Netjes, congrats!quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:13 schreef nattermann het volgende:
Begin augustus begonnen met keuringen etcetera, en ben aangenomen
21 april begin ik aan de opleiding, niveau 3 in Eindhoven.
spannend, succes alvast!quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:33 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Netjes, congrats!
Heb vandaag weer ff gebeld met W&S. Binnenkort een gesprek op het bureau over de tekortkomingen in mijn rapport, daarna weer opnieuw solliciteren in mei
Dan kun je idd niet verder met die ict opleidingquote:Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef GTR86 het volgende:
De reden waarom ik gestopt ben met ict is omdat ik het niet ging halen. MAW van school geschopt op het laatste moment. (maar dat verwachtte ik al)
Nou de sollicitatieformulieren zijn dus al binnen.(ik voldeed aan de formele eisen van de opleiding waarin ik interesse had getoont (allround politiemedewerker in limburg-zuid)
Al één stap in de goede richting dus. thumbs upwinking smiley
Ook staat er een vraag tussen of ik sport ja of nee. Dat is momenteel niet het geval maar, ik heb geen topconditie maar ik rook en drink niet en val niet om na een paar meter rennen.. Is het verstandiger een abonnement te nemen bij een locale sportschool? Zodat ik ook erop kan zetten dat ik sport! (lijkt me dat die ook best zwaar weegt)
Kan iemand (agent of agent in opleiding) mij het e.e.a vertellen over het werk? Ik heb wel enig idee en op de site vd politie staat ook veel competenties die je tijdens de opleiding geleerd krijgt / moet doen.
- vermogensdelicten
- optreden bij zedendelicten
- optreden bij delicten tegen de openbare orde
- optreden bij delicten wapenwetgeving
- optreden op plaats delict bij ernstige delicten
- publiekservice
- arrestantenzorg
- toezicht houden bij evenementen
zijn voorbeelden daarvan, toezicht houden bij evenementen lijkt mij dan bijvoorbeeld minder leuk. Een van de leukere (leukste) dingen lijkt mij surveileren op straat in auto of op motor, met name motor! Dit is wat ik uiteindelijk dan ook meer wil gaan doen... Is dit een speciale richting, standaard werk van de politie? (of moet je voor dit werk meer aan het klpd denken?) Ik hoop dat u mij het een en ander kunt vertellen. En dat surveileren in auto komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens de opleiding, of mag je pas na de opleiding achter het stuur kruipen van een auto?
Kortom hoe ziet de dag van een agent er uit (kun je zelf ook je voorkeur aangeven?)
![]()
Ben benieuwd naar jullie reacties
quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef GTR86 het volgende:
De reden waarom ik gestopt ben met ict is omdat ik het niet ging halen. MAW van school geschopt op het laatste moment. (maar dat verwachtte ik al)
Nou de sollicitatieformulieren zijn dus al binnen.(ik voldeed aan de formele eisen van de opleiding waarin ik interesse had getoont (allround politiemedewerker in limburg-zuid)
Al één stap in de goede richting dus. thumbs upwinking smiley
Ook staat er een vraag tussen of ik sport ja of nee. Dat is momenteel niet het geval maar, ik heb geen topconditie maar ik rook en drink niet en val niet om na een paar meter rennen.. Is het verstandiger een abonnement te nemen bij een locale sportschool? Zodat ik ook erop kan zetten dat ik sport! (lijkt me dat die ook best zwaar weegt)
Kan iemand (agent of agent in opleiding) mij het e.e.a vertellen over het werk? Ik heb wel enig idee en op de site vd politie staat ook veel competenties die je tijdens de opleiding geleerd krijgt / moet doen.
- vermogensdelicten <-- Je moet een simulatie aangifte spelen met een rollenspeler en een examinator
- optreden bij zedendelicten <-- Je gaat een rollenspel spelen met een zedenslachtoffer/dader of een slachtoffer van Huiselijk geweld
- optreden bij delicten tegen de openbare orde <-- Je moet in koppeltjes van 4 mensen gaan aanhouden
- optreden bij delicten wapenwetgeving <--- Je gaat met een koppeltje een verhoorplan maken en iemand een verhoor afgeven over de wet wapens en munitie
- optreden op plaats delict bij ernstige delicten <-- je komt als eerste ter plaatse bij een plaats delict met bijvoorbeeld een lijk
- publiekservice Heeft ook met vermogensdelicten te maken
- arrestantenzorg Woord spreekt voor zich
- toezicht houden bij evenementen Je bent chef hek of chef lint bij een groot evenement.
zijn voorbeelden daarvan, toezicht houden bij evenementen lijkt mij dan bijvoorbeeld minder leuk. Een van de leukere (leukste) dingen lijkt mij surveileren op straat in auto of op motor, met name motor! Dit is wat ik uiteindelijk dan ook meer wil gaan doen... Is dit een speciale richting, standaard werk van de politie? (of moet je voor dit werk meer aan het klpd denken?) Ik hoop dat u mij het een en ander kunt vertellen. En dat surveileren in auto komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens de opleiding, of mag je pas na de opleiding achter het stuur kruipen van een auto?
Je mag al tijdens de opleiding achter het stuur kruipen aleen dan moet je wel beide BROA opleidingen hebben volbracht, de Motor opleiding zit niet in de opleiding van allround medewerker.
Kortom hoe ziet de dag van een agent er uit (kun je zelf ook je voorkeur aangeven?)
![]()
Hopelijk heb je er wat aan, je kan me altijd PMen
Ben benieuwd naar jullie reacties
quote:
Is nu ook nog zo. Het kan wel even duren voor je bericht terug krijgt trouwens Erik.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef sjimz het volgende:
In mijn tijd () kreeg ik eerst de sporttest + reken en taal test.
Paar weken daarna het gesprek met de psycholoog en het rollenspel.
En enkele weken daarna een gesprek met afgevaardigden van het korps.
Je kan als het tegenzit zo een half jaar bezig zijn.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:50 schreef GTR86 het volgende:
Ik heb ongeveer 10 dagen geleden mijn aanmeldingsformulieren opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het heeft geduurt voordat jullie daar een reactie op kregen. En zo ja, krijg je dan meteen iets te horen en wat volgt hierna, sporttest, of duurt dat nog even?
Gr Erik
ja hoor, je merkt overal om je heen dat het de IQ test is die 't em doet!quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:07 schreef XiChico het volgende:
[..]
Jep, had ik al aan gedacht dus daar ga ik ook mee aan de slag net als IQ-testen, wat hoofdrekenen en dat soort leukigheden![]()
Jammer dat je die manuren verslindende drugsacties op dance feesten wel puik vindt.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:34 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Net of dat het enige is wat de politie doet![]()
Van al het bovenstaande dat jij hier opsomt heb ik met mijn 2.5 jarige politie ervaring nog nooit hoeven doen.
Ik heb nog nooit 1 snelheidscontrole met de laser gedaan..
Wel gave drugsacties gedaan op de wallen, drugsacties gedaan bij dance festivals (sensation bijv.), achtervolgingen gehad, burgeracties op zakkenrollers, aanhouding van een verkrachter op heterdaad!![]()
Na mijn opleiding lekker solliciteren naar de nationale recherche
Ik heb het prima naar mijn zin!
Standaardquote:Op donderdag 17 april 2008 14:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je kan als het tegenzit zo een half jaar bezig zijn.( in totaal dan he )
Hoezo is het naaierij?quote:Op donderdag 17 april 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jammer dat je die manuren verslindende drugsacties op dance feesten wel puik vindt.
Is namelijk exact dezelfde naaierij als de megalomane ureninzet voor hardrijders en fietsers-zonder-licht.
maar kan me verder voorstellen dat je je vermaakt
Bekeuringen voor snelheid of het niet dragen van de gordel maken echt niet uitquote:Op zaterdag 19 april 2008 00:58 schreef GTR86 het volgende:
Ik heb nog 'even' een vraagje. Je wordt neem ik aan ook gescreend, waar word vooral naar gekeken? In principe ben ik helemaal 'clean' alleen heb ik wel vaker een bekeuring gehad (met de auto)... Kan dit problemen gaan opleveren?
Ik heb er overigens al helemaal zin in. Ook leuk dat je meteen een leuke cent eraan over houd!
Ik draag vaak genoeg een coltrui tijdens mijn dienst.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:29 schreef GTR86 het volgende:
Nog iets wat mij zomaar te binnen schiet. De kleding, loop je 'altijd' met overhemd en stropdas of is het ook mogelijk om in een gewone trui met 'politie' erop te lopen. (zomaar een vraagje):P
Beters..quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik draag vaak genoeg een coltrui tijdens mijn dienst.
Je krijgt een basisuitrusting en je kan ook nog via de webshop online kleding bestellen die niet in het basispakket zit via kledingpunten die je per jaar krijgt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:46 schreef GTR86 het volgende:
[..]
Beters..Krijg je verschillende soorten outfitten vd politie? (is dit iets waarvoor je kunt kiezen of hoe is dit geregeld, uniform etc?)
juhquote:Op maandag 13 april 2009 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Het salaris zal nooit een vetpot worden vergeleken met wat je voor een vergelijkbare functie krijgt in het bedrijfsleven o.i.d. Maar goed, als je bij de politie werkt voor het geld zit je sowieso op de verkeerde plek denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |