Helaas wel ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:11 schreef -skippybal- het volgende:
gaat ons land HELPEN besturen
Nou, de dag dat de CU deze onderwerpen weer op de politieke agenda durft te zetten, stem ik weer D'66. Die zijn kennelijk nog heel hard nodig.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:15 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof het ooit gaat gebeuren dat euthanesie, abortus, homohuwelijk en what not ineens verboden worden. CU gaat gewoon een soort D66 worden...
Daar is ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:17 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat het CDA wel bereid is om een paar concessies te doen, dat de regels wat verder aangescherpt worden etc. Het zal me niks verbazen als mensen die hun kinderen aborteren om een hazenlip straks vervolgd kunnen worden ofzo.... Dat vind ik al erg genoeg.
Hoezo keuze. Je krijgt toch de keuze, je luistert naar de christen extremisten of je volgt de bijbel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:16 schreef Jarno het volgende:
Ik zag gisteren ook weer van die grijze fossielen die baden om het afschaffen van de abortus wetgeving. Terug naar de breinaalden zou ik zeggen.
Werkelijk wat bezielt deze minderheidsgroepering (wat christenen gewoon zijn nowadays) om zo te willen en kunnen tornen aan de vrije wil? Zelfde met homohuwelijk, euthanasie... Mensen, je HOEFT niet met een homo te trouwen als je dat niet wilt, je HOEFT geen euthanasie te plegen als je dat niet wilt... Maar laat een ander wél die keuze aub!
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo keuze. Je krijgt toch de keuze, je luistert naar de christen extremisten of je volgt de bijbel.
Uhuh, en als ze het verbieden, dan heb je nog maar één keuze.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo keuze. Je krijgt toch de keuze, je luistert naar de christen extremisten of je volgt de bijbel.
Géén keuze, dus.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:21 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Uhuh, en als ze het verbieden, dan heb je nog maar één keuze.
Dat zeg ik toch netquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:21 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Uhuh, en als ze het verbieden, dan heb je nog maar één keuze.
En dat is gods wil.quote:
Maar... maar... ik geloof helemaal niet in God. En nu?quote:
Dan ga je brandenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar... maar... ik geloof helemaal niet in God. En nu?
Das een doodszondequote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat heb jij helemaal niet te bepalen. Als men zegt dat god bestaat dan heb jij je daar maar naar te schikken!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hun partij filosofie wel, helaas ontbreken de capaciteiten om er daadwerkelijk iets van terecht te brengen bij hun.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, de dag dat de CU deze onderwerpen weer op de politieke agenda durft te zetten, stem ik weer D'66. Die zijn kennelijk nog heel hard nodig.
Nee, met het verwezelijken van bepaalde punten werd bijna hun bestaansrecht ontnomen. De zogenaamde kroonjuwelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:29 schreef TR08 het volgende:
[..]
Hun partij filosofie wel, helaas ontbreken de capaciteiten om er daadwerkelijk iets van terecht te brengen bij hun.
Dat is pech voor hun geweest. Waar ik het over heb is dat ik -op het moment- niet erg te spreken ben over de kwaliteit van hun kopstukken. Niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, met het verwezelijken van bepaalde punten werd bijna hun bestaansrecht ontnomen. De zogenaamde kroonjuwelen.
Het zal in ieder geval de onderwerpen waar D66 vaak mee wordt geassocieerd weer op de agenda zetten, waardoor Pechtold en zijn fractie flink tegengas kunnen geven.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:33 schreef spoor4 het volgende:
Dit kabinet zal D66 weer bestaansrecht geven, vrees ik.
Ik hoop dat het ze gaat lukkenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:37 schreef Tirion het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval de onderwerpen waar D66 vaak mee wordt geassocieerd weer op de agenda zetten, waardoor Pechtold en zijn fractie flink tegengas kunnen geven.![]()
idd Nederlandquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:33 schreef Underdoggy het volgende:
Belachelijk, deze wetgeving net als het dogen van soft drugs en het toestaan van het homo huwelijk toont de Nederlandse tolerantie en het liberale karakter wat diep in onze samenleving geworteld zit. Dit onderscheid Nederland binnen Europa, en juist deze dingen met de bijbehorende ethiek en normen en waarden maken van Nederland zo'n prachtig land.
Ga toch weg met de CU
Hoho de biblebelt loopt van Zeeland tot Noordwest Overijssel maar laat Drenthe erbuitenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:52 schreef ASroma het volgende:
Laat die CU alsjeblieft in hun eigen gereformeerde clubjes blijven in hun dorpjes in drenthe enzo.![]()
Dat valt nog te bezien, in wezen houdt de CU het CDA en de PvdA in gijzeling.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:18 schreef -skippybal- het volgende:
Daar is ook niks mis mee.
Maar veel verder gaat niet gebeuren want dan stapt de PVDA er op zeker uit
Drenthe? Rot op zeg. Gereformeerden in Drenthe?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
idd Nederlandis nou een echte democratie waar vrijheid voor ieder prioriteit no1 is. Er is al genoeg gerommeld hieraan de laatste tijd, identificatieplicht en dat soort onzin!
Laat die CU alsjeblieft in hun eigen gereformeerde clubjes blijven in hun dorpjes in drenthe enzo.![]()
En wat zou jij allemaal veranderd willen zien en hoe denk je dat precies in te vullen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:04 schreef Oud_student het volgende:
-knip-
En verder ben ik van mening dat het kiesstelsel ingrijpend moet worden gewijzigd.![]()
je begrijpt wat ik probeer te zeggen toch, daar gaat het omquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Drenthe? Rot op zeg. Gereformeerden in Drenthe?
Volgens mij zit er een plukje van dat volk rond Hollandscheveld maar gelukkig is het erg beperkt in deze regionen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Drenthe? Rot op zeg. Gereformeerden in Drenthe?
Nee. Drenthe is mooi. Alles in Drenthe is mooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
je begrijpt wat ik probeer te zeggen toch, daar gaat het om![]()
Juist.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee. Drenthe is mooi. Alles in Drenthe is mooi.
Liever beide niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:19 schreef HassieBassie het volgende:
Ik zeg maar zo; liever de CU dan de MU. Dus.
Als ambtenaren geen beleid willen uitvoeren (wat nondeju hun werk is!) dan zoeken ze maar ander werk... Moet niet gekker worden dit.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:24 schreef PatriotOnline het volgende:
ach, waarschijnlijk krijgt CU het staatssecretariaat van de kutklusjes en hoeven ambtenaren met gewetensbezwaren geen huwelijken meer te sluiten. Zijn zij ook weer blij en scheelt het ons weer een keer stemmen![]()
Aangezien de alternatieven, voor het vormen van een regering (vrijwel) geheel uit te sluiten zijn, lijkt mij dit een acceptabele middenweg. Maar dat ben ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als ambtenaren geen beleid willen uitvoeren (wat nondeju hun werk is!) dan zoeken ze maar ander werk... Moet niet gekker worden dit.
Inderdaad, what's next?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:25 schreef Jarno het volgende:
Als ambtenaren geen beleid willen uitvoeren (wat nondeju hun werk is!) dan zoeken ze maar ander werk... Moet niet gekker worden dit.
Daar zeg je het al.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:32 schreef PatriotOnline het volgende:
(ondanks dat dit geen rol mag spelen in hun functioneren)
Maar er is een belangrijk verschil. In mijn voorbeeld veranderde de werkgevers de regels van het spelletje. In jouw voorbeeld veranderd de werkneemster de regels van het spelletje.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daar zeg je het al.
Als een moslimbeambte geen vrouwen meer de hand wil schudden is het land te klein gok ik zo, maar hier is opeens alle begrip voor.
Het echte christelijke is er volgens mij allang bij de CDA vanaf, wdb kunnen zichzelf beter DA noemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:52 schreef bramos-elvis het volgende:
En Euthanasie bij mensen die in leven worden gehouden door allerlei apparatuur (dus niet door god) is ook niet toegestaan begrijp ik (was laatst toch in Italië het geval).
Ik snap nog steeds niet dat mensen die in fabeltjes geloven het voor het zeggen krijgen! CDA staat wat betreft de etnische kwesties op één lijn met de Christen Unie. Ik begrijp ook niet waarom de oppositie ze tijdens de verkiezingsstrijd niet hierover hebben doorgezaagd, want het CDA spreekt zich hierover wijzelijk niet uit om zowel stemmen van de christenen als niet-christenen te kunnen collecteren
Pechtold heeft het wel een keer geprobeerd bij het programma Nederland Kiest. Rouvoet schoot toen direct in de aanvallende verdediging en begon te jammeren over D66.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:52 schreef bramos-elvis het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom de oppositie ze tijdens de verkiezingsstrijd niet hierover hebben doorgezaagd
Leg eens uitquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:02 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen zich zorgen maken over de Abortus- en Euthenasie standpunten van de CU. Die wetgeving wordt heus niet teruggedraaid.
Waar je je wel zorgen over moet maken is dat de CU wat betreft overige standpunten bijna even extreem links is als de SP, oftewel een regelrechte ramp voor het land.
Oooooooooooooh, nou, hup, Christenen aan de macht mensen! SeLang zegt dat het allemaal wel mee gaat vallen. Misschien willen de mannenbroeders van de SGP er nog bij ook, gezellie.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:02 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen zich zorgen maken over de Abortus- en Euthenasie standpunten van de CU. Die wetgeving wordt heus niet teruggedraaid.
Balkie sprak zich vorig jaar toch nog uit tegen homo-huwelijken toen hij daarmee geconfronteerd werd op een school in Indonesië.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:57 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
Het echte christelijke is er volgens mij allang bij de CDA vanaf, wdb kunnen zichzelf beter DA noemen.
De dooddoener van de eeuw!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:02 schreef SeLang het volgende:
Waar je je wel zorgen over moet maken is dat de CU wat betreft overige standpunten bijna even extreem links is als de SP, oftewel een regelrechte ramp voor het land.
Wat je hier zegt klopt niet helemaal. Er werd hem gevraag waarom in Nederland het homohuwelijk is, Balkenende had toen gezegd dat hij zelf destijds tegen had gestemd maar dat een meerderheid voor heeft gestemd en omdat Nederland een democratie is telt de stem van de meerderheid. Hij heeft niet gezegd dat hij nu nog steeds tegen het homohuwelijk is en al helemaal niet dat hij het terug wil draaien.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:08 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Balkie sprak zich vorig jaar toch nog uit tegen homo-huwelijken toen hij daarmee geconfronteerd werd op een school in Indonesië.
Heeft meneer zich dan inmiddels uitgesproken VOOR het homohuwelijk te zijn? Volgens mijn weten niet!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt niet helemaal. Er werd hem gevraag waarom in Nederland het homohuwelijk is, Balkenende had toen gezegd dat hij zelf destijds tegen had gestemd maar dat een meerderheid voor heeft gestemd en omdat Nederland een democratie is telt de stem van de meerderheid. Hij heeft niet gezegd dat hij nu nog steeds tegen het homohuwelijk is en al helemaal niet dat hij het terug wil draaien.
Balkenende werd gelijk terug gefloten voor het niet verdedigen van Nederlands beleid...waarschijnlijk was het een persoonlijke mening (al dan niet in die stelligheid).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:08 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Balkie sprak zich vorig jaar toch nog uit tegen homo-huwelijken toen hij daarmee geconfronteerd werd op een school in Indonesië.
Daarnaast vraag ik het me af hoe mensen dan wel niet de godsdienst beleven. Dr zoon van God, jezus christus, zou nooit tegen homo's geweest zijn maar ontarmen als gelijke mensen.
En waarom zou je het dan wel andere mensen willen opleggen via de politiek dat snap ik nietquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:38 schreef PatriotOnline het volgende:
Beleving van godsdienst is erg persoonlijk, ik heb het ook nooit begrepen (ook al doe ik nog zo mijn best)
Zij zijn er van overtuigd dat het beter is voor mensen. Het krijgt alleen altijd een extra dimensie omdat het een religieuze overtuiging is ipv een ideologische.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En waarom zou je het dan wel andere mensen willen opleggen via de politiek dat snap ik niet
Wat heeft een baby voor keuzevrijheid? Omdat zijn moeder "nu nog even geen" kind wil moet het dood?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:26 schreef Duvel het volgende:
de keuzevrijheid die er nu is, moet blijven.
Er zijn situaties denkbaar waarin jouw redenering als aperte belediging kan worden opgevat. Iemand die een kind aborteert met een hazenlip vind ik zelf te ver gaan. Maar ik vind dat je bij een vrucht tot een bepaalde "leeftijd" nog niet van keuzevrijheid kunt spreken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:49 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wat heeft een baby voor keuzevrijheid? Omdat zijn moeder "nu nog even geen" kind wil moet het dood?
De grens ligt waar iemand die zelf legt. Jij speelt met de valse argumenten die zo langzamerhand wel uitgekauwd zijn, ik ga er verder niet op in.quote:Heeft oma nog keuzevrijheid? Als ze een beetje vergeetachtig is wordt ze afgeschreven en gedumpt? (ok, dit is overdreven, maar waar leg je de grens?)
Ik heb ernstig problemen met mensen die vanuit hun geloof anderen hun wil op willen leggen. Als jij problemen met homo's hebt, is dat vooral jouw probleem. Het huwelijk is voor mij een regeling waarin twee mensen die elkaar lief hebben, dit wettelijk vastleggen. Ik zou niet weten waarom de homofiele medemens daarvan zou moeten worden uitgesloten. En kom alsjeblieft niet aan met de Bijbel, want dat is jouw waarheid, maar wellicht niet die van een ander. En als je vindt dat een geregistreerd partnerschap voldoende is, schaf het huwelijk dan ook af voor hetero's.quote:Ik heb vanuit mijn geloof ernstig problemen met homo's, maar ik wil iedereen binnen de muren van zijn huis vrijheid geven. Een geregistreerd partnerschap was een prima regeling. Boottochten en homoadoptie kunnen niet meer in een land waarvan de samenleving en bevolkingssamenstelling zo verandert is de afgelopen jaren.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:49 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Boottochten en homoadoptie kunnen niet meer in een land waarvan de samenleving en bevolkingssamenstelling zo verandert is de afgelopen jaren.
Ik krijg vaak het verwijt dat ik mijn geloof opdring, maar die viespeuken in bootjes op de Amstel dringen hun geaardheid op.quote:
Dus als een stel hetero's halfnaakt, droogneukend over de grachten gaat, is het ok?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik krijg vaak het verwijt dat ik mijn geloof opdring, maar die viespeuken in bootjes op de Amstel dringen hun geaardheid op.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik krijg vaak het verwijt dat ik mijn geloof opdring, maar die viespeuken in bootjes op de Amstel dringen hun geaardheid op.
Je hoeft er niet heen te gaan als je niet wilt hoor......quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ja? Komen zij gesprekken met je voeren om je te overtuigen je eens lekker in je reet te laten pakken? Dat is vast een hele intense belevenis namelijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Idd, zetelhoer spelen voor 2 grote partijen. Ik denk dat ze te zijner tijd bij de CU ook wel de stekker uit het kabinet zullen trekken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:15 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof het ooit gaat gebeuren dat euthanesie, abortus, homohuwelijk en what not ineens verboden worden. CU gaat gewoon een soort D66 worden...
bullshitquote:Op maandag 8 januari 2007 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het zou goed voor Nederland zijn als die gelegaliseerde moord op baby's een keer zou stoppen.
Bij een (zwaar) gehandicapt kind of een mongooltje kan ik me ook voorstellen dat ouders besluiten om maar abortus te plegen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
bullshit
abortus word vaak gepleegd in het geval van een "foutje", daarbij is het zeker discutabel om dit te accepteren. Er zijn echter legio mogelijkheden die het aborteren, in mijn ogen, rechtvaardigen. Denk hierbij aan verkrachting, incest en andere niet gewenste "opgedrongen" moederschappen.
Met dit soort woordgebruik hoef ik je gelukkig niet serieus te nemen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het zou goed voor Nederland zijn als die gelegaliseerde moord op baby's een keer zou stoppen.
Genaaid worden de mensen toch. Maargoed, duizend keer iiever door de CU dan 1 keer door de SP.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:39 schreef X. het volgende:
Ach, ik heb liever de ChristenUnie dan de SP. Heb je dat programma weleens gelezen?
Daarbij wordt de ChristenUnie nu al allerlei dingen verweten, terwijl we nog niet eens weten wat ze willen...
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?quote:Op maandag 8 januari 2007 13:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij een (zwaar) gehandicapt kind of een mongooltje kan ik me ook voorstellen dat ouders besluiten om maar abortus te plegen.
Of als-ie op z'n negentiende iemand vermoordt?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:53 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?
Staat hier los van. In een prenataal stadium is het mogelijk om te constateren of een kind het syndroom van Down heeft. In een stadium, waarbij nog sprake is van een vrucht in ontwikkeling, een stadium waarbij het ongeboren kind, nauwelijks als mens gezien kan worden (zwart/wit gesproken). Als dit geconstateerd word kán een moeder kiezen voor abortus. Desalniettemin kiezen de meeste ouders om het kind te houden, vaak met groot succes en plezier tot gevolg!quote:Op maandag 8 januari 2007 15:53 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?
Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopicquote:Op maandag 8 januari 2007 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Uitgerekend de Azijnbode meldt als enige dit nieuws: Een pasgeboren baby vermoord! In een land waar abortus is toegestaan! Baby helemaal voldragen en daarna in het water gegooid. Wat hebben jullie voorstanders van abortus hierop te zeggen?
Nee, maar als dit volgende maand zou gebeuren zou de CU meteen de schuld krijgen.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopic![]()
Er zijn ook andere opties. Wat te denken van je kind ter adoptie aanbieden? Er zijn genoeg ongewild kinderloze echtparen die zo'n kindje met alle liefde willen opnemen.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef TR08 het volgende:
Vrij simpel: Als abortus niet toegestaan zou zijn zou dat veel vaker voorkomen. Of er andere oplossingen zijn of niet. Mensen kiezen gewoon met enige regelmaat deze uitweg. Dat is slecht maar we hebben het tot nog toe ook niet kunnen veranderen.
Dankzij het aborteren van vruchten die nog nauwelijks/niet in staat zijn tot denken voorkomen we dus veel van dit soort schrijnende gevallen. (En nog veel mislukte jeugden etc ook)
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:12 schreef Jarno het volgende:
Ik deel je bezorgdheid tong. Maar helaas, vrije wil is sommige christenen onbekend lijkt het. Terwijl hun religie daar haast op gebaseerd is vanaf de eerste dag.
Lijkt me knap, zwangerschappen duren meestal negen maanden...quote:Op maandag 8 januari 2007 20:12 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Nee, maar als dit volgende maand zou gebeuren zou de CU meteen de schuld krijgen.
Met aandachtstrekkerij krijg je echt geen toestemming voor euthanasie van 2 onafhankelijke artsen. Het gaan voornamelijk om oude of enorm zieke mensen die chronisch in bed liggen, vaak niet meer bij bewustzijn zijn en helse pijnen meemaken. Deze mensen krijgen vaak euthanasie in wat eventueel toch al hun laatste week zou zijn. Ik vind het onmenselijk om deze mensen dit recht af te nemen.quote:Abortus:
Wat geeft jou het recht om een baby te vermoorden? Waarom mag een baby vermoord worden omdat de moeder gezondigd (lees: zicht hoerig gerdagen) heeft?
Er zit een verschuil tussen een baby en een ongeboren vrucht van enkele milimeters tot centimeters zonder bewustzijn en niet die niet levensvatbaar is. Er zit relatief weinig verschil tussen een "gewone" ei-cel en een net bevruchtte ei-cel die net ingenesteld zit.
Er is ook nog een categorie die verkracht is. Wil je die echt het hele leven met een baby (of als hij geadopteerd is) een gevoel van toch een kind van die verkrachten te hebben opzadelen?
Onmenselijk als je het mij vraagt. Zuig lekker die kubieke centimeter wat in een erg laat stadium een kind zou kunnen worden weg.
[quote]
Euthanasie:
Actieve euthanasie in geen geval. Meestal is het aandachttrekkerij, iemand die écht dood wil werpt zichzelf wel voor de trein.
Ongeboren kind is ook verkeerde benaming. On-ontwikkelde vrucht. Klompje cellen. Nog niet ontwikkeld embryo vind ik betere termen.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.
Je kunt niet als mens de kwaliteit beoordelen van het leven van een ander.
Nee, met abortus verwijder je een vrucht dat misschien een kind had kunnen worden.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.
Ik ontken ook niet dat die er zijn: Ik zeg dat ze vaak niet gekozen worden. En nee dat is niet mijn keuze, ik zie gewoon zo'n nieuwsartikel dat een kind vermoord wordt (doet mij ook pijn, dat je 't effe weet) terwijl dat met een ingreep als abortus (waarbij een klompje cellen dat nog niet eens het fenomeen "bewustzijn" heeft) voorkomen had kunnen worden.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Er zijn ook andere opties. Wat te denken van je kind ter adoptie aanbieden? Er zijn genoeg ongewild kinderloze echtparen die zo'n kindje met alle liefde willen opnemen.
Nope, pas na de bevalling.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:08 schreef dik_voormekaar het volgende:
Een "klompje cellen" is een compleet bevrucht eitje dat alles in zich heeft om door te groeien naar een volgroeid kind (geboorte). Namelijk het eitje van de moeder en het zaadje van de man. Daarin zitten alle genen die nodig zijn om uit te groeien tot een volgroeid kind. Daarmee is dus het leven al geschapen. En niet pas na de zoveelste week.
Er blijft wel een verschil tussen iets doodmaken dat al dingen "voelt" en "denkt" en iets doodmaken dat niet veel meer is dan een los klompje cellen. Ook al zouden ze uit kunnen groeien tot een mens.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:08 schreef dik_voormekaar het volgende:
Een "klompje cellen" is een compleet bevrucht eitje dat alles in zich heeft om door te groeien naar een volgroeid kind (geboorte). Namelijk het eitje van de moeder en het zaadje van de man. Daarin zitten alle genen die nodig zijn om uit te groeien tot een volgroeid kind. Daarmee is dus het leven al geschapen. En niet pas na de zoveelste week.
Dan ben ik een massa moordenaar omdat ik'het het liefst 3x per dag klaarkom en een hoop spermacellen die ooit een baby hadden kunnen worden de das om doe door een wel gemikte kwak in een handoek of over mijn vriendin!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:08 schreef dik_voormekaar het volgende:
Ik kan er heel goed inkomen dat ouders abortus plegen als blijkt dat hun ongeboren kind het syndroom van down heeft. Zo'n beslissing zal heel moeilijk zijn, maar ik zou denk ik hetzelfde beslissen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:42 schreef DrParsifal het volgende:
Ik verbaas me er een beetje over dat met grote stelligheid wordt gezegd dat een embryo geen bewustzijn heeft. Al vanaf acht weken, reageert het heel duidelijk op prikkels. De termijn dan maar terug brengen tot acht weken met natuurlijk twee weken marge naar beneden. Zes weken dus.
In Oostenrijk is de laatste jaren al niemand geboren met het syndroom van Down. Ik vind dat een enge ontwikkeling. Kinderen met dit syndroom zijn echt veel moeilijker om mee om te gaan voor de ouders, ze vragen veel meer zorg, maar het zijn ook kinderen die lief kunnen hebben, die gelukkig kunnen zijn.
Artsen moeten daarom ook zeker zijn dat het een beslissing van de personen zelf is. Ik vind dit geen reden om tegen euthenasie stemt, maar het verbaast me niks dat de SP tegen is.quote:Om op een ander punt van de CU in te gaan. Tijdens de Euthenasie stemmingen was het de SP die tegen de legalisering van Euthenasie stemde vanwege het gevaar van sociale druk op ouderen.
quote:Dit gevaar lijkt me wel degelijk reeel. Hier wordt gesproken over kinderen die een waardeloos of minderwaardig leven zouden hebben als ze te weinig liefde van de ouders krijgen of als ze een zware handicap hebben en altijd meer zorg nodig zouden hebben. Maar hoe zit het met ouderen die niet 100% helder meer zijn, die niet meer zonder hulpmiddelen kunnen lopen en de staat (de belastingbetaler) eigenlijk alleen maar geld kosten, zeker in een tijd van vergrijzing. Zijn gevaren in deze niet reeel?
Dat ze goede kwaliteiten hebben wil ik niet ontkennen, maar hun gedachtengoed staat me niet aan. Net als bij de SGP, die ook capabele mensen heeft.quote:Als laatste De CU lijkt me een partij die een overvloed aan echt capabele mensen in de achterban heeft. Schutte, vMiddelkoop en Rouvoet zijn de bekendste. Stuk voor stuk mensen met een politiek-nuttige feitenkennis waar je u tegen zegt. Verder zie ik nog wel gebeuren dat mensen als Roel Kuiper http://nl.wikipedia.org/wiki/Roel_Kuiper
of Henk Jochemsen http://www.zegonline.nl/lectoraten/112439/112444/113185
Twee personen waarvan ik denk dat ze vergelijkbare kwaliteiten hebben als bijvoorbeeld oud-minister Donner.
zwart/wit??? zeg maar extreem twijfelachtig. wat bepaald je mens-zijn volgens jou dan?quote:Op maandag 8 januari 2007 17:11 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
Staat hier los van. In een prenataal stadium is het mogelijk om te constateren of een kind het syndroom van Down heeft. In een stadium, waarbij nog sprake is van een vrucht in ontwikkeling, een stadium waarbij het ongeboren kind, nauwelijks als mens gezien kan worden (zwart/wit gesproken). Als dit geconstateerd word kán een moeder kiezen voor abortus. Desalniettemin kiezen de meeste ouders om het kind te houden, vaak met groot succes en plezier tot gevolg!
wat is menswaardig?quote:Je moet de keus aan de ouders laten op een moment dat nog geen sprake is van een menswaardige vrucht.
dat hebben alle moeders met een ongewenste zwangerschap. die optie moet meer worden uitgebuid. Ik las dat er op de zwarte markt kapitalen word betaald voor adoptiebaby's. dat is toch te gek voor woorden als wij zelf tegelijkertijd vrouwen de mogelijkheid geven om hun kind weg te laten halen als het ze niet goed uitkomt?quote:Het is natuurlijk absurd om te veronderstellen dat een kind ge-aborteerd word op een moment dat hij/zij kans maakt om in een couveuse uit te groeien tot normale proporties. Wat mij betreft zelfs in gevallen waarbij sprake is van ongewenst moederschap als verkrachting e.d., dan heeft de moeder nog de mogelijkheid om het kind af te staan voor adoptie oid.
ik vind 24 weken (bijna een half jaar!!) buitengewoon lang eigenlijk, maar de issue is niet de beslissingstijd, maar de criteria.quote:Nederland heeft in vergelijk met andere landen (b.v. Spanje) een zeer beperkte tijd, waarbinnen ge-aborteerd kan worden.
Mwoch, in een reflex reageren op prikkels is nog lang geen bewustzijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:42 schreef DrParsifal het volgende:
Ik verbaas me er een beetje over dat met grote stelligheid wordt gezegd dat een embryo geen bewustzijn heeft. Al vanaf acht weken, reageert het heel duidelijk op prikkels. De termijn dan maar terug brengen tot acht weken met natuurlijk twee weken marge naar beneden. Zes weken dus.
Die cellen van jou bevruchten nog allemaal geen eitje.... Groot verschilquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:08 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Dan ben ik een massa moordenaar omdat ik'het het liefst 3x per dag klaarkom en een hoop spermacellen die ooit een baby hadden kunnen worden de das om doe door een wel gemikte kwak in een handoek of over mijn vriendin!![]()
Nou, kunnen leven van lucht door mond / neus en voeding via de slokdarm vind ik wel tamelijk horend bij mens.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
zwart/wit??? zeg maar extreem twijfelachtig. wat bepaald je mens-zijn volgens jou dan?
Iedereen las eroverheen geloof ik, maar één van de stellen die om die reden abortus had laten plegen had al een kind met hazelip. Die zullen er dus mee bekend zijn dat een hazelip niet mensonwaardig is, maar die zijn misschien óók bekend met het vele lijden dat het met zich mee kan brengen. En dan doel ik niet op pesterijtjes of een litteken. Bij een ernstige hazelip is er meer aan de hand dan alleen een geslepen lip.quote:[..]
wat is menswaardig?
in NL worden kinderen met een HAZELIP geaborteerd! zijn dat mensonwaardige vruchten? Dat kan geen weldenkend mens toch menen?
Er is ook een overschot aan pleegkinderen. Die leven al, en hebben grote behoefte aan liefhebbende verzorgers.quote:[..]
dat hebben alle moeders met een ongewenste zwangerschap. die optie moet meer worden uitgebuid. Ik las dat er op de zwarte markt kapitalen word betaald voor adoptiebaby's. dat is toch te gek voor woorden als wij zelf tegelijkertijd vrouwen de mogelijkheid geven om hun kind weg te laten halen als het ze niet goed uitkomt?
Het criterium is: het schenken van leven wordt gedaan door degene die het schenkt. Sommigen vermoeden de hand van god daarachter, diegenen hebben het recht om dat leven als door god geschonken te beschouwen, voor zover het hun aangaat.quote:[..]
ik vind 24 weken (bijna een half jaar!!) buitengewoon lang eigenlijk, maar de issue is niet de beslissingstijd, maar de criteria.
de lijn is fijnquote:Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopic![]()
Eencellige organismen doen dat ook. Hebben die dan ook bewustzijn? Dat lijkt me stug.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:42 schreef DrParsifal het volgende:
Ik verbaas me er een beetje over dat met grote stelligheid wordt gezegd dat een embryo geen bewustzijn heeft. Al vanaf acht weken, reageert het heel duidelijk op prikkels.
8 mijoen moorden per keer was het toch?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:08 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Dan ben ik een massa moordenaar omdat ik'het het liefst 3x per dag klaarkom en een hoop spermacellen die ooit een baby hadden kunnen worden de das om doe door een wel gemikte kwak in een handoek of over mijn vriendin!![]()
Vreemde bewijsvoering of argumentatie. Men beweert heel stellig dat embryo's geen bewustzijn hebben. Vervolgens wordt er op grond van de reactie op prikkels door eencelligen geconcludeerd dat vragen over de stelling op grond van de reactie van embryo's op prikkels niet gerechtvaardigd zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:36 schreef TR08 het volgende:
[..]
Eencellige organismen doen dat ook. Hebben die dan ook bewustzijn? Dat lijkt me stug.
Volgens mij verdraai jij wat er hier gezegd wordt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:59 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Nu lijkt de argumentatie:
-eencelligen hebben vermoedelijk geen bewustzijn.
-eencelligen reageren op prikkels
-embryos reageren op prikkels
dus we mogen aannemen dat embryos geen bewustzijn hebben.
Amenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:28 schreef sigme het volgende:
Het criterium is: het schenken van leven wordt gedaan door degene die het schenkt. Sommigen vermoeden de hand van god daarachter, diegenen hebben het recht om dat leven als door god geschonken te beschouwen, voor zover het hun aangaat.
Ik ken geen god. Als ik zwanger zou zijn, en ik wens dat leven niet te schenken, dan doe ik dat niet. Dat iemand ánders meent dat ik mijn lichaam moet gebruiken als broedstoof omdat het zwanger is, zegt me ongeveer evenveel als wanneer iemand vind dat ik mijn lichaam moet gebruiken als broedstoof omdat het vrouwelijk is. Het is mijn lichaam, en iemand anders' opvattingen over wat ik daarmee zou moeten doen zijn tamelijk waardeloos, voor mij.
Ow...en dat is ineens wel weer anders....lul niet man, je dood ook iets wat leeft, wat 'god' voortbrengt!quote:Die cellen van jou bevruchten nog allemaal geen eitje.... Groot verschil
klopt, maar dit is om aan te geven dat het antwoord op de vraag naar aanwijzingen voor de afwezigheid van bewustzijn bij embryos niet gegeven is. In plaats daarvan is aangegeven dat het reageren op prikkels geen bewijs is voor bewustzijn. Nog steeds lijkt het me dat de stelligheid waarmee beweerd wordt dat embryos geen bewustzijn hebben om wat argumenten vraagt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij verdraai jij wat er hier gezegd wordt.
Nee dat is niet waar. Wat ik zeg is dat je op grond van het feit dat embryo's reageren op prikkels niet mag aannemen dat ze WEL bewustzijn hebben. Als je het wel of niet aanwezig zijn van reaktie op prikkels gaat gebruiken om een leven wel of niet te mogen beeindigen wens ik je veel sterkte. Bij elke voetstap die jij zet beeindig je vele levens die aan dat criterium voldoen namelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:59 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Vreemde bewijsvoering of argumentatie. Men beweert heel stellig dat embryo's geen bewustzijn hebben. Vervolgens wordt er op grond van de reactie op prikkels door eencelligen geconcludeerd dat vragen over de stelling op grond van de reactie van embryo's op prikkels niet gerechtvaardigd zijn.
Het lijkt me dat de stelling dat "embryos hebben geen bewustzijn" een niet te onderbouwen stelling is, en daarom niet geldig is. De stelling zou te onderbouwen zijn als embryos inderdaad geen reactie op prikkels vertonen, maar dat argument gaat niet op.
Nu lijkt de argumentatie:
-eencelligen hebben vermoedelijk geen bewustzijn.
-eencelligen reageren op prikkels
-embryos reageren op prikkels
dus we mogen aannemen dat embryos geen bewustzijn hebben.
planten en dieren reageren vaak ook op prikkels. Ook maar niet meer doden ter meerdere eer en glorie van de mens?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:42 schreef DrParsifal het volgende:
Een lichaam met alles erop en eraan (hazelip, open rug, etc vallen daar ook onder), met een bewustzijn dat verder gaat dan dat van een kasplantje.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
zwart/wit??? zeg maar extreem twijfelachtig. wat bepaald je mens-zijn volgens jou dan?
grenzen voor abortus moeten duidelijk worden aangegeven, dat ben ik met je eens. Een hazelip is geen reden voor abortus, dit is goed te herstellen/genezen. Het syndroom van Down daarentegen moet een keus zijn van de ouders. Ikzelf zou niet kiezen voor abortus, maar ik kan me voorstellen (en accepteren) dat anderen daar anders over denken.quote:wat is menswaardig?
in NL worden kinderen met een HAZELIP geaborteerd! zijn dat mensonwaardige vruchten? Dat kan geen weldenkend mens toch menen?
Ik denk dat ik duidelijk heb aangegeven dat er grenzen gesteld moeten worden, maar dat er ook diverse redenen zijn om abortus wel toe te staan.quote:dat hebben alle moeders met een ongewenste zwangerschap. die optie moet meer worden uitgebuid. Ik las dat er op de zwarte markt kapitalen word betaald voor adoptiebaby's. dat is toch te gek voor woorden als wij zelf tegelijkertijd vrouwen de mogelijkheid geven om hun kind weg te laten halen als het ze niet goed uitkomt?
eens, "ik heb er geen zin in" is geen reden voor abortusquote:ik vind 24 weken (bijna een half jaar!!) buitengewoon lang eigenlijk, maar de issue is niet de beslissingstijd, maar de criteria.
Die kapitalen worden vooral neergeteld door ouders die afgekeurd zijn als "goed pleeggezin" door organisaties die de kinderen plaatsen vrees ik. Niet iedereen die kinderen wil adopteren is daadwerkelijk geschikt om een goede ouder te zijn. Met name vrouwen die erg instabiel en ongelukkig zijn hebben ook vaak sterke drang om te moederen. Vooral omdat ze zien dat een ander met kind vaak gelukkig is ('s nachts wakker liggen van ouders zie je niet op straat namelijk).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef pmb_rug het volgende:
dat hebben alle moeders met een ongewenste zwangerschap. die optie moet meer worden uitgebuid. Ik las dat er op de zwarte markt kapitalen word betaald voor adoptiebaby's. dat is toch te gek voor woorden als wij zelf tegelijkertijd vrouwen de mogelijkheid geven om hun kind weg te laten halen als het ze niet goed uitkomt?
Het is wetenschappelijk gezien niet mogelijk te bewijzen dat iets NIET bestaat.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Wat ik zeg is dat je op grond van het feit dat embryo's reageren op prikkels niet mag aannemen dat ze WEL bewustzijn hebben. Als je het wel of niet aanwezig zijn van reaktie op prikkels gaat gebruiken om een leven wel of niet te mogen beeindigen wens ik je veel sterkte. Bij elke voetstap die jij zet beeindig je vele levens die aan dat criterium voldoen namelijk.
Verder beweer ik vooral dat het ernstig de vraag is of wel WEL bewustzijn aanwezig is.
Ze kunnen ook geaborteerd worden omdat de supermarkt 5 dagen geen 81 granen deluxe in de schappen heeft liggen. De reden maakt voor een abortus niet uit. Het zou wel een jewelste worden van regels als de redenen er wel toe zouden doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat is menswaardig?
[..]
Quote je de goeie wel?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:06 schreef DustPuppy het volgende:
-knip-
Het enige statement dat voorgaande poster maakte is dat het reageren op pijnprikkels geen inidicatie is voor het hebben van een bewustzijn en dat is correct.
-etc-
Ik denk dat als er al iemand een experiment bedenkt dat er met name vanuit de gelovige hoek een ERG grote beweging gaat komen om:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:25 schreef DrParsifal het volgende:
Ik stel niet dat embryos bewustzijn hebben of dat ik dat kan bewijzen. Ik kan geen experiment bedenken wat zoiets zou moeten bewijzen.
Wat weet jij nog van je "leven" in de baarmoeder?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:25 schreef DrParsifal het volgende:
Ik stel niet dat embryos bewustzijn hebben of dat ik dat kan bewijzen. Ik kan geen experiment bedenken wat zoiets zou moeten bewijzen.
Ik vind het alleen gevaarlijk om te stellen dat embryos geen bewustzijn hebben. Juist omdat zaken die in geval van bewustzijn wel aanwezig zijn zoals reactie op prikkels wel degelijk aanwezig zijn bij embryos. (Ik zeg dus niet dat bewustzijn een noodzakelijke oorzaak voor reactie op prikkels is).
Ik gaf al aan dat het ook moeilijk te bewijzen is dat jonge babies en zwaar dementerende bejaarden bewustzijn hebben. (Ik ga er vanuit dat ze dat hebben) Toch wordt dit niet als argument gebruikt om ook het doden van hen toe te staan.
Dit is wel een linke vraag...veel volwassenen herinneren zich namelijk uberhaupt weinig/niets van hun leven voor hun 4e levensjaarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat weet jij nog van je "leven" in de baarmoeder?
Ik ook niet. Daarom durf ik wel te stellen dat mensen jonger dan een jaar of 3/4 geen zelfbewustzijn hebben.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:27 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dit is wel een linke vraag...veel volwassenen herinneren zich namelijk uberhaupt weinig/niets van hun leven voor hun 4e levensjaar![]()
Nou die vergelijking slaat echt helemaal nergens op, maar dat zul je begrijpen, hoop ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:29 schreef descendent1 het volgende:
Heerlijk he; die 'christelijke naastenliefde'. Vrijheden zoals abortus voor iedereen willen afschaffen; ook voor andersdenkenden; maar zodra iemand begint over het afschaffen van christelijke scholen ineens een beroep doen op vrijheden (van onderwijs).
Met dat argument zou je bijna "postnatale abortus" ofwel babymoord kunnen legaliserenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ook niet. Daarom durf ik wel te stellen dat mensen jonger dan een jaar of 3/4 geen zelfbewustzijn hebben.
Bijna jaquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:34 schreef TR08 het volgende:
[..]
Met dat argument zou je bijna "postnatale abortus" ofwel babymoord kunnen legaliseren![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |