"Amai, u hattat toch moete wete toen ge 'nons landje inreed, niehwaar?"quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:00 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik door zo'n Rijkswachter wordt aangehouden zeg ik gewoon "ik nen ollander, ik nie bejrijpen wejvinjet"
Kan Belgie niet gewoon afgezonken worden? Samen met Friesland?quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
Ik als Belg zeg: Hoera vanaf volgend jaar een héél pak Nederlanders minder op onze wegen die met hun zwaar belaste mobilhome's en caravans de wegen kapot maken. Rij maar rustig met één grote boog om België.
![]()
![]()
Aangezien ik ook wel eens in België rijdt, doe ik daar dan wel aan mee. Krijgen we dr tenminste wat voor terug ookquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
stel dat 200.000 personen dat vignet kopen = 1,2 miljoen euro.
Kunnen we daar niet Vlaanderen van kopen?
Goed punt! En wij kunnen straks gaan betalen voor de verlichting (elke meter een lantaarnpaal)...quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:20 schreef Damzkieee het volgende:
Als ze nou fatsoenlijke wegen hadden, zoals in Duitsland, dan wil ik dr best voor betalen (60 euro nog te veel trouwens) maar die wegen zijn daar echt crap
Denk het ook niet. Nederland zal zeker protest aantekenen, alleen al vanwege zeeuws-vlaanderen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:26 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit komt er toch nooit doorheen.
quote:Ze doen dan nog alsof ze ons een plezier door onze wegen te overbelasten en wild te parkeren in onze mooie steden. Hoe groter de boog die ze nemen rondom ons land hoe beter. Leopold II was tenminste een Koning met visie, die had plannen voor een invasie van Nederland. Nu laten we op onze kop zitten door die arrogante kwasten en wordt onze economie de kop ingedrukt door al jaren hautain te weigeren om de schelde uit te diepen en de ijzeren rijn terug te openen. Laat ze nu maar betalen.
quote:En het Ijzeren Rijn dossier? Daar liggen ze ons inmiddels ruim 20 jaar dwars. Dat had zeker geholpen om onze snelwegen wat te ontlasten. Laat ze maar betalen en langs het Drukke Ruhr gebied rijden. De Duitsers zien ze heel graag komen
quote:De kaaskoppen kunnen de pot op met hun protest. Als ze niet willen betalen moeten ze maar omheen Belgie rijden met al hun pakken, zakken, tenten en caravans. Die verteren hier toch niets in Belgie. Ze eten en slapen in hun wagen of caravan en bevuilen ons land.
quote:Bericht aan alle hollanders: Laat uwen caravan thuis en ga met de vlieger op reis. Dan moet ge in België niet zijn. Maar dat zal voor die armoezaaiers te duur uitvallen waarschijnlijk. Blijf dan in uw eigen land en val ons niet meer lastig. k zalle kik wel mijn inkopen blijven doen in uwen C1000. lol
bronquote:Het strafste is nog dat ze nu oproepen om 'via de sympathieke Oosterburen' om te rijden. Ze spuwen toch al 60 jaar en langer op alles wat Duits is. Als het maar gratis is, hé. Mensen met principes toch, die Nederlanders. Ze gaan ze daar zien komen met hun caravans vol patatten en plat water en geen euro spenderen. De 'NL' staan in Italië toch bekend als 'niente lire', misschien moeten ze er dan NE van maken, 'nichts Euro'.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
quote:
quote:Om de Belgen te pesten kunnen de Nederlanders misschien een nieuwe belasting uitvinden die ons geweldig zal raken : de lelijke-smoelen-belasting
Elke meter een lantaarnpaal 3 rijen dik per rijbaan ja. Echt abnormaalquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:21 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Goed punt! En wij kunnen straks gaan betalen voor de verlichting (elke meter een lantaarnpaal)...
Das om de gaten te ontwijken amai!quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:49 schreef Domai het volgende:
[..]
Elke meter een lantaarnpaal 3 rijen dik per rijbaan ja. Echt abnormaal![]()
Zit je zo krap met je geld danquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:16 schreef grizegrijn het volgende:
Echt belachelijk inderdaad! Ik woon zelf niet zo ver van de grens, en even naar Belgie zit er dus ook niet meer in.
De verrassing is er dan een beetje af hequote:Op donderdag 11 januari 2007 21:37 schreef Henny_Huisman het volgende:
Ja lap he.
Dat wordt me een duur dagje Bobbejaanland:') Voor net die ene dag dat ik ooit in Belgie kom
Duurt ook niet al te lang meer...quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:30 schreef Skya het volgende:
Met een boog door duitsland. Ken je nog karre auf der Autobahn. Geen tol en geen maximumsnelheid =P
Maar wel massaal naar Nederland gaan voor de coffeeshopsquote:Op donderdag 11 januari 2007 22:42 schreef battlesickloner het volgende:
Perfect :-) wat zullen jullie gemist worden![]()
![]()
Vooral op zondag, er zou eigenlijk nog een speciaal extra duur zondag vignet moeten komen zodat de gele nummerplaten nog wat meer afgeschrikt worden
![]()
alsof die wegen zo heerlijk rijden in Belgiëquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
Ik als Belg zeg: Hoera vanaf volgend jaar een héél pak Nederlanders minder op onze wegen die met hun zwaar belaste mobilhome's en caravans de wegen kapot maken. Rij maar rustig met één grote boog om België.
![]()
![]()
Ach, zonder die caravans zijn de wegen nog steeds klote in Belgie, met die scheve betonplaten die voor geen meter aansluiten. Wanneer we op wintersport gaan ben ik altijd blij wanneer we Belgie uit zijn, dan kan je weer een cd'tje aanzetten zonder dat ie continu overslaat (was zo met de oude wisselaar, nieuwe speler is Belgische Snelweg Proof). Een voordeel van die pokkewegen, je valt er niet van in slaap. Om de paar seconden wordt je wakker gebonkt...quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
![]()
![]()
Tieft op naar forum.fok.be jijquote:Op donderdag 11 januari 2007 22:42 schreef battlesickloner het volgende:
Perfect :-) wat zullen jullie gemist worden![]()
![]()
Vooral op zondag, er zou eigenlijk nog een speciaal extra duur zondag vignet moeten komen zodat de gele nummerplaten nog wat meer afgeschrikt worden
![]()
Wat doe je lelijk tegen ons.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
![]()
![]()
ga eerst eens leren rekenenquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
Mja vorig jaar ff met vrienden een dagje naar Huy geweest. Leuk hoor, alleen die wegenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:02 schreef Maikuuul het volgende:
Yups, je bent niet verplicht om door belgie te rijden
Lekker slim ook
Die mensen rijden ook door Nederland!quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
![]()
![]()
Ik denk eerder aan een miljoen vignetten voor de "export" , er gaan geloof ik 3 a 4 miljoen nederlanders in de zomer naar frankrijk, een groot deel rijdt door belgie. En dan heb je de mensen in zuidelijk deel van nederland die makkelijk belgische steden kunnen bezoeken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
Wat voor kosten? Aan dat wegennet is al 25 jaar niks gedaan, als het niet langer is. 60 euro is belachelijk veel geld, zwitserland heeft ook zoiets maar dat is geen EU land.quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:05 schreef quo_ het volgende:
Tja... elk land mag natuurlijk zelf regelen hoe de kosten voor het wegennet opgebracht worden.
Nope, Wallonie wel, hou je nog genoeg geld over voor een eiland om die walen op te dumpenquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
En van al die benzine die wij daar gaan tanken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:33 schreef MarkG het volgende:
Zullen ze een hoop inkomsten missen van t vuurwerk!![]()
Inderdaad, maar dan wel 2 keer zo veel. Belachelijk dat je uberhaupt moet betalen om op die belabberde wegen van hun te mogen rijden. Ze zouden blij moeten zijn dat we ons in dat landje willen begeven.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:10 schreef okkie-man het volgende:
Als die Belgen dan ook moeten betalen om hierheen te komen vindt ik het prima.
200.000 x 60 = 12 miljoenquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
lol wat verdedigen? het leven wordt elk jaar duurder dus klaag niet dat je moet dokken om ergens door te rijdenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Devlinsect het volgende:
Belgen die zich hier gaan verdedigen.![]()
Met zulke wegen als daar is het natuurlijk niet vreemd dat de Belgen super deluxe schokdempers onder de auto hebben hangen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:35 schreef dezenickiscool het volgende:
als ik die hollanders hier zo bezig hoor ben ik nog wel blij dat we jullie 60 ¤ laten dokkenwat een groot pauperbakkes
![]()
als je in maastricht loopt wordt je ook half afgemaakt voor niks in het verkeerde straatje , hoor je ons belgen daar over wenen?![]()
enneuh , no offence maar de meest bekende snelwegen in Belgie liggen er zeer deftig bij , buiten dan antwerpen ring en zo waar ze altijd werken elk jaar, zeker dat het niet jullie budget schokdempers zijn ipv onze wegen ?
![]()
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom Nederlanders liever niet in Belgie willen blijven, maar er het liefste zo snel mogelijk doorheen jagen. Maak dat land eens wat aantrekkelijker, dan blijven de mensen, verdien je geld, en heb je dit gezeik met dat vignet niet nodig.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:40 schreef Emu het volgende:
Dus waarom in België niet. Het is zoiezo al een feit dat in de vakantieperiode Nederlanders gewoon in 1 haal door België rijden zonder iets te kopen, zonder benzine bij te vullen, maar de vervuiling en de drukte van de caravans blijven natuurlijk wel, en de slijtage aan de (volgens jullie enorm slechte wegen, maar dat vnid ik de laatste 5 jaar erg veel verbeterd)... Daar hebben we dus niets aan, is gewoon een feit.
Ik heb liever een vignet, hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:55 schreef dopa het volgende:
De Nederlanders laten zich weer kennen hier![]()
Ben benieuwd of de Duitsers de massale toestroom op hun wegen graag zien komen... Zoals al eerder gezegd wordt het trouwens een systeem met camera's en nummerplaatherkenning, er komt geen sticker op je ruit. Het zal nog wel een paar jaar duren voor dit systeem op punt staat dus kan er nog even gespaard worden voor het vignet.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Jordy-B het volgende:
Of zouden ze de mogelijkheid geven om voor een beperkte periode (dus tien dagen of twee maanden) een 'vignet' te nemen? Want gelijk ¤60 moeten neerleggen om twee keer (je wil ook weer terug naar huis, immers) door België te rijden, is behoorlijk veel. Voor Oostenrijk haal je voor een weekje vakantie gewoon een vignet voor tien dagen of twee maanden. Is een stuk minder prijzig als je niet het hele jaar door op-en-neer naar/door Oostenrijk gaat.
Weer een verdediging.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:43 schreef dezenickiscool het volgende:
[..]
lol wat verdedigen? het leven wordt elk jaar duurder dus klaag niet dat je moet dokken om ergens door te rijdenje kan nog altijd via duitsland naar frankrijk en alles daar onder dus ik zie het nut niet niet van een verkapt "laten-we-op-Belgen-schijten" topic
![]()
Het voorstel is nog volop in bespreking. Het lijkt me sterk dat ze ¤60 gaan vragen aan iemand die 1 keer per jaar België doorkruist. Dat krijgen ze nooit doorgevoerd. Zoals gewoonlijk zal de uiteindelijke regelgeving maar een slap afkooksel zijn van het originele voorstel. België is een land van compromissen, dat zal hierbij niet anders zijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb liever een vignet, hoor.
Of zouden ze de mogelijkheid geven om voor een beperkte periode (dus tien dagen of twee maanden) een 'vignet' te nemen? Want gelijk ¤60 moeten neerleggen om twee keer (je wil ook weer terug naar huis, immers) door België te rijden, is behoorlijk veel. Voor Oostenrijk haal je voor een weekje vakantie gewoon een vignet voor tien dagen of twee maanden. Is een stuk minder prijzig als je niet het hele jaar door op-en-neer naar/door Oostenrijk gaat.
ik snap trouwens niet wat al die landen zeuren, Nederland is HET transportland van Nederland met de 2 mainports Amsterdam en Rotterdam. Ongelooflijk veel vrachtwagens rijden door ons land om een containertje te laden en lossen. En dan zitten de belgen te zeuren over die Nederlanders die in de zomer door Belgie heen crossen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:16 schreef Blik het volgende:
ach,
dan maar niet meer shoppen in Antwerpen, geen probleem
wegen? noem je dat wegen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
![]()
![]()
Puur uit jaloezie omdat wij onze wegen wel voor elkaar hebben. Als je de file problematiek even vergeet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:37 schreef Thrilled het volgende:
je voelt gewoon de haat van alle belgen die reageren op die sites....
'het is gewoon een feit' Het is helemaal geen feit, ik ben voor mijn vakantie al minimaal 15 jaar niet in België geweest (dus ook niet op doorreis). Wel pak ik vrijwel ieder jaar een weekendje antwerpen mee.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:40 schreef Emu het volgende:
Niet iedereen over dezelfdde kam scheren, ik vind Nederlands namelijk wel leuk.
Maar het vignet vind ik eigenlijk wel terecht, of toch een soort tolheffing. Moet je in Frankrijk enzo toch ook betalen.
Dus waarom in België niet. Het is zoiezo al een feit dat in de vakantieperiode Nederlanders gewoon in 1 haal door België rijden zonder iets te kopen, zonder benzine bij te vullen, maar de vervuiling en de drukte van de caravans blijven natuurlijk wel, en de slijtage aan de (volgens jullie enorm slechte wegen, maar dat vnid ik de laatste 5 jaar erg veel verbeterd)... Daar hebben we dus niets aan, is gewoon een feit.
Bekijk het dus posifiet, door dat vignet kunnnen we meer investeren in infrastructuur. En als je dan toch enkel 1 of 2 maal door België moet voor op vakantie, neem dan gewoon een omweg, of een beetje risico en rijden zonder vignet, Nederlanders nemen toch graag risico's dacht ik
Tegen mij?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:46 schreef PietjePuk2 het volgende:
Stalk je mij?
Helemaal mee eens, Oostenrijk heeft het zelfde, zij hebben voor miljarden aan tunnels gegraven en dergelijke. Dan vind ik het ook niet vreemd als ze dat geld een beetje terug proberen te verdienen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:48 schreef Rapaille het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je de keuze: gratis of betalen (betaal je dan krijg je daar een snellere route voor terug)
In België heb je geen keuze, en je krijgt er ook nog eens niets voor terug.
Waarom zou je het over die stad hebben als je je in Maastricht bevindt?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:35 schreef dezenickiscool het volgende:
als je in maastricht loopt wordt je ook half afgemaakt voor niks in het verkeerde straatje , hoor je ons belgen daar over wenen?![]()
Maar daar krijg je ook kwaliteit voor terug, in België totaal niet!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:57 schreef eRrrrJeee het volgende:
je betaald toch ook als je door Oostenrijk wilt?
Je betaald toch ook tol in frankrijk?
ze gaan het nóg niet doen, tis een voorstel.. voor hem is het ook minder erg aangezien hij vaak door belgië rijd, voor mensen die 1 of 2 keer per jaar door belgië rijden is het kutterquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:02 schreef Blackletter het volgende:
mijn vader moet elke 2 weken door belgie heen en terug (2x) om mijn broertje op te halen in limburg en via belgie is veel sneller, hij is dus ook erg blij. ik vind het ook grote onzin dat ze het doen, mja hopelijk worden de wegen dan eigenlijk wat beter
mag wel eens.
NEDERLANDER! WIJ ZIJN NEDERLANDERS! N E D E R L A N D E R S!quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:05 schreef quo_ het volgende:
"hollandertje pesten".
Eén Europa noemen ze dat. Tol in Frankrijk is wat mij betreft gerechtigd aangezien je daar voor de afstand betaalt op de wegen, daar staat dan ook kwaliteit tegenover, prima. Dit is gewoon een absurd idee om iedereen 60 euro te laten dokken voor wegen waar zelfs alle inwoners van Tsjechië bang zijn om op te rijden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:57 schreef eRrrrJeee het volgende:
boehoe..
belgie kent geen wegenbelasting.. NL wel..
wat is nu 60euro voor een jaar?
in belgie rij je niet voor je plezier je doet dat omdat het niet anders kanquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:05 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
alsof die wegen zo heerlijk rijden in België![]()
serieus boetes uit het buitenland moet je niet betalen die komen toch nooit incasserenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
En van al die benzine die wij daar gaan tanken.
Overigens schijn je geen sticker uitgereikt te krijgen, maar wordt je kenteke in een database opgeslagen. Camera's langs de weg registreren je kenteken en indien je niet geregistreerd staat, volgt er een boete. Och, 10m voor de grens even een dweil over je nummerplaat en 100 meter over de grens weer eraf.
Uit België en Duitsland tegenwoordig wel hoor. En als je niet betaalt komt de wijkagent gewoon met de boete aan je deur en kan je alsnog (al dan niet met verhoging) betalen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
serieus boetes uit het buitenland moet je niet betalen die komen toch nooit incasseren![]()
Goh, ik wist niet dat Belgen wegenbelasting betalen hier.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:57 schreef eRrrrJeee het volgende:
boehoe..
hmm dan is dat veranderd tot een jaar geleden kon je beter niet betalen want ze kwamen toch nooit langsquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:54 schreef Kogando het volgende:
[..]
Uit België en Duitsland tegenwoordig wel hoor. En als je niet betaalt komt de wijkagent gewoon met de boete aan je deur en kan je alsnog (al dan niet met verhoging) betalen.
idd tol kan ik nog begrijpen maar dit is gewoon belachelijk je betaald voor iets en je krijgt er niets voor terug.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:47 schreef Marruk het volgende:
[..]
Eén Europa noemen ze dat. Tol in Frankrijk is wat mij betreft gerechtigd aangezien je daar voor de afstand betaalt op de wegen, daar staat dan ook kwaliteit tegenover, prima. Dit is gewoon een absurd idee om iedereen 60 euro te laten dokken voor wegen waar zelfs alle inwoners van Tsjechië bang zijn om op te rijden.
Juist. Als ik naar calais wil zonder door Belgie te rijden moet ik volgens mij minstens 600km omrijden, terwijl het nu 200km rijden is. Ik vraag me af hoe ze dit in Belgie willen gaan regelen voor de Zeeuws-Vlamingen, die zo helemaal op een "eiland" komen te zitten. (afgezien van de Westerscheldetunnel)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:37 schreef Thrilled het volgende:
voor de mensen die zeggen dat je maar via Duitsland moet rijden: Dus als je naar "Le Havre" moet in Frankrijk moet je maar "even" via Duitsland? wat een bullshit is dit ..
Misschien kunnen jullie dat geld beter investeren in een eigen bioscoop-complexquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
Je bent er NIET toe VERPLICHT!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:57 schreef eRrrrJeee het volgende:
boehoe..
ik zeg een tolvrije brug over de westerscheldequote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Juist. Als ik naar calais wil zonder door Belgie te rijden moet ik volgens mij minstens 600km omrijden, terwijl het nu 200km rijden is. Ik vraag me af hoe ze dit in Belgie willen gaan regelen voor de Zeeuws-Vlamingen, die zo helemaal op een "eiland" komen te zitten. (afgezien van de Westerscheldetunnel)
Zonder antwerpen welquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:44 schreef battlesickloner het volgende:
Een ding is me nog niet helemaal duidelijk, de wegen zijn zogezegd zoooo slecht maar toch er perse over willen rijden ... uhuh![]()
Als ik hier in Belgie vertrek zit ik op een tweebaans weg, en eenmaal in Nederland wordt dit ineens eenbaans. Misschien dat de gemiddelde wegenkwaliteit wel iets lager ligt, maar de gemiddelde snelheid ligt in Belgie toch wel iets hoger heb ik de indruk ;-)
Enne, de economie gaat in Belgie echt niet instorten zonder die dagjesmensen, vuurwerksmokkelaars of paupertankers. Ze gaan jullie echt niet missen. sorry
Tja Nederland doet inderdaad niet meer aan het verbreden van wegen...vanwege linkse rakkers, maar het wegdek opzich is wel vele malen beter (en ja in belgie zijn er ook goede stukken), maar het is allemaal wat hobbeliger en met wat meer spoorvorming.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:44 schreef battlesickloner het volgende:
Een ding is me nog niet helemaal duidelijk, de wegen zijn zogezegd zoooo slecht maar toch er perse over willen rijden ... uhuh![]()
Als ik hier in Belgie vertrek zit ik op een tweebaans weg, en eenmaal in Nederland wordt dit ineens eenbaans. Misschien dat de gemiddelde wegenkwaliteit wel iets lager ligt, maar de gemiddelde snelheid ligt in Belgie toch wel iets hoger heb ik de indruk ;-)
De economie van Walonie is al ruk, die van Vlaanderen is goed...en jullie zullen eerder ten onder gaan door het gezeik van de twee taal delenquote:Enne, de economie gaat in Belgie echt niet instorten zonder die dagjesmensen, vuurwerksmokkelaars of paupertankers. Ze gaan jullie echt niet missen. sorry
Een ding is me nog niet helemaal duidelijk, de Nederlanders zijn zogenaamd zoooo slecht, maar toch perse op onze forums willen posten ,,, uhuhquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:44 schreef battlesickloner het volgende:
Enne, de economie gaat in Belgie echt niet instorten zonder die dagjesmensen, vuurwerksmokkelaars of paupertankers. Ze gaan jullie echt niet missen. sorry
Ik rijd wel voor m'n plezier in Belgie. In de Ardennen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in belgie rij je niet voor je plezier je doet dat omdat het niet anders kan![]()
wat meneer vergeet is dat iedereen betaald aan rekening rijden terwijl nu de belgen gecompenseerd worden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:07 schreef Kogando het volgende:
'Reactie Nederland op wegenvignet bizar'
De Vlaamse minister van Mobiliteit is vast van plan het Belgische wegenvignet januari volgend jaar in te voeren. Ze bleek vrijdagavond in het geheel niet gevoelig voor een storm van Nederlandse kritiek. Van Brempt toonde zich vrijdag in het televisieprogramma Terzake verbaasd over de Nederlandse woede. ,,Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders'', aldus Van Brempt in een duidelijke verwijzing naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.
Van Brempt wees er op dat het Nederlands kabinet zelf plannen heeft voor rekeningrijden. ,,Daar gaan de Vlamingen dan ook voor betalen. Ze moeten niet te hoog van de toren blazen.'' De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren. Het Belgische wegennet is mede door Nederlanders, Duitsers en Fransen een van de drukste ter wereld.
Van Brempt wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. Nederlanders zijn daar omringd door België en worden dus wel gedwongen om het vignet aan te schaffen. Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, aldus Van Brempt.
Hoi ik woon in Antwerpen (naja eigk Wilrijk) en je gaat me dus nu niet vertellen dat de wegen goed zijn he ? Er wordt iedere keer wel wat aan veranderd maar dat is niet meer dan onderhoud en in principe dweilen met de kraan open. Ik denk dat jullie het ook niet leuk zouden vinden als je in Nederland ineens 60 euro moest gaan betalen, ik ken namelijk meer dan genoeg Nederlanders die in Belgie studeren en elke dag heen en weer rijden en anderzijds ook genoeg Belgen die in Nederland studeren of daar even gaan shoppen. En 60 euro betalen van je kindergeld is nu ook niet leuk.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:35 schreef dezenickiscool het volgende:
als ik die hollanders hier zo bezig hoor ben ik nog wel blij dat we jullie 60 ¤ laten dokkenwat een groot pauperbakkes
![]()
enneuh , no offence maar de meest bekende snelwegen in Belgie liggen er zeer deftig bij , buiten dan antwerpen ring en zo waar ze altijd werken elk jaar, zeker dat het niet jullie budget schokdempers zijn ipv onze wegen ?
![]()
Je hoeft het niet op ons af te reageren dat je net als elke minderjarige belg een paar jaar opgesloten hebt gezeten in een kelder.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
![]()
![]()
Er liggen anders genoeg twee baans (of meer) wegen hoor. Wellicht maken ze de wegen die vanuit Belgie komen wel eenbaans zodat jullie niet als een stel slingerende idioten ons land binnen komen scheuren.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:44 schreef battlesickloner het volgende:
Mooi, dan kunnen we dus een hele grote dikke muur tussen Belgie en Nederland zetten, want waar hebben we Belgie dan nog voor nodig? Daarbij scheelt het weer een hoop ergernissen, ongelukken en files als die Belgen ook lekker aan hun kant van die muur blijven. I-DE-AAL!quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef MisterEuro het volgende:
![]()
![]()
ik woon dus in zeeuws-vlaanderen, 50m van de grens.. ik moet dus nu ALTIJD betalen als ik buiten zeeuws-vlaanderen wil komen, of 10 euro (retour) voor de tunnel , of 60 euro/jaar voor belgie PER AUTO . das echt te gek voor woorden, nu zitten we al een beetje in een achterstandsgebied, maar dit slaat toch alles!, lekker dat verenigde europa!.quote:boehoe..
Dat is dan de Belgische wraak tegenover Nederland voor het behouden van de zuidkust van de Westerschelde.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:09 schreef Nocturno het volgende:
[..]
ik woon dus in zeeuws-vlaanderen, 50m van de grens.. ik moet dus nu ALTIJD betalen als ik buiten zeeuws-vlaanderen wil komen, of 10 euro (retour) voor de tunnel , of 60 euro/jaar voor belgie PER AUTO . das echt te gek voor woorden, nu zitten we al een beetje in een achterstandsgebied, maar dit slaat toch alles!, lekker dat verenigde europa!.
daarbij GAF ik jaarlijks wel meer dan 60 euro uit in belgie aan uitgaan/winkelen. das dan ook klaar he!
Nee je moet maar bij je eigen regering gaan klagen, moeten maar een tunnel bouwen of een brug neerpoten of weet ik veel wat ... waarom verwacht je dat de Belgen zomaar voor jouw mobiliteit betalen ??quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:09 schreef Nocturno het volgende:
... ik moet dus nu ALTIJD betalen als ik buiten zeeuws-vlaanderen wil komen,...
Andersom verwacht Brussel (en dat ligt in Belgie) dat we mobiliteit op Europees niveau aanpakken. Een vignet voor andere landen past daar niet in. Bovendien betaalt Nederland nog steeds onevenredig veel aan Brussel, dus laten we daar maar eens beginnen wat terug te halen voor we weer de beurs mogen trekken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:47 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Nee je moet maar bij je eigen regering gaan klagen, moeten maar een tunnel bouwen of een brug neerpoten of weet ik veel wat ... waarom verwacht je dat de Belgen zomaar voor jouw mobiliteit betalen ??![]()
Alleen zwemmen is gratis voor Zeeuws-Vlamingen!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Juist. Als ik naar calais wil zonder door Belgie te rijden moet ik volgens mij minstens 600km omrijden, terwijl het nu 200km rijden is. Ik vraag me af hoe ze dit in Belgie willen gaan regelen voor de Zeeuws-Vlamingen, die zo helemaal op een "eiland" komen te zitten. (afgezien van de Westerscheldetunnel)
Dan blijf je toch lekker weg daar!!!!!!quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:25 schreef Poncho het volgende:
Ik zit zo vaak in België dat ik niet zonder zo'n vignet kan.
Het is met nummer bord controlequote:Op zondag 14 januari 2007 14:14 schreef -Sandstorm- het volgende:
Geen enkele Belg plakt zonder mijn weten een sticker op mijn lak....
Dan leg ik um wel voor de voorruit ofzo. Wat een mafketels
Jij bent stoer.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:14 schreef ASroma het volgende:
die belgen snijden zichzelf weer eens in de vingersdit is gewoon een simpele roep om aandacht, ze stellen niks voor in EU.
Wij Nederlanders regelen zo ff in hun eigen Brussel dat dit niet doorgaat!![]()
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:36 schreef Dirktator het volgende:
discriminatie
Wel, de regeling is heel simpel, Belgen gaan ook 60 euro betalen voor het wegenvignet. Alleen zal het in mindering worden gebracht op hun wegenbelasting. Dus onder de streep betalen zij even veel als nu, maar officieel betalen zij dus ook netjes hun vignetje. Netjes geregeld dusquote:3. België laat ook haar burgers betalen voor het vignet, op dezelfde basis als buitenlanders. Dit zal waarschijnlijk tot protest leiden in België onder de burgers.
Daar gaat het niet om, domme Belg! Het gaat hier om discriminatie op grond van nationaliteit vanwege het feit dat jullie het geld voor het vignet terugkrijgen via lagere wegenbelasting en buitenlanders niet. Dat is een expliciete barriere in het vrije verkeer, sowieso van personen. Dit wordt door de EU niet geaccepteerd, ongeacht of de Luxemburgers, Fransen er over klagen. We leven in een interne markt, waar de barrieres tot een minimum moeten worden gebracht.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:40 schreef battlesickloner het volgende:De Fransen zeuren niet, de Luxemburgers zeuren niet, de Duitsers zeuren niet, en de rest van europa ook niet. Is eigenlijk maar 1 volkje in europa dat hierover zeikt ... Juist dat zijn jullie
![]()
Ben wel benieuwd of Nederlanders straks ook stennis gaat maken als buitenlanders mee moeten betalen aan dat rekeningrijden van jullie ... nee natuurlijk niet, dat is helemaal niet des hollanders. Maar kom eens aan hun portemonnee![]()
Hier spreek je jezelf toch echt tegen hoor. Belgen betalen netto helemaal niets aan dat vignet. Ja, als je 60 euro betaalt en het daarna terugkrijgt, kun je wel makkelijk spreken.quote:Wel, de regeling is heel simpel, Belgen gaan ook 60 euro betalen voor het wegenvignet. Alleen zal het in mindering worden gebracht op hun wegenbelasting. Dus onder de streep betalen zij even veel als nu, maar officieel betalen zij dus ook netjes hun vignetje. Netjes geregeld dus![]()
Nee iedereen die hier wegenbelasting betaalt, nationaliteit heeft er niet veel mee te maken. Genoeg fiscale nederbelgen die het niet zullen moeten betalen.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:47 schreef Dirktator het volgende:
discriminatie op grond van nationaliteit
Niks terugkrijgen, het blijven kosten. De wegenbelasting daalt met 60 euro, maar anderzijds komt er een taks van 60 euro bij. Inderdaad netto verandert er niets, maar terugkrijgen is nog iets anders.quote:Hier spreek je jezelf toch echt tegen hoor. Belgen betalen netto helemaal niets aan dat vignet. Ja, als je 60 euro betaalt en het daarna terugkrijgt, kun je wel makkelijk spreken.
Brussel en Antwerpen zijn paupersteden, mij zien ze er alleen als het absoluut noodzakelijk is. Groeten vanuit het Vlaemsche plattelandquote:O ja, trouwens groeten uit Brussel (voor de rest is België wel okee hoor)!!
Je snapt het niet. Nationaliteit heeft ermee te maken, omdat JULLIE BELGEN het geld wél terugkrijgen via een constructie (het is eigenlijk een soort korting op de wegenbelasting zoals je zelf aangaf), terwijl BUITENLANDERS die korting niet kunnen krijgen (omdat ze geen wegenbelasting in België moeten betalen). Dat is waar het om gaat, niet om die Nederbelgskes die nu de sjaak zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:03 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Nee iedereen die hier wegenbelasting betaalt, nationaliteit heeft er niet veel mee te maken. Genoeg fiscale nederbelgen die het niet zullen moeten betalen.
Echt waar?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:21 schreef Blik het volgende:
[..]
ik snap trouwens niet wat al die landen zeuren, Nederland is HET transportland van Nederland met de 2 mainports Amsterdam en Rotterdam. Ongelooflijk veel vrachtwagens rijden door ons land om een containertje te laden en lossen. En dan zitten de belgen te zeuren over die Nederlanders die in de zomer door Belgie heen crossen.
Het wordt tijd dat Nederland ook een wegenbelasting gaat invoeren naar mate van gebruik, is veel eerlijker. En dat de Belgen ons 60 euro laten betalen voor die ene keer dat we er zijn is natuurlijk belachelijk
dat weten ze zelf nog niet eigenlijk weten ze nog niets behalve dat er betaald moet wordenquote:Op maandag 15 januari 2007 11:43 schreef Xcalibur het volgende:
ik weet niet of ik het gemist heb, maar: is dat vignet alleen voor de snelwegen, of voor alle wegen?
Dat getuigt maar weer van intelligentie.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat weten ze zelf nog niet eigenlijk weten ze nog niets behalve dat er betaald moet worden![]()
Hou je er rekening mee dat je in Nederland bij de aanschaf van een auto Belasting Personenauto’s en Motoren moet betalen?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:38 schreef misteriks het volgende:
men moet wel toegeven, zo'n vignet kost al bijna evenveel als de waarde van een befaamde doorsnee NL alto- panda-daewoo of andere rugzak op wielen...
en als je ziet welke en hoeveel scheldwoorden NLers willen gebruiken om deze maatregel tegen te gaan kan je niet anders dan concluderen dan dat het letterlijk en figuurlijk arme sukkelaars zijn
Ik stuur ze altijd naar een echte koffie-shopquote:Op maandag 15 januari 2007 13:46 schreef punchdrunk het volgende:
we houden onze euro's wel hier. wel ga ik demonstratief alle belgische drugstoeristen die hier de weg naar de coffeeshop vragen eerst naar hun blow-vignet vragen.
ook een mooie: bloedserieus vertellen dat soft-drugs in de provincie limburg net verboden zijn. dichtsbijzijnde coffeeshop zit in eindhoven...quote:Op maandag 15 januari 2007 15:07 schreef ANWB het volgende:
[..]
Ik stuur ze altijd naar een echte koffie-shop![]()
Ja en je steekt die 10,8 miljoen die er overblijft zeker in eigen zak.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
.. en ondertussen tegen elkaar kwetteren: "amai, fijn dat we die vriendelijke ollander tegengekomen zijn, anders hadden we voor niets een uur lang in maastricht gezocht"quote:Op maandag 15 januari 2007 15:20 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ook een mooie: bloedserieus vertellen dat soft-drugs in de provincie limburg net verboden zijn. dichtsbijzijnde coffeeshop zit in eindhoven...
en hop, daar gaan onze waalse vrienden weer 80 km over de A2...
werkt niet vaak, maar ALS hij werkt, is het dolle pret.
Een wegdek van hoge kwaliteit, OK maar overdag sta bij werkelijk iedere Nederlandse stad in de file ... mobiliteit in de randstadquote:Op maandag 15 januari 2007 13:41 schreef Jordy-B het volgende:
Aan de andere kant heb je in Nederland een wegennet van bijzonder hoge kwaliteit. Beter dan die gatenkaas in België.
dat links rijden klopt maar waarom je op de rijstijl van de NL ers zit te zeuren verbaast mij eerlijk gezegd.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:46 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Een wegdek van hoge kwaliteit, OK maar overdag sta bij werkelijk iedere Nederlandse stad in de file ... mobiliteit in de randstadBrussel is in de spits ook geen lachertje maar voor de rest valt het goed mee. Brussel is in ieder geval beter te doen met de auto als Amsterdam of Rotterdam. In Belgie kun je tenminste nog een beetje doorrijden. tenminste zolang er geen geel-zwarte nummerplaten voor je rijden, die eeuwig links blijven rijden en ondertussen maar kijken waar de benzine 1 eurocent goedkoper is
![]()
Belgie: 2x zoveel kruispunten en hogere snelhedenquote:Op maandag 15 januari 2007 19:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat links rijden klopt maar waarom je op de rijstijl van de NL ers zit te zeuren verbaast mij eerlijk gezegd.
http://www.erso.eu/knowle(...)stainable_safety.pdf
verkeersdoden
Belgie 1089
NL 873
En dat met 2x zoveel inwoners![]()
Dus hogere snelheden en meer kruispunten zijn een vrijbrief voor meer verkeersdoden?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:39 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Belgie: 2x zoveel kruispunten en hogere snelhedentoch nog knap om 873 doden op jaarbasis te produceren met die ultralage bromfietsachtige snelheden in Nederland. Een paar druppeltjes regen en ze gaan quasi stilstaan op de snelweg.
Het grootste verschil in verkeersdoden zal echter veroorzaakt worden door de Nederlandse fietspaden, die verdienen wel complimenten![]()
oorzaak, gevolg etcquote:Op maandag 15 januari 2007 21:38 schreef BobbyB het volgende:
Dus hogere snelheden en meer kruispunten zijn een vrijbrief voor meer verkeersdoden?
4. Men verlaagd alle wegenbelastingstarieven die (Belgen nu ook al betalen) standaard met 60 euro, echter blijft iedereen verplicht een wegenvignet te kopen à 60 euro.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:36 schreef Dirktator het volgende:
Dat vignet op zichzelf is niet in strijd met Europese regelgeving, maar het feit dat de Belgen het geld voor hun vignet terug kunnen vragen via hun wegenbelasting, maakt dit een zaak van discriminatie op basis van nationaliteit (art. 12 EC Treaty). Als Belgen werkelijk voor zo'n vignet moesten betalen, zouden ze ook tegen zijn. Dus ik denk dat dit eigenlijk met een sisser gaat aflopen voor ons.
Drie opties:
1. België houdt voet bij stuk en voert het vignet in. Er zal een zaak bij het Europees Hof van Justitie in Luxemburg komen op basis van Art. 12 EC. en dit zal uitwijzen of er discriminatie plaatsvindt.
2. België ziet in dat dit tegen Europese regelgeving gaat en dat haar burgers niet van plan zijn om extra geld te betalen en blaast het plan af.
3. België laat ook haar burgers betalen voor het vignet, op dezelfde basis als buitenlanders. Dit zal waarschijnlijk tot protest leiden in België onder de burgers.
That's the spirit, al zal daar de Europese Commissie wel een stokje voor gaan steken. Ik zie ze eerder maatregelen tegenhouden die direct de vrijheid van goederen tegenhouden dan de vrijheid van persoonlijk transport.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:09 schreef Herr_Munk het volgende:
Westerschelde dicht gooien en over de dijk een weg aan leggen. Antwerpen krijgt geen boot meer binnen dus kunnen ze lieflijk zwaaien naar dat leuke haventje en alles dat in Antwerpen gedaan zou worden gaat nu naar Rotterdam en Amsterdam. Dus die centen halen we terug en Antwerpen verpaupert. Beetje veel werkloosheid en dat soort dingen.
Vervolgens gaan we zelf de ijzerenrijn gebruiken op het stuk dat wij hebben gewoon om België in de zeik te zetten.
Kortom wij kunnen ook smerige spelletjes spelen.
Beetje zwak van de Telegraaf...quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:19 schreef Dirktator het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Belgen!.html?p=3,1
Boycot mijn medebewoners!
Nederlanders die links blijven rijden?!quote:Op maandag 15 januari 2007 19:46 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Een wegdek van hoge kwaliteit, OK maar overdag sta bij werkelijk iedere Nederlandse stad in de file ... mobiliteit in de randstadBrussel is in de spits ook geen lachertje maar voor de rest valt het goed mee. Brussel is in ieder geval beter te doen met de auto als Amsterdam of Rotterdam. In Belgie kun je tenminste nog een beetje doorrijden. tenminste zolang er geen geel-zwarte nummerplaten voor je rijden, die eeuwig links blijven rijden en ondertussen maar kijken waar de benzine 1 eurocent goedkoper is
![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:00 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik door zo'n Rijkswachter wordt aangehouden zeg ik gewoon "ik nen ollander, ik nie bejrijpen wejvinjet"
Lol, nee belgen zijn echt niet dommer inderdaadquote:Op zondag 14 januari 2007 15:40 schreef battlesickloner het volgende:
[..]De Fransen zeuren niet, de Luxemburgers zeuren niet, de Duitsers zeuren niet, en de rest van europa ook niet. Is eigenlijk maar 1 volkje in europa dat hierover zeikt ... Juist dat zijn jullie
![]()
Ben wel benieuwd of Nederlanders straks ook stennis gaat maken als buitenlanders mee moeten betalen aan dat rekeningrijden van jullie ... nee natuurlijk niet, dat is helemaal niet des hollanders. Maar kom eens aan hun portemonnee![]()
[..]
Wel, de regeling is heel simpel, Belgen gaan ook 60 euro betalen voor het wegenvignet. Alleen zal het in mindering worden gebracht op hun wegenbelasting. Dus onder de streep betalen zij even veel als nu, maar officieel betalen zij dus ook netjes hun vignetje. Netjes geregeld dus![]()
Nu kun je de reactie verwachten met dat we te pauperig zijn om om Belgie heen te rijden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:58 schreef PumpingsoaB het volgende:
[..]
Lol, nee belgen zijn echt niet dommer inderdaad![]()
Ok ik waag een poging..
Duitsers, Fransen en Luxemburgers hoeven niet door jullie kutlandje te rijden als ze omlaag willen!!
Denk je serieus dat wij voor de lol door België rijden met die caravans? Om daar op vakantie te gaan ofzo?De kortste weg omlaag voor ons is door jullie pauperlandje. Duitsers, Fransen en Luxemburgers hoeven en gaan niet naar belgie, daarom zeiken ze ook niet...
Vanuit Zeeuws Vlaanderen naar Frankrijk rijden via Duitsland is ook nogal niksquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nu kun je de reactie verwachten met dat we te pauperig zijn om om Belgie heen te rijden.
En als ze het niet begrijpen dan reken je gewoon uit om hoeveel biertjes het gaatquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Altijd grappig dat die belgen doen alsof wij zo gierig zijn.
Dat is dan ook wel een beetje zo, maar als belgen opeens 60 euro moeten gaan betalen voor iets wat eerst graties was worden ze ook niet blij.
How fucking scientific ! En ze willen blijkbaar ook niet omhoog naar julliequote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:58 schreef PumpingsoaB het volgende:
Duitsers, Fransen en Luxemburgers hoeven niet door jullie kutlandje te rijden als ze omlaag willen!!
De Duitsers hebben ook al geklaagd, Luxemburgse pomphouders zien het ook niet helemaal zitten met de Nederlandse vakantieperiodes en van de Fransen weet ik het niet, lijkt me niet dat het hun ook maar ene seconden boeitquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:58 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
How fucking scientific ! En ze willen blijkbaar ook niet omhoog naar jullie![]()
Inderdaad, de Belgen zijn zelf zo gierig dat gasten 60 euro moeten lappen om door hun land te rijden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Altijd grappig dat die belgen doen alsof wij zo gierig zijn.
Dat is dan ook wel een beetje zo, maar als belgen opeens 60 euro moeten gaan betalen voor iets wat eerst graties was worden ze ook niet blij.
Mag ook wel met zo een hoge wegenbelasting in Nederland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:06 schreef Kogando het volgende:
[..]
Inderdaad, de Belgen zijn zelf zo gierig dat gasten 60 euro moeten lappen om door hun land te rijden.
Nederlanders zijn zo vrijgevig dat heel België gratis over onze prachtige wegen mag rijden.
Omdat ze niet door Belgie willen. Sim-pel. Net alsof ze wel naar jullie landje willen komenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:58 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
How fucking scientific ! En ze willen blijkbaar ook niet omhoog naar jullie![]()
Whahahah de spijker op de kopquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:58 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
jij kent de walloniers nietquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:59 schreef horstjan het volgende:
Aan die belgische gastvrijheid waar ze zo prat op gaan hangt nu dus wel een prijskaartje.
Maar mijn Hollandse nuchterheid doet me geloven dat het zo'n vaart niet zal lopen. 'T zal afgeblazen worden omdat de baten niet opwegen tegen de kosten.
die investeren graag in iets waar ze verlies op makenquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij kent de walloniers niet![]()
Knokke is toch echt de coolste badplaats aan de noordzee kust.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:56 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Nu vooral doen alsof België het vakantieland bij uitstek is
ik ben iig komende zomer weer te vinden op al deze plaatsjes, of ik er nu voor moet betalen om te rijden of nietquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:59 schreef Herr_Munk het volgende:
Nou pas Franse Riviera!, Costa del Sol pas op Knokke eat your heart out ....
Mijn punt is eigenlijk:quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:01 schreef HansU het volgende:
[..]
ik ben iig komende zomer weer te vinden op al deze plaatsjes, of ik er nu voor moet betalen om te rijden of niet
dat snappen we ja. Die 60 euro voor ryan air is zowiezo goedkoper dan met de auto naar het zuiden te rijden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:04 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Mijn punt is eigenlijk:
Waarom zou ik 60 euro betalen voor een vignet waarmee ik mezelf naar Knokke mag begeleiden terwijl ik met die ¤60 ook naar m'n goede vriend Ryan ( air) kan gaan en dan zit ik in Málaga.
corrupt tot op het botquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:36 schreef HansU het volgende:
[..]
die investeren graag in iets waar ze verlies op maken
quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:57 schreef HansU het volgende:
[..]
Knokke is toch echt de coolste badplaats aan de noordzee kust.
Begrijp me niet verkeerd, ik schijt op dat vignet. Maar sinds wanneer liggen de Franse Riviera en de Costa del Sol aan de noordzee?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:59 schreef Herr_Munk het volgende:
Nou pas op Franse Riviera!, Costa del Sol pas op Knokke eat your heart out ....
Mijn waarde,quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:16 schreef Domai het volgende:
[..]
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik schijt op dat vignet. Maar sinds wanneer liggen de Franse Riviera en de Costa del Sol aan de noordzee?
Wat kan mij het nou schelen hoe het er op de Costa de Sol aan toegaat als ik een dagje naar Knokke wil. Dat is namelijk goed aan te rijden op een vrije zondag, en daarom belangrijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:47 schreef Herr_Munk het volgende:
Mijn waarde,
Met mijn sarcastische post wilde aangeven dat een gemiddelde toerist de pis nog niet lauw wordt van Knokke in vergelijking met de Franse Riviéra en Costa del Sol.
Dude lees alles ffquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef Kogando het volgende:
[..]
Wat kan mij het nou schelen hoe het er op de Costa de Sol aan toegaat als ik een dagje naar Knokke wil. Dat is namelijk goed aan te rijden op een vrije zondag, en daarom belangrijk.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:16 schreef Domai het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik schijt op dat vignet. Maar sinds wanneer liggen de Franse Riviera en de Costa del Sol aan de noordzee?
Geehrter Herr Munk,quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:47 schreef Herr_Munk het volgende:
Mijn waarde,
Met mijn sarcastische post wilde aangeven dat een gemiddelde toerist de pis nog niet lauw wordt van Knokke in vergelijking met de Franse Riviéra en Costa del Sol.
Hoe kom je aan die wijsheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:54 schreef DarkElf het volgende:
ga je toch gewoon lekker via binnenweggetjes naar de bios? of een frietje eten?
aangezien het toch alleen op de snelwegen en de grootste provinciale wegen ging gelden?
Bron?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:59 schreef DarkElf het volgende:
meen ik ergens gelezen te hebben.
Waar haal je het vandaanquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:10 schreef Herr_Munk het volgende:
een bevolking dat claimt gastvrij te zijn
quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:31 schreef misteriks het volgende:
ze beginnen zich langzamerhand echt wel zielig voor te doen; die huilebalken die nog steeds getraumatiseerd rondlopen....
Ik stel voor dat Belgie een inzamelactie organiseert voor die arme noorderburen. SOSmobiel Holland, of zoiets...
wat een losers
Het is nog niet zeker op welke wegen het gaat gelden, zie NWS.quote:
eer je toch copypastequote:Op donderdag 18 januari 2007 18:31 schreef misteriks het volgende:
ze beginnen zich langzamerhand echt wel zielig voor te doen; die huilebalken die nog steeds getraumatiseerd rondlopen....
Ik stel voor dat Belgie een inzamelactie organiseert voor die arme noorderburen. SOSmobiel Holland, of zoiets...
wat een losers
mja idd; was een zure oprisping van me nav jouw bovenstaand linkje.quote:
dude, ik heb geen vlagje nodig om mezelf kenbaar te maken. Zelfs patat klinkt lekkerder dan het schuilen achter een "vlagje"quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:45 schreef Oosthoek het volgende:
Die belgen zijn gewoon nog steeds gefrustreerd door het gebrek aan identiteit. Kan het ze niet kwalijk nemen voor een volk dat bekend staat om de patat.
Gelukkig klinkt jullie patat dan tenminste nog goed, want die melige zooi is namelijk niet te vreten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:19 schreef misteriks het volgende:
[..]
dude, ik heb geen vlagje nodig om mezelf kenbaar te maken. Zelfs patat klinkt lekkerder dan het schuilen achter een "vlagje"![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:37 schreef battlesickloner het volgende:
Laatst nog in het nieuws dat Nederlanders miljoenen zwart geld parkeren in België, maar 60 eurietjes voor een vignetje is dan weer te veel![]()
Als je Vlaanderen en Nederlanders even omwisselt dan hebben we het over ideaal jezelf tegen praten in één post.quote:Waar haal je het vandaan![]()
Het beeld dat Nederlanders van zichzelf en van Vlaanderen hebben is vaak geen realiteit.
friet, als je iets zegt moet je het wel goed doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:45 schreef Oosthoek het volgende:
Die belgen zijn gewoon nog steeds gefrustreerd door het gebrek aan identiteit. Kan het ze niet kwalijk nemen voor een volk dat bekend staat om de patat.
quote:België zet invoering wegenvignet door
AMSTERDAM - Het Belgische wegenvignet komt er, ondanks de weerstand van Nederland. De Vlaamse verkeersminister Kathleen van Brempt is vastbesloten om de heffing op 1 januari volgend jaar in te voeren. Dat meldt zij zaterdag in de Telegraaf.
"Dit zijn geen onderhandelingen met Nederland. Jullie komen mij ook niet vragen of ik het eens ben met de plannen voor rekeningrijden in Nederland, en terecht." Van Brempt laat in de krant weten geschrokken te zijn van het grote aandeel buitenlandse auto's op de Belgische wegen.
Zij acht de heffing gerechtvaardigd omdat deze auto's ook bijdragen aan slijtage en files. Het overgrote deel van de kosten wordt volgens haar door de Belgen betaald, maar 'we vragen wel een bijdrage'.
Protest
In Nederland is protest gerezen tegen de invoering van het tolvignet. De invoering van het vignet betekent dat niet-Belgen zestig euro moeten gaan betalen om een heel jaar gebruik te maken van de Belgische snelwegen en gewestwegen. Ook zullen goedkopere vignetten beschikbaar komen, die bijvoorbeeld voor een maand geldig zijn.
De opbrengst van het vignet zou gaan naar wegonderhoud, signaalborden en openbaar vervoer. Van Brempt zegt deze winter de knoop te willen doorhakken over het wegenvignet.
Peijs
Demissionair minister van Verkeer Karla Peijs (CDA) gaf vrijdag aan in gesprek te willen met haar Belgische collega over de invoering van het wegenvignet. Peijs heeft Van Brempt in een brief verzocht om de tolheffing in Europees verband te bespreken.
De commissarissen van de Koningin van de drie zuidelijke provincies stelden woensdag dat het vignet voor het Belgische wegennet niet past in de geest van de Europese Unie. Ook zij stuurden de Belgische minister van mobiliteit een brief waarin zij vragen om overleg. Volgens de commissarissen is het vignet oneerlijk voor Nederlanders in de grensstreek, die vaak over de wegen rijden.
pruttelpruttelquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:00 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Er is wel een verschil tussen ´plannen´ en een concreet uitvoeringsplan met ingangsdatum.
Mwah er is wel een groot verschil met belang tussen doorvoer. Belgisch verkeer heeft over het algemeen geen reet te zoeken in Nederland. Nederlands verkeer moet door belgie om naar onderliggende landen te komen. Vooral van belang voor de transportsector.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef DarkElf het volgende:
"jullie komen mij ook niet vragen of ik het eens ben met de plannen voor rekeningrijden in Nederland, en terecht."
Helemaal waar stelletje jankerds
Niet te hopen. Ik heb niet zo´n vertrouwen meer in onze Nederlandse legereenheden de laatste tijdquote:
nu de belgen hebben helemaal niets meer dus datw innen we makkelijkquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:39 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Niet te hopen. Ik heb niet zo´n vertrouwen meer in onze Nederlandse legereenheden de laatste tijd![]()
idd ik snap die vergelijking ook niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
Het is één nog helemala niet bekend hoe het rekeningrijden er precies uit komt te zien en hoe dat zal gaan met de op bezoek komende buitenlander, twee is het rekeningrijden helemaal niet ingevoerd om net de buitenlander te belasten. Twee wezenlijke verschillen en die Belgische minister maakt haar zelf belachelijk.
Waarom is er zo'n België vs. Nederland vete?
Omdat ze constant winnen met tien voor taal denken ze gelijk dat ze overal beter in zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
Het is één nog helemala niet bekend hoe het rekeningrijden er precies uit komt te zien en hoe dat zal gaan met de op bezoek komende buitenlander, twee is het rekeningrijden helemaal niet ingevoerd om net de buitenlander te belasten. Twee wezenlijke verschillen en die Belgische minister maakt haar zelf belachelijk.
Waarom is er zo'n België vs. Nederland vete?
ik heb geen datalimiet en kwoon in Belgiequote:Op donderdag 18 januari 2007 23:02 schreef Geqxon het volgende:
En dan nog even allemaal het vingertje naar de belgen wijzen:WHAHAHAHAHAHA DATALIMIET
Zo, zelfs wat digitale snelweg betreft is Nederland superieur aan Belgie.
wy hebben liters bier en er zyn miljoenen mensen verslaafd aan alcoholquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu de belgen hebben helemaal niets meer dus datw innen we makkelijk![]()
![]()
Doe anders ff normaal. Dat we elkaar een beetje belachelijk lopen te maken en uit te schelden hiero okee, maar dit gaat wel erg ver, is het niet?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:53 schreef SuperBiggetje het volgende:
Waarom krijgen alle belgen niet kanker? En gooien wij de schelde dicht? En mogen wij schieten op alle belgen?
Haal je zometeen het Belgische voetbal erbij?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:03 schreef Kluupkluup het volgende:
Vooral voor de mensen uit Zeeuws-Vlaanderen is het een strop. Die moeten betalen om elkders heen te kunnen. Hetzij voor de tunnel, hetzij om via Belgie in Nederland te komen. Schandalig..
Dat je er op reageert, denk je nu werkelijk dat enig vorm van communicatiemet met die belhamel mogelijk is dan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:10 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Doe anders ff normaal. Dat we elkaar een beetje belachelijk lopen te maken en uit te schelden hiero okee, maar dit gaat wel erg ver, is het niet?
game nerdquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:53 schreef SuperBiggetje het volgende:
Waarom krijgen alle belgen niet kanker? En gooien wij de schelde dicht? En mogen wij schieten op alle belgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |