Nou, omdat ze heel partijdig pro-linkse democraten zijn?quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:54 schreef Yildiz het volgende:
En waarom zou bijvoorbeeld NYT links zijn?
Ja, met Martin Kettle, Polly Toynbee en Geoge Monbiot is dat toch wel de St Pieter van de Britse Linkse Kerk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
The Guardian mag bij links. Rappers "grote namen" noemen is de samenvatting van alle voortwoekerende links-liberale corruptie.
Ik heb het eens geprobeerd via dit topic ... Het alternatief voor de linkse media ...quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:50 schreef Yildiz het volgende:
jouw verhaaltje
quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo is Al Jazeera rechts?
amerikaans? westers?quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Dan ken je Al Jazeera niet. Het is geen islamitische zender.
al jazeera = het eiland?quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
Al jazeera is gewoon een arabische naam ja, maar de zender houd zich niet bezig met religieuze zaken. Het is een beetje een neutrale zender, ze noemen zichzelf dan ook "het Eiland".
LOL, PJORourke noemt Indymedia "neutraal".quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
Links:
VK, PO, NRC, NYT, Parool
Rechts:
Elsevier
Neutraal:
De rest.
Die stond er toen niet tussen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef Puzzelaar het volgende:
LOL, PJORourke noemt Indymedia "neutraal".
ik heb verslagen gezien waarbij dingen in scene werden gezet om de haat tegen israel te voedden. is dat redelijk neutraal in de arabische contreien?quote:
Van wie waren die verslagen afkomstig? Het is alles behalve een haat-kanaal namelijk. Toch zeker wel het meest neutrale kanaal die er te vinden is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb verslagen gezien waarbij dingen in scene werden gezet om de haat tegen israel te voedden. is dat redelijk neutraal in de arabische contreien?
ik vind cnn ook helemaal niet neutraal. maar dat had ik al gepost.
indymedia is de spreekbuis van afakrakers, anti-globalisten, femke halsema, duyvendak en meer mufruikend gespuis online.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
LOL, PJORourke noemt Indymedia "neutraal".
die verslagen waren op al jazeera te zien en elke dag eigenlijk nog steeds. het zegt wel wat als dat dus neutraal gevonden wordt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van wie waren die verslagen afkomstig? Het is alles behalve een haat-kanaal namelijk. Toch zeker wel het meest neutrale kanaal die er te vinden is.
De verslagen zijn te zien op Al-Jazeera? Ik volg je niet meer. Je hebt verslagen gezien waaruit blijkt dat Al-Jazeera dingen in scene zet om haat te voeden jegens Israel (waar ze het zelf bijna nooit over hebben, maar oke). En volgens jou laten ze die verslagen zelf zien?quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die verslagen waren op al jazeera te zien en elke dag eigenlijk nog steeds. het zegt wel wat als dat dus neutraal gevonden wordt.
Het zijn ex CNN-ers die voor zichzelf begonnen zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:14 schreef zoalshetis het volgende:
amerikaans? westers?
écht? dit is nieuw voor mij.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het zijn ex CNN-ers die voor zichzelf begonnen zijn.
ja ik vind ze persoonlijk behoorlijk gekleurd, net als cnn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De verslagen zijn te zien op Al-Jazeera? Ik volg je niet meer. Je hebt verslagen gezien waaruit blijkt dat Al-Jazeera dingen in scene zet om haat te voeden jegens Israel (waar ze het zelf bijna nooit over hebben, maar oke). En volgens jou laten ze die verslagen zelf zien?
Zo heb ik het begrepen in een docu die ik jaren geleden heb gezien over al jazeera. Ik probeer het te vinden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:42 schreef zoalshetis het volgende:
écht? dit is nieuw voor mij.
Mwah, er zijn wel meer arabische zenders met kwaliteit hoor. Alleen die zijn niet bekend bij het grote publiek. Twee andere voorbeelden zijn MBC en ANN.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef Pracissor het volgende:
Al Jazeera is de meest neutrale/begaafde Arabische zender, dat zegt overigens meer over de rest van de Arabische media dat bol staat van de samenzweringen etc.
In tegenstelling tot jou, praten ze niet over JODEN, maar over Israeliers.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:05 schreef PJORourke het volgende:
En hoe denken al die zenders over joden?
Maakt hoe een zender denkt over Joden ze links of rechts? Of was het een algemene vraag, anders ben ik heel benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:05 schreef PJORourke het volgende:
Goed om te horen dat er wel wat tussen de overmaat aan pulp zit, ik heb op een oud bijbaantje veel arabische media voorbij zien komen, ik werd er iig niet blij van.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah, er zijn wel meer arabische zenders met kwaliteit hoor. Alleen die zijn niet bekend bij het grote publiek. Twee andere voorbeelden zijn MBC en ANN.
Altijd weer doe joden erbij halen. Tizzz altijd hetzelfde met die mensen ...quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:05 schreef PJORourke het volgende:
Algemene vraag, waar je de neutraliteit van een zender wel goed van kunt aflezen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Maakt hoe een zender denkt over Joden ze links of rechts? Of was het een algemene vraag, anders ben ik heel benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag.
Ook niet over de Protocollen van de ouderen van Zion, zoals ze dat in Egypte graag doen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
In tegenstelling tot jou, praten ze niet over JODEN, maar over Israeliers.
Nee. Jammer he. Weer een vooroordeel de prullebak inquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ook niet over de Protocollen van de ouderen van Zion, zoals ze dat in Egypte graag doen?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou, praten ze niet over JODEN, maar over Israeliers.
Het is een vraag hoor, geen vooroordeel.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
Nee. Jammer he. Weer een vooroordeel de prullebak in
Exactemundo.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
indymedia is de spreekbuis van afakrakers, anti-globalisten, femke halsema, duyvendak en meer mufruikend gespuis online.
ANN, MBC en Al-Jazeera hebben het nooit over Joden, altijd over Israeliers. Maar tis wel koel dat jij ook arabisch verstaat.quote:
Ook in Net 5 en Veronica dus? Aangezien die in hetzelfde bedrijfje als SBS6 zitten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:24 schreef Yildiz het volgende:
p.s. @ zoalshetis. Telegraaf media groep heeft iets van 30% belang in SBS6, en ik dacht ook 40% in geenstijl.nl
Vandaar dat het een beetje op elkaar lijkt.
Waarschijnlijk omdat 99% van de tijd ze daarover praten het gewoon over Israel en de inwoners van Israel gaat.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:23 schreef Mutant01 het volgende:
ANN, MBC en Al-Jazeera hebben het nooit over Joden, altijd over Israeliers. Maar tis wel koel dat jij ook arabisch verstaat.
scherp.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat 99% van de tijd ze daarover praten het gewoon over Israel en de inwoners van Israel gaat.
Het lijkt mij stug dat als ze het over de Joden in Mexico hebben dat ze over Israeliers praten.
Nee.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:27 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Ook in Net 5 en Veronica dus? Aangezien die in hetzelfde bedrijfje als SBS6 zitten.
ik ken de organisatie redelijk goed. veel zweedse invloed, net als de bussen in nederland.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:24 schreef Yildiz het volgende:
p.s. @ zoalshetis. Telegraaf media groep heeft iets van 30% belang in SBS6, en ik dacht ook 40% in geenstijl.nl
Vandaar dat het een beetje op elkaar lijkt.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:01 schreef PJORourke het volgende:
TT-verandering please: wat zijn nou rechtse media.
Kun je ook jouw TT veranderen over de Franse toestanden?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:01 schreef PJORourke het volgende:
TT-verandering please: wat zijn nou rechtse media.
Nee, dat kan ik niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:10 schreef Umm-Qasr het volgende:
Kun je ook jouw TT veranderen over de Franse toestanden?![]()
Hoezo? Die klopt grammaticaal toch gewoonquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:10 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Kun je ook jouw TT veranderen over de Franse toestanden?![]()
Ja maar het favoriete Islamiseringsgehalte is te laag in het nieuwsberichtje. De TT gaat over iets heel anders dan het nieuwsfeit. Vandaar ...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hoezo? Die klopt grammaticaal toch gewoon
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:17 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ja maar het favoriete Islamiseringsgehalte is te laag in het nieuwsberichtje. De TT gaat over iets heel anders dan het nieuwsfeit. Vandaar ...![]()
ik vind jou ook het liefst in die slachtoffferhoek. knuffel, knuffel.quote:
Slachtofferhoek? Proberen een nieuwsfeit genuanceerd neer te zetten is slachtoffertje spelen? Dat je jezelf nog serieus kunt nemen ...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind jou ook het liefst in die slachtoffferhoek.
Stonden de prammen van Katja er toen ook al in?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:26 schreef zoalshetis het volgende:
telegraaf is gewoon weer terug bij af toen ze, tijdens de oorlog, meededen met de duitsers. als ik mijn oma mag geloven.
Wat stel jij dan voor als titel?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:17 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ja maar het favoriete Islamiseringsgehalte is te laag in het nieuwsberichtje. De TT gaat over iets heel anders dan het nieuwsfeit. Vandaar ...![]()
doe ik al een uur of twee niet meer...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:27 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Slachtofferhoek? Proberen een nieuwsfeit genuanceerd neer te zetten is slachtoffertje spelen? Dat je jezelf nog serieus kunt nemen ...![]()
wat geestig. je hebt dezelfde icon als mutant...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:35 schreef Tirion het volgende:Kijktip voor Al Jazeera geïnteresseerden: VPRO Wereldgasten: Wadah Khanfar
Mutant heeft die icon gejatquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat geestig. je hebt dezelfde icon als mutant...
Dat ze de democraten steunen wil nog niet zeggen dat ze links zijn. Het is een liberale krant met een hoop conservatieve columnisten. Zelfde geldt voor de Washington Post. Beiden worden kwaliteitskranten genoemd, al hebben ze serieus laf gehandeld tijdens deze regeerperiode van Bush.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, omdat ze heel partijdig pro-linkse democraten zijn?
Nee, NRC is een van de meest objectieve, onuitgesproken kranten van NL. Wellicht dat het AD nog minder uitgesproken is, maar daar staat naast sport dan ook werkelijk niks in.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
NRC is toch rechts?
"het zal wel weer eens niet"!quote:
HP / de Tijd was ooit vrij links. Remeber de front 'Help, ik ben rechts geworden!'? Was ergens rond de eeuwwisseling volgens mij.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:41 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
HP/ de Tijd: oer conservatief, ultra rechts. Vol leugens en onzin.
Ze zijn erg meegegaan in het Pimmisme en zoeken nu hoe verder te gaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
HP / de Tijd was ooit vrij links. Remeber de front 'Help, ik ben rechts geworden!'? Was ergens rond de eeuwwisseling volgens mij.
Heb een tijd een abbonnement gehad. Ik heb nu nog tenen zo krom als een wokkel vanwege een Dirk-Jan de Baars.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
HP / de Tijd was ooit vrij links. Remeber de front 'Help, ik ben rechts geworden!'? Was ergens rond de eeuwwisseling volgens mij.
Ja, een beetje meesurfen of de heersende maatschappelijke golven. Heb meer respect voor de Groene Amsterdammer en Elsevier die blijven tenminste links en rechts, wat er ook gebeurd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn erg meegegaan in het Pimmisme en zoeken nu hoe verder te gaan.
Een groot gedeelte van de VPRO documentairemakers kwam nog van HP, geweldige stukken schreven ze daar. Nu is de vooruitstrevendheid en originaliteit bij HP / De Tijd ver te zoeken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:00 schreef Perun het volgende:
NCRV en EO zijn verschrikkelijk links, luister maar eens naar die programma's van ze op Radio 1.
Kan je ook een paar goede voorbeelden geven dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:00 schreef Perun het volgende:
NCRV en EO zijn verschrikkelijk links, luister maar eens naar die programma's van ze op Radio 1.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:00 schreef Perun het volgende:
Rechts en conservatief staan niet gelijk aan elkaar. Een goed liberaal heeft de schurft aan Knevel, maar wordt toch als rechts weggezet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:03 schreef JelleS het volgende:
[..]
Nooit naar onze grote vriend Andries Knevel gekeken. Das toch wel zo'n beetje de meest rechtse televisiemaker.
Al-Jazeera heeft een religieus programma waarin een of andere bekende imam of weet ik veel wat Islamitische dingen uitlegt en het over de sjaria (gewoon islamitische wet, niet a la Taliban) heeft. Dat bleek uit het interview met de directeur van die zender een tijdje geleden op Nederland 3.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
Al jazeera is gewoon een arabische naam ja, maar de zender houd zich niet bezig met religieuze zaken. Het is een beetje een neutrale zender, ze noemen zichzelf dan ook "het Eiland".
Vooral in de middaguitzendingen is het heel duidelijk. De NCRV heeft het bijna alleen maar over zielige asielzoekers en de EO is schijnbaar geobsedeerd door idealisten en 'de medemens helpen' (zal wel weer een christelijke bijbedoeling achter zitten, het is vooral christenunie-links).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan je ook een paar goede voorbeelden geven dan?
Al-Jazeera heet dan ook 'Het Eiland' omdat Qatar een bijna eiland is.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Al-Jazeera heeft een religieus programma waarin een of andere bekende imam of weet ik veel wat Islamitische dingen uitlegt en het over de sjaria (gewoon islamitische wet, niet a la Taliban) heeft. Dat bleek uit het interview met de directeur van die zender een tijdje geleden op Nederland 3.
Ja... dat klopt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:12 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Al-Jazeera heet dan ook 'Het Eiland' omdat Qatar een bijna eiland is.
(Naar mijn docent Arabisch)
Netwerk is stukken rechtser dan een paar jaar terug hoorquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:09 schreef heiden6 het volgende:
Zolang de EO nog meewerkt aan Netwerk zou ik die toko niet als rechts durven classificeren.
Goede opmerking.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:23 schreef Tup het volgende:
Ik maak liever onderscheid tussen: gevestigde-orde (alle media), en niet-gevestigde-orde ( de rest)
Ja er zijn religeuze programma's maar de zender is niet religieus getint. Zo worden er in datzelfde programma Joden en Christenen uitgenodigd om over bepaalde zaken te debateren. Niks mis mee, en zegt niets over de neutraliteit.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Al-Jazeera heeft een religieus programma waarin een of andere bekende imam of weet ik veel wat Islamitische dingen uitlegt en het over de sjaria (gewoon islamitische wet, niet a la Taliban) heeft. Dat bleek uit het interview met de directeur van die zender een tijdje geleden op Nederland 3.
Het klopt dat Qatar bijna een eiland is, en daar heeft de naam idd ook deels mee te maken (naast de andere betekenis)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:12 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Al-Jazeera heet dan ook 'Het Eiland' omdat Qatar een bijna eiland is.
(Naar mijn docent Arabisch)
In Schotland demonstreren ipv in Uruzgan wat zeggen gelijk stellen aan 'laten vallen'.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:58 schreef JelleS het volgende:
Kop van de Telegraaf vandaag:
SP laat onze soldaten in Oeroezgan vallen
Er staat nog net die 'onze jongens', maar dat onze doet het altijd al goede in de onderste regionen van de buik.
The Guardian is een soort Volkskrant, maar dan op een iets hoger niveau. Voornamelijk Blairite en politiek-correct, niet echt links.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:13 schreef Floripas het volgende:
The Guardian en zeker de Independent zijn hartstikke links. De Daily Torygraph en de Daily mail, de Sun, de Star, de Mirror, zijn allemaal rechts.
De Frankfurter allgemeine (goeie krant!) is ook rechts.
Dat is natuurlijk onzin. Onder Paars waren de media kritiekloos.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:14 schreef Malebolgia het volgende:
Is gewoon gezeik. Journalisten moeten altijd kritisch zijn, en degene zijn die kritische vragen stellen aan de huidige machthebbenden. Zijn die op dat moment rechts/centrumrechts, dan wordt de media automatisch als links beschouwd. Zijn die machthebbenden links, dat zal de media naar rechts verschuiven. Verder zijn het ook vaak een bepaald soort type mens (zelfnadenken, kritisch, verhaal van meerdere kanten willen weten etc) die de journalistiek ingaan. Misschien wordt die inslag door bepaalde mensen wel als 'rechts' beschouwd. So be it, het is gewoon kortzichtig geneuzel van rechtse fanboy-huilies.
Hangt er vanaf welke media je las. De Groene Amsterdammer en Elsevier waren verre van kritiekloos.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Onder Paars waren de media kritiekloos.
Dát is mede te wijten aan het feit dat het toen economisch zo ontzettend goed ging; dan zijn mensen veel minder geneigd tot het leveren van 'kritiek'. Maar owhee zodra het ff wat minder gaat, zoals de laatste jaren het geval was.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:16 schreef PJORourke het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Onder Paars waren de media kritiekloos.
Maartje van Weegen kritisch?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:14 schreef Malebolgia het volgende:
Is gewoon gezeik. Journalisten moeten altijd kritisch zijn, en degene zijn die kritische vragen stellen aan de huidige machthebbenden. Zijn die op dat moment rechts/centrumrechts, dan wordt de media automatisch als links beschouwd. Zijn die machthebbenden links, dat zal de media naar rechts verschuiven. Verder zijn het ook vaak een bepaald soort type mens (zelfnadenken, kritisch, verhaal van meerdere kanten willen weten etc) die de journalistiek ingaan. Misschien wordt die inslag door bepaalde mensen wel als 'rechts' beschouwd. So be it, het is gewoon kortzichtig geneuzel van rechtse fanboy-huilies.
oh ja stom van mij dat ik nou net háár aanhaalde als zijnde het toonbeeld van kritischquote:
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:21 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
oh ja stom van mij dat ik nou net háár aanhaalde als zijnde het toonbeeld van kritisch![]()
Dus niet altijdquote:Journalisten moeten altijd kritisch zijn
Daar erger ik me juist kapot aan. Van die redactietrutjes die in hun eentje wel even het poolijs gaan redden door een energiezuinige blender aan te schaffen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:20 schreef Floripas het volgende:
Daarentegen moet ik erg lachen om alle lifestyle-artikelen van the Guardian. Het is vaak raak, nuttig, informatief, en ze doen ook nog wel eens aan lekkere onderzoeksjournalistiek.
Nee, niet dat, ik bedoel de schiftingstijd van verschillende kerstdrankjes (vewrmijd advocaat!), het afzeiken van Celebrity Big Brother en enorme achtergrond artikelen over Kenia of de Hebriden of iets anders leuks.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar erger ik me juist kapot aan. Van die redactietrutjes die in hun eentje wel even het poolijs gaan redden door een energiezuinige blender aan te schaffen.
Hehe, de eerste die dat ook zo ziet...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:
GeenStijl is anders wel een soort boulevardblad.
Zou je idd zo kunnen zien, hoewel het denk ik ook een soort stamtafel is waar een aantal figuren het nieuws bespreken op een satirische manier, zoals "dit was het nieuws" dat ook doet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:
GeenStijl is anders wel een soort boulevardblad.
Ik ben de VK al jaren kotsbeuquote:Ik lees graag NRC en FD, en op zaterdag soms de Volkrkant, maar die word ik altijd meteen weer kotsbeu. Heel links, maar van heel hoge kwaliteit is Private Eye. Heb je die ooit gelezen?
In tegenstelling tot Dit was het nieuws heeft GS eigen kruistochten, meer opiniemakers dan goed voor ze is, zo nu en dan bloot dat gericht is op de smaak van niet al te subtiele heteromannen en incrowd-running gags. Dat doet me erg denken aan bijvoorbeeld de Sun.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou je idd zo kunnen zien, hoewel het denk ik ook een soort stamtafel is waar een aantal figuren het nieuws bespreken op een satirische manier, zoals "dit was het nieuws" dat ook doet.
[..]
Ik wil je wel een exemplaar toesturen. Ik vrees dat je maar de helft begrijpt, het is erg diepgravend, maar grappig is het toch zeker ook.quote:Ik ben de VK al jaren kotsbeu
Private Eye heb ik eigenlijk nooit gelezen, is niet echt iets waar je makkelijk aan komt hier.
Nou, zoals bekend, staat Engeland bij mij vaak als voorbeeld hoe het niet moet. Zo ook met de kranten. Daar heeft bijna niemand een abonnement, en is er dus veel impulsaankoop. Ja, er zitten serieuze kranten tussen, maar heel veel sensatiekranten met schreeuwende titels om toch maar weer die impulsaankoop te winnen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maartje van Weegen kritisch?
De Nederlandse media is wat dat betreft lafjes als het op kritisch zijn aankomt. In Nederland wordt er over het algemeen toch gepronkt met objectiviteit en neutraliteit. Nu zijn dat natuurlijk inhoudsloze termen waar elk individu met een IQ hoger dan 10 doorheen prikt. Dan kan je beter de Engelse situatie hebben waar kranten hun mening over een partij gewoon geven en zelfs een stemadvies geven. Ik zie dat als een stuk eerlijker dan een quasi objectiviteit prediken terwijl dat natuurlijk kolder is.
Vandaar eigenlijk dit topic, heel vaak baseerd zich men alleen op Elsevier. Het gaat er bij mij niet in dat er niets is wat niet gelijkwaardig is aan Elsevier. Zoals hier op FOK! of waar dan ook zeikt men altijd linkse media dit, linkse media dat. En dat mag allemaal best, maar als er zoveel zeikerds zijn, zou je zeggen dat er een groot marktaandeel is voor rechtse media. Als dat alleen de Elsevier is, dan lijkt me dat een beetje krom.quote:Er is in Nederlands weinig rechts georiënteerde media. Elsevier lijkt me als een van de weinige serieuze kandidaten daar wel onder te vallen.
wow, je hebt gelijk! het gaat niet in 100% van de gevallen op!quote:
Dat weet ik niet. Er is nooit zo veel kritiek uit de media op regeringen met de PvdA er in.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:37 schreef Malebolgia het volgende:
Dát is mede te wijten aan het feit dat het toen economisch zo ontzettend goed ging; dan zijn mensen veel minder geneigd tot het leveren van 'kritiek'. Maar owhee zodra het ff wat minder gaat, zoals de laatste jaren het geval was.
In 20 jaar van een van de armste landen van europa met een totaal kapotte economie tot een van de economisch sterkte landen van europa worden, van hoge werkeloosheid tot volledige werkgelegenheid, nauwelijks staatschuld of tekorten meer, sterke economische groei, een vrije en politiek zeer breed spectrum betreffende pers, nee, ik kan me voorstellen dat de UK voor jou een verkeerd voorbeeld is.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, zoals bekend, staat Engeland bij mij vaak als voorbeeld hoe het niet moet.
Ik moet mijn sarcasme minderen, merk ikquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In 20 jaar van een van de armste landen van europa met een totaal kapotte economie tot een van de economisch sterkte landen van europa worden, van hoge werkeloosheid tot volledige werkgelegenheid, nauwelijks staatschuld of tekorten meer, sterke economische groei, een vrije en politiek zeer breed spectrum betreffende pers, nee, ik kan me voorstellen dat de UK voor jou een verkeerd voorbeeld is.
Wat betreft Trouw kan ik geen oordeel geven, NRC is zonder meer links.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:11 schreef ErikT het volgende:
Ik zie verschillende mensen hier beweringen doen over Trouw en het NRC, dat ze links of rechts zouden zijn.
Hiermee ben ik het absoluut niet eens. Dit zijn de twee meest evenwichtige kranten van Nederland.
Nee, jij bent (ultra) rechts.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat betreft Trouw kan ik geen oordeel geven, NRC is zonder meer links.
So what? Alleen linkse mensen mogen uitmaken of het NRC rechts of links is?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:48 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, jij bent (ultra) rechts.
Als je zelf zeer rechts bent vind je andere dingen al gauw linksquote:Op zondag 14 januari 2007 01:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
So what? Alleen linkse mensen mogen uitmaken of het NRC rechts of links is?
Nee, alleen ultrarechtse mensen zijn (blijkbaar) niet in staat om een objectief oordeel te geven waar NRC staat.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:47 schreef Lyrebird het volgende:
So what? Alleen linkse mensen mogen uitmaken of het NRC rechts of links is?
En dat ben jij wel?quote:Op zondag 14 januari 2007 17:13 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, alleen ultrarechtse mensen zijn (blijkbaar) niet in staat om een objectief oordeel te geven waar NRC staat.
Het hangt er maar net aan waar jij jou midden definieertquote:Op zondag 14 januari 2007 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe meten jullie dat eigenlijk of een krant of tv links of rechts is ? Turven jullie alle commentaren en artikelen of zo ?
Wanneer is een artikel links of rechts ?
Helemaal objectief? Nee. Dat ben ik niet. Maar omdat NRC kritisch is over Graus of een andere dwaas van Geert, wil dat niet zeggen dat NRC links is.quote:
Wat versta jij onder ultra rechts?quote:Op zondag 14 januari 2007 17:13 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, alleen ultrarechtse mensen zijn (blijkbaar) niet in staat om een objectief oordeel te geven waar NRC staat.
Rechts van ultralinks?quote:Op maandag 15 januari 2007 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat versta jij onder ultra rechts?
Rechtser dan de VVD. Maar bij de term extreem-rechts denkt iedereen aan de CD op CP'86, vandaar ultra-rechts.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat versta jij onder ultra rechts?
Als je op de alpen staat lijkt al het ommeland plat.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het hangt er maar net aan waar jij jou midden definieert
En waarom zou iemand als ik als progressief libertarier geen objectieve mening kunnen hebben over het NRC Handelsblad?quote:Op maandag 15 januari 2007 17:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Rechtser dan de VVD. Maar bij de term extreem-rechts denkt iedereen aan de CD op CP'86, vandaar ultra-rechts.
Eigen roem stinkt, floripasquote:Op maandag 15 januari 2007 17:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je op de alpen staat lijkt al het ommeland plat.
Dacht je dat ik het over mijn borsten had, ofzo?quote:
Heb je zulke hangtieten dan dat je er op kan staan? Shit, ik had heel andere fantasieen bij je.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dacht je dat ik het over mijn borsten had, ofzo?
quote:Op maandag 15 januari 2007 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je zulke hangtieten dan dat je er op kan staan? Shit, ik had heel andere fantasieen bij je.
Dat kun je vast wel. Alleen als er mensen aankomen met NRC=links, dan gooi ik er ook een one-liner in. Mensen met een erg rechts blik hebben er een handje van om dat wat redelijkerwijs als centrum/geen kleur te definiëren is als links af te schilderen. Overigens doet links het tegenovergestelde.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
En waarom zou iemand als ik als progressief libertarier geen objectieve mening kunnen hebben over het NRC Handelsblad?
Wat eigenlijk veel triester is, is dat het NRC de beste krant van NL is (samen met het FD), wat veel zegt over wat de kwaliteitsmedia in NL.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:38 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat kun je vast wel. Alleen als er mensen aankomen met NRC=links, dan gooi ik er ook een one-liner in. Mensen met een erg rechts blik hebben er een handje van om dat wat redelijkerwijs als centrum/geen kleur te definiëren is als links af te schilderen. Overigens doet links het tegenovergestelde.
Ik prefereer het FD. De enige krant die niet domweg AP-berichten overtypt.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat eigenlijk veel triester is, is dat het NRC de beste krant van NL is (samen met het FD), wat veel zegt over wat de kwaliteitsmedia in NL.
Maar ben je het met me eens dat die lat best hoger mag liggen?quote:Op maandag 15 januari 2007 17:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik prefereer het FD. De enige krant die niet domweg AP-berichten overtypt.
Toen de Groene Amsterdammer een dagelijkse krant was vond ik dat ook heel prettig. Combinatie financieel dagblad-groene dagelijks zou ik heel prettig vinden.
Dat heb ik nergens beweerd.quote:Op maandag 15 januari 2007 08:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Helemaal objectief? Nee. Dat ben ik niet. Maar omdat NRC kritisch is over Graus of een andere dwaas van Geert, wil dat niet zeggen dat NRC links is.
Nu weet ik niet precies waar 'dat' op slaat, maar het begon met deze opmerking:quote:Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
Dat heb ik nergens beweerd.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:47 schreef Lyrebird het volgende:
Wat betreft Trouw kan ik geen oordeel geven, NRC is zonder meer links.
Ach, ik vind het niet erg dat er wat gekleurd nieuws is. Dat moet natuurlijk niet overdreven worden, maar het maakt een krant toch ook wel een beetje wat het is.quote:Het NRC levert een constante stroom berichten, die gemixt met opinie tot explosief "nieuws" leiden. Je moet sterk in je schoenen staan om daar iedere keer de ontsteker uit te halen. Ik zou willen dat de kranten een striktere scheiding tussen nieuws en opinie naleefden.
Onderbouwing is inderdaad welkom.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:25 schreef Ooster het volgende:
Alles behalve indymedia.nl
zo'n kansloze discussie dit..........
Mijn god ja.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar ben je het met me eens dat die lat best hoger mag liggen?
Je zegt het goed, "Fransico van Jole" de dorpsgek van medialandquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:16 schreef X. het volgende:
Door Fransico van Jole is de NOS een keer als rechtse media neergezet. Dus ja, wie zal het zeggen.
Media is niet in rechts en links in te delen, tenzij ze het zelf zeggen zoals de VARA.
Iemand die de NOS links noemt is waarschinlijk zelf rechts en ziet zijn denkbeelden niet bevestigd. Iemand die het rechts noemt is waarschijnlijk zelf links en ziet zijn of haar denkbeelden ook niet bevestigd.
Ik maak de media nooit uit voor links of rechts, ik verwijt ze dat ze slecht hun werk doen, bagger produceren, niet kunnen rekenen, persberichten zonder nadenken overnemen, het verschil niet weten tussen procent en procentpunt, etc etc etcquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:28 schreef du_ke het volgende:
Maar hij heeft wel een punt. Of je de media voor links of rechts uitmaakt is natuurlijk voornamelijk afhankelijk van je eigen politieke standpunt.
Klopt daar gaat heel wat meer mee fout dan met het zogenaamd links of rechts zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik maak de media nooit uit voor links of rechts, ik verwijt ze dat ze slecht hun werk doen, bagger produceren, niet kunnen rekenen, persberichten zonder nadenken overnemen, het verschil niet weten tussen procent en procentpunt, etc etc etc
Van Jole is inderdaad een halve zool, maar voor de rest ben jij dat eigenlijk ook. Want wat je hier verkondigd is natuurlijk flauwekul.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik maak de media nooit uit voor links of rechts, ik verwijt ze dat ze slecht hun werk doen, bagger produceren, niet kunnen rekenen, persberichten zonder nadenken overnemen, het verschil niet weten tussen procent en procentpunt, etc etc etc
En Van Jole Heeft geen punt in "de leugen regeert" want hij wil zijn broodheren (de media) niet tegen de borst stoten dat ze bagger produceren. Terecht, want hij is het soort gier dat de poepwagen der vaderlandse media rondspuit.
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:53 schreef X. het volgende:
[..]
Van Jole is inderdaad een halve zool, maar voor de rest ben jij dat eigenlijk ook. Want wat je hier verkondigd is natuurlijk flauwekul.
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel, als onderzoek bureaus een persbericht uitsturen dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van de gezondheidszorg dan de gemiddelde nederlander, neemt iedere krant dat over (dit is bebeurt) maar dat dit geen valide conclusie is omdat niet westerse allochtonen van een andere demografische samenstelling zijn dan de gemiddelde nederlander, op dat idee komt geen enkele redactiequote:Wat is 'bagger'? Wat is 'goed je werk doen'? En hoe zeker weet jij dat ze 'allemaal' persberichten overnemen? Ik kan sites en media zat opnoemen die geen persberichten letterlijk overnemen hoor.
Geweldig hoe jij conclusies trektquote:Ik heb nog nooit een persbericht letterlijk op teletekst zien staan of op de radio gehoord. Dus wat jij beweerd is ronduit flauwekul.
Jep, er zijn nivo`s van poep, je hebt varkensgier en paardenmest, maar het blijft poep.quote:Tuurlijk, er worden fouten gemaakt. Je zou bijna zeggen dat het net mensen zijnEn daarbij kun je niet alle media even op 1 hoop vegen. Er zit nogal een verschil tussen de NOS en SBS, om maar eens wat te noemen.
Sorry Piet, maar dit is toch echt veel te kort door de bocht. Jij hebt deze mening en dan zie je dat ook vanzelf steeds bevestigd. Maar alle media op een hoop gooien is echt veel te bout gesteld.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
[..]
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel, als onderzoek bureaus een persbericht uitsturen dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van de gezondheidszorg dan de gemiddelde nederlander, neemt iedere krant dat over (dit is bebeurt) maar dat dit geen valide conclusie is omdat niet westerse allochtonen van een andere demografische samenstelling zijn dan de gemiddelde nederlander, op dat idee komt geen enkele redactie
Autochtone nederlanders uit met de zelfde laag inkomen, lage opleiding achtergrond maken ook vaker gebruik van de gezondheidszorg dan de gemiddelde nederlander, en roken ook vaker, en zijn dikker, eten ongezonder en drinken meer.
[..]
Geweldig hoe jij conclusies trekt
[..]
Jep, er zijn nivo`s van poep, je hebt varkensgier en paardenmest, maar het blijft poep.
Lees de draad ff terug danquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:22 schreef X. het volgende:
Maar wat heeft dit met rechtse en linkse media te maken eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |