Er is volgens mij geen specifiek Rusland fonds.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:09 schreef pingu_ het volgende:
ING Russia Fund enzo dan? Iig, Putin peert em over 2 maanden en ben benieuwd.
Ben ik niet bekend mee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:00 schreef BrauN het volgende:
Okee, goeie post, bedankt.
Ik ben zelf geinteresseerd in beleggen in Rusland en in mindere mate in Oost-Europa, de Balkan enzo. Dat Postbank fonds is erg gespreid, Taiwan, Brazilie, China, Rusland en nog wat landen. Dat ING fonds is hoofdzakelijk Rusland en voor een kleiner deel Polen, Turkije, etc.
European Assets Trust fonds lijkt me ook wel iets, maar ik heb me er niet in verdiept. Dat fonds heeft trouwens wel een heel raar verloop gehad. Ineens omhoog geschoten, geen idee waardoor ofzo hoor. Ben jij er bekend mee?
DWS Russiaquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:16 schreef BrauN het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen specifiek Rusland fonds.
En je punt is...?quote:
Welke beurzen zijn er meegenomen voor 'stocks'? Alleen Amerikaanse?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:38 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk een crossposting, maar omdat het ook goed in dit topic past ook maar even hier:
Hier zie je een plaatje van met het reeele rendement van verschillende beleggingen.
Let wel op de tijdschaal, die begint in 1802 !
Dit laat het totale reeele rendement zien, dus gecompenseerd voor inflatie.
Het is duidelijk dat een aandelen belegging verreweg de beste resultaten heeft gegeven.
Mooi te zien zijn ook de bearmarkets rond WO-I, 1929-1932, en de oliecrisis van de jaren '70.
De belegging in dollars is het rendement als je die dollars in een ouwe sok had gestopt. Je ziet dat je heel snel waarde verliest vanwege de inflatie. In de eerste helft van de grafiek blijft die waarde nog ongeveer constant vanwege het feit dat de US$ toen gekoppeld was aan de goudprijs. Na devaluaties en uiteindelijk het loslaten van de goudstandaard heeft de US$ snel aan waarde ingeleverd (dit is overigens hetzelfde voor alle fiat currency, waaronder ook de euro of de Zwitserse frank).
Goud is in reele termen ongeveer constant gebleven. Natuurlijk is de prijs wel gestegen, maar niet harder dan de inflatie en daarom had je daarmee geen 'echt' rendement gemaakt (vandaar dat de grafiek vlak loopt). Je kunt wel mooi de vorige goud bubble (eind jaren '70, begin '80) zien.
Treasury Bonds and -Bills hebben het al met al redelijk gedaan, maar lang niet zo goed als aandelen (let op: de schaal is logarithmisch!). Geld dat je op de bank had gezet zou een rendement hebben gegeven dat ongeveer vergelijkbaar is.
Huizenprijzen (niet in dit plaatje helaas) hebben het ongeveer net zo 'goed' gedaan als goud: ze houden net de inflatie bij. Al zou je wel een flinke (tijdelijke) stiijging kunnen zien in de laatste jaren vanwege de huizenbubble die nu nog aan de gang is. Over een periode van 200 jaar heb je echter slechts een reeele waardestijging van zo'n 0,2% op jaarbasis (dit getal heb ik uit een andere publicatie).
[afbeelding]
Nog maar een plaatje danquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:56 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Welke beurzen zijn er meegenomen voor 'stocks'? Alleen Amerikaanse?
Ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:48 schreef BrauN het volgende:
[..]
Laatvolume 1.
Vond je dat zo bijzonder?
Komt wel meer voor hoor, als een transactie net niet helemaal is uitgevoerdquote:
Ah, aan die optie had ik nog even niet gedacht.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Komt wel meer voor hoor, als een transactie net niet helemaal is uitgevoerd
Ik ga eens wachten tot ze eindelijk de vergaderng gaan houden met de aandeelhouders. Ben toch enorm benieuwd naar het effect ervanquote:
1 aandeel is voldoendequote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:16 schreef DoimeN het volgende:
Hoeveel procent van de aandelen moet je hebben om mee te kunnen vergaderen?![]()
Of ze je serieus nemen is iets anders..quote:
I say vetoquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Of ze je serieus nemen is iets anders..
Als je een dikke proxy bent vast wel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Of ze je serieus nemen is iets anders..
quote:Tata wint strijd om Corus
Het Indiase staalconcern Tata Steel heeft het hoogste bod uitgebracht op de Brits-Nederlandse branchegenoot Corus.
Dat heeft het Britse Takeover Panel, de toezichthouder die bemiddelt bij onenigheden rond overnames, bekendgemaakt na een meer dan acht uur durende biedingenstrijd tussen Tata Steel en het Braziliaanse Companhia Siderurgica Nacional (CSN) .
Tata Steel biedt 608 pence per aandeel in contanten. Dat komt neer op een totaal bod van 5,75 miljard Britse pond, ofwel ruim 8,7 miljard euro. Het Braziliaanse CSN ging niet verder dan een bod van 603 pence per aandeel.
Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |