idd, hoe moeten wij dat bepalen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:07 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hoeveel mag je er dan nog???? Van wie???
Volgens mij is er een subtiel verschil tussen kaas (redelijk vet), ham (redelijk mager, afhankelijk van de soort) en salade (helemaal ongezond). Daarnaast hangt het maar helemaal af van hoe snel je wilt afvallen, hoeveel beweging je krijgt, hoe zwaar je nu bent, enz.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:00 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
stel dat ik twee boterhammen met hagelslag neem
4 mandarijntjes
pakje sultana
2 glazen fristi
en gewoon avond eten
hoeveel boterhammen mag ik dan nog? (met kaas, ham of kip pestosalade )
Dat ik alle benodigdheden binnenkrijg en dat het niet teveel isquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:07 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hoeveel mag je er dan nog???? Van wie???
Als je eens probeert wat gezonder te eten, dan denk ik dat het steppen wat meer nut heeft hoor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Die van mij bestond zoals gewoonlijk weer uit chips, koekjes en chocolade.Maar sinds iets meer dan 2 weken step ik wel elke dag.
![]()
gewone kaasquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Volgens mij is er een subtiel verschil tussen kaas (redelijk vet), ham (redelijk mager, afhankelijk van de soort) en salade (helemaal ongezond). Daarnaast hangt het maar helemaal af van hoe snel je wilt afvallen, hoeveel beweging je krijgt, hoe zwaar je nu bent, enz.
Als ik jou was zou ik eerst eens bezuinigen op die Fristi en ander beleg kopen.
daarvoor mag je dan ook wel de hele dag op die step staanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Die van mij bestond zoals gewoonlijk weer uit chips, koekjes en chocolade.Maar sinds iets meer dan 2 weken step ik wel elke dag.
![]()
je hebt 20+ kaas dat is altijd al gezonder dan gewone kaasquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
als ham en kaas niet gezond zijn....... wat is dan wel gezond?
ik krijg 20+ kaas echt niet weg, net plasticquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt 20+ kaas dat is altijd al gezonder dan gewone kaas
en wat ik ook lekker is is gewoon sla, tomaat en komkommer op brood
en 20+ smeerkaas?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik krijg 20+ kaas echt niet weg, net plastic![]()
en een broodje gezond zonder 2 plakken kaas en 1 plak ham krijg ik eigenlijk ook niet weg![]()
nou ja ik zou het niet voor mn plezier opeten laat ik het zo zeggen
ja maar als je wilt afvallen dan moet je ook niet alles op eten voor je plezierquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:58 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik krijg 20+ kaas echt niet weg, net plastic![]()
en een broodje gezond zonder 2 plakken kaas en 1 plak ham krijg ik eigenlijk ook niet weg![]()
nou ja ik zou het niet voor mn plezier opeten laat ik het zo zeggen
nou..... ik moet fristi drinken omdat ik melk moet drinkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en 20+ smeerkaas?
klinkt wel alsof je een lastige eter/drinker bent zeg
met je "ik moet fristi drinken en alleen dit krijg ik weg enzo"
Nou eet dat dan en zeur nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
nou..... ik moet fristi drinken omdat ik melk moet drinken
maar ik vind chocomel of karnemelk met limonade of yoghurt drink ook lekker
en... van broodbeleg tja.. ik hou gewoon van hagelslag.....
En hoe wil je dat bereiken? Succesquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik zal dit topic ook maar weer eens bij houden. Beetje te gortig geworden de laatste tijd. Mag wel een kilo of 5-10 af.
jaa.. maar dan krijg ik heeeeeel veel trek en dan ga ik maar chips eten of zo want die trek blijft dat is een beetje het probleem..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar als je wilt afvallen dan moet je ook niet alles op eten voor je plezier
maar inderdaad wat sylvana zegt smeerkaas is misschien dan een betere keuze
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En hoe wil je dat bereiken? Succes
Van de week in sportschool stonden de apparaten nog insteld op dat ik 45 kg woog, dat mocht dus wel even hard veranderd worden
how naiss ... eigenlijk was mijn vraag wat kan ik nog meer eten als ik dit en dat eetquote:
Dan moet je je aanwennen om als je iets wil eten een glas water te drinken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
jaa.. maar dan krijg ik heeeeeel veel trek en dan ga ik maar chips eten of zo want die trek blijft dat is een beetje het probleem..
om heel eerlijk te zijn hou ik niet van vleeswaren op brood en rare dingen als smeerkaas
parmaham en salami vind ik wel lekker maar salami is weer niet gezond
als ik het zo typ klinkt het wel moeilijk maar zo heb ik het eigenlijk nooit ervaren
ik ben maar 1.58 he, maar sinds ik op kamers woon is er dus 10 kilo bijgekomen in 2 jaar, maar mn doel is dus om weer onder de 50 te komen ( hier in OP staat 48 geloof ik)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Heb jij 45 kilo gewogen?
Is dat niet heel ongezond?
kaas die je kan smeren daar zeg je het alquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
rare dingen als smeerkaas? wat is daar raar aan
Die van slankie met komijn is anders erg lekkerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kaas die je kan smeren daar zeg je het al
Ik ben ook maar 1.60 (hoewel ik in de OP 1.62 heb staanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben maar 1.58 he, maar sinds ik op kamers woon is er dus 10 kilo bijgekomen in 2 jaar, maar mn doel is dus om weer onder de 50 te komen ( hier in OP staat 48 geloof ik)
maar fristi is toch niet oz heel slecht? o ik neem ook wel eens danone ook lekker! ik kan niet tegen vla en niemand eet yoghurt hier (of alleen 20 procent vet) dus dat is er nooit omdat het altijd bederft.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Quinazoline het volgende:
Die Fristi is echt niet nodig hoor. Als je na het eten af en toe yoghurt of vla neemt, krijg je genoeg zuivel binnen (tenzij je nog in de groei bent). Zo nodig is zuivel echt niet.
Kipfilet, rosbief en runderrollade zijn magere vleeswaren, maar als je ham of kaas wilt moet je je niet tegen laten houden. Lijkt me inderdaad veel nuttiger om dan chips en pakken koekjes te schrappen.
Ik heb trouwens ook gewoon moeten wennen aan minder luxe eten. Eerst wilde ik ook alles dik belegd, altijd broodje ipv gewoon bruin brood, alles moest vers zijn etc, maar je kunt er echt aan wennen om minder op je brood te doen, en het toch blijven proeven.
die heb ik nog niet geprobeerdquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:07 schreef N.icka het volgende:
[..]
Die van slankie met komijn is anders erg lekker![]()
gevarieerd eten is altijd goed maar overdrijven hoeft ook nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
maar fristi is toch niet oz heel slecht? o ik neem ook wel eens danone ook lekker! ik kan niet tegen vla en niemand eet yoghurt hier (of alleen 20 procent vet) dus dat is er nooit omdat het altijd bederft.
kipfilet is lekker! vooral van de albert heyn! maar het is toch niet zo erg dat ik niet 100 verschillende dingen op brood neem? of dingen eet die ik lekker vind en de rest niet?
ja ik hou gewoon niet van die bewerkte producten totdat het niet eens meer ergens op lijktquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
rare dingen als smeerkaas? wat is daar raar aan
en als je trek hebt dan eet je toch gewoon fruit ofzo?
Fristi zit volgens mij vol met suiker. Net als danone. Volgens mij kun je ook zonder vla/yoghurt etc. hoor, zoals mijn vriend altijd zegt: melk is voor lammetjes die heel snel veel moeten groeien. Wij hoeven dat niet, dus hoeven we ook niet perce melk te drinken.'quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
maar fristi is toch niet oz heel slecht? o ik neem ook wel eens danone ook lekker! ik kan niet tegen vla en niemand eet yoghurt hier (of alleen 20 procent vet) dus dat is er nooit omdat het altijd bederft.
kipfilet is lekker! vooral van de albert heyn! maar het is toch niet zo erg dat ik niet 100 verschillende dingen op brood neem? of dingen eet die ik lekker vind en de rest niet?
Ja, ik ga ook meer sporten ( ging echt heel onregelmatig, dan 4 keer in de week en dan weer 2 maanden niet enzo) en wil nu iig 2 keer in de week volhoudenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 1.60 (hoewel ik in de OP 1.62 heb staan), maar ik zou echt niet zo weinig kunnen eten. 55 kg is voor mij echt het minimum.
Denk je niet dat het gezonder is om niet zo op dat gewicht te letten en door sporten wat strakker te worden? Zeker als je meer gaat sporten, krijg je meer (zware) spieren en dan lijkt het me echt niet gezond om zo licht te zijn.
Zonder je aan te willen vallen hoor, maar het verbaasd me gewoon.
Dat klinkt gezondquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook meer sporten ( ging echt heel onregelmatig, dan 4 keer in de week en dan weer 2 maanden niet enzo) en wil nu iig 2 keer in de week volhoudenEn dan 40 minuten cardio en 20 minuten kracht per keer
En ik pin me ook niet echt vast op dat gewicht hoor, maar moet iig wel wat vet van mn buik en bovenbenen af, maar dat moet met dat cardio en gezond en regelmatig eten wel lukken hoop ik
Mijn grootste probleem was/is dus, dat ik dus onregelmatig sportte en eette. Ik sloeg eigenlijk altijd het ontbijt over ( nou dus meestal ontbijtkoek of rijstwafels met thee) en af en toe ook de lunch zelfs en wat ik at, was zowat elke dag hetzeldfe, dus niet echt gevarieerd. Dus daar heb ik verandering in gebracht, niet elke dag meer tussen de middag tosti's of groentensoep, maar sneen brood emt verschillende soorten beleg, en 's avonds niet meer altijd wokgerechten ( oftewel elke avond kip/groenten/rijst) maar dus meer afwisseling, moet ook wel helpen lijkt me en dan zie ik wel waar ik uitkom
ik deed eerst wel eensquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dan moet je je aanwennen om als je iets wil eten een glas water te drinken.
Als je dan nog honger hebt neem je wat fruit (ja, ook dat kun je leren eten).
Als je dan nog honger hebt neem je nog meer fruit.
Op een gegeven moment heb je dan echt geen honger meer hoor.
wat is wel haalbaar dan denk je? weeg nu dus zo rond de 55 kgquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:14 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat klinkt gezond, maar dan zou ik dus je streefgewicht bijstellen als ik jou was. Zo lijkt het zo onhaalbaar
.
ik kan geloof ik niet helemaal zonder suikerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Fristi zit volgens mij vol met suiker. Net als danone. Volgens mij kun je ook zonder vla/yoghurt etc. hoor, zoals mijn vriend altijd zegt: melk is voor lammetjes die heel snel veel moeten groeien. Wij hoeven dat niet, dus hoeven we ook niet perce melk te drinken.'
Natuurlijk is het niet raar als je alleen dingen eet die je lekker vind. Ik zou dus gewoon beginnen met minderen met koekjes en chips. Drink je trouwens veel frisdrank? Dat kan ook nogal schelen door alle suiker die daarin zit. Maar volgens mij moet je dan best een eind kunnen komen.
En als je niet vol raakt van fruit: meer fruit eten en genoeg drinken. Kheb ooit ergens opgevangen dat je lichaam het verschil tussen dorst en honger niet goed kan maken, en dat je dus best honger kunt denken te hebben, terwijl je gewoon niet genoeg hebt gedronken.
Ik zou het dan niet aanvullen met fristi, maar met nog wat brood (tussen de middag wat meer?) en fruit/groente. Je schijnt ook te kunnen wennen aan minder eten, maar als je je zo beroerd voelt lijkt het me niet echt gezond.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:14 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ik deed eerst wel eens
ontbijt: 4 boterhammen 20 pluskaas
2 mandarijnen
cup a soup
2 boterhammen smiddags (met kipfilet of zo)
thee
sultana
rijstswafel
ontbijtkoek
en verder avond eten en niet echt iets
maar dan werd ik altijd vet misselijk van de honger
duizelig
helemaal trillen
zwart voor mn ogen enz
en met avond eten soms over mn nek
en kotsmisselijk
uit het niets geen idee waarom?
dus daarom wil ik gewoon wel redelijk wat blijven eten
want dat voelt beterdus dan maar fristi en zo
helpt regelmatig sporten echt? of bedoel je het zelfde aantal x per weekquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook meer sporten ( ging echt heel onregelmatig, dan 4 keer in de week en dan weer 2 maanden niet enzo) en wil nu iig 2 keer in de week volhoudenEn dan 40 minuten cardio en 20 minuten kracht per keer
En ik pin me ook niet echt vast op dat gewicht hoor, maar moet iig wel wat vet van mn buik en bovenbenen af, maar dat moet met dat cardio en gezond en regelmatig eten wel lukken hoop ik
Mijn grootste probleem was/is dus, dat ik dus onregelmatig sportte en eette. Ik sloeg eigenlijk altijd het ontbijt over ( nou dus meestal ontbijtkoek of rijstwafels met thee) en af en toe ook de lunch zelfs en wat ik at, was zowat elke dag hetzelfde, dus niet echt gevarieerd. Dus daar heb ik verandering in gebracht, niet elke dag meer tussen de middag tosti's of groentensoep, maar sneen brood emt verschillende soorten beleg, en 's avonds niet meer altijd wokgerechten ( oftewel elke avond kip/groenten/rijst) maar dus meer afwisseling, moet ook wel helpen lijkt me en dan zie ik wel waar ik uitkom
Ik ken je bouw natuurlijk niet, en ik ben geen expert enzo, en ik weet zeker niks af van te dun zijn (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat is wel haalbaar dan denk je? weeg nu dus zo rond de 55 kg
Das toch hetzelfde? Gewoon altijd 2 keer in de week sporten is regelmatig tochquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:17 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
helpt regelmatig sporten echt? of bedoel je het zelfde aantal x per week
Ik hou ook van kaassoufflé's en stroopwafels, maar je wilt afvallen of je wilt het niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
en... van broodbeleg tja.. ik hou gewoon van hagelslag.....
Wat een onzin, een boterham met Slankie vult net zo goed als een boterham met 2 plakken kaas en een plak ham. Als je trek krijgt eet je gewoon een boterham met iets magers in plaats van chips. Gewoon zorgen dat je geen ongezonde dingen in huis hebt, dan kun je ze ook niet eten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
jaa.. maar dan krijg ik heeeeeel veel trek en dan ga ik maar chips eten of zo want die trek blijft dat is een beetje het probleem..
Hhm, naja, k denk dat ik wel paar kilo eraf wil iig, dus ik verander het wel naar 50 en dan kan ik altijd nog zienquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik ken je bouw natuurlijk niet, en ik ben geen expert enzo, en ik weet zeker niks af van te dun zijn (), maar ik zou zeker niet onder de 50 gaan zitten. Misschien wel gewoon dit gewicht houden en gaan kijken naar cm's buikomtrek enzo. Dat is tenslotte ook wat je wil bereiken, toch?
Weinig eten is de grootste fout die je kunt maken, want dan kan je lichaam niet meer goed met het voedsel omgaan. Je moet genoeg blijven eten, maar dan wel gezonde dingen. Vier boterhammen mag best, als je er dan maar wel gezond beleg op doet (e.v.t. met sla/tomaat en mosterd of ketchup als je dat lekker vindt). Daarnaast moet je je eten goed over de dag verdelen. Dan blijft je vertering netjes op gang en krijg je ook geen flauw gevoel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:14 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
dus daarom wil ik gewoon wel redelijk wat blijven eten
want dat voelt beterdus dan maar fristi en zo
Verstandigquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hhm, naja, k denk dat ik wel paar kilo eraf wil iig, dus ik verander het wel naar 50 en dan kan ik altijd nog zienZo erg pin ik me ook niet op dat strefgewicht vast, gaat idd maar gewoon om vet op mn buik kwijtraken en strakker worden enzo
ontbijtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik zou het dan niet aanvullen met fristi, maar met nog wat brood (tussen de middag wat meer?) en fruit/groente. Je schijnt ook te kunnen wennen aan minder eten, maar als je je zo beroerd voelt lijkt het me niet echt gezond.
Wat eet je nu dan op een dag waar je je wel goed bij voelt?
succes met je tentamen morgen en trustenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Verstandig.
En ik ga ook verstandig doen: morgen tentamen, dus kga naar bed.
Herkenbaar... Ik ben echter nooit boven de 53 kg uitgekomen (en woon al 8 jaar op kamers). Dankzij vrij intensief sporten denk ik. Het is niet eens dat ik echt overal dikker ben geworden, maar ik heb wat meer vrouwelijke vormen gekregen. Vroeger was ik echt zo'n stokje. Als ik wat aankom komt het op mijn billen/heupen. Daarom denk ik niet meer onder de 50 kg te komen. Ik merk al dat als ik afval het meteen in mijn gezicht te zien is, en dat vind ik niet zo mooi.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben maar 1.58 he, maar sinds ik op kamers woon is er dus 10 kilo bijgekomen in 2 jaar, maar mn doel is dus om weer onder de 50 te komen ( hier in OP staat 48 geloof ik)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |