quote:
Tis iig geen schaapquote:
Dat zou echt mooi zijn he, als jullie allemaal over precies een jaar kunnen teruglezen met ofwel een dik buikkie ofwel een klein humpiedumpie aan de borst/flesquote:Ik hoop ook echt in 2007 voor ons allemaal een zwangerschap!
Inderdaad spannend.. Afgelopen zomer (voor deze mislukte 'verse' poging) is het daar ook op spaak gelopen.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:12 schreef Ticootje het volgende:
Annemiek, hoeveel cryo's heb jij over??
Spannend he, of de ontdooiing goed gaat...
Ik kreeg gewoon ineens een ingeving dat jij hem moest hebben, stom hequote:Op vrijdag 29 december 2006 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
Mariposa, wat spannend voor jullie!
Vivi! Wat ontzettend lief van je!
Ik ga hem zsm reinigen en omhangen!
Ik kreeg een maansteentje opgestuurd met de post.
Bronquote:MAANSTEEN Helpt bij menstruatieproblemen, bevordert vruchtbaarheid, regelt de hormoonwerking, tegen overgangproblemen, werkt op de maag, werkt rustgevend, brengt in contact met gevoelens.
Dat lijkt me een goed plan! Op naar Z&G met z'n allen!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:02 schreef Lishe het volgende:
Da´s afgesproken Jose!
(stel, stel, stél dat het werkt.Zijn we voor volgend jaar het lijstje kwijt.)
Ook Jade is een goeie steen denk ik, in ieder geval voor mij.quote:Lapis lazuli: Geeft vertrouwen, vriendschapssteen, versterkt de liefde, Tegen depressie, epilepsie, te hoge bloeddruk, eczeem, nervositeit en nagelbijten. Sterkt de intuitie en is goed voor je haar
Ow BE hoe laad jij die steen op? Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden, of 's nachts in een kopje water zetten of 's nachts in het maanlicht?quote:Jade: Sterkt de nieren, de blaas, de ogen, is goed tegen reuma, maagklachten en ontstekingen. Bevordert de spijsvertering, en is een beschermende steen tijdens de zwangerschap. Steen van wijsheid en rechtvaardigheid.
Jaaa, ik zat in Belgie mutsiequote:Op zaterdag 30 december 2006 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Viev!!!!!!!! Kom eens vertellen waar jij hem vandaan had!
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 2 januari 2007 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ticootje, het is bij jullie toch na een herstel operatie van een sterilisatie?
Omdat stinkie daar nog net niet helemaal aan toe is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:04 schreef Ticootje het volgende:
Brighteyes, waarom bel je niet gewoon eerder de HA??
Wij hebben "al" na 6 maanden de hoop opgegeven en naar de HA toegestapt. En terecht bleek!
Je bent helemaal geen aansteller! Misschien is het wel iets heel simpels en ben je straks blij dat je het hebt gedaan, en vraag je je af waarom je je dáár nu zo druk over maakte!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld voor een afspraak, maar dat kan maar tussen bepaalde tijden.
Ik vind het eerlijk gezegd dood- en doodeng en baal als een stekker dat het nou niet gewoon lukt.
Voel me op de een of andere manier een aansteller om nu al te gaan bellen, ik weet ook wel dat dat onzin is, maar toch...
Je bent natuurlijk helemaal geen aanstelster! Het is alleen zo verschrikkelijk rot als je voor zoiets 'eenvoudigs' wat iedereen maar moet kunnen, hulp in moet schakelen. Tenminste, zo voelde ik het. Iedereen kan maaar kinderen maken, alleen ik niet, wat een afgang. Dat is het niet, en hulp inschakelen na een jaar proberen is toch niet raar? Je zou toch ook hulkp inschakelen als je al een jaar iedere dag barstende hoofdpijn hebt?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld voor een afspraak, maar dat kan maar tussen bepaalde tijden.
Ik vind het eerlijk gezegd dood- en doodeng en baal als een stekker dat het nou niet gewoon lukt.
Voel me op de een of andere manier een aansteller om nu al te gaan bellen, ik weet ook wel dat dat onzin is, maar toch...
Ja precies! Dat is het precies. Waarom moet ik hulp gaan vragen voor zoiets wat eigenlijk zo van ons samen hoor te zijn...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk helemaal geen aanstelster! Het is alleen zo verschrikkelijk rot als je voor zoiets 'eenvoudigs' wat iedereen maar moet kunnen, hulp in moet schakelen. Tenminste, zo voelde ik het. Iedereen kan maaar kinderen maken, alleen ik niet, wat een afgang. Dat is het niet, en hulp inschakelen na een jaar proberen is toch niet raar? Je zou toch ook hulkp inschakelen als je al een jaar iedere dag barstende hoofdpijn hebt?
Goed dat je gebeld hebt, nog wel even terugbellen he
Ik ken het.. Dat was ook de reden dat ik niet durfdequote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies! Dat is het precies. Waarom moet ik hulp gaan vragen voor zoiets wat eigenlijk zo van ons samen hoor te zijn...
Ik ga zeker nog even terugbellen hoor!Ik heb het alarm in mijn telefoon gezet.
Duidelijk verhaal!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb mn post aangepast met uitleg over de embryo delingen.
Lieve Tally,quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:11 schreef Tally het volgende:
Vanmorgen bij de huisarts geweest.. Daar word ik weer doorgestuurd naar de gyn..
De afspraak heb ik vanmorgen "online" gemaakt dus moet ik nog een datum terug krijgen..
Naast dat ik niet ongesteld word en de buikpijnen hiervan steekt nu ook een soort van depressie de kop op..
Dit kan (volgens de huisarts) komen door mijn te weinig of ontbrekende hormonen..
Als wij het traject in gaan voor kids dan houdt het voor haar op.. Dan is het afwachten wat er gebeurt als ik de hormonenpillen/spuiten krijg..
Mocht ik er toch niet mee doorgaan omdat het niet kan/gaat of omdat de depressie zo erg is dat het niet te houden is dan moet ik aan de AD..
Iets wat ik niet hoop natuurlijk.. Ik heb medicatie gekregen om te kunnen slapen..
En over 2 weken terugkomen voor een "controle"
Het is "leuk" als hij er bij is in het ziekenhuis..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gebeld... Vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts.
Manlief heeft nog even respijt, die kan dan niet voor zijn werk, maar goed, voor deze afspraak maakt het ook nog niet uit. Ik kan prima zelf vertellen hoe of wat.Beter dan hij sowieso!
Maar als je geen 285 heb dan is dat ook veelquote:Op woensdag 3 januari 2007 08:41 schreef Ticootje het volgende:
285 dat valt nog wel mee ches. Ik moest 800 zelf betalen!!!
Rekeningen van het ziekenhuis of huisarts worden vaak wel meteen naar de verzekering gestuurd..quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb geen idee hoe het met mijn verzekering zit...hebben jullie gebeld of gewoon afgewacht hoe het ging? Ik neem aan dat de rekening van de gyn naar hun is gestuurd en ik heb verder niets gehoord, dus neem aan dat het wel goed is; is dat erg naief?
Zover ik in mijn polis kan nagaan (en dat heb ik meteen uitgezocht gister) word alles 100% vergoed..quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:35 schreef chesna het volgende:
Goed het medeleven is soms ver te zoeken bij mensen blijkbaar.
Sly, mijn rekeningen worden altijd doorgestuurd, ik hoor er ook nooit wat van hoor, maar ja nu dan wel ineens
Tally ik zou het even uitzoeken als ik jou was hoor, anders kom je misschien net als ik voor een onverwachte verrassing te staan.
dat kan errug lang duren.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:08 schreef Ticootje het volgende:
Maar hoelang duurt het dan voordat een ziekenhuis eindelijk eens een rekening stuurt???
Meen je dat nou????!!! Dat is wel erg lang!quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
dat kan errug lang duren.
Van de bevalling van Saskia kreeg ik na 1,5 jaar pas de rekening
Het juiste bedrag was ook best moeilijk voor ze..quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Meen je dat nou????!!! Dat is wel erg lang!![]()
Dat vind ik eigenlijk gewoon absurd!Hoe moeilijk is het nou om een rekening te sturen??
Mijn moeder is mee toen ze een inwendige echo gingen maken..quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hebben jullie het trouwens gelijk aan familie (ouders of een zus of zo) vertelt, toen jullie dit gingen doen?
Van mij hoeft het niet meteen maar mochten er echte kunstgrepen nodig zijn dan wel, denk ik, zeker ivm hormonaal gedrag.Als het aan stinkie ligt vertellen we helemaal niks, maar dat lijkt me ook weer zo wat. Zeker als er rare complicaties zijn of zo.
Ja, maar mijn werkgever was niet zo'n man die zich aan regeltjes hield...quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:54 schreef E.T. het volgende:
Er zijn gerechtelijke uitspraken dat vruchtbaarheids-problemen gewoon een 'erkende ziekte' zijn en dat ze dus verplicht zijn om het doktersbezoek daarvoor toe te staan zonder dat 't je vrije dagen/uren kost.
(moet vast ergens op de site van Freya te vinden zijn)
Ik vind dit erg genoeg hoorquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:03 schreef Ticootje het volgende:
BELACHELIJK!!!!
Zeg dat je suikerziekte heb en dat je een keer per zoveel tijd op controle moet. Of bloedprikken. Verzin iets ergs...
NEE het moet doodsbedreigend zijn!!!quote:
Ze hebben me maar te nemen zoals ik ben..quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
NEE het moet doodsbedreigend zijn!!!
Je doet er weinig aan..quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou echt boos worden!
Tcoh niet met de gipsvlucht thuis gekomen he??quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:16 schreef Diaan73 het volgende:
Wel balen hoor Tally dat je werkgever er zo moeilijk over kan gaan doen. Ik weet eigenlijk niet hoe mijn baas zal reageren als ik om de dag naar het ziekenhuis zou moeten. Ze is op zich wel heel begripvol. Nou ja het is (nog) niet zover en hopelijk komt het ook niet zover.
Ow wat betreft die afspraak van mij eind januari met gyn, ik denk dat dat iets later zal gaan worden. Er is iets anders tussengekomen wat sommigen hier wel weten. Ik moet eerst zelf even goed herstellen...
Nope, heb begin december 5 dagen in ziekenhuis gelegen ivm uitval en krachtsverlies en daardoor ernstig trillen van mn (onder) armen... Daarnaast ook hele heftige hoofdpijnen. Heb allerlei onderzoeken gehad, maar de neuroloog kan niets vinden. Ben sinds die tijd ook al thuis en blijf ook nog wel de komende 2 weken thuis om te herstellen. Nog last van hoofdpijn, verkramping van mn schouders/bovenrug, erg vermoeid etc. Nou ja een heel verhaal dus en erg schrikken... maar gelukkig gaat het wel stukken beter nu.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tcoh niet met de gipsvlucht thuis gekomen he??
Jeetjequote:Op woensdag 3 januari 2007 14:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nope, heb begin december 5 dagen in ziekenhuis gelegen ivm uitval en krachtsverlies en daardoor ernstig trillen van mn (onder) armen... Daarnaast ook hele heftige hoofdpijnen. Heb allerlei onderzoeken gehad, maar de neuroloog kan niets vinden. Ben sinds die tijd ook al thuis en blijf ook nog wel de komende 2 weken thuis om te herstellen. Nog last van hoofdpijn, verkramping van mn schouders/bovenrug, erg vermoeid etc. Nou ja een heel verhaal dus en erg schrikken... maar gelukkig gaat het wel stukken beter nu.
Nee, mijn eileiders zijn alleen wegquote:Op woensdag 3 januari 2007 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja shit... daar had ik helemaal niet eens bij stil gestaan... het gaat nu ineens ook nog geld kosten, een kindje maken.![]()
Nou ja, we zien het wel...
nieTTus, wat ik me af vroeg, heb jij dan ook gedoneerde eicellen?
Wat fijn is dat he Lishe dat je dan zomaar zo'n ontzettend lief cadeautje krijgt. Dit soort dingen zijn zo ontzettend belangrijk en houden echt de moed erin. Het is jullie ook zo gegundquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:16 schreef Lishe het volgende:
Ik kom hier alleen even binnenvallen om Sugar te bedanken...
Ontzettend lieve Sugar, heel, heel erg dankjewel voor de steen... Ik moest er van huilen en ben onder de indruk dat iemand zo meeleeft. Ik vind je lief.
![]()
Bij ons zijn de eerste onderzoeken (uitstrijkje op Chlamydia, bloedonderzoeken en spermaonderzoek) via de huisarts gegaan. Dat scheelde weer toen wij uiteindelijk toch bij de fertikliniek moesten aankloppen en hadden wij een aantal onderzoeken al achter de rug.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Spannend miss_sly!
Gebeurd dat eig. altijd bij de gyn? Dat bloed en sperma onderzoek? Of is er een kans dat dat via de ha gebeurd?
Dank je miss_sly...quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:16 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, wat een verhaal zeg. Lijkt me ontzettend schrikkenHoop dat het snel weer echt goed met je gaat en dat zwanger worden dan maar gauw mag lukken
Morgen afspraak bij de gyn; uitslagen van bloed en sperma. Hoewel ik het ergens heel spannend vind, ben ik eigenlijk nog steeds heel rustig en rationeel...op een of andere manier kan ik positief blijven en denken dat het allemaal goed gaat komen, misschien zelfs al dit jaar. Nu afwachten of de uitslagen en het eventuele behandelingsplan mijn positiviteit rechtvaardigen.
Dan moét deze poging haast wel raak zijn Ticootjequote:Op donderdag 4 januari 2007 22:12 schreef Ticootje het volgende:
Deze poging mocht ik met pregnyl spuiten, maar ik was vergeten het recept op te halen. En ook nog eens vergeten bij het ziekenhuis.
Held!quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:33 schreef Rottdog het volgende:
Hier is de kogel door de kerk, ben dus vandaag naar de dokter geweest.![]()
Moest bloed laten prikken op bepaalde waardes, kreatinine, glucose, TSH, FSH en LH over een dag of 10 krijg ik de uitslag. Mochten de waardes goed zijn wordt ik doorgestuurd naar de gyn.
Ticootje hopelijk is het een mooie plakkerd.
Miss-Sly sccs morgen.![]()
I know, BE. Gisteravond in bed toch een klein inzinkinkje gehad, met dezelfde strekking...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Held!Ook voor jou duimen op gunstige uitslagen dus.
Bah... ik was vanmorgen mega vroeg wakker en kon niet meer slapen. Eigenlijk wil ik dit helemaal niet. Ik wil helemaal niet aan een dokter gaan vertellen dat het niet lukt. Dat we ons sufneuken om het maar zo plat te zeggen maar dat het gewoon niet wil.
Nou ja goed, even zuchten en gaan.
CD3 is cyclusdag 3quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
miss_sly, so far klinkt het ook bij jullie best goed. Wel een lekker gevoel dat jullie nu echt weer bezig zijn, of niet?
Wat is die CD3?
Ik heb in de tijd dat ik bij de fertikliniek liep de testen van Ovulady gebruikt en die waren supermakkelijk en via de kliniek zelf ook nog eens een stuk goedkoper te verkrijgen dan in de winkel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Heeft er iemand ervaring met bepaalde ovulatietesten? gebruiksgemak, betrouwbaarheid?
Ticootjequote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb er nu 2!!!!! 1 was een COMP en je zag wel een begin van een blasto, maar wel een paar cellen gestorven. De 2e was echt een beginnende blasto!! Dus die was heel goed en geen cellen dood.
Mijnquote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:53 schreef Lishe het volgende:
Eigenlijk te stom voor woorden, maar het hielp toen wel enorm relativeren. We hebben eigenlijk altijd alleen maar overal grapjes over gemaakt. Was voor ons een goede manier. Alleen nu het wat langer duurt is de grap er wel af.![]()
Ja, dat is ook wel zo... en ik denk ook niet dat daar moeilijk over gedaan gaat worden.. probeer de afspraken op een wat gemakkelijker moment te plannen (zul je zien dat er alleen 's morgens vroeg -rond een uur of 8.30 uur telkens plek is).quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ook voor jullie heel spannend dus Jose! Ik ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Enneh... over je werk, wat moet dat moet hoor, er is vast wel iets te verzinnen met iemand die dan even het eerste stukje voor jouw klas gaat staan tot jij er wel bent. Het is niet anders toch?
Ik geloof dat die twijfels vroeger of later wel bij iedereen hier komenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:22 schreef Lishe het volgende:
Mariposa, wat een rottige bijwerkingen heb je. Echt helemaal precies doelend op een zwangerschap. Ik snap heel goed dat je twijfelt hoor.![]()
Jawel, na school is idd een optie. Ik werk momenteel halve dagen i.v.m stemproblemen (heb daar logopedie voor), waardoor ik dus ook voorlopig nog 's middags vrij ben. Ik ben sowieso op woensdag en vrijdag 's middags vrij.. dus dat kan altijd. Ik weet alleen niet of het tijdstip waarop je naar het ziekenhuis gaat nog wat uitmaakt als je bijvoorbeeld op een bepaalde cyclusdag of vlak voor de eisprong bloed moet laten prikken ofzo... want als dat wel 's morgens moet, dan gaat dat niet zo heel gemakkelijk... al kan een collega vast wel af en toe vast beginnen in de klas met de kring..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:08 schreef Mariposa het volgende:
Nou José zo komt het toch allemaal heel snel opeens. Fijn dat de afspraak met de uroloog 's avonds kan. Dat zie je steeds vaker. Hier in het ziekenhuis, Delft, doen ze sinds kort ook aan bloedprikken op zaterdag. Jammer dat ik zelf naar het EMC in Rotterdam moet. (Als het zover is hebben ze het liefst dat ik daar ook beval)
Is aan het eind van de middag geen optie voor jou? Of moet je nadat school uit is nog veel werk op school doen? (Het hangt natuurlijk ook van de afstand af)
quote:Op zondag 7 januari 2007 15:19 schreef NieTTus het volgende:
Diaan, weet niet of je een flinke cupmaat hebt, maar anders zou je hem daar nog tussen kunnen stoppen
Of eventueel in een washand en dan in de jaszak, liefst binnenzak, dan blijft het warm door je lichaam.. Het mag wel iets bewegen, als je er maar niet mee gaat shaken!
Haha.. tja,quote:Op zondag 7 januari 2007 20:54 schreef chesna het volgende:
dat zou mijn partner nu nooit doen Jose, die krijgt al een slappe als hij aan het ziekenhuis denkt, laat staan als hij daar moet produceren.
Spannend Lishe, fijn dat jullie weer back in business zijnquote:Op maandag 8 januari 2007 12:03 schreef Lishe het volgende:
Wat idioot allemaal he? Als je er zo over na gaat denken. Bij ons zat er ook een vragenlijstje bij. Tijdstip, manier van verkrijgen; oraal, met de hand. Echt dingen waar je gewoon niet bij stil wenst te staan.
Ik heb vanochtend de kliniek gebeld. Op de eerste dag van de mesntruatie moet ik bellen voor een afspraak op cyclusdag 3. Ze gaan een cyclusanalyse doen. Ik zorg dat ik de Clomid in huis heb en hoop dat ze op dag 3 aan kunnen geven welke hoeveelheid ik moet gaan slikken. Straks de Provera ophalen en dan zijn we weer back in business.
Serieus? Oraal en dan weer uitspugen of zo?quote:Op maandag 8 januari 2007 12:03 schreef Lishe het volgende:
Wat idioot allemaal he? Als je er zo over na gaat denken. Bij ons zat er ook een vragenlijstje bij. Tijdstip, manier van verkrijgen; oraal, met de hand. Echt dingen waar je gewoon niet bij stil wenst te staan.
Spannend Lishe! Ook jullie weer verder!quote:Ik heb vanochtend de kliniek gebeld. Op de eerste dag van de mesntruatie moet ik bellen voor een afspraak op cyclusdag 3. Ze gaan een cyclusanalyse doen. Ik zorg dat ik de Clomid in huis heb en hoop dat ze op dag 3 aan kunnen geven welke hoeveelheid ik moet gaan slikken. Straks de Provera ophalen en dan zijn we weer back in business.
Oraal?quote:Op maandag 8 januari 2007 12:03 schreef Lishe het volgende:
Wij hadden ook geen lijstje hoor. Wel moest Slaapvriendje tekenen voor afgifte en ik moest tekenen voor ontvangstquote:Op maandag 8 januari 2007 13:28 schreef Igraine het volgende:
Ik kan met niet herinneren trouwens dat er zoiets op ons lijstje stond. Wel dat bij het meegeven van het potje er even op gehamerd werd dat hij het zélf moest vullen.
quote:Op maandag 8 januari 2007 15:57 schreef Ticootje het volgende:
nee morgen..
Ik had verkeerd overgeschreven in de nieuwe agenda.
En mn eisprong was deze maand ook 1 dag eerder. Ik weet niet of dat invloed heeft op mijn cyclus..
Stom is dat ik durfde het helemaal niet te vragenquote:Op maandag 8 januari 2007 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
Kan ik me goed voorstellen Ticootje. Woensdag is D-day toch?
Nee ik was het vergetenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ticootje wanneer heb je voor het laatst de Pregnyl gespoten? Alleen vlak voor de punctie toch? Als dat zo is dan zou een test op dit moment betrouwbaar zijn en kun je vandaag al testen. Of wacht je het liever af? Anyway, hier wordt enorm aan je gedacht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |