Dat getuigt maar weer van intelligentie.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat weten ze zelf nog niet eigenlijk weten ze nog niets behalve dat er betaald moet worden![]()
Hou je er rekening mee dat je in Nederland bij de aanschaf van een auto Belasting Personenauto’s en Motoren moet betalen?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:38 schreef misteriks het volgende:
men moet wel toegeven, zo'n vignet kost al bijna evenveel als de waarde van een befaamde doorsnee NL alto- panda-daewoo of andere rugzak op wielen...
en als je ziet welke en hoeveel scheldwoorden NLers willen gebruiken om deze maatregel tegen te gaan kan je niet anders dan concluderen dan dat het letterlijk en figuurlijk arme sukkelaars zijn
Ik stuur ze altijd naar een echte koffie-shopquote:Op maandag 15 januari 2007 13:46 schreef punchdrunk het volgende:
we houden onze euro's wel hier. wel ga ik demonstratief alle belgische drugstoeristen die hier de weg naar de coffeeshop vragen eerst naar hun blow-vignet vragen.
ook een mooie: bloedserieus vertellen dat soft-drugs in de provincie limburg net verboden zijn. dichtsbijzijnde coffeeshop zit in eindhoven...quote:Op maandag 15 januari 2007 15:07 schreef ANWB het volgende:
[..]
Ik stuur ze altijd naar een echte koffie-shop![]()
Ja en je steekt die 10,8 miljoen die er overblijft zeker in eigen zak.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:16 schreef dramslag het volgende:
stel dat 200.000 personen dat vignet kopen = 1,2 miljoen euro.
Kunnen we daar niet Vlaanderen van kopen?
.. en ondertussen tegen elkaar kwetteren: "amai, fijn dat we die vriendelijke ollander tegengekomen zijn, anders hadden we voor niets een uur lang in maastricht gezocht"quote:Op maandag 15 januari 2007 15:20 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ook een mooie: bloedserieus vertellen dat soft-drugs in de provincie limburg net verboden zijn. dichtsbijzijnde coffeeshop zit in eindhoven...
en hop, daar gaan onze waalse vrienden weer 80 km over de A2...
werkt niet vaak, maar ALS hij werkt, is het dolle pret.
Een wegdek van hoge kwaliteit, OK maar overdag sta bij werkelijk iedere Nederlandse stad in de file ... mobiliteit in de randstadquote:Op maandag 15 januari 2007 13:41 schreef Jordy-B het volgende:
Aan de andere kant heb je in Nederland een wegennet van bijzonder hoge kwaliteit. Beter dan die gatenkaas in België.
dat links rijden klopt maar waarom je op de rijstijl van de NL ers zit te zeuren verbaast mij eerlijk gezegd.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:46 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Een wegdek van hoge kwaliteit, OK maar overdag sta bij werkelijk iedere Nederlandse stad in de file ... mobiliteit in de randstadBrussel is in de spits ook geen lachertje maar voor de rest valt het goed mee. Brussel is in ieder geval beter te doen met de auto als Amsterdam of Rotterdam. In Belgie kun je tenminste nog een beetje doorrijden. tenminste zolang er geen geel-zwarte nummerplaten voor je rijden, die eeuwig links blijven rijden en ondertussen maar kijken waar de benzine 1 eurocent goedkoper is
![]()
Belgie: 2x zoveel kruispunten en hogere snelhedenquote:Op maandag 15 januari 2007 19:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat links rijden klopt maar waarom je op de rijstijl van de NL ers zit te zeuren verbaast mij eerlijk gezegd.
http://www.erso.eu/knowle(...)stainable_safety.pdf
verkeersdoden
Belgie 1089
NL 873
En dat met 2x zoveel inwoners![]()
Dus hogere snelheden en meer kruispunten zijn een vrijbrief voor meer verkeersdoden?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:39 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Belgie: 2x zoveel kruispunten en hogere snelhedentoch nog knap om 873 doden op jaarbasis te produceren met die ultralage bromfietsachtige snelheden in Nederland. Een paar druppeltjes regen en ze gaan quasi stilstaan op de snelweg.
Het grootste verschil in verkeersdoden zal echter veroorzaakt worden door de Nederlandse fietspaden, die verdienen wel complimenten![]()
oorzaak, gevolg etcquote:Op maandag 15 januari 2007 21:38 schreef BobbyB het volgende:
Dus hogere snelheden en meer kruispunten zijn een vrijbrief voor meer verkeersdoden?
4. Men verlaagd alle wegenbelastingstarieven die (Belgen nu ook al betalen) standaard met 60 euro, echter blijft iedereen verplicht een wegenvignet te kopen à 60 euro.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:36 schreef Dirktator het volgende:
Dat vignet op zichzelf is niet in strijd met Europese regelgeving, maar het feit dat de Belgen het geld voor hun vignet terug kunnen vragen via hun wegenbelasting, maakt dit een zaak van discriminatie op basis van nationaliteit (art. 12 EC Treaty). Als Belgen werkelijk voor zo'n vignet moesten betalen, zouden ze ook tegen zijn. Dus ik denk dat dit eigenlijk met een sisser gaat aflopen voor ons.
Drie opties:
1. België houdt voet bij stuk en voert het vignet in. Er zal een zaak bij het Europees Hof van Justitie in Luxemburg komen op basis van Art. 12 EC. en dit zal uitwijzen of er discriminatie plaatsvindt.
2. België ziet in dat dit tegen Europese regelgeving gaat en dat haar burgers niet van plan zijn om extra geld te betalen en blaast het plan af.
3. België laat ook haar burgers betalen voor het vignet, op dezelfde basis als buitenlanders. Dit zal waarschijnlijk tot protest leiden in België onder de burgers.
That's the spirit, al zal daar de Europese Commissie wel een stokje voor gaan steken. Ik zie ze eerder maatregelen tegenhouden die direct de vrijheid van goederen tegenhouden dan de vrijheid van persoonlijk transport.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:09 schreef Herr_Munk het volgende:
Westerschelde dicht gooien en over de dijk een weg aan leggen. Antwerpen krijgt geen boot meer binnen dus kunnen ze lieflijk zwaaien naar dat leuke haventje en alles dat in Antwerpen gedaan zou worden gaat nu naar Rotterdam en Amsterdam. Dus die centen halen we terug en Antwerpen verpaupert. Beetje veel werkloosheid en dat soort dingen.
Vervolgens gaan we zelf de ijzerenrijn gebruiken op het stuk dat wij hebben gewoon om België in de zeik te zetten.
Kortom wij kunnen ook smerige spelletjes spelen.
Beetje zwak van de Telegraaf...quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:19 schreef Dirktator het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Belgen!.html?p=3,1
Boycot mijn medebewoners!
Nederlanders die links blijven rijden?!quote:Op maandag 15 januari 2007 19:46 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
Een wegdek van hoge kwaliteit, OK maar overdag sta bij werkelijk iedere Nederlandse stad in de file ... mobiliteit in de randstadBrussel is in de spits ook geen lachertje maar voor de rest valt het goed mee. Brussel is in ieder geval beter te doen met de auto als Amsterdam of Rotterdam. In Belgie kun je tenminste nog een beetje doorrijden. tenminste zolang er geen geel-zwarte nummerplaten voor je rijden, die eeuwig links blijven rijden en ondertussen maar kijken waar de benzine 1 eurocent goedkoper is
![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:00 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik door zo'n Rijkswachter wordt aangehouden zeg ik gewoon "ik nen ollander, ik nie bejrijpen wejvinjet"
Lol, nee belgen zijn echt niet dommer inderdaadquote:Op zondag 14 januari 2007 15:40 schreef battlesickloner het volgende:
[..]De Fransen zeuren niet, de Luxemburgers zeuren niet, de Duitsers zeuren niet, en de rest van europa ook niet. Is eigenlijk maar 1 volkje in europa dat hierover zeikt ... Juist dat zijn jullie
![]()
Ben wel benieuwd of Nederlanders straks ook stennis gaat maken als buitenlanders mee moeten betalen aan dat rekeningrijden van jullie ... nee natuurlijk niet, dat is helemaal niet des hollanders. Maar kom eens aan hun portemonnee![]()
[..]
Wel, de regeling is heel simpel, Belgen gaan ook 60 euro betalen voor het wegenvignet. Alleen zal het in mindering worden gebracht op hun wegenbelasting. Dus onder de streep betalen zij even veel als nu, maar officieel betalen zij dus ook netjes hun vignetje. Netjes geregeld dus![]()
Nu kun je de reactie verwachten met dat we te pauperig zijn om om Belgie heen te rijden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:58 schreef PumpingsoaB het volgende:
[..]
Lol, nee belgen zijn echt niet dommer inderdaad![]()
Ok ik waag een poging..
Duitsers, Fransen en Luxemburgers hoeven niet door jullie kutlandje te rijden als ze omlaag willen!!
Denk je serieus dat wij voor de lol door België rijden met die caravans? Om daar op vakantie te gaan ofzo?De kortste weg omlaag voor ons is door jullie pauperlandje. Duitsers, Fransen en Luxemburgers hoeven en gaan niet naar belgie, daarom zeiken ze ook niet...
Vanuit Zeeuws Vlaanderen naar Frankrijk rijden via Duitsland is ook nogal niksquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nu kun je de reactie verwachten met dat we te pauperig zijn om om Belgie heen te rijden.
En als ze het niet begrijpen dan reken je gewoon uit om hoeveel biertjes het gaatquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Altijd grappig dat die belgen doen alsof wij zo gierig zijn.
Dat is dan ook wel een beetje zo, maar als belgen opeens 60 euro moeten gaan betalen voor iets wat eerst graties was worden ze ook niet blij.
How fucking scientific ! En ze willen blijkbaar ook niet omhoog naar julliequote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:58 schreef PumpingsoaB het volgende:
Duitsers, Fransen en Luxemburgers hoeven niet door jullie kutlandje te rijden als ze omlaag willen!!
De Duitsers hebben ook al geklaagd, Luxemburgse pomphouders zien het ook niet helemaal zitten met de Nederlandse vakantieperiodes en van de Fransen weet ik het niet, lijkt me niet dat het hun ook maar ene seconden boeitquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:58 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
How fucking scientific ! En ze willen blijkbaar ook niet omhoog naar jullie![]()
Inderdaad, de Belgen zijn zelf zo gierig dat gasten 60 euro moeten lappen om door hun land te rijden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Altijd grappig dat die belgen doen alsof wij zo gierig zijn.
Dat is dan ook wel een beetje zo, maar als belgen opeens 60 euro moeten gaan betalen voor iets wat eerst graties was worden ze ook niet blij.
Mag ook wel met zo een hoge wegenbelasting in Nederland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:06 schreef Kogando het volgende:
[..]
Inderdaad, de Belgen zijn zelf zo gierig dat gasten 60 euro moeten lappen om door hun land te rijden.
Nederlanders zijn zo vrijgevig dat heel België gratis over onze prachtige wegen mag rijden.
Omdat ze niet door Belgie willen. Sim-pel. Net alsof ze wel naar jullie landje willen komenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:58 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
How fucking scientific ! En ze willen blijkbaar ook niet omhoog naar jullie![]()
Whahahah de spijker op de kopquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:58 schreef battlesickloner het volgende:
[..]
jij kent de walloniers nietquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:59 schreef horstjan het volgende:
Aan die belgische gastvrijheid waar ze zo prat op gaan hangt nu dus wel een prijskaartje.
Maar mijn Hollandse nuchterheid doet me geloven dat het zo'n vaart niet zal lopen. 'T zal afgeblazen worden omdat de baten niet opwegen tegen de kosten.
die investeren graag in iets waar ze verlies op makenquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij kent de walloniers niet![]()
Knokke is toch echt de coolste badplaats aan de noordzee kust.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:56 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Nu vooral doen alsof België het vakantieland bij uitstek is
ik ben iig komende zomer weer te vinden op al deze plaatsjes, of ik er nu voor moet betalen om te rijden of nietquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:59 schreef Herr_Munk het volgende:
Nou pas Franse Riviera!, Costa del Sol pas op Knokke eat your heart out ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |