Dit lijkt een beetje raar.. Is het niet met een BMI van boven de 27 mag je naar de Dieetclub?quote:Op zondag 7 januari 2007 18:31 schreef mordradead het volgende:
Bij een BMI van boven de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok!Dieetclub, deel 132 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.
Dat klopt jaquote:Op zondag 7 januari 2007 18:37 schreef teigan het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje raar.. Is het niet met een BMI van boven de 27 mag je naar de Dieetclub?
we gaan dr voor he!quote:Op zondag 7 januari 2007 18:25 schreef Sabinee het volgende:
[..]
Ik heb anderhalve kilo schade dus het valt nog mee bij jou vind ik.
Morgen is het zo ver! Op naar de 65..!
voor mij wel (tot na oud en nieuwquote:Op zondag 7 januari 2007 19:28 schreef Pendri het volgende:
Zo, ik heb me ook maar even aangemeld. Misschien bied dit net dat beetje extra motivatie.
dank je wel! jullie ook allemaal!quote:Op maandag 8 januari 2007 10:17 schreef mordradead het volgende:
1.3 erbij dus![]()
En een goedemorgen allemaal en veel plezier op school/werk
ja, dat moet ik mezelf ook aanleren, om niet teveel in huis te halen, want als ik redelijk wat geld te besteden heb in een maand komen er gelijk allemaal extra lekkere dingen in huisquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:40 schreef Troel het volgende:
Tja, je kan gewoon jezelf in de hand houden door geen koekjes en snoepjes in huis te halen of ze op te laten bergen op een plek die jij niet weet.
Je kunt zelf een profiel aanmaken zodat je op het lijstje komt, zie de OPquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:33 schreef Radiohoofdje het volgende:
Zucht, ik ben ook weer begonnen. Vanaf nieuwjaar.
k had vandaag pas het lef om op de weegschaal te gaan staan. Mag ik ook op het lijstje? 68kg. lengte 1.69 m
en natuurlijk streefgewicht: laten we maar beginnen met 60 kg.
Kheb nu drie dagen op rij minstens 40 minuten op het ding gestaan. Vanavond ben ik niet thuis dus doe ik het niet, maar ik ga me er dan ook niet schuldig over voelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:18 schreef Guppyfriend het volgende:
in theorie wel! je hebt altijd wel een half uurtje over. maar je moet je ook niet schuldig voelen wanneer het een avond een keertje niet lukt, het moet wel leuk blijven toch? er wordt altijd gezegd dat een half uurtje per dag bewegen goed is, dus dat is net wat jij van plan bent!
Zwaar verkouden ben ik gelukkig niet, maar ik loop wel al een aantal dagen te snotteren.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:29 schreef wkraaij het volgende:
ik ga me maar nog niet wegen deze week, dat zal geen zin hebben. Door een stomme middenoorontsteking zit ik aan de antibiotica.en daar is mijn lichaam van slag van.
Ik zal blij zijn als ik van alle symptomen van die rotverkoudheid verlost ben. Zijn er hier ook nog mensen die heel zwaar verkouden zijn geweest? In mijn omgeving hebben heel veel mensen het al gehad.
heb je je plan aangepast? want dan kom je pas in het lijstje geloof ikquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:31 schreef Radiohoofdje het volgende:
Hallo,
Ja ik snap het niet helemaal. Ik heb mijn gegevens ingevuld. Profiel aangemaakt etc. Gewoon alles ingevuld en ik zie mezelf niet op dit lijstje staan :
Nou goed, ik ga lekker hardlopen nu. Lekker de storm in.
Kun je niet gewoon naar de stad toe lopen/fietsen, dan even wat gaan winkelen, boodschapjes doen of koffie drinken en dan weer teruglopen? Dat doe ik wel eens. Ook al hoef je niet per se in de stad te zijn, als je een doel hebt om naartoe te lopen is het niet zo vervelend.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:24 schreef Sylvana het volgende:
Maarja, om een uur doelloos in de stad te gaan rondwandelen vink ook niks aan en ik kan nog 2 weken niet naar de sportschool toe, maar er moet toch echt wel wat gebeuren, want ik schrok echt vanochtend
Ik woon midden in het centrum, in de winkelstraat, dus als ik naar de stad wil hoef ik alleen de trap af te lopen en de deur open te doen en ik ben erquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:18 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon naar de stad toe lopen/fietsen, dan even wat gaan winkelen, boodschapjes doen of koffie drinken en dan weer teruglopen? Dat doe ik wel eens. Ook al hoef je niet per se in de stad te zijn, als je een doel hebt om naartoe te lopen is het niet zo vervelend.
[me=guppyfriend is altijd bleek, ook in de zomer...quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:38 schreef zwahiel het volgende:
Zeg hebben jullie dat ook, dat je een ontzettende bleke kop krijgt?
Bij mij begon dat zodra ik vet ga verbranden en dan blijft het ook 't gaat niet meer weg
Ik heb al een bloedtest laten doen bij mijn huisarts voor ik hier heen kwam, maar weg gaat 't nog steeds niet
Volgens mijn huisarts moest ik 't aanzien en ging 't vanzelf wel weg, maar niet dus... Ik heb al een afspraak gemaakt met 'm voor als ik weer terug ben, maar ik ben wel erg benieuwd wat het is hoor.
