abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57484391
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:13 schreef nattermann het volgende:
Begin augustus begonnen met keuringen etcetera, en ben aangenomen

21 april begin ik aan de opleiding, niveau 3 in Eindhoven.
Netjes, congrats!
Heb vandaag weer ff gebeld met W&S. Binnenkort een gesprek op het bureau over de tekortkomingen in mijn rapport, daarna weer opnieuw solliciteren in mei
Zo niet.. dan toch!
pi_57485109
Lijkt mij ergens ook wel leuk Maar heb vwo.
pi_57539544
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:33 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Netjes, congrats!
Heb vandaag weer ff gebeld met W&S. Binnenkort een gesprek op het bureau over de tekortkomingen in mijn rapport, daarna weer opnieuw solliciteren in mei
spannend, succes alvast!

ik heb vandaag de eerste brief thuis, stond eigenlijk alleen maar in dat ik binnen 3 weken informatie van t korps krijg, maar ben er wel blij mee

@ PF: je kunt met je vwo ook heel goed terecht bij de politie hor. (heb ik ook)
pi_57692648
Hallo mensen ik heb een 'vraagje'. Ik ben bijna 22 jaar, gestopt met MBO ICT niveau 4 (4,5 jaar hieraan verspild zonder diploma. (zou dit een probleem kunnen gaan worden bij het solliciteren?)

Ik wil ook graag bij de politie aan het werk, lijkt mij veel gevarieerder en leuker dan werk in de ICT branche. Graag zou ik daarna ook willen doorgroeien richting KLPD verkeerspolitie!

(saai, kantoor(niet de hele dag voor mij, ik wil ook eens buiten komen en bv aan het verkeer deelnemen, bijvoorbeeld auto/motor), 9 tot 5 job (hopenlijk politie niet?, daar werkt men toch in diensten?), trekt mij totaal niet)

Nu heb ik al een beetje rondgekeken op de website van de politie. Ik zou met mijn vmbo-tl diploma in aanmerking kunnen komen voor een opleiding op niveau 4, allround medewerker. Ook zou ik dan graag de verkorte opleiding willen volgen, 2,5 ipv 4 jaar! ('gewoon' omdat het sneller is en ook vanwege mijn leeftijd)

Verder wat dingetjes over mij: ik ben gewoon gezond en fit en zie en hoor perfect. Ik ben afgelopen jaren veel met (ICT) school en stage bezig geweest. Bijbaan gehad bij een callcenter (twenty4help).

Ik heb wel verstand van pc's, af en toe een pc probleempje is leuk maar van 9 tot 5 achter een pc zitten gebruikers ondersteunen en de boel beheren, ik weet niet of er nog iets geestdodenders (dat is mijn mening) dan dat bestaat. (maargoed, ieder zijn ding)

Ik ben woonachtig in zuid-limburg, dit is ook de regio waar ik graag wil solliciteren en zou willen werken, helaas op dit moment geen verkorte opleiding.

En dan nog mijn 'belangrijkste' vraag, hoe en waar moet ik solliciteren, op de website zie ik door de bomen heb bos niet meer!

Ik ben benieuwd op jullie reacties, laat maar horen positief of negatief, maar vooral ook informatie.!

Gr. Erik
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:09:19 #205
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_57697334
Ik had ook gesolliciteerd bij korps Limburg-Zuid, maar volgens mijn moeder (die werkt op de politieacademie in Eindhoven) is er een wachttijd van 4 jaar bij Zuid

Dat is dus ook meteen de reden waarom ik bij Limburg-Noord heb gesolliciteerd
Tics van je petten.
pi_57700927
hey natterman, hoe hen jij gesolliciteert. Via mail, zoka welk adres.

Gr. Erik
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:25:35 #207
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_57702570
Nee niet via mail, was via zo'n formulier wat je op internet moet invullen, en dan verstuurt. Weet even niet meer welke site dat was, volgens mij kombijdepolitie.nl
Tics van je petten.
pi_57720596
Via politie.nl kom je er ook op... gewoon daar op de vacature reageren, dan krijg je direct n bevestiging via de mail en een tijdje later een brief thuis. Nog wat later krijg je n stapel solli formulieren thuis gestuurd (daar ben ik nu mee bezig :p)

waarom maak je je huidige opleiding eigenlijk niet af? t lijkt me dat je nu bijna klaar bent toch?
pi_57845925
De reden waarom ik gestopt ben met ict is omdat ik het niet ging halen. MAW van school geschopt op het laatste moment. (maar dat verwachtte ik al)

Nou de sollicitatieformulieren zijn dus al binnen. (ik voldeed aan de formele eisen van de opleiding waarin ik interesse had getoont (allround politiemedewerker in limburg-zuid)

Al één stap in de goede richting dus. thumbs upwinking smiley

Ook staat er een vraag tussen of ik sport ja of nee. Dat is momenteel niet het geval maar, ik heb geen topconditie maar ik rook en drink niet en val niet om na een paar meter rennen.. Is het verstandiger een abonnement te nemen bij een locale sportschool? Zodat ik ook erop kan zetten dat ik sport! (lijkt me dat die ook best zwaar weegt)

Kan iemand (agent of agent in opleiding) mij het e.e.a vertellen over het werk? Ik heb wel enig idee en op de site vd politie staat ook veel competenties die je tijdens de opleiding geleerd krijgt / moet doen.

- vermogensdelicten
- optreden bij zedendelicten
- optreden bij delicten tegen de openbare orde
- optreden bij delicten wapenwetgeving
- optreden op plaats delict bij ernstige delicten
- publiekservice
- arrestantenzorg
- toezicht houden bij evenementen

zijn voorbeelden daarvan, toezicht houden bij evenementen lijkt mij dan bijvoorbeeld minder leuk. Een van de leukere (leukste) dingen lijkt mij surveileren op straat in auto of op motor, met name motor! Dit is wat ik uiteindelijk dan ook meer wil gaan doen... Is dit een speciale richting, standaard werk van de politie? (of moet je voor dit werk meer aan het klpd denken?) Ik hoop dat u mij het een en ander kunt vertellen. En dat surveileren in auto komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens de opleiding, of mag je pas na de opleiding achter het stuur kruipen van een auto?

Kortom hoe ziet de dag van een agent er uit (kun je zelf ook je voorkeur aangeven?)

Ben benieuwd naar jullie reacties

[ Bericht 6% gewijzigd door GTR86 op 05-04-2008 11:09:04 ]
pi_57850731
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef GTR86 het volgende:
De reden waarom ik gestopt ben met ict is omdat ik het niet ging halen. MAW van school geschopt op het laatste moment. (maar dat verwachtte ik al)

Nou de sollicitatieformulieren zijn dus al binnen. (ik voldeed aan de formele eisen van de opleiding waarin ik interesse had getoont (allround politiemedewerker in limburg-zuid)

Ook staat er een vraag tussen of ik sport ja of nee. Dat is momenteel niet het geval maar, ik heb geen topconditie maar ik rook en drink niet en val niet om na een paar meter rennen.. Is het verstandiger een abonnement te nemen bij een locale sportschool? Zodat ik ook erop kan zetten dat ik sport! (lijkt me dat die ook best zwaar weegt)

Kan iemand (agent of agent in opleiding) mij het e.e.a vertellen over het werk? Ik heb wel enig idee en op de site vd politie staat ook veel competenties die je tijdens de opleiding geleerd krijgt / moet doen.

- vermogensdelicten
- publiekservice
- arrestantenzorg
- toezicht houden bij evenementen

zijn voorbeelden daarvan, toezicht houden bij evenementen lijkt mij dan bijvoorbeeld minder leuk. Een van de leukere (leukste) dingen lijkt mij surveileren op straat in auto of op motor, met name motor! Dit is wat ik uiteindelijk dan ook meer wil gaan doen... Is dit een speciale richting, standaard werk van de politie? (of moet je voor dit werk meer aan het klpd denken?) Ik hoop dat u mij het een en ander kunt vertellen. En dat surveileren in auto komt dat ook al ruimschoots aan bod tijdens de opleiding, of mag je pas na de opleiding achter het stuur kruipen van een auto?

Kortom hoe ziet de dag van een agent er uit (kun je zelf ook je voorkeur aangeven?)

Dan kun je idd niet verder met die ict opleiding
wat n vragenlijst he, dat sollicitatieformulier, die van mij is net n paar dagen op de post...
Ik denk dat je alles wat je opschrijft moet toelichten in dat gesprek, dus als je n sport wil opschrijven schrijf dan gewoon fitness op, daar kan iedereen wel wat over vertellen!
Als je je conditie n btje snel wil opbouwen kun je ook heel goed gaan hardlopen met zo´n schema.
pi_57851316
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef GTR86 het volgende:

- vermogensdelicten <-- Je moet een simulatie aangifte spelen met een rollenspeler en een examinator
- optreden bij zedendelicten <-- Je gaat een rollenspel spelen met een zedenslachtoffer/dader of een slachtoffer van Huiselijk geweld
- optreden bij delicten tegen de openbare orde <-- Je moet in koppeltjes van 4 mensen gaan aanhouden
- optreden bij delicten wapenwetgeving <--- Je gaat met een koppeltje een verhoorplan maken en iemand een verhoor afgeven over de wet wapens en munitie
- optreden op plaats delict bij ernstige delicten <-- je komt als eerste ter plaatse bij een plaats delict met bijvoorbeeld een lijk
- publiekservice Heeft ook met vermogensdelicten te maken
- arrestantenzorg Woord spreekt voor zich
- toezicht houden bij evenementen Je bent chef hek of chef lint bij een groot evenement.

Je mag al tijdens de opleiding achter het stuur kruipen aleen dan moet je wel beide BROA opleidingen hebben volbracht, de Motor opleiding zit niet in de opleiding van allround medewerker.

Hopelijk heb je er wat aan, je kan me altijd PMen
pi_57893751
Hey sjimz,

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Ben je zelf agent of agent in opleiding?

Hoe zit het voor de rest met dat auto/ motor gebeuren, surveilleren in de auto lijkt mij erg leuk. Kun je hiervoor apart kiezen of iets dergelijks, de weg op in auto (of motor), is dat dagelijkste taak van een paar uur of incidenteel? En motor, is dit nog een speciale tak?

Als je niets te doen hebt en/of mij een plezier wilt doen, kun je dan de kernopgaven(die ik van politie-site heb) even kort kunnen toelichten met misschien een eigen ervaring erbij? (hier hebben misschien wel meer mensen iets aan. )

- toezicht houden in publiek domein
- optreden bij milieuovertredingen
- optreden bij milieuovertredingen bij bedrijven
- aanpak gemeenschappelijke veiligheidszorg
- aanpak van sociaalpsychische problematiek
- optreden bij overlast
- toezicht houden op verkeersveiligheid
- optreden bij drugsdelicten
- afhandelen van verkeersongevallen
- optreden bij geweldsdelicten/optreden bij
- vermogensdelicten
- publiekservice
- arrestantenzorg (dit spreekt idd voor zich)
- toezicht houden bij evenementen (jij geeft aan 'sjef hek of sjef lint' wat houdt dit ongeveer in?)
- toezicht houden bij evenementen met dreigende escalaties
- jeugdzorg
- uitvoeren van complexe verkeerscontroles
- vreemdelingenzorg

Dit zijn natuurlijk maar wat 'kernopgaven' maar hoe zit een werkweerk van een agent(in opleiding) er ongeveer uit? ( computer werk? surveilleren, toezicht, controles, schietoefeningen?, speciale rijopleiding?, ) Sowieso komt er nog een infoavond als de sollicitatieprocedure wat verder is gevorderd.

p.s. ik heb pas geleden info pakket ontvangen en een aanmeldingsformulier waarop ik mijn gegevens moest invullen en opsturen zodat ze bij de politie in de computer komen. Ik moet over ongeveer 3 weken contact met hun opnemen.

Greets Erik

[ Bericht 8% gewijzigd door GTR86 op 07-04-2008 21:31:38 ]
pi_57900632
Ik zal je morgen even PMen.
En ja ik ben politieagent.
pi_57917842
Is goed. Ik wacht.
pi_57922758
PM is verstuurd
pi_57931344
Met interesse dit topic gelezen. Ik zit momenteel in de ICT (like meerderen hier ) en wil ook de Pliesieopleiding in op niveau 5. Ik ken een aantal Politiemensen in m'n omgeving en weet dus goed wat het inhoudt.

Voor allerlei psychologische en taaltesten vrees ik niet, maar het puntje parcours met de ballen, mat en kar gaat een pijnpunt worden vrees ik. Nu sport ik eens per week sinds oktober na 2 jaar alleen maar met de auto (ICT he ) te hebben gereden. Hoe zwaar is dat nu die sporttest? Ik lees verschillende reacties, variërend van peanuts tot zwaar. Ben dan ook benieuwd naar de sport- en conditieachtergrond van de peanutsroepers.

Iemand?
pi_57931433
Tja, ik had er geen problemen mee. In die tijd voetbalde ik 1x per week (6e klasse reserve, dus dat stelt niks voor), en rende ik er een keer per week bij. Ik moet wel zeggen dat ik van nature een goede conditie heb. Ik heb echter ook mensen drie keer dood zien gaan tijdens die test, dus je weet maar nooit .
pi_57931611
Ik neem aan figuurlijk dood?
pi_57932256
Uiteraard .
pi_57958519
hmm de test is vrij pittig, ik heb em ook gedaan (en wel gehaald gelukkig :p ) maar ik was wel bekaf daarnaa... het is echt een interval wat je doet, en je kan niet rusten ertussen.. het beste kan je dus een tijd vantevoren naar de sportschool en vragen of ze een interval trainingsprogramma voor je willen maken, dan haal je het vast wel ..
Afhankelijk van de regio krijg je ook een zwemtest (kreeg ik ook, moest ik als jong ventje een beer van 45 gaan versjouwen in het water.. maar het ging goed)..

Verder heb ik alle keuringen met goed resultaat doorlopen en heb ik het keuringsrapport hier nog liggen, ook het gesprek met de psycholoog, rollenspel, toetsen etc... als je dus vragen hebt kun je me altijd ff PM'en of in dit topic stellen (misschien wel handiger..)

Ow en of ik nu in de opleiding zit of agent ben? Nee.... ben op een hele lullige manier niet aangenomen, ik was namelijk een maand te jong toen ik aan de 1e keuring meedeed, dit werd pas opgemerkt bij mijn aanname gesprek, maar doordat ik te jong was is de keuring officieel ongeldig verklaard, waardoor ik dus ook niet aangenomen kan worden!!

ZIt nu ook in een ICT opleiding, maar ben achteraf erg blij dat ik toen niet aangenomen ben, ik was op dat moment nog veel te jong (17) en onervaren. Ik ben nu met een 4 jarige HBO opleiding bezig (bedrijfskundige informatica) en wil na mn opleiding (of als ik het niet haal eerder) opnieuw naar de keuring, maar dan als politiekundig master (hoogste niveau).
Nog 2 jaar
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  maandag 14 april 2008 @ 17:47:38 #221
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_58046466
Vanmorgen naar Apeldoorn geweest, uniform opgehaald

Volgende week maandag begint mijn opleiding
Tics van je petten.
pi_58046897
Mooi zo zin in?
Zo niet.. dan toch!
  maandag 14 april 2008 @ 18:41:59 #223
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_58047502
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:12 schreef NrSiX het volgende:
Mooi zo zin in?
heb er veel zin in ja, na 9 maanden werken is naar school gaan toch ook weer fijn
Tics van je petten.
pi_58048262
ja dat kan ik mij voorstellen, ik ga het in mei weer proberen.. eerst een gesprek aangaan met w&s voor verbeterpunten =]
Zo niet.. dan toch!
pi_58086330
Ik heb ongeveer 10 dagen geleden mijn aanmeldingsformulieren opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het heeft geduurt voordat jullie daar een reactie op kregen. En zo ja, krijg je dan meteen iets te horen en wat volgt hierna, sporttest, of duurt dat nog even?

Gr Erik
pi_58086905
In mijn tijd ( ) kreeg ik eerst de sporttest + reken en taal test.
Paar weken daarna het gesprek met de psycholoog en het rollenspel.
En enkele weken daarna een gesprek met afgevaardigden van het korps.
pi_58091917
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef sjimz het volgende:
In mijn tijd ( ) kreeg ik eerst de sporttest + reken en taal test.
Paar weken daarna het gesprek met de psycholoog en het rollenspel.
En enkele weken daarna een gesprek met afgevaardigden van het korps.
Is nu ook nog zo. Het kan wel even duren voor je bericht terug krijgt trouwens Erik.
Zo niet.. dan toch!
pi_58107175
Ik wil mischien opleiding bij KLPD gaan doen (persoonsbeveliger)

Deze opleiding duurt als ik het goed hebt 18 maanden.

Maar ik zag dat je daarna volgens mij ook nog de alround politiemedewerker moest afronden
Is dat echt zo ?
Moet je dus nog 3/4 jaar die opleiding gaan doen, en dus ook op straat lopen als politie agent.

Want opleiding persoons beveliger lijkt mij zeker intressant maar wil niet de opleiding alround politie medewerker volgen, waarbij je weer 3/4 jaar studeren moet en ook op straat moet lopen als politie agent.
  PR/Manusje van alles donderdag 17 april 2008 @ 14:44:24 #229
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58112286
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:50 schreef GTR86 het volgende:
Ik heb ongeveer 10 dagen geleden mijn aanmeldingsformulieren opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het heeft geduurt voordat jullie daar een reactie op kregen. En zo ja, krijg je dan meteen iets te horen en wat volgt hierna, sporttest, of duurt dat nog even?

Gr Erik
Je kan als het tegenzit zo een half jaar bezig zijn. ( in totaal dan he )

[ Bericht 1% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 17-04-2008 14:50:39 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 17 april 2008 @ 14:48:12 #230
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58112378
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:07 schreef XiChico het volgende:

[..]

Jep, had ik al aan gedacht dus daar ga ik ook mee aan de slag net als IQ-testen, wat hoofdrekenen en dat soort leukigheden

ja hoor, je merkt overal om je heen dat het de IQ test is die 't em doet!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 17 april 2008 @ 14:53:30 #231
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58112498
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:34 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Net of dat het enige is wat de politie doet
Van al het bovenstaande dat jij hier opsomt heb ik met mijn 2.5 jarige politie ervaring nog nooit hoeven doen.
Ik heb nog nooit 1 snelheidscontrole met de laser gedaan..

Wel gave drugsacties gedaan op de wallen, drugsacties gedaan bij dance festivals (sensation bijv.), achtervolgingen gehad, burgeracties op zakkenrollers, aanhouding van een verkrachter op heterdaad!

Na mijn opleiding lekker solliciteren naar de nationale recherche
Ik heb het prima naar mijn zin!
Jammer dat je die manuren verslindende drugsacties op dance feesten wel puik vindt.

Is namelijk exact dezelfde naaierij als de megalomane ureninzet voor hardrijders en fietsers-zonder-licht.

maar kan me verder voorstellen dat je je vermaakt
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58117420
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je kan als het tegenzit zo een half jaar bezig zijn. ( in totaal dan he )
Standaard
Zo niet.. dan toch!
pi_58124737
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jammer dat je die manuren verslindende drugsacties op dance feesten wel puik vindt.

Is namelijk exact dezelfde naaierij als de megalomane ureninzet voor hardrijders en fietsers-zonder-licht.

maar kan me verder voorstellen dat je je vermaakt
Hoezo is het naaierij?
Degene die de wet overtreden zijn toch schuldig, niet de politie?
pi_58126453
Toch maar effe tvp, doordat ik dit weer lees kriebelt weer om toch de kant als beroep bij politie te gaan
............................
pi_58152256
Ik heb nog 'even' een vraagje. Je wordt neem ik aan ook gescreend, waar word vooral naar gekeken? In principe ben ik helemaal 'clean' alleen heb ik wel vaker een bekeuring gehad (met de auto)... Kan dit problemen gaan opleveren?

Ik heb er overigens al helemaal zin in. Ook leuk dat je meteen een leuke cent eraan over houd!
  PR/Manusje van alles zaterdag 19 april 2008 @ 01:03:57 #236
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58152362
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:58 schreef GTR86 het volgende:
Ik heb nog 'even' een vraagje. Je wordt neem ik aan ook gescreend, waar word vooral naar gekeken? In principe ben ik helemaal 'clean' alleen heb ik wel vaker een bekeuring gehad (met de auto)... Kan dit problemen gaan opleveren?

Ik heb er overigens al helemaal zin in. Ook leuk dat je meteen een leuke cent eraan over houd!
Bekeuringen voor snelheid of het niet dragen van de gordel maken echt niet uit Dingen als rijden met drank op kunnen wel vervelend uitpakken voor je Zolang je geen banden met extremistische groeperingen hebt stelt zo'n antecedenten onderzoek niet veel voor
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 19 april 2008 @ 04:03:32 #237
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_58153797
Nee, zo moet je het inderdaad niet zien. Wat Fiets dus zegt.
Ze trekken je vrijwel op het einde van je sollicitatieprocedure na, maar problemen zoals verkeersboetes enzulks zullen (vrijwel) geen problemen opleveren, mits je onder invloed van alcohol of andere dingen ( ) in aanraking bent gekomen met politie/justitie.

Uiteraard wordt wel van je verwacht dat je geen criminelen in je familie/vriendengroep hebt zitten.
Tics van je petten.
pi_58154143
Ach ik ben zelfs met Bureau Halt in aanraking geweest en dat was uiteindelijk geen probleem
pi_58156887
Ok ok dan hoef ik mij bij mijn weten gelukkig geen zorgen daarover te maken. :D
pi_58166542
Nog iets wat mij zomaar te binnen schiet. De kleding, loop je 'altijd' met overhemd en stropdas of is het ook mogelijk om in een gewone trui met 'politie' erop te lopen. (zomaar een vraagje):P
pi_58166565
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:29 schreef GTR86 het volgende:
Nog iets wat mij zomaar te binnen schiet. De kleding, loop je 'altijd' met overhemd en stropdas of is het ook mogelijk om in een gewone trui met 'politie' erop te lopen. (zomaar een vraagje):P
Ik draag vaak genoeg een coltrui tijdens mijn dienst.
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:45:10 #242
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_58166867
Ik ben afgelopen maandag naar Apeldoorn geweest om uniform af te halen, maar dat is een berg kleren, dat zeg ik je! 2 flinke verhuisdozen vol.. zitten truien bij, gewoon overhemden, en nog een heleboel!
Tics van je petten.
pi_58166893
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik draag vaak genoeg een coltrui tijdens mijn dienst.
Beters.. Krijg je verschillende soorten outfits van de politie? (is dit iets waarvoor je kunt kiezen of hoe is dit geregeld, uniform etc?)
pi_58166915
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:46 schreef GTR86 het volgende:

[..]

Beters.. Krijg je verschillende soorten outfitten vd politie? (is dit iets waarvoor je kunt kiezen of hoe is dit geregeld, uniform etc?)
Je krijgt een basisuitrusting en je kan ook nog via de webshop online kleding bestellen die niet in het basispakket zit via kledingpunten die je per jaar krijgt.
pi_58390793
Sh*t ik lees net (pas) dat je na het opsturen van het aanmeldingsformulier ZELF na (ongeveer) 7 dagen contact op moest nemen met de politie om na te vragen of je in aanmerking komt voor een sollicitatie. Nu zijn mijn formulieren al zo'n 3 weken geleden opgestuurd en ik maar afwachten. Zeker niemand hier die hetzelfde is overkomen. Ik hoop niet dat ik hiermee een slechte indruk achterlaat, dat zou een lekker begin zijn.

(overmorgen (morgen is ja koninginendag ) gelijk even bellen, misschien overdrijf ik maar hoe is dit bij jullie gegaan, ook zelf gebeld (zo staat het op het infopakket dat je zelf even moet bellen))

Gr. Erik

Ik hoop echt aangenomen te worden, lijkt mij een geweldige baan!
pi_67978020
jaar-schop

In 2004 heb ik sollcitatie verstuurd en een intake gesprek gehad. Ze wilden me wel hebben en ik mocht door naar de testen, maar ben toen afgehaakt:

woog toen 20kg meer en twijfelde over de sporttest (kon geen minuut onafgebroken hardlopen) en kreeg een vaste baan aangeboden met een goed salaris, wat mij overhaalde er mee te stoppen.

Het is alleen áltijd blijven sluimeren. Elke keer als ik een motoragent voorbij zie komen zeg ik tegen mn vriend (of met wie ik dan ook daar loop/rijd): later, als ik groot ben, word ik gewoon motoragent, want da's echt mijn droombaan!

Inmiddels heb ik een WO opleiding gevonden die in veel opzichten prima bij me past. Ik heb het naar mijn zin, de studie is leuk en ik zie mezelf later wel in die sector werken, ergens.
Maar, elke keer dat ik zeg 'later als ik groot ben, word ik motoragent', begint het me steeds meer te kriebelen: ik wil het weten, weten of ik écht die keuze heb, of dat het een droom blijft.

Als ik de keuze niet heb, en word afgewezen, maak ik mijn huidige opleiding af. Ben nu al een eind, heb het verder naar mijn zin en kan het met hard werken ook wel afronden, iig de bachelor.
Als ik de keuze wel krijg, neig ik nu naar overstappen: motoragente worden bij het KLPD..

Dus vorige week heb ik een sollicitatie verstuurd. Ik wil weten of ik de keuze heb, of ik mag twijfelen of dat ik de droom op moet geven en gewoon door moet gaan waarmee ik nu bezig ben.

Inmiddels, 20kg lichter, de Zeven Heuvelenloop gelopen (15km) en bezig met krachttraining, denk ik de test wel te kunnen redden inmiddels.
De rest van de testen, ik moet en zal de keuze hebben, dus ga mijn uiterste best doen. Vroeger veel als strandwacht gewerkt, ook samengewerkt met de politie en aspiranten opgeleid in het Reddend Zwemmen

Maargoed, er zijn meer dingen dan sporttest en een vlotte babbel hebben. Rollenspel en psychologisch onderzoek bijvoorbeeld. Antecedentenonderzoek moet geen probleem zijn.

Wie weet.. zijn er nog meer mensen die nu bezig zijn?
Ja doei.
pi_67980505
Als eens nagedacht over vrijwillig bij de politie te gaan?
Zo hoef je de keus niet te maken en heb je het allebei

Ik zeg dit omdat het salaris (vooral in het begin) niet veel soeps is en waarschijnlijk een flinke stap terug... moet je er ook voor over hebben.

Als ik het zo hoor heb je aardig aan je fysiek gewerkt en zal dat dus geen problemen meer moeten geven. Als je verder stevig in je schoenen staat en al wat levenservaring hebt moeten de rest van de testen ook geen belemmering zijn..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_67980609
salaris is voor mij niet zo zeer een vereiste heb liever een leuke baan met uitdaging (waar ik ook nog wa voor de samenleving beteken in dit geval)

doe nu een IT opleiding met een salaris garantie van minimaal 2300 bruto startsalaris dus ik wéét wat ik 'laat schieten'.

Daarbij word ik dan in het begin betaald om opleiding te volgen, waar ik nu moet betalen en lenen Dus ik ga er nu zeker alleen maar op vooruit en met hopelijk een WO P en VWO vooropleiding en gewoon een hoop ervaring en zelfvertrouwen, zal ik zeker niet (lang) op het minimum hangen

[ Bericht 19% gewijzigd door motorbloempje op 13-04-2009 17:44:52 ]
Ja doei.
pi_67980732
Het salaris zal nooit een vetpot worden vergeleken met wat je voor een vergelijkbare functie krijgt in het bedrijfsleven o.i.d. Maar goed, als je bij de politie werkt voor het geld zit je sowieso op de verkeerde plek denk ik.
pi_67980768
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Het salaris zal nooit een vetpot worden vergeleken met wat je voor een vergelijkbare functie krijgt in het bedrijfsleven o.i.d. Maar goed, als je bij de politie werkt voor het geld zit je sowieso op de verkeerde plek denk ik.
juh
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')