Idd, zetelhoer spelen voor 2 grote partijen. Ik denk dat ze te zijner tijd bij de CU ook wel de stekker uit het kabinet zullen trekken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:15 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof het ooit gaat gebeuren dat euthanesie, abortus, homohuwelijk en what not ineens verboden worden. CU gaat gewoon een soort D66 worden...
bullshitquote:Op maandag 8 januari 2007 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het zou goed voor Nederland zijn als die gelegaliseerde moord op baby's een keer zou stoppen.
Bij een (zwaar) gehandicapt kind of een mongooltje kan ik me ook voorstellen dat ouders besluiten om maar abortus te plegen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
bullshit
abortus word vaak gepleegd in het geval van een "foutje", daarbij is het zeker discutabel om dit te accepteren. Er zijn echter legio mogelijkheden die het aborteren, in mijn ogen, rechtvaardigen. Denk hierbij aan verkrachting, incest en andere niet gewenste "opgedrongen" moederschappen.
Met dit soort woordgebruik hoef ik je gelukkig niet serieus te nemen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het zou goed voor Nederland zijn als die gelegaliseerde moord op baby's een keer zou stoppen.
Genaaid worden de mensen toch. Maargoed, duizend keer iiever door de CU dan 1 keer door de SP.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:39 schreef X. het volgende:
Ach, ik heb liever de ChristenUnie dan de SP. Heb je dat programma weleens gelezen?
Daarbij wordt de ChristenUnie nu al allerlei dingen verweten, terwijl we nog niet eens weten wat ze willen...
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?quote:Op maandag 8 januari 2007 13:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij een (zwaar) gehandicapt kind of een mongooltje kan ik me ook voorstellen dat ouders besluiten om maar abortus te plegen.
Of als-ie op z'n negentiende iemand vermoordt?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:53 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?
Staat hier los van. In een prenataal stadium is het mogelijk om te constateren of een kind het syndroom van Down heeft. In een stadium, waarbij nog sprake is van een vrucht in ontwikkeling, een stadium waarbij het ongeboren kind, nauwelijks als mens gezien kan worden (zwart/wit gesproken). Als dit geconstateerd word kán een moeder kiezen voor abortus. Desalniettemin kiezen de meeste ouders om het kind te houden, vaak met groot succes en plezier tot gevolg!quote:Op maandag 8 januari 2007 15:53 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mogen ze dat kind ook dooden als hij post-nataal mongool blijkt te zijn?
Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopicquote:Op maandag 8 januari 2007 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Uitgerekend de Azijnbode meldt als enige dit nieuws: Een pasgeboren baby vermoord! In een land waar abortus is toegestaan! Baby helemaal voldragen en daarna in het water gegooid. Wat hebben jullie voorstanders van abortus hierop te zeggen?
Nee, maar als dit volgende maand zou gebeuren zou de CU meteen de schuld krijgen.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat dit moord is en geen abortus, dus volledig offtopic![]()
Er zijn ook andere opties. Wat te denken van je kind ter adoptie aanbieden? Er zijn genoeg ongewild kinderloze echtparen die zo'n kindje met alle liefde willen opnemen.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef TR08 het volgende:
Vrij simpel: Als abortus niet toegestaan zou zijn zou dat veel vaker voorkomen. Of er andere oplossingen zijn of niet. Mensen kiezen gewoon met enige regelmaat deze uitweg. Dat is slecht maar we hebben het tot nog toe ook niet kunnen veranderen.
Dankzij het aborteren van vruchten die nog nauwelijks/niet in staat zijn tot denken voorkomen we dus veel van dit soort schrijnende gevallen. (En nog veel mislukte jeugden etc ook)
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:12 schreef Jarno het volgende:
Ik deel je bezorgdheid tong. Maar helaas, vrije wil is sommige christenen onbekend lijkt het. Terwijl hun religie daar haast op gebaseerd is vanaf de eerste dag.
Lijkt me knap, zwangerschappen duren meestal negen maanden...quote:Op maandag 8 januari 2007 20:12 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Nee, maar als dit volgende maand zou gebeuren zou de CU meteen de schuld krijgen.
Met aandachtstrekkerij krijg je echt geen toestemming voor euthanasie van 2 onafhankelijke artsen. Het gaan voornamelijk om oude of enorm zieke mensen die chronisch in bed liggen, vaak niet meer bij bewustzijn zijn en helse pijnen meemaken. Deze mensen krijgen vaak euthanasie in wat eventueel toch al hun laatste week zou zijn. Ik vind het onmenselijk om deze mensen dit recht af te nemen.quote:Abortus:
Wat geeft jou het recht om een baby te vermoorden? Waarom mag een baby vermoord worden omdat de moeder gezondigd (lees: zicht hoerig gerdagen) heeft?
Er zit een verschuil tussen een baby en een ongeboren vrucht van enkele milimeters tot centimeters zonder bewustzijn en niet die niet levensvatbaar is. Er zit relatief weinig verschil tussen een "gewone" ei-cel en een net bevruchtte ei-cel die net ingenesteld zit.
Er is ook nog een categorie die verkracht is. Wil je die echt het hele leven met een baby (of als hij geadopteerd is) een gevoel van toch een kind van die verkrachten te hebben opzadelen?
Onmenselijk als je het mij vraagt. Zuig lekker die kubieke centimeter wat in een erg laat stadium een kind zou kunnen worden weg.
[quote]
Euthanasie:
Actieve euthanasie in geen geval. Meestal is het aandachttrekkerij, iemand die écht dood wil werpt zichzelf wel voor de trein.
Ongeboren kind is ook verkeerde benaming. On-ontwikkelde vrucht. Klompje cellen. Nog niet ontwikkeld embryo vind ik betere termen.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.
Je kunt niet als mens de kwaliteit beoordelen van het leven van een ander.
Nee, met abortus verwijder je een vrucht dat misschien een kind had kunnen worden.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Jij vergeet dat je met abortus de vrije wil van een ongeboren kind bruut de das omdoet.
Ik ontken ook niet dat die er zijn: Ik zeg dat ze vaak niet gekozen worden. En nee dat is niet mijn keuze, ik zie gewoon zo'n nieuwsartikel dat een kind vermoord wordt (doet mij ook pijn, dat je 't effe weet) terwijl dat met een ingreep als abortus (waarbij een klompje cellen dat nog niet eens het fenomeen "bewustzijn" heeft) voorkomen had kunnen worden.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Er zijn ook andere opties. Wat te denken van je kind ter adoptie aanbieden? Er zijn genoeg ongewild kinderloze echtparen die zo'n kindje met alle liefde willen opnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |