...

op het moment neig ik naar de laatste, maar KLPD blijft trekken...
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 21:01:29 #287
    180648 iFries
    pi_69030239
    Is het niet mogelijk om bij regiocorps te beginnen, en dan door te gaan naar KLPD? Snelweg is natuurlijk wel machtig
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69030378
    yup, da's mogelijk en je doet daar natuurlijk ook heel veel ervaring op... maargoed, ik wacht even de testen af en de voorlichting van 23 juni
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 21:07:22 #289
    180648 iFries
    pi_69030558
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 21:04 schreef motorbloempje het volgende:
    yup, da's mogelijk en je doet daar natuurlijk ook heel veel ervaring op... maargoed, ik wacht even de testen af en de voorlichting van 23 juni

Het irritante hier is ook nog eens dat ik waarschijnlijk het buiten Friesland moet gaan zoeken .. zowel regiocorps als klpd
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69030599
    nou ja... er is wel meer buiten Friesland hè?
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 21:10:00 #291
    180648 iFries
    pi_69030713
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef motorbloempje het volgende:
    nou ja... er is wel meer buiten Friesland hè?
    Ja De grote boze wereld
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69030911
    ik ben pas één keer in mn leven in Friesland geweest maar hey, ben d'r wel geweest

nu alleen nog de waddeneilanden
    Ja doei.
      donderdag 14 mei 2009 @ 21:16:48 #293
    180648 iFries
    pi_69031124
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
    ik ben pas één keer in mn leven in Friesland geweest maar hey, ben d'r wel geweest

nu alleen nog de waddeneilanden
    Geloof me, je mist niks ..
    SPOILER
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69031228
    je hebt gelijk, ik ga het ESF nu wel verder uitlachen
    Ja doei.
      zondag 17 mei 2009 @ 19:43:41 #295
    180648 iFries
    pi_69127461
    Gisteren op het politiebureau geweest om aangifte te doen van vermissing van mijn rijbewijs, en gesproken met dienstdoende agent. Korpsen Friesland & Groningen mogen geen personeel aannemen :-) maar eens om me heen gaan kijken waar ik heen wil
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69145529
    Visus is ook in orde
    Ja doei.
      maandag 18 mei 2009 @ 19:37:44 #297
    180648 iFries
    pi_69161106
    Tof

Ik ben net langs opticien geweest .. en dát gaat nog heul spannend worden

Met lenzen in: 0,8 & 0,9
    Zonder lenzen: 0,2 en 0,2

Beide dus net onder de grens
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69162468
    Zijn je lenzen wel nog goed?
    Tja anders is het erg klote.
      maandag 18 mei 2009 @ 20:21:48 #299
    180648 iFries
    pi_69163088
    Dat is eigenlijk best wel een goede Heb deze lenzen al een tijdje in
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_69169911
    je mag niet onder de grens zitten dus ik zou 't nog even met nieuwe lenzen proberen
    Ja doei.
      maandag 18 mei 2009 @ 23:22:38 #301
    180648 iFries
    pi_69172839
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
    je mag niet onder de grens zitten dus ik zou 't nog even met nieuwe lenzen proberen
    Ik zit hier echt ENORM te balen ...

Politieopleiding, hoe en wat? #2

[ Bericht 11% gewijzigd door iFries op 18-05-2009 23:35:26 ]
    Frysk bloed tsjoch op!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')