* zwahiel] sport de laatste tijd ook niet meer, wegens geld gebrek en omdat ik gewoon te moe ben... [/me]
Ik zit op een kantoor waar het met gemak regelmatig 44 graden wordt (plat dak, hele dag zon erop, geen airco!). Ik drink wel goed op mijn werk, maar dan nog die hitte is niet prettig om in te zitten. Ik merk dat meteen als ik thuis kom dan voel ik me veel beter. En dat terwijl ik normaal juist uitstekend tegen de hitte kan. Ik werk immers in een keuken thuis
Hoe lang is het geleden dat jij naar buiten hebt gekeken?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:58 schreef heaven7 het volgende:
Hallo allemaalSlank de lente in! Het is zowat lente
Nee, zeker niet maar ik stond pas om 11:30 opquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat is wel weinig hoor, dan zit je totaal op net wat meer dan 1000, weet je zeker dat je dat lang vol gaat houden?
ik heb dat dus ook...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:36 schreef Beach het volgende:
Ik heb tegenwoordig dat ik me al schuldig voel als ik een stroopwafel ofzo neem
Dat heb ik ook. Als ik eenmaal weet hoeveel calorieën iets bevat, denk ik daar elke keer aan als ik het ga eten. Helaas leer je dat ook weer onderdrukken na een tijdje.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:36 schreef Beach het volgende:
Ik heb tegenwoordig dat ik me al schuldig voel als ik een stroopwafel ofzo neem
Dat is wel een goed idee! Mn nieuwe voornemen: vanaf nu koop ik geen overheerlijke broodjes meer, maar alleen maar gezonde dingen die natuurlijk een stuk minder lekker zijn maar zo veel beter voor me.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:10 schreef Quinazoline het volgende:
Je kunt op Utrecht CS bij de AH to go zakjes met kleine bolletjes wortel, bleekseldrij en radijs kopen. Ze hebben ook zakjes met stukjes fruit of andere stukjes rauwkost. Dat heb ik een tijdje gedaan als ik op Utrecht CS iets lekkers wilde gaan kopen. Dan heb je toch iets om te eten, maar tis gewoon gezond (en nog goedkoper ook).
Dat is bij mijn sortschool dus ook, niet alleen nieuwe cardio-apparatuur, maar echt alles nieuwquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:35 schreef Guppyfriend het volgende:
gisteren werden er bij mij op de sportschool allemaal nieuwe crosstrainers, loopbanden en anders spul binnengebracht. super mooi! ik ga ze snel eens testen!
lekker hoorquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:52 schreef Belana het volgende:
woeiii, ben 1,5 kilo kwijt![]()
minder eten, meer bewegen, het werkt
Dat minder eten lukt hier nog niet zo. Nu maar hopen dat alleen meer bewegen voor het gewenste resultaat kan zorgen.quote:
Mijn grootste fout is dat ik heel onregelmatig eet. Ik werk vaak laat, meestal eet ik als ik weer thuis ben tussen twaalf en een uur 's nachts nog een stuk of drie boterhammen (of wat er verder aan eten te vinden is). Ontbijten doe ik zelden, in de loop van de dag eet ik tussen de 2 en 4 bruine boterhammen tot het etenstijd is. 's Avonds eet ik meestal groente, vlees en rijst.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:09 schreef Quinazoline het volgende:
...En het kan ook zijn dat je niet te veel eet. Wat eet je ongeveer op een dag loveli?
Dan hoef je dus duidelijk niet minder te eten, of in ieder geval nu nog niet. Ik zou eens proberen te beginnen met het aanbrengen van regelmaat. Probeer gewoon 's ochtends iets te eten, al is het maar een halve boterham of een stukje ontbijtkoek. Het schijnt dat daar je verbranding van 'aan' gaat.quote:Op zondag 28 januari 2007 05:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn grootste fout is dat ik heel onregelmatig eet. Ik werk vaak laat, meestal eet ik als ik weer thuis ben tussen twaalf en een uur 's nachts nog een stuk of drie boterhammen (of wat er verder aan eten te vinden is). Ontbijten doe ik zelden, in de loop van de dag eet ik tussen de 2 en 4 bruine boterhammen tot het etenstijd is. 's Avonds eet ik meestal groente, vlees en rijst.
Door dit schema zit er te veel tijd tussen maaltijden, waardoor ik ga snacken. Van chocola tot yoghurt, net wat ik vind.
Vroeger kon ik eten wat ik wilde, maar nu ben ik blijkbaar op een leeftijd gekomen dat het niet meer zo werkt.
Jeetje, das ruim 2 kilo per week, dat gaat wel erg snel zegquote:Op zondag 28 januari 2007 09:56 schreef Vakkie_W het volgende:
Ey leuk topic....
3 weken geleden woog ik 82,1 kilo (ben 176 lang). Van morgen woog ik nog 75,8 kilo. En dat allemaal zonder dieet. Normaal gesproken at ik 3/4 x friet in de week. En elke dag wel wat van het tankstation. Dit heb ik 3 weken lang niet gedaan, en 1,5 liter water per dag. En voila... 6,3 kilo kwijt.
Nog 4 weken vol houden, en dan hoop ik rond de 72,5 kilo te wegen.
good luck!quote:Op zondag 28 januari 2007 10:05 schreef birdydontfly het volgende:
ik heb me ook maar aangemeld.
wish me luck.
tja, alleen als je je strax weer goed voelt zit het er waarschijnlijk wel snel weer aan, maar sterkte ermeequote:Op zondag 28 januari 2007 19:33 schreef GotC het volgende:
Ik ben nog altijd ziek, en dit keer met liefdesverdriet erbij.. Heb vandaag voor het eerst in een week een klein beetje spaghetti op. Dus ja, al 5 kilo weg nu
. (ik eet niks als ik liefdesverdriet heb, of ziek ben..)
Dat betekent een BMI van 18quote:Op zondag 28 januari 2007 21:06 schreef ma_jojo het volgende:
wil naar de 58. Ben 1m82
Wow maar dan word je wel heeeeel mager hoor. Als je 1.65 bent is je ideale gewicht al 59.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:06 schreef ma_jojo het volgende:
ma_jojo heeft zich aangemeld. Weeg 68 kilo en wil naar de 58. Ben 1m82
Komende weken/maanden veel sporten, letten op wat ik eet. Game on.
Wat hoort je BMI minimaal te zijn?quote:
Gewoon niet meer kopen, die rol koekjes. Sinds ik op kamers woon en ik zelf boodschappen moet doen, laat ik ook al het lekkers in de winkel liggen. Ik zou me schuldig voelen als ik het koopquote:Op zondag 28 januari 2007 21:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb zelf nu al een jaar afvalplannen maar ben alleen nog maar kilo's aangkomen. Nu moet ik alleen nog maar meer afvallen.Maar het lukt niet want ik snoep zo graag. Ik eet met gemak een heel rol koekjes leeg.
http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.htmlquote:Op zondag 28 januari 2007 21:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Wat hoort je BMI minimaal te zijn?.
Ja maar mijn moeder koopt al het eten. En als ze op zijn doet ze toch wel weer nieuwe koekjes in de trommel.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:20 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Gewoon niet meer kopen, die rol koekjes. Sinds ik op kamers woon en ik zelf boodschappen moet doen, laat ik ook al het lekkers in de winkel liggen. Ik zou me schuldig voelen als ik het koop. Manderijntjes zijn net zo lekker
.
Sorry, maar naar mijn mening overdrijf je dan, als je bij jouw lengte 58 kg weeg heb je ondergewicht. Iets minder mag ook wel dus, wel succes ermee, maar overdrijf het niet dusquote:Op zondag 28 januari 2007 21:06 schreef ma_jojo het volgende:
ma_jojo heeft zich aangemeld. Weeg 68 kilo en wil naar de 58. Ben 1m82
Komende weken/maanden veel sporten, letten op wat ik eet. Game on.
Ah, 62 kilo kan nog wel.. Eerst dan maar zien dat ik daar komquote:Op zondag 28 januari 2007 21:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
Ik weeg al tijden 68 en vind het niet mooi, dan denk ik "10 kilo eraf". Maar het kan ook zijn, wanneer ik wat meer sport, dat er maar een beetje af hoeft en ik mooiere vormen (ofzo) krijg. Dus ik zit te denken aan 58, maar alles onder de 65 is ook goedquote:Op zondag 28 januari 2007 21:23 schreef computergirl het volgende:
19 wordt als minimum genomen.
Dat betekend voor jouw lengte ongeveer 61 kilo.
Hoe kom je bij die 58 kiilo eigenlijk? Waar baseer je dat op?
Dat lijkt me een veel betere instellingquote:Op zondag 28 januari 2007 21:29 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik weeg al tijden 68 en vind het niet mooi, dan denk ik "10 kilo eraf". Maar het kan ook zijn, wanneer ik wat meer sport, dat er maar een beetje af hoeft en ik mooiere vormen (ofzo) krijg. Dus ik zit te denken aan 58, maar alles onder de 65 is ook goed.
Dat klinkt een stuk beter, en als je meer gaat sporten dan kan het best zijn dat je niet veel afvalt, omdat spieren meer wegen dan vet, maar dat je lichaam wel strakker word, succesquote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef ma_jojo het volgende:
Jullie hebben gelijk. Dit impulsieve komt waarschijnlijk even naarboven, heb ik wel vaker. Vanaf eind 2005 last gehad van eetstoornissen zegmaar. En nu soms wil ik een beetje doordraven. Maar ik ga wel wat meer sporten en ik zie wel. 58 hoeft niet, maar tóch wel iets minder dan 68
.
Ik ben ook vegetariër, maar dat maakt voor het lijnen toch niks uit? Vlees is juist een van de meest calorierijke producten. Ok, als je een speciaal dieet wilt, kan ik je niet helpen maar uiteindelijk is er maar 1 manier om af te vallen en dat is minder eten dan je verbruikt. Daar heb je geen Sonja Bakker of andere dieetgoeroes voor nodig.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:20 schreef kruimel_20 het volgende:
dan hier maar ook ff posten :
zijn hier ook vegetariers die aan het afvallen zijn?
ik zoek een vegetarisch dieet om ongeveer 5 kilo kwijt te raken.
(geen rare prodcten en ook niet te duur)
(ik heb ook al in het sonja bakker topic en het dieetclub topic gepost , en uiteindelijk kom ik het hier maar vragen)
Hoeveel mag je er dan nog???? Van wie???quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:00 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
stel dat ik twee boterhammen met hagelslag neem
4 mandarijntjes
pakje sultana
2 glazen fristi
en gewoon avond eten
hoeveel boterhammen mag ik dan nog? (met kaas, ham of kip pestosalade )
idd, hoe moeten wij dat bepalen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:07 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hoeveel mag je er dan nog???? Van wie???
Volgens mij is er een subtiel verschil tussen kaas (redelijk vet), ham (redelijk mager, afhankelijk van de soort) en salade (helemaal ongezond). Daarnaast hangt het maar helemaal af van hoe snel je wilt afvallen, hoeveel beweging je krijgt, hoe zwaar je nu bent, enz.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:00 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
stel dat ik twee boterhammen met hagelslag neem
4 mandarijntjes
pakje sultana
2 glazen fristi
en gewoon avond eten
hoeveel boterhammen mag ik dan nog? (met kaas, ham of kip pestosalade )
Dat ik alle benodigdheden binnenkrijg en dat het niet teveel isquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:07 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hoeveel mag je er dan nog???? Van wie???
Als je eens probeert wat gezonder te eten, dan denk ik dat het steppen wat meer nut heeft hoor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Die van mij bestond zoals gewoonlijk weer uit chips, koekjes en chocolade.Maar sinds iets meer dan 2 weken step ik wel elke dag.
![]()
gewone kaasquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Volgens mij is er een subtiel verschil tussen kaas (redelijk vet), ham (redelijk mager, afhankelijk van de soort) en salade (helemaal ongezond). Daarnaast hangt het maar helemaal af van hoe snel je wilt afvallen, hoeveel beweging je krijgt, hoe zwaar je nu bent, enz.
Als ik jou was zou ik eerst eens bezuinigen op die Fristi en ander beleg kopen.
daarvoor mag je dan ook wel de hele dag op die step staanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Die van mij bestond zoals gewoonlijk weer uit chips, koekjes en chocolade.Maar sinds iets meer dan 2 weken step ik wel elke dag.
![]()
je hebt 20+ kaas dat is altijd al gezonder dan gewone kaasquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
als ham en kaas niet gezond zijn....... wat is dan wel gezond?
ik krijg 20+ kaas echt niet weg, net plasticquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt 20+ kaas dat is altijd al gezonder dan gewone kaas
en wat ik ook lekker is is gewoon sla, tomaat en komkommer op brood
en 20+ smeerkaas?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik krijg 20+ kaas echt niet weg, net plastic![]()
en een broodje gezond zonder 2 plakken kaas en 1 plak ham krijg ik eigenlijk ook niet weg![]()
nou ja ik zou het niet voor mn plezier opeten laat ik het zo zeggen
ja maar als je wilt afvallen dan moet je ook niet alles op eten voor je plezierquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik krijg 20+ kaas echt niet weg, net plastic![]()
en een broodje gezond zonder 2 plakken kaas en 1 plak ham krijg ik eigenlijk ook niet weg![]()
nou ja ik zou het niet voor mn plezier opeten laat ik het zo zeggen
nou..... ik moet fristi drinken omdat ik melk moet drinkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en 20+ smeerkaas?
klinkt wel alsof je een lastige eter/drinker bent zeg
met je "ik moet fristi drinken en alleen dit krijg ik weg enzo"
Nou eet dat dan en zeur nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
nou..... ik moet fristi drinken omdat ik melk moet drinken
maar ik vind chocomel of karnemelk met limonade of yoghurt drink ook lekker
en... van broodbeleg tja.. ik hou gewoon van hagelslag.....
En hoe wil je dat bereiken? Succesquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik zal dit topic ook maar weer eens bij houden. Beetje te gortig geworden de laatste tijd. Mag wel een kilo of 5-10 af.
jaa.. maar dan krijg ik heeeeeel veel trek en dan ga ik maar chips eten of zo want die trek blijft dat is een beetje het probleem..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar als je wilt afvallen dan moet je ook niet alles op eten voor je plezier
maar inderdaad wat sylvana zegt smeerkaas is misschien dan een betere keuze
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En hoe wil je dat bereiken? Succes
Van de week in sportschool stonden de apparaten nog insteld op dat ik 45 kg woog, dat mocht dus wel even hard veranderd worden
how naiss ... eigenlijk was mijn vraag wat kan ik nog meer eten als ik dit en dat eetquote:
Dan moet je je aanwennen om als je iets wil eten een glas water te drinken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
jaa.. maar dan krijg ik heeeeeel veel trek en dan ga ik maar chips eten of zo want die trek blijft dat is een beetje het probleem..
om heel eerlijk te zijn hou ik niet van vleeswaren op brood en rare dingen als smeerkaas
parmaham en salami vind ik wel lekker maar salami is weer niet gezond
als ik het zo typ klinkt het wel moeilijk maar zo heb ik het eigenlijk nooit ervaren
ik ben maar 1.58 he, maar sinds ik op kamers woon is er dus 10 kilo bijgekomen in 2 jaar, maar mn doel is dus om weer onder de 50 te komen ( hier in OP staat 48 geloof ik)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Heb jij 45 kilo gewogen?
Is dat niet heel ongezond?
kaas die je kan smeren daar zeg je het alquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
rare dingen als smeerkaas? wat is daar raar aan
Die van slankie met komijn is anders erg lekkerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kaas die je kan smeren daar zeg je het al
Ik ben ook maar 1.60 (hoewel ik in de OP 1.62 heb staanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben maar 1.58 he, maar sinds ik op kamers woon is er dus 10 kilo bijgekomen in 2 jaar, maar mn doel is dus om weer onder de 50 te komen ( hier in OP staat 48 geloof ik)
maar fristi is toch niet oz heel slecht? o ik neem ook wel eens danone ook lekker! ik kan niet tegen vla en niemand eet yoghurt hier (of alleen 20 procent vet) dus dat is er nooit omdat het altijd bederft.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Quinazoline het volgende:
Die Fristi is echt niet nodig hoor. Als je na het eten af en toe yoghurt of vla neemt, krijg je genoeg zuivel binnen (tenzij je nog in de groei bent). Zo nodig is zuivel echt niet.
Kipfilet, rosbief en runderrollade zijn magere vleeswaren, maar als je ham of kaas wilt moet je je niet tegen laten houden. Lijkt me inderdaad veel nuttiger om dan chips en pakken koekjes te schrappen.
Ik heb trouwens ook gewoon moeten wennen aan minder luxe eten. Eerst wilde ik ook alles dik belegd, altijd broodje ipv gewoon bruin brood, alles moest vers zijn etc, maar je kunt er echt aan wennen om minder op je brood te doen, en het toch blijven proeven.
die heb ik nog niet geprobeerdquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:07 schreef N.icka het volgende:
[..]
Die van slankie met komijn is anders erg lekker![]()
gevarieerd eten is altijd goed maar overdrijven hoeft ook nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
maar fristi is toch niet oz heel slecht? o ik neem ook wel eens danone ook lekker! ik kan niet tegen vla en niemand eet yoghurt hier (of alleen 20 procent vet) dus dat is er nooit omdat het altijd bederft.
kipfilet is lekker! vooral van de albert heyn! maar het is toch niet zo erg dat ik niet 100 verschillende dingen op brood neem? of dingen eet die ik lekker vind en de rest niet?
ja ik hou gewoon niet van die bewerkte producten totdat het niet eens meer ergens op lijktquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
rare dingen als smeerkaas? wat is daar raar aan
en als je trek hebt dan eet je toch gewoon fruit ofzo?
Fristi zit volgens mij vol met suiker. Net als danone. Volgens mij kun je ook zonder vla/yoghurt etc. hoor, zoals mijn vriend altijd zegt: melk is voor lammetjes die heel snel veel moeten groeien. Wij hoeven dat niet, dus hoeven we ook niet perce melk te drinken.'quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
maar fristi is toch niet oz heel slecht? o ik neem ook wel eens danone ook lekker! ik kan niet tegen vla en niemand eet yoghurt hier (of alleen 20 procent vet) dus dat is er nooit omdat het altijd bederft.
kipfilet is lekker! vooral van de albert heyn! maar het is toch niet zo erg dat ik niet 100 verschillende dingen op brood neem? of dingen eet die ik lekker vind en de rest niet?
Ja, ik ga ook meer sporten ( ging echt heel onregelmatig, dan 4 keer in de week en dan weer 2 maanden niet enzo) en wil nu iig 2 keer in de week volhoudenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 1.60 (hoewel ik in de OP 1.62 heb staan), maar ik zou echt niet zo weinig kunnen eten. 55 kg is voor mij echt het minimum.
Denk je niet dat het gezonder is om niet zo op dat gewicht te letten en door sporten wat strakker te worden? Zeker als je meer gaat sporten, krijg je meer (zware) spieren en dan lijkt het me echt niet gezond om zo licht te zijn.
Zonder je aan te willen vallen hoor, maar het verbaasd me gewoon.
Dat klinkt gezondquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook meer sporten ( ging echt heel onregelmatig, dan 4 keer in de week en dan weer 2 maanden niet enzo) en wil nu iig 2 keer in de week volhoudenEn dan 40 minuten cardio en 20 minuten kracht per keer
En ik pin me ook niet echt vast op dat gewicht hoor, maar moet iig wel wat vet van mn buik en bovenbenen af, maar dat moet met dat cardio en gezond en regelmatig eten wel lukken hoop ik
Mijn grootste probleem was/is dus, dat ik dus onregelmatig sportte en eette. Ik sloeg eigenlijk altijd het ontbijt over ( nou dus meestal ontbijtkoek of rijstwafels met thee) en af en toe ook de lunch zelfs en wat ik at, was zowat elke dag hetzeldfe, dus niet echt gevarieerd. Dus daar heb ik verandering in gebracht, niet elke dag meer tussen de middag tosti's of groentensoep, maar sneen brood emt verschillende soorten beleg, en 's avonds niet meer altijd wokgerechten ( oftewel elke avond kip/groenten/rijst) maar dus meer afwisseling, moet ook wel helpen lijkt me en dan zie ik wel waar ik uitkom
ik deed eerst wel eensquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dan moet je je aanwennen om als je iets wil eten een glas water te drinken.
Als je dan nog honger hebt neem je wat fruit (ja, ook dat kun je leren eten).
Als je dan nog honger hebt neem je nog meer fruit.
Op een gegeven moment heb je dan echt geen honger meer hoor.
wat is wel haalbaar dan denk je? weeg nu dus zo rond de 55 kgquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:14 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat klinkt gezond, maar dan zou ik dus je streefgewicht bijstellen als ik jou was. Zo lijkt het zo onhaalbaar
.
ik kan geloof ik niet helemaal zonder suikerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Fristi zit volgens mij vol met suiker. Net als danone. Volgens mij kun je ook zonder vla/yoghurt etc. hoor, zoals mijn vriend altijd zegt: melk is voor lammetjes die heel snel veel moeten groeien. Wij hoeven dat niet, dus hoeven we ook niet perce melk te drinken.'
Natuurlijk is het niet raar als je alleen dingen eet die je lekker vind. Ik zou dus gewoon beginnen met minderen met koekjes en chips. Drink je trouwens veel frisdrank? Dat kan ook nogal schelen door alle suiker die daarin zit. Maar volgens mij moet je dan best een eind kunnen komen.
En als je niet vol raakt van fruit: meer fruit eten en genoeg drinken. Kheb ooit ergens opgevangen dat je lichaam het verschil tussen dorst en honger niet goed kan maken, en dat je dus best honger kunt denken te hebben, terwijl je gewoon niet genoeg hebt gedronken.
Ik zou het dan niet aanvullen met fristi, maar met nog wat brood (tussen de middag wat meer?) en fruit/groente. Je schijnt ook te kunnen wennen aan minder eten, maar als je je zo beroerd voelt lijkt het me niet echt gezond.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:14 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik deed eerst wel eens
ontbijt: 4 boterhammen 20 pluskaas
2 mandarijnen
cup a soup
2 boterhammen smiddags (met kipfilet of zo)
thee
sultana
rijstswafel
ontbijtkoek
en verder avond eten en niet echt iets
maar dan werd ik altijd vet misselijk van de honger
duizelig
helemaal trillen
zwart voor mn ogen enz
en met avond eten soms over mn nek
en kotsmisselijk
uit het niets geen idee waarom?
dus daarom wil ik gewoon wel redelijk wat blijven eten
want dat voelt beterdus dan maar fristi en zo
helpt regelmatig sporten echt? of bedoel je het zelfde aantal x per weekquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook meer sporten ( ging echt heel onregelmatig, dan 4 keer in de week en dan weer 2 maanden niet enzo) en wil nu iig 2 keer in de week volhoudenEn dan 40 minuten cardio en 20 minuten kracht per keer
En ik pin me ook niet echt vast op dat gewicht hoor, maar moet iig wel wat vet van mn buik en bovenbenen af, maar dat moet met dat cardio en gezond en regelmatig eten wel lukken hoop ik
Mijn grootste probleem was/is dus, dat ik dus onregelmatig sportte en eette. Ik sloeg eigenlijk altijd het ontbijt over ( nou dus meestal ontbijtkoek of rijstwafels met thee) en af en toe ook de lunch zelfs en wat ik at, was zowat elke dag hetzelfde, dus niet echt gevarieerd. Dus daar heb ik verandering in gebracht, niet elke dag meer tussen de middag tosti's of groentensoep, maar sneen brood emt verschillende soorten beleg, en 's avonds niet meer altijd wokgerechten ( oftewel elke avond kip/groenten/rijst) maar dus meer afwisseling, moet ook wel helpen lijkt me en dan zie ik wel waar ik uitkom
Ik ken je bouw natuurlijk niet, en ik ben geen expert enzo, en ik weet zeker niks af van te dun zijn (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat is wel haalbaar dan denk je? weeg nu dus zo rond de 55 kg
Das toch hetzelfde? Gewoon altijd 2 keer in de week sporten is regelmatig tochquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:17 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
helpt regelmatig sporten echt? of bedoel je het zelfde aantal x per week
Ik hou ook van kaassoufflé's en stroopwafels, maar je wilt afvallen of je wilt het niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
en... van broodbeleg tja.. ik hou gewoon van hagelslag.....
Wat een onzin, een boterham met Slankie vult net zo goed als een boterham met 2 plakken kaas en een plak ham. Als je trek krijgt eet je gewoon een boterham met iets magers in plaats van chips. Gewoon zorgen dat je geen ongezonde dingen in huis hebt, dan kun je ze ook niet eten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
jaa.. maar dan krijg ik heeeeeel veel trek en dan ga ik maar chips eten of zo want die trek blijft dat is een beetje het probleem..
Hhm, naja, k denk dat ik wel paar kilo eraf wil iig, dus ik verander het wel naar 50 en dan kan ik altijd nog zienquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik ken je bouw natuurlijk niet, en ik ben geen expert enzo, en ik weet zeker niks af van te dun zijn (), maar ik zou zeker niet onder de 50 gaan zitten. Misschien wel gewoon dit gewicht houden en gaan kijken naar cm's buikomtrek enzo. Dat is tenslotte ook wat je wil bereiken, toch?
Weinig eten is de grootste fout die je kunt maken, want dan kan je lichaam niet meer goed met het voedsel omgaan. Je moet genoeg blijven eten, maar dan wel gezonde dingen. Vier boterhammen mag best, als je er dan maar wel gezond beleg op doet (e.v.t. met sla/tomaat en mosterd of ketchup als je dat lekker vindt). Daarnaast moet je je eten goed over de dag verdelen. Dan blijft je vertering netjes op gang en krijg je ook geen flauw gevoel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:14 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
dus daarom wil ik gewoon wel redelijk wat blijven eten
want dat voelt beterdus dan maar fristi en zo
Verstandigquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hhm, naja, k denk dat ik wel paar kilo eraf wil iig, dus ik verander het wel naar 50 en dan kan ik altijd nog zienZo erg pin ik me ook niet op dat strefgewicht vast, gaat idd maar gewoon om vet op mn buik kwijtraken en strakker worden enzo
ontbijtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik zou het dan niet aanvullen met fristi, maar met nog wat brood (tussen de middag wat meer?) en fruit/groente. Je schijnt ook te kunnen wennen aan minder eten, maar als je je zo beroerd voelt lijkt het me niet echt gezond.
Wat eet je nu dan op een dag waar je je wel goed bij voelt?
succes met je tentamen morgen en trustenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Verstandig.
En ik ga ook verstandig doen: morgen tentamen, dus kga naar bed.
Herkenbaar... Ik ben echter nooit boven de 53 kg uitgekomen (en woon al 8 jaar op kamers). Dankzij vrij intensief sporten denk ik. Het is niet eens dat ik echt overal dikker ben geworden, maar ik heb wat meer vrouwelijke vormen gekregen. Vroeger was ik echt zo'n stokje. Als ik wat aankom komt het op mijn billen/heupen. Daarom denk ik niet meer onder de 50 kg te komen. Ik merk al dat als ik afval het meteen in mijn gezicht te zien is, en dat vind ik niet zo mooi.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben maar 1.58 he, maar sinds ik op kamers woon is er dus 10 kilo bijgekomen in 2 jaar, maar mn doel is dus om weer onder de 50 te komen ( hier in OP staat 48 geloof ik)
ik denk dat je ook zeker moet kijken naar je drinkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ontbijt
4 crackers met hagelslag
2 boterhammen met pindakaas
3 glazen vruchtensap
3 bekers thee
tussendoor
2 krentenbollen
pakje wiki
lunch
2 crackers hagelslag
4 glazen fristi
2 bekers thee
soms een frikandel
koekjes
en soms een omlet met kaas en ham
om 4-5 uur
fristi of chocomel
chips ong schaaltje?
soms ook nog pakje koekjes
avond eten
(1x)
en dan vaak 's avonds nog bakje chips
gevulde koek
boterham
mandarijntjes
thee
3 cappuccino's (met suiker)
zo iets.. soms wat meer soms wat minder
ne ik bedoelde meer vanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Das toch hetzelfde? Gewoon altijd 2 keer in de week sporten is regelmatig tochEn dat moet wel helpen ja
Wat doorgestreept is zou ik sowieso vervangen door wat anders als ik jou wasquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ontbijt
4 crackers met hagelslag
2 boterhammen met pindakaas
3 glazen vruchtensap
3 bekers thee
tussendoor
2 krentenbollen
pakje wiki
lunch
2 crackers hagelslag
4 glazen fristi
2 bekers thee
soms een frikandel
koekjes
en soms een omlet met kaas en ham
om 4-5 uur
fristi of chocomel
chips ong schaaltje?
soms ook nog pakje koekjes
avond eten
(1x)
en dan vaak 's avonds nog bakje chips
gevulde koek
boterham
mandarijntjes
thee
3 cappuccino's (met suiker)
zo iets.. soms wat meer soms wat minder
Ow zoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:24 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ne ik bedoelde meer van
week 1 maandag dinsdag
week 2 donderdag vrijdag
week 3 maandag zondag
als onregelmatig
Je hebt ook Fristi zonder suiker he, die valt volgens mij wel mee ja maar dat kun je zelf ook zien op het pak (ter vergelijking magere melk per 100 ml. 35 kcal). Die Danone kwark is lekker, maar zitten drie keer zoveel calorieen in als gewone kwark. Optimel yoghourt en (kwark denk ik ook) is wel een goed alternatief.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
begin niet over briequote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef Mini_rulez het volgende:
En dan zit ik me af te vragen of het wel nodig is om brie op brood te eten in plaats van Slankie.
Dat was ook altijd mijn zwakke punt, at 's avonds voor de tv zo een hele brie op met toastjesquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
begin niet over brieprobeer er al een week vanaf te komen
alleen suiker is nou ook niet bepaald gezond hoor, van suiker word je net zo goed dikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Veel magere varianten van broodbeleg vind ik te duur. Goedkope opties: sandwichspread, smeerkaas (Aldi!), kipfilet. Verder vind ik alles lekker met een lik mosterd ;-) Hagelslag is toch niet zo slecht? Eigenlijk alleen maar suiker. Lijkt me beter dan volvette kaas toch?
ja maar suikr is vergifquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Veel magere varianten van broodbeleg vind ik te duur. Goedkope opties: sandwichspread, smeerkaas (Aldi!), kipfilet. Verder vind ik alles lekker met een lik mosterd ;-) Hagelslag is toch niet zo slecht? Eigenlijk alleen maar suiker. Lijkt me beter dan volvette kaas toch?
Hehe, nog een slachtoffer. Dat is echt één van de dingen die ik niet kan laten staan. Wel op knackers, dunne plakjes met een tomaatje. Redelijk gezond nog.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
begin niet over brieprobeer er al een week vanaf te komen
Dat vind ik inderdaad ook en dat geldt trouwens ook voor gezond vlees voor bij de avondmaaltijdquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Suiker wordt net zo goed omgezet in vet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Het heet niet voor niets suikerziekte...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:33 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja maar suikr is vergif![]()
ik wil een tijdje stoppen met suiker eigenlijk
want ben er zwaaaar verslaafd aan
en je schijnt suikerziekte te kunnen krijgen![]()
want ik dacht dat je met maat 36 dat niet kon krijgen
blijkbaar wel hangt gewoon van af wat je eet
stoppen met suiker is idd goed idee, maar bekijk mn quote van jou nog es met je lijstje van wat je eet, ben nog wel naar paar dingen benieuwd dusquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:33 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja maar suikr is vergif![]()
ik wil een tijdje stoppen met suiker eigenlijk
want ben er zwaaaar verslaafd aan
en je schijnt suikerziekte te kunnen krijgen![]()
want ik dacht dat je met maat 36 dat niet kon krijgen
blijkbaar wel hangt gewoon van af wat je eet
Oja, filet americain! Geweldig spul! Er zit ijzer in, en eiwitten, het is heerlijk en hartstikke mager.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:33 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad ook en dat geldt trouwens ook voor gezond vlees voor bij de avondmaaltijd![]()
Filet americain is trouwens ook nog wel goedkoop, en ham natuurlijk.
Oh dan is je keuze helemaal beperkt ja. Maar het voordeel is wel dat al die vleesvervangers nogal mager zijn toch? Mijn dietiste raadt me die namelijk steeds aan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oja, filet americain! Geweldig spul! Er zit ijzer in, en eiwitten, het is heerlijk en hartstikke mager.
Jammer dat ik vegetariër ben geworden.
waar ben je precies benieuwd naar?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
stoppen met suiker is idd goed idee, maar bekijk mn quote van jou nog es met je lijstje van wat je eet, ben nog wel naar paar dingen benieuwd dus
en er zit meestal iets van heeel erg veel chemicaliën in waar ze het maalding mee schoonmakenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oja, filet americain! Geweldig spul! Er zit ijzer in, en eiwitten, het is heerlijk en hartstikke mager.
Jammer dat ik vegetariër ben geworden.
Misschien moet je gewoon overgeven na elke snack!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
waar ben je precies benieuwd naar?
die koeken zijn meestal van de bakker.. zooo lekker
en uhm... sja frisdrank.. ik kan wel goed water drinken
moet ik maar weer eens proberen
en t lijkt nu alsof ik niks lust maar ik hou gewoon niet zo van nederlands eten
en je proeft niet of het bedorven is door de kruidenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:42 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
en er zit meestal iets van heeel erg veel chemicaliën in waar ze het maalding mee schoonmaken![]()
misschien moet je gewoon heel pijnlijk doodgaanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon overgeven na elke snack!
Light frisdrank of water inderdaad, limonadesiroop (light) kan ook trouwens.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Nouja, ik was dus benieuwd naar wat je als avondeten hebt en waarom je in hemelsnaam zoveel drinkt? is 2 glazen per keer drinken niet genoeg? En als je echt zoveel wilt blijven drinken zou ik eerder voor water kiezen jaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik heb er al 2 op vandaag, neem zo nog een rijstwafel en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaagquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:47 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ok, fijn. Nu heb ik trek door dit topic... Laten we eens een appel nemen ipv koekjes.
als avond eten.. hangt er vanafquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja, ik was dus benieuwd naar wat je als avondeten hebt en waarom je in hemelsnaam zoveel drinkt? is 2 glazen per keer drinken niet genoeg? En als je echt zoveel wilt blijven drinken zou ik eerder voor water kiezen ja
Idd, vergeleken met mijn liijstje wat ik op een dag eet zou ik uit elkaar ploffen als ik alles moet eten wat hij eet en drinktquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Of gewoon te veel eten in het algemeen.
zijquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:51 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, vergeleken met mijn liijstje wat ik op een dag eet zou ik uit elkaar ploffen als ik alles moet eten wat hij eet en drinkt
Alleen al dat drinken, hij drinkt alleen al bij zijn ontbijt zowat meer dan ik op hele dag doe
1,75 en 66 kg ongeveer (soms 65 soms 68)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dan vind ik het al helemaal apart
mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt?
ja water is echt heel erg belangrijk hoor (per 30 kilo een liter water per dag!!) en ook dat elke keer als je iets anders drinkt dan water (op groene thee na dan) je dezelfde hoeveelheid water extra moet drinken. (oftewel je drinkt een glas chocomel, drink dan ook een glas water) aangezien dat dan ook weer water onttrekt aan je lichaam.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja, ik was dus benieuwd naar wat je als avondeten hebt en waarom je in hemelsnaam zoveel drinkt? is 2 glazen per keer drinken niet genoeg? En als je echt zoveel wilt blijven drinken zou ik eerder voor water kiezen ja
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:55 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
en ik zie er wel dun uit
Waar heb je dat vandaanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:56 schreef birdydontfly het volgende:
[..]
en ook dat elke keer als je iets anders drinkt dan water (op groene thee na dan) je dezelfde hoeveelheid water extra moet drinken. (oftewel je drinkt een glas chocomel, drink dan ook een glas water) aangezien dat dan ook weer water onttrekt aan je lichaam.
idd, heb ik ook nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:57 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaanIk vind het nogal twijfelachtig.
66 kg bij 1.75 vind ik niet echt veel hoor, maar je hebt dus zelfde als mij, niet echt dik, maar zwembandjes, dat heb ik dus ook. Alleen als ik jou was zou ik dan dus wat gezonder eten en drinken ( en dus niet zoveel koekjes/chips/vet beleg en vruchtensap/fristi/cappuchino enzo) en regelmatig sporten en dan gaan die zwembandjes wel wegquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik ben wel dun ik weeg alleen veel en ik heb een dikke buik![]()
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord, maar dan alleen voor dingen die vochtafdrijvend zijn, zoals koffie/thee, cola en bier. Niet voor alle andere dranken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:56 schreef birdydontfly het volgende:
[..]
ja water is echt heel erg belangrijk hoor (per 30 kilo een liter water per dag!!) en ook dat elke keer als je iets anders drinkt dan water (op groene thee na dan) je dezelfde hoeveelheid water extra moet drinken. (oftewel je drinkt een glas chocomel, drink dan ook een glas water) aangezien dat dan ook weer water onttrekt aan je lichaam.
Zonder suiker is iets heel anders dan "geen suiker toegevoegd". Dat laatste staat vaak op dingen met fruit, waar een flinke hoeveelheid suiker in zit. Er is alleen geen extra suiker toegevoegd, maar dat hoefde toch al niet omdat het zoet genoeg is.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef _Boo_ het volgende:
Je hebt ook Fristi zonder suiker he, die valt volgens mij wel mee ja maar dat kun je zelf ook zien op het pak (ter vergelijking magere melk per 100 ml. 35 kcal). Die Danone kwark is lekker, maar zitten drie keer zoveel calorieen in als gewone kwark. Optimel yoghourt en (kwark denk ik ook) is wel een goed alternatief.
ja of er zit aspartaam in of een andere zoetstof. en dat is niet heeel gezondquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Zonder suiker is iets heel anders dan "geen suiker toegevoegd". Dat laatste staat vaak op dingen met fruit, waar een flinke hoeveelheid suiker in zit. Er is alleen geen extra suiker toegevoegd, maar dat hoefde toch al niet omdat het zoet genoeg is.
Overgewicht ook niet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja of er zit aspartaam in of een andere zoetstof. en dat is niet heeel gezond![]()
Maar die baby had een ernstige ziekte toch? Volgens mij werd dat overgewicht daardoor veroorzaakt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:22 schreef Sylvana het volgende:
Was net een baby van 15 maanden die 38 kg weegt, zoveel weegt een 11-jarige normaal
ja, het momo syndroom ofzo, die baby at idd niet heel veel, maar lag aan stofwisseling en hoe lichaam op eten reageerde dat het zo dik wasquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:49 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Maar die baby had een ernstige ziekte toch? Volgens mij werd dat overgewicht daardoor veroorzaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |