Dat is al zo dacht ik.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:55 schreef Frutsel het volgende:
Kan zijn.. het zou me ook niets verbazen dat Iran - Syrie een nog closer pact sluiten, idem aan de NAVO. Aanval op één, is een aanval op beide...![]()
Je hebt iig gelijk gekregen dat het niet in 2006 is gebeurd.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:35 schreef Monidique het volgende:
Maar ja, zoals gezegd: ik geloof niet dat ze gaan aanvallen.
klopt die vond ik ook, das ook het nieuwsbericht volgens mij dat ik bedoelde. Maar of dat een openlijk "Defensive Pact" is ( zoals in CIVILIZATION 4quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/4273471.stm
Dit was het enige wat ik kon vinden.
Het is een soennietisch land, maar de heersende elite is sji'ietisch of iets wat daarop lijkt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef Zero2Nine het volgende:
Is Syrie eigenlijk sjiitisch?
Vraag dat eens aan de omringende landen. En dat is echt niet alleen Israel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef Hallulama het volgende:
Al dat gezeik om niets, wat is nou ECHT het probleem met Iran? Kan iemand me DAT eens UITLEGGEN?![]()
Ach, Iran heeft nog nooit een ander land aangevallen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:46 schreef popolon het volgende:
Vraag dat eens aan de omringende landen. En dat is echt niet alleen Israel.
Ik ken geen enkel land uit het MO dat staat te juichen bij een Iraanse nucleaire voorsprong in het MO.
AP.quote:BAGHDAD, Iraq (AP) -
Citing Iranian involvement with Iraqi militias and Tehran's nuclear ambitions, the Bush administration has shifted to offense in its confrontation with Iran - building up the U.S. military in the Persian Gulf and promising more aggressive moves against Iranian operatives in Iraq and Lebanon.
The behind-the-scenes struggle between the two nations could explode into open warfare over a single misstep, analysts and U.S. military officials warn.
Iraq has become a proxy battleground between Washington and Tehran, which is challenging - at least rhetorically - America's dominance of the Gulf. That has worried even Iraq's U.S.-backed Shiite prime minister, who - in a reflection of Iraq's complexity - also has close ties to Iran.
Iran and the United States are already sparring on the ground.
On Jan. 20, militants kidnapped and killed four American soldiers in a raid in Karbala, and a fifth was killed in the firefight. A U.S. defense official said one possibility under study is that Iranian agents either executed or masterminded the attack, a suspicion based on the sophisticated and unusual methods used in the attack, including weapons and uniforms that may have been American.
He spoke on condition of anonymity because the probe is ongoing.
There has been speculation that the Karbala assault may have been in retaliation for the arrest of five Iranians by U.S. troops in northern Iraq.
Those five Iranians, who were arrested in the northern city of Irbil, included two members of an Iranian Revolutionary Guard force that provides weapons, training and other support to Shiite militants in the Middle East, U.S. Ambassador Zalmay Khalilzad said last week. Iraqi and Iranian officials maintain the five were diplomats.
Since the Karbala raid, U.S. saber-rattling has intensified. President Bush said this week that U.S. forces in Iraq would take action against Iranian operatives in the country, while insisting he had no intention of attacking Iran.
"If Iran escalates its military action in Iraq to the detriment of our troops and/or innocent Iraqi people, we will respond firmly," Bush told National Public Radio.
Iran is in de macht tegenwoordig van revolutionairen waarvoor de dictators vd Arabische wereld doodsbang zijn gezien Irak en in mindere mate Libanon de weg van Iran op lijkt te gaan, als Iran een atoombom verkrijgt is de kans verkeken dat die revolutionairen militair het zwijgen kan worden opgelegdquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ach, Iran heeft nog nooit een ander land aangevallen.
Plus je valt niet ZOMAAR opeens een ander land aan als je opeens WEL een atoombom hebt.
Een dergelijk wapen is zo enorm buitenproportioneel dat het mij uberhaupt een raadsel is waarom een dergelijk ding ooit tweemaal is ingezet door de Amerikanen, maar waarschijnlijk had dat voornamelijk met experimenteerdrift te maken.
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/international/#5164763quote:Rusland vindt 'gas-OPEC' interessant idee
Rusland voelt wel wat voor het idee van Iran om een OPEC te vormen, maar dan voor landen die gas exporteren. Volgens president Vladimir Poetin is zo'n organisatie niet zozeer bedoeld om een kartel te vormen, maar zou ze een betrouwbare gasleverantie moeten waarborgen.
Poetin spreekt tegen dat Rusland z'n gasreserves gebruikt om politiek mee te bedrijven. Die verwijten werden bijvoorbeeld een jaar geleden gemaakt in de ruzie met Oekraïne over de gasprijs. Oliemaatschappij Shell maakte ook kennis met de toegenomen assertiviteit van Moskou. Shell koos uiteindelijk eieren voor z'n geld door een deel van zijn belang in het Sachalin-gasproject af te staan aan Moskou.
Sla je hier de Iraanse bevolking zelf niet over?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Iran is in de macht tegenwoordig van revolutionairen waarvoor de dictators vd Arabische wereld doodsbang zijn gezien Irak en in mindere mate Libanon de weg van Iran op lijkt te gaan, als Iran een atoombom verkrijgt is de kans verkeken dat die revolutionairen militair het zwijgen kan worden opgelegd
Net niet helemaal waar.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een soennietisch land, maar de heersende elite is sji'ietisch of iets wat daarop lijkt.
Ik ben er niet zo'n fan van. Als Isreal atoomwapens gebruikt is dat tegen Iran, Irak, Syrie, Saoudie Arabie of iets dergelijks. Als Iran ze gebruikt kunnen ze net zo goed ooit in mijn eigen achtertuin landen. Dus ik stem voor Israel wel, Iran niet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:48 schreef Meki het volgende:
Iran moet doorgaan met hun atoomprogramma
Als Israel dat mag mag Iran dat ook
met andere woordenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:50 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo'n fan van. Als Isreal atoomwapens gebruikt is dat tegen Iran, Irak, Syrie, Saoudie Arabie of iets dergelijks. Als Iran ze gebruikt kunnen ze net zo goed ooit in mijn eigen achtertuin landen. Dus ik stem voor Israel wel, Iran niet.
Het idee leeft dat het voor iran mogelijk is om een 'first strike' uit te voeren zonder tegenreactie. Als je in een minuut of vijf raketten op israel hebt, dan moet israel dus continu de vinger aan de atoomtrekker houden (en binnen vijf minuten raketten kunnen detecteren en hun eigen raketten kunnen afvuren). Daarnaast is Israel niet zo groot: met een stuk of wat 100 megatonners blaas je 't hele land weg.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:44 schreef voorpagina het volgende:
Mocht iemand het niet met me eens zijn, vertel me dan hoe mogelijke doelwitten (oh, alleen Isreal) anders zou reageren op zo'n aanval als direct 10 kernbommen op Iran te gooien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |