abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45139899
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:15 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof het ooit gaat gebeuren dat euthanesie, abortus, homohuwelijk en what not ineens verboden worden. CU gaat gewoon een soort D66 worden...
Idd, zetelhoer spelen voor 2 grote partijen. Ik denk dat ze te zijner tijd bij de CU ook wel de stekker uit het kabinet zullen trekken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 8 januari 2007 @ 13:08:03 #77
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45140029
Het zou goed voor Nederland zijn als die gelegaliseerde moord op baby's een keer zou stoppen.
pi_45140759
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het zou goed voor Nederland zijn als die gelegaliseerde moord op baby's een keer zou stoppen.
bullshit

abortus word vaak gepleegd in het geval van een "foutje", daarbij is het zeker discutabel om dit te accepteren. Er zijn echter legio mogelijkheden die het aborteren, in mijn ogen, rechtvaardigen. Denk hierbij aan verkrachting, incest en andere niet gewenste "opgedrongen" moederschappen.
pi_45140958
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

bullshit

abortus word vaak gepleegd in het geval van een "foutje", daarbij is het zeker discutabel om dit te accepteren. Er zijn echter legio mogelijkheden die het aborteren, in mijn ogen, rechtvaardigen. Denk hierbij aan verkrachting, incest en andere niet gewenste "opgedrongen" moederschappen.
Bij een (zwaar) gehandicapt kind of een mongooltje kan ik me ook voorstellen dat ouders besluiten om maar abortus te plegen.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:21:48 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45142169
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Met dit soort woordgebruik hoef ik je gelukkig niet serieus te nemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 januari 2007 @ 14:31:27 #81
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_45142512
Verdomd genuanceerde discussie, !
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_45142771
Ach, ik heb liever de ChristenUnie dan de SP. Heb je dat programma weleens gelezen?

Daarbij wordt de ChristenUnie nu al allerlei dingen verweten, terwijl we nog niet eens weten wat ze willen...
pi_45143040
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:39 schreef X. het volgende:
Ach, ik heb liever de ChristenUnie dan de SP. Heb je dat programma weleens gelezen?

Daarbij wordt de ChristenUnie nu al allerlei dingen verweten, terwijl we nog niet eens weten wat ze willen...
Genaaid worden de mensen toch. Maargoed, duizend keer iiever door de CU dan 1 keer door de SP.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:56:06 #84
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45143339
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:31 schreef bolivian het volgende:
Verdomd genuanceerde discussie, !
Met teveel nuance kun je nooit een discussie van de grond krijgen.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:53:56 #85
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45145178
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij een (zwaar) gehandicapt kind of een mongooltje kan ik me ook voorstellen dat ouders besluiten om maar abortus te plegen.
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 8 januari 2007 @ 15:57:50 #86
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45145340
tong80, zoveel zorgen zou ik me niet maken. de CU heeft buitengewoon capabele mensen in hun achterban en te weinig zetels om radicaal ethische kwesties aan te pakken.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 8 januari 2007 @ 16:06:23 #87
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_45145650
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:53 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Of als-ie op z'n negentiende iemand vermoordt?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_45148065
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:53 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Staat hier los van. In een prenataal stadium is het mogelijk om te constateren of een kind het syndroom van Down heeft. In een stadium, waarbij nog sprake is van een vrucht in ontwikkeling, een stadium waarbij het ongeboren kind, nauwelijks als mens gezien kan worden (zwart/wit gesproken). Als dit geconstateerd word kán een moeder kiezen voor abortus. Desalniettemin kiezen de meeste ouders om het kind te houden, vaak met groot succes en plezier tot gevolg!

Je moet de keus aan de ouders laten op een moment dat nog geen sprake is van een menswaardige vrucht.

Het is natuurlijk absurd om te veronderstellen dat een kind ge-aborteerd word op een moment dat hij/zij kans maakt om in een couveuse uit te groeien tot normale proporties. Wat mij betreft zelfs in gevallen waarbij sprake is van ongewenst moederschap als verkrachting e.d., dan heeft de moeder nog de mogelijkheid om het kind af te staan voor adoptie oid.

Nederland heeft in vergelijk met andere landen (b.v. Spanje) een zeer beperkte tijd, waarbinnen ge-aborteerd kan worden.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:54:20 #89
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45154100
Uitgerekend de Azijnbode meldt als enige dit nieuws: Een pasgeboren baby vermoord! In een land waar abortus is toegestaan! Baby helemaal voldragen en daarna in het water gegooid. Wat hebben jullie voorstanders van abortus hierop te zeggen?
Mensen die gek zijn vermoorden baby's, dat wordt noch veroorzaakt, noch bestreden door regelgeving.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_45154275
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Uitgerekend de Azijnbode meldt als enige dit nieuws: Een pasgeboren baby vermoord! In een land waar abortus is toegestaan! Baby helemaal voldragen en daarna in het water gegooid. Wat hebben jullie voorstanders van abortus hierop te zeggen?
Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopic
  maandag 8 januari 2007 @ 20:08:53 #91
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_45154695
Vrij simpel: Als abortus niet toegestaan zou zijn zou dat veel vaker voorkomen. Of er andere oplossingen zijn of niet. Mensen kiezen gewoon met enige regelmaat deze uitweg. Dat is slecht maar we hebben het tot nog toe ook niet kunnen veranderen.

Dankzij het aborteren van vruchten die nog nauwelijks/niet in staat zijn tot denken voorkomen we dus veel van dit soort schrijnende gevallen. (En nog veel mislukte jeugden etc ook)
  maandag 8 januari 2007 @ 20:12:53 #92
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45154859
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopic
Nee, maar als dit volgende maand zou gebeuren zou de CU meteen de schuld krijgen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 8 januari 2007 @ 20:14:16 #93
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45154899
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef TR08 het volgende:
Vrij simpel: Als abortus niet toegestaan zou zijn zou dat veel vaker voorkomen. Of er andere oplossingen zijn of niet. Mensen kiezen gewoon met enige regelmaat deze uitweg. Dat is slecht maar we hebben het tot nog toe ook niet kunnen veranderen.

Dankzij het aborteren van vruchten die nog nauwelijks/niet in staat zijn tot denken voorkomen we dus veel van dit soort schrijnende gevallen. (En nog veel mislukte jeugden etc ook)
Er zijn ook andere opties. Wat te denken van je kind ter adoptie aanbieden? Er zijn genoeg ongewild kinderloze echtparen die zo'n kindje met alle liefde willen opnemen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_45154991
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:12 schreef Jarno het volgende:
Ik deel je bezorgdheid tong. Maar helaas, vrije wil is sommige christenen onbekend lijkt het. Terwijl hun religie daar haast op gebaseerd is vanaf de eerste dag.
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.
Je kunt niet als mens de kwaliteit beoordelen van het leven van een ander.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:16:21 #95
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45155001
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:12 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nee, maar als dit volgende maand zou gebeuren zou de CU meteen de schuld krijgen.
Lijkt me knap, zwangerschappen duren meestal negen maanden...
pi_45155491
quote:
Abortus:
Wat geeft jou het recht om een baby te vermoorden? Waarom mag een baby vermoord worden omdat de moeder gezondigd (lees: zicht hoerig gerdagen) heeft?
Er zit een verschuil tussen een baby en een ongeboren vrucht van enkele milimeters tot centimeters zonder bewustzijn en niet die niet levensvatbaar is. Er zit relatief weinig verschil tussen een "gewone" ei-cel en een net bevruchtte ei-cel die net ingenesteld zit.
Er is ook nog een categorie die verkracht is. Wil je die echt het hele leven met een baby (of als hij geadopteerd is) een gevoel van toch een kind van die verkrachten te hebben opzadelen?
Onmenselijk als je het mij vraagt. Zuig lekker die kubieke centimeter wat in een erg laat stadium een kind zou kunnen worden weg.

[quote]
Euthanasie:
Actieve euthanasie in geen geval. Meestal is het aandachttrekkerij, iemand die écht dood wil werpt zichzelf wel voor de trein.
Met aandachtstrekkerij krijg je echt geen toestemming voor euthanasie van 2 onafhankelijke artsen. Het gaan voornamelijk om oude of enorm zieke mensen die chronisch in bed liggen, vaak niet meer bij bewustzijn zijn en helse pijnen meemaken. Deze mensen krijgen vaak euthanasie in wat eventueel toch al hun laatste week zou zijn. Ik vind het onmenselijk om deze mensen dit recht af te nemen.

Ze zouden überhaupt jou het stemrecht af moeten nemen. Jij wil mensen enorm kwetsen en onnodig pijn doen door het afnemen van deze rechten.
pi_45155546
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef dik_voormekaar het volgende:

[..]

Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.
Je kunt niet als mens de kwaliteit beoordelen van het leven van een ander.
Ongeboren kind is ook verkeerde benaming. On-ontwikkelde vrucht. Klompje cellen. Nog niet ontwikkeld embryo vind ik betere termen.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:32:48 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45155762
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef dik_voormekaar het volgende:

[..]

Nee, met abortus verwijder je een vrucht dat misschien een kind had kunnen worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 januari 2007 @ 20:35:31 #99
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_45155909
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Er zijn ook andere opties. Wat te denken van je kind ter adoptie aanbieden? Er zijn genoeg ongewild kinderloze echtparen die zo'n kindje met alle liefde willen opnemen.
Ik ontken ook niet dat die er zijn: Ik zeg dat ze vaak niet gekozen worden. En nee dat is niet mijn keuze, ik zie gewoon zo'n nieuwsartikel dat een kind vermoord wordt (doet mij ook pijn, dat je 't effe weet) terwijl dat met een ingreep als abortus (waarbij een klompje cellen dat nog niet eens het fenomeen "bewustzijn" heeft) voorkomen had kunnen worden.
pi_45157542
Een "klompje cellen" is een compleet bevrucht eitje dat alles in zich heeft om door te groeien naar een volgroeid kind (geboorte). Namelijk het eitje van de moeder en het zaadje van de man. Daarin zitten alle genen die nodig zijn om uit te groeien tot een volgroeid kind. Daarmee is dus het leven al geschapen. En niet pas na de zoveelste week.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')