Dat bleke is echt ruk, ik heb 't sinds ik goed begonnen ben en 't gaat niet meer weg
![]()
Ik moet zeggen, serieus, hier in Chili is de verleiding veel minder! Echt!
A. je hebt hier niet op elke hoek een frietkraam, uit de muur eten is hier niet
B. Mars / snickers en andere rommel bestaat hier niet, hier hebben ze muslirepen en andere soorten, kitkat is hier wel, maar 't zijn allemaal mini's. Niet de grote zoals in NL
![]()
C. Hier zit niet op elke hoek een Mac / KFC of wat dan ook (net als een frietkraam) ook pizza's kun je hier niet zoveel eten
D. Meer restaurants, ik eet hier bijna elke dag uit, heel erg goedkoop (2 euro) en je hebt altijd de keuze uit drie gerechten, vlees, vis of vega. Met als bijgerecht rijst, puree of heel soms frietjes/gebakken aardappeltjes.
E. In een kroeg heb je geen nacho's of borrelhapjes, bestaan gewoon niet. Je hebt wel empenada's maar dat zijn deeg achtige koeken met groente en vlees erin, niet zo erg ongezond dus.
Het zijn een paar kleine punten, maar ik dacht er gisteren eens over na, en doordat ik hier al een half jaar zit mis ik niet eens die mars of die snickers. Ik mis wel wat bij het drinken
![]()
Maar dat is zo op te lossen met een klein zakje dorito's. Overigens komen die zakken dorito's (
![]()
) in grotes van 30 of 90 gram. Lang niet zo dodelijk als een 200 grams zak zoals in Nederland. Gewone chips is anders, die komt van 30, 100, 200, 250, 350, 500, 750 tot 1 kilogram zaken. Maar die at ik toch al bijna nooit.
Doordat de supermarkt ook vrij ver weg ligt heb je niet zovaak zin om er naar toe te gaan. Het enige wat ik koop wat slechter is, zijn die repen nepchocolade met mentos of soms met kersen vulling (errug lekker!) 's avonds wil je soms wel 's wat te eten, dan haal je een muslireep bij de buurtsuper of een zakje dorito's van 30 gram. Heb je je lekkere trek gestilt zonder alteveel slechts te eten.
Een half jaar zo zonder die 'zonden' doet wel goed. Ik ben nog altijd op gewicht, terwijl de laatste tijd bijna niet meer sport, ik eet regelmatig ijs (bij me in de buurt zit een ijskraam en die maken elke dag nieuw vers ijs en 't kost bijna niks! En ze hebben heerlijke koffie!) en trek ook regelmatig zakjes Dorito's open. Het is gek dat als je 't niet hebt je 't ook niet meer mis. In het begin kocht ik nog regelmatig koekjes of snoepjes, maar nu bijna nooit meer. Wel de standaard reep chocolade als ik eens per week of eens per twee weken naar de supermercado ga. De laatste dagen eet ik zelfs een broodje met slangkomkommer, sla en tonijn!
![]()
Point is, ik dacht altijd dat het moeilijk was om ervanaf te komen, maar het is eigenlijk best makkelijk. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik over een paar weken weer terug ben in de gemaksmaatschappij die Nederland heet
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss