Game onquote:Op maandag 15 januari 2007 08:53 schreef macondo het volgende:
[..]
Dus je zet die x'en inderdaad even neer om te benadrukken dat je meer dan 9 aandelen Fugro hebt gekocht?![]()
Knap dat je de koers van het beleggingsfonds in Chinese warrants kan voorspellen. Heb je ook de sterke stijging van de implied volatilities meegenomen?quote:[..]
Mijn voorspelling is uitgekomen. Ondertussen staat het fonds 9% alweer hoger dan afgelopen woensdag.
Wat heeft de sterke stijging van de implied volatilities voor gevolgen volgens jou?quote:Op maandag 15 januari 2007 16:07 schreef macondo het volgende:
Knap dat je de koers van het beleggingsfonds in Chinese warrants kan voorspellen. Heb je ook de sterke stijging van de implied volatilities meegenomen?
Daar zat ik zelf ook al aan te denkenquote:Op maandag 15 januari 2007 23:13 schreef pingu_ het volgende:
T0mmi0, koop aandelen van een bedrijf waar je makkelijk een verhaal omheen kan lullen, 10 dagen is wat te kort om te investeren. o.O
Op zich een leuke actie, ook sympathiek dat de bank daar aan mee wil werken. Met fictief geld beleggen heeft meer zin. Maarrr...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:32 schreef T0mmi0 het volgende:
[..]
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Die leraar vond zelfs een week nog vrij lang
.
Dat heeft dus helemaal NIETS met beleggen te maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:38 schreef T0mmi0 het volgende:
Uiterlijk 25 januari moeten we alles weer verkopen.
Weer online hierquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:06 schreef Bullebak het volgende:
Binck ligt er al sinds 15:00 uur uit ofzoErg slecht.
Lol, half jaar geleden heeft een vriend van me het nog geprobeerd in logica cmg. Maar de hoop maar opgegeven, wisselvallig hoerige shit zooi ..quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef DoimeN het volgende:
Waarom begint logica niet te lopen? weet iemand dat? En zijn de cijfers die ze de 23ste bekend gaan maken goed?(insiders wanted
)
Waarom Logica CMG niet stijgt?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef DoimeN het volgende:
Waarom begint logica niet te lopen? weet iemand dat? En zijn de cijfers die ze de 23ste bekend gaan maken goed?(insiders wanted
)
Macondo wat heb je gedaan met qurius btw ? Ik kon op een gegeven moment niet meer met hoofd er bij waarom het nu maar bleef stegen? Ik las op dft.nl in het forum van qurius echt de meest gekke berichten van goh qurius op naar de 3 euro eind van de maand etc etc. Ik heb van de hand gedaan op 1.83 wat ik een redelijke prijs vindquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:42 schreef macondo het volgende:
[..]
Waarom Logica CMG niet stijgt?
"When it rebounds to my cost, I'll sell." (The stock does not know you own it! Don't take it so personally)
Je kunt nog heel wat leren van het onderhoudende boek van Peter Lynch
Kan je daar eens wat meer over uitwijden, voor de mensen die dat blad niet hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik las trouwens in de The Business van 6 januari het verhaal van ene Jim Rogers. Vrij rijke gast die het verhaal van " je risico spreiden het beste is om minder risico te lopen " naar het land der fabelen verwijst. Interessant stukjeTerwijl bijna iedere analist het over 'spreiden' heeft.
Jim Rogers is een echte tijger, ik mag die vent wel. Hij zit voornamelijk in de grondstoffen, heeft een website ( http://www.jimrogers.com ) en hij heeft diverse afleveringen voor Tegenlicht (VPRO) voorgezeten (staan ook in het Tegenlicht archief).quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik las trouwens in de The Business van 6 januari het verhaal van ene Jim Rogers. Vrij rijke gast die het verhaal van " je risico spreiden het beste is om minder risico te lopen " naar het land der fabelen verwijst. Interessant stukjeTerwijl bijna iedere analist het over 'spreiden' heeft.
Ja ik heb 2 aanraders:quote:
En 'omdat ze goedkoop zijn' dat vind je goed onderbouwt?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:56 schreef duivelinnetje het volgende:
Ik raad jullie KPN aan, ze zijn nu nog goedkoop
rodamco europe is fundementeel gezien het goedkoopste aandeel van de aex kpn zit dan toch echt bij de duurdere jongensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:56 schreef duivelinnetje het volgende:
Ik raad jullie KPN aan, ze zijn nu nog goedkoop
is zeker een van de beste aandelen in de AMX heb ik ook vaak in mijn port zittenquote:
Begin eerst is met veel lezen, zodat je weet wat alles betekent, hoe het werkt etc etc. Dan een proefrekening.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:15 schreef KneiterS het volgende:
Kan iemand me vertellen waar je moet beginnen als absolute leek met beleggen?
Sja, op de 'echte analyses' ga ik nooit af. Ik lees liever wat een leek denkt ( zoals op dft.nl ) dan een analyse van iemand die er denkt verstand van te hebben.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Begin eerst is met veel lezen, zodat je weet wat alles betekent, hoe het werkt etc etc. Dan een proefrekening.
Wat is je koersdoel ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:48 schreef ASSpirine het volgende:
In zo'n 10 maanden tijd al een rendement van 36% gehaald bij Corus, terwijl het nog stijgende zal zijn (hopelijk)
Tevens TVP
Oke en wat begin dan ik te lezen? Een boek voor beginners ofzo? Of is er een mooie site ergens te vinden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Begin eerst is met veel lezen, zodat je weet wat alles betekent, hoe het werkt etc etc. Dan een proefrekening.
www.google.nlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:16 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Oke en wat begin dan ik te lezen? Een boek voor beginners ofzo? Of is er een mooie site ergens te vinden?
www.iex.nlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:16 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Oke en wat begin dan ik te lezen? Een boek voor beginners ofzo? Of is er een mooie site ergens te vinden?
Ja, die heb ik ook! Inderdaad erg goede boek voor beginners, maar ook voor gevorderden!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:36 schreef Bullebak het volgende:
Beleggen voor dummies is ook een leuk boek, erg interessant als je echt toally noob bent zoals ik
Aanrader.
"Beleggen met technische analyse" van H.J. Geels met ISBN: 90 77553 03 7 vind ik lekker weglezen is uitgebreid genoeg voor een eerste boek.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:05 schreef klausch het volgende:
Zijn er ook boeken over TA? Zoja,, tips anyone?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef DoimeN het volgende:
)
quote:Rabobank-advies LogicaCMG omlaag naar 'reduce'
AMSTERDAM (ANP) - LogicaCMG krijgt een adviesverlaging van
Rabobank naar 'reduce' van 'hold'. Dat meldde de zakenbank
woensdag.
De verlaging is ingegeven door de teleurstellende cijfers
die de it-dienstverlener liet zien over 2006. Rabobank verwacht
voor dit jaar tegenvallende resultaten in Engeland, waar de
concurrentie met spelers uit Indië hoog is. Ook de prijsdruk in
Scandinavië zal LogicaCMG geen goed doen.
LogicaCMG noteerde woensdag om 09.15 op een koers van 2,62
euro, een daling van 1,2 procent. De MidKap steeg minimaal, met
0,08 procent.
Je bent ingestapt op een koers van +/- EUR 2.75?quote:LogicaCMG op 'verkopen' bij Theodoor Gilissen
AMSTERDAM (ANP) - Zakenbank Theodoor Gilissen heeft het
advies voor de automatiseerder LogicaCMG verlaagd naar 'sell'
van 'buy'. Het nieuwe koersdoel is 2,60 euro.
De adviesverlaging volgt op de ,,teleurstellende'' cijfers
van LogicaCMG over 2006 die woensdag bekend werden gemaakt.
Volgens Theodoor Gilissen was de grootste tegenvaller de
autonome omzetgroei van minder de 5 procent. De bank rekende op
een groei van 5,3 procent.
Jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:26 schreef Bismarck het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je bent ingestapt op een koers van +/- EUR 2.75?
Eigen keuze, ik doe het zelfs nog wel met minder, als ik meer zekerheid in iets heb flikker ik er meer geld in. En turbo's en speeders vind ik zelf het meest interessante, maar ook het meest risicovolle. Maar met aandelen kun je ook met gemak hoge rendementen halen. Met corus zoals gezegd rendement van 32.5% nu en op qurius heb ik ong 98% rendement opgehaald.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:03 schreef LaZZ_NL het volgende:
Met hoeveel geld beleggen jullie.. Is 5000 euro een goed bedrag om mee te gaan beleggen als je het nog nooit gedaan hebt? Of 2000?
Ik weet dat het erg weinig is maar ik heb het nog nooit gedaan (behalve ABN Amro Turbo Toernooi) en wil dus eerst een beetje kijken / mezelf erin verdiepen.. Ben eigenlijk het meeste geinteresseerd in de Turbo's. Een rendement van een paar% bij Binck bijv. schiet natuurlijk niet echt op..
Van het risico ben ik me terdege bewust maar ik heb een aantal mensen op wie ik kan terugvallen mbt adviezen.. Niet dat dit perse minder risicovol is, geeft wel iets meer zekerheid..
Beleggen met 2000 / 5000 euro.. Do or don't?
Ik heb ze ook, ik zie alleen maar een goed bijkoopmoment komen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:57 schreef DoimeN het volgende:
Jaben alweer paar dagen geleden uitgestapt though, maar wel goed kut
Oke maar 98% is dan ook wel een uitzondering neem ik aan... Zo'n hoog rendement heb ik niet vaak langs zien komen bij mijn turbo toernooi...quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigen keuze, ik doe het zelfs nog wel met minder, als ik meer zekerheid in iets heb flikker ik er meer geld in. En turbo's en speeders vind ik zelf het meest interessante, maar ook het meest risicovolle. Maar met aandelen kun je ook met gemak hoge rendementen halen. Met corus zoals gezegd rendement van 32.5% nu en op qurius heb ik ong 98% rendement opgehaald.![]()
Dat kan, ik ben van mening dat de koers te kwakkelig is. Denk dat ik maar weer terug ga naar abnamro. Die had ik namelijk ook.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb ze ook, ik zie alleen maar een goed bijkoopmoment komen.
In die tijd kan je waarschijnlijk beter een paar artikelen uit een financiele krant lezen. Op dit moment vind ik Rtlz matig, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
De standaard sites, dus FD, IEX en RtlZ. Er zijn er vast veel meer maar ligt helemaal aan hoeveel tijd je erin wil steken.
Gewoon elke dag rtl-z een keertje kijken wil ook wel helpen.
Ja, ik.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:28 schreef BrauN het volgende:
Vandaag een zooi aandelen SBM Offshore gekocht. Waarom? Geen idee. Gevoel.
Verder overweeg ik geld te stoppen in een van deze twee beleggingsfondsen:
- Postbank Opkomende Landen
- ING Emerging Eastern & Central European
Ik neig 't meest naar die tweede.
Zijn er hier nog meer mensen die maandelijks geld in beleggingsfondsen investeren?
Er is volgens mij geen specifiek Rusland fonds.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:09 schreef pingu_ het volgende:
ING Russia Fund enzo dan? Iig, Putin peert em over 2 maanden en ben benieuwd.
Ben ik niet bekend mee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:00 schreef BrauN het volgende:
Okee, goeie post, bedankt.
Ik ben zelf geinteresseerd in beleggen in Rusland en in mindere mate in Oost-Europa, de Balkan enzo. Dat Postbank fonds is erg gespreid, Taiwan, Brazilie, China, Rusland en nog wat landen. Dat ING fonds is hoofdzakelijk Rusland en voor een kleiner deel Polen, Turkije, etc.
European Assets Trust fonds lijkt me ook wel iets, maar ik heb me er niet in verdiept. Dat fonds heeft trouwens wel een heel raar verloop gehad. Ineens omhoog geschoten, geen idee waardoor ofzo hoor. Ben jij er bekend mee?
DWS Russiaquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:16 schreef BrauN het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen specifiek Rusland fonds.
En je punt is...?quote:
Welke beurzen zijn er meegenomen voor 'stocks'? Alleen Amerikaanse?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:38 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk een crossposting, maar omdat het ook goed in dit topic past ook maar even hier:
Hier zie je een plaatje van met het reeele rendement van verschillende beleggingen.
Let wel op de tijdschaal, die begint in 1802 !
Dit laat het totale reeele rendement zien, dus gecompenseerd voor inflatie.
Het is duidelijk dat een aandelen belegging verreweg de beste resultaten heeft gegeven.
Mooi te zien zijn ook de bearmarkets rond WO-I, 1929-1932, en de oliecrisis van de jaren '70.
De belegging in dollars is het rendement als je die dollars in een ouwe sok had gestopt. Je ziet dat je heel snel waarde verliest vanwege de inflatie. In de eerste helft van de grafiek blijft die waarde nog ongeveer constant vanwege het feit dat de US$ toen gekoppeld was aan de goudprijs. Na devaluaties en uiteindelijk het loslaten van de goudstandaard heeft de US$ snel aan waarde ingeleverd (dit is overigens hetzelfde voor alle fiat currency, waaronder ook de euro of de Zwitserse frank).
Goud is in reele termen ongeveer constant gebleven. Natuurlijk is de prijs wel gestegen, maar niet harder dan de inflatie en daarom had je daarmee geen 'echt' rendement gemaakt (vandaar dat de grafiek vlak loopt). Je kunt wel mooi de vorige goud bubble (eind jaren '70, begin '80) zien.
Treasury Bonds and -Bills hebben het al met al redelijk gedaan, maar lang niet zo goed als aandelen (let op: de schaal is logarithmisch!). Geld dat je op de bank had gezet zou een rendement hebben gegeven dat ongeveer vergelijkbaar is.
Huizenprijzen (niet in dit plaatje helaas) hebben het ongeveer net zo 'goed' gedaan als goud: ze houden net de inflatie bij. Al zou je wel een flinke (tijdelijke) stiijging kunnen zien in de laatste jaren vanwege de huizenbubble die nu nog aan de gang is. Over een periode van 200 jaar heb je echter slechts een reeele waardestijging van zo'n 0,2% op jaarbasis (dit getal heb ik uit een andere publicatie).
[afbeelding]
Nog maar een plaatje danquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:56 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Welke beurzen zijn er meegenomen voor 'stocks'? Alleen Amerikaanse?
Ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:48 schreef BrauN het volgende:
[..]
Laatvolume 1.
Vond je dat zo bijzonder?
Komt wel meer voor hoor, als een transactie net niet helemaal is uitgevoerdquote:
Ah, aan die optie had ik nog even niet gedacht.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Komt wel meer voor hoor, als een transactie net niet helemaal is uitgevoerd
Ik ga eens wachten tot ze eindelijk de vergaderng gaan houden met de aandeelhouders. Ben toch enorm benieuwd naar het effect ervanquote:
1 aandeel is voldoendequote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:16 schreef DoimeN het volgende:
Hoeveel procent van de aandelen moet je hebben om mee te kunnen vergaderen?![]()
Of ze je serieus nemen is iets anders..quote:
I say vetoquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Of ze je serieus nemen is iets anders..
Als je een dikke proxy bent vast wel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Of ze je serieus nemen is iets anders..
quote:Tata wint strijd om Corus
Het Indiase staalconcern Tata Steel heeft het hoogste bod uitgebracht op de Brits-Nederlandse branchegenoot Corus.
Dat heeft het Britse Takeover Panel, de toezichthouder die bemiddelt bij onenigheden rond overnames, bekendgemaakt na een meer dan acht uur durende biedingenstrijd tussen Tata Steel en het Braziliaanse Companhia Siderurgica Nacional (CSN) .
Tata Steel biedt 608 pence per aandeel in contanten. Dat komt neer op een totaal bod van 5,75 miljard Britse pond, ofwel ruim 8,7 miljard euro. Het Braziliaanse CSN ging niet verder dan een bod van 603 pence per aandeel.
Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |