Webcrowler, ik heb nog nooit aardappelzetmeel of zoiets gebruikt, het gaat eigenlijk vrijwel altijd over met sudocrem bij mijn meiden (ook als ze zo klein zijn). Hou het gewoon in de gaten en verschoon haar direct na een poepluier (voor zover dat gaat natuurlijk).
Ook een tip: was haar billetjes na een poepluier even met wat water (washandje) na de billendoekjes, daar wordt het een stuk schoner van en irriteert het minder. Die doekjes kunnen soms ook irritatie veroorzaken.
Oh trouwens... je schrijft dat Dewi 'de hele dag' al huilt... is het echt aan één stuk door?? want dan zou ik wel aan de bel gaan trekken, dat lijkt me niet normaal. Of huilt ze een tijdje achter elkaar en is dan weer stil? Huilt ze erg hard, of piept ze meer? Er zitten zóveel verschillen in... en soms is het heel makkelijk op te lossen.
Geeft je vrouw borstvoeding of flesvoeding? Lijkt het erop dat Dewi misschien krampjes heeft? (hard huilen, beentjes trappelen, eventueel veel windjes laten, opluchting na een poepluier, etc.)
Dan kan het helpen om haar met haar hoofdje in je elleboogholte, op haar buikje, beentjes en armpjes aan weerszijden over je arm hangend, te wiegen terwijl je over haar buikje / rugje wrijft. Dat hielp bij onze meiden bijna altijd wel (na een tijdje, wel even volhouden). Als je denkt dat er windjes dwarszitten kun je haar 'dubbelvouwen'...eigenlijk een beetje laten zitten op je schoot waarbij ze voorover op haar voetjes 'hangt' eigenlijk. Dat kan ervoor zorgen dat de windjes vrijkomen.
Ook kan het zijn dat het onrust geeft als je veel met de kleine rondloopt o.i.d., hier gaf het soms gewoon rust om ze op vaste tijden in bed te leggen. Dus: drinken, een tijdje knuffelen en op schoot (boertjes laten hoort daar ook bij) en dan binnen een uur (als de voeding niet te lang duurt natuurlijk) vanaf het wakkerworden weer in bed leggen. Dus: slapen - wakkerworden - verschonen + drinken - knuffelen / even wakker - weer in bed. Dat werkt vaak het beste bij die kleintjes (de zogenaamde rust en regelmaat).
Misschien beetje bemoeimodus
![]()
maar ik weet hoe je met zo'n kleintje kunt tobben en hoe je als je dingen leest soms ineens iets kan hebben van 'HEE DAT IS HET!' en dat kan zo'n hoop schelen. Vraag het maar gerust dus
![]()
...
[ Bericht 68% gewijzigd door Suzanna op 08-01-2007 22:10:44 ]