Game onquote:Op maandag 15 januari 2007 08:53 schreef macondo het volgende:
[..]
Dus je zet die x'en inderdaad even neer om te benadrukken dat je meer dan 9 aandelen Fugro hebt gekocht?![]()
Knap dat je de koers van het beleggingsfonds in Chinese warrants kan voorspellen. Heb je ook de sterke stijging van de implied volatilities meegenomen?quote:[..]
Mijn voorspelling is uitgekomen. Ondertussen staat het fonds 9% alweer hoger dan afgelopen woensdag.
Wat heeft de sterke stijging van de implied volatilities voor gevolgen volgens jou?quote:Op maandag 15 januari 2007 16:07 schreef macondo het volgende:
Knap dat je de koers van het beleggingsfonds in Chinese warrants kan voorspellen. Heb je ook de sterke stijging van de implied volatilities meegenomen?
Daar zat ik zelf ook al aan te denkenquote:Op maandag 15 januari 2007 23:13 schreef pingu_ het volgende:
T0mmi0, koop aandelen van een bedrijf waar je makkelijk een verhaal omheen kan lullen, 10 dagen is wat te kort om te investeren. o.O
Op zich een leuke actie, ook sympathiek dat de bank daar aan mee wil werken. Met fictief geld beleggen heeft meer zin. Maarrr...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:32 schreef T0mmi0 het volgende:
[..]
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Die leraar vond zelfs een week nog vrij lang
.
Dat heeft dus helemaal NIETS met beleggen te maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:38 schreef T0mmi0 het volgende:
Uiterlijk 25 januari moeten we alles weer verkopen.
Weer online hierquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:06 schreef Bullebak het volgende:
Binck ligt er al sinds 15:00 uur uit ofzoErg slecht.
Lol, half jaar geleden heeft een vriend van me het nog geprobeerd in logica cmg. Maar de hoop maar opgegeven, wisselvallig hoerige shit zooi ..quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef DoimeN het volgende:
Waarom begint logica niet te lopen? weet iemand dat? En zijn de cijfers die ze de 23ste bekend gaan maken goed?(insiders wanted
)
Waarom Logica CMG niet stijgt?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef DoimeN het volgende:
Waarom begint logica niet te lopen? weet iemand dat? En zijn de cijfers die ze de 23ste bekend gaan maken goed?(insiders wanted
)
Macondo wat heb je gedaan met qurius btw ? Ik kon op een gegeven moment niet meer met hoofd er bij waarom het nu maar bleef stegen? Ik las op dft.nl in het forum van qurius echt de meest gekke berichten van goh qurius op naar de 3 euro eind van de maand etc etc. Ik heb van de hand gedaan op 1.83 wat ik een redelijke prijs vindquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:42 schreef macondo het volgende:
[..]
Waarom Logica CMG niet stijgt?
"When it rebounds to my cost, I'll sell." (The stock does not know you own it! Don't take it so personally)
Je kunt nog heel wat leren van het onderhoudende boek van Peter Lynch
Kan je daar eens wat meer over uitwijden, voor de mensen die dat blad niet hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik las trouwens in de The Business van 6 januari het verhaal van ene Jim Rogers. Vrij rijke gast die het verhaal van " je risico spreiden het beste is om minder risico te lopen " naar het land der fabelen verwijst. Interessant stukjeTerwijl bijna iedere analist het over 'spreiden' heeft.
Jim Rogers is een echte tijger, ik mag die vent wel. Hij zit voornamelijk in de grondstoffen, heeft een website ( http://www.jimrogers.com ) en hij heeft diverse afleveringen voor Tegenlicht (VPRO) voorgezeten (staan ook in het Tegenlicht archief).quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik las trouwens in de The Business van 6 januari het verhaal van ene Jim Rogers. Vrij rijke gast die het verhaal van " je risico spreiden het beste is om minder risico te lopen " naar het land der fabelen verwijst. Interessant stukjeTerwijl bijna iedere analist het over 'spreiden' heeft.
Ja ik heb 2 aanraders:quote:
En 'omdat ze goedkoop zijn' dat vind je goed onderbouwt?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:56 schreef duivelinnetje het volgende:
Ik raad jullie KPN aan, ze zijn nu nog goedkoop
rodamco europe is fundementeel gezien het goedkoopste aandeel van de aex kpn zit dan toch echt bij de duurdere jongensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:56 schreef duivelinnetje het volgende:
Ik raad jullie KPN aan, ze zijn nu nog goedkoop
is zeker een van de beste aandelen in de AMX heb ik ook vaak in mijn port zittenquote:
Begin eerst is met veel lezen, zodat je weet wat alles betekent, hoe het werkt etc etc. Dan een proefrekening.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:15 schreef KneiterS het volgende:
Kan iemand me vertellen waar je moet beginnen als absolute leek met beleggen?
Sja, op de 'echte analyses' ga ik nooit af. Ik lees liever wat een leek denkt ( zoals op dft.nl ) dan een analyse van iemand die er denkt verstand van te hebben.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Begin eerst is met veel lezen, zodat je weet wat alles betekent, hoe het werkt etc etc. Dan een proefrekening.
Wat is je koersdoel ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:48 schreef ASSpirine het volgende:
In zo'n 10 maanden tijd al een rendement van 36% gehaald bij Corus, terwijl het nog stijgende zal zijn (hopelijk)
Tevens TVP
Oke en wat begin dan ik te lezen? Een boek voor beginners ofzo? Of is er een mooie site ergens te vinden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Begin eerst is met veel lezen, zodat je weet wat alles betekent, hoe het werkt etc etc. Dan een proefrekening.
www.google.nlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:16 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Oke en wat begin dan ik te lezen? Een boek voor beginners ofzo? Of is er een mooie site ergens te vinden?
www.iex.nlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:16 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Oke en wat begin dan ik te lezen? Een boek voor beginners ofzo? Of is er een mooie site ergens te vinden?
Ja, die heb ik ook! Inderdaad erg goede boek voor beginners, maar ook voor gevorderden!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:36 schreef Bullebak het volgende:
Beleggen voor dummies is ook een leuk boek, erg interessant als je echt toally noob bent zoals ik
Aanrader.
"Beleggen met technische analyse" van H.J. Geels met ISBN: 90 77553 03 7 vind ik lekker weglezen is uitgebreid genoeg voor een eerste boek.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:05 schreef klausch het volgende:
Zijn er ook boeken over TA? Zoja,, tips anyone?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef DoimeN het volgende:
)
quote:Rabobank-advies LogicaCMG omlaag naar 'reduce'
AMSTERDAM (ANP) - LogicaCMG krijgt een adviesverlaging van
Rabobank naar 'reduce' van 'hold'. Dat meldde de zakenbank
woensdag.
De verlaging is ingegeven door de teleurstellende cijfers
die de it-dienstverlener liet zien over 2006. Rabobank verwacht
voor dit jaar tegenvallende resultaten in Engeland, waar de
concurrentie met spelers uit Indië hoog is. Ook de prijsdruk in
Scandinavië zal LogicaCMG geen goed doen.
LogicaCMG noteerde woensdag om 09.15 op een koers van 2,62
euro, een daling van 1,2 procent. De MidKap steeg minimaal, met
0,08 procent.
Je bent ingestapt op een koers van +/- EUR 2.75?quote:LogicaCMG op 'verkopen' bij Theodoor Gilissen
AMSTERDAM (ANP) - Zakenbank Theodoor Gilissen heeft het
advies voor de automatiseerder LogicaCMG verlaagd naar 'sell'
van 'buy'. Het nieuwe koersdoel is 2,60 euro.
De adviesverlaging volgt op de ,,teleurstellende'' cijfers
van LogicaCMG over 2006 die woensdag bekend werden gemaakt.
Volgens Theodoor Gilissen was de grootste tegenvaller de
autonome omzetgroei van minder de 5 procent. De bank rekende op
een groei van 5,3 procent.
Jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:26 schreef Bismarck het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je bent ingestapt op een koers van +/- EUR 2.75?
Eigen keuze, ik doe het zelfs nog wel met minder, als ik meer zekerheid in iets heb flikker ik er meer geld in. En turbo's en speeders vind ik zelf het meest interessante, maar ook het meest risicovolle. Maar met aandelen kun je ook met gemak hoge rendementen halen. Met corus zoals gezegd rendement van 32.5% nu en op qurius heb ik ong 98% rendement opgehaald.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:03 schreef LaZZ_NL het volgende:
Met hoeveel geld beleggen jullie.. Is 5000 euro een goed bedrag om mee te gaan beleggen als je het nog nooit gedaan hebt? Of 2000?
Ik weet dat het erg weinig is maar ik heb het nog nooit gedaan (behalve ABN Amro Turbo Toernooi) en wil dus eerst een beetje kijken / mezelf erin verdiepen.. Ben eigenlijk het meeste geinteresseerd in de Turbo's. Een rendement van een paar% bij Binck bijv. schiet natuurlijk niet echt op..
Van het risico ben ik me terdege bewust maar ik heb een aantal mensen op wie ik kan terugvallen mbt adviezen.. Niet dat dit perse minder risicovol is, geeft wel iets meer zekerheid..
Beleggen met 2000 / 5000 euro.. Do or don't?
Ik heb ze ook, ik zie alleen maar een goed bijkoopmoment komen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:57 schreef DoimeN het volgende:
Jaben alweer paar dagen geleden uitgestapt though, maar wel goed kut
Oke maar 98% is dan ook wel een uitzondering neem ik aan... Zo'n hoog rendement heb ik niet vaak langs zien komen bij mijn turbo toernooi...quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigen keuze, ik doe het zelfs nog wel met minder, als ik meer zekerheid in iets heb flikker ik er meer geld in. En turbo's en speeders vind ik zelf het meest interessante, maar ook het meest risicovolle. Maar met aandelen kun je ook met gemak hoge rendementen halen. Met corus zoals gezegd rendement van 32.5% nu en op qurius heb ik ong 98% rendement opgehaald.![]()
Dat kan, ik ben van mening dat de koers te kwakkelig is. Denk dat ik maar weer terug ga naar abnamro. Die had ik namelijk ook.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb ze ook, ik zie alleen maar een goed bijkoopmoment komen.
In die tijd kan je waarschijnlijk beter een paar artikelen uit een financiele krant lezen. Op dit moment vind ik Rtlz matig, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
De standaard sites, dus FD, IEX en RtlZ. Er zijn er vast veel meer maar ligt helemaal aan hoeveel tijd je erin wil steken.
Gewoon elke dag rtl-z een keertje kijken wil ook wel helpen.
Ja, ik.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:28 schreef BrauN het volgende:
Vandaag een zooi aandelen SBM Offshore gekocht. Waarom? Geen idee. Gevoel.
Verder overweeg ik geld te stoppen in een van deze twee beleggingsfondsen:
- Postbank Opkomende Landen
- ING Emerging Eastern & Central European
Ik neig 't meest naar die tweede.
Zijn er hier nog meer mensen die maandelijks geld in beleggingsfondsen investeren?
Er is volgens mij geen specifiek Rusland fonds.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:09 schreef pingu_ het volgende:
ING Russia Fund enzo dan? Iig, Putin peert em over 2 maanden en ben benieuwd.
Ben ik niet bekend mee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:00 schreef BrauN het volgende:
Okee, goeie post, bedankt.
Ik ben zelf geinteresseerd in beleggen in Rusland en in mindere mate in Oost-Europa, de Balkan enzo. Dat Postbank fonds is erg gespreid, Taiwan, Brazilie, China, Rusland en nog wat landen. Dat ING fonds is hoofdzakelijk Rusland en voor een kleiner deel Polen, Turkije, etc.
European Assets Trust fonds lijkt me ook wel iets, maar ik heb me er niet in verdiept. Dat fonds heeft trouwens wel een heel raar verloop gehad. Ineens omhoog geschoten, geen idee waardoor ofzo hoor. Ben jij er bekend mee?
DWS Russiaquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:16 schreef BrauN het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen specifiek Rusland fonds.
En je punt is...?quote:
Welke beurzen zijn er meegenomen voor 'stocks'? Alleen Amerikaanse?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:38 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk een crossposting, maar omdat het ook goed in dit topic past ook maar even hier:
Hier zie je een plaatje van met het reeele rendement van verschillende beleggingen.
Let wel op de tijdschaal, die begint in 1802 !
Dit laat het totale reeele rendement zien, dus gecompenseerd voor inflatie.
Het is duidelijk dat een aandelen belegging verreweg de beste resultaten heeft gegeven.
Mooi te zien zijn ook de bearmarkets rond WO-I, 1929-1932, en de oliecrisis van de jaren '70.
De belegging in dollars is het rendement als je die dollars in een ouwe sok had gestopt. Je ziet dat je heel snel waarde verliest vanwege de inflatie. In de eerste helft van de grafiek blijft die waarde nog ongeveer constant vanwege het feit dat de US$ toen gekoppeld was aan de goudprijs. Na devaluaties en uiteindelijk het loslaten van de goudstandaard heeft de US$ snel aan waarde ingeleverd (dit is overigens hetzelfde voor alle fiat currency, waaronder ook de euro of de Zwitserse frank).
Goud is in reele termen ongeveer constant gebleven. Natuurlijk is de prijs wel gestegen, maar niet harder dan de inflatie en daarom had je daarmee geen 'echt' rendement gemaakt (vandaar dat de grafiek vlak loopt). Je kunt wel mooi de vorige goud bubble (eind jaren '70, begin '80) zien.
Treasury Bonds and -Bills hebben het al met al redelijk gedaan, maar lang niet zo goed als aandelen (let op: de schaal is logarithmisch!). Geld dat je op de bank had gezet zou een rendement hebben gegeven dat ongeveer vergelijkbaar is.
Huizenprijzen (niet in dit plaatje helaas) hebben het ongeveer net zo 'goed' gedaan als goud: ze houden net de inflatie bij. Al zou je wel een flinke (tijdelijke) stiijging kunnen zien in de laatste jaren vanwege de huizenbubble die nu nog aan de gang is. Over een periode van 200 jaar heb je echter slechts een reeele waardestijging van zo'n 0,2% op jaarbasis (dit getal heb ik uit een andere publicatie).
[afbeelding]
Nog maar een plaatje danquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:56 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Welke beurzen zijn er meegenomen voor 'stocks'? Alleen Amerikaanse?
Ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:48 schreef BrauN het volgende:
[..]
Laatvolume 1.
Vond je dat zo bijzonder?
Komt wel meer voor hoor, als een transactie net niet helemaal is uitgevoerdquote:
Ah, aan die optie had ik nog even niet gedacht.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Komt wel meer voor hoor, als een transactie net niet helemaal is uitgevoerd
Ik ga eens wachten tot ze eindelijk de vergaderng gaan houden met de aandeelhouders. Ben toch enorm benieuwd naar het effect ervanquote:
1 aandeel is voldoendequote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:16 schreef DoimeN het volgende:
Hoeveel procent van de aandelen moet je hebben om mee te kunnen vergaderen?![]()
Of ze je serieus nemen is iets anders..quote:
I say vetoquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Of ze je serieus nemen is iets anders..
Als je een dikke proxy bent vast wel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Of ze je serieus nemen is iets anders..
quote:Tata wint strijd om Corus
Het Indiase staalconcern Tata Steel heeft het hoogste bod uitgebracht op de Brits-Nederlandse branchegenoot Corus.
Dat heeft het Britse Takeover Panel, de toezichthouder die bemiddelt bij onenigheden rond overnames, bekendgemaakt na een meer dan acht uur durende biedingenstrijd tussen Tata Steel en het Braziliaanse Companhia Siderurgica Nacional (CSN) .
Tata Steel biedt 608 pence per aandeel in contanten. Dat komt neer op een totaal bod van 5,75 miljard Britse pond, ofwel ruim 8,7 miljard euro. Het Braziliaanse CSN ging niet verder dan een bod van 603 pence per aandeel.
Bron
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=6%2E08+GBP+in+eurquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:27 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoeveel is dat in euro's dat bedrag per aandeel?
Een daling vandaag was te verwachten vandaag.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:18 schreef BrauN het volgende:
Zojuist 300 stuks 'Getronics NV CB Speeder Long 5,00 (AEX)' gekocht.
Eens kijken wat ze gaan doen.
Ik ben me nu aan het afvragen of ik Corus nu moet verkopen of niet... Er is ee nhoge prijs betaald, mss iets te hoog zelfs, als ik overal wat lees. Wat denken jullie?quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:11 schreef Otto215 het volgende:
[..]
Een daling vandaag was te verwachten vandaag.
Corus en SBM offshore.. het was gewoon te verwachten dat ze vandaag gingen stijgen maar niet gekocht.
Maarja.. een goede leer voor de volgende keer![]()
Ik had SBM Offshore vorige week gekocht.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:11 schreef Otto215 het volgende:
[..]
Een daling vandaag was te verwachten vandaag.
Corus en SBM offshore.. het was gewoon te verwachten dat ze vandaag gingen stijgen maar niet gekocht.
Maarja.. een goede leer voor de volgende keer![]()
China loopt bij mij ook totaal niet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:05 schreef SjonLok het volgende:
Ik stap per direct uit China.
De signalen dat de bubble op barsten staat beginnen wel erg groot te worden.
Getronics was laatste dagen wel wat aan het stijgen... Maar ik zie dat ze vandaag veel hebben ingeleverd. Hoeveel had je dan van SBM gekocht? Als je het wilt zeggen natuurlijk, wel benieuwd. Kan van zo'n aandelen nooit veel kopen. Vaak trekt kwantiteit me net iets meerquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:31 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik had SBM Offshore vorige week gekocht.![]()
Maar die Getronics gaan kut. Impulsieve kutactie van me.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:05 schreef SjonLok het volgende:
Ik stap per direct uit China.
De signalen dat de bubble op barsten staat beginnen wel erg groot te worden.
Corus staat nu op 9.06 geloof ik. Ik weet niet wat de prijs per aandeel is die tata ervoor betaald. Als je dat weet kan je goed bepalen of je ze moet verkopen of dat je gewoon moet wachten totdat tata het opkoopt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:14 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik ben me nu aan het afvragen of ik Corus nu moet verkopen of niet... Er is ee nhoge prijs betaald, mss iets te hoog zelfs, als ik overal wat lees. Wat denken jullie?
Kheb ook nog wat artikels gelezen waarin dit kort even werd besproken, waarschijnlijk een reden waarom de koers afgelopen dagen wat dalend is? De vrees voor wijzigingen?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:57 schreef SnowDoggg het volgende:
Ah ... de Federal Reserve heeft de rente ongewijzigd gelaten!
Amerikaanse beursen gingen scherp omhoog na 20.15 uur!
Geeft hoop voor morgen
Klopt inderdaad! En later op de dag (gisteren) ook nog de olieprijzen die stegen, dat zorgde nogal voor wat paniek!quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:01 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Kheb ook nog wat artikels gelezen waarin dit kort even werd besproken, waarschijnlijk een reden waarom de koers afgelopen dagen wat dalend is? De vrees voor wijzigingen?
Niet zo heel extreem veel geld hoor... Heb er ongeveer 500 euro ingestopt. Ben 'maar' een studentje he.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Getronics was laatste dagen wel wat aan het stijgen... Maar ik zie dat ze vandaag veel hebben ingeleverd. Hoeveel had je dan van SBM gekocht? Als je het wilt zeggen natuurlijk, wel benieuwd. Kan van zo'n aandelen nooit veel kopen. Vaak trekt kwantiteit me net iets meer
Sowieso niet genoeg kapitaal om dat te doen
Ben ook maar studentjequote:Op donderdag 1 februari 2007 11:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Niet zo heel extreem veel geld hoor... Heb er ongeveer 500 euro ingestopt. Ben 'maar' een studentje he.![]()
Mijn rendement op m'n SBM Offshore aandelen is momenteel 6,55%. Best aardig vind ik.
-edit-quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:24 schreef Jaguarized het volgende:
Wat duurt het overigens ook lang dat je aanvraag om je bezit in een fonds te verkopen wordt verwerkt...![]()
Via welke bank/instelling doe je dat dan?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:27 schreef Jaguarized het volgende:
Als ik aandelen koop dan wordt die aanvraag bij mij vrij snel verwerkt. Als ik bv vannacht een order had geplaatst dan was die vanochtend uitgevoerd. Bij het China fonds had ik dinsdag al een order opgegeven om uit dat fonds te stappen en dat was gisteren nog niet gebeurt. Twee dagen dus al, weet niet of dat normaal is?
Zo beter?![]()
Ik stap over naar India. (Ik spring van de ene bubble in de anderequote:Op woensdag 31 januari 2007 18:33 schreef Jaguarized het volgende:
China loopt bij mij ook totaal niet.Waar stap jij naar over?
http://www.bloomberg.com/news/regions/china.htmlquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:27 schreef SnuggLe het volgende:
Waar baseer je dat op?
Heb ook nog wat Robeco fondjes van China. Hmm....Maybe toch maar uitstappen en het beperkte verlies nemen, en stoppen in het Delta Deelnemingen fonds...
http://www.intereffektfunds.nl/cms/dp_content.php?id=397&aktie=artikel&aid=76quote:De 2,8% stijging van het prijsindexcijfer en de sterke economische groei maakt de kans op een renteverhoging op de korte termijn groter.
De nervositeit kwam op de laatste handelsdag van de week goed tot uidrukking op de markten.
Je krijg in principe geen rendement uitgekeerd (muv eventuele dividenden dan). Stel dat ze een rendement van 11% halen dan is het beleggingsfonds 11% meer waard geworden in die periode maw stel dat jij voor 1000 euro instapt is de waarde van je portefeuille na het behalen van het rendement 1110 euro waard. Jij realiseert het rendement pas bij verkoop van het betreffende fonds.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:03 schreef jp84 het volgende:
ff een n00bvraag,
stel je doet mee met een belegingsfonds, bijv van Fortis.
krijg je het rendement dan per maand of per jaar uitgekeerd?
en hoe werkt dat dan met die rendementen als ze bijv een rendement van 11% hebben.
thnx, tis weer wat duidelijkerquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:42 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Je krijg in principe geen rendement uitgekeerd (muv eventuele dividenden dan). Stel dat ze een rendement van 11% halen dan is het beleggingsfonds 11% meer waard geworden in die periode maw stel dat jij voor 1000 euro instapt is de waarde van je portefeuille na het behalen van het rendement 1110 euro waard. Jij realiseert het rendement pas bij verkoop van het betreffende fonds.
Ik niet meer...ik ben gewoon ook telaat ingestapt :-)quote:Op zondag 4 februari 2007 11:01 schreef Adelante het volgende:
Ik houd mijn Robeco Chinese Equities gewoon, alle vertrouwen in de Chinese medemensen
http://www.marketocrazy.com/ enzo? Maar het is wel aardig beperkt.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:38 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje tussendoor. mijn kennis wat betreft aandelen is 0,0 en ik vroeg me af of er een website is (op iex.nl na) waarbij je 'spelenderwijs' (lees: gratis) kan oefenen met 'aandelen' om het systeem een beetje door te krijgen![]()
Je kan bij binck en geloof ik ook alex een schaduwrekening doen. Dan koop je gewoon aandelen, alleen niet van je eigen geldquote:Op zondag 4 februari 2007 11:38 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje tussendoor. mijn kennis wat betreft aandelen is 0,0 en ik vroeg me af of er een website is (op iex.nl na) waarbij je 'spelenderwijs' (lees: gratis) kan oefenen met 'aandelen' om het systeem een beetje door te krijgen![]()
Dat kan inderdaad maar over het saldo wat je erop hebt staan moet je natuurlijk wel 0.2% per jaar betalen.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:09 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Je kan bij binck en geloof ik ook alex een schaduwrekening doen. Dan koop je gewoon aandelen, alleen niet van je eigen geld![]()
www.thuisopdebeurs.nl
Bij www.belegger.nl kun je aan beursbattle meedoen!quote:Op zondag 4 februari 2007 11:38 schreef Maraca het volgende:
Getronics moet je ook niet kopen als het net lekker gestegen is zonder redenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:09 schreef BrauN het volgende:
Het gaat kut momenteel.
Getronics.
Logica CMG.
En zelfs SBM Offshore doet 't kut vandaag.
Ineens rond 't middaguur een rare daling van SBM... zou 't komen door de tegenvallende winstcijfers van BP?
Ik weet ook niet wat me bezielde.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef klausch het volgende:
[..]
Getronics moet je ook niet kopen als het net lekker gestegen is zonder reden.
Die logica zou ik sowieso wegdoen, altijd kwakkelende koers, nooit echt pieken of dalen, die getronics zou ik nog aanhouden afhankelijk van hoeveel je er hebt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat me bezielde.
En het zijn nog wel speeders die ik er van heb.
Ben nog aan het dubben of ik ze nog 'n tijdje hou of dat ik ze ga lozen en m'n verlies neem.
Niemand die me dit kan uitleggen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef KneiterS het volgende:
Wie kan mij dit uitleggen:
Ik snap niet hoe beleggingsfondsen beursgenoteerd kunnen zijn. De waarde van zo'n fonds hangt toch gewoon af van hoe de fondsmanager de hele handel belegt heeft en hoe die beleggingen het doen?
Maar zodra je dat fonds beursgenoteerd maakt, hangt het toch af van de vraag en aanbod naar het fonds zelf?
de balans kan op verschillende manieren in evenwicht worden gehouden, maar de uiteindelijke waarde zal nooit erg veel afwijken van de werkelijke waarde, stel dat de vraag veel groter word dan werkelijke waarde dan word dit bijgestuurd door extra aandelen in het fonds uit te gevenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:37 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Ik zou het wel graag willen weten ja![]()
Even om mezelf te quoten: heb er Crucell voor gekocht, vanochtend op 21,57, en heb er nu TOTAAL al geen spijt van!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:28 schreef SnuggLe het volgende:
China verkocht. Nu even kijken wat ik daarvoor terug ga kopen.
http://www.binck.com/nl/welkom/tarievenvergelijker2006/tarievenvergelijker.aspxquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:05 schreef Repeat het volgende:
waar hebben jullie die rekeningen en wat kost dat?
ik wil me er best aan wagen, maar voor een paar honderd e, niet voor duizenden en als ik dan elke keer een paar tientjes transactiekosten moet betalen ofzo is het ook niet de moeite waard...
tevens tvp
maar wat kosten die alex, binch en rabo dan? (ongeveer)quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef dop het volgende:
[..]
http://www.binck.com/nl/w(...)evenvergelijker.aspx
daar kun je aan de hand van order grote de grote banken met elkaar vergelijken (alex binck en rabo zijn de goekoopste
Als je slechts met enkele honderden euro's gaat beleggen betaal je voor een gewone aandelentransactie 10 euro bij Binck. Dus je moet best wat rendement behalen voordat een transactie winstgevend is.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar wat kosten die alex, binch en rabo dan? (ongeveer)
Mijn advies: doe het niet. Vergeet alle verhalen over superbeleggers die met een paar honderd euro een fortuin maakten. Als je geen paar duizend euro te beleggen hebt kun je je geld beter gewoon uitgeven aan leuke dingen of sparen. Óf een beleggingsfonds nemen bij de postbank.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar wat kosten die alex, binck en rabo dan? (ongeveer)
Beleg dan ook met meer geld, n00b.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:38 schreef Repeat het volgende:
een paar tientjes
smeerlappen, daar haal ik niet eens een happymeal voor incl benzine naar de macdrive
Je moet ook niet denken in absolute bedragen, maar in percentagesquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:38 schreef Repeat het volgende:
een paar tientjes
smeerlappen, daar haal ik niet eens een happymeal voor incl benzine naar de macdrive
Kijk ook 'ns naar de volumes......quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:03 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb bij lokale aandelen KPN q west staan, deze zijn 0.03 cent, per dag gaan ze een paar keer van 0.03 naar 0.04 en weer terug. Ik zit te twijfelen om deze te kopen. Want als ik ze voor 0.03 cent koop en zeg aan naar 4 heb ik 25% winst.
Ik hoorde wel dat ze al failliet gegaan in 2002:p, maar ze schommelen nog lekker doorzegmaar![]()
[afbeelding]
Dit is over 3 maanden.
Dus 1000E erheen ofniet?![]()
met percentages kan ik niks kopenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je moet ook niet denken in absolute bedragen, maar in percentages
Ik doe het voor de lol, beleg met een paar honderd euro.... Heb inmiddels Crucell een tijdje (gekocht op 16,95, werd bij 23,x hebberig en zit nu te wachten tot -ie weer op 23 staat)
Als je 'serieus geld' wil verdienen, zul je met heel wat meer moeten beginnen.
ga maar niet beleggen als het kijken naar een linkje en het invullen van wat getalletjes al te moeilijk is.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar wat kosten die alex, binch en rabo dan? (ongeveer)
Ik had t ook eerst voor de grap geprobeerd om wat te kopen voor een paarhonderd euro, maar je krijgt ze idd niet te pakken ivm de volumes. Voor de rest is kpnqwest gewoon hopeloos natuurlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:03 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb bij lokale aandelen KPN q west staan, deze zijn 0.03 cent, per dag gaan ze een paar keer van 0.03 naar 0.04 en weer terug. Ik zit te twijfelen om deze te kopen. Want als ik ze voor 0.03 cent koop en zeg aan naar 4 heb ik 25% winst.
Ik hoorde wel dat ze al failliet gegaan in 2002:p, maar ze schommelen nog lekker doorzegmaar![]()
[afbeelding]
Dit is over 3 maanden.
Dus 1000E erheen ofniet?![]()
Bij ABN-AMRO moet je juist hopen dat ze zelf worden overgenomen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Dit betekend eventuele overnames met bijbehorende koersstijgingen !
Als ABN overnames gaat doen dan zal de koers niet bepaald stijgen. Sterker nog, als ze een grote overname aankondigen ben je te laat want dan flikkert de aandelenkoers van ABN in elkaar. Andere bedrijven overnemen : beurswaarde verliezen! Je enige hoop is dat ABN zelf wordt overgenomen - dat zou natuurlijk wel fijn zijn. Die geruchten gaan trouwens elk jaar. Een paar maanden geleden zou HSBC interesse hebben om ABN te kopen, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Naar aanleiding van de volgende verhaaltjes:
Dit betekend eventuele overnames met bijbehorende koersstijgingen !
Op fd staat : Gerucht: ABN Amro koopt Fortis
en Het bedrijf kondigde tevens aan dat het eigen aandelen gaat inkopen ter waarde van 1 miljard euro.
Al met al redelijk positief dus !??
Voor wat het waard is alle adviezen staan op 'buy' and 'accumlate' enzo !
wat vinden jullie ?
goor no go
![]()
Hear hear !quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:56 schreef macondo het volgende:
[..]
Als ABN overnames gaat doen dan zal de koers niet bepaald stijgen. Sterker nog, als ze een grote overname aankondigen ben je te laat want dan flikkert de aandelenkoers van ABN in elkaar. Andere bedrijven overnemen : beurswaarde verliezen! Je enige hoop is dat ABN zelf wordt overgenomen - dat zou natuurlijk wel fijn zijn. Die geruchten gaan trouwens elk jaar. Een paar maanden geleden zou HSBC interesse hebben om ABN te kopen, bijvoorbeeld.
Verder is het dividendrendement natuurlijk erg goed. Ik heb er dan ook een plukje aandelen van. En de analistenadviezen, vergeet dat voorlopig maar trouwens. Turbo? Tja, zou kunnen maar verwacht er weinig spektakel van.
Klopt helemaal, ik was nog niet helemaal wakker !quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij ABN-AMRO moet je juist hopen dat ze zelf worden overgenomen.
Als ABN-AMRO zelf een overname pleegt dan is de kans groot dat ze een prijs betalen die in termen van koers/winst verhouding ver boven hun eigen waardering ligt. Dat is per saldo dus slecht voor ABN-AMRO aandeelhouders (waarde vernietiging)
dan moet ik terwijl ik nog nooit belegd heb allemaal getallen uit mn duim zuigen en die invullen, wat heb ik daar nou aanquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:40 schreef dop het volgende:
[..]
ga maar niet beleggen als het kijken naar een linkje en het invullen van wat getalletjes al te moeilijk is.
ik heb een betere tip http://www.hollandcasino.nl/
als jij het niet weet wat voor jou realistisch is hoe moeten wij dat dan in godsnaam weten ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan moet ik terwijl ik nog nooit belegd heb allemaal getallen uit mn duim zuigen en die invullen, wat heb ik daar nou aan
ik kom op 1000e per jaar uit bv, is dat realistisch? weet ik niet, heb ik dus niet aan.
Is fortis niet ongeveer net zo groot als ABN-AMRO??quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Op fd staat : Gerucht: ABN Amro koopt Fortis
Nou, nee, niet bepaald....quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:23 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Is fortis niet ongeveer net zo groot als ABN-AMRO??
Als je turbo's (derivaat) van die 1000 euro koopt en het is niet zo'n dure kun je natuurlijk wel beleggen en dus een leuke winst maken. Maar dan heb je niet een gespreide portefeuille en (dus) een vele grotere kans om veel te verliezen en dat is niet slim. Dus ik zou maar gewoon even droog oefenenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan moet ik terwijl ik nog nooit belegd heb allemaal getallen uit mn duim zuigen en die invullen, wat heb ik daar nou aan
ik kom op 1000e per jaar uit bv, is dat realistisch? weet ik niet, heb ik dus niet aan.
Gefeliciteerd met je winst, hoeveel had je er en op welk niveau heb je gekocht?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:03 schreef DoimeN het volgende:
Wie weet trouwens hoeveel Binck bijvoorbeeld aan 'de beurs' betaald om te handelen op 1 dag?
Binck en alex zijn van de Rabobank zodoende dat die allemaal gunstige prijzen hebben, verder zou ik als ik jou was en je niet veel wilt inleggen in beleggen het gewoon bij fondsen houden en de aandelen/opties/turbo's/speeders, want daar kun je veel kosten voor krijgen en ook wel eens diep inzakken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:05 schreef Repeat het volgende:
waar hebben jullie die rekeningen en wat kost dat?
ik wil me er best aan wagen, maar voor een paar honderd e, niet voor duizenden en als ik dan elke keer een paar tientjes transactiekosten moet betalen ofzo is het ook niet de moeite waard...
tevens tvp
is al enige tijd aanwezig in mijn portfolio !quote:
Per transactie, en per euro.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:44 schreef macondo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je winst, hoeveel had je er en op welk niveau heb je gekocht?
Hoezo trouwens "bijvoorbeeld" de beurs? Hoezo op 1 dag? En per wat precies? Per transactie? Per 1000 euro?
Ja dat weet ik, maar heb je bij die bank gaan vaste kosten?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:47 schreef zzzzzzz het volgende:
In ieder geval veel minder dan wat jij aan Binck betaalt, bij interactive brokers betaal ik 0,1% met een minimum van 4 euro.
vertel je ook even wat je voor koers informatie moet betalenquote:Op zondag 11 februari 2007 15:47 schreef zzzzzzz het volgende:
In ieder geval veel minder dan wat jij aan Binck betaalt, bij interactive brokers betaal ik 0,1% met een minimum van 4 euro.
Er zijn vaste kosten voor markt data, 5 euro per maand voor Nederlandse aandelen en opties. Daarnaast betaal je 10 USD per maand (3 USD per maand voor 25 jaar of jonger), maar de transactiekosten worden daar eerst vanaf getrokken dus als je genoeg transacties hebt heb je die kosten niet. Volgens mij is er geen bewaarloon, dus als je veel op je account hebt staan zijn de vaste kosten relatief laag.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:52 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar heb je bij die bank gaan vaste kosten?
Denk dat de meeste wel zelfde advies gaan geven, als je begint met aandelen kan je best je geld zoveel mogelijk verspreiden. Dus in verschillende aandelen stopppen en niet al je geld op 1 paard zetten. Risico spreiden dus.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:26 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik zit er sinds januari aan te denken om voor veel geld aandelen te kopen van homburg invent.
Dit bedrijf heeft laatst veel oliezand gekocht in Canada, en wil dit voor veel geld weer verkopen, het is de laatste weken ook erg gestegen, zouden jullie mij misschien wat raad kunnen geven?
Is het nou zo moeilijk om een normale zin te formuleren?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:52 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar heb je bij die bank gaan vaste kosten?
Nee, er zat alleen een typo in. Maar bedanktquote:Op maandag 12 februari 2007 14:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om een normale zin te formuleren?
Wat de bank aan een beurs betaalt is niet duidelijk, maar dat geldt voor de meeste producten. In de winkel staat ook niet aangegeven wat de inkoopprijs is van een product.
Ik heb nog wat verdient met put-optiesquote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:59 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Het is feest met Crucell vandaag:ach ja bied ook weer mogelijkheden
![]()
Zou je niet wat voorzichtiger aan doen, met opties beginnen is behoorlijk risicovolquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb nog wat verdient met put-opties
Tevens tvp aangezien dit mijn eerste voorzichtige stapjes op de beleggingsmarkt zijn.
Ik heb een goede adviseurquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:32 schreef DoimeN het volgende:
Zou je niet wat voorzichtiger aan doen, met opties beginnen is behoorlijk risicovol
Magoed
Hehe, eindelijk iemand met inside kennisquote:
Slecht inside kennis danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:55 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk iemand met inside kennis![]()
Nou inside, het is iemand die het al heel lang doet, en ook toen het wat minder ging een behoorlijk rendement wist te halen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:55 schreef DoimeN het volgende:
Hehe, eindelijk iemand met inside kennis![]()
quote:
DSM schokt beleggersquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Vandaag jaarcijfers DSM, morgen die van Akzo. Voor beide heb ik nu call-opties.
Wat kost zo'n grapje je nu? Wat heb je voor die turbo's betaald, en wat krijg je er nu voor als je ze verkoopt?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:43 schreef BrauN het volgende:
Ik heb me vandaag 50 stuks 'DSM NV (Kon.) Turbo Long 33,90' gekocht.
Morgen komen de jaarcijfers over 2006 naar buiten, ik ben benieuwd. Hoop het beste, iig.
Momenteel ziet het er zo uit in m'n portefeuille overzicht:quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:29 schreef Pompsnol het volgende:
[..]
Wat kost zo'n grapje je nu? Wat heb je voor die turbo's betaald, en wat krijg je er nu voor als je ze verkoopt?
-41,51% dus.quote:DSM NV (Kon.) Turbo Long... 50 4,00 201,50 6,89 344,50 -143,00 -41,51
Wees blij dat je er maar 50 hebt en geen 500 !quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:35 schreef BrauN het volgende:
[..]
Momenteel ziet het er zo uit in m'n portefeuille overzicht:
[..]
-41,51% dus.
Had ze voor 344,50 gekocht, zijn nu 201,50 waard.
Je moet er nu gewoon 200 bijkopen want ze zijn nu goedkoop. Je gemiddelde aanschafprijs wordt dan lager en dan is het net of je minder hebt verloren (in %) ! Heb je toch nog een goede dag !quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:35 schreef BrauN het volgende:
[..]
[..]
-41,51% dus.
Volgens mij ben jij heel sarcastisch bezig...quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:06 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Je moet er nu gewoon 200 bijkopen want ze zijn nu goedkoop. Je gemiddelde aanschafprijs wordt dan lager en dan is het net of je minder hebt verloren (in %) ! Heb je toch nog een goede dag !
't was meer als grap bedoeldquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij heel sarcastisch bezig...
Wat is me nou afvraag. 2e half jaar van de 2006 zijn weer zo'n beetje alle beurs en koers records gesneuveld. De cijfers zullen dus wel goed zijn. Maar zit dat niet al ingebakken in de prijs van de opties?quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nou inside, het is iemand die het al heel lang doet, en ook toen het wat minder ging een behoorlijk rendement wist te halen.
Vandaag jaarcijfers DSM, morgen die van Akzo. Voor beide heb ik nu call-opties.
Gelukkig niet heel veelquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:25 schreef Pompsnol het volgende:
DSM schokt beleggers
Ooops? Had je er veel geld in geduwd?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:26 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
't was meer als grap bedoeld![]()
![]()
Leuk he zo'n hefboomwerkingquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:35 schreef BrauN het volgende:
[..]
[..]
-41,51% dus.
Damn... hoe geil zou het zijn geweest als ik i.p.v. long turbo's gewoon short turbo's had genomen.
Omdat hij goede jaarcijfers verwachtte misschien?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Leuk he zo'n hefboomwerking![]()
Waarom heb je die trouwens gekocht?
Wel herkenbaar hoor, zo heb ik m'n eerste geld ook verlorenquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:29 schreef BrauN het volgende:
Waarom ik ze had gekocht?
Ehm, inderdaad eigenlijk wel gokken.![]()
Zeer impulsieve actie, ook erg dom... Maar ik kan 't gelukkig lijden, mijn leven hangt er niet vanaf. Denk echter wel dat ik ze inderdaad sowieso beter met verlies kan gaan verkopen, want de koers zal de komende maanden (?) wel niet meer op 't niveau komen waarop ie gister was.
akzo opent 46.00quote:
Winstcijfers zijn boven verwachting, dus ik verwacht wel iets meer.quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:48 schreef dop het volgende:
akzo opent 46.00
lol boven verwachting ?quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Winstcijfers zijn boven verwachting, dus ik verwacht wel iets meer.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:45 schreef Strolie75 het volgende:
Ow wacht, ik had een oud nieuwsbericht gelezen. Even afwachten wat het aandeel vandaag doet.
http://www.iex.nl/agenda/default.aspquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:06 schreef Bismarck het volgende:
Waar kan ik zien op welke data de definitieve jaarcijfers van de ondernemingen worden gepresenteerd?
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:00 schreef SnuggLe het volgende:
Gekke bende laatste dagen. Nu ING zonder enige reden 1,5% onderuit, Crucell zonder enige reden 2,2% onderuit. Fijn..als ze beiden in je portefeuille zitten.
Wanneer gaat ING een keer toppen? Iedere analist vind het koopwaardig en hanteert koersdoelen van 37 en hoger...maar boven de 34,50 komtie niet..
Jij zult nu wel happy zijn dan...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:24 schreef Pizzaman het volgende:
Ik neem toch maar de gok en ga een turbo met een flinke hefboom kopen.
Omdat ING niet het meest koopwaardige aandeel is in de sector en de cijfers wel aardig waren maar de winstsprong t.o.v. vorig jaar voornamelijk kwam door belastingmeevallers en dus niet uit eigen bedrijfsvoering.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:49 schreef merry77 het volgende:
Ik vroeg me precies hetzelfde af.
Iemand een idee waarom er vandaag zoveel vanaf ging?
[..]
ABN Amro is kut voor beleggen, je kan beter bij Binck of Alex terecht.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:04 schreef SnowDoggg het volgende:
Geweldig storing bij ABN-AMRO! Geen turbohandel mogelijk!Altijd handig als je net wil verkopen
![]()
Ik zit ook bij Binck, maar turbo's worden door de ABN Amro gefinancierd! Dus als daar een storing is kun je ook niet meer in turbo's handelen!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:32 schreef DIGGER het volgende:
[..]
ABN Amro is kut voor beleggen, je kan beter bij Binck of Alex terecht.
traag, duur, slechte service.quote:
In een of ander blad dat op de uni rondslingerde kwamen Binck, Alex, Rabo en SNS er beter uit dan de ABN.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:43 schreef klausch het volgende:
[..]
OMG, lekker onderbouwd.
Ga weg.. please
als iemand met een enkel woord een vraag stelt verwacht je dan dat er een uitgebreid antwoord komt ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:43 schreef klausch het volgende:
[..]
OMG, lekker onderbouwd.
Ga weg.. please
Ja.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:27 schreef dop het volgende:
[..]
als iemand met een enkel woord een vraag stelt verwacht je dan dat er een uitgebreid antwoord komt ?
dat kloptquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja.![]()
"Want" komt namelijk op hetzelfde neer als "Waarom dan"
![]()
ffsquote:
blijf lekker bij abn amro als je tevreden bent maar doe niet of er geen verschil is als je daar zelf geen idee van hebt.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:40 schreef Jaguarized het volgende:
Als ik via ABN Amro een vraag stel dan heb ik daar meteen een antwoord op...Volgens mij zijn de verschillen in prijzen zo groot nog niet. Minimum bij de ABN is 10 euro, Binck zit op 8. (?)
Wat?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:36 schreef SnuggLe het volgende:
Goede dag voor Akzo en Crucell![]()
Ben benieuwd of Akzo op naar de 50 kan ivm Organon en het nieuwe medicijn waarvan de naam verdacht veel op asperine lijkt ;-) Crucell boven de 20 gesloten, netjes.
Volgens mij kun je nog beter achter een fruitmachine gaan zittenquote:Op maandag 26 februari 2007 21:17 schreef BrauN het volgende:
En ja hoor, ik ben m'n DSM turbo's kwijt, ze tikten het stoploss-niveau aan. Paar honderd euro lichter.
Ach, van fouten moet men leren.
Ik beloof, nooit zal ik weder speculeren zonder na te denken. Echt waar. Nooit meer.
Dat was al duidelijk met Azie vannacht.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:55 schreef LaZZ_NL het volgende:
Niet te zuinig ook....
Denk je serieus dat ie weer onder de 500 gaat duiken? Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk met Azie vannacht.
Gelukkig ABN en Univar tijdig verkocht met flink rendement. Denk dat de beurs verder nu wel eens terug naar onder de 500 kan, richting 485 oid.
Zou ook wel aardig zijn voor de nieuwe ING opties als die koers nu nog even wat verder zakt.
Lachen toch altijd, die newbies die meteen in paniek schieten als de AEX een keer een procentje daaltquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:23 schreef BrauN het volgende:
[..]
Denk je serieus dat ie weer onder de 500 gaat duiken? Waarom denk je dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |