Nu is een mooi moment om bij te kopen. Het fonds is een paar dagen achter elkaar gedaald. Dat komt omdat het enorm hard is gestegen in December (23%). Je ziet vaker dat er even een pas op de plaats komt, of een kleine teruggang. Nu is dus weer een mooi instapmoment.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:07 schreef DoimeN het volgende:
Denken jullie dath et nog handig is om nog wat meer China Warrrants te kopen?
Het probleem zit hem niet in het instrument ('turbo') zelf, maar gewoon in het feit dat je waarschijnlijk geen 'edge' hebt die jou een voordeel geeft ten opzichte van je tegenpartij. Dit is een probleem bij elke vorm van speculatie. Je moet jezelf altijd de vraag stellen: waarom weet ik het beter dan die andere speculant. Zolang je geen systeem hebt dat zich door de jaren bewezen heeft met veel (zeg >1000) trades mag je gerust aannemen dat je die 'edge' niet bezit. En jouw tegenpartij bestaat voor een deel uit mensen die wel een dergelijk systeem hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:13 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Ik heb een tijdje met olie turbo's rondgespeeld. Qua olie prijs stijging was het niet wat (al heb ik ze gekocht toen de olie op 54 dollar stond ofzo), en omdat ze ook nog gekoppeld zijn aan de olie future die in dollar is gewaardeerd was het drama compleet. Nee daar blijf ik voorlopig wel vanaf.
Maar dan mis je het hefboomeffect wat je met warrants hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:11 schreef macondo het volgende:
koop gewoon een indextracker
Hoezo geen opties dan ? Maar ja als jij verwacht ( en dat verwacht ik trouwens ook ) de olieprijs gaat stijgen kun je even in de olie turbo's zitten. Heb ik ook gedaanquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:44 schreef Otto215 het volgende:
Is het nou verstandig om turbo long te nemen op olie? Als ik verwacht dat de olie stijgt?
Ik kan wel turbo's kopen maar geen opties..;)
Nopequote:Op woensdag 10 januari 2007 17:33 schreef Otto215 het volgende:
Brent Crude Oil Future Turbo Long 50,93
Heb je die?
Maar als je verwacht omhoog dan neem je toch longquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
NopeKheb een turbo short gehad. Maar das alweer een poosje geleden, Ik had voor mij idee te weinig zekerheid. Zijwaarts naar beneden en weer omhoog. Zijwaarts naar beneden en weer omhoog. Als ik 24/7 kon beleggen had ik het wel gedaan.
futures en turbo's zijn bij mij korte termijn werk. Maarja, om heel eerlijk te zijn haal ik hier dan ook in korte termijn de hoogste rendementen op. Ik kijk wel uit waar ik in stap lol. Op normale aandelen heb ik alleen nog maar met dico int en qurius rendementen boven de 100% gehaald.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:03 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Ik heb Oil Brent Crude Future CB Speeder Long 52,00 en deze staat jammergenoeg 57% in het rood...
kijk eens op rtlz.nl en ga daar de beginselen van beleggen na. Je hebt daar van die 'lessen' om het te 'leren'. En ga voor de lol eens een schaduw portefeuille gebruiken. Kijke of je het een beetje kan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:39 schreef MaxellTop het volgende:
Ik wil graag bekend worden met beleggen en aandelen, zijn er goede boeken/internet pagina's over te vinden?
dat denk ik ook nog wel. Maar das helemaal geen rampquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:41 schreef Otto215 het volgende:
Ik denk dat we toch nog verder gaan zakken....
Kijk eens bij help center (voor de error) of bel die luiquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:45 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb binckbank, nu wil een een long turbo kopen(abn amro) maar hij wil het niet fiateren, hij staat nu op 2.63, ik wil hem kopen voor 2.64 dan zouik heb tohc meteen moeten hebben? Maar dat doet hij niet, hij zegt wel dat hij geplaatst is(order) maar wil hem niet volledig uit voeren?
Help! komt dit doordat niemand hem wil verkopen ofzo?
Light sweet crude is een kwaliteitsterm voor olie (Texaanse), Brent komt uit de Noordzee (andere kwaliteit) en zo heb je nog een aantal (Bonny crude uit Nigeria bijvoorbeeld). Ligh sweet crude is de beste kwaliteit en daardoor het hoogst geprijsd. Er is niet één soort ruwe olie namelijk. De Texaanse olie is erg goed te verwerken, dit in tegenstelling tot de dikke, zware stroopmeuk uit Argentinie. Ze zijn overigens wel allemaal gecorreleerd aan elkaar.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:35 schreef Otto215 het volgende:
NYMEX Light Sweet Crude Oil Future Turbo
Brent Crude Oil Future Turbo
AMEX Oil Turbo
Wat is het verschil tussen deze 3?
Ik verwacht dat de olie prijs stijgt, welke moet ik dan van deze 3 kopen
Er zit altijd een spread tussen de bied-en laatkoers. Dus je kan beter kijken naar de laatkoers, die zal wel hoger gestaan hebben dan 2.64...Je dient dan nog even geduld te hebben!quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:45 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb binckbank, nu wil een een long turbo kopen(abn amro) maar hij wil het niet fiateren, hij staat nu op 2.63, ik wil hem kopen voor 2.64 dan zouik heb tohc meteen moeten hebben? Maar dat doet hij niet, hij zegt wel dat hij geplaatst is(order) maar wil hem niet volledig uit voeren?
Help! komt dit doordat niemand hem wil verkopen ofzo?
Neej, das de prijs van gedroogde pruimenquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:01 schreef Otto215 het volgende:
Als ik op de home pagina van Binck ben, zie ik rechts Crude olie, is dit dan de olie prijs?
Crude Oil 52,46 -2,00%
Vind ik dan nog best duur, die gedroogde pruimen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:30 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Neej, das de prijs van gedroogde pruimen![]()
Waarsch. Light sweet crude van NYMEXquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:01 schreef Otto215 het volgende:
Als ik op de home pagina van Binck ben, zie ik rechts Crude olie, is dit dan de olie prijs?
Crude Oil 52,46 -2,00%
Post anders je port??quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:10 schreef rainbow2007 het volgende:
tvp enzo
bam 13,26 xxxquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:34 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Post anders je port??
Mijne dan maar:
ABN AMRO Holding NV Turbo Long 23,70 20
Fortis NV Turbo Long 31,40 50
LogicaCMG PLC (NL) (AEX) 70
Ben net begonnen
Nicequote:
ze hebben op 16.x gestaan, daarna op 12.xquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:41 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Nicehad je die voor de stijging zegmaar?
Die had ik eerder 2 jaar geleden gekocht...toen het nog 'koopjes' waren. Ik zou daar nu mijn geld niet op gaan zetten...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:44 schreef Otto215 het volgende:
xx Fugro gekocht op 35,00
xxx LogicaCMG gekocht op 2,76
Verder wil ik nog een turbo op olie aanschaffen![]()
Moet even weer oorlog komen ofzo
1000 euro is wel aardig, de transactiekosten bij de postbank is 12 euro voor verkopen geloof ik... dat is op zo'n bedrag goed te doen. nadeel van 1 bedrijf is groter risico.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:22 schreef men_in_red het volgende:
Wat is volgens jullie nou een redelijk startkapitaal om mee te beleggen, ik wil het in één euronext-bedrijf stopppen, en daarnaast het meeste sparen. Is een reeel om voor 1000 euro aandelen te kopen, of gaat dan te veel op in transactiekosten e.d.?
Tja, je kosten zijn al gauw 1% bij aankoop en 1% bij verkoop, dus die eerste 2% ben je al kwijt. Koop je twee fondsen, dan ben je al 4% kwijt aan transactiekosten. 1 Bedrijf is meer risico, 1000¤ is weinig, maar het is te doen, wat wijsheid is kun je zelf het beste bepalen natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:22 schreef men_in_red het volgende:
Wat is volgens jullie nou een redelijk startkapitaal om mee te beleggen, ik wil het in één euronext-bedrijf stopppen, en daarnaast het meeste sparen. Is een reeel om voor 1000 euro aandelen te kopen, of gaat dan te veel op in transactiekosten e.d.?
1000 is wel echt de ondergrens ja. En las ik net een post van iemand die 20 turbo's heeft gekocht voor 2,64?quote:Op zondag 14 januari 2007 17:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Tja, je kosten zijn al gauw 1% bij aankoop en 1% bij verkoop, dus die eerste 2% ben je al kwijt. Koop je twee fondsen, dan ben je al 4% kwijt aan transactiekosten. 1 Bedrijf is meer risico, 1000¤ is weinig, maar het is te doen, wat wijsheid is kun je zelf het beste bepalen natuurlijk.
Omdat niet iedereen in mijn knip hoeft te kijken, ik noem zelf alleen aantallen als ik bijkoop ofzo, wat ik daadwerkelijk bezit gaat niemand wat aan. Ik lieg ook vaak, zodat men soms denkt dat ik arm ben of juist rijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:23 schreef ASSpirine het volgende:
Trouwens, waarom al die x'en? Is wel leuk om te weten hoeveel aandelen iemand van bepaalde bedrijven bezit
Dus je zet die x'en inderdaad even neer om te benadrukken dat je meer dan 9 aandelen Fugro hebt gekocht?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:44 schreef Otto215 het volgende:
xx Fugro gekocht op 35,00
xxx LogicaCMG gekocht op 2,76
Verder wil ik nog een turbo op olie aanschaffen![]()
Moet even weer oorlog komen ofzo
Mijn voorspelling is uitgekomen. Ondertussen staat het fonds 9% alweer hoger dan afgelopen woensdag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:32 schreef SjonLok het volgende:
Nu is een mooi moment om [China Warrrants] bij te kopen. Het fonds is een paar dagen achter elkaar gedaald. Dat komt omdat het enorm hard is gestegen in December (23%). Je ziet vaker dat er even een pas op de plaats komt, of een kleine teruggang. Nu is dus weer een mooi instapmoment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |