We Could Destroy All European Capitalsquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:50 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo'n fan van. Als Isreal atoomwapens gebruikt is dat tegen Iran, Irak, Syrie, Saoudie Arabie of iets dergelijks. Als Iran ze gebruikt kunnen ze net zo goed ooit in mijn eigen achtertuin landen. Dus ik stem voor Israel wel, Iran niet.
Ik maak onderscheid tussen mijjn achtertuin en die van iemand anders. Zolang het hele midden oosten gedoe een ver van m'n bed show blijft vind ik alles prima. Dan gaat de VS maar de grote ongewenste bevrijder spelen, en dan blazen al die zelfmoordapen zichzelf maar op tegen Amerikaanse en Israelische militairen. Zolang ze dat maar niet bij mij in het dorp doen vind ik het prima.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
maar dan maak je onderscheid tussen mensen
Iran zal het tegenzetten tegen Israelquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:59 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ik maak onderscheid tussen mijjn achtertuin en die van iemand anders. Zolang het hele midden oosten gedoe een ver van m'n bed show blijft vind ik alles prima. Dan gaat de VS maar de grote ongewenste bevrijder spelen, en dan blazen al die zelfmoordapen zichzelf maar op tegen Amerikaanse en Israelische militairen. Zolang ze dat maar niet bij mij in het dorp doen vind ik het prima.
Israel heeft geen bestaansrecht in mijn optiek, en de VS heeft geen fuck te zoeken in het MO. Toch, ondanks deze opvattingen, zie ik liever mensen met massavernietigingswapens die mijn regering gezind zijn dan iemand met die wapens die mij als ongelovige liever dood ziet.
Het zou natuurlijk zonde zijn als Samir A. omkomt bij een iraanse kernaanvalquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran zal het tegenzetten tegen Israel
niet tegen Nederland
Dat is een kwestie van opvatting. Als ze het een keer gebruikt hebben, dan lijkt het me verre van uitgesloten dat ze het nog een keer gaan gebruiken. Geld voor de VS idem dito trouwens, als enige land wat tot nu toe kernbommen voor militaire doeleinden echt gebruikt heeft. Maar de VS is onze bondgenoot (voor zolang het duurt). Van Iran kan ik dat nog niet zeggenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
niet tegen Nederland
USA . Ook al is het een bondgenootquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:07 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van opvatting. Als ze het een keer gebruikt hebben, dan lijkt het me verre van uitgesloten dat ze het nog een keer gaan gebruiken. Geld voor de VS idem dito trouwens, als enige land wat tot nu toe kernbommen voor militaire doeleinden echt gebruikt heeft. Maar de VS is onze bondgenoot (voor zolang het duurt). Van Iran kan ik dat nog niet zeggen![]()
Helemaal met je eens Meki. Ik keur de handelswijzen van het Westen ook echt niet goed. Maarja, ik heb liever dat het Westen het daar een zooitje maakt, dan dat het Oosten het hier een zooitje komt maken, want dan krijg ik er hier op straat mee te maken. En dat is nou wat ik net niet wil.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:08 schreef Meki het volgende:
[..]
USA . Ook al is het een bondgenoot
Maar zij voeren misdaden en massamoorden op het hele continent
zij vormen de grootste gevaar na de duivels voor deze aarde
We moeten meedenken met die mensen uit het oostenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:11 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Helemaal met je eens Meki. Ik keur de handelswijzen van het Westen ook echt niet goed. Maarja, ik heb liever dat het Westen het daar een zooitje maakt, dan dat het Oosten het hier een zooitje komt maken, want dan krijg ik er hier op straat mee te maken. En dat is nou wat ik net niet wil.
Je bedoelt dat een nieuwe terroristische aanslag in de VS eigenlijk helemaal niet zo slecht zou uitkomen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:14 schreef Eltron het volgende:
Mocht er een aanval plaats vinden op Iran, dan komt Bush in een lastig parket.
Ik verwacht dan een grote kans op een impeachement procedure tegen hem in de States.
Hij moet wel een hele goede reden hebben een aanval te rechtvaardigen (lees:nieuwe grote aanslag op V.S of bondgenoten)
Ze zouden zich niets beters kunnen wensen op dit momentquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een nieuwe terroristische aanslag in de VS eigenlijk helemaal niet zo slecht zou uitkomen?
Och een bootje dat in de golf tegen een "iraanse"mijn aan komt zal ook wel voldoende zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een nieuwe terroristische aanslag in de VS eigenlijk helemaal niet zo slecht zou uitkomen?
Yup. Of in Irak een barak de lucht in laten vliegen ofzo. Iets wat dramatische beelden geeft met veel doden en gewonden. En vervolgens Iran de schuld geven.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Och een bootje dat in de golf tegen een "iraanse"mijn aan komt zal ook wel voldoende zijn.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:10 schreef Hallulama het volgende:
Mag de volgende topic heten:
Roadmap to peace with Iran?
die tasten net zo goed de machtsbasis van de dictators aan, komen net zo goed voor vervolging in aanmerking, in 1979 deden de gematigden en partijen die nu verboden zijn in Iran immers net zo goed mee met de omverwerping van de monarchie daarquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Sla je hier de Iraanse bevolking zelf niet over?
Winst voor gematigden tijdens de laatste verkiezingen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6319451.stmquote:US warns Iran on Iraq insurgents
The US has issued the latest in a series of warnings to Iran, telling Tehran to stop helping Iraqi militants make lethal bombs to attack US troops.
Undersecretary of State Nicholas Burns said US forces had detained several Iranians suspected of providing weapons technology to Shia insurgents.
He said Iranian help for insurgents had spread from Basra north to Baghdad, leading to higher UK and US casualties.
Tehran has repeatedly denied that it is fuelling the violence in Iraq.
Mr Burns told the BBC that some of the five Iranians detained on 11 January by US troops were members of the al-Quds force of the Iranian Revolutionary Guard, and not diplomats as Tehran says.
"These are not Iranian business people in Iraq that we've detained," said Mr Burns, the third most senior US diplomat.
"These are operatives of the Quds force, paramilitary officials of the Iranian government and their intelligence officials... They're people who are engaged in sectarian warfare".
British allegations
In another interview with American radio, he said Iranian agents were transferring "sophisticated explosive technology to Shia insurgent groups who then use that technology to target and kill American soldiers".
Press highlights tensions
Washington has said that Iran is providing high-grade "shaped" explosives that can tear through the thick armour on many military vehicles.
It is a repeat of British allegations made last year about attacks against UK troops in their zone around Basra in southern Iraq.
Mr Burns said the US had been following Iranian involvement in Iraq for about two years and found increasing evidence that Iran has been assisting Shia militant groups.
The Bush administration has been taking an uncompromising tone on Iran lately.
In his state of the union speech, President Bush accused Iran of arming "terrorists like Hezbollah" and said, "the world will not allow the regime in Tehran to acquire nuclear weapons."
The US is sending more troops to Baghdad to try to quell the worsening sectarian violence there and is building up its military presence in the Persian Gulf, deploying a second aircraft carrier to the region.
Ooo tegen Israel, dan is het goedquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
niet tegen Nederland
wel pittige mosterdquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Het idee leeft dat het voor iran mogelijk is om een 'first strike' uit te voeren zonder tegenreactie. Als je in een minuut of vijf raketten op israel hebt, dan moet israel dus continu de vinger aan de atoomtrekker houden (en binnen vijf minuten raketten kunnen detecteren en hun eigen raketten kunnen afvuren). Daarnaast is Israel niet zo groot: met een stuk of wat 100 megatonners blaas je 't hele land weg.
En natuurlijk is 't zo dat andere landen israel's vernietiging kunnen vergelden, maar dat is dan wel 'mosterd na de maaltijd'.
Goed, 15% van de moslims is sji'ietisch. Ik durf het dan wel een soennietisch land te noemen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:44 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Net niet helemaal waar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |