Vertel het maar eens. Een president die de lijn van Khomeini volgt en tóch kernwapens wil produceren?quote:
Zonder meer waar.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:35 schreef Steenarend het volgende:
Ook al makens ze kernwapens (iets wat amerika ons graag doet geloven)
Kernwapens vind ik geen reden om aan te vallen. Anders moeten ze dat ook bij noord korea doen.
voorqal de niet medewerking met de iae en de perse plutoniumgenereerende reactors willen hebbenquote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
Vertel het maar eens. Een president die de lijn van Khomeini volgt en tóch kernwapens wil produceren?
en dit daar waren de dollars veel beter besteed aanquote:Op zondag 28 januari 2007 21:42 schreef drexciya het volgende:
Ik begrijp niet waarom de VS zonodig de fysieke aanval wil toepassen. Economisch gezien is het in Iran bepaald geen feest. Ook zijn veel jongeren ontevreden omdat de corrupte geestelijken wel geld hebben en zij niet. Zorg aan de ene kant voor braindrain (goede opgeleide mensen die het land verlaten) en aan de andere kant voor financiele problemen en dan kan Iran weinig meer uitrichten.
Het is eigenlijk best wel treurig dat ze als olieproducerend land brandstof in moeten voeren. Niemand wil daar blijkbaar een olieraffinaderij neerzetten en zelf kunnen of willen ze het niet. In die context zie ik ook niet waarom Iran geld uitgeeft aan een kernwapen project.
Niemand wil de olieproducenten nog meer macht geven dan ze eigenlijk al hebben. Anders hadden wij deze gevaarlijke installaties wel daar neergezet in plaats van in de verschillende havens van Amerika en Europa.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:42 schreef drexciya het volgende:
Niemand wil daar blijkbaar een olieraffinaderij neerzetten en zelf kunnen of willen ze het niet. In die context zie ik ook niet waarom Iran geld uitgeeft aan een kernwapen project.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8495quote:ECONOMIE/IRAN:
Iran calculeert economische oorlog in
Kimia Sanati
TEHERAN, 29 januari (IPS) - De Iraanse regering houdt er rekening mee dat Saudi-Arabië en andere "vijandige" landen de olieprijs nog verder zullen doen dalen. Op die manier zouden ze de invloed van het sjiitische regime in het Midden-Oosten proberen in te dammen. De nieuwe Iraanse begroting gaat uit van een internationale olieprijs van 33,7 dollar per vat, ver onder de huidige kost.
De voorzichtige schatting moet "de samenzwering van de vijanden" van Iran neutraliseren om Iran economisch in het nauw te drijven, verklaarde de president Mahmoud Ahmadinejad bij het indienen van de begroting in het parlement vorige week.
In juli vorig jaar kostte een vat olie nog 78 dollar; nu is dat nog 48 dollar en de prijs kan nog verder afbrokkelen als de Organisatie van Olie-exporterende Landen (Opec) haar productie niet terugschroeft.
In haar begroting van vorig jaar rekende de Iraanse regering op een olieprijs van 36 dollar per vat of meer. Experts geloven dat de schatting voor dit jaar realistischer is.
"Je moet rekening houden met een nieuwe factor: het conflict tussen sjiieten en soennieten", zegt een politieke analist in Teheran die niet genoemd wil worden. "Je kan ervan op aan dat de Saudi's, die zelf economisch niet erg zouden lijden onder een drastische daling van de olieprijzen, bewust niets ondernemen tegen het prijsverval. Ze weigeren in te stemmen met de reductie van het productieoverschot van 700.000 vaten per dag dat de Opec nu doet optekenen."
"De Iraanse steun voor het sjiitische fundamentalisme in Irak baart de soennitische landen in de Arabische regio grote zorgen", zegt de expert uit Teheran. "De beste manier om de invloed van Iran te verminderen zonder geweld te gebruiken, is het Iran economisch onmogelijk te maken om zijn steun verder te zetten. En het beste antwoord van Iran op die strategie is de tering naar de nering zetten."
De meeste Iraanse kranten en zelfs hervormingsgezinde publicaties staan achter de zuinige ontwerpbegroting. "De regering heeft een krachtdadig antwoord gegeven aan een nieuwe ronde van de westerse intrige tegen Iran om de investeringen in de Iraanse olie- en gassector te verminderen en de belangrijkste inkomensbron van Iran droog te leggen", schrijft 'Keyhan', een dagblad van de harde lijn dat pal achter Ahmadinejad staat. "De vijand heeft de laatste mogelijkheid verloren om Iran onder druk te zetten."
Of de Iraanse regering er echt in slaagt minder uit te geven, valt nog te bezien. Voor vorig jaar keurde het parlement een royale begroting goed en toch moest de regering nog vier keer om bijkomende middelen vragen. Dat geld kon gepuurd worden uit een reservefonds met de meeropbrengsten die de hoge olieprijzen toen nog opleverden. Eigenlijk was de helft van dat geld bedoeld om de Iraanse privé-sector te helpen bij zijn ontwikkeling, maar volgens experts zal tegen maart heel het fonds opgebruikt zijn om overheidsuitgaven te financieren. Iran zal tussen maart vorig jaar en eind februari dit jaar naar schatting 56 miljard dollar verdiend hebben met de verkoop van olie.
Volgens critici heeft de regering al plannen om weer bijkomende middelen te vragen als de olieprijs toch hoger blijft dan de vooropgestelde 33,7 dollar per vat.
Er is veel kritiek op het economische beleid van de regering van Ahmadinejad. Volgens de "20-jaren visie" - een plan van de geestelijke leider Ayatollah Khamenei om van Iran tegen 2021 een industrieland te maken - en volgens het huidige vijfjarenplan moet de regering haar rol in de economie van het land terugschroeven. Maar Ahmadinejad doet net het tegenovergestelde. De regering plant onder meer de bouw van een grote staalfabriek, bevroor de prijzen van zuivelproducten zodat de zuivelsector in moeilijkheden kwam en verhoogde de minimumlonen zodat de inflatie aantrok. Critici verwijten Ahmadinejad ook dat hij investeerders afschrikt door zijn harde toon tegenover ondernemers.
Iran kan de komende weken ook nog af te rekenen krijgen met zwaardere VN-sancties als het de verrijking van uranium niet stopzet. Die sancties kunnen onder meer de Iraanse banken in moeilijkheden brengen. De Amerikaanse overheid boycot sinds kort al twee grote staatsbanken, Saderat en Sepah, en veel Europese banken volgen dat voorbeeld. Dat maakt het moeilijker en duurder om geld van Iran naar de rest van de wereld over te maken, en omgekeerd. IPS (PD/MC)(EINDE/2007)
en de technologie voor hoogwaardige zonnecellen bezitten ze ook niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:23 schreef Zero2Nine het volgende:
Iran zou eigenlijk gewoon de alternatieve energie in moeten duiken. Laat die olie lekker varen en ga aan ontwikkeling doen. Maarja kernenergie valt al af
Ik vind het een beetje sneu voor Iran. Iedereen is tegen ze. Ze zijn historisch gezien altijd de lul geweest. Eerst worden ze geislamitiseerd, dan gekoloniseerd en vervolgens nog belaagd door de soennitische buren. beter een verre vriend dan een goede buurquote:Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en de technologie voor hoogwaardige zonnecellen bezitten ze ook niet.![]()
Wat ik trouwens wel grappig vindt is dat het de VS weer gelukt is een gezamenlijke vijand te creeren voor zowel israel europa als de arabische wereld![]()
Iran verantwoordelijk houden voor een genocide die volgens deze mensen een feit is, op het kleinigheidje na dat het niet gebeurd is. Iran heeft volgens deze mensen een kernbom op Israel gegooid, op het kleinigheidje na dat Iran geen kernwapens heeft en er zelfs uit niks is gebleken dat Iran aan kernwapens werkt, noch dat ze plannen heeft om ermee te beginnen.quote:
Arresteer Maniak Dershowitz Voor Het Te Laat Is
In de video hieronder, dreigt Alan Dershowitz om onder valse voorwendselen de vierde Wereldoorlog te starten.
Dershowitz maakt een directe bedreiging tegen een soeverein land dat noch Israël is binnengevallen, noch Israel bedreigd, hoewel Israël zelf onlangs een buurland binnenviel, meer dan duizend mensen heeft gedood, een miljoen fragmentatiebommen heeft verspreid, fosforbommen heeft gebruikt, en gericht op kinderen heeft gevuurd, allemaal oorlogsmisdaden.
Dershowitz doet ongefundeerde en onverantwoordelijke uitspraken over kernwapens en volkerenmoord, en stelt vervolgens voor om duizenden, misschien miljoenen, mensen te doden.
Zoals deze tirade van raciale superioriteit laat zien, dreigt Alan Dershowitz om de hele wereld verantwoordelijk te houden voor de acties van Iran, hoewel Iran (afgezien van de conferentie aangaande de Holocaust) niets heeft gedaan en geen intentie heeft Israel aan of binnen te vallen.
Iran heeft geen enkele kernbom.
Het Israël van Dershowitz heeft meer dan 400.
Iran heeft niet gezegd dat Israël "van de kaart moet worden geveegd," zoals elke dag in de mainstream media wordt beweerd.
Israël en haar apologisten roepen daarentegen elke dag dat Iran van de kaart geveegd moet worden.
Dershowitz en de leiders van Israël zijn oorloghitsende misdadigers die constant en onophoudelijk de oorlogstrom slaan - en niet voor zomaar een oorlog, maar voor een kernoorlog.
In een meer ideale wereld, zouden zij opgepakt en achter tralies gezet worden, om te voorkomen dat ze de mensheid nog meer kwaad berokkenen. Jammer genoeg, leven wij in iets minder ideale wereld, een heel wat mindere ideale wereld.
Dershowitz, Olmert, Bush, Clinton, Pelosi, de neocons en zij die hen steunen, een kleine maar invloedrijke groep, blijven vrij rondlopen, terwijl ze met arrogante veronachtzaming hun bedreigingen uiten.
Moge God ons vergeven dat we hen niet uit zelfbescherming hebben gearresteerd.
Video: Dershowitz
Wel blijven opletten he? Het zijn je neocon buddies die het WO 4 noemen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Verdorie, de volgende keer maar minder lang uitslapen. Nu heb ik de derde wereldoorlog ook al gemist.
dat wordt dus stenen en stokken zat Einstein er even naastquote:Op woensdag 31 januari 2007 07:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Verdorie, de volgende keer maar minder lang uitslapen. Nu heb ik de derde wereldoorlog ook al gemist.
http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/01/30/iraq.main/index.htmlquote:The Pentagon is investigating whether a recent attack on a military compound in Karbala was carried out by Iranians or Iranian-trained operatives, two officials from separate U.S. government agencies said.
"People are looking at it seriously," one of the officials said.
That official added the Iranian connection was a leading theory in the investigation into the January 20 attack that killed five soldiers.
The second official said: "We believe it's possible the executors of the attack were Iranian or Iranian-trained."
Nog een paar maandjes en er is geen ontkomen meer aan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/01/30/iraq.main/index.html
je bent al aan het collecteren?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nog een paar maandjes en er is geen ontkomen meer aan.
Ze blijven deze onopzettelijke (yeah right) verkeerde vertaling (lees: leugen) ook gewoon herhalen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:56 schreef Frutsel het volgende:
Vermoed wordt namelijk dat Iran heimelijk werkt aan een atoombom en daarbij heeft president Mahmoud Ahmadinejad herhaaldelijk gezegd dat Israël van de kaart zou moeten worden geveegd.
Met andere woorden, iemand anders (de VS dus) mag deze oorlog voor Israel voeren.quote:Peres zei dat de kwestie-Iran moet worden opgelost door een 'regime change' of militaire actie, maar dat het Israëlische leger daar niet bij betrokken zal zijn.
Klopt... Israel heeft al zijn krachten nodig voor de aanval op Syrie.. als de VS Iran aanvaltquote:Op donderdag 1 februari 2007 09:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze blijven deze onopzettelijke (yeah right) "verkeerde vertaling" ook gewoon herhalen.
De pers laat zich net als bij Irak weer gewillig als propagandamiddel gebruiken.
"Vermoed wordt..."
Vermoed door wie??
[..]
Met andere woorden, iemand anders (de VS dus) mag deze oorlog voor Israel voeren.
Hmm Syrië heeft een leger. Niet dat het veel voorstelt, maar het is toch wat anders dan bommen in Libanon gooien of met helicopters op burgers in Gaza schieten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt... Israel heeft al zijn krachten nodig voor de aanval op Syrie.. als de VS Iran aanvalt
Dat is al zo dacht ik.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:55 schreef Frutsel het volgende:
Kan zijn.. het zou me ook niets verbazen dat Iran - Syrie een nog closer pact sluiten, idem aan de NAVO. Aanval op één, is een aanval op beide...![]()
Je hebt iig gelijk gekregen dat het niet in 2006 is gebeurd.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:35 schreef Monidique het volgende:
Maar ja, zoals gezegd: ik geloof niet dat ze gaan aanvallen.
klopt die vond ik ook, das ook het nieuwsbericht volgens mij dat ik bedoelde. Maar of dat een openlijk "Defensive Pact" is ( zoals in CIVILIZATION 4quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/4273471.stm
Dit was het enige wat ik kon vinden.
Het is een soennietisch land, maar de heersende elite is sji'ietisch of iets wat daarop lijkt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef Zero2Nine het volgende:
Is Syrie eigenlijk sjiitisch?
Vraag dat eens aan de omringende landen. En dat is echt niet alleen Israel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef Hallulama het volgende:
Al dat gezeik om niets, wat is nou ECHT het probleem met Iran? Kan iemand me DAT eens UITLEGGEN?![]()
Ach, Iran heeft nog nooit een ander land aangevallen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:46 schreef popolon het volgende:
Vraag dat eens aan de omringende landen. En dat is echt niet alleen Israel.
Ik ken geen enkel land uit het MO dat staat te juichen bij een Iraanse nucleaire voorsprong in het MO.
AP.quote:BAGHDAD, Iraq (AP) -
Citing Iranian involvement with Iraqi militias and Tehran's nuclear ambitions, the Bush administration has shifted to offense in its confrontation with Iran - building up the U.S. military in the Persian Gulf and promising more aggressive moves against Iranian operatives in Iraq and Lebanon.
The behind-the-scenes struggle between the two nations could explode into open warfare over a single misstep, analysts and U.S. military officials warn.
Iraq has become a proxy battleground between Washington and Tehran, which is challenging - at least rhetorically - America's dominance of the Gulf. That has worried even Iraq's U.S.-backed Shiite prime minister, who - in a reflection of Iraq's complexity - also has close ties to Iran.
Iran and the United States are already sparring on the ground.
On Jan. 20, militants kidnapped and killed four American soldiers in a raid in Karbala, and a fifth was killed in the firefight. A U.S. defense official said one possibility under study is that Iranian agents either executed or masterminded the attack, a suspicion based on the sophisticated and unusual methods used in the attack, including weapons and uniforms that may have been American.
He spoke on condition of anonymity because the probe is ongoing.
There has been speculation that the Karbala assault may have been in retaliation for the arrest of five Iranians by U.S. troops in northern Iraq.
Those five Iranians, who were arrested in the northern city of Irbil, included two members of an Iranian Revolutionary Guard force that provides weapons, training and other support to Shiite militants in the Middle East, U.S. Ambassador Zalmay Khalilzad said last week. Iraqi and Iranian officials maintain the five were diplomats.
Since the Karbala raid, U.S. saber-rattling has intensified. President Bush said this week that U.S. forces in Iraq would take action against Iranian operatives in the country, while insisting he had no intention of attacking Iran.
"If Iran escalates its military action in Iraq to the detriment of our troops and/or innocent Iraqi people, we will respond firmly," Bush told National Public Radio.
Iran is in de macht tegenwoordig van revolutionairen waarvoor de dictators vd Arabische wereld doodsbang zijn gezien Irak en in mindere mate Libanon de weg van Iran op lijkt te gaan, als Iran een atoombom verkrijgt is de kans verkeken dat die revolutionairen militair het zwijgen kan worden opgelegdquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ach, Iran heeft nog nooit een ander land aangevallen.
Plus je valt niet ZOMAAR opeens een ander land aan als je opeens WEL een atoombom hebt.
Een dergelijk wapen is zo enorm buitenproportioneel dat het mij uberhaupt een raadsel is waarom een dergelijk ding ooit tweemaal is ingezet door de Amerikanen, maar waarschijnlijk had dat voornamelijk met experimenteerdrift te maken.
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/international/#5164763quote:Rusland vindt 'gas-OPEC' interessant idee
Rusland voelt wel wat voor het idee van Iran om een OPEC te vormen, maar dan voor landen die gas exporteren. Volgens president Vladimir Poetin is zo'n organisatie niet zozeer bedoeld om een kartel te vormen, maar zou ze een betrouwbare gasleverantie moeten waarborgen.
Poetin spreekt tegen dat Rusland z'n gasreserves gebruikt om politiek mee te bedrijven. Die verwijten werden bijvoorbeeld een jaar geleden gemaakt in de ruzie met Oekraïne over de gasprijs. Oliemaatschappij Shell maakte ook kennis met de toegenomen assertiviteit van Moskou. Shell koos uiteindelijk eieren voor z'n geld door een deel van zijn belang in het Sachalin-gasproject af te staan aan Moskou.
Sla je hier de Iraanse bevolking zelf niet over?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Iran is in de macht tegenwoordig van revolutionairen waarvoor de dictators vd Arabische wereld doodsbang zijn gezien Irak en in mindere mate Libanon de weg van Iran op lijkt te gaan, als Iran een atoombom verkrijgt is de kans verkeken dat die revolutionairen militair het zwijgen kan worden opgelegd
Net niet helemaal waar.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een soennietisch land, maar de heersende elite is sji'ietisch of iets wat daarop lijkt.
Ik ben er niet zo'n fan van. Als Isreal atoomwapens gebruikt is dat tegen Iran, Irak, Syrie, Saoudie Arabie of iets dergelijks. Als Iran ze gebruikt kunnen ze net zo goed ooit in mijn eigen achtertuin landen. Dus ik stem voor Israel wel, Iran niet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:48 schreef Meki het volgende:
Iran moet doorgaan met hun atoomprogramma
Als Israel dat mag mag Iran dat ook
met andere woordenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:50 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo'n fan van. Als Isreal atoomwapens gebruikt is dat tegen Iran, Irak, Syrie, Saoudie Arabie of iets dergelijks. Als Iran ze gebruikt kunnen ze net zo goed ooit in mijn eigen achtertuin landen. Dus ik stem voor Israel wel, Iran niet.
Het idee leeft dat het voor iran mogelijk is om een 'first strike' uit te voeren zonder tegenreactie. Als je in een minuut of vijf raketten op israel hebt, dan moet israel dus continu de vinger aan de atoomtrekker houden (en binnen vijf minuten raketten kunnen detecteren en hun eigen raketten kunnen afvuren). Daarnaast is Israel niet zo groot: met een stuk of wat 100 megatonners blaas je 't hele land weg.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:44 schreef voorpagina het volgende:
Mocht iemand het niet met me eens zijn, vertel me dan hoe mogelijke doelwitten (oh, alleen Isreal) anders zou reageren op zo'n aanval als direct 10 kernbommen op Iran te gooien?
We Could Destroy All European Capitalsquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:50 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo'n fan van. Als Isreal atoomwapens gebruikt is dat tegen Iran, Irak, Syrie, Saoudie Arabie of iets dergelijks. Als Iran ze gebruikt kunnen ze net zo goed ooit in mijn eigen achtertuin landen. Dus ik stem voor Israel wel, Iran niet.
Ik maak onderscheid tussen mijjn achtertuin en die van iemand anders. Zolang het hele midden oosten gedoe een ver van m'n bed show blijft vind ik alles prima. Dan gaat de VS maar de grote ongewenste bevrijder spelen, en dan blazen al die zelfmoordapen zichzelf maar op tegen Amerikaanse en Israelische militairen. Zolang ze dat maar niet bij mij in het dorp doen vind ik het prima.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
maar dan maak je onderscheid tussen mensen
Iran zal het tegenzetten tegen Israelquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:59 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ik maak onderscheid tussen mijjn achtertuin en die van iemand anders. Zolang het hele midden oosten gedoe een ver van m'n bed show blijft vind ik alles prima. Dan gaat de VS maar de grote ongewenste bevrijder spelen, en dan blazen al die zelfmoordapen zichzelf maar op tegen Amerikaanse en Israelische militairen. Zolang ze dat maar niet bij mij in het dorp doen vind ik het prima.
Israel heeft geen bestaansrecht in mijn optiek, en de VS heeft geen fuck te zoeken in het MO. Toch, ondanks deze opvattingen, zie ik liever mensen met massavernietigingswapens die mijn regering gezind zijn dan iemand met die wapens die mij als ongelovige liever dood ziet.
Het zou natuurlijk zonde zijn als Samir A. omkomt bij een iraanse kernaanvalquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran zal het tegenzetten tegen Israel
niet tegen Nederland
Dat is een kwestie van opvatting. Als ze het een keer gebruikt hebben, dan lijkt het me verre van uitgesloten dat ze het nog een keer gaan gebruiken. Geld voor de VS idem dito trouwens, als enige land wat tot nu toe kernbommen voor militaire doeleinden echt gebruikt heeft. Maar de VS is onze bondgenoot (voor zolang het duurt). Van Iran kan ik dat nog niet zeggenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
niet tegen Nederland
USA . Ook al is het een bondgenootquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:07 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van opvatting. Als ze het een keer gebruikt hebben, dan lijkt het me verre van uitgesloten dat ze het nog een keer gaan gebruiken. Geld voor de VS idem dito trouwens, als enige land wat tot nu toe kernbommen voor militaire doeleinden echt gebruikt heeft. Maar de VS is onze bondgenoot (voor zolang het duurt). Van Iran kan ik dat nog niet zeggen![]()
Helemaal met je eens Meki. Ik keur de handelswijzen van het Westen ook echt niet goed. Maarja, ik heb liever dat het Westen het daar een zooitje maakt, dan dat het Oosten het hier een zooitje komt maken, want dan krijg ik er hier op straat mee te maken. En dat is nou wat ik net niet wil.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:08 schreef Meki het volgende:
[..]
USA . Ook al is het een bondgenoot
Maar zij voeren misdaden en massamoorden op het hele continent
zij vormen de grootste gevaar na de duivels voor deze aarde
We moeten meedenken met die mensen uit het oostenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:11 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Helemaal met je eens Meki. Ik keur de handelswijzen van het Westen ook echt niet goed. Maarja, ik heb liever dat het Westen het daar een zooitje maakt, dan dat het Oosten het hier een zooitje komt maken, want dan krijg ik er hier op straat mee te maken. En dat is nou wat ik net niet wil.
Je bedoelt dat een nieuwe terroristische aanslag in de VS eigenlijk helemaal niet zo slecht zou uitkomen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:14 schreef Eltron het volgende:
Mocht er een aanval plaats vinden op Iran, dan komt Bush in een lastig parket.
Ik verwacht dan een grote kans op een impeachement procedure tegen hem in de States.
Hij moet wel een hele goede reden hebben een aanval te rechtvaardigen (lees:nieuwe grote aanslag op V.S of bondgenoten)
Ze zouden zich niets beters kunnen wensen op dit momentquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een nieuwe terroristische aanslag in de VS eigenlijk helemaal niet zo slecht zou uitkomen?
Och een bootje dat in de golf tegen een "iraanse"mijn aan komt zal ook wel voldoende zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een nieuwe terroristische aanslag in de VS eigenlijk helemaal niet zo slecht zou uitkomen?
Yup. Of in Irak een barak de lucht in laten vliegen ofzo. Iets wat dramatische beelden geeft met veel doden en gewonden. En vervolgens Iran de schuld geven.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Och een bootje dat in de golf tegen een "iraanse"mijn aan komt zal ook wel voldoende zijn.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:10 schreef Hallulama het volgende:
Mag de volgende topic heten:
Roadmap to peace with Iran?
die tasten net zo goed de machtsbasis van de dictators aan, komen net zo goed voor vervolging in aanmerking, in 1979 deden de gematigden en partijen die nu verboden zijn in Iran immers net zo goed mee met de omverwerping van de monarchie daarquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Sla je hier de Iraanse bevolking zelf niet over?
Winst voor gematigden tijdens de laatste verkiezingen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6319451.stmquote:US warns Iran on Iraq insurgents
The US has issued the latest in a series of warnings to Iran, telling Tehran to stop helping Iraqi militants make lethal bombs to attack US troops.
Undersecretary of State Nicholas Burns said US forces had detained several Iranians suspected of providing weapons technology to Shia insurgents.
He said Iranian help for insurgents had spread from Basra north to Baghdad, leading to higher UK and US casualties.
Tehran has repeatedly denied that it is fuelling the violence in Iraq.
Mr Burns told the BBC that some of the five Iranians detained on 11 January by US troops were members of the al-Quds force of the Iranian Revolutionary Guard, and not diplomats as Tehran says.
"These are not Iranian business people in Iraq that we've detained," said Mr Burns, the third most senior US diplomat.
"These are operatives of the Quds force, paramilitary officials of the Iranian government and their intelligence officials... They're people who are engaged in sectarian warfare".
British allegations
In another interview with American radio, he said Iranian agents were transferring "sophisticated explosive technology to Shia insurgent groups who then use that technology to target and kill American soldiers".
Press highlights tensions
Washington has said that Iran is providing high-grade "shaped" explosives that can tear through the thick armour on many military vehicles.
It is a repeat of British allegations made last year about attacks against UK troops in their zone around Basra in southern Iraq.
Mr Burns said the US had been following Iranian involvement in Iraq for about two years and found increasing evidence that Iran has been assisting Shia militant groups.
The Bush administration has been taking an uncompromising tone on Iran lately.
In his state of the union speech, President Bush accused Iran of arming "terrorists like Hezbollah" and said, "the world will not allow the regime in Tehran to acquire nuclear weapons."
The US is sending more troops to Baghdad to try to quell the worsening sectarian violence there and is building up its military presence in the Persian Gulf, deploying a second aircraft carrier to the region.
Ooo tegen Israel, dan is het goedquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
niet tegen Nederland
wel pittige mosterdquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Het idee leeft dat het voor iran mogelijk is om een 'first strike' uit te voeren zonder tegenreactie. Als je in een minuut of vijf raketten op israel hebt, dan moet israel dus continu de vinger aan de atoomtrekker houden (en binnen vijf minuten raketten kunnen detecteren en hun eigen raketten kunnen afvuren). Daarnaast is Israel niet zo groot: met een stuk of wat 100 megatonners blaas je 't hele land weg.
En natuurlijk is 't zo dat andere landen israel's vernietiging kunnen vergelden, maar dat is dan wel 'mosterd na de maaltijd'.
Goed, 15% van de moslims is sji'ietisch. Ik durf het dan wel een soennietisch land te noemen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:44 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Net niet helemaal waar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land
Tsja. Ethiopië zegt dat Al-Kaida in Somalië zit en ze krijgen hulp, want Al-Kaida is slecht en moet bestreden worden. Fatah zegt Iraniërs te hebben gepakt, toevallig net nu, en misschien verwachten zij ook wel enige steun in de mondiale strijd tegen het perzofascisme. Het is heel goed mogelijk dat ze Iraanse wapenexperts op een universiteit hebben aangehouden, maar het is erg toevallig en het komt Fatah goed uit en ik wacht nog wel eventjes op meer informatie. We zitten nu natuurlijk wel midden in een campagne om Iran te demoniseren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Verder zijn er iraniers gearresteerd in de gaza strook vandaag
bron teletext
Bron: Islamic Association for Palestine (IAP)quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We Could Destroy All European Capitals
Hoewel het tot op heden loze beschuldigingen zijn dat Iran aan kernwapens zou werken, zou het voor het evenwicht imo helemaal niet zo gek zijn als Iran ze zou krijgen. Beter nog zou zijn om Israels nukes te ontmantelen maar aangezien dat er momenteel niet in zit dan maar het beste alternatief.
Lees dan "The Samson Option: Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy" van Seymour Hersh als je meer bronnen wilt.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:53 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Bron: Islamic Association for Palestine (IAP)
Lekker betrouwbaar![]()
http://digbysblog.blogspo(...)l#117048080703869227quote:May 24, 2002
Rumsfeld: No Plans to Invade Iraq
The United States has no plans to invade Iraq or any other country, Defense Secretary Donald H. Rumsfeld said Friday, but he refused to discuss the Bush administration's thinking about how to deal with Iraqi leader Saddam Hussein.
February 2, 2007
Gates: We're "Not Planning" To Attack Iran
With respect to Iran, first of all, the president has made clear; the secretary of State has made clear; I've made clear -- nobody is planning -- we are not planning for a war with Iran.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6323401.stmquote:Malaysia stands by Iran gas deal
Malaysia is threatening to end free trade talks with the United States if it is asked to break an energy development deal with Iran.
A US legislator has raised concerns about Malaysia's $16bn (£8bn) deal to develop Iranian gas fields and build liquefied natural gas plants there.
The US is Malaysia's biggest trading partner and free trade talks between them began in June last year.
Malaysia's prime minister says he will not bow to pressure from Washington.
Pressure on Iran
The US is trying to put pressure on Iran to end a nuclear programme that it claims is aimed at developing nuclear weapons.
Iran claims that it is only trying to generate nuclear energy.
Concerns about trade between Malaysia and Iran were raised by Tom Lantos, chair of the US House of Representatives Foreign Affairs Committee.
But with a fifth round of trade talks between the US and Malaysia scheduled for later this month, Malaysian leaders warned they wouldn't allow its commercial relationship with Iran to impinge on negotiations.
"We reject the pressure being inflicted upon us... Do not bring any political matters into trade", state news agency Bernama quoted Abdullah Badawi as saying.
The two sides are under pressure to conclude the treaty because President George W Bush's fast-track authority on trade deals, through which he can ask Congress to conduct a single vote on any treaty without making amendments, expires at the end of June.
Dan weet je hoe laat het isquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://digbysblog.blogspo(...)l#117048080703869227
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2583167,00.htmlquote:Iranian nuclear scientist ‘assassinated by Mossad’
Sarah Baxter, Washington
A PRIZE-WINNING Iranian nuclear scientist has died in mysterious circumstances, according to Radio Farda, which is funded by the US State Department and broadcasts to Iran.
An intelligence source suggested that Ardeshire Hassanpour, 44, a nuclear physicist, had been assassinated by Mossad, the Israeli security service.
Hassanpour worked at a plant in Isfahan where uranium hexafluoride gas is produced. The gas is needed to enrich uranium in another plant at Natanz which has become the focus of concerns that Iran may be developing nuclear weapons.
According to Radio Farda, Iranian reports of Hassanpour’s death emerged on January 21 after a delay of six days, giving the cause as “gas poisoning”. The Iranian reports did not say how or where Hassanpour was poisoned but his death was said to have been announced at a conference on nuclear safety.
Rheva Bhalla of Stratfor, the US intelligence company, claimed on Friday that Hassanpour had been targeted by Mossad and that there was “very strong intelligence” to suggest that he had been assassinated by the Israelis, who have repeatedly threatened to prevent Iran acquiring the bomb.
Hassanpour won Iran’s leading military research prize in 2004 and was awarded top prize at the Kharazmi international science festival in Iran last year.
President Mahmoud Ahmadinejad is expected to announce next Sunday — the 28th anniversary of the Islamic revolution — that 3,000 centrifuges have been installed at Natanz, enabling Iran to move closer to industrial scale uranium enrichment.
Inspectors from the International Atomic Energy Agency say that hundreds of technicians and labourers have been “working feverishly” to assemble equipment at the plant.
http://www.cnn.com/2007/W(...).lawmaker/index.htmlquote:A man sentenced to death in Kuwait for the 1983 bombings of the U.S. and French embassies now sits in Iraq's parliament as a member of Prime Minister Nuri al-Maliki's ruling coalition, according to U.S. military intelligence.
Jamal Jafaar Mohammed's seat in parliament gives him immunity from prosecution. Washington says he supports Shiite insurgents and acts as an Iranian agent in Iraq.
http://www.msnbc.msn.com/id/17001926/quote:Gunmen wearing Iraqi army uniforms seized an Iranian diplomat as he drove through central Baghdad, officials said Tuesday. Tehran condemned the abduction and blamed U.S. forces in Iraq.
One Iraqi government official also said the diplomat was detained Sunday by a special Iraqi army unit that reports directly to the U.S. military. But a military spokesman denied any U.S. troops or Iraqis that report to them were involved.
http://www.vanityfair.com/politics/features/2007/03/whitehouse200703?printable=true¤tPage=allquote:The same neocon ideologues behind the Iraq war have been using the same tactics—alliances with shady exiles, dubious intelligence on W.M.D.—to push for the bombing of Iran. As President Bush ups the pressure on Tehran, is he planning to double his Middle East bet?
[The president's neoconservative advisers] are effectively saying, 'Invade Iran. Then everyone will see how smart we are.'
Die laatste zin is pricelessquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.vanityfair.com/politics/features/2007/03/whitehouse200703?printable=true¤tPage=all
http://www.iht.com/articles/2007/02/07/news/iraq.phpquote:U.S. officials say they believe that Iran is supplying Shiite militias with new weapons, including more powerful roadside bombs, some of which they say could have found their way into the hands of Sunni insurgents who operate around Taji, north of Baghdad.
-3 voor onderbouwing.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:23 schreef franske19 het volgende:
http://www.dailytimes.com(...)story_6-2-2007_pg7_7quote:They said state oil company Saudi Aramco may have put aside upwards of a million tonnes of the aviation fuel for possible use by the US military this year, compared with around 200,000 tonnes in 2006. “I believe that Saudi Arabia was warned in advance of the increased US military activity starting early 2007 and may have allocated 1.0 million to 1.2 million tonnes of jet fuel for possible use by the US military during 2007,” one source said.
(...)
“We are expecting to send another 20,000-25,000 troopers to the Middle East in the near term, so there should be a significant increase in fuel demand,” said Patrick Jones, a DESC spokesman in Virginia. He said the extra supply of jet fuel, as well as other oil products, would come from existing contracts with Middle East suppliers. A spokesman for the US Navy’s Fifth Fleet in Bahrain said all naval aircraft used JP-5, a high flash point aviation fuel. While refineries typically produce standard jet A-1 for civilian aircraft, this can easily be upgraded to JP-5.
Da's op zich niks nieuws; dit soort berichten verschenen vorig jaar ook al in het nieuws. En, positief gedacht: Als je al je troepen+materiaal wilt terugtrekken dan heb je ook een bak kerosine nodig.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.dailytimes.com(...)story_6-2-2007_pg7_7
Misschien kan iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft, in tegenstelling tot mij, vertellen of iets dergelijks normaal, veelzeggend of gewoon onduidelijk is? Gerelateerd aan Irak?
Het volgende deel moet maar roadmap to peace gaan hetenquote:http://www.nu.nl/news/970(...)binnenvallen%27.html
'Bush wil Iran niet binnenvallen'
Uitgegeven: 8 februari 2007 19:17
Laatst gewijzigd: 8 februari 2007 19:17
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush is niet van plan Iran binnen te vallen. Dat zei een zegsman van het Witte Huis donderdag. Hij reageerde daarmee op een uitspraak van de Opperste Leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, die eerder op de dag zei dat het Amerikaanse belangen in de hele wereld zou treffen als het land zou worden aangevallen vanwege zijn nucleaire programma.
Wij overwegen het niet eens, zei zegsman Tony Snow. De relatie tussen Teheran en Washington is de afgelopen maanden verslechterd.
De Amerikanen verdenken Iran ervan in het geheim te werken aan een kernwapen, terwijl Iran zegt zuiver vreedzame doelen na te streven.
Ook zou Iran anti-Amerikaanse sjiitische milities in Irak steunen.
quote:Iran ontdekt CIA- en Mossad-spionnen
donderdag 08 februari 2007 om 21:48:24
(Novum/AP) - Iran heeft een netwerk van Mossad- en CIA-spionnen ontdekt. Dat heeft de Iraanse minister van inlichtingen Gholam Hossein Mohseni Ejehi donderdag bekendgemaakt, meldt de staatstelevisie. De minister zei dat de spionnen, die actief zouden zijn in het Iraanse grensgebied, in de gaten worden gehouden. Een tweede groep personen, Iraniërs die op het punt stonden naar het buitenland te vertrekken om daar opgeleid te worden tot spion, is opgepakt, zei Ejehi. De Mossad is de Israëlische geheime dienst.
De spanningen tussen Iran en de Verenigde Staten lopen alleen maar op. De Amerikaanse president George Bush stuurde onlangs een tweede vliegdekschip naar de Perzische Golf, als een waarschuwing aan Iran. Als de VS Iran aanvallen dan zal het land antwoorden door overal ter wereld de Amerikaanse belangen te treffen, zei Irans geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei donderdag. De Iraanse ambassadeur bij de Verenigde Naties, Javad Zarif, waarschuwde dat pogingen om Iran te isoleren negatief zullen uitpakken voor de VS en de sektarische spanningen in Irak zullen doen toenemen.
De VS ontkennen van plan te zijn Iran aan te vallen. Belangrijk geschilpunt tussen de twee landen is het Iraanse atoomprogramma. Volgens Iran dient het slechts om energie op te wekken, maar de VS zeggen dat het land van plan is om atoomwapens te fabriceren.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.iht.com/articles/2007/02/07/news/iraq.php
http://www.cnn.com/2007/P(...)q.iran.ap/index.htmlquote:"I think there's some serial numbers, there may be some markings on some of the projectile fragments that we found," that point to Iran.
En op die fragmenten zijn natuurlijk ook sporen van WMD gevonden. Specifiek: biologische wapens!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:19 schreef Monidique het volgende:
"I think there's some serial numbers, there may be some markings on some of the projectile fragments that we found," that point to Iran.
Mooi, geen oorlog. Topic kan gesloten worden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het volgende deel moet maar roadmap to peace gaan heten
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/138525/index.htmlquote:De dodelijkste bom die Iraakse opstandelingen inzetten tegen Amerikaanse militairen in Irak is naar alle waarschijnlijkheid van Iraanse makelij.
(...)
Dat meldt de New York Times zaterdag op basis van bronnen bij Amerikaanse inlichtingendiensten. Het gaat om een speciaal soort bermbom dat veel meer slachtoffers maakt dan andere gebruikte explosieven, en dat verantwoordelijk is voor bijna een kwart van alle dode en gewonde Amerikaanse militairen in Irak. Het laatste jaar is het aantal aanvallen met deze bommen verdubbeld.
(...)
De bom zou uitsluitend worden gehanteerd door sjiitische milities in Irak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |