Nou het gaat anders fantastisch met Engeland, Frankrijk en Brazilie ..... hun laatste wedstrijden allemaal verloren.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:50 schreef Grimm het volgende:
[..]
Tegen toplanden is het niet zo geweldig hoor, 2 keer gewonnen, 2 keer gelijk en 2 keer verloren
Wat koop je daarvoor als je op het WK nog geen deuk in Figo een pakje boter weet te schoppen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Haaglander het volgende:
Wat een bizarre opmerkingen over Van Basten van mijn landgenoten. We hebben het over een bondscoach die 24 x heeft gewonnen, 9 x gelijk gespeeld en slechts 2x verloren. Nooit heeft een bondscoach van Oranje beter gedaan.
Wat heb ik godsnaam met die andere landen te makenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:28 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Nou het gaat anders fantastisch met Engeland, Frankrijk en Brazilie ..... hun laatste wedstrijden allemaal verloren.![]()
Nee manquote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:23 schreef nz1900 het volgende:
Mijn ideale elftal:
--------------------------------Vd Sar
-----------Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, de Cler
---------------van Bommel, Schaars, Seedorf
---------------------------Sneijder
---------------------vPersie, Robben
Van Basten was vroeger het type jochie dat altijd huilend het veld afliep als ie verloor. Ook het type geniepige gemene overtredingen en schwalbes...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Gisteren lieten ze in dat (oude) interview met Holland Sport zien dat van Basten het had over "de vechters" die je er altijd bij moet hebben, omdat die nu juist het verschil maken. Gek genoeg zijn van Bommel en van Nistelrooij daar wat mij betreft de schoolvoorbeelden van, en die zitten er nu net allebei niet bij.
Beetje zwak van van Basten niet? Kennelijk is het zelf niet zo'n vechter.
--------------------------------Vd Sarquote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:23 schreef nz1900 het volgende:
Mijn ideale elftal:
--------------------------------Vd Sar
-----------Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, de Cler
---------------van Bommel, Schaars, Seedorf
---------------------------Sneijder
---------------------vPersie, Robben
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:07 schreef Tyler..Durden het volgende:
-------------------------Vd Sar
--------Kromkamp, Boulahrouz, Ooijer, Gio
--------------------van Bommel
-----Schaars/Seedorf------------Sneijder
-------------vPersie------------Robben
------------------van Nistelrooij
Om er ook maar heel origineel een ideale elf in te gooien.
Ik vind hem altijd maar matigjes met zijn flauwe ontwijkende antwoorden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vond vBasten maar matigjes bij Holland Sport, jullie?
De prestaties van Oranje moet je altijd in het perspectief van andere landen bekijken want hoe weet je anders of ze goed of slecht spelen .... slimpie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:00 schreef Grimm het volgende:
[..]
Wat heb ik godsnaam met die andere landen te maken
We speelden 1-1 gelijk (lucky goals) tegen een zeer zeer zwak engels elftal... ja... dat is echt iets om positiefs over te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:22 schreef Haaglander het volgende:
[..]
De prestaties van Oranje moet je altijd in het perspectief van andere landen bekijken want hoe weet je anders of ze goed of slecht spelen .... slimpie.
Boulah alleen centraal achterinquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:35 schreef Eb het volgende:
[..]
Nee man
je moet 3-5-2 spelen met dit materiaal
Sar
Kromkamp Boula Gio
vd Vaart Seedorf Van Bommel Schaars SneijderVDV Robben
v Persie Huntelaar
quote:Op donderdag 15 februari 2007 06:19 schreef tong80 het volgende:
Hij zal Donald nu wel oproepen lijkt me.
Vurnon Anita heeft het toch ook meer dan 60 minuten vol gehouden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 06:19 schreef tong80 het volgende:
Hij zal Donald nu wel oproepen lijkt me.
Omdat Gio aanvallend meer kan brengen dan de Cler.quote:Op donderdag 15 februari 2007 07:51 schreef Robar het volgende:
Waarom wil iedereen toch maar Gio als linksback?
Verdedigend is hij zo onthutsend zwak, ik zie liever een speler als de Cler.
--------------------------Sar------------------------
Kromkamp --------- Ooijer --------- de Cler
van Bommel - Mendes da silva - Davids
------------------------Sneijder---------------
van Persie - Huntelaar/Nistelrooij - Robben
Dat ie je bijvoorbeeld tegen Portugal op het WK de kop kost vind ik toch wel een stuk belangrijker. Hij schat heel vaak verkeerd in wanneer ie in moet stappen, waardoor hij vaak weg is als verdediger. Heeft al een aantal tegengoals en grote kansen tegen gekost. En daar staat een back d'r toch vooral voor, vind ik, om dat te voorkomen. Aanvallend vind ik hem ook niet beter als De Cler trouwens, hij heeft wel een betere techniek, maar de Cler heeft meer snelheid, en geeft vaker voor. Hij snapt precies wanneer ie op moet komen, en heeft de power om buitenom te komen en ook nog op tijd terug te zijn, ook raakt ie de bal niet vaak kwijt. Dat het er allemaal niet zo mooi uitziet als bij Gio is dan jammer, maar het is wel een stuk functioneler allemaal. Alles wat een linksback moet doen, doet ie goed.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Omdat Gio aanvallend meer kan brengen dan de Cler.
Onzin, 25x gewonnen, 9 x gelijk en slechts 2x verloren onder MvB is hartstikke goed. Geen bondscoach van Oranje heeft beter gedaan. Van Gaal is een sukkel die Nederland belachelijk maakte in de wereld (WK 2002). De rest is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
We speelden 1-1 gelijk (lucky goals) tegen een zeer zeer zwak engels elftal... ja... dat is echt iets om positiefs over te zijn.
We moeten gewoon alleen naar ons eigen kijken, en zorgen dat we gewoon heel goed gaan voetballen. Wat andere landen doen zal me een rotzorg wezen...
We spelen gewoon heel heel matigjes. Niets meer niets minder. En als je het gaat vergelijken met Frankrijk of Brazilie dan spelen wij niet opeens 'goed' omdat zij toevallig ook slecht spelen... nee... dan spelen we allemaal KUT. En dat is niet goed te praten, want we hebben wel de juiste spelers om gewoon goed te moeten kunnen presteren.
Als je Utrecht 30 x tegen een hoofdklasser laat spelen, halen ze ook zulke resultaten, dat zegt nog niet dat ze goed bezig zijn. Als er iemand niet te volgen is voor de rest van de wereld is het van Basten trouwens wel. De topclubs in het buitenland lachen zich eens in de zoveel weken ziek, omdat hun Nederlandse vedetten gelukkig niet voor Oranje opgeroepen worden. En dan heb ik het nog niet eens over de analytici.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Onzin, 25x gewonnen, 9 x gelijk en slechts 2x verloren onder MvB is hartstikke goed. Geen bondscoach van Oranje heeft beter gedaan. Van Gaal is een sukkel die Nederland belachelijk maakte in de wereld (WK 2002). De rest is gewoon gelul.
Ach houd toch op, Van Basten is het die Nederland belachelijk maakt, de engelse pers giert het uit van het lachen dat hij van bommel, van nistelrooy en seedorf(eerst) liet links liggen en met mensen als denneboom en bobson kwam aanzetten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Onzin, 25x gewonnen, 9 x gelijk en slechts 2x verloren onder MvB is hartstikke goed. Geen bondscoach van Oranje heeft beter gedaan. Van Gaal is een sukkel die Nederland belachelijk maakte in de wereld (WK 2002). De rest is gewoon gelul.
Statistisch is er inderdaad weinig op aan te merken. helaas willen we er ook graag naar KIJKEN, en dan zien we gewoon dat het SLECHT voetbal is door een selectie van matige spelers die niet kunnen brengen wat er van top-internationals verwacht mag worden (veelal ook omdat van Basten ze op de verkeerde plekken neerzet, en er dus steeds mensen uit hun positie/functie lopen).quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Haaglander het volgende:
[..]
De cler is aanvallend ook goed en verdedigend sterker.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Omdat Gio aanvallend meer kan brengen dan de Cler.
Daar wordt bij andere spelers ook niet moeilijk over gedaan, dus dat kan geen reden zijn voor van Basten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:05 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Alleen jammer genoeg kan De Cler zich niet bewijzen in het buitenland
Strik d'rom heen.quote:'Frank Rijkaard verlaat Barcelona'
Uitgegeven: 16 februari 2007 13:31
Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 14:34
AMSTERDAM - Frank Rijkaard vertrekt na dit seizoen bij FC Barcelona. De 44-jarige oefenmeester wil zijn komende zomer aflopende contract niet verlengen. Volgens de Spaanse sportkrant AS vertrekt de Amsterdammer vanwege persoonlijke motieven.
Bondscoach Marco van Basten en PSV-trainer Ronald Koeman worden genoemd als zijn opvolger.
Rijkaard kwam in 2003 samen met zijn assistent Henk ten Cate naar Barcelona. Twee jaar later wonnen de Catalanen de landstitel. Ook vorig jaar ging het kampioenschap naar Catalonië. Bovendien legde de club beslag op de Champions League door in de finale Arsenal met 2-1 te verslaan.
Na die successen vertrok Ten Cate naar Ajax, waar hij als hoofdtrainer aan de slag ging. Hij werd bij Barça vervangen door Johan Neeskens, die als speler ook de kleuren van de Spaanse club verdedigde.
Eto'o
Rijkaard lag deze week bij FC Barcelona in de clinch met steraanvaller Samuel Eto'o. De topscorer van vorig seizoen in de Primera División weigerde zondag in het duel met Racing Santander in te vallen. De Nederlandse coach sprak na de wedstrijd van 'een schandalige actie'. Later deze week klaarde de lucht tussen hen.
WTF?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Van basten neem ontslag.
Fuck, ik al meteen álle bekende internetsites af, maar helaas.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Gewoon een verzoekje, mijnerzijds.
Met dat verschil dat AZ gisteren in een verkapte variant van 4-4-2 met ruit speelde (want Arveladze speelde eigenlijk als een soort 'nummer 10', achter de spitsen) en Van Basten maar vast blijft houden aan de 4-3-3.quote:Marco van Basten was gisteravond onder de indruk hoe AZ won van Newcastle United (2-0). De bondscoach van het Nederlands Elftal was aandachtig toeschouwer van dit UEFA Cup-duel. "Het succes van AZ sterkt mij in mijn voetbalvisie", vertelt Marco van Basten tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag.
"AZ ontwikkelt zich goed en daar maken wij dankbaar gebruik van. Tegen Newcastle heeft AZ nog maar eens laten zien dat het echte voetbal wint van fysiek geweld. De manier waarop AZ speelt, is voor ons een voorbeeld. Wij streven ook naar dergelijk voetbal vanaf achteruit. Weliswaar in een iets ander systeem, maar dat maakt niet zo veel uit. Het belangrijkste is dat je de voetballende oplossing kiest", aldus de oefenmeester.
Gekscherend werd het al eens gezegd, maar nu Edgar Davids weer terug is bij Ajax, is hij meteen weer in beeld bij San Marco. Was het niet dezelfde bondscoach die hem al eens publiekelijk afschreef?quote:'Davids, De Guzman en Engelaar in beeld'
Geschreven door Jurre de Ruiter op vrijdag, 16 maart om 13:48
Edgar Davids, Jonathan de Guzman en Orlando Engelaar kunnen blijven hopen op een plaats in de Oranje-selectie. Bondscoach Marco van Basten liet vandaag in zijn persconferentie weten dat hij het trio op de voet volgt.
Engelaar werd de laatste tijd veelvuldig gelinkt aan Oranje, maar een plaats in de selectie zit er nog niet in. "We hebben intern wel over Engelaar gesproken. We zien echter nog geen reden om hem bij de selectie te halen", aldus Van Basten.
Davids blijft kansmaken op een selectieplaats, zo laat Van Basten weten. "We volgen hem en zijn zeer tevreden over de manier waarop hij zich bij Ajax laat zien. Hij zit nog niet bij de selectie, maar we houden hem in de gaten."
De Guzman heeft nog geen Nederlands paspoort, maar mocht hij deze ontvangen, dan lijkt een selectie niet onwaarschijnlijk. "Als hij dit paspoort heeft, sluit ik niet uit dat we met hem gaan praten. Het is een heel getalenteerde jongen. Maar voorlopig heeft hij alleen nog een Canadees paspoort, toch? En zeker in deze tijd lijkt het me verstandig om niet te veel over dubbele paspoorten te zeggen", zo sloot Van Basten af met een lach.
Tijd voor Jenner dus?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zal echt bij iedereen - behalve Van Bommel en Van Nistelrooy- zeggen dat ze in de gaten worden gehouden hoor.
Ach, zolang hij maar stopt met geforceerd 4-3-3 spelen, zónder beschikbare buitenspelers.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:25 schreef 9christensen het volgende:
4-3-1-2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |