abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:09:56 #51
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44871756
Ja graag, dan wil ik ook graag meedoen. Waar kun je die steentjes kopen?? Ik wil er dan ook één voor mn hoofdpijnen...
Make love, not war ☮
pi_44871874
Steentjes zijn goed roept zij die er zelf geen meer heeft.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44871876
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:02 schreef Lishe het volgende:
Da´s afgesproken Jose!
(stel, stel, stél dat het werkt. Zijn we voor volgend jaar het lijstje kwijt.)
Dat lijkt me een goed plan! Op naar Z&G met z'n allen!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:15:09 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44871980
Eh... Goeie vraag. Ik weet dat er in Babylon in Den Haag een zaak zat, maar die zijn nu weg. Mss eens navragen bij een natuurvoedingswinkel bij jou in de buurt, mss dat die je op weg kunnen helpen.
Ik weet bijvoorbeeld dat ze ze bij ons in Gouda ook verkopen bij een fantasy winkeltje, die ook allemaal van die draken en wierrook enzol verkopen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:17:05 #55
114177 Diaan73
pi_44872072
Ow okay, ik heb deze sites in ieder geval bij mn favorieten gezet.. volgens mij kun je via internet ook wel wat kopen. Maar ik heb liever toch wat advies erbij. Als die van mij dan helpt, zal ik hem ook gaan doorsturen.
Make love, not war ☮
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:18:02 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44872108
Viev!!!!!!!! Kom eens vertellen waar jij hem vandaan had!
pi_44872447
hier kun je ze halen bij een natuurwinkel...
Heb ze ook al es gezien in een new age winkeltje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zaterdag 30 december 2006 @ 22:33:47 #58
114177 Diaan73
pi_44872716
De natuurwinkel zit hier op de hoek... dus vandeweek maar eens een bezoek brengen.
Make love, not war ☮
pi_44882390
Zuur he Tally, hopelijk komt het er voor jullie toch goed

Wat betreft die steentjes, ik heb ooit een tijdje 3 steentjes gehad. Eentje warvan ik de naam niet meer weet, maar hij was zee-groenig met sliertje wit erdoor. Ik weet nog wel dat die was om haar te laten groeien (daarvoor gekocht ) en dat het ook iets met vruchtbaarheid te maken heeft. De andere waren roze kwarts en lapis lazuli. Een van die 2 ben ik kwijt geraakt. Dat schijnt te gebeuren als je het niet meer nodig hebt.

Zit even verder te zoeken ik denk dat die ene aventurijn was. Trouwens als ik de lapis lazuli nog heb zou dat wel mooi zijn.
quote:
Lapis lazuli: Geeft vertrouwen, vriendschapssteen, versterkt de liefde, Tegen depressie, epilepsie, te hoge bloeddruk, eczeem, nervositeit en nagelbijten. Sterkt de intuitie en is goed voor je haar
Ook Jade is een goeie steen denk ik, in ieder geval voor mij.
quote:
Jade: Sterkt de nieren, de blaas, de ogen, is goed tegen reuma, maagklachten en ontstekingen. Bevordert de spijsvertering, en is een beschermende steen tijdens de zwangerschap. Steen van wijsheid en rechtvaardigheid.
Ow BE hoe laad jij die steen op? Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden, of 's nachts in een kopje water zetten of 's nachts in het maanlicht?
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 31 december 2006 @ 09:33:29 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_44882659
Voor je een steen gaat gebruiken/dragen moet je hem eerst reinigen. Dat doe je door hem 10 minuten in stromend water te leggen en daarna 24 uur in het water te laten liggen. Het opladen is het beste door ze (liefst buiten) in de volle maan te leggen, het reinigen en opladen moet het liefst elke volle maan gebeuren.
Steentjes kan je ook in je bh dragen als er geen oogje aan zit voor een colliertje. Let wel op dat je niet zomaar meerdere steentjes bij elkaar kan dragen, sommige versterken elkaar andere juist niet.

Heel veel sterkte dames, hopelijk wordt 2007 een jaar met een bundeltje geluk voor allemaal!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 31 december 2006 @ 09:39:39 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44882699
Ik was idd van plan hem buiten te hangen als het volle maan is. 3 januari dus.
Gisteren wel al in stromend water gelegd maar niet in een bakje daarna. Thanks voor de tip Saffier.
Je komt veel verschillende tips tegen.
  zondag 31 december 2006 @ 09:59:22 #62
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_44882809
dat is inderdaad lastig al die verschillende adviezen. Zoals het hierboven staat heb ik het geleerd en altijd gedaan. Kijk naar alle tips en pik eruit wat goed voelt, dat geldt ook voor de steentjes, als het niet goed voelt, ook niet doen.
Succes meiden, ik voel me prima bij mijn stenen, hopelijk jullie ook!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_44882988
Saffier thnx

Ik zal de steentjes voor die tijd proberen op te zoeken ik heb echt geen idee waar ze zijn.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 31 december 2006 @ 11:47:17 #64
114177 Diaan73
pi_44884662
Och jeetje wat moet je er nog veel mee doen zeg..
Make love, not war ☮
pi_44908470
hihihi nou ik ga maar voor het nieuwe jaar.
Ik ga 2 januari meteen mijn nieuwe meds halen bij de apotheek, maarre morgen even nog een dagje lui zijn voor ik weer begin aan de hormonen
pi_44915934
Ik ben er natuurlijk pas kort bijgekomen hier en heb niet helemaal meegekregen hoe het nu zit bij een aantal van jullie.

Omdat het bij ons in ieder geval aan ligt, ben ik heel benieuwd hoe dat bij jullie is. Ligt het bij jullie ook aan of ligt de 'oorzaak' bij jullie zelf? En wat is bij jullie de oorzaak? Ik lees namelijk wel veel over allerlei medicijnen, maar ik heb nog niet veel 'ervaring' met waar het allemaal voor is.

Ik ben heel benieuwd, maar begrijp het ook als sommigen van jullie geen zin hebben om alles weer helemaal op te rakelen.
pi_44916174
Nee het ligt bij mij niet aan mijn lief, maar aan mij. Ik heb geen eisprong dus ik word al jaren niet ongesteld maar krijg eens in de zoveel tijd doorbraakbloedingen.
En ik kan niet spontaan zwanger worden zonder eitjes

Met mijn partner is alles helemaal goed Het ligt dus aan mij.
pi_44917129
ah oke. Nee, spontaan zwanger worden zonder eitjes... dat gaat best lastig, denk ik ... Wel fijn dat er in ieder geval niet ook wat aan de hand is met !!
  maandag 1 januari 2007 @ 21:34:05 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44925304
Diaan bij de blauwe maan krijg je maansteen tegenover comicasa of hoe heet dat ookalweer

voor allen hier verder dat 2007 voor een hoop wonderen mag zorgen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44934935
Mijn man is veminderd vruchtbaar, vandaar ISCI...
Nu 1 poging gehad en 2 cryo terugplaatsingen.

De laatste terugplaating is de uitslag nog niet bekent! Dat weet ik ergens volgende week....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:27:25 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44935019
Ticootje, het is bij jullie toch na een herstel operatie van een sterilisatie?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:45:27 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44935165
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Viev!!!!!!!! Kom eens vertellen waar jij hem vandaan had!
Jaaa, ik zat in Belgie mutsie
Ehhh..wáááár had ik ´m vandaan..geen idee meer eerlijk gezegd, volgens mij gewoon bij zo´n winkeltje met edelsteentjes en elfjes enzo

Maar zou idd wel erg mooi zijn als dit steentje gaat circuleren zeg maar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44935201
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ticootje, het is bij jullie toch na een herstel operatie van een sterilisatie?
Klopt helemaal
  dinsdag 2 januari 2007 @ 10:59:16 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44936077
En dat is 12...
Alles wees er al wel op, opgeblazen, zere tieten maar toch... toch ga je even denken 'zou het niet'.
We hebben afgelopen maand niet echt heel erg 'ons best' gedaan ivm een hele spannende sollicitatie. Deze maand dus nog een keer temperaturen en dan maar eens de huisarts gaan bellen aan het eind van de maand/begin volgende maand.
pi_44936157
Brighteyes, waarom bel je niet gewoon eerder de HA??

Wij hebben "al" na 6 maanden de hoop opgegeven en naar de HA toegestapt. En terecht bleek!
pi_44936324
BE,wat een teleurstelling weer,je blijft toch hopen op een nieuwjaarswonder hé?Ik zou ook meteen bellen voor een afspraak hoor,scheelt weer een maand.En bij een gyn heb je vaak nog wel een wachtlijst van 2 á 3 maanden,dus kan je evengoed nog ff doorgaan met tempen.Veel succes!

Ticoot,heb je de terugplaatsing al gehad Ik had in mijn hoofd zitten,dat je vandaag moest Veel sterkte met afwachten maar weer dan,we duimen

Groetjes,Minoes
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:20:03 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44936378
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:04 schreef Ticootje het volgende:
Brighteyes, waarom bel je niet gewoon eerder de HA??

Wij hebben "al" na 6 maanden de hoop opgegeven en naar de HA toegestapt. En terecht bleek!
Omdat stinkie daar nog net niet helemaal aan toe is. Die wilde vorige maand nog 1 maand wachten tot we het jaar vol hadden gemaakt, maar omdat dat zo raar liep met mijn cyclus en die solli telt die niet helemaal mee.
Maar mss doen we het ook wel hoor. Even kijken hoe het loopt.

Bij jullie snap ik het trouwens wel omdat er vanwege die herstel operatie meer kans was voor probleempjes natuurlijk.
pi_44936412
Minoesje ik moest gister!!!

Ik heb er nu 2!!!!! 1 was een COMP en je zag wel een begin van een blasto, maar wel een paar cellen gestorven. De 2e was echt een beginnende blasto!! Dus die was heel goed en geen cellen dood.

De gyn wilde eigenlijk maar 2 COMP terugplaatsen, maar nu heb ik toch 2 betere cryo's!! Dus mooie kans op een zwangerschap.. Mag ook wel een keer hoor na 3 terugplaatsingen!!!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:22:15 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44936429
Ja dus. Tut! Waarom zeg je dat dan niet even!
Ik kijk dus niet naar de OP tussentijds dus ben afhankelijk van wat iemand zelf post.

Spannend! 2 emmy's binnen dus! We gaan duimen hoor!
pi_44936480
Wat zijn een comp en een blasto daar had ik nog niet eerder van gehoord....Maar je hebt nu dus 2 humpies in je buik wow,dan word het dus dubbel spannend!.

Groetjes,Minoes
pi_44936550
Het begin...

Dit is dus het eerste begin. Het eitje wordt op een kunstmatige manier bevrucht. Het zaadje wordt regelrecht in de eicel geinjecteerd.
Dit is dus bij onze behandeling van toepassing, bij een ivf gooien ze de ongeveer 100.000 zaadjes bij een eicel en wachten ze op bevruchting.

Dit is een bevruchtte eicel. Hierna begint de deling.

Op dag 1 bestuderen de labaranten de bevruchting.

Op dag 2 en 3 ontwikkeld het embryo zich. Op dag 2 moet het embryo uit 4 cellen bestaan en op dag 3 uit 8 cellen.

Wanneer er dan bij een poging meerdere embryo's zijn dan worden deze ingevroren. Dat kan op dag 2, 3 of 4.
Op dag 4 heeft het embryo zich ontwikkeld tot een compacte embryo. De cellen zijn niet meer te tellen..

Op dag 5 zal de embryo uitgroeien tot een Blastocyste.
Bij ons waren de embryo's ingevroren op dag 4. Dus bij de ontdooiing en terugplaatsing was het dus dag 5. Dus het embryo moest zich na de ontdooiing verder ontwikkelen naar een blastocyste. 1 embryo was nog geen echte blastocyste maar een compact embryo. De 2e embryo was wel een beginnende blastocyste.

Dus de embryos die zijn teruggeplaatst zijn van een goede kwaliteit en liggen op een goed schema qua deling.

[ Bericht 47% gewijzigd door Ticootje op 02-01-2007 12:09:07 ]
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:37:37 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44936664
Ik heb net de huisarts gebeld voor een afspraak, maar dat kan maar tussen bepaalde tijden.
Ik vind het eerlijk gezegd dood- en doodeng en baal als een stekker dat het nou niet gewoon lukt.
Voel me op de een of andere manier een aansteller om nu al te gaan bellen, ik weet ook wel dat dat onzin is, maar toch...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:48:32 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44936838
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld voor een afspraak, maar dat kan maar tussen bepaalde tijden.
Ik vind het eerlijk gezegd dood- en doodeng en baal als een stekker dat het nou niet gewoon lukt.
Voel me op de een of andere manier een aansteller om nu al te gaan bellen, ik weet ook wel dat dat onzin is, maar toch...
Je bent helemaal geen aansteller! Misschien is het wel iets heel simpels en ben je straks blij dat je het hebt gedaan, en vraag je je af waarom je je dáár nu zo druk over maakte!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 11:56:38 #84
5428 crew  miss_sly
pi_44936969
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Je bent natuurlijk helemaal geen aanstelster! Het is alleen zo verschrikkelijk rot als je voor zoiets 'eenvoudigs' wat iedereen maar moet kunnen, hulp in moet schakelen. Tenminste, zo voelde ik het. Iedereen kan maaar kinderen maken, alleen ik niet, wat een afgang. Dat is het niet, en hulp inschakelen na een jaar proberen is toch niet raar? Je zou toch ook hulkp inschakelen als je al een jaar iedere dag barstende hoofdpijn hebt?

Goed dat je gebeld hebt, nog wel even terugbellen he
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 11:58:10 #85
5428 crew  miss_sly
pi_44936995
Ik ben wat laat, maar ook ik wilde iedereen een goed, gelukkig en gezond 2007 wensen en ik hoop dat deze lijst binnen de kortste keren leeg is!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:59:48 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44937035
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk helemaal geen aanstelster! Het is alleen zo verschrikkelijk rot als je voor zoiets 'eenvoudigs' wat iedereen maar moet kunnen, hulp in moet schakelen. Tenminste, zo voelde ik het. Iedereen kan maaar kinderen maken, alleen ik niet, wat een afgang. Dat is het niet, en hulp inschakelen na een jaar proberen is toch niet raar? Je zou toch ook hulkp inschakelen als je al een jaar iedere dag barstende hoofdpijn hebt?

Goed dat je gebeld hebt, nog wel even terugbellen he
Ja precies! Dat is het precies. Waarom moet ik hulp gaan vragen voor zoiets wat eigenlijk zo van ons samen hoor te zijn...

Ik ga zeker nog even terugbellen hoor! Ik heb het alarm in mijn telefoon gezet.

Viev!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:00:48 #87
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44937059
Tico wat spannend!

BE, jammer , gewoon nog een keer opnieuw de dokter bellen hoor!Doe je al!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44937179
Ik heb mn post aangepast met uitleg over de embryo delingen.
pi_44937280
Vanmorgen bij de huisarts geweest.. Daar word ik weer doorgestuurd naar de gyn..
De afspraak heb ik vanmorgen "online" gemaakt dus moet ik nog een datum terug krijgen..
Naast dat ik niet ongesteld word en de buikpijnen hiervan steekt nu ook een soort van depressie de kop op..
Dit kan (volgens de huisarts) komen door mijn te weinig of ontbrekende hormonen..

Als wij het traject in gaan voor kids dan houdt het voor haar op.. Dan is het afwachten wat er gebeurt als ik de hormonenpillen/spuiten krijg..
Mocht ik er toch niet mee doorgaan omdat het niet kan/gaat of omdat de depressie zo erg is dat het niet te houden is dan moet ik aan de AD..

Iets wat ik niet hoop natuurlijk.. Ik heb medicatie gekregen om te kunnen slapen..
En over 2 weken terugkomen voor een "controle"
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_44937301
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja precies! Dat is het precies. Waarom moet ik hulp gaan vragen voor zoiets wat eigenlijk zo van ons samen hoor te zijn...

Ik ga zeker nog even terugbellen hoor! Ik heb het alarm in mijn telefoon gezet.
Ik ken het.. Dat was ook de reden dat ik niet durfde
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:13:44 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44937337
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb mn post aangepast met uitleg over de embryo delingen.
Duidelijk verhaal!

Tally, spannend dus ook bij jou nog! Balen van die depressie.
pi_44937338
BE, goed dat je gebeld hebt! En zoals de meiden al zeggen, je bent geen aansteller!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:20:38 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44937502
BE, kutzooi is het, maar goed dat je belt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:22:47 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_44937549
BE wat sugar zegt
stormy waters...
sailin'
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 12:23:01 #95
5428 crew  miss_sly
pi_44937559
Duidelijk verhaal Ticootje! Spannende tijd voor jullie

Vervelend die depressie, Tally. Sterkte!
pi_44938380
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:11 schreef Tally het volgende:
Vanmorgen bij de huisarts geweest.. Daar word ik weer doorgestuurd naar de gyn..
De afspraak heb ik vanmorgen "online" gemaakt dus moet ik nog een datum terug krijgen..
Naast dat ik niet ongesteld word en de buikpijnen hiervan steekt nu ook een soort van depressie de kop op..
Dit kan (volgens de huisarts) komen door mijn te weinig of ontbrekende hormonen..

Als wij het traject in gaan voor kids dan houdt het voor haar op.. Dan is het afwachten wat er gebeurt als ik de hormonenpillen/spuiten krijg..
Mocht ik er toch niet mee doorgaan omdat het niet kan/gaat of omdat de depressie zo erg is dat het niet te houden is dan moet ik aan de AD..

Iets wat ik niet hoop natuurlijk.. Ik heb medicatie gekregen om te kunnen slapen..
En over 2 weken terugkomen voor een "controle"
Lieve Tally,

Mij werd door de gyn wel geadviseerd zeer terughoudend te zijn met slaapmedicatie na het terugplaatsen van de embryo's. Daarvoor mocht ik wel gewoon innemen, maar dus na de innesteling niet.

Maar wel sowieso terughoudend zijn met benzodiazepine, die werken echt zeer verslavend! (Al na 2 weken) En je hebt er ook steeds meer van nodig. Dus als je je iets beter voelt meteen kappen met die zooi!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:15:57 #97
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44940183
Tally, het valt niet mee. Veel sterkte...
En BE, het is ook een enorme drempel die je over moet. Maar echt, je kunt dan tenminste vooruit. Ook jij veel succes.

Ik zit heel, heel erg in dubio:
Ik word vandaag of morgen ongesteld. Rugpijn, wrange buikpijn, het komt eraan. Als ik met Clomid zou starten dag 3, zit ik midden in de kuur met Luuke haar verjaardag. En eigenlijk ben ik bang dat ik die dag dan voor haar en voor mezelf verpest. Daarbij komt ook nog dat ik niet helemaal duidelijk heb of ik 50, 100 of 150 mg moet slikken, ik zou zelf voor de 100 gaan. De fertiliteitskliniek is pas maandag weer open, ik kan daar nu dus ook niet met mijn vragen terrecht.
De enige andere kant van het verhaal is: ik wil niet wachten. Ik wil niet weer een maand overslaan. Ik wil verder, zwanger zijn, genieten. Niet meer dit.
Bah, ik moet er gewoon van huilen en vind het ecen hartstikke moeilijk.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44941198
Lishe
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:51:06 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44941277
Lishe, wat ongelofelijk moeilijk. Je weet wat die zooi met je kan doen idd, maar niet doen is ook weer zo wat.
Mss nog eens goed bespreken met je man en kijken of je dingen kan afspreken mbt die verjaardag en de dingen die jij moet doen enzo.
pi_44941323
Oh Lishe toch, wat een rottige keuze. Bah.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')