Ik kan me voorstellen dat je daar de kriebels van krijgt. En als je bandenpijn helemaal hebt uitgesloten, zou ik de vk misschien toch even bellen. Al was het alleen maar om je gerust te stellen, want van stress gaat het al helemaal niet over. Sterktequote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:37 schreef p_iglet het volgende:
Hier de hele dag al menstruatie achtige krampen. Ook de onderrugpijn die ik tijdens mijn menstruatie normaal altijd heb... En flinke krampen en steken in mijn onderbuik richting liezen.
Voelt allemaal heel vervelend en raar, en wordt er giga onzeker van.
Goh dan mag je me eerst uitleggen hoe ik dat kan doenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je daar de kriebels van krijgt. En als je bandenpijn helemaal hebt uitgesloten,
Goedzo, blij dat we je een beetje minder onzeker makenquote:Op woensdag 3 januari 2007 00:51 schreef p_iglet het volgende:
ok, na even gegoogled te hebben op bandenpijn kom ik tegen dat dat vooral voorkomt bij vermoeidheid, en verergerd na veel lopen enzo.
Nou heb ik de afgelopen 5 dagen gewerkt.. oud en nieuw niet geslapen, maar wel gisteren de hele dag door blijdorp gewandeld... Dus lijkt me een goede mogelijkheid...
Thx voor het meedenken in ieder geval. Voelt een stuk prettiger als er gewoon een logische verklaring voor is. Mocht het aanhouden bel ik morgen tijdens kantooruren wel de VK.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ga zo m'n mail eens beantwoorden
Oh, en mannen raken dat gewicht nooooooooooit meer kwijt!
13:58 was het he?quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:42 schreef E.T. het volgende:
shit, post weg![]()
Senni, ishelemaal goedgekeurd oYo!![]()
p_iglet, als ik jou zo lees denk ik voornamelijk aan bandenpijn en groeipijn.
In de eerste maanden groeit je baarmoeder zo absurd hard, dat dat best pijn kan doen. Over het algemeen is dat een 'doffe' pijn, beetje alsof er een baksteen in je onderbuik ligt als je ongesteld bent.
bandenpijn is vaak een scherpere pijn, meer richting spierpijn. In het begin vaak doorstralend naar de liezen, over een paar maanden ook vanuit je taille naar je navel toe.
Hier alles rustig. Vanmorgen (na een week vakantie) Saskia naar kdv gebracht. Die meiden hadden ook allemaal wel verwacht dat ik ondertussen wel bevallen zou zijn, maar nee dusZo maar even 'grote' boodschappen doen en de rest van de dag beetje rusten en hangen.. kijken of die volle maan wat gaat doen
de bakerpraatjes zijn wat onduidelijk over of dat nou het tijdstip van geboorte moet zijn, of de tijd dat 't gaat beginnenquote:
Nikky, valt echt mee hoor keizersnede.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:29 schreef nikky het volgende:
[..]
17 januari sta ik op de planning
Voor jou dus ook spannend!!
quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:26 schreef easy-going het volgende:
Slaapbeep:
[afbeelding]
MELDPLICHT JAH!
E.T. heeft hierop gewacht ... nu mogen jullie samen
Niet normaal he? Je zou bijna gewoon niet meer aan het werk gaan of zelf wat opstarten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:49 schreef Stiemie het volgende:
![]()
![]()
HALELUJA!
![]()
![]()
![]()
Toen ik thuiskwam lag er een folder van 1 van de kinderdagverblijven waar we info hadden aangevraagd. Ik ben me rotgeschrokken: Voor 3 dagen per week 758,39 euro per maand...
Meteen op toeslagen.nl gekeken en we betalen na aftrek van de belasting nog 459 per maand. Wat een geld zeg!!!
Is dit gewoon een hele dure of moeten we echt op dit bedrag rekenen?
Ps: o dat ziet er leuk uit zeg die winkel Slaapmeisje. Wil ik zeker eens gaan kijken! Dankjewel!
Wij betalen 498,- voor 2 dagen dus dat klopt wel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:49 schreef Stiemie het volgende:
![]()
![]()
HALELUJA!
![]()
![]()
![]()
Toen ik thuiskwam lag er een folder van 1 van de kinderdagverblijven waar we info hadden aangevraagd. Ik ben me rotgeschrokken: Voor 3 dagen per week 758,39 euro per maand...
Meteen op toeslagen.nl gekeken en we betalen na aftrek van de belasting nog 459 per maand. Wat een geld zeg!!!
Ik ook...quote:
Oei Nikky dat heb ik ook! Ik heb normaal maat 38 maar nu maat 40, en mijn benen zijn vanaf knie tot teen nu zo'n beetje een recht model (model boomstam wel te verstaan)quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:04 schreef nikky het volgende:
Om een impressie te geven van mijn opgezette enkels en voeten hier een test. Normaal heb ik deze slippers in de zomer en swinters in huis aan. Ik heb schoenmaat 38 en is maat 39 slipper.
[afbeelding]
Ik voel me gewoon kut, kut en zwaar kut. mijn knieën zijn ook gewoon twee keer zo dik. Mijn benen zijn idd net boomstammen. tussen de wreef van mijn voet en mijn tenen doet het gewoon pijn van de spanning, mijn vingers ( gewrichten ) doen zeer en is lastig met tikken. Dan kan men wel gaan zeggen dta ik op de bank moet gaan liggen maar dat ik ook niet. Ik knijp dan ook mijn ene been af op welke kant ik dan lig. En mijn gehele maaginhoud komt naar boven omdat ukkiequote:Op donderdag 4 januari 2007 00:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oei Nikky dat heb ik ook! Ik heb normaal maat 38 maar nu maat 40, en mijn benen zijn vanaf knie tot teen nu zo'n beetje een recht model (model boomstam wel te verstaan)
Klote he...ik ben het ook erg zat nu hoor, ik snap wat je voelt. Alles doet zeer enzo, het is dat ik nu echt de dagen kan tellen maar anders..Nog iets gehoord van het ziekenhuis btw?
Awwww meissie..het is ook echt zwaar klote, ik herken echt alles, heb precies dezelfde klachtenquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik voel me gewoon kut, kut en zwaar kut. mijn knieën zijn ook gewoon twee keer zo dik. Mijn benen zijn idd net boomstammen. tussen de wreef van mijn voet en mijn tenen doet het gewoon pijn van de spanning, mijn vingers ( gewrichten ) doen zeer en is lastig met tikken. Dan kan men wel gaan zeggen dta ik op de bank moet gaan liggen maar dat ik ook niet. Ik knijp dan ook mijn ene been af op welke kant ik dan lig. En mijn gehele maaginhoud komt naar boven omdat ukkiedaartegen drukt.
Morgen en vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor verschillende afspraken. Intakes/onderzoeken/controles. Maar voor de rest niets gehoord..
Ik kan gewoon geen reet meer maar de huishoudelijke taken gaan ook door. Gelukkig ben ik netjes en hoef ik niet zoveel te doen maar tja, onder sommige dingen kom je gewoon niet uit.
Ik ben het gewoon verschrikkelijk zat en nou gewoon..
Psies. We zijn geen aanstellers. De rest heeft last nog van de zwangerschapsdementiequote:Op donderdag 4 januari 2007 00:42 schreef Vivi het volgende:
Maar goed, ik zeg steeds maar tegen mezelf dat het nog maar even is anders zou ik ook zwaar labiel worden hoor als ik zo nog een half jaar verder moest.
Ja, en een sexleven ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Psies. We zijn geen aanstellers. De rest heeft last nog van de zwangerschapsdementieNiemand staat met 8.5 maand in de sportschool
. Boodschappen doen kan ik nog inkomen op de fiets ook nog wel. Sportschool is overdreven.
Succes met je meissie. Ik ben trouwens bang dat er niet veel op de echo van het koppie te zien is als ze al zo ver heen isquote:Op donderdag 4 januari 2007 01:22 schreef Liopleurodon het volgende:
Ah Pinkelmeisje, lekker lang geslapen.
Doet mijn meisje ook: gisteren zelfs de controle bij de VK gemist omdat ze de hele middag lag te slapen![]()
Vandaag is ze alsnog gegaan en doorgestuurd voor een extra echo morgen...
Veel vruchtwater en 'moeilijk contact met kind te maken' wat dat dan ook mag betekenen.
Verder is hij flink actief hoor (een beetje te actief voor moeders)
Nou ja, we zullen het wel zien morgen. Ben best benieuwd of het koppie goed te zien is, zo diep in het bekken (39wk).
quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:29 schreef pinkelmeisje het volgende:
is iedereen al in zijn bedje gekropen???
jeetje vivi nikky wat een vocht niet normaal meer ik snap dat je niets meer kan.
ik ben ook even uit het veld geslagen hier dan om de 5 dan om 7 en dan om 15 min een wee maar niks wat voor ontsluiting zorgt doet wel zeer volgens mij kan je je beter gewoon niet laten strippen het helpt niet genoeg en doet echt zeer
kl**#3%78grr beter echte weën doet ook pijn maar die doen teminste nog wat word hier echt gek van!!!
Ja ik heb nog een vriendin die met mij meegaat dan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:52 schreef pinkelmeisje het volgende:
beter krijg je als nog eerder je keizersnee kan je man/vriend of je maatje teminste mee ik zou dit ook niet helemaal alleen willen doen.
je heb zeker nog wel iemand die anders met je mee kan??
al is dat niet ideaal natuurlijk maar beter dan niemand toch?
Pfff tis nu wel heel heavy jaquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:04 schreef nikky het volgende:
Om een impressie te geven van mijn opgezette enkels en voeten hier een test. Normaal heb ik deze slippers in de zomer en swinters in huis aan. Ik heb schoenmaat 38 en is maat 39 slipper.
ow gelukkig zeg dat is zeker wel een hele gerust stelling ik zou anders ook gewoon niet gaan ofzo alleen dan maar helemaal nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 02:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja ik heb nog een vriendin die met mij meegaat dan..
Vivi en Nikky, elke zwangerschap is anders! Bij mijn eerste was ik de dag voor de bevalling (39 weken, 3 dagen zwanger) nog aan het tapdansen, met benen in de lucht gooien en al, totaal nergens last van gehad. Bij de tweede lag ik met 4 maanden al op apegapen en heb ik heel het arsenaal van olifantenpootjes en maagzuur en krampen etcetera doorlopen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Awwww meissie..het is ook echt zwaar klote, ik herken echt alles, heb precies dezelfde klachten
been wat wordt afgeknepen, zware spierkrampen, buik die raar aanvoelt, gekke steken in m'n doos
en ja idd ook maagzuur en benauwd als je ligt...slapeloosheid..het is gewoon niet leuk meer en dan helemaal niet als er steeds mensen zijn die zeggen "Goh! IK zat nog met 8 1/5 maand gewoon in de kroeg hoor en ik sportte zelfs nog blabla"
Dan denk ik dus dat ze mij een aansteller vinden terwijl ik dus echt niet kleinzielig ben ofzo
Maar goed, ik zeg steeds maar tegen mezelf dat het nog maar even is anders zou ik ook zwaar labiel worden hoor als ik zo nog een half jaar verder moest.
Nee, we blijven voorlopig lekker apart wonen, we zijn praktisch buren dus voor de praktische kant is het geen probleem, we wonen 2 minuten lopen van elkaar af en we zijn al altijd bij elkaar eigenlijk...de kleine krijgt ook een bedje bij hem, maar de main-station is bij mij zeg maarquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Gewoon tegen hem zeggen dat je per direct met zwangerschapsverlof gaat en dat hij over 2-3 maanden weer eens mag aankloppen.
En als hij dan gaat sputteren zeg je heel lief 'nou vooruit, dan wil ik nog wel wat dingetjes voor je doen, maar dan vanuit huis, want anders red ik het niet'.
En anders toch ermee kappen.
Gaan jij en je vriendje nu trouwens ook samenwonen? Of nog eventjes apart?
Precies, dat geeft net dat beetje meer lucht zeg maar..anders is het meteen van niks naar een complete gezinssituatie, in nog geen jaar. Dat is het natuurlijk sowieso al, maar de druk is wat minder omdat je soms ff lekker een avondje voor jezelf kan nemen. Ik weet het niet anders uit te leggen maar het voelt gewoon wat beter en natuurlijker dan nu heel geforceerd " gezin" te gaan spelen met een doorzonwoning zeg maar..en wat in het vat zitquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker zo houden dan toch? Idd zullen jullie meestal wel bij elkaar zijn maar als je allebei iig nog je eigen plekje hebt is dat toch wel heel lekker zo.
Herkenbaar, ik ben van ouders naar samenwonen met kind gegaan.... da's geen kattenpis hoorquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies, dat geeft net dat beetje meer lucht zeg maar..anders is het meteen van niks naar een complete gezinssituatie, in nog geen jaar. Dat is het natuurlijk sowieso al, maar de druk is wat minder omdat je soms ff lekker een avondje voor jezelf kan nemen. Ik weet het niet anders uit te leggen maar het voelt gewoon wat beter en natuurlijker dan nu heel geforceerd " gezin" te gaan spelen met een doorzonwoning zeg maar..en wat in het vat zit![]()
Het is verboden om te werken vanaf weeek 36 en geregeld bij de wet. Dit heeft hij maar te accepteren.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:38 schreef Vivi het volgende:
Misschien even een domme vraag maar ik ben nu 36 weken en nog geen spoor van euhh...borstvoeding-activiteit
Is dit normaal?
Verder loop ik een beetje te balen, ik klus af en toe nog wat bij voor mijn exbaas (administratief) maar die schijnt dus het begrip `zwangerschapsverlof" niet zo goed te hebben begrepen..nu was eerst de deal dat ik dat vanuit mijn eigen huis zou doen maar dat kan nu blijkbaar weer niet en nu moet ik steeds bij hem komen (hij haalt me dan wel op) maar ik vind het gewoon te zwaar om zo vroeg op te staan ook al is het maar 2 dagen per week...ik slaap amper en ben blij als ik om 8 uur ' s ochtends een keer mijn ogen dicht kan doen..verder zit ie de hele dag zware shag te dampen
Ik heb het al aangegeven dat ik het niet zo relaxed vind en ook dat ik eigenlijk niet de hele dag in een bureau stoel kan zitten maar nu wil ie me dus voor halve dagen...het komt dus niet echt aan
Mijn hoofd staat er gewoon niet naar numaar hij blijft er op hameren dat ik kom ook al zit ie vervolgens de halve dag te mekkeren over zijn vrouw die er pas met een ander vandoor is gegaan..
begrijp me goed, ik wil dit bijbaantje wel graag houden want straks komt het me goed van pas dus ik moet nu wel even een tactvolle oplossing bedenken, al heb ik er niet echt de energie voor aangezien hij echt een enorme plaat voor zijn hoofd heeft blijkbaar.
Verder kijk ik er nu al tegenop om straks weer aan het werk te moeten (mijn reguliere werk)
ik zie het helemaal niet zitten om zo'n klein ukkie van 14 weken 3 dagen in een KDV te stoppen..maar ja, ik heb ook niet echt de financiele middelen om thuis te blijven, dus ik zal toch wat moeten
Klote. Mijn voeten zijn nu nog dikker. Je ziet gewoon deuken in de enkel aan de bovenkant. Het is nu ook niet meer zo zacht maar eerder een beetje hard nu rondom mijn enkels.quote:
Oh oke, niks aan de hand dusquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:33 schreef E.T. het volgende:
vivi, bij mij is er ook niks te merken van borstvoedingsactiviteit hoorHad ik bij Saskia ook niet en die is er toch best groot mee geworden
![]()
Ik ben rond de 20wk deze zwangerschap 1 druppel verloren in m'n bh (en dat was alleen te zien doordat die zwart was), maar niet merkbaar.
Jazeker..'tis maar 2 ochtendjes per week ofzo, maar zelfs dat is me nu al te veel eikquote:Ik zou wel bij je beunbaas zwangerschapsverlof aankaarten. Al is het maar in 'subtiele' hints als 'je weet dat zwangeren niet meer mogen werken he, als ze zo ver zijn als ik" of "goh, kennis van me die net zo ver is als ik, zit nu lekker met d'r benen omhoog omdat ze verplicht zwangerschapsverlof heeft".
Wou hij je anders tot aan de bevalling ofzo laten werken?
Wat hier enorm hielp tegen enorm opgezette voeten, was benen omhoog, boekjes erbij, drinken erbij en gewoon lekker niets doenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Klote. Mijn voeten zijn nu nog dikker. Je ziet gewoon deuken in de enkel aan de bovenkant. Het is nu ook niet meer zo zacht maar eerder een beetje hard nu rondom mijn enkels.
Maar goed. Nog 13 dagen. Ik doe wel 13 dagen geen fuck in huis dan en ik vraag wel aan vriendinnen of ze voor me willen koken aangezien ik pijn in mijn enkels heb als ik loop. Ik kan gewoon niet meer.
Lief dat je het vraagt
Je kunt het je niet meer voorstellen, emotioneel of praktisch gezien? Ach nou ja, weet je, het is nu goed zo en hoe het zich ontwikkeld...dat zien we vanzelf welquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:34 schreef Moonah het volgende:
Jeeeeuuhheeeu! Een Pinkelbaby!
Viev, ik vraag me af of jullie 'twee-huizen-idee' lang stand gaat houden. Mijn lief had eerst ook zo'n plan, waar ik me maar bij neer had gelegd. Maar nú kunnen we ons echt totaal niet meer voorstellen dat we apart zouden wonen (was ook bij elkaar om de hoek).
En qua werk, niks 'hints geven'. Duidelijk zijn. Dit is nu gewoon te zwaar, punt.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:54 schreef nikky het volgende:
Pinkelmeisje![]()
gefeliciteerd met je wolkje
Leuk zo thuiskomen met de verassing dat er een beep is
[..]
Het is verboden om te werken vanaf weeek 36 en geregeld bij de wet. Dit heeft hij maar te accepteren..
Als er iets met jou gebeurd dame waardoor jij ziek wordt of arbeidsongeschitk raakt, je bent dan niet verzekerd. Hou daar heel goed rekening mee!!. En dan boeit het me niet dat je er beunt. Hij heeft maar mooi rekening met je te houden. Jij en je kindje gaan voor.
Pfff..omslachtig allemaal hequote:Vandaag ziekenhuis geweest. Niet veel aan. Beetje bloed prikken en vragenforumuliertje vanwege de anestist. Ik mag dan vanaf 12 uur snachts niet meer werken. Lekker dan als je pas smiddags mag ofzo. Ik weet nog niet hoe laat en hoe en wat. Dat zal ik morgen wel horen denk ik aangezien ik dan een sectio spreekuur heb en een controle.
Dat dat allemaal niet op 1 dag kan he.
Fijn zulke vriendinnen! Jammer dat ze die laatste dagen ook niet van je kunnen overnemen even soms hequote:Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Klote. Mijn voeten zijn nu nog dikker. Je ziet gewoon deuken in de enkel aan de bovenkant. Het is nu ook niet meer zo zacht maar eerder een beetje hard nu rondom mijn enkels.
Maar goed. Nog 13 dagen. Ik doe wel 13 dagen geen fuck in huis dan en ik vraag wel aan vriendinnen of ze voor me willen koken aangezien ik pijn in mijn enkels heb als ik loop. Ik kan gewoon niet meer.
Lief dat je het vraagt
3 pakken luiers liggen eronderquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
Nikky, heb je het voeteneind van je bed al iets omhoog gedaan? Is heel makkelijk te doen door een paar kussens of een opgerolde deken onder je matras te doen. Dan lig je iig 's nachts (af en toe) nog een beetje met je benen omhoog. Is ook wel lekker.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:15 schreef linda856763 het volgende:
Pinkelmeisjegefeliciteerd!
Nikky sterkte hoor! (je bedoelde zeker: niet meer eten ipv niet meer werken vanaf 12 uur ?)
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:19 schreef nikky het volgende:
[..]
3 pakken luiers liggen eronderal vanaf week 20 ofzo
Ik was bang voor spataderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |