quote:Woedende Louis van Gaal eist excuses CBV
17/1/2007 11:48
De belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) dreigt Louis van Gaal definitief te verliezen als prominent lid. De AZ-trainer heeft zijn lidmaatschap opgezegd en keert alleen terug na een flinke knieval.
Het Nederlandse trainersgilde staat op springen. Van Gaal heeft het lidmaatschap van de CBV opgezegd uit onvrede over de gang van zaken. Dat is extra pijnlijk, omdat de AZ-trainer een van de oprichters is van de belangenvereniging.
Van Gaal heeft de CBV nog niet definitief de rug toegekeerd. Maar dat gebeurt wel als het gesprek met CBV-directeur Jan Reker niet oplevert wat de AZ-coach eist. In ieder geval zal de berisping moeten worden ingetrokken die Van Gaal kreeg voor zijn kritiek op bondscoach Marco van Basten.
Maar wat Van Gaal betreft ligt er meer op tafel. Het zit hem bijzonder dwars dat VI hem afgelopen vrijdag al kon confronteren met de interne CBV-notitie. Woensdag zitten Van Gaal en Reker met elkaar om de tafel. Foppe de Haan is ook aanwezig bij dat onderhoud. De voorzitter van de CBV was al geen voorstander van de reprimande voor Van Gaal.
'Dit is natuurlijk waardeloos', aldus De Haan deze week in VI. 'Iedereen moet maar eens goed naar zichzelf kijken. Zelf heb ik zo mijn gedachten hierover. Ik vond de opmerkingen van Van Gaal genuanceerder dan die van Van Basten. Van Gaal had inhoudelijke opmerkingen, terwijl Van Basten op de man speelde.'
Op de een of andere manier, denk ik dat dat beter geklikt had dan met van Gaal.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:44 schreef Grimm het volgende:
Alhoewel ik Van Gaal ook een twijfelachtig persoon vind qua uitspraken heeft hij wel gelijk dat de opmerkingen naar hem te ver gingen.
Ik had Van Basten wel n's met die groep willen zien.
Ik had het over de groep waarmee Van Gaal het WK heeft gemist.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Op de een of andere manier, denk ik dat dat beter geklikt had dan met van Gaal.
Wat uiteraard niet betekent dat van Basten een betere trainer is, want hij mag eigenlijk nog niet eens in dezelfde zin als van Gaal genoemd worden. (als trainer dan he)
Ik heb het ook over die groep.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:57 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik had het over de groep waarmee Van Gaal het WK heeft gemist.
Als jonge jongens trainer had alleen Hiddink het beste uit deze ploeg kunnen halen.
Mwah Van Basten houd naar eigen zeggen niet van vedette's, maar die ploeg daar zat alleen maar vedette's in.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:00 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik heb het ook over die groep.
Van Gaal ging volgens mij de fout in, door het NL elfatal als clubteam te benaderen.
Die fout zou van Basten niet maken, vandaar dat ik dus denk dat dat beter had gewerkt.
Je zou net zo goed van Gaal kunnen bedoelen zowel door zijn verleden als de vorm van zijn "neus"quote:
Dat is waar . . .quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:07 schreef Grimm het volgende:
[..]
Mwah Van Basten houd naar eigen zeggen niet van vedette's, maar die ploeg daar zat alleen maar vedette's in.
Goh, dat is weleens anders geweest.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:08 schreef Robar het volgende:
Overigens vind ik ook dat hij weg moet.
jajajajaja, blijf je bezigquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Goh, dat is weleens anders geweest.
Het was niet mislukt, het was een proeftoernooiquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:12 schreef Robar het volgende:
[..]
jajajajaja, blijf je bezig
Ik heb hem ook een tijd lang het voordeel van de twijfel gegeven, maar na het mislukte WK ben ik omgeslagen.
Ow, dan steun ik vanaf nu de bondscoach weer voor 100%quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:16 schreef Grimm het volgende:
[..]
Het was niet mislukt, het was een proeftoernooi
ok ik zal het iets anders brengen dan.. ik ben dan wel feyenoorder maar ik ben geen ajacieden basher.. zeker niet als het om het NL elftal gaat..quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:08 schreef Robar het volgende:
[..]
Je zou net zo goed van Gaal kunnen bedoelen zowel door zijn verleden als de vorm van zijn "neus"
Maar een beetje jammer dat je zegt "weg met die neus".
Doet gelijk zoveel afbreuk aan de waarde van jouw mening.
Overigens vind ik ook dat hij weg moet.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:26 schreef Linkmiegel het volgende:
[..]
ok ik zal het iets anders brengen dan.. ik ben dan wel feyenoorder maar ik ben geen ajacieden basher.. zeker niet als het om het NL elftal gaat..
weg met die ajaciedenknuffelaar!
vi.nlquote:'Van Basten voor verzoening in Madrid'
19/1/2007 17:32
Ruud van Nistelrooy en Marco van Basten hebben vrijdag met elkaar gesproken. De KNVB wil geen mededelingen doen over de inhoud van het onderhoud, maar waarschijnlijk was een terugkeer bij Oranje onderwerp van discussie.
Van Basten en zijn assistent John van 't Schip waren donderdag aanwezig bij het bekerduel van Real Madrid tegen Betis Sevilla. Een dag later sprak de bondscoach met Van Nistelrooy. De KNVB noch Van Basten wilde details geven over het 'persoonlijke onderhoud'. Maar het heeft er alle schijn van dat er sprake was van een verzoeningspoging.
Van Basten liet Van Nistelrooy na het WK links liggen. De spits van Real Madrid reageerde geprikkeld over deze verbanning en beschuldigde de bondscoach van willekeur. Van Basten zou in de ogen van Van Nistelrooy selecteren op basis van een 'ik-mag-je-gehalte'.
Een gesprek in de aanloop naar de kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije en Albanië leverde geen toenadering op. De uitnodiging die Van Basten had voor Van Nistelrooy kreeg dan ook geen vervolg.
Omdat een boeiend personage ons aan de Europese titel helpt?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:11 schreef PPWB84 het volgende:
Marco moet veel leren, maar ik vind het toch wel wat hebben hoor, hem als coach! Ik vind het wel vermakelijk en Marco is een boeiend personage. Liever Marco dan Advocaat.
Een geincarneerde Rudy Carrell zou ook boeiend zijn. Het heeft niks met voetbal te maken. Hij heeft vanaf dag 1 gefaald!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:11 schreef PPWB84 het volgende:
Marco moet veel leren, maar ik vind het toch wel wat hebben hoor, hem als coach! Ik vind het wel vermakelijk en Marco is een boeiend personage. Liever Marco dan Advocaat.
Liever Marco dan Advocaat? Ja, liever een schnitzel dan een frikadel, maar nóg liever een biefstuk!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:11 schreef PPWB84 het volgende:
quote:
CBV blijft erbij: Van Gaal is niet loyaal
23/1/2007 11:29
Louis van Gaal heeft geen genade gevonden bij de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV). Die blijft van mening dat Van Gaal de gedragscode heeft overtreden met zijn kritiek op bondscoach Marco van Basten.
Van Gaal, een van de oprichters van de CBV, staat een 'ernstige berisping' te wachten en hij wordt verzocht zijn excuses aan te bieden aan Van Basten, zo laat de CBV weten in een persbericht.
Gevraagd naar zijn mening liet Van Gaal meermaals weten het niet eens te zijn met Van Bastens selectiebeleid en diens tactische keuzes. Volgens de gedragscode zouden collega's elkaar niet in diskrediet mogen brengen.
'Het vak trainer/coach is al gecompliceerd genoeg, waardoor men het elkaar niet nog moeilijker moet maken', benadrukt CBV-directeur Jan Reker.
Vorige week had Van Gaal een gesprek met de CBV. Toen vertelde hij het niet eens te zijn met de berisping en mogelijk zijn lidmaatschap op te zeggen als de berisping zou worden gehandhaafd. Dat dreigement had geen invloed op de trainersvakbond, die maandag nog eens over het geval vergaderde.
Sloeg sowieso helemaal nergens op, zoals Foppe zei een storm in een glas water.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
Wat een onzinnige beslissing van een orgaan.
Speelde recentelijk erg verdienstelijk tegen Man.U en Chelseaquote:
Dat is de 3e linksback...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Speelde recentelijk erg verdienstelijk tegen Man.U en Chelsea![]()
Ik weet niet in hoeverre Villa blessures heeft op die positie, maar hij pakt de laatste tijd echt wel z'n wedstrijden mee.quote:
Wacht even dat is de 4e linksbackquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:02 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre Villa blessures heeft op die positie, maar hij pakt de laatste tijd echt wel z'n wedstrijden mee.
Kwestie van tijd voordat de Islamieten gaan protesteren dat alleen Khalid meespeelt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:14 schreef Grimm het volgende:
http://nieuwnederlandsnie(...)-te-blank-marco.html
Dit is ook mooi
Dat weet ik nog niet eens, als je ziet hoe hij steeds mensen vernederd in de media. Dan denk ik dat dat nog maar een voorproefje is van hoe hij zich in het team gedraagt. Als je zo met mensen omgaat zullen ze altijd en overal tegen je in opstand komen. Wat van Marwijk zegt over dat van Bommel vernederd is, wil ik best geloven. En dat spelers als van Nistelrooij, die met meer bezig zijn dan alleen hun eigen loopbaan dat niet pikken, snap ik ook best. Het is niet voor niks dat er geen enkele mondige speler, die er niet meer voor zijn carriere hoeft te zitten, wordt opgeroepen. Behalve nu Seedorf dan, maar die komt zo nederig over de laatste tijd dat ie hem ook wel niks in de weg zal leggen voorlopig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:58 schreef PPWB84 het volgende:
Ik geloof eirn dat hij een reusachtig potentiaal heeft
Ach we hebben nog Seedorf, Sneijder, Van der Vaart, Kuyt, Huntelaar, etc.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:21 schreef M0NTANA het volgende:
Vooralsnog dus geen Van Persie, Van Bommel en Van Nistelrooij in Oranje, verliezen van Roemenië?
Zelfde geld voor spelers.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
San Marco heeft in zijn eerste tweeënhalf jaar al zóveel geleerd, maar een bondscoach zou toch alles al moeten weten? Want je stelt een bondscoach toch aan op basis van zijn kwaliteiten (als trainer/coach!) en niet op basis van zijn potentiële mogelijkheden?
Je weet het echt nooit met Marcootjequote:Op donderdag 1 februari 2007 10:36 schreef Crush65 het volgende:
Trouwens, zou ie Davids nu ook weer oproepen?
Goede speler, maar geen Nederlander.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
Wat vinden we ervan als San Marco besluit Leonardo (Ajax) op te roepen? (bron)
quote:Van Basten houdt Bouma en Kromkamp erbij
2/2/2007 12:30
Het Nederlands elftal begint met twintig spelers aan de voorbereiding op de oefeninterland met Rusland. Bondscoach Marco van Basten schrapte twee namen uit zijn voorlopige selectie en ruimde voor Wilfred Bouma en Jan Kromkamp een plaatsje in.
Feyenoord-doelman Henk Timmer (gepasseerd) en Chelsea-aanvaller Arjen Robben (geblesseerd) vielen af. Bouma en Kromkamp keren terug. De verdediger van Aston Villa speelde anderhalf jaar geleden voor het laatst in het Nederlands elftal, de rechtsback van PSV droeg het shirt van het Nederlands elftal het laatst tegen Australië in de aanloop naar het WK.
Oranje verzamelt maandag in Noordwijk, woensdag staat de wedstrijd tegen Rusland op het programma in de Amsterdam Arena.
Selectie Oranje voor oefenduel met Rusland
Doel: Van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax)
Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Jan Kromkamp (PSV) en Joris Mathijsen (HSV)
Middenveld: Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), David Mendes da Silva (AZ), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart (HSV)
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuijt (Liverpool) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)
Kromkamp - ???(heitingaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:11 schreef Robar het volgende:
Uhm . . . . .
Ik hou mijn hart vast met de geselecteerde verdedigers.
Hij heeft trouwens alleen maar gezegd:quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:11 schreef DenniZZ het volgende:
Jahoor Marcoheeft alweer aangekondigd dat Edgar Davids weer kans maakt op Oranje. Hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld in het ajaks shirt maar is meteen weer vol in beeld
![]()
![]()
Als je het over gemiste kansen hebt, vind ik het toch meer jammer dat Makaay, van Bommel, van Nistelrooij, Davids, Zenden, Boateng en Hofland niet opgeroepen worden. Misschien ook niet allemaal geweldige spelers, maar in ieder geval volwassen profs.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:39 schreef methodmich het volgende:
Leonardo er misschien bij, Kiki Musampa kan niet meer. Die gaat voor DR Congo spelen. Gemiste kans Marco!
Ze spelen in ieder geval wel in zware Europese competities.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:30 schreef Solstice het volgende:
[..]
Als je het over gemiste kansen hebt, vind ik het toch meer jammer dat Makaay, van Bommel, van Nistelrooij, Davids, Zenden, Boateng en Hofland niet opgeroepen worden. Misschien ook niet allemaal geweldige spelers, maar in ieder geval volwassen profs.
Wanneer zeg je nu eens iets fris en vernieuwends, je valt nu in herhalingquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:33 schreef M0NTANA het volgende:
Iedereen is het er toch over eens dat San Marco onnavolgbaar is? Als spits is dat leuk, maar als nodscoach toch niet? De bondscoach moet toch wat voorstellen, niet één of andere ex-voetballer die nooit iets heeft gepresteerd als trainer/coach? Hoe lang moeten wij nog lijden?
Ik vind vooral de voorhoede slap.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:11 schreef Robar het volgende:
Uhm . . . . .
Ik hou mijn hart vast met de geselecteerde verdedigers.
Georbe Boateng presteert op een Uefa Cup-finale na, toch al jaren goed als sloper en opbouwer op het middenveld van Middlesbrough. Wordt zelfs altijd een van de beste spelers van Middlesbrough genoemd, en een van de weinigen die constant voldoendes scoort. Davids kon bij Tottenham trouwens tot dit seizoen ook goed meekomen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:48 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik vind vooral de voorhoede slap.
Babel![]()
Huntelaar is uit vorm.
Vennegoor vind ik toch niet echt topniveau.
Kuyt niks op aan te merken.
Het is toch sneu, zonder Ruud en Roy. Zelfs Patje mag er van mij weer bij.
Het middenveld is ook weer hopeloos uit balans, maar dat is niet helemaal Marco's schuld, we hebben immers geen Gatusso's in Nederland.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:04 schreef Solstice het volgende:
[..]
Georbe Boateng presteert op een Uefa Cup-finale na, toch al jaren goed als sloper en opbouwer op het middenveld van Middlesbrough. Wordt zelfs altijd een van de beste spelers van Middlesbrough genoemd, en een van de weinigen die constant voldoendes scoort. Davids kon bij Tottenham trouwens tot dit seizoen ook goed meekomen.
Dat heeft meer te maken, met z'n manier van omgaan met spelers. Even een paar voorbeeldjes in de paar minuten die wij hem zien praten, Davids vergeleken met Wouters, Seedorf een mindere speler genoemd als Hofs, v. Nistelrooij bekritiseert in de pers zonder hem persoonlijk wat te zeggen, van v. Bommel altijd alleen de zwakke punten genoemd, terwijl bij spelers als bijvoorbeeld Sneijder en Maduro altijd alleen de sterke punten worden genoemd. Het zwakke functioneren van het team wijten aan een paar spelers, terwijl hij, vooral op het middenveld, maar ook voor en achterin constant spelers op de verkeerde plek zet. En ik denk eigenlijk dat hoe hij in de pers met spelers omgaat nog maar het topje van de ijsberg is en dat ie constant spelers waar hij geen gezag over heeft, en gezag dwing je af trouwens door niet uit je nek te lullen, vernederd en kleineert, om toch maar de overhand op de groep te houden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:55 schreef MrDoegewoon het volgende:
Weet je wat ik zo lomp vind, dat gewijs naar Marco...
Ga verdomme is zeiken op van Bommel, die zichzelf te belangrijk vind. Er zijn al genoeg verhalen over hem dat ie het niet kan vinden met Marco omdat Marco niet wil spelen zoals van Bommel het wil..
Nu ook van Nistelrooij weer.. Ik doe niet mee want speel mss niet, so what? Hele kwalifcatie rondes, een heel WK heeft ie kansen gehad maar net zoals van Bommel niet gegrepen, en dat was niet alleen onder van Basten.
Ja, Marco doet ook dingen fout.. Maar de onwil van heren zoals van Nistelrooij en van Bommel zijn vele malen erger.
Stam zou zeker nog international zijn als Van Bommel, Makaay en consorten er nog bijwaren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:25 schreef Solstice het volgende:
Ja, wat een geweldige backs toen trouwens nog, en ook zonder vleugelspitsen toen he.
Beter Khalid Boulahrouz centraal en André Ooijer rechtsback.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:29 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Stam zou zeker nog international zijn als Van Bommel, Makaay en consorten er nog bijwaren.
Boulah - Stam - Ooijer - Van Bronckhorst![]()
Die staan garant voor heel wat "foutjes".quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:39 schreef 9christensen het volgende:
Wilfred Bouma, John Heitinga, Joris Mathijsen
dat zijn dus onze beste centrale verdedigers
Volgens mij hebben we niet gespeeld tegen Frankrijk op het WK 98.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:20 schreef hello_moto1992 het volgende:
Tegen Frankrijk op het WK '98
Van der Sar
Reiziger
Frank de Boer
Stam
Numan
Ronald de Boer
Jonk
Seedorf
Cocu
Kluivert
Bergkamp
![]()
en de wissels:
75. Seedorf - Overmars
80. Cocu - Van Bronckhorst
Dat waren nog eens tijden![]()
Met Davids, Seedorf en mss ook van Nistelrooij zit er zeker ook een beetje eigen schuld van Marco, en daar heeft ie ook zelf toegegeven. Maar ik vind dat van Bommel geheel het aan zich zelf te danken heeft.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:10 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken, met z'n manier van omgaan met spelers. Even een paar voorbeeldjes in de paar minuten die wij hem zien praten, Davids vergeleken met Wouters, Seedorf een mindere speler genoemd als Hofs, v. Nistelrooij bekritiseert in de pers zonder hem persoonlijk wat te zeggen, van v. Bommel altijd alleen de zwakke punten genoemd, terwijl bij spelers als bijvoorbeeld Sneijder en Maduro altijd alleen de sterke punten worden genoemd. Het zwakke functioneren van het team wijten aan een paar spelers, terwijl hij, vooral op het middenveld, maar ook voor en achterin constant spelers op de verkeerde plek zet. En ik denk eigenlijk dat hoe hij in de pers met spelers omgaat nog maar het topje van de ijsberg is en dat ie constant spelers waar hij geen gezag over heeft, en gezag dwing je af trouwens door niet uit je nek te lullen, vernederd en kleineert, om toch maar de overhand op de groep te houden.
Nu je het zegtquote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:34 schreef ErikT het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we niet gespeeld tegen Frankrijk op het WK 98.
Niet meer dan toch. Vroeger had Nederland toch spijkerharde verdedigers?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:31 schreef koningdavid het volgende:
Ach een redelijke selectie hoor, weinig verassingen.
Het middenveld is prima, alleen liever Van Bommel i.p.v. Landzaat gezien.
De voorhoede is gewoon verzwakt zonder Van Persie, Robben en Van Nistelrooy.
De verdediging, tja, dat blijft het zorgenkindje. Nederlanders kunnen aanvallen als de beste, maar verdedigen ligt nou eenmaal niet in onze aard.
Bij iedereen zit er wel een beetje eigen schuld, alleen van Bommel heeft het aan zichzelf te dankenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:55 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Met Davids, Seedorf en mss ook van Nistelrooij zit er zeker ook een beetje eigen schuld van Marco, en daar heeft ie ook zelf toegegeven. Maar ik vind dat van Bommel geheel het aan zich zelf te danken heeft.
En logisch dat van Basten alleen z'n zwake punten opnoemt, dat doet van Bommel sinds dag één al over van Basten. Ze zeggen wel eens dat van Basten aanhangers door een "Ajax bril" kijken terwijl ik ook niet Ajacieden ken die het redelijk met Marco eens zijn zoals mij.
GEBLAAT
Of jij een typischie jankboer...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:03 schreef PyTh het volgende:
[..]
Bij iedereen zit er wel een beetje eigen schuld, alleen van Bommel heeft het aan zichzelf te danken![]()
Wat een typische Joodse Jankzak ben jij zeg, niet te geloven![]()
Misschien maakt Jan Wouters nu ook weer kansquote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Van Basten laat zijn Ajax gezicht weer zien.
Zo hoeft hij Davids niet meer in zijn selectie te hebben en nu hij terug bij Ajax is staat de deur weer voor hem open !
Gewoon Sarquote:Op zondag 4 februari 2007 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van der Sar heeft z'n neus gebroken, Timmer er dan toch bij?
Dat wou ik ook al in mijn post zettenquote:Op zondag 4 februari 2007 02:19 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Misschien maakt Jan Wouters nu ook weer kans![]()
Zucht, van der Vaart rechtsbuiten in een vrije rol....quote:Vermoedelijke opstelling Oranje tegen Rusland
Doel: Stekelenburg
Achterhoede: Kromkamp, Mathijsen, Bouma, Van Bronckhorst
Middenveld: Mendes da Silva, Landzaat, Sneijder
Aanval: Van der Vaart, Huntelaar, Babel
Omdat van Basten nu Rudi Jansen heeft opgeroepen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:14 schreef Reneuh het volgende:
Hoor net op de radio dat Kromkamp het trainingsveld heeft verlaten..
Dit kan je niet menenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:26 schreef AminBen het volgende:
Van Basten roept Sprockel op
Civard Sprockel is per direct opgeroepen voor de oefeninterland van het Nederlands elftal van morgenavond tegen Rusland. Dit heeft Vitesse zojuist via de officiële website aangekondigd.
Bondscoach Marco van Basten zag zich door de blessures van Johnny Heitinga, André Ooijer en Khalid Boulahrouz en het plotselinge afhaken van Jan Kromkamp wegens privé-omstandigheden genoodzaakt om een verdediger bij de selectie te halen.
![]()
![]()
![]()
oohhh ohhh dat is gewoon TE ergquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:26 schreef AminBen het volgende:
Van Basten roept Sprockel op
Civard Sprockel is per direct opgeroepen voor de oefeninterland van het Nederlands elftal van morgenavond tegen Rusland. Dit heeft Vitesse zojuist via de officiële website aangekondigd.
Bondscoach Marco van Basten zag zich door de blessures van Johnny Heitinga, André Ooijer en Khalid Boulahrouz en het plotselinge afhaken van Jan Kromkamp wegens privé-omstandigheden genoodzaakt om een verdediger bij de selectie te halen.
![]()
![]()
![]()
Ik bedenk met je mee, te-ring zeg.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zelfs ik krijg nu enigzins bedenkingen!
Hij heeft toch weer een goal weten te maken, Roy Beerens heeft ook gescoord dit weekend, misschien kunnen we hem oproepen als linksbuiten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:55 schreef Onderbroek het volgende:
nu is het wachten totdat huntelaar blessure oploopt, krijgen we hoogendorp![]()
Wel vreemd dat hij hier geen rekening mee heeft gehoudenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Alleen jammer dat Sprockel onvindbaar is volgens teletekst![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:45 schreef travelman het volgende:
wie?!?![]()
schitterend teletekstbericht ook !!!
1 2 3 4 5 6 7 8 | 2005/2006 Excelsior Verdediger 38 1 Gouden Gids Divisie 2004/2005 Excelsior Verdediger 23 0 Gouden Gids Divisie 2003/2004 Excelsior Verdediger 35 1 Gouden Gids Divisie 2002/2003 Feyenoord Verdediger 0 0 Holland Casino Eredivisie 2002/2003 Excelsior Verdediger 13 0 Holland Casino Eredivisie 2001/2002 Feyenoord Verdediger 6 0 KPN Eredivisie Totaal 115 2 |
De man die vorig seizoen met Excelsior kampioen werd en afviel voor de selectie van de Antillenquote:Sprockel stond in 2003 aan het begin van een andere interlandcarričre. De toenmalige Feyenoorder was opgenomen in de voorlopige selectie van de Nederlandse Antillen, maar het kwam niet tot een interland.
Sorry !!! My bad !!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:49 schreef pekel het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
[..]
De man die vorig seizoen met Excelsior kampioen werd en afviel voor de selectie van de Antillen
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:49 schreef pekel het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
[..]
en afviel voor de selectie van de Antillen
Jij bent bezopen. Opdamquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Hoe kun je nou in hemelsnaam een Sprockel oproepen
Enkele suggesties voor de bondscoach: Vlaar, Opdam, Hofland
Dit is echt bezopen gewoon
Opdam over the hill noemen is anders wel dommer dan hem aandragen. Die gast is volgens mij net 30 ofzo. Stond gewoon goed te spelen achterin bij AZ totdat ie na de winterstop geposteerd wordt op linkshalf wegens blessures van Schaars en wegens allerlei voorbereidingen op Fenerbahce waar hij geschorst voor is, dus nu gepasseerd wordt voor achterin. Linkshalf speelde ie niet best nee, maar die kan echt nog wel even mee op niveau centraal achterin.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jij bent bezopen. OpdamAls er iemand over-the-hill is.
Vlaar maakt elke wedstrijd (op vanavond na) nog fouten.
Hofland had gekunt ja.
Maar doe niet alsof je een expert bent, want dat ben je niet als je nota bene Opdam aandraagt.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 03:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Opdam over the hill noemen is anders wel dommer dan hem aandragen. Die gast is volgens mij net 30 ofzo. Stond gewoon goed te spelen achterin bij AZ totdat ie na de winterstop geposteerd wordt op linkshalf wegens blessures van Schaars en wegens allerlei voorbereidingen op Fenerbahce waar hij geschorst voor is, dus nu gepasseerd wordt voor achterin. Linkshalf speelde ie niet best nee, maar die kan echt nog wel even mee op niveau centraal achterin.
Die gast uit jouw avatar is wel over the hill.
Opdam maakt dit seizoen meer fouten dan hij daarvoor deed, zie o.a. de wedstrijd tegen Roda thuis. Bovendien is Opdam zijn tijd voor Oranje wel geweest. Logisher dat je dan iemand met toekomst (Sprockel is 23 jaar) een kans geeft.quote:Op woensdag 7 februari 2007 03:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Opdam over the hill noemen is anders wel dommer dan hem aandragen. Die gast is volgens mij net 30 ofzo. Stond gewoon goed te spelen achterin bij AZ totdat ie na de winterstop geposteerd wordt op linkshalf wegens blessures van Schaars en wegens allerlei voorbereidingen op Fenerbahce waar hij geschorst voor is, dus nu gepasseerd wordt voor achterin. Linkshalf speelde ie niet best nee, maar die kan echt nog wel even mee op niveau centraal achterin.
Die gast uit jouw avatar is wel over the hill.
Vlaar speelt ook dramatisch bij Feyenoord....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Hoe kun je nou in hemelsnaam een Sprockel oproepen
Enkele suggesties voor de bondscoach: Vlaar, Opdam, Hofland
Dit is echt bezopen gewoon
Echooooooooquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:00 schreef M0NTANA het volgende:
Voeg desnoods wat spelers uit Jong Oranje toe aan de selectie, maar waarom in godsnaam Civard Sprockel? Omdat hij tegen Ajax zo goed speelde? Het hele selectiebeleid van San Marco zuigt echt heel hard, al ruim tweeënhalf jaar bewijst de bondscoach héél slecht spelers te kunnen beoordelen op hun kwaliteiten.
Vitesse - Ajax, waarschijnlijk ook de eerste (en dus enige) keer dat hij hem in actie heeft gezien.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:08 schreef Terrorbita het volgende:
Ik vraag me af wanneer Van Basten deze jonge bekeken heeft.
Jammer voor San Marco.quote:Leonardo zakt voor naturalisatietoets
Leonardo Větor Santiago is gezakt voor twee van de vier onderdelen op zijn naturalisatietoets. De watervlugge aanvaller, die ook over een Nederlands paspoort wil beschikken, hoopt over een halfjaar weer een nieuwe poging te kunnen ondernemen.
Bondscoach Marco van Basten betitelde de kleine aanvaller vrij recentelijk nog als een uiterst getalenteerde voetballer. "Wij zijn blij met elke goede voetballer extra, dus ook met Leonardo," aldus de oefenmeester op een persconferentie.
Leonardo wil over ruim een halfjaar weer een nieuwe poging wagen in de hoop een tweede nationaliteit te bemachtigen. Een keuze tussen Nederland en Brazilië heeft Leonardo nog niet gemaakt. "Die keuze schuif ik nog voor me uit," sprak Leonardo tegenover Sportweek.
Ach, dan selecteert hij toch gewoon Hoogendorp, als die het straks goed doet tegen Ajax.quote:
Of zomerquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:28 schreef Zwoerd het volgende:
Toch apart dat Heubach, Wielaert of Engelaar nog niet zijn opgeroepen
Ik denk dat van Basten bij FC Twente eerder in de categorie Sergio Zijler kijkt (nog jong én ex-Ajax)quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:28 schreef Zwoerd het volgende:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:36 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Ik denk dat van Basten bij FC Twente eerder in de categorie Sergio Zijler kijkt (nog jong én ex-Ajax)![]()
Net zo nederlands-elftal-onwaardig als Sprockel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:28 schreef Zwoerd het volgende:
Dit vind ik wel een rake opmerking.quote:Op woensdag 7 februari 2007 08:15 schreef the_legend_killer het volgende:
Sprockel moet de wedstrijd van zijn leven spelen om zo te vechten voor de geloofwaardigheid van Van Basten
De KNVB blundert wel vaker.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:13 schreef Yi-Long het volgende:
De KNVB heeft gewoon gigantisch geblunderd door een populistische beslissing te maken en Van Basten te kiezen als Bondscoach.
Van Basten kan gewoon niet goed met mensen omgaan, en tactisch heeft hij ook nog zeer weinig laten zien als trainer. Des te eerder die vent de eer aan zichzelf houdt en gewoon weer lekker gaat lopen golfen, des te beter. Robbie Witsche (!) en Van het Schip(!) kunnen vast wel een baantje vinden bij een leuke club in de amateur hoofdklasse...
Ik hoop echt dat ze vanavond gigantisch op hun bek gaan. Tenzij ze heel goed spelen natuurlijk. Maar dat is nog maar zeer zelden voorgekomen...
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:13 schreef Yi-Long het volgende:
Ik hoop echt dat ze vanavond gigantisch op hun bek gaan. Tenzij ze heel goed spelen natuurlijk. Maar dat is nog maar zeer zelden voorgekomen...
Helaas moeten we eerst het EK missen, of daar in de eerste ronde er uit vliegen. Inderdaad.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]!!! Dan is alles koek en ei? Wanneer ze goed spelen en winnen? Ondanks dat mensen als Sprockel meedoen? Het is het een of het ander.
Alsof Van Basten op basis van een vriendschappelijke wedstrijd wordt ontslagen.
nee, natuurlijk is dan niet alles koek en ei... maar als het team echt gewoon heel goed en aanvallend weet te spelen, dan ben ik niet zo koppig dat ik dan niet wil dat ze terecht winnen. Ik ben altijd voor de partij die het leukste voetbal laat zien en de overwinning verdient.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]!!! Dan is alles koek en ei? Wanneer ze goed spelen en winnen? Ondanks dat mensen als Sprockel meedoen? Het is het een of het ander.
Alsof Van Basten op basis van een vriendschappelijke wedstrijd wordt ontslagen.
Ik heb serieus nog nooit van die kerel gehoord.quote:
Inderdaad, het zoveelste bewijs dat het maar een onrespectvolle kloothommel is.. eerst allerlei spelers met een grote staat van dienst tot op het bot beledigen, dan Van Gaal aanvallen terwijl die gewoon voor 90% gelijk heeft en nu weer Hiddink...quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:48 schreef Eb het volgende:
Het wordt steeds lastiger om Van Basten serieus te nemen.
Tijdens de persconferentie werd hem gevraagd of hij vooraf overleg had gevoerd met Hiddik.
Zegt-ie:
'Nee, die zat in de rechtbank.'
Bassie mag de schoenen van Guus nog niet poetsen!
Ik hoop dat Guus hem eens een flink pak op zijn donder geeft vanavond.
Bij zijn aanstelling riep ie nog iedereen op een vertrouwde positie neer te zetten... en tijdens en na het WK is echt iedere logica zoek... ik walg echt van die gozer...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:44 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik heb serieus nog nooit van die kerel gehoord.![]()
Ik las in de krant dat kuijt weer op links gaat spelen en vd Vaart weer op rechts.![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:05 schreef egoTRON het volgende:
De opstelling:
Stekelenburg
Jaliens - Mathijssen - Bouma - van Bronckhorst
Landzaat - De Jong -Seedorf
van der Vaart- Vennegoor - Kuyt
![]()
hup rusland
Ik had het van mezelf ook nooit verwacht maar ik hoop het vanavond echt... dit is gewoon niet leuk meer... de grootste kutbondscoach die we ooit hebben gehad... Advocaat kan wel laf zijn maar die had wel logica... dit slaat echt helemaal nergens meer op... hij schoffeert spelers en trainers, hij blundert tactisch en hij leert niet van zijn fouten....quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:12 schreef Longmen het volgende:
[..]
![]()
Maar hup tegenstander natuurlijk nooit....
Ze zijn denk ik 3 keer over de middenlijn geweest.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:11 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb niet gekeken, maar hoe dramatisch is Rusland als je met 4-1 van dit Oranje verliest?
Ja idd, die ramde hij lekker in de kruising, Stekelenburg vloog wel mooi hehequote:Op donderdag 8 februari 2007 00:24 schreef Radegast het volgende:
Mooie goal van de Russen, dat wel.
Meest indrukwekkende bankzitter die we ooit gehad hebben! Het zou een compleet andere wedstrijd zijn geweest als die gozer niet zou zijn opgeroepenquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:07 schreef Sloggi het volgende:
Hoe speelde Sprockel?
Heerlijk wedstrijd, moet alleen zeggen dat ons guussie wel wat moet bijspijkeren in zijn team...voor de rest, ben helemaal mee eens met louise van gaal commentaar......quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:54 schreef VoreG het volgende:
Er hebben zich 10, wacht ik herhaal het even 10!!!!!! spelers zich afgemeld. Waaronder veel basisspelers. Niet zo heel raar dat het spel niet geweldig was, je mist namelijk je beste spelers.
En jij de Nederlandse taalquote:Op donderdag 8 februari 2007 03:07 schreef Deshima het volgende:
[..]
Heerlijk wedstrijd, moet alleen zeggen dat ons guussie wel wat moet bijspijkeren in zijn team...voor de rest, ben helemaal mee eens met louise van gaal commentaar......
cruifquote:
Ik heb er eens op gegoogeled, en het valt me tegen hoeveel mensen dat zo fout schrijvenquote:
zucht...quote:Op donderdag 8 februari 2007 03:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik heb er eens op gegoogeled, en het valt me tegen hoeveel mensen dat zo fout schrijven![]()
die van Sneijder mocht er ook wezen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:24 schreef Radegast het volgende:
Mooie goal van de Russen, dat wel.
Vergeet niet dat een flink deel vaste spelers geblesseerd is... Sprockel kan dus straks gewoon weer de wachtkamer in.quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had het van mezelf ook nooit verwacht maar ik hoop het vanavond echt... dit is gewoon niet leuk meer... de grootste kutbondscoach die we ooit hebben gehad... Advocaat kan wel laf zijn maar die had wel logica... dit slaat echt helemaal nergens meer op... hij schoffeert spelers en trainers, hij blundert tactisch en hij leert niet van zijn fouten....
Had je in '88 moeten zeggen dit.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef Longmen het volgende:
Desalniettemin zie ik hem ook graag vertrekken. EK worden we natuurijk nooit met Marco.![]()
Tja de voetballer Marco....quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Had je in '88 moeten zeggen dit.![]()
Zeg nooit nooit, Griekeland is de huidige Europees kampioen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef Longmen het volgende:
[..]
EK worden we natuurijk nooit met Marco.![]()
oke.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, Griekeland is de huidige Europees kampioen.
ze hadden het in Rotterdam moeten spelen, hadden we tenminste nog wat leuke spreekkoren gehad.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:16 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens is San Marco de eerste bondscoach in jaren, die het stadion niet uitverkocht krijgt tijdens een interland, welke zelfs nog in Amsterdam wordt gespeeld. (reactie op AD.nl)
Als het OM haar zin krijgt is Guus straks bijna 1 jaar niet beschikbaar op het voetbalveld.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:22 schreef horstjan het volgende:
Hadden we Guus maar als bondscoach
![]()
Geen probleem, hij is gewend om op "afstand" te werken en met sukses ook nog !quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:40 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Als het OM haar zin krijgt is Guus straks bijna 1 jaar niet beschikbaar op het voetbalveld.![]()
Die reactie is dan nog mild, want het kwam niet in de buurt van uitverkocht.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:16 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens is San Marco de eerste bondscoach in jaren, die het stadion niet uitverkocht krijgt tijdens een interland, welke zelfs nog in Amsterdam wordt gespeeld. (reactie op AD.nl)
Mwah als je het voetbal bekijkt van de laatste tijd, verrast het mij nietquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat kun je niet aan hem toeschrijven in ieder geval.
Euh........quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat kun je niet aan hem toeschrijven in ieder geval.
Sneijder, Robben, V der Vaart, V der Sar en Seedorf zijn ook van wereld klasse.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:57 schreef F.O.N.S. het volgende:
Was echt verschikkelijk. Een b team. de enige wereld speler die nog wil spelen in Robin van Persie
Van der Vaart is niet van wereldklasse en Sneijder kan tot de wereldklasse gaan behoren als hij het krachthonk in gaat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:23 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Sneijder, Robben, V der Vaart, V der Sar en Seedorf zijn ook van wereld klasse.
Van der Vaart vind ik juist welquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van der Vaart is niet van wereldklasse en Sneijder kan tot de wereldklasse gaan behoren als hij het krachthonk in gaat.
Ik vind Bouhlarouz er in potentie ook wel bijhoren, maar dan wel als centrale verdediger. En Makaay voor in de spits.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:23 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Sneijder, Robben, V der Vaart, V der Sar en Seedorf zijn ook van wereld klasse.
Da's op zich natuurlijk ook het supervage... Dat je 'm oproept is al achterlijk maar waarom laat je 'm dan de hele wedstrijd op de bank zitten... als je 'm dan zo graag een punt wil maken richting pers en publiek moet je 'm ook laten spelen... Van Basten, ik zal hem wel nooit begrijpen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:07 schreef Sloggi het volgende:
Hoe speelde Sprockel?
kan wel zijn maar ik blijf het een onbeschofte, tactisch zwakke zak hooi vinden...quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Haaglander het volgende:
Wat een bizarre opmerkingen over Van Basten van mijn landgenoten. We hebben het over een bondscoach die 24 x heeft gewonnen, 9 x gelijk gespeeld en slechts 2x verloren. Nooit heeft een bondscoach van Oranje beter gedaan.
Volgens mij is er 1 Nederlandse coach die een prijs heeft gepakt en zijn er meerdere coaches die verder zijn gekomen op eindrondes. Dus "beter gedaan" is de grootste onzin die je kan blaten.......quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Haaglander het volgende:
Wat een bizarre opmerkingen over Van Basten van mijn landgenoten. We hebben het over een bondscoach die 24 x heeft gewonnen, 9 x gelijk gespeeld en slechts 2x verloren. Nooit heeft een bondscoach van Oranje beter gedaan.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:40 schreef horstjan het volgende:
Een troost: de slechtste prestatie werd geleverd door Jaap van der Leck, van de 29 wedstrijden werd maar liefst 21× verloren, maar soms best leuk gevoetbald!
No way, van mij mag hij nog steeds zo snel mogelijk weg.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:28 schreef M0NTANA het volgende:
Oranje wint met 4-1 van Rusland en Robar loopt weer helemaal achter Marco van Basten aan.![]()
Trouwens, wie na deze wedstrijd opeens weer MvB een goede bondscoach vindt heeft of de wedstrijd op teletekst gevolgd of de uitslag in de krant zien staan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:28 schreef M0NTANA het volgende:
Oranje wint met 4-1 van Rusland en Robar loopt weer helemaal achter Marco van Basten aan.![]()
Tegen mindere landen ja.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Haaglander het volgende:
Tegen toplanden is het niet zo geweldig hoor, 2 keer gewonnen, 2 keer gelijk en 2 keer verlorenquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Haaglander het volgende:
Volgens Dick Jol komt dat omdat Wigan geen voetbal speelt waar een technisch verfijnde middenvelder als Landzaat in past.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het wordt tijd dat Marco zijn selectie en opstelling eens bepaald aan de hand van voetbalkwaliteiten ipv kontneukkwaliteiten.
Denny Landzaat... Die staat bij Wigan zelfs 6 van de 10 keer niet in de basis.
Kluivert werd ook hard aangepaktquote:Op maandag 12 februari 2007 18:03 schreef M0NTANA het volgende:
Die hebben teveel respect, zijn alleen kritisch met een knipoog.
Martin Jol, ik maak de fout zelf ook wel eensquote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens Dick Jol komt dat omdat Wigan geen voetbal speelt waar een technisch verfijnde middenvelder als Landzaat in past.
Maar ik snap ook niet dat Landzaat zo'n vaste kracht is. Bij de selectie kan ik wel mee leven, maar basis? Hij lijkt net zo'n abonnement te hebben als enkele spelers onder Advocaat, hetgeen toen verfoeid werd.
Ja, Patrick Kluivert is een hele makkelijke prooi, niemand zit ermee als die wordt neergehaald.quote:
Hij blijft gewoonquote:Op maandag 12 februari 2007 18:06 schreef FritsBom het volgende:
moet onstslagen worden
moet worden ontslagen
moet onstslagen worden
moet worden ontslagen
moet onstslagen worden
moet worden ontslagen
moet onstslagen worden
moet worden ontslagen
moet onstslagen worden
moet worden ontslagen
moet onstslagen worden
moet worden ontslagen
Ik vind moet worden ontslagen toch mooier!
quote:
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:03 schreef M0NTANA het volgende:
Die hebben teveel respect, zijn alleen kritisch met een knipoog.
Nou het gaat anders fantastisch met Engeland, Frankrijk en Brazilie ..... hun laatste wedstrijden allemaal verloren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:50 schreef Grimm het volgende:
[..]
Tegen toplanden is het niet zo geweldig hoor, 2 keer gewonnen, 2 keer gelijk en 2 keer verloren
Wat koop je daarvoor als je op het WK nog geen deuk in Figo een pakje boter weet te schoppen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Haaglander het volgende:
Wat heb ik godsnaam met die andere landen te makenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:28 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Nou het gaat anders fantastisch met Engeland, Frankrijk en Brazilie ..... hun laatste wedstrijden allemaal verloren.![]()
Nee manquote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:23 schreef nz1900 het volgende:
Mijn ideale elftal:
--------------------------------Vd Sar
-----------Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, de Cler
---------------van Bommel, Schaars, Seedorf
---------------------------Sneijder
---------------------vPersie, Robben
Van Basten was vroeger het type jochie dat altijd huilend het veld afliep als ie verloor. Ook het type geniepige gemene overtredingen en schwalbes...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Gisteren lieten ze in dat (oude) interview met Holland Sport zien dat van Basten het had over "de vechters" die je er altijd bij moet hebben, omdat die nu juist het verschil maken. Gek genoeg zijn van Bommel en van Nistelrooij daar wat mij betreft de schoolvoorbeelden van, en die zitten er nu net allebei niet bij.
Beetje zwak van van Basten niet? Kennelijk is het zelf niet zo'n vechter.
--------------------------------Vd Sarquote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:23 schreef nz1900 het volgende:
Mijn ideale elftal:
--------------------------------Vd Sar
-----------Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, de Cler
---------------van Bommel, Schaars, Seedorf
---------------------------Sneijder
---------------------vPersie, Robben
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:07 schreef Tyler..Durden het volgende:
-------------------------Vd Sar
--------Kromkamp, Boulahrouz, Ooijer, Gio
--------------------van Bommel
-----Schaars/Seedorf------------Sneijder
-------------vPersie------------Robben
------------------van Nistelrooij
Om er ook maar heel origineel een ideale elf in te gooien.
Ik vind hem altijd maar matigjes met zijn flauwe ontwijkende antwoorden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vond vBasten maar matigjes bij Holland Sport, jullie?
De prestaties van Oranje moet je altijd in het perspectief van andere landen bekijken want hoe weet je anders of ze goed of slecht spelen .... slimpie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:00 schreef Grimm het volgende:
[..]
Wat heb ik godsnaam met die andere landen te maken
We speelden 1-1 gelijk (lucky goals) tegen een zeer zeer zwak engels elftal... ja... dat is echt iets om positiefs over te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:22 schreef Haaglander het volgende:
[..]
De prestaties van Oranje moet je altijd in het perspectief van andere landen bekijken want hoe weet je anders of ze goed of slecht spelen .... slimpie.
Boulah alleen centraal achterinquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:35 schreef Eb het volgende:
[..]
Nee man
je moet 3-5-2 spelen met dit materiaal
Sar
Kromkamp Boula Gio
vd Vaart Seedorf Van Bommel Schaars SneijderVDV Robben
v Persie Huntelaar
quote:Op donderdag 15 februari 2007 06:19 schreef tong80 het volgende:
Hij zal Donald nu wel oproepen lijkt me.
Vurnon Anita heeft het toch ook meer dan 60 minuten vol gehouden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 06:19 schreef tong80 het volgende:
Hij zal Donald nu wel oproepen lijkt me.
Omdat Gio aanvallend meer kan brengen dan de Cler.quote:Op donderdag 15 februari 2007 07:51 schreef Robar het volgende:
Waarom wil iedereen toch maar Gio als linksback?
Verdedigend is hij zo onthutsend zwak, ik zie liever een speler als de Cler.
--------------------------Sar------------------------
Kromkamp --------- Ooijer --------- de Cler
van Bommel - Mendes da silva - Davids
------------------------Sneijder---------------
van Persie - Huntelaar/Nistelrooij - Robben
Dat ie je bijvoorbeeld tegen Portugal op het WK de kop kost vind ik toch wel een stuk belangrijker. Hij schat heel vaak verkeerd in wanneer ie in moet stappen, waardoor hij vaak weg is als verdediger. Heeft al een aantal tegengoals en grote kansen tegen gekost. En daar staat een back d'r toch vooral voor, vind ik, om dat te voorkomen. Aanvallend vind ik hem ook niet beter als De Cler trouwens, hij heeft wel een betere techniek, maar de Cler heeft meer snelheid, en geeft vaker voor. Hij snapt precies wanneer ie op moet komen, en heeft de power om buitenom te komen en ook nog op tijd terug te zijn, ook raakt ie de bal niet vaak kwijt. Dat het er allemaal niet zo mooi uitziet als bij Gio is dan jammer, maar het is wel een stuk functioneler allemaal. Alles wat een linksback moet doen, doet ie goed.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Omdat Gio aanvallend meer kan brengen dan de Cler.
Onzin, 25x gewonnen, 9 x gelijk en slechts 2x verloren onder MvB is hartstikke goed. Geen bondscoach van Oranje heeft beter gedaan. Van Gaal is een sukkel die Nederland belachelijk maakte in de wereld (WK 2002). De rest is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
We speelden 1-1 gelijk (lucky goals) tegen een zeer zeer zwak engels elftal... ja... dat is echt iets om positiefs over te zijn.
We moeten gewoon alleen naar ons eigen kijken, en zorgen dat we gewoon heel goed gaan voetballen. Wat andere landen doen zal me een rotzorg wezen...
We spelen gewoon heel heel matigjes. Niets meer niets minder. En als je het gaat vergelijken met Frankrijk of Brazilie dan spelen wij niet opeens 'goed' omdat zij toevallig ook slecht spelen... nee... dan spelen we allemaal KUT. En dat is niet goed te praten, want we hebben wel de juiste spelers om gewoon goed te moeten kunnen presteren.
Als je Utrecht 30 x tegen een hoofdklasser laat spelen, halen ze ook zulke resultaten, dat zegt nog niet dat ze goed bezig zijn. Als er iemand niet te volgen is voor de rest van de wereld is het van Basten trouwens wel. De topclubs in het buitenland lachen zich eens in de zoveel weken ziek, omdat hun Nederlandse vedetten gelukkig niet voor Oranje opgeroepen worden. En dan heb ik het nog niet eens over de analytici.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Onzin, 25x gewonnen, 9 x gelijk en slechts 2x verloren onder MvB is hartstikke goed. Geen bondscoach van Oranje heeft beter gedaan. Van Gaal is een sukkel die Nederland belachelijk maakte in de wereld (WK 2002). De rest is gewoon gelul.
Ach houd toch op, Van Basten is het die Nederland belachelijk maakt, de engelse pers giert het uit van het lachen dat hij van bommel, van nistelrooy en seedorf(eerst) liet links liggen en met mensen als denneboom en bobson kwam aanzetten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Onzin, 25x gewonnen, 9 x gelijk en slechts 2x verloren onder MvB is hartstikke goed. Geen bondscoach van Oranje heeft beter gedaan. Van Gaal is een sukkel die Nederland belachelijk maakte in de wereld (WK 2002). De rest is gewoon gelul.
Statistisch is er inderdaad weinig op aan te merken. helaas willen we er ook graag naar KIJKEN, en dan zien we gewoon dat het SLECHT voetbal is door een selectie van matige spelers die niet kunnen brengen wat er van top-internationals verwacht mag worden (veelal ook omdat van Basten ze op de verkeerde plekken neerzet, en er dus steeds mensen uit hun positie/functie lopen).quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
De cler is aanvallend ook goed en verdedigend sterker.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Omdat Gio aanvallend meer kan brengen dan de Cler.
Daar wordt bij andere spelers ook niet moeilijk over gedaan, dus dat kan geen reden zijn voor van Basten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:05 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Alleen jammer genoeg kan De Cler zich niet bewijzen in het buitenland
Strik d'rom heen.quote:'Frank Rijkaard verlaat Barcelona'
Uitgegeven: 16 februari 2007 13:31
Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 14:34
AMSTERDAM - Frank Rijkaard vertrekt na dit seizoen bij FC Barcelona. De 44-jarige oefenmeester wil zijn komende zomer aflopende contract niet verlengen. Volgens de Spaanse sportkrant AS vertrekt de Amsterdammer vanwege persoonlijke motieven.
Bondscoach Marco van Basten en PSV-trainer Ronald Koeman worden genoemd als zijn opvolger.
Rijkaard kwam in 2003 samen met zijn assistent Henk ten Cate naar Barcelona. Twee jaar later wonnen de Catalanen de landstitel. Ook vorig jaar ging het kampioenschap naar Catalonië. Bovendien legde de club beslag op de Champions League door in de finale Arsenal met 2-1 te verslaan.
Na die successen vertrok Ten Cate naar Ajax, waar hij als hoofdtrainer aan de slag ging. Hij werd bij Barça vervangen door Johan Neeskens, die als speler ook de kleuren van de Spaanse club verdedigde.
Eto'o
Rijkaard lag deze week bij FC Barcelona in de clinch met steraanvaller Samuel Eto'o. De topscorer van vorig seizoen in de Primera División weigerde zondag in het duel met Racing Santander in te vallen. De Nederlandse coach sprak na de wedstrijd van 'een schandalige actie'. Later deze week klaarde de lucht tussen hen.
WTF?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Van basten neem ontslag.
Fuck, ik al meteen álle bekende internetsites af, maar helaas.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Gewoon een verzoekje, mijnerzijds.
Met dat verschil dat AZ gisteren in een verkapte variant van 4-4-2 met ruit speelde (want Arveladze speelde eigenlijk als een soort 'nummer 10', achter de spitsen) en Van Basten maar vast blijft houden aan de 4-3-3.quote:Marco van Basten was gisteravond onder de indruk hoe AZ won van Newcastle United (2-0). De bondscoach van het Nederlands Elftal was aandachtig toeschouwer van dit UEFA Cup-duel. "Het succes van AZ sterkt mij in mijn voetbalvisie", vertelt Marco van Basten tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag.
"AZ ontwikkelt zich goed en daar maken wij dankbaar gebruik van. Tegen Newcastle heeft AZ nog maar eens laten zien dat het echte voetbal wint van fysiek geweld. De manier waarop AZ speelt, is voor ons een voorbeeld. Wij streven ook naar dergelijk voetbal vanaf achteruit. Weliswaar in een iets ander systeem, maar dat maakt niet zo veel uit. Het belangrijkste is dat je de voetballende oplossing kiest", aldus de oefenmeester.
Gekscherend werd het al eens gezegd, maar nu Edgar Davids weer terug is bij Ajax, is hij meteen weer in beeld bij San Marco. Was het niet dezelfde bondscoach die hem al eens publiekelijk afschreef?quote:'Davids, De Guzman en Engelaar in beeld'
Geschreven door Jurre de Ruiter op vrijdag, 16 maart om 13:48
Edgar Davids, Jonathan de Guzman en Orlando Engelaar kunnen blijven hopen op een plaats in de Oranje-selectie. Bondscoach Marco van Basten liet vandaag in zijn persconferentie weten dat hij het trio op de voet volgt.
Engelaar werd de laatste tijd veelvuldig gelinkt aan Oranje, maar een plaats in de selectie zit er nog niet in. "We hebben intern wel over Engelaar gesproken. We zien echter nog geen reden om hem bij de selectie te halen", aldus Van Basten.
Davids blijft kansmaken op een selectieplaats, zo laat Van Basten weten. "We volgen hem en zijn zeer tevreden over de manier waarop hij zich bij Ajax laat zien. Hij zit nog niet bij de selectie, maar we houden hem in de gaten."
De Guzman heeft nog geen Nederlands paspoort, maar mocht hij deze ontvangen, dan lijkt een selectie niet onwaarschijnlijk. "Als hij dit paspoort heeft, sluit ik niet uit dat we met hem gaan praten. Het is een heel getalenteerde jongen. Maar voorlopig heeft hij alleen nog een Canadees paspoort, toch? En zeker in deze tijd lijkt het me verstandig om niet te veel over dubbele paspoorten te zeggen", zo sloot Van Basten af met een lach.
Tijd voor Jenner dus?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zal echt bij iedereen - behalve Van Bommel en Van Nistelrooy- zeggen dat ze in de gaten worden gehouden hoor.
Ach, zolang hij maar stopt met geforceerd 4-3-3 spelen, zónder beschikbare buitenspelers.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:25 schreef 9christensen het volgende:
4-3-1-2
Gregory v/d Wiel is de volgende debutant!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |