Ze wisten het toch niet?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:13 schreef _The_General_ het volgende:
Ik vind het uberhaupt veel weg hebben van belediging en of rascisme. Schijnbaar mag men de Paus voor de gek houden ( 538 reclame ) en Staphorst ( TMF ).
Je kan daar gewoon een vergunning voor aanvragen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:14 schreef Angelotus het volgende:
zowiezo mag je nu nog geen vuurwerk afsteken, ook tmf niet. Dat was al fout van ze. Dan hebben ze ook nog eens illegaal vuurwerk door een illegaal laten afsteken. Dat is ook al zo fout.
Nee, het afsteken was illegaal en de opruimkosten moeten ze betalen, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:12 schreef arneaux het volgende:
Het gaat er geloof ik om dat 300 meter verder een jongen werd begraven. En het wordt dus niet zo op prijs gesteld dat ze tegelijkertijd wat vuurwerk en Ali B afstaken.
Nou als dat hetgene is wat ze meer bezighoud, gun ik ze dat niet eens.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee, het afsteken was illegaal en de opruimkosten moeten ze betalen, daar gaat het om.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:15 schreef Angelotus het volgende:
[..]
http://frontpage.klifix.nl/?p=834
quote:TMF was helaas niet op de hoogte van dit feit. Was TMF dat wel geweest dan hadden wij, vanzelfsprekend uit respect voor de overledene en zijn nabestaanden, de lancering niet plaats laten vinden op de desbetreffende locatie.
Nu draaf je door. Ze stonden gewoon in het centrum en tja, logischerwijs staat daar ook een kerk.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:18 schreef _The_General_ het volgende:
De locatie is bewust gekozen om mensen te beledigen. Dat is natuurlijk duidelijk !
eeeeh TMF (muziekzender) eeeeeh Ali B (artiest)....quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:20 schreef Panic_A het volgende:
Waarom staat dit in muziek?
Staphorst was bewust uitgekozen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:20 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nu draaf je door. Ze stonden gewoon in het centrum en tja, logischerwijs staat daar ook een kerk.
Ik zou een flitser kopenquote:Op vrijdag 29 december 2006 15:23 schreef Angelotus het volgende:
Die ratten hebben alles laten liggen:
[afbeelding]
Ja, dat snap ik.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Staphorst was bewust uitgekozen.
is niet mijn fotoquote:
En niet omdat Staphorst de actie zo ontzettend zou kunnen waarderen.quote:
Ach. Het gaat mij erom dat in zon zwaar gelovige gemeenschap er blijkbaar zwaarder word getild aan wat rotzooi als het verpesten van een begravenis even verder op.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En niet omdat Staphorst de actie zo ontzettend zou kunnen waarderen.
Kortom, Staporst blaast zelf de boel ook op (wellisaar geen vuurwerk, maar toch...)quote:Ikzelf was bij de begravenis aanwezig, wij hebben niks gemerkt van welk vuurwerk dan ook, wel zagen we na afloop op het marktplein waar de auto's geparkeerd stonden dat er vuurwerk lag (afgestoken)
Dit zou dus al voor de begravenis gebeurt moeten zijn....
kortom: niks gemerkt, nergens last van gehad...
Het is gewoon triest dat je per sé wilt provoceren in een zwaar gelovige gemeenschap als Staphorst. Laat die mensen daar nou toch. Het enige wat ze nu gekweekt hebben is nog meer apathie. Dit soort acties bevestigen echt alleen maar de vooroordelen die inwoners van Staphorst zouden hebben...quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:28 schreef arneaux het volgende:
Ach. Het gaat mij erom dat in zon zwaar gelovige gemeenschap er blijkbaar zwaarder word getild aan wat rotzooi als het verpesten van een begravenis even verder op.
Ah. Dan moeten ze helemaal niet zeiken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:31 schreef Adfundum het volgende:
Berichtje van de FP ( [upd] TMF biedt excuses aan Staphorst aan ) :
[..]
Kortom, Staporst blaast zelf de boel ook op (wellisaar geen vuurwerk, maar toch...)
Blijft natuurlijk een kinderachtige actie van TMF maar het is dan ook een zender voor kinderen.
Het is niet mijn probleem dat ze daar in dat dorpje vooroordelen hebben over de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is gewoon triest dat je per sé wilt provoceren in een zwaar gelovige gemeenschap als Staphorst. Laat die mensen daar nou toch. Het enige wat ze nu gekweekt hebben is nog meer apathie. Dit soort acties bevestigen echt alleen maar de vooroordelen die inwoners van Staphorst zouden hebben...
Dat doet weinig ter zake, of het jouw probleem is of niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:32 schreef arneaux het volgende:
[..]
Het is niet mijn probleem dat ze daar in dat dorpje vooroordelen hebben over de rest van de wereld.
Ook niet mijn probleem. Daarom woon ik er ook niet. Maar ik heb ook niet de behoefte de onbeschofte boer daar uit te hangen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:32 schreef arneaux het volgende:
Het is niet mijn probleem dat ze daar in dat dorpje vooroordelen hebben over de rest van de wereld.
De url die jij als homepage hebt staan maakt dit verhaal dan weer compleet ongeloofbaarquote:Op vrijdag 29 december 2006 15:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is gewoon triest dat je per sé wilt provoceren in een zwaar gelovige gemeenschap als Staphorst. Laat die mensen daar nou toch. Het enige wat ze nu gekweekt hebben is nog meer apathie. Dit soort acties bevestigen echt alleen maar de vooroordelen die inwoners van Staphorst zouden hebben...
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:37 schreef arneaux het volgende:
We verwachten van Moslims alle tolerantie die wij nodig hebben, maar als er dan in onze Christelijke gemeenschap een keer iets gebeurd staat de boel op stelten? Wat een kul.
Geef mij eens die link van die andere topics ...quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:40 schreef Teije het volgende:
[edit]User met capslock problemen en een slotjessyndroom tikt wat
Dat heeft er geen reet mee te maken. Als TMF echt zo tof zou zijn en iets met Staphorst zou willen doen, dan hadden ze wel een leuke lanceringsparty georganiseerd in samenspraak met de gemeente. Of er nu een begrafenis is of niet, het is gewoon een teken van gebrek aan fatsoen om ergens onaangekondigd met veel bombarie vuurwerk af te steken zonder vergunning o.i.d.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:37 schreef existenz het volgende:
De url die jij als homepage hebt staan maakt dit verhaal dan weer compleet ongeloofbaar![]()
bron: Origineel berichtquote:Ali B vervolgd om vuurwerk Staphorst
AMSTERDAM - Ali B wordt aangeklaagd door de gemeente Staphorst. De gemeente en de politie van het Overijsselse dorp ondernemen stappen tegen muziekzender TMF en de rapper omdat zij woensdag vuurwerk afstaken op het dorpsplein.
Met het afsteken van de vier honderduizendklappers lanceerden zij het nieuwe radiostation van de zender. Zij verstoorden hiermee echter de begrafenis van een 19-jarige jongen.
Op de website van de gemeente staat te lezen dat Ali B wordt vervolgd voor het afsteken van illegaal vuurwerk. TMF zal door de gemeente worden gesommeerd de kosten voor het opruimen van het vuurwerk te betalen.
Excuses
Eerder boden TMF en Ali B al hun excuses aan voor het vuurwerkincident. Zij zeiden niet te hebben geweten dat de begrafenis op hetzelfde moment plaatsvond. "Ik baal er erg van", schrijft de rapper op zijn website. "We waren daar niet van op de hoogte, anders hadden we het hele gebeuren afgeblazen."
Het management van Ali B verklaarde vrijdagmiddag nog niet officieel op de hoogte te zijn gebracht van de juridische stappen die tegen de artiest worden genomen.
Draai het nu eens om? Je bent wel zwart-wit bezig zeg.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:37 schreef arneaux het volgende:
We verwachten van Moslims alle tolerantie die wij nodig hebben, maar als er dan in onze Christelijke gemeenschap een keer iets gebeurd staat de boel op stelten? Wat een kul.
Het blijft natuurlijk wel een Marokkaan hèquote:Op vrijdag 29 december 2006 15:46 schreef DenniZZ het volgende:
Getuigt niet echt van RESPECT! waar hij zelf altijd zijn mond van vol heeft...
Nee, jij loopt te zeiken over een buitenlander die vuurwerk afsteekt voor oud&nieuw dat dat provocerend is voor die christelijke apen in Staphorst, maar het woord "aars" zal dat niet zijn voor ze?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat heeft er geen reet mee te maken. Als TMF echt zo tof zou zijn en iets met Staphorst zou willen doen, dan hadden ze wel een leuke lanceringsparty georganiseerd in samenspraak met de gemeente. Of er nu een begrafenis is of niet, het is gewoon een teken van gebrek aan fatsoen om ergens onaangekondigd met veel bombarie vuurwerk af te steken zonder vergunning o.i.d.
En dan ook nog eens de zooi laten liggen, wat voor een signaal wil TMF hiermee afgeven?
Kansloos dit.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:49 schreef existenz het volgende:
Nee, jij loopt te zeiken over een buitenlander die vuurwerk afsteekt voor oud&nieuw dat dat provocerend is voor die christelijke apen in Staphorst, maar het woord "aars" zal dat niet zijn voor ze?![]()
![]()
Nee ik meet met gelijke maten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Draai het nu eens om? Je bent wel zwart-wit bezig zeg.
Ali B kent alleen rezpect met een z. o.O Hij liep laatst tegen Balkenende ook heel fout te doen in een programma.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:46 schreef DenniZZ het volgende:
ga toch weg man .. hoe moet hij nou weten dat er tegelijkertijd een begrafenis plaatsvindt .. niet goed gepland door TMF ja, dat zou nog wel kunnen, maar om nou een ingehuurde artiest aan te klagen terwijl die gewoon zijn werk doet .. pffquote:Op vrijdag 29 december 2006 15:46 schreef DenniZZ het volgende:
Als je met gelijke maten had gemeten, had je het hele begrip 'Moslim' er niet bijgehaald. Om de simpele reden dat dit niets, maar dan ook werkelijk echt niets met de Islam te maken heeft.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:04 schreef arneaux het volgende:
Nee ik meet met gelijke maten.
Ik had ook Boedisten kunnen zeggen, of ouderen, of jongeren, of smurfen. Het gaat mij om tollerantie.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als je met gelijke maten had gemeten, had je het hele begrip 'Moslim' er niet bijgehaald. Om de simpele reden dat dit niets, maar dan ook werkelijk echt niets met de Islam te maken heeft.
Maar dat deed je niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:36 schreef arneaux het volgende:
Ik had ook Boedisten kunnen zeggen, of ouderen, of jongeren, of smurfen. Het gaat mij om tollerantie.
Dat hele begrafenis gebeuren is iets waar TMF niet van om de hoogte was, bovendien hebben ze daarvoor excuses aangeboden. Op de frontpage in de reacties wordt er zelf gesteld dat ze niks gehoord hebben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar dat deed je niet.
Maar jij vindt het dus een teken van intollerantie dat een gemeente niet blij is met een onaangekondigde illegale vuurwerk-actie vlakbij een begrafenis, waar ook nog eens alle zooi van is blijven liggen?
TMF had betere voorbereidingen moeten treffen, het is tenslotte een proffessioneel bedrijf.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:43 schreef arneaux het volgende:
Dat hele begrafenis gebeuren is iets waar TMF niet van om de hoogte was, bovendien hebben ze daarvoor excuses aangeboden. Op de frontpage in de reacties wordt er zelf gesteld dat ze niks gehoord hebben.
En ach, er ligt een keer wat rotzooi in dat kutdorp, wat maakt het uit. Ze hebben toch heel de dag geen fuck te doen, kennen ze daar mooi mee bezig.
Wat is er tegen om een spontane actie te ondernemen? Je doet alsof die mensen in Staphorst een stel randebielen zijn die niet tegen een stootje kunnen. Als iedereen altijd maar op eieren moet lopen om elkaar tevreden te houden word het maar saai hoor.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
TMF had betere voorbereidingen moeten treffen, het is tenslotte een proffessioneel bedrijf.
En die laatste statement gaat natuurlijk al helemáál nergens over.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:34 schreef Angelotus het volgende:
raar dorp. Moet ik dan denken aan bijvoorbeeld die film met Harrison Ford in dat rare baardendorpje?
Spontane actie is niets mis mee, wel als het:quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:47 schreef arneaux het volgende:
[..]
Wat is er tegen om een spontane actie te ondernemen? Je doet alsof die mensen in Staphorst een stel randebielen zijn die niet tegen een stootje kunnen. Als iedereen altijd maar op eieren moet lopen om elkaar tevreden te houden word het maar saai hoor.
Betreffende de rotzooi wil ik je nageven dat ze dat hadden kunnen, en misschien wel moeten, opruimen. Maar nogmaals, de mensen die daar wonen hangen alleen nogal aan hun geloof, en dat is prima, maar dat betekend niet dat t allemaal breekbare kinderzieltjes zijn, toch.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Spontane actie is niets mis mee, wel als het:
a: Illegaal is
b: een hoop rotzooi met zich brengt wat niet opgeruimd wordt
c: puur ter provocatie is
Dat zou nou eindelijk eens leuke televisie zijn op TMFquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:49 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Ali B mag van geluk spreken dat hij niet met hooivorken en zeisen is gelyncht op datzelfde dorpsplein.
Waar staat dat dat niet mág?quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:53 schreef Silver_Shark het volgende:
Ali B moet vervolgt worden van wegen:voor 31 december. Illigaal vuurwerk capuchon dragen terwijl het niet mag Aangestoken met aansteker ipv Aansteeklont te dicht bij de vuurwerk staan.
ben ik wat vergeten?
Opeens wordt het duidelijk... TMF is een professioneel bedrijf whoehahahahaquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
TMF had betere voorbereidingen moeten treffen, het is tenslotte een proffessioneel bedrijf.
Daarnaast was er een begrafenis bezig, 200 meter verderop.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:10 schreef _The_General_ het volgende:
Zeer goede zaak. Niet alleen Ali B maar ook de TV zender die het "grapje" heeft opgezet.
Ik ben tegen die echte Gristenen. Maar je moet ze evengoed met respect behandelen. Als iemand dit naast een Moskee had gedaan was Nederland te klein geweest!
Zeker niet, maar het blijft triest om enkel naar Staphorst te gaan om te provoceren.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:53 schreef arneaux het volgende:
Betreffende de rotzooi wil ik je nageven dat ze dat hadden kunnen, en misschien wel moeten, opruimen. Maar nogmaals, de mensen die daar wonen hangen alleen nogal aan hun geloof, en dat is prima, maar dat betekend niet dat t allemaal breekbare kinderzieltjes zijn, toch.
Je hebt je lekker ingelezen zie ik. Goed bezig meid.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:57 schreef Roellio het volgende:
[..]
Daarnaast was er een begrafenis bezig, 200 meter verderop.
TMF
Ali B.
Ach voor mij part hadden ze in Volendam gaan staan, of op de Dam of in 1 of andere polder in Drenthe. Wat maakt het uit.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het blijft triest om enkel naar Staphorst te gaan om te provoceren.
Jammer dat jij niet in dat graf lag.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:57 schreef arneaux het volgende:
[..]
Je hebt je lekker ingelezen zie ik. Goed bezig meid.
Goede repliek meid.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:59 schreef Roellio het volgende:
[..]
Jammer dat jij niet in dat graf lag.
Ja, het is toch geen hobbyclub te noemen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:56 schreef TeChNo2 het volgende:
Opeens wordt het duidelijk... TMF is een professioneel bedrijf whoehahahaha![]()
dalijk ga je Ali Bouali nog uitmaken voor rasartiest...grapjas!
quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:59 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
http://www.vetvuurwerk.nl/tips.html
astu
Als ze flink waren geweest waren ze naar een clubhuis van de Hell's Angels gegaan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:58 schreef arneaux het volgende:
Ach voor mij part hadden ze in Volendam gaan staan, of op de Dam of in 1 of andere polder in Drenthe. Wat maakt het uit.
Dus het gaat je wel degelijk om de inwoners van Staphorst?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als ze flink waren geweest waren ze naar een clubhuis van de Hell's Angels gegaan.
Nee, om het feit dat het een slappe actie is.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:03 schreef arneaux het volgende:
Dus het gaat je wel degelijk om de inwoners van Staphorst?
Nagoed, dit word een welles nietus discussie en daar heb ik geen zin in. Soit.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, om het feit dat het een slappe actie is.
Daar is ie iets te oud voor. Dus krijg je een boete voor het afsteken van het vuurwerk. Mocht het illegaal zijn dan valt die boete iets hoger uit.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:00 schreef markvt het volgende:
Krijgt hij nu ook een flinke straf bij halt of komt hij er met niets vanaf, zou het onterecht vinden dat je voor smokkelen of afsteken hier als normale jongere een flinke straf voor krijgt, en dat hij niets zou krijgen.
Het zou niet meer dan terecht zijn als hij met zijn voorbeeldfunctie het 10 voudige aan taakstraf zou moeten doen bij halt.
Dat is je eigen sitequote:Op vrijdag 29 december 2006 15:15 schreef Angelotus het volgende:
[..]
http://frontpage.klifix.nl/?p=834
Het gaat ook niet zo zeer om die begrafenis (en ik snap ook niet dat er continue bij moet staan dat het om een 19-jarige jongen gaat, alsof het bij een bejaarde vrouw geen probleem zou zijn), maar om de actie an sich.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:10 schreef PLAE@ het volgende:
k hoor net dat die begrafenis pas om half 3 was en die actie een stuk eerder. Snap de ophef dus niet zo.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik had wel willen weten wat er was gebeurd als er een stuk vuurwerk van TMF in het gezicht van een omstander was ontploft...
Waar de neuk gaat dit over?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:08 schreef Angelotus het volgende:
En terecht! Schandalig! Geintje, hij wist het niet, wat doe je eraan?
Vind ik ook. Pak dan TMF aan. Die kutzender wordt toch niemand blij van.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:41 schreef milagro het volgende:
Intens ongelukkige samenloop van, ja, maar dan kan die Ali A. niets aan doen, B. niets aan doen C. niets aan doen.
Om hen dan toch te pakken met dit zou wel een beetje flauw zijn.
Op zich kan je ook overdrijven eigenlijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:26 schreef longinus het volgende:
Een hele domme aktie, ze wilde publiciteit door te provoceren en dat is dus blijkbaar gelukt.
Hard aanpakken, als toonbeeld voor respect zulke stunts flikken
Ik denk eigenlijk dat je als gemeente niet anders kán dan aangifte doen. Er zijn tenslotte wetten overtreden. Als de gemeente niets zou ondernemen, dan zouden ze nog aanklachten kunnen verwachten van jongeren die in dezelfde gemeente een boete en/of taakstraf hebben gekregen voor hetzelfde delict.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:30 schreef jogy het volgende:
Op zich kan je ook overdrijven eigenlijk.
Daarmee is de kous toch af, dan? Toch?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat je als gemeente niet anders kán dan aangifte doen. Er zijn tenslotte wetten overtreden. Als de gemeente niets zou ondernemen, dan zouden ze nog aanklachten kunnen verwachten van jongeren die in dezelfde gemeente een boete en/of taakstraf hebben gekregen voor hetzelfde delict.
Ja, lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:35 schreef arneaux het volgende:
Daarmee is de kous toch af, dan? Toch?
Nee, dit krijgt gegarandeerd nog een staartje.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:35 schreef arneaux het volgende:
[..]
Daarmee is de kous toch af, dan? Toch?
Daar ben ik het op zich ook niet mee oneens hoor, laat Ali-B maar even in een bejaardenhuis afwassen ofzo als taakstraf. en geef TMF ook maar een boete die ze voelen. OPgelost. Dat hele overdreven gedoe omdat het Staphorst is vind ik ook weer over the top. Als ze zo weerloos zijn kan je net zo goed een hek eromheen plaatsen en er een reservaat van maken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat je als gemeente niet anders kán dan aangifte doen. Er zijn tenslotte wetten overtreden. Als de gemeente niets zou ondernemen, dan zouden ze nog aanklachten kunnen verwachten van jongeren die in dezelfde gemeente een boete en/of taakstraf hebben gekregen voor hetzelfde delict.
uhm, je mag buiten bepaalde uren met oud en nieuw geen vuurwerk afsteken zonder vergunning .. iets waar TMF dus voor had moeten zorgen lijkt mij ?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Daar is ie iets te oud voor. Dus krijg je een boete voor het afsteken van het vuurwerk. Mocht het illegaal zijn dan valt die boete iets hoger uit.
Verder weer een hoop gezeik om niks, maar wat wil je in Staphorst?
Jammer genoeg hebben ze het voorbeeld van respect ervoor gekozen om het vuurwerk aan te steken, een bekend figuur op radio en tv die respect tot zijn ideaal heeft verklaart.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:42 schreef jogy het volgende:
-knip-
Uhu, Lange Frans wordt ook nog steeds afgerekend op zijn ijsblokjesincident hè?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:47 schreef longinus het volgende:
[..]
Jammer genoeg hebben ze het voorbeeld van respect ervoor gekozen om het vuurwerk aan te steken, een bekend figuur op radio en tv die respect tot zijn ideaal heeft verklaart.
Dat zal hem zwaar aangerekend worden, hij zal met dit akkerfietje nog vaak om de oren geslagen worden.
Of naar Enschedequote:Op vrijdag 29 december 2006 17:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als ze flink waren geweest waren ze naar een clubhuis van de Hell's Angels gegaan.
Meen je dit nu serieus?quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:09 schreef moussie het volgende:
hmz .. als je er even verder over nadenkt .. ..
dat TMF gebeuren is natuurlijk al wat langer gepland neem ik aan (?) terwijl die jongen pas een paar dagen geleden is overleden .. zouden ze zijn begrafenis soms expres op dat tijdstip hebben gepland, negatieve publiciteit voor het ongewenste radiostation en de nog minder gewenste Ali B. ?
Ik vind dat rouwende mensen zich alleen maar op de begrafenis hoeven te concentreren. Het zou de omgekeerde wereld zijn als zij eerst alle mogelijke onruststokers moeten gaan informeren.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:09 schreef moussie het volgende:
dat TMF gebeuren is natuurlijk al wat langer gepland neem ik aan (?) terwijl die jongen pas een paar dagen geleden is overleden .. zouden ze zijn begrafenis soms expres op dat tijdstip hebben gepland, negatieve publiciteit voor het ongewenste radiostation en de nog minder gewenste Ali B. ?
jij spoort echt nietquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:09 schreef moussie het volgende:
Ik vind het een geweldige post van hem, onzin posten in een serieus jasjequote:
moussie is een haar, en haar kennende is ze bloedserieusquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:32 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldige post van hem, onzin posten in een serieus jasjeen dan nog een serieus punt hebben n.l. het verdraaien van de feiten.
Omg.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:09 schreef moussie het volgende:
hoe moet hij weten dan dat er een begrafenis was die dag?quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:41 schreef sniper20 het volgende:
Mooi dat Ali door het stof gaat. Had ie maar van tevoren moeten bedenken. Op z'n site noemt hij het allemaal een misverstand.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:44 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe moet hij weten dan dat er een begrafenis was die dag?
dat was de taak van TMF om uit te zoeken, zij hebben een en ander georganiseerd en Ali was slechts uitgenodigd.
en zo een evenement in een dorp als Staphorst, ja,d at ga je door het hele dorp horen, dus wel zo slim om dat dan even te overleggen met de gemeente, blijkbaar is dat niet gebeurd.
Zo slim zijn ze ook nog wel om niet te overleggen met de gemeente. Was toch niet doorgegaan. Het is gewoon een minne streek om even een paar honderduizenklappers af te steken en vervolgens weer weg te rijden. Dat hadden ze van tevoren ook kunnen bedenken. Je gaat toch ook niet in Marokko moslims belachelijk maken. Weet je van tevoren dat je problemen krijgt.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:44 schreef milagro het volgende:
[..]
en zo een evenement in een dorp als Staphorst, ja,d at ga je door het hele dorp horen, dus wel zo slim om dat dan even te overleggen met de gemeente, blijkbaar is dat niet gebeurd.
Nee dat dan weer niet. Het hoort van TMF niet te kunnen, maar die gelovigen maken altijd van een mug een olifant.quote:
TMF kwam toch voor de publiciteit in Staphorst ? Boontje kom om z'n loontje.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:56 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee dat dan weer niet. Het hoort van TMF niet te kunnen, maar die gelovigen maken altijd van een mug een olifant.
precies.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:55 schreef sniper20 het volgende:
[..]
Zo slim zijn ze ook nog wel om niet te overleggen met de gemeente. Was toch niet doorgegaan. Het is gewoon een minne streek om even een paar honderduizenklappers af te steken en vervolgens weer weg te rijden. Dat hadden ze van tevoren ook kunnen bedenken. Je gaat toch ook niet in Mekka moslims belachelijk maken. Weet je van tevoren dat je problemen krijgt.
TJa ik ben het wederom helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:00 schreef milagro het volgende:
[..]
precies.
ze waren daar om dat dorp te kakken te zetten feitelijk, dus tja, wordt lastig toestemming vragen dan
Staphorst, het saaiste dorp? ik ben er 1 keer geweest, met een toenmalig vriendje, het m/hotel in de buurt wilde ons niet inschrijven vanwege niet getrouwd
Ach ja, when in Rome do as the Romans do, denk ik dan, je weet dat het een dorp vol geloofszeloten is, dus tja, houd je in.... of niet maar maak dan een relevant punt en niet zo iets stupides als dit.
Hoe lang is dat geleden ? 30 of40 jaar ? Het enige serieuze hotel in Staphorst is ook op zondag open. Kan me niet voorstellen dat ze om die reden mensen weigeren.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Staphorst, het saaiste dorp? ik ben er 1 keer geweest, met een toenmalig vriendje, het m/hotel in de buurt wilde ons niet inschrijven vanwege niet getrouwd
Dat was 25 jaar terug denk ik of zo, dus al een poos terug, en ja het dorp is rustig en er is geen hol te beleven, maar dat is in geen enkel dorp het geval, ook niet in de Randstad ...neem nu Monster bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:22 schreef sniper20 het volgende:
[..]
Hoe lang is dat geleden ? 30 of40 jaar ? Het enige serieuze hotel in Staphorst is ook op zondag open. Kan me niet voorstellen dat ze om die reden mensen weigeren.
Hé, in Monster heb je de zee en een zwembad jaquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:27 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat was 25 jaar terug denk ik of zo, dus al een poos terug, en ja het dorp is rustig en er is geen hol te beleven, maar dat is in geen enkel dorp het geval, ook niet in de Randstad ...neem nu Monster bijvoorbeeld
In Den Haag ook, alleen praten ze daar niet raarquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hé, in Monster heb je de zee en een zwembad ja![]()
Kortom, bij TMF werken een aantal niet na-denkende figuren die denken dat ze alles kunnen maken.quote:MISVERSTAND STAPHORST
Afgelopen woensdag was ik samen met Yes-R uitgenodigd in Staphorst voor de lancering van TMF Radio.
Samen met TMF vj's Miljuska en Valerio staken wij een 400.000 klapper af ter ere van dit nieuwe jongere station.
Toen ik gisteren op mijn website keek zag ik dat deze actie door sommige mensen verkeerd werd geintrepreteerd. Vandaag stond de telefoon rood gloeiend van verschillende journalisten die een reactie wilde. Geen stijl is ook zo leuk geweest om een linkje van mijn gastenboek op hun site te zetten waardoor dingen nog meer uit zijn verband werden gerukt.
Het geheel berust op tig misverstanden die ik door middel van dit bericht uit de wereld wil helpen.
Hier mijn antwoord op een aantal stellingen:
Ali B vindt Straphorst het saaiste dorp van Nederland!
Dat heb ik nooit gezegd dat waren de woorden van TMF. Ik vond het juist erg gezellig en heb na afloop nog met een aantal mensen uit Staphorst gechild.
Ali B heeft meegedaan aan een illegale vuurwerk stunt!
Dat blijkt achteraf zo te zijn maar daar was ik niet van op de hoogte. Ik ging ervan uit dat TMF hier vergunningen voor had. Aangezien het niet mijn promotiestunt was maar die van TMF Radio. Ik kwam daar alleen om TMF Radio te supporten. Aangezien ik een hele goede relatie heb met de mensen van TMF. De grootste grap is nog dat ik zelf nooit vuurwerk afsteek met oud jaar.
De stunt vond plaats tijdens een begrafenis van een 19 jarige jongen.
Wij waren hiervan niet op de hoogte. Zowel TMF als ik hadden de actie nooit doorgezet als we wisten dat deze begrafenis plaatsvond. Ik heb inmiddels de moeder van de jongen gesproken om mijn excuses aan te bieden. Zij vertelde mij dat ten tijde van de actie zij in Meppel waren en dat de plechtigheid pas om 14.00 die dag heeft plaatsgevonden. Twee uur na de vuurwerkstunt. Zij vindt het erg dat de begrafenis nu misbruikt wordt in deze mediahype. Aangezien zijzelf niet in staat is de media te woord te staan vroeg ze aan mij of ik het naar buiten wil brengen dat ze het heel bijzonder vond dat heel Staphorst achter de familie stond tijdens de plechtigheid en dat de opkomst echt groot was. Ze vind het jammer dat dit niet meer belicht wordt in de media en dat alle aandacht nu naar dit misverstand uitgaat.
Ali B doet alles voor geld en aandacht.
Ik ben niet geboekt maar uitgenodigd. Ik heb niet betaald gekregen van TMF. Ik deed dit omdat ik het goed vind dat er een radiozender voor jongeren bij komt in Nederland. Dit heeft niets met aandacht of geld te maken.
Ik hoop dat dmv dit bericht een hoop misverstanden zijn rechtgezet.
Nogmaals ik heb wel degelijk respect voor mensen uit Staphorst en wens hun allemaal een gelukkig nieuwjaar!
Laters,
Ali B
Wat mij betreft is het voornamelijk de onbenulligheid en het empatisch vermogen van TMF dat 'zuigt'.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef Angelotus het volgende:
maar goed, uit alle reacties begrijp ik zo dat TMF alsmede Ali B zuigen!?!?
Pfff. Ben je nou nog stééds je standpunt aan het verdedigen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het voornamelijk de onbenulligheid en het empatisch vermogen van TMF dat 'zuigt'.
Ze zouden beterb moeten weten jaquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het voornamelijk de onbenulligheid en het empatisch vermogen van TMF dat 'zuigt'.
Nee, ik reageer enkel op Angelotus. Zie ook mijn PI.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:12 schreef arneaux het volgende:
Pfff. Ben je nou nog stééds je standpunt aan het verdedigen..
Die hele begrafenis was daar helemaal niet. De dienst werd op dat moment in Meppel gehouden, en pas 2 uur later in Staphorst. Dit wordt er alleen maar bijgehaald om het verhaal smeuiger te maken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:20 schreef Viking84 het volgende:
Tss, net alsof die begrafenis er wat mee te maken heeft. Ali B. wordt niet vervolgd vanwege die begrafenis, maar vanwege het illegaal afsteken van vuurwerk. Wel zal het vast zo zijn dat Staphorst het misschien door de vingers had gezien, als het niet zo'n pijnlijke situatie had opgeleverd. Maar wel een mooie begrafenis op zich dan. Knallend het leven uit!
Wat zeuren ze dan. Staphorstquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Die hele begrafenis was daar helemaal niet. De dienst werd op dat moment in Meppel gehouden, en pas 2 uur later in Staphorst. Dit wordt er alleen maar bijgehaald om het verhaal smeuiger te maken.
ik heb godsdienstfanaten wel gekkere dingen zien doen hoor .. dus de gedachtengang is, helaas, minder vreemd dan je zou denken .. zo zag ik laatst nog zo'n gek op TV die met alle liefde een moord wou begaan om een geval van euthanasie te verhinderenquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:35 schreef milagro het volgende:
[..]
moussie is een haar, en haar kennende is ze bloedserieus
ergo if so, ze spoort niet, gek als een deur, mensen hebben net hun kind verloren en denken dan "mooi , dat komt goed uit, dan plannen we de begrafenis op dezelfde dag als dat goddeloze TMF gebeuren"
omfg![]()
![]()
Ik begin je heel leuk te vinden, die gedachtengangen heb ik ook.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb godsdienstfanaten wel gekkere dingen zien doen hoor .. dus de gedachtengang is, helaas, minder vreemd dan je zou denken .. zo zag ik laatst nog zo'n gek op TV die met alle liefde een moord wou begaan om een geval van euthanasie te verhinderen
en tja, zoals gezegd, het is toch aan te nemen dat dat TMF gebeuren al langer gepland is, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen, en het is aan te nemen dat ze voor de manifestatie zelf wel toestemming hadden anders had dat wel bij de aanklacht(en) gestaan, dus als je al iemand nalatigheid kan voorwerpen ivm het tijdsverloop dan is het de begrafenisondernemer .. al is het wel meer dan begrijpelijk dat je daar in Staphorst niet zo snel aan zal denken, informeren of er andere dingen, etvl storende evenementen, op de agenda staan
en het schijnt dat ik iig gedeeltelijk gelijk heb, de begrafenis wordt gebruikt om negatieve aandacht te genereren .. al is het op moment niet meer zo duidelijk of dat in eerste instantie gebeurt door Staphorst zelf of dat die alleen maar, terecht, eisen dat die rotzooi wordt opgeruimd en er een boete wordt betaald voor afsteken van vuurwerk buiten de toegestane periode ..
het lijkt er meer op alsof dat het gebeuren rond de begrafenis gehyped wordt door geenstijl .. Ali B. een hak zetten, prachtig
dat snap ik nou niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:16 schreef jorienvdherik het volgende:
ik hoop echt dat morgen veel mensen daar vuurwerk afsteken van buiten stapkut
Is idd erg makelijk scoren en dn maken ze nog een lompe fout ook daar niet te controleren of er net een begrafenis isquote:Op zaterdag 30 december 2006 03:23 schreef StefanP het volgende:
Wat een kleine kutkinderen om even de boel te stangen. Lekker stoer doen ten koste van de gristenen, daar scoor je natuurlijk mee op de debielenzender TMF!
Begrafenis was ook 2 uur later bleek later, dus ze hadden alleen het rotzooi gezien. Maar TMF en Ali "respect man" B. weten niet echt wat de echte betekenis van respect is. Het is in staphorst afgestoken om maar een reden: mensen te irriteren. Leven en laten leven is een begrip die niet echt door dringt bij TMF en Ali B.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef BaraCuda het volgende:
Op frontpage was toch een kerel die bij die begravenis was?
Die heeft er helemaal niks van gemerkt zegt ie zelf![]()
wat is het ook eigenlijk een ongelovelijke windvaanquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:39 schreef MrBadGuy het volgende:
En dan Ali B. gisteren ook nog op tv"Ik vind het zo erg, ik ben eigenlijk tegen vuurwerk blablabla..."
![]()
Dus AliB is een befehl ist befehl mannetje, geef hem geld en hij doet het wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:15 schreef flugeltje het volgende:
Als TMF dezelfde stunt in Tilburg uitgehaald zou hebben had geen haan er naar gekraaid, sterker nog het was waarschijnlijk gewoon in de krant gekomen als leuke aktie... Maar goed, ze kozen voor Staphorst.
Ze hadden daardoor wel wat extra ophef verwacht natuurlijk, maar het is ronduit dom om geen vergunningen aan te vragen. Ik leg de 'schuld' dan ook volledig bij TMF wat dat betreft.
AliB kon niet weten dat TMF de vergunningen niet geregeld had, dus geef TMF een flinke boete en laat Ali lekker lopen.
Ik vind het overigens walgelijk van de gemeente dat ze de begrafenis van die 19-jarige gebruiken in hun media-offensief t.o.v. Ali B. Die begrafenis was een paar uur ná het hele voorval. Je kunt jezelf dan ook afvragen wíe er in dit geval eigenlijk het meest smakeloos bezig zijn geweest.
ze hebben het niet verboden, er is gevraagd rekening te houden met de zondagsrust.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:17 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, was Staphoorst niet dat dorpje wat vuurwerk met oud en nieuw verboden heeft, want, zondag?
Schattig.
Ik las flapdrol!quote:Het 25-jarige rapidool
Zo kan elke moordenaar of weet ik veel wat onder z'n straf uitkomenquote:De rapper zegt dat hij helemaal niet wist dat er geen vuurwerk mocht worden afgestoken.
Wat een saai land zeg!!! Laten we er Nederlandse F16's heen sturen om de boel daar op te vrolijken a la TMF-style!quote:Ali B brengt oudejaarsavond door in Marokko: ''Daar wordt tenminste geen vuurwerk afgestoken.''
dacht ik ook al .. puur technisch bekeken valt het afsteken van vuurwerk niet meer op zondag toch .. ?quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:48 schreef pingu_ het volgende:
Dan steken ze het in Staphorst toch om 00:00:01 op maandag af? Probleem opgelost.
Vuurwerk hoort alleen op nieuwjaarsdag jaquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:21 schreef moussie het volgende:
[..]
dacht ik ook al .. puur technisch bekeken valt het afsteken van vuurwerk niet meer op zondag toch .. ?
TFM was fout Ali B lijkt me niet ik zou er ook van uitgegaan zijn dat ze een vergunning hadden. Hoewel aan de andere kant lijkt het me vreemd dat de lui die je te kakken wil zetten een vergunning afgeven.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:21 schreef longinus het volgende:
[..]
Dus AliB is een befehl ist befehl mannetje, geef hem geld en hij doet het wel.
Sorry, eigen verantwoordelijkheid houdt ook in dat je nakijkt wat je doet.
http://www.nu.nl/news/930(...)horst_van_smaad.htmlquote:HOOFDDORP - De politie en burgemeester van Staphorst hebben ten onrechte het bericht verspreid dat zanger Ali B vuurwerk zou hebben afgestoken in de buurt van een rouwstoet. De advocaat van Ali B, Lauk Woltring, liet zaterdag weten dat de reputatie van de bekende rapper door de beschuldiging bewust beschadigd wordt. De zanger overweegt juridische stappen tegen de gemeente te nemen.
Ali B stak woensdag op het marktplein van Staphorst vuurwerk af om de nieuwe zender TMF Radio te lanceren. De rapper ging er van uit dat de muziekzender toestemming voor het afsteken van het vuurwerk had gevraagd. Volgens zijn advocaat zou de tourmanager van Ali B dit ter plekke bevestigd hebben gekregen. Na afloop bleek echter dat die toestemming er niet was.
Regionale media berichtten dat tijdens het afsteken van het vuurwerk op enkele honderden meters afstand een begrafenis aan de gang was. Volgens Ali B was dat niet zo. Hij kwam te weten dat de bewuste begrafenis later in de middag in Staphorst plaats zou vinden en dat de rouwstoet op dat moment in Meppel was.
Oftewel Ali B kon weten dat er geen vergunning voor was gevraagd. Als hij een echte man was dan gaf hij toe dat hij fout zat, en moet hij niet onzin uit gaan kramen als "ik hou eigenlijk niet van vuurwerk" en "respect man". Hopelijk houden ze hem in Marokkoquote:Op zondag 31 december 2006 06:08 schreef niet_links het volgende:
[..]
TFM was fout Ali B lijkt me niet ik zou er ook van uitgegaan zijn dat ze een vergunning hadden. Hoewel aan de andere kant lijkt het me vreemd dat de lui die je te kakken wil zetten een vergunning afgeven.
pff .. lezen is ech teen kunst schijnbaarquote:Op maandag 1 januari 2007 13:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Oftewel Ali B kon weten dat er geen vergunning voor was gevraagd. Als hij een echte man was dan gaf hij toe dat hij fout zat, en moet hij niet onzin uit gaan kramen als "ik hou eigenlijk niet van vuurwerk" en "respect man". Hopelijk houden ze hem in Marokko![]()
Wat jij dus zegt is dat Ali ondanks het feit dat hem van zijn werkgever (TMF) bevestigd is dat die vergunning er wel was ervan uit had moeten gaan dat die er niet is en daarna moeten handelen ?quote:Volgens zijn advocaat zou de tourmanager van Ali B dit ter plekke bevestigd hebben gekregen. Na afloop bleek echter dat die toestemming er niet was
Ok, dat stuk van de tourmanager had ik niet gelezen, dan hoeft Ali B niet zijn excuses aan te bieden. Wel is hij gewoon hypocriet met zijn "respect man"-gedrag, want hij weet heus wel dat mensen in Staphorst zulke acties niet kunnen waarderen, dat is ook juist de reden waarom voor Staphorst is gekozen. Hij heeft dus niet echt veel respect voor andere mensen, ook niks mis mee, maar dan moet hij eens zijn bek houden over respect.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:31 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. lezen is ech teen kunst schijnbaar
[..]
Wat jij dus zegt is dat Ali ondanks het feit dat hem van zijn werkgever (TMF) bevestigd is dat die vergunning er wel was ervan uit had moeten gaan dat die er niet is en daarna moeten handelen ?
Je mag er als artiest niet op vertrouwen dat de informatie klopt, hij had zelf even bij de gemeente of politie moeten navragen oid ?
Dus waarom zou hij moeten toegeven dat hij fout zit als hij dat niet doet .. hij is verkeerd voorgelicht door TMF en ten onrechte beschuldigd door gemeente en politie .. of vergeet je dat maar even voor het gemak ?
En waarom moet hij ineens wel zo principieel zijn eigenlijk, alleen maar omdat die Ali B. is of zo ?
Je kan toch best vuurwerk met de jaarwisseling op persoonlijke basis afkeuren maar het wel afsteken bij een opening omdat dat hoort bij het optreden .. ?
Het hoort bij je werk/de realiteit en dan moet je soms dingen doen die je privé afkeurt ..
Die bewering is door de gemeente Staphorst nooit gemaakt. Het is alleen wel in de media gekomen. Dat Ali B nu een advocaat heeft genomen is natuurlijk een lachertje. Hij maakt zichzelf alleen maar meer belachelijk.quote:Op maandag 1 januari 2007 13:08 schreef Kozzmic het volgende:
De gemeente Staphorst is fout bezig als ze een begrafenis die niet eens op het bewuste tijdstip plaatsvond, gebruikt om stemming te maken.
Dit is wat ik erover vind...quote:Op maandag 1 januari 2007 14:43 schreef sniper20 het volgende:
[..]
Die bewering is door de gemeente Staphorst nooit gemaakt. Het is alleen wel in de media gekomen. Dat Ali B nu een advocaat heeft genomen is natuurlijk een lachertje. Hij maakt zichzelf alleen maar meer belachelijk.
Ben het wel met je eens dat juridische stappen van meneer B. in dit verband nogal overtrokken zijn.quote:De Meppeler Courant vernam het 'samengaan' van het afsteken van vuurwerk met de begrafenis van Koenraad van de gemeente Staphorst. Burgemeester Joop Alssema meldde dat hij er behoorlijk van baalde en dat hij erover aangesproken werd door mensen die dit niet vonden kunnen. Alssema wist zaterdagavond niet goed wat hij ermee aan moest. Hij onthield zich van commentaar.
http://www.meppelercourant.nl/index.php?dir=8&art=3712663.htm
Ali B., Lange Frans, Frans Bauer; wie of wat het doet kan me niet schelen. Maar de mond vol over respect en je inlaten met dergelijke acties is nogal hypocriet. Of je er nu wel of niet voor verantwoordelijk bent.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:31 schreef moussie het volgende:
[..]
En waarom moet hij ineens wel zo principieel zijn eigenlijk, alleen maar omdat die Ali B. is of zo ?
Werd hij soms gedwongen? Behoort het afsteken van vuurwerk of het deelnemen aan promo-acties van een radiozender tot de standaardwerkzaamheden van een zanger?quote:Je kan toch best vuurwerk met de jaarwisseling op persoonlijke basis afkeuren maar het wel afsteken bij een opening omdat dat hoort bij het optreden .. ?
Het hoort bij je werk/de realiteit en dan moet je soms dingen doen die je privé afkeurt ..
De uitvaartdienst was toen in Meppel (10 km verderop) de echte begravenis was inderdaad een paar uur later in Staphorst.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef BaraCuda het volgende:
Op frontpage was toch een kerel die bij die begravenis was?
Die heeft er helemaal niks van gemerkt zegt ie zelf![]()
Nou moet je je bij de Meppeler Courant ook niet al te veel voorstellenquote:Op maandag 1 januari 2007 15:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dit is wat ik erover vind...
[..]
Ben het wel met je eens dat juridische stappen van meneer B. in dit verband nogal overtrokken zijn.
Wat heeft hij niet gerespecteerd dan .. ?quote:Op maandag 1 januari 2007 14:37 schreef MrBadGuy het volgende:
Ok, dat stuk van de tourmanager had ik niet gelezen, dan hoeft Ali B niet zijn excuses aan te bieden. Wel is hij gewoon hypocriet met zijn "respect man"-gedrag, want hij weet heus wel dat mensen in Staphorst zulke acties niet kunnen waarderen, dat is ook juist de reden waarom voor Staphorst is gekozen. Hij heeft dus niet echt veel respect voor andere mensen, ook niks mis mee, maar dan moet hij eens zijn bek houden over respect.
Het mag dan niet logisch lijken maar het is wel iets dat vaker gebeurd dan dat je zou denken ..quote:Dingen voor je werk doen die je privé afkeurt vind ik trouwens ook niet logisch. Ali B had hier toch echt duidelijk zelf een keuze in, het was niet zo dat als hij het niet deed hij ontslagen werd.
ghehe, dat was al duidelijk, maar tja, hoe had je over dezelfde situatie gedacht als het zo'n blond meidengroepje was geweest ? Waarmee ik wil zeggen dat je je mening over een situatie niet moet baseren op de betrokken personen maar op de feitenquote:En ja, ik heb een hekel aan alles wat met Ali B te maken heeft, dat speelt dus ook mee![]()
Enkel om een marokkaan te kunnen bashen natuurlijk.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:25 schreef Ludger het volgende:
Dat staphorst nog 's zo verdedigd zou worden op Fok...
Wat betreft die begrafenis, onzin.. Wat betreft vuurwerk afsteken ruim voor oudjaarsdag, terecht! Geen goed voorbeeld Alibee!quote:Op maandag 1 januari 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Enkel om een marokkaan te kunnen bashen natuurlijk.
gedwongen niet nee, maar ja, dat hoort idd bij de standaardwerkzaamheden van een artiestquote:Op maandag 1 januari 2007 15:18 schreef Kozzmic het volgende:
Werd hij soms gedwongen? Behoort het afsteken van vuurwerk of het deelnemen aan promo-acties van een radiozender tot de standaardwerkzaamheden van een zanger?
uhm, waar staat dat die dat verwacht dan .. ?quote:Hij vlucht zelf op oudejaarsavond naar Marokko omdat hij vuurwerk haat, maar verwacht van de inwoners van Staphorst dat ze een dergelijke actie zonder uitzondering geweldig vinden. Nogal respectloos en dom.
een marokkaan, die meewerkt aan een actie om een heel dorp te bashen, want 'zo verdomd gereformeerd saai.'quote:Op maandag 1 januari 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Enkel om een marokkaan te kunnen bashen natuurlijk.
Dat is nog maar de vraag...quote:Op maandag 1 januari 2007 17:04 schreef moussie het volgende:
je vergeet een ding denk ik, en dat is dat Staphorst in eerste instantie dus wel een vergunning heeft afgegeven voor die manifestatie/het optreden op het dorpsplein .. anders had dat wel in de lijst van aanklachten gestaan toch ?
quote:Burgemeester Joop Alssema van Staphorst, die niet op de hoogte was gesteld van de komst van TMF naar Staphorst, reageerde woedend op de actie van de muziekzender. `Veel mensen hebben mij aangesproken op het feit dat er een begrafenisplechtigheid gaande was op het moment dat er vuurwerk werd afgestoken. Ik baal hier verschrikkelijk van', aldus de eerste burger. `Ons belachelijk maken, hier even de boel op stelten zetten, zonder vergunning vuurwerk afschieten en vervolgens je hielen weer lichten, ik houd hier een hele vervelende smaak in de mond aan over.'
http://www.meppelercourant.nl/index.php?dir=8&art=3710557.htm
Als hij vantevoren al niet verwacht had dat de actie in goede aarde zou vallen, is het wmb nog een graadje sneuer dat hij zich daarvoor leent. Uit zijn reactie na afloop maak ik echter op dat hij de hele consternatie niet verwacht had.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:23 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, waar staat dat die dat verwacht dan .. ?
Het is geen 'Amishdorp' in de zin van dat er enkel mensen van één bepaalde religie wonen. Ik heb wel wat tegen door streng-christelijken gedomineerde gemeenten die hun streng-christelijke ideetjes aan alle inwoners proberen op te leggen, dus ook aan de andersgelovige minderheid. Zo'n vuurwerkverbod op oudejaarsdag (al wordt het dan gebracht als verzoek) vind ik dan ook te ver gaan. Als iemand ervoor kiest om op zondag geen vuurwerk af te steken dan is dat zijn of haar keuze, maar ik vind het te gek voor woorden dat zoiets min of meer wordt opgelegd aan de hele gemeente.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:51 schreef milagro het volgende:
[..]
dat hele fucking dorp is zo gereformeerd als het maar zijn kan, als zij gezamelijk waarde hechten aan zondagsrust, zelfs op 31 december, moeten ze dat lekker zelf weten, ze dringen dat niemand op, bovendien, er is geen sprake van een verbod op het afsteken van vuurwerk, maar van een verzoek tot rekening houden met.
deze actie, het is hetzelfde als ik als ongelovige hond een Amish dorp binnen rijdt, waar iedereen dus Amish is,. behalve ik, en die mensen de 21e eeuw door de strot ga duwen door luidkeels popmuziek door mega speakers te laten blèren, enkel en alleen omdat ik vind dat zij leuk moeten vinden wat ik leuk vind.
zolang de Amish, of gereformeerd saaien hun achterlijkheden (in mijn beleving) in hun eigen dorp praktiseren zitten ze mij niet in de weg, ze dringen mij niets op.
uhmquote:
dat hij niet op de hoogte was gesteld wil niet zeggen dat er geen vergunning was voor het optreden zelf .. zoals gezegd, anders had dat toch wel in de lijst van aanklachten gestaan lijkt mij ..quote:Burgemeester Joop Alssema van Staphorst, die niet op de hoogte was gesteld van de komst van TMF naar Staphorst ...
Ehm zo'n vergunning zou evt door een ambtenaar afgegeven kunnen worden indien nodig in overleg met de betrokken wethouder gemeenteraadsleden hebben er geen ruk mee te makenquote:Schijnbaar zitten er mensen in de gemeenteraad die wel de vergunning hebben afgegeven
in dat licht is die uitspraak in de krant wel heel raar .. hmz .. trubbles in grefo-country ?quote:Op maandag 1 januari 2007 18:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm zo'n vergunning zou evt door een ambtenaar afgegeven kunnen worden indien nodig in overleg met de betrokken wethouder gemeenteraadsleden hebben er geen ruk mee te maken
Neehoor denk gewoon dat er geen vergunning is aangevraagd en er dus ook geen is afgegeven. Staphorst is een kleine gemeente en daar zijn dit soort zaken snel zat bekend.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:36 schreef moussie het volgende:
[..]
in dat licht is die uitspraak in de krant wel heel raar .. hmz .. trubbles in grefo-country ?
zover ik weet moet je dus wel een vergunning hebben voor dit soort evenementen ..quote:Op maandag 1 januari 2007 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neehoor denk gewoon dat er geen vergunning is aangevraagd en er dus ook geen is afgegeven. Staphorst is een kleine gemeente en daar zijn dit soort zaken snel zat bekend.
Welk optreden eigenlijk?quote:Op maandag 1 januari 2007 18:55 schreef moussie het volgende:
[..]
zover ik weet moet je dus wel een vergunning hebben voor dit soort evenementen ..
en tja, er wordt heel nadrukkelijk gezegd dat het vuurwerk is afgestoken zonder vergunning, dan is mi de logische conclusie dat er wel een vergunning was voor het optreden zelf .. anders had die daar ook over lopen hameren toch, zo'n optreden zonder enige vergunning, dat laat je toch niet liggen ?
Om met een camera en een rapper op het marktplein rond te lopen heb je geen vergunning nodig en het is ook lang niet zo ernstig als het illegaal afsteken van vuurwerk.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:55 schreef moussie het volgende:
[..]
zover ik weet moet je dus wel een vergunning hebben voor dit soort evenementen ..
en tja, er wordt heel nadrukkelijk gezegd dat het vuurwerk is afgestoken zonder vergunning, dan is mi de logische conclusie dat er wel een vergunning was voor het optreden zelf .. anders had die daar ook over lopen hameren toch, zo'n optreden zonder enige vergunning, dat laat je toch niet liggen ?
Hij weet dat Staphostenaren zich er aan zullen irriteren en het wordt bewust gedaan om te irriteren. Dat noem ik respectloos.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft hij niet gerespecteerd dan .. ?
er is geen vuurwerk afgestoken op zondag, zover hij wist was er een vergunning voor die dag, de jeugd van dat dorp vond het schijnbaar prachtig .. ?
en niet te vergeten, dat hele begrafenisverhaal was een verzinsel .. en daar kwam toch in eerste instantie dat "lul niet over respect" vandaan ? Het begint erop te lijken dat je je maar aan de laatste strohalm vast blijft klampen om toch vooral het disrespect te benadrukken ..
En ja, TMF kiest idd bewust voor Staphorst .. je zegt dat dat niet zou mogen uit respect voor de gelovigen daar ?
Als die ook steeds over respect zaten te zeuren dan had ik hetzelfde gereageerd.quote:[..]
ghehe, dat was al duidelijk, maar tja, hoe had je over dezelfde situatie gedacht als het zo'n blond meidengroepje was geweest ? Waarmee ik wil zeggen dat je je mening over een situatie niet moet baseren op de betrokken personen maar op de feiten
het ging om de opening van de nieuwe muziekzender van TMF, speciaal gericht op de jongere jeugd ..quote:Op maandag 1 januari 2007 19:12 schreef Knarf het volgende:
[..]
Welk optreden eigenlijk?
Ze gingen daar toch alleen naar toe om vuurwerk aftesteken? Wie zou er daar optreden dan?
duh, hij weet ook dat een boel mensen zich mateloos ergeren aan zijn "muziek", daarom hou je toch niet op met muziek makenquote:Op maandag 1 januari 2007 20:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij weet dat Staphostenaren zich er aan zullen irriteren en het wordt bewust gedaan om te irriteren. Dat noem ik respectloos.
dan vraag ik je dus nog een keer wat er nou eigenlijk respectloos is .. hij had in z'n geheel niet naar Staphorst mogen gaan of zo, begrijp ik dat goed .. geen openingen van radiozenders in dat dorp, niets wat de zalige rust van de oude grefo's zou kunnen verstoren ?quote:Als die ook steeds over respect zaten te zeuren dan had ik hetzelfde gereageerd.
Het is gewoon een respectloos kind, zie je dat niet ofzo?quote:Op maandag 1 januari 2007 20:55 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, hij weet ook dat een boel mensen zich mateloos ergeren aan zijn "muziek", daarom hou je toch niet op met muziek maken
[..]
dan vraag ik je dus nog een keer wat er nou eigenlijk respectloos is .. hij had in z'n geheel niet naar Staphorst mogen gaan of zo, begrijp ik dat goed .. geen openingen van radiozenders in dat dorp, niets wat de zalige rust van de oude grefo's zou kunnen verstoren ?
wat ik zie is iemand die typisch in amsterdam is opgegroeid, met een iets vreemder dan "normaal" dialect .. en tja sorry hoor, maar in mijn visie hoort de jeugd de boel op stelten te zetten, zolang als er niemand fysieke schade lijdt en er alleen maar ouderwetse visies worden aangevallen zie ik het probleem niet ..quote:Op maandag 1 januari 2007 21:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is gewoon een respectloos kind, zie je dat niet ofzo?
tja, als ik gemeentes zie zoals Staphorst dan heb ik het idee dat ik in een timewarp zit, terug in de tijd ..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:13 schreef JohnDope het volgende:
Je kan het allemaal weer mooi verpakken, moussie.
Maar een illegale Mat afsteken is gewoon een misdrijf. Dat wordt gewoon een strafblad.
Daar heb je gelijk in. Ik vind Staphorst in deze ook zielig.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:47 schreef moussie het volgende:
[..]
het ging om de opening van de nieuwe muziekzender van TMF, speciaal gericht op de jongere jeugd ..
en ja, uiteraard heeft TMF Staphorst met opzet uitgekozen om de boel te stangen, en of dat een slimme stunt was of niet .. tja, de meningen zijn niet erg verdeeld .. de burgervader voelt zich iig wel belachelijk gemaakt, en naar wat ik begrijp uit het commentaar op de site van TMF is dat het gebeuren tegenover het politiebureau plaatsvond en dat er agenten tussen het publiek stonden, dus dan sta je als burgervader helemaal in je hemd lijkt mij ..
TMF is gewoon fout. Ze gingen er alleen heen om te stangen. Ali B is eigenlijk onschuldig, maar wel erg hypocriet met zijn respect gedoe. Wat hij is zelf ook respectloos. Staphorst moet ook niet zeiken achteraf, want ze hadden gelijk in kunnen grijpen. Maar dit zegt niet dat ze TMF als nog aan moeten klagen (mijn mening).quote:maar ja, ikzelf vind het maar raar, aan de ene kant staan juichen bij elk stukkie kritiek dat er geuit wordt op de (bekrompenheid van de conservatieve) moslim maar dit soort christelijk fundamentalisme lopen verdedigen onder de noemer van "respect moeten opbrengen voor ... "
anyway, als ik Ali was zou ik overwegen om stappen te nemen tegen TMF .. hij krijgt nu een sloot negatieve publiciteit over zich heen dankzij hun verkeerde voorlichting
Terug in de tijd?? Kijk eens om je heen in de stad, je moet eens kijken hoeveel ouderwetse hoofdoeken en baardmannen daar rondlopen. Op bepaalde plekken in de stad is het erger dan in staphorst.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 01:14 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, als ik gemeentes zie zoals Staphorst dan heb ik het idee dat ik in een timewarp zit, terug in de tijd ..
maar ja, het zou wel erg lullig zijn als hij aan zoiets een strafblad over houdt, dat is dan imho niet terecht, de tourmanager heeft het zelfs nagevraagd bij de organisatie of er een vergunning is en die hebben bikkelhard staan liegen ..
en in dat geval is hij dus zelfs 2 keer de lul .. eerst TMF dat staat te liegen en waar hij dus evtl een strafblad aan over houdt, en daarboven op nog dat leugenverhaal over die rouwstoet .. in welke krant stond het verhaal ook alweer het eerst ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |