Wat een goed advies van de CBverpleegkundige!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:33 schreef YPPY het volgende:
Leuk al die eerste hapjes. Hier voorlopig nog niet. We waren vanochtend op het cb en ze was bijna 70 gram gegroeid de afgelopen week. Weer te weinig dus. De verpleegkundige vond haar wel heel alert en actief. Ze zei al dat het normaal is dat ze rond deze tijd minder hard groeien, maar dat het juist daarom verstandig is het alleen bij de bv te houden. Dat doen we dus maar.
Wat grappig Yppy. Nu je dat zo schrijft denk ik opeens: hé, dát is het geluidje dat Eva maakt, waar doet me dat toch aan denken. Een beetje een hoog gilletje/krijsje...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef YPPY het volgende:
Hier ook een sprongetje. Maar niet zo erg. Ze is gewoon minder vrolijk. Wel een drukke dag vandaag. Eerst kwam oma op bezoek en daarna stonden ineens ook de andere oma en opa voor de deur. Maar ze heeft zich keurig gedragen en slaapt nu lekker.
Anna heeft nieuwe geluidjes. Heel raar. Net een krolse kat.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:43 schreef PM-girl het volgende:
Linda, wanneer heeft Eva haar eerste ski-les?![]()
En ik een zonnet-babypeuterquote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:44 schreef Lishe het volgende:
Jij ook Icicle? Zullen we dan ook een club oprichten met sterretjes?Ofnee, bloempjes zijn beter voor ons.
E.T. je hebt een prachtig zoontje gefabriekt....![]()
Intertoysbaby hierquote:
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:33 schreef Macka66 het volgende:
* Macka wijst
Kijk, daar, daarginds, wat een leuk vogeltje...
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:14 schreef lcicle het volgende:
Ik vond wat er eerst stond toch interessanter Macka66
Tijn had gewoon een zwaar nachtje. Niet zo gek, het was z'n eerste. Maar het zal vast wel weer snel wennenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:34 schreef Belana het volgende:
Ja ET en Swets, het is weer ff wennen heMaar dat gaat snel genoeg
dat hebben wij zaterdag ook onder vonden voor het eerst.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo.... ik was even vergeten dat die eerste dagen toch vooral veel wennen aan elkaar en creeeren van ritme is
Maar dicht bij papa of mama sliep hij wel. Alleen in het wiegje was nog wel erg ongezellig vond Tijn. Vooral omdat hij nogal veel last van krampjes had. Hij drinkt erg goed, dus die darmen worden meteen aan de gang geslingerd
het is geen kunstvoeding hequote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:19 schreef YPPY het volgende:
Er kan wel wat gedaan worden als het echt moet evenstar. Als ik zelf zou zien dat het slecht gaat met Anna, ondanks de bv moeite, ben ik zelfs bereid over te stappen. Alleen doet ze het verder super goed. Haar lengte groeit wel goed en ze zit nog wel in de curve van de who gelukkig. Ze is ook superalert en bewegelijk. Vorige maand is ze gemiddeld 150 gram gegroeid per week. Het kan dus wel. Dat is wel een fijn idee. De hoop die ik had te kunnen stoppen met 1 van de twee nachtvoedingen is nu echter wel de grond ingeboord.
Wel bedankt voor de tip.
Arme Merel. Beterschap!
Eigenlijk is Anna #fok baby, maar dat is geen categorie.
Op het speeltuinbankje staat deze smiley gelijk aan drank. Aangezien ik mijn vriend in de kroeg heb ontmoet vond ik hem hier wel toepasselijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:45 schreef lcicle het volgende:
Ziet er ook schitterend uit snoopy![]()
Alleen weet ik de achterliggende gedachte van die smiley's niet helemaal.. enlighten me?
Julia is een dotje. Bij Pepijn heeft het behoorlijk lang geduurd voordat alles weg was in zijn gezicht. Ruim 6 tot 8 weken schat ik zo maar dat zal vast bij elk kindje anders zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:26 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben hier nog helemaal niet geweest en Julia is alweer bijna twee weken!
Hallo allemaal :bye: I'm back!![]()
Met Julia...
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen hoe lang het gaat duren voor die pukkeltjes weg zijn? (van de zwangerschapshormonen... mijn schuld dus)
Enne, Tijn, welkom hier !!!
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:45 schreef snoopy het volgende:
[..]
Op het speeltuinbankje staat deze smiley gelijk aan drank. Aangezien ik mijn vriend in de kroeg heb ontmoet vond ik hem hier wel toepasselijk![]()
Hij kon dat eigenlijk al bijna direct, hij heeft dan ook bijna geen nek (een kort stevig nekje), net als zijn vader.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:00 schreef Moonah het volgende:
B-M, ik zie net je Fonzel met zijn Bompa, maar wat houdt Fons zijn hoofdje al goed zelfstandig recht zeg!
Thies wiebelt nog alle kanten op.... We oefenen ook niet zo veel op zijn buik, daar heeftie een hekel aan.![]()
quote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef linda856763 het volgende:
PM-girl, nu maak je me wel heel nieuwsgierig. Hebben jullie een drankgelag bij de Intertoys gehouden?
Hihi, bij jou ook al! Hier hebben we ook zo'n schermfanaat! Leuk he! En wat er ook op is (NOVA, ER, Teletubbies of beltelevisie), alles is mooi!quote:Op zondag 7 januari 2007 19:49 schreef linda856763 het volgende:
Eva krijgt denk ik vierkante oogjes.Ze vindt TV helemaal geweldig, en de pc ook al. Ze zat net even bij op schoot, en moest heel hard lachen toen ik zat te typen. Ik weet niet of ze het geluid zo leuk vindt, of dat ze naar bewegende icoontjes zat te kijken....
ja tuurlijk joh. Hij kreeg banaan, peer en worteltjes en sinds kort deed ik liga door het fruit, van die 1e liga zonder gluten weet je wel. en dat kreeg ie al een tijdje, niks geen last en hoepla, ineens wel dus.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Belana he bah das niet fijn dat hij eczeem kreeg![]()
mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die nu zoal gehad heeft?
knielholtes, wangen en nek en wat 1 plekje op zijn borst en zijn armpjes begonnen nu ook wat ruw te voelen.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:31 schreef dutchie het volgende:
Ik had daar nog helemaal niet aan gedacht van die voeding. Maar ik ga het eens goed in de gaten houden. We dachten al dat we hem te warm inpakten in bed, dat het van het zweten was ofzo. Maar achter zijn oren.![]()
Heeft Ezra het alleen in de holtes dan of ook gewoon bovenop de huid?
*copy-paste - opslaan als....quote:Op zondag 7 januari 2007 20:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Introductie na 6 maanden
hele lijst
Voor al uw verdere vragen kunt u terrecht bij 0900-_evenstar_![]()
![]()
Daar ben ik dan ook weer nieuwsgierig naar!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Troel het volgende:
Maarruh, is Brent niet ook een Fok!baby? Neuk? Arma? Hebben jullie elkaar voor het eerst ontmoet tijdens een Fokmeeting of gewoon in het cafe?
1 liter jaquote:Op zondag 7 januari 2007 21:50 schreef sjak het volgende:
Dat van die KV had ik al begrepen, een liter was dat toch? Dat staat bij ons trouwens niet op het pak, dat verbaasde me.
bedoel je dat groep 1 het minst allergeen is en groep 3 het sterkst? gewoon ff voor mijn duidelijkheid hoor, sorry als ik zeur.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Oops
groep 1 is vanaf 6 maanden tot 7 maanden
groep 2 is vanaf 7 maanden tot 9 maanden
groep 3 is vanaf 9 maanden
ze zijn dus gegroepeerd van practisch niet allergeen tot sterkere allergeen
Het schijnt dat dat bij de laatste nieuwe kunstvoeding ook niet meer zo zou zijn.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:50 schreef sjak het volgende:
Dat van die KV had ik al begrepen, een liter was dat toch? Dat staat bij ons trouwens niet op het pak, dat verbaasde me.
Dank!quote:Op maandag 8 januari 2007 11:25 schreef cattie het volgende:
Gefeliciteerd Kendahl met je halve verjaardag!
Lichtgewichtquote:Op maandag 8 januari 2007 13:00 schreef dutchie het volgende:
Hij is nu 7725 gram zwaar (lichtgewichtje!) en 69.5 cm lang. Oftewel verder doet hij het hartstikke goed.
Ik vraag altijd eerst of mensen zichzelf en baby hierin herkennen: http://www.borstvoeding.nl/vbn/teveel.htmlquote:Op maandag 8 januari 2007 08:36 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje...
Julia laat na de voeding altijd een harde boer op rare momenten (als ik net gestopt ben met op haar rugje kloppen bijv.) en die klinkt dan zó hard dat het bijna eng is. Er komt vaak ook een hele grote golf spuug mee... en toch heb ik niet het idee dat ze dan teveel gedronken heeft, zeker ook omdat ze daarna weer snel komt voor de volgende voeding. Ze heeft mij al talloze keren helemaal ondergespuugd () en ik zou graag willen weten hoe dat voorkomen kan worden. Ik houd haar direct als ze ophoudt met drinken rechtop want anders komt er zowiezo een hele golf.
Oh ja, als ze de hik heeft (ook heel vaak) klinkt het ook alsof ze er boertjes bij laat, dus hele harde hikken zijn het (ze vindt het ook vreselijk, wel zielig om te zien). Hopelijk klinkt het herkenbaar voor iemand en kan diegene me uitleggen hoe het zit. Ik vind het maar vreemd in ieder geval.
het heeft niet zozeer met de voedingsstoffen te maken, maar wel met de niertjes van het kind.quote:Op maandag 8 januari 2007 07:53 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het schijnt dat dat bij de laatste nieuwe kunstvoeding ook niet meer zo zou zijn.
En de reden dat ze vroeger al zo vroeg met andere hapjes begonnen lag aan het feit dat er toen nog allerlei tekorten zaten in de poedermelk die nu niet meer zo zijn.
quote:Op maandag 8 januari 2007 14:01 schreef pinquit het volgende:
waaat is cas ook al even lang als maxhoe kan dit nou zeg
Nee dat klopt pertinent niet. Van moedermelk kan je niet teveel geven.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:02 schreef _evenstar_ het volgende:
met bv is dat riedeltje niet zo van belang omdat bv meer op afstemming is en van ander materiaal zeg maarmaar ook daar kun je teveel van geven waardoor ze nierfalen kunnen krijgen maar daar ligt die grens heel anders bij. Daar ben ik niet zo in thuis
![]()
oh maar zo bedoelde ik het ook niet, dan moet je dacht ik ook echt minimaal 4 liter ofzo geven wat onmogelijk is. want idd dat doe je gewoon niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:04 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nee dat klopt pertinent niet. Van moedermelk kan je niet teveel geven.
(of je moet er vele tientallen liters ingooien (en dat doe je niet), dan krijg je hetzelfde effect als teveel water voor een volwassene, maar door zo te zeggen 'daar kan je ook teveel van geven' dan creeër je weer een prachtige fabel en daar hebben we er al genoeg van. )
sorriieeequote:Op maandag 8 januari 2007 14:03 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
![]()
arwen is ouder en wordt qua lengte al bijna ingehaald en qua gewicht duurt dat zo ook niet lang meer en maxje is arwen al voorbij![]()
zelfspot is de beste remedie toch![]()
niks sorrie mafquote:Op maandag 8 januari 2007 14:14 schreef pinquit het volgende:
[..]
sorriieee![]()
![]()
ik verbaasde me alleen zo, want ik vind mn knul zo langmaar dat is dus niet zo
komt misschien omdat ikzelf niet zo groot ben, dat max groter lijkt
dat vergelijken is heel logisch meidquote:Op maandag 8 januari 2007 14:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
't Lijkt wel alsof Kendahl meer slaapt de laatste tijd. Maar hij heeft ook wel weer wat meer ontwikkelingen doorgemaakt, dus dan zal dat het wel zijn.
Verder: ik probeer Ken ook niet te vergelijken met andere kindjes, maar automatisch doe ik het wel..
Inderdaadquote:Op maandag 8 januari 2007 21:40 schreef Tamea het volgende:
Dat schema gebruik ik ook Icicle, erg handig, en er staan veel meer dingen in dan op het foldertje van het CB hier.
Ok, wij kijken het nog ffies aan met de sudecreme en we gaan ook dat washandje gebruiken! Klinkt ook wel logisch aan de ene kant!!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef Suzanna het volgende:
Webcrowler, ik heb nog nooit aardappelzetmeel of zoiets gebruikt, het gaat eigenlijk vrijwel altijd over met sudocrem bij mijn meiden (ook als ze zo klein zijn). Hou het gewoon in de gaten en verschoon haar direct na een poepluier (voor zover dat gaat natuurlijk).
Ook een tip: was haar billetjes na een poepluier even met wat water (washandje) na de billendoekjes, daar wordt het een stuk schoner van en irriteert het minder. Die doekjes kunnen soms ook irritatie veroorzaken.
O Cattie, dat had je inderdaad niet verwacht! (hij staat aan mama's kant misschienquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:20 schreef cattie het volgende:
Fijn Linda dat het goed ging met Eva op het kdv!
Wat een schattige opa heeft Simon.
Gisteravond wilden we Ive zijn eerste flesje kv geven. Alles was voorbereid, maar we hadden met 1 ding geen rekening gehouden. Ive weigert! Hij wil gewoon niet!Op een flesje bv is hij al niet zo dol, maar dat gaat er wel in, maar dit wilde hij echt niet, hij ging helemaal over de rooie. We gaan het vanavond denk ik weer proberen, hopen dat het dan wel lukt.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:01 schreef nebelung het volgende:
Over mengen: nogmaals voor de zekerheid zet ik het maar weer neer: Je mag geen schepjes kv bij de mm doen. Je mag wél de kv klaarmaken zoals het hoort met water en dan mengen met mm. Nog liever geef je gewoon 2 aparte flesjes.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*pruil* ik wil dat Ken ook weer keihard gaat groeien...
Dankje..quote:
ik weet het , het is egwoon k*t je wilt je geen zorgen maken, niet vergelijken maar toch doe je dat en wordt het vaak ook door anderen gedaan.quote:
Kun je er geen tijdelijke bloembak of aardappelopslag van maken?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:27 schreef Belana het volgende:
maar wat moet ik nou met de wieg? het is best een enorm ding en kan niet uit elkaar... verkopen of toch bewaren? ik weet het nog niet... we hebben gewoon niet zoveel ruimte in huis om al dat soort spul te kunnen bewaren ben ik bang...
Wow wat een binkiequote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef cattie het volgende:
Moonah gefeliciteerd!
Belana, ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt. Het gaat ook zo snel he.
Snoopy, wat vervelend dat het niet helemaal oke was met Lis! Hopelijk stelt het ruisje niets voor en trekt de eczeem snel weg. Wat veel kindjes met eczeem trouwens.
Wij zijn ook net naar het cb geweest. Ive is nu 70 cm, hij groeit mooi conform de curve, en 8405 gram, qua gewicht gaat hij iets sneller dan de curve. Prima dus. De cb arts denkt niet dat een flesje kv helpt voor doorslapen, maar denkt dat het een probleem is in zijn slaapritme. De wijkverpleegkundige neemt volgende week contact op om te kijken wat we verder nog kunnen doen.
Waarschijnlijk door dat gemodder met de bv. Maar volgens de arts komt dit wel meer voor bij vroegelingen die bv krijgen. Volgende week naar het cb.quote:
Nou, wiegen, op/aan de borst, in de kinderwagen, auto, maar níet zelfstandig in bed/box liggend.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:17 schreef linda856763 het volgende:voor Thies!
maar hoe deed ie dat eerst dan![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:34 schreef snoopy het volgende:vergeet ik ook helemaal blij te doen over Thies
![]()
Nee, naar het OLVG Sjak.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:40 schreef sjak het volgende:
Tjonge, bah snoopy, ik heb je even gepm-ed. Wat linda zegt klopt zo ongeveer wel een beetje
Toen Lis in het ziekenhuis lag was ze toch zo vreselijk aan het hoesten, ik kan me wel voorstellen dat je dan zo'n ruisje niet hoort. Ga je naar het VU, snoopy?
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:33 schreef YPPY het volgende:
Die wieg zit er uit als prima opslagplek. Door die vorm kun je er zo dozen eronder zetten. En zo'n bedbox (een platte) eronder. Of verbouwen en een aanrecht van maken. Op z'n kop als speelkasteel met de poten als torens, misschien kan m@x er iets van knutselen.
goed ideequote:Op woensdag 10 januari 2007 09:43 schreef m@x het volgende:
[..]
Je zou de poten ervan af kunnen halen en hem dan gebruiken als speelgoedkist. Wat een prachtwieg trouwens.
Ja, dat probeer ik mezelf ook voor te houden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:55 schreef bixister het volgende:
pv, logisch dat er na al dat gedoe met de borstvoeding een dipje in de lijn zit. maar nog steeds stijgend, da's eigenlijk hartstikke mooi.
And again!!!!!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:58 schreef Moonah het volgende:
Ik ga hier even heel hard juichen! want IRL zou ik eea kunnen verpesten...
Thies is zonet voor het eerst (!!!) uit zichzelf overdag in slaap gevallen!!!!!
Heerlijk gevoel hé? Dat hij toch een beetje onafhankelijk is/kan zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
And again!!!!!![]()
PM, hoe wist jij dat?![]()
![]()
We hebben deze gekocht voor Liamquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:54 schreef bixister het volgende:
snoopy, ai wat vervelend, toch weer wat zorgen over lis. hopelijk valt 't mee met dat ruisje.
belana, hele mooie wieg inderdaad! hadden jullie die ook voor Liam? en dat mooie ledikantje van Liam, waar is dat gebleven?![]()
Cattie, tegen de tijd dat ze een jaar of 16 zijn, willen ze hun bed niet meer uitkomenquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef cattie het volgende:
Ach, het went hoor. Ik weet niet eens meer hoe het is om een nacht fatsoenlijk te slapen! Best wel maf eigenlijk, want ik ben zelf een enorme slaapkop, maar toch hou ik het redelijk vol. Ik kan me voorstellen dat de klap wel redelijk aankomt als je al een tijdje door kunt slapen en dan opeens niet meer.
Ach, het is een faaase! Ooit gaan ze allemaal doorslapen. Toch?
Ik duim dat vannacht Ezra, Jetske en Ive alledrie een goede nacht hebben!![]()
![]()
Overdag keurig om de 3 uur en daarna tevreden knorrend de oogjes dicht en kan je een bom naast 'm afsteken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:07 schreef Belana het volgende:
tja, het leven van een verse papa en mama gaat niet over rozen
komt ie veel' 's nachts? of lang wakker?
Thies!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, wiegen, op/aan de borst, in de kinderwagen, auto, maar níet zelfstandig in bed/box liggend.
En wat grappig dat jullie ook zo blij doen!![]()
![]()
PM, heerlijk he, dat geklets!![]()
Thies houdt zijn hoofdje dan nog niet zelfstandig omhoog, neigt nog niet naar rollen, maar kletsen, schateren en kirren doet hij al een hele poos! Vooral 's ochtend als hij lekker uitgeslapen is. Hele verhalen met écht oogcontact. Soms wel een half uur aan een stuk! Dat vind ik echt de mooiste momenten van de dag met hem.... *smelt...
Op schoot doet hij dat constant, ja.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Bass-miss mij is egzegd dat wanneer je ze op je schoot zet en ze zelf gaan staan het geen kwaad kan, omdat zij zelf dat aangeven. Hem zelf staand zetten zou ik niet doen want dan ga je forceren wellicht.
Toch niet nu al uit de kast gekomen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fonske zegt: ''Gay!''![]()
En dan met een grote smile.
Mijn lief zegt altijd tegen hem: ''Nee hoor, anders zat gij hier niet. ''quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:25 schreef dutchie het volgende:
[..]
Toch niet nu al uit de kast gekomen?
tnx Sugar, dat zal ik doen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:23 schreef Sugar het volgende:
Linda, je kunt je man vragen of hij het ook vraagt daar. Meestal krijg je de officiele uitslag pas een week later, maar ze zeiden bij Storm ook gewoon wat ze zagen al. Hangt een beetje af van wie de echo doet (bevoegdheid enzo), maar ik zou het je man wel even adviseren om het te vragen.![]()
http://www.rainbowbabys.be/quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss ik vroeg het ook in het foto-topic, maar waar haal jij die zwarte kleding vandaan voor Fonske?
ik bedoelde inderdaad GoodMoodKids. bij rainbowbabies zag ik ook grotere maten ja. in de kleinere maten is zwart trouwens uitverkocht.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:51 schreef Tamea het volgende:
Had je al gezien dat ze sinds kort voor een aantal items (ik meen in elk geval de T-shirts) nu ook grotere maten hebben, Bixister? Of is Piet al te groot voor maat 140?
Edit: o wacht je had het over Goodmoodkids. Met die grotere maten bedoelde ik Rainbowbabies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |