abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45401199
Fok!Dieetclub deel 134

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat
Om deze reeks ook voor de mensen die hier wat minder komen overzichtelijk te houden hebben we een slowchattopic opgestart. Zo blijft dit topic wat meer voor de tips en goede raad met betrekking tot eten en diëten. Dit slowchattopic vind je hier.

Meetings

Dieetclubmeeting topic XX We gaan een weekendje weg in februari, verder staat er even niets op de planning

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

[ Bericht 2% gewijzigd door teigan op 16-01-2007 12:16:34 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45401299
en we zijn er weer. bij het vorige topic stond er niet bij dat het te vinden was op fokwiki thanks teigan, want ik was al zelf aan het prutsen.

back to afvallen weer. durf mezelf nog niet te wegen, doe het altijd als schoonmams niet thuis is, anders vraagt ze meteen hoe het gaat en zo, en dan zegt ze weer dat ik maar haar dieet moet gaan volgen. en dat lijkt me zo'n slecht smerig dieet. niets voor mij dus.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45401367
ik meet nu af en toe mijn taille, maar daar word ik ook niet echt vrolijk van... Ik had nl. het idee dat ik wel weer wat afviel, maar mijn taille geeft nog weinig resultaat...

Blegh, iemand een idee hoe ik mijzelf minder dwars kan zitten? Ik voel me nu eigenlijk zo k*t dat ik niet eens zin heb om te vreten... Dan is het meestal wel erg diep geloof ik...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45401467
[SC] Fok! Dieetclub #1

misschien is dit ook nog een handig linkje?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:05:27 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_45401531
tvp
disclaimer
pi_45401604
tvp'tje
pi_45401844
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:02 schreef DarkElf het volgende:
[SC] Fok! Dieetclub #1

misschien is dit ook nog een handig linkje?
ik heb het even aangepast in de OP, als ik tijd heb doe ik het ook nog wel even in de Wiki
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 12:46:58 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45402558
Hallo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:54:02 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_45404279
Ja hoi, mag ik hier melden dat mijn jurk flink ingenomen moet worden, of moet dat in het andere topic?

Oja, en twee topics vind ik eigenlijk best onhandig, dan trek ik me liever helemaal terug enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:57:17 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_45404373
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:54 schreef Troel het volgende:
Ja hoi, mag ik hier melden dat mijn jurk flink ingenomen moet worden, of moet dat in het andere topic?

Oja, en twee topics vind ik eigenlijk best onhandig, dan trek ik me liever helemaal terug enzo.
3, je vergeet het meetingtopic
OT: ik eet verantwoorde wortels.
disclaimer
pi_45404424
Troel, was dit de eerste keer dat je hem paste? Of was hij eerder ook al ingenomen?

Ik vraag me trouwens wel af of ze allebei blijven bestaan, ik denk eigenlijk dat een van beide topics doodbloedt straks... En je hoeft natuurlijk niet in allebei te posten...
Ik zit lekker aan de thee, zo nog ff een boterhammetje smeren... Ik begin alles weer wat zonniger in te zien gelukkig...
pi_45404530
Ik vind het ook onhandig, maar ik snap het punt wel
Je kan natuurlijk wel vooral hierblijven, de SC zal hier vast niet helemaal verdwijnen toch?

OT: Ik heb koffie en cornflakes gehad en mijn cornflakes zijn ontsnapt uit de zak en door mijn kamer gaan huppelen
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:02:49 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_45404545
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:59 schreef teigan het volgende:
Troel, was dit de eerste keer dat je hem paste? Of was hij eerder ook al ingenomen?

Ik vraag me trouwens wel af of ze allebei blijven bestaan, ik denk eigenlijk dat een van beide topics doodbloedt straks... En je hoeft natuurlijk niet in allebei te posten...
Ik zit lekker aan de thee, zo nog ff een boterhammetje smeren... Ik begin alles weer wat zonniger in te zien gelukkig...
Hij was nog niet eerder ingenomen.

Nouja, ik heb Bert dus nog maar eens aangespoord om het forum op dieet-web werkende te krijgen, ik gok dat ik daar wel te vinden ben straks.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:04:08 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_45404587
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Hij was nog niet eerder ingenomen.

Nouja, ik heb Bert dus nog maar eens aangespoord om het forum op dieet-web werkende te krijgen, ik gok dat ik daar wel te vinden ben straks.
Gaan we daar gewoon heen voor de SC toch?
Houdt het overzichtelijker
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 14:05:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_45404635
Dat kan natuurlijk ook Voorlopig vind ik het daar nog vrij saai met alleen Troel als gezelschap
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45404669
In het slowchat topic mag alles gezegt worden. Dus zowel over dieeten als over jurken/kinderen/mannen etc etc etc

Dus ik denk dat dit topic zal doodbloeden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 14:08:12 #17
13151 crew  Rewimo
pi_45404711
Mijn weegschaal begeeft zich eindelijk weer in de richting van mijn gewicht uit het lijstje. Al sinds oktober of zo heb ik voortdurend geschommeld tussen de 101 en de 102. Nu al twee dagen 99,5 dus het lijkt eindelijk weer een beetje de goede kant op te gaan. Hopelijk kan ik binnenkort weer een aanpassing doen in het lijstje
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:08:36 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_45404726
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:05 schreef Rewimo het volgende:
Dat kan natuurlijk ook Voorlopig vind ik het daar nog vrij saai met alleen Troel als gezelschap
Ik kom ook wel hoor
Waar moet ik heen?
disclaimer
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:09:22 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_45404755
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik kom ook wel hoor
Waar moet ik heen?
Zie je mail
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 14:09:37 #20
13151 crew  Rewimo
pi_45404760
http://forum.dieet-web.nl/index.php en even registreren daar
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:13:19 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_45404874
w00t, leuk password ook
disclaimer
pi_45405540
* teigan gaat daar ook eens een kijkje nemen..
pi_45405717
Nou wordt het wel weer heel oftopic hier in het dieettopic
pi_45409515
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

3, je vergeet het meetingtopic
OT: ik eet verantwoorde wortels.
ik ook! maar ik krijg wel diarree van een pondje wortels
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_45409619
Eigenlijk verwacht ik dat het sc topic gesloten zal gaan worden als de mods/fa's het ontdekken. Tenminste, er zijn meer sc topics zo geeindigd.

Over afvallen, ik had vooraf (voor de bevalling dan) gedacht dat het nu makkelijk zou worden af te vallen, omdat ik borstvoeding geef. Het is nu echter veel moeilijker dan de vorige keer. Ik mag niet 'gewoon' minder eten. En sporten kan alleen vlak na een voeding en als thuis is. Nu eet ik dus terwijl ik dat niet in het kader van het afvallen en merk ik dat ik makkelijk doorsla en denk dat het wel kan omdat ik nu meer verbrand. Waardoor het afvallen langzamer gaat dan 'mag'. Zucht, denk je dat je het allemaal een keer hebt meegemaakt, komt er weer wat nieuws.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45409868
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:43 schreef YPPY het volgende:
Eigenlijk verwacht ik dat het sc topic gesloten zal gaan worden als de mods/fa's het ontdekken. Tenminste, er zijn meer sc topics zo geeindigd.

Over afvallen, ik had vooraf (voor de bevalling dan) gedacht dat het nu makkelijk zou worden af te vallen, omdat ik borstvoeding geef. Het is nu echter veel moeilijker dan de vorige keer. Ik mag niet 'gewoon' minder eten. En sporten kan alleen vlak na een voeding en als thuis is. Nu eet ik dus terwijl ik dat niet in het kader van het afvallen en merk ik dat ik makkelijk doorsla en denk dat het wel kan omdat ik nu meer verbrand. Waardoor het afvallen langzamer gaat dan 'mag'. Zucht, denk je dat je het allemaal een keer hebt meegemaakt, komt er weer wat nieuws.
Wij wilde geen sc topic.
Een topic moet ontopic blijven, maar als er dan behoefte is om met de users die daar veel komen, oftopic te gaan, en daar wordt dan vervolgens een eigen sc topic voor geopent, vind ik het erg zwak als de modjes deze dicht gooien.

Maar goed, we zullen zien

Ik ga eten koken (en gezond)
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 16:58:53 #27
43556 miss_dynastie
pi_45410136
Hoeveel KCal zit je dan op nu, YPPY?

Ik hou een eetdagboek bij en merk echt de neiging om te gaan 'je-en'. Dus een kopje soep, een bakje yoghurt, een boterhammetje met kaas, etc. Wel grappig
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:02:18 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_45410235
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoeveel KCal zit je dan op nu, YPPY?

Ik hou een eetdagboek bij en merk echt de neiging om te gaan 'je-en'. Dus een kopje soep, een bakje yoghurt, een boterhammetje met kaas, etc. Wel grappig
Ja klopt, heel erg is dat. Dan klinkt het onschuldiger
disclaimer
pi_45410302
Op de 2000 ongeveer. Ik viel af met 1200 kcal. Met 1500 bleef ik op gewicht (een jaar lang, dus dat lijkt me wel kloppen) en met borstvoeding heb je ongeveer 500 extra nodig. Op zich moet ik niet zeuren, ik val af, al gaat het langzaam, maar ik had zo gehoopt in de zomer mijn oude kleren weer aan te kunnen. Dat is nog 26 weken ongeveer en dus maximaal 13 kilo. Dat zijn niet mijn oude kleren. Sporten is ook gewoon moeilijker nu. Ik kan niet meer drie keer in de week gaan hardlopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_45410325
Ik heb ook heel erg dat ik tegen mezelf zeg: 'och, van dat ene snoepJE word ik echt niet dikker':D
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:06:15 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_45410342
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:05 schreef ymme het volgende:
Ik heb ook heel erg dat ik tegen mezelf zeg: 'och, van dat ene snoepJE word ik echt niet dikker':D
Ja okee, maar je zegt ook niet " een snoep "
disclaimer
pi_45410399
Nou een rolletje rolo noem ik bepaald geen snoepje
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:09:17 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_45410436
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:07 schreef ymme het volgende:
Nou een rolletje rolo noem ik bepaald geen snoepje
Dat zijn 15 snoepjes
disclaimer
pi_45410608
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat zijn 15 snoepjes
Zo kun je het ook bekijken ja. 15 onschuldige snoepjes
pi_45411045
Pff, wat een goede zeg, stage zoeken. In een van de vorige Dieetclub topic`s had ik gepost dat ik een gesprek voor een stagegesprek zou hebben, ben daar helaas afgewezen.
Dus heb ik nog steeds geen stage nu, terwijl dat voor 1 februari al geregeld moet zijn. Overigens bleek vanmorgen tijdens mentoruur dat de helft van onze klas nog geen stageplek heeft.

Vanmorgen ben ik eindelijk maar eens van mijn luie reet afgekomen en ben zomaar 4 grote bedrijven binnen gestapt. Bij het eerste bedrijf moest ik maar een mailtje sturen, tweede bedrijf heb ik een telefoonnummer + naam gekregen dus dat is tenminste wat, de laatste twee bedrijven hadden maar even snel een of ander tel. nummer op een papiertje neergekrabbeld. Niet echt een succes dus.

Om toch maar een beetje ontopic te blijven: het afvallen gaat goed. Aanstaande vrijdag ga ik mezelf weer wegen. Ik hoop dat ik dan rond de 95 kg zit, natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.
Tok.
pi_45411181
Zit momenteel ziek thuis,dus sporten is er ook even niet bij.
Aan de andere kant heb ik totaal geen honger,dus dat scheelt ook wel weer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 18:14:13 #37
13151 crew  Rewimo
pi_45412600
Beterschap dan maar
pi_45415974
ik heb vandaag weer niet de tijd gevonden om tussen half 12 en 7 iets te eten
moet daar toch echt iets op verzinnen

is het trouwens raar dat overblijfkrachten op scholen betaalt worden?
ik zag op de school waar ik stage liep dat ze op zoek waren naar overblijfkrachten en er stond volgens mij ook bij dat je betaalt krijgt
maar toen ik dat thuis vertelde werd ik raar aangekeken
pi_45417949
junkiexp, beterschap!

Miss_S, dat kan best kloppen hoor, volgens mij kun je het betaald doen...

Ik heb net even op de weegschaal gestaan, en ik was nu een kilo lichter dan mijn laatste weegdag(toen woog ik 's ochtends), dus ik ben weer even happy
pi_45419241
altijd leuk als je in de avond ookal minder weegt dan de eerdere weegdag in de ochtend
pi_45419292
tvp
It is your friends who make your world!
pi_45419917
Thanks mensen,gaat alweer een stuk beter.
pi_45421646
tvp
pi_45432766
Hmm, ik heb me een paar dagen geleden aangemeld op dieet-web.nl, heb al resultaten ingevoerd en heb een berichtje geplaats in het vorige topic, maar ik zie mezelf nog niet in de lijst? Heb ik iets verkeerd gedaan, of gaat het gewoon niet zo snel?
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:59:30 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_45432811
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:58 schreef blue_funk het volgende:
Hmm, ik heb me een paar dagen geleden aangemeld op dieet-web.nl, heb al resultaten ingevoerd en heb een berichtje geplaats in het vorige topic, maar ik zie mezelf nog niet in de lijst? Heb ik iets verkeerd gedaan, of gaat het gewoon niet zo snel?
Heb je ook je plan ingevuld?
disclaimer
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:20:31 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_45433432
Je staat erbij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45433477
Ja, die heb ik bij aanmelding ingevuld....

EDIT: Never mind. Dank
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_45438401
Hoi, mag ik hier ook mijn vragen over gezond eten & afvallen stellen? Of is het verplicht om mij eerst aan te melden?
pi_45440463
ik sta met een foto in de lokale krant en ik schaam me voor hoe ik er uit zie :$ Resultaat: ik zit weer teveel te eten Heb echt even een baalmoment nu
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:56:42 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_45440525
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:56 schreef Saarah het volgende:
Hoi, mag ik hier ook mijn vragen over gezond eten & afvallen stellen? Of is het verplicht om mij eerst aan te melden?
Natuurlijk kun je vragen stellen zonder je aan te melden
disclaimer
pi_45441056
Ik begin eindelik terug gewicht kwijt te raken, whoooo Is alweer 3 weken geleden dat er nog iets af ging
pi_45441396
Oké, ik wilde het voor de zekerheid even vragen.

Ik ben momenteel te zwaar, al een hele tijd eigenlijk, maar ik vond nooit de moed om er iets aan te doen. Nouja, ik ben al wel eens op dieet gegaan ofzo, maar nooit echt serieus en gemotiveerd.
Nu heb ik zaterdag een gesprek met iemand gehad waardoor ik dus echt wél gemotiveerd ben.
Ik snoepte voordien echt veel, elke avond at ik wel chips en/of koekjes. Ik wil dus afvallen door mijn eetgewoonten te verbeteren, maw: véél minder snoep en koekjes. Ik wil wel gewoon nog één keer per week frit eten (bijvoorbeeld), anders wordt het wel erg moeilijk vol te houden. Tot nu toe lukt alles goed, trouwens. Ja oké, ik ben pas vier dagen bezig, maar voordien lukte dat zelfs niet.
Ik probeer per dag minstens een kwartiertje te touwtjespringen (oké, da's niet lang, maar best inspannend!), en voor de rest dus op mijn eten te letten. Als het weer terug beter wordt (geen/minder regen dus) ga ik denk ik ook terug hardlopen. En binnen twee maanden ga ik waarschijnlijk terug fitnessen met een vriendin. (Zij kan niet eerder omwille van een cursus die ze volgt, en ik wil liever niet alleen gaan).

Maar dus, mijn eigenlijke vraag. Ik ga hier een lijstje posten van wat ik gisteren gegeten heb, en zou graag weten of dat in orde is. Het is dus een gemiddelde dag doordeweeks.
Ik kan mezelf al enkele opmerkingen geven: meer groenten (daar hou ik echt niet van, ik hou wel veel van fruit echter); tussendoortjes om 10u en 15u (dat is moeilijk omdat ik tijdens de week dan op school ben, en ik fruit ofzo dan te veel gedoe vind.). En bruin brood ipv wit, maar bij ons thuis wordt er eigenlijk altijd wit brood gegeten.

Zo, hier mijn lijstje:
Vanochtend 07.45u
- Kom cornflakes Kellog's Special K Pure Chocolade met melk
- 2 glaasjes sinaasappelsap
Vanmiddag 12.00u
- 3 boterhammen (wit brood) met salami
- Half flesje water
Tussendoor 14.45u
- Half flesje water
's Avonds 16.00u
- 2 lepels gekookte aardappelen met een stuk kippenschnitzel
Tussendoor (tussen 17u en 21u)
- 1 boterham (wit) met salami
- 3 grote glazen water
- Mandarijn
- Kiwi
- Banaan
- Klein potje magere yoghurt met fruit

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, ik hoop jullie wel.
Maar ik denk wel dat ik in ieder geval al (zou moeten) afval(len), omdat ik gewoon veel minder (ja, echt véél minder) snoep dan voorheen. Toch?
'Andere' tips zijn ook altijd welkom.
En sorry voor het wat lange bericht.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:28:12 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_45441563
Wat je zelf al zegt:
- veel meer groenten
- Volkorenbrood
- Ander beleg, salami is behoorlijk vet
- Probeer anders te ontbijten, niet met chocolade en veel toegevoegde suikers, dus gewone cornflakes bijvoorbeeld of gewone muesli.

Je eet te vroeg warm. Probeer wat later je avondeten te eten, dan heb je 's avonds minder honger.
Verder ziet het er goed uit! Nu nog veel gaan bewegen
disclaimer
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:29:52 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_45441630
Waarom vind je fruit trouwens teveel gedoe?
Een appel is zo naar binnen gehapt, heb je verder niks voor nodig
disclaimer
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:30:57 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_45441662
Tja, het probleem is dat je nog thuiswoont, dus ik weet niet of het later avondeten er wel in zit, maar dat is wel iets wat belangrijk is ja.

Voor de rest zou je kunnen kijken naar mager broodbeleg en inderdaad meer vezelrijk eten.

Wat SQ zegt dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:34:24 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_45441781
Oh Sarah, wat dat witbrood betreft, kan je niet aan je vader/moeder vragen of ze bruin brood voor je kopen? Is ook nog gezonder als de hele familie overstapt
disclaimer
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:35:30 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_45441821
Ja, en er is ook echt heel lekker donker brood te krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:37:55 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_45441924
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:35 schreef Troel het volgende:
Ja, en er is ook echt heel lekker donker brood te krijgen
Vers waldkornbrood van mijn truttebakkertje op de hoek Daar doe ik echt een moord voor.
Heb ooit een heel mik (nog warm ) ineens zonder beleg weg zitten werken
disclaimer
pi_45441938
Ohja, dat was ik vergeten te zeggen: normaal gezien eten we warm rond 17u, of ten laatste 18u. Maar gisteren moesten m'n ouders weg om 16.30u, dus daarom aten we zo vroeg.
pi_45441979
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom vind je fruit trouwens teveel gedoe?
Een appel is zo naar binnen gehapt, heb je verder niks voor nodig
Ja da's waar, maar appels zijn er niet in huis op dit moment. Ik zal m'n ouders ff vragen of ze er meebrengen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:39:21 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_45441983
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:38 schreef Saarah het volgende:
Ohja, dat was ik vergeten te zeggen: normaal gezien eten we warm rond 17u, of ten laatste 18u. Maar gisteren moesten m'n ouders weg om 16.30u, dus daarom aten we zo vroeg.
Jij komt vast uit Belgie
disclaimer
pi_45442032
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij komt vast uit Belgie
Ja.
Waarom?
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:41:46 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_45442075
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:40 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ja.
Waarom?
Gewoon, dat zag ik aan je schrijfstijl
disclaimer
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:42:22 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_45442098
ten laatste

Daarom gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45442132
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
Wat je zelf al zegt:
- veel meer groenten

Hmm ja, hier heb ik echt moeite mee.
quote:
- Volkorenbrood
Ik zal inderdaad eens voorstellen aan m'n ouders of ze donker brood willen meebrengen.
quote:
- Ander beleg, salami is behoorlijk vet
Ja, maar ik eet ook niet elke dag salami. Dat wisselt. Soms salami, soms kaas, soms paardengerookt, enz.
quote:
- Probeer anders te ontbijten, niet met chocolade en veel toegevoegde suikers, dus gewone cornflakes bijvoorbeeld of gewone muesli.
Ik haat opstaan en ik sta dus ook altijd te laat op. Dan heb ik niet veel tijd om te ontbijten, en is dit gewoon het gemakkelijkste. En deze cornflakes vind ik erg lekker.
pi_45442143
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gewoon, dat zag ik aan je schrijfstijl
Haha, oké.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:45:11 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_45442201
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:43 schreef Saarah het volgende:

[..]

[..]

Ik zal inderdaad eens voorstellen aan m'n ouders of ze donker brood willen meebrengen.
[..]

Ja, maar ik eet ook niet elke dag salami. Dat wisselt. Soms salami, soms kaas, soms paardengerookt, enz.
[..]

Ik haat opstaan en ik sta dus ook altijd te laat op. Dan heb ik niet veel tijd om te ontbijten, en is dit gewoon het gemakkelijkste. En deze cornflakes vind ik erg lekker.
Het zijn daarom ook slechts tips, waar je om vroeg
disclaimer
pi_45442244
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het zijn daarom ook slechts tips, waar je om vroeg
Tuurlijk en dankjewel daarvoor.
pi_45442252
Goedemiddag allen!

Ik zit eraan te denken om mijn huisarts een recept voor Reductil te vragen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:47:11 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_45442287
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:46 schreef Ikiskoel het volgende:
Goedemiddag allen!

Ik zit eraan te denken om mijn huisarts een recept voor Reductil te vragen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Wat is het voor iets?
Aan de naam te hored reducet het iets, dus dat zal dan wel vet zijn
disclaimer
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:47:19 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_45442296
ZIjn dat van die slankpillen?

Zijn dat dezelfde pillen die Riann toen wilde proberen maar het uiteindelijk niet gedaan heeft?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45442418
Reductil zijn geloof ik pillen die ervoor zorgen dat je minder vet opneemt..
quote:
Reductil is een geneesmiddel dat ondersteuning biedt bij het afvallen als je ernstig overgewicht hebt (BMI>30) of als je overgewicht hebt (BMI>27) met bijkomende risicofactoren als een te hoog cholesterol of diabetes (suikerziekte).
Reductil is een geregistreerd geneesmiddel sinds 2001 en is wereldwijd al door ruim 13 miljoen mensen gebruikt.

Hoe werkt Reductil?
Je hersenen geven aan of je honger hebt of verzadigd bent. Reductil zorgt ervoor dat je sneller verzadigd raakt tijdens het eten. Daarnaast beïnvloedt Reductil de hoeveelheid energie die je stofwisseling verbruikt. Het komt erop neer dat je basis-energieverbruik tijdens het afvallen niet lager wordt, waardoor je lichaam evenveel energie blijft verbranden.

Afvallen met Reductil heeft ook een gunstig effect op de concentraties van bloedvetten (cholesterol) en bloedsuikerspiegels (glucose). Daarnaast zijn goede resultaten behaald bij mensen met overgewicht (BMI>27) en type twee diabetes (suikerziekte).

Heeft Reductil bijwerkingen?
Bijna elk geneesmiddel met een werking heeft ook een bijwerking. De bijwerkingen van Reductil zijn in het algemeen mild en van voorbijgaande aard. Meest voorkomende bijwerkingen zijn een droge mond, slapeloosheid en obstipatie.
Even van hun website geplukt..

Maar eerlijk gezegd zie ik het nut er niet zo van in, ik ben bang dat je daarmee afvalt, maar niet je eetpatroon voldoende aanpast...
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:51:31 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_45442486
Ja, maar teigan, dat zou met een WLS ook zo zijn denk ik dan...

(Alhoewel je dan door een maagverkleining in het begin minder kan eten)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:52:50 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_45442546
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:50 schreef teigan het volgende:
Reductil zijn geloof ik pillen die ervoor zorgen dat je minder vet opneemt..
[..]

Even van hun website geplukt..

Maar eerlijk gezegd zie ik het nut er niet zo van in, ik ben bang dat je daarmee afvalt, maar niet je eetpatroon voldoende aanpast...
Er staat ook in de bijsluiter dat je het alleen onder begeleiding van een arts mag gebruiken in verband met eetgewoontes e.d.
disclaimer
pi_45442590
Het zijn pillen waarvan je eetlust afneemt en daarnaast gaat je stofwisseling ervan omhoog. In mn tijd als doktersassistente moet ik, hoe ironisch, mensen begeleiden die deze pillen slikten en zag dat het echt werkte. Maar natuurlijk twijfel ik nog of ik het wel of niet zal doen....
pi_45442741
een WLS is iets voor het leven volgens mij.. Als je daar echt verkeerde dingen mag eten die verboden zijn, dan wordt je er ook flink beroerd van volgens mij... Je gaat dus wel anders eten, plus dat ik het idee heb dat je toch flink gemotiveerd moet zijn om een WLS te ondergaan.

Bij zo'n pilletje ehb ik het idee dat als je maar genoeg zeurt, de dokter ze wel meegeeft, of je koopt ze zelf even op internet... Het gaat net allemaal iets makkelijker om het te krijgen, en is het dan wel iets blijvends wat je eraf krijgt...

Het is gewoon allebei geen wondermiddel, en het lost niet zomaar al het vet op, en voor mij persoonlijk is het ook iets waar ik niet aan zou willen beginnen, straks kan je niet meer zonder afvallen zeg maar..
pi_45442812
ik heb ook net even zitten google'en op ervaringen, en kwam daar toch ook verontrustende verhalen tegen..

Iemand die die pillen slikt, en daarnaast nog maar 800 kcal op een dag eet.. Dat spoort toch niet?
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:00:03 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_45442854
Hm. Kennen jullie dat verhaal van die man die EXTREEM dik was, met een WLS afviel tot 75 kilo En toen toch weer ging eten, en zijn maag zo wist op te rekken dat hij 5 jaar later toch weer 350 kilo woog?
Het moet ECHT van binnenuit komen, zelfs met een WLS is niets gegarandeerd.
disclaimer
pi_45442995
nee, ik denk ook dat een goede begeleiding heel veel doet..
Vandaar dat ik misschien ook op het eerste oog wat huiverig tegenover zoiets als Reductil sta, als je er niet voldoende begeleiding bijkrijgt, dan kom je denk ik daarna hard weer aan.

Bij mij heeft een intensieve begeleiding met daarnaast "lessen" over eten en dergelijke geholpen. Maarja, om nou iedereen gelijk maar in een eetstoornissengroep te gooien alleen daarom is natuurlijk ook niet helemaal het idee.
pi_45443070
Saarah, die sinaasappelsap tikt ook behoorlijk aan. Lust je thee? Dat scheelt ook weer. Probeer je halve bord 's avonds vol groente te scheppen en de andere helft verdeel je tussen aardappels en vlees. Als je ongezond eet, en je kunt dat niet veranderen, kun je altijd minder eten. 'Moet' je bijv. pizza eten, neem dan geen hele, maar driekwart. Alle beetjes helpen.
Touwtje springen is goed.
Fruit eten moet je jezelf gewoon aanwennen. Veel soorten kun je makkelijk en snel eten. Je kunt het ook zien als verlaat toetje, omdat je vroeg avondeten hebt. Bijv. met een beetje yoghurt. Stel voor om eens in de week te koken. Makkelijk voor je ouders en je kunt laten proeven hoe lekker gezond kan zijn.
Tijdens het afvallen at ik regelmatig muesli met chocolade. Paste goed, het verschil in kcal met andere soorten valt mee. Het ligt er maar net aan wat je zelf belangrijk vindt.

Niet gaan eten omearos. Daar wordt het probleem niet kleiner mee. Zie het als een kans om de volgende keer beter op de foto te komen.
*OUD heilige*
pi_45443144
Oh, ennuh Saarah, wat je ook misschien wel kan doen is de avond vantevoren alvast je ontbijt smeren, en in een trommeltje wegzetten, scheelt je 's ochtends weer werk...
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:08:15 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_45443169
Lekker broodje
quote:
Recently, I came across this page, and discovered the 30000 calorie sandwich. Being a big fan of food, I decided to go one better, or more specifically, three thousand better. The result would be a monster of a snack, so stuffed with meat and cheese that you would get fat just by being near it. Containing enough energy to sustain a normal adult for nearly two weeks, eating this sandwich would be comparable to pouring gravy directly into your veins. Not one to care about eating a balanced diet, I made it anyway.
disclaimer
pi_45443280
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Lekker broodje
dat is al niet eens meer lekker zeg...
Bahbah en nog eens bah
pi_45444023
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:43 schreef Saarah het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

als je problemen hebt met de groente, probeer ze dan eens anders klaar te maken, bv roerbakgroenten met vietnamese saus of iets dergelijks. je hoeft niet meteen 2 ons gekookte saaie bonen te eten, beetje varieren mag wel. probeer bv wat receptenboeken door te bladeren. iedereen kent wel de gekookte groenten, maar daar hebben ze vaak toch een andere manier van bereiden, wat het net wat lekkerder maakt.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45445006
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:05 schreef YPPY het volgende:
Niet gaan eten omearos. Daar wordt het probleem niet kleiner mee. Zie het als een kans om de volgende keer beter op de foto te komen.
Ik heb de foto opgehangen, hij valt volgens anderen best mee dus misschien moet ik gewoon wennen aan hoe ik er uit zie (ik ontwijk altijd de camera waardoor ik niet echt weet hoe anderen mij zien)

Het eten was maar heel kort, gelukkig, maar liga-milkbreak tikt wel aan als je er veel van eet. Ik keek net even op de verpakking, bijna 100kcal per stuk Ik moet vaker kijken hoeveel er in iets zit, heb net dus bijna 1000 kcal gesnoept Zometeen maar met een omweg fietsen, wat extra bewegen. Wel raar, nu ik weet hoeveel kcal er in zit voel ik me er slechter over dan eerder

Vraagje aan mensen die het eten bijhouden: schrijven jullie het meteen op als je iets eet of pas later (aan het eind van de dag oid) Ik val nog steeds nauwelijks af en ik gok dat het komt omdat ik geen idee heb wat ik eet, maar ik vergeet het ook bij te houden
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:05:52 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_45445058
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:04 schreef omearos het volgende:

liga-milkbreak
Oew, ik krijg hier een verschrikkelijke lachbui en nu heb ik een champignon met knoflooksaus op mijn beeldscherm zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:09 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_45445102
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:04 schreef omearos het volgende:

[..]
Vraagje aan mensen die het eten bijhouden: schrijven jullie het meteen op als je iets eet of pas later (aan het eind van de dag oid) Ik val nog steeds nauwelijks af en ik gok dat het komt omdat ik geen idee heb wat ik eet, maar ik vergeet het ook bij te houden
Ik heb het ooit een tijd bij moeten houden en dan schreef ik het niet altijd meteen ook, maar soms ook wel. Ik vond het verschrikkelijk om het bij te moeten houden, niet zozeer om het zien wat ik at, maar omdat het zo verplicht over kwam, ook al was het voor mijn eigen bestwil.

Ik vind het makkelijker om het andersom te doen. Opschrijven wat ik ging eten en ook enkel dat eten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45445109
Vier kilo afgevallen dankzij Nintendo's Wii
quote:
Dat je met Nintendo's nieuwste console een stuk meer lichaamsbeweging krijgt tijdens het gamen dan bij andere consoles is voor de meeste mensen wel duidelijk, maar of een geregeld potje digitaal tennis of boksen ook daadwerkelijk een positief effect op je gezondheid kon hebben was tot op heden niet duidelijk.

Een redacteur van een Wii-website wilde er achter komen of een geregeld potje Wii Sports als vervanging kon dienen voor traditionele lichaamsbeweging. Zes weken lang speelde hij elke dag een half uur Wii Sports en het heeft z'n effect niet gemist: de man is na zes weken digitale lichaamsbeweging maar liefst vier kilo afgevallen.
Ik hoorde van vrienden al dat ze er spierpijn van kregen
pi_45445171
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Oew, ik krijg hier een verschrikkelijke lachbui en nu heb ik een champignon met knoflooksaus op mijn beeldscherm zitten
lachbui? waarom?
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb het ooit een tijd bij moeten houden en dan schreef ik het niet altijd meteen ook, maar soms ook wel. Ik vond het verschrikkelijk om het bij te moeten houden, niet zozeer om het zien wat ik at, maar omdat het zo verplicht over kwam, ook al was het voor mijn eigen bestwil.

Ik vind het makkelijker om het andersom te doen. Opschrijven wat ik ging eten en ook enkel dat eten.
Vantevoren is ook een idee
Zat me net ook te bedenken dat ik 's ochtends al voor bijna de hele dag kan opschrijven wat ik eet omdat ik de hele dag met project bezig ben en alleen kan eten wat ik in mijn tas mee heb. Dan kan ik 's middags weer wegstrepen wat ik niet heb gegeten
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:12:25 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_45445239
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:10 schreef omearos het volgende:

[..]

lachbui? waarom?
Daar is ooit in het WLS topic een rel over geweest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45445268
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Daar is ooit in het WLS topic een rel over geweest
Een rel over milkbreak
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:14:15 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_45445287
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:13 schreef omearos het volgende:

[..]

Een rel over milkbreak
nouja, meningsverschil zeg maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45445403
Net lekker een bord macaroni op
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:20:39 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_45445448
Hier staat uiensoep te pruttelen en boerenkool.

Wat een combinatie trouwens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45445567
Ik ga zo beginnen aan gekookte aardappelen,spinazie a la creme,vissticks,en als nagerecht verse frambozen .
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:27:31 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_45445637
Klinkt ook erg lekker, op de vissticks na dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45445747
ik ga denk ik zo lekker een patatje eten...

Ik heb trouwens net nog even de uitzending van Kassa van afgelopen zaterdag te kijken, en die ging over het "Ik kies bewust" logo...

Best verhelderend.. De voorzitter van dat gedoetje werkt bij Unilever, en vind dus dat Calve Snacksauzen ook zo'n logo verdienen..
pi_45445866
ik liep vandaag stage bij een buitenschoolse opvang waar is ipv een koekje de kinderen een stuk fruit kregen
(de begeleiders dus ook)
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:44:52 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_45446081
Oew, dat is super. Ik ben ook nog steeds trots op de scholen waar je enkel fruit mee mag nemen voor het tussendoortje bij de kleuters.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45455752
Mijn moeder was gister zo lief om mijn astma-medicijnen op te halen, dus ik maak die zak open, zit daar een stop met diëten-flyer in! Ik lichtelijk over de zeik omdat ik dacht dat de apotheek die flyer spontaan bij mijn medicijnen had gestopt, maar dat viel gelukkig nog mee; mijn moeder had het in het zakje gedaan omdat ze de flyer zag liggen bij de apotheek.

Maar afijn, het is dus een flyer van www.nooitmeeropdieet.nl en dat is iets wat de meeste van ons hier wel aanspreekt geloof ik. Het zoekt maar de oorzaken van teveel eten en probeert hier dan ook alternatieven voor te vinden.

Afijn, volgens mij is het een beetje een open deuren gebeuren en kost het uiteindelijk een flinke bak met geld, maar ik denk wel dat het verantwoorder en gezonder is dan pillen slikken als reductil e.d.
  donderdag 18 januari 2007 @ 08:14:05 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_45461436
Mochten er overigens nieuwe accounts bijgemaakt worden die niet direct in het lijstje verschijnen, PM dan even.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')