wouter37 | zondag 24 december 2006 @ 19:45 |
oke ik heb het belooft een bouwverslag te posten op FOK (bij deze) Ik ga een RAW stiker bouwen ja een kitcar de eerste donor onderdeln van een ford sierra heb ik binnen en ik ben begonnen met het schoonmaken van de onderdelen om ze daarna te schilderen. Hier een paar foto's ik ben begonnen met het verwijderen van alle roest om de onderdelen daarna te schilderen. met een staalborstel duurt het heel lang dus ik ga elektrolytisch ontroesten. Meer info volgt in de komende maanden en op mijn website ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-03-2007 18:48:52 ] | |
DonJames | zondag 24 december 2006 @ 20:17 |
Electrolytisch ontroesten? Hoe doe je dat? Tell me more! ![]() | |
wouter37 | zondag 24 december 2006 @ 20:34 |
quote:oke Dat werkt als volgt: je neemt een bak met water mengt daar soda doorheen. je neemt een voeding hoe meer ampere hoe sneller het proces gaat ik heb een 12V 2,5-3,5 A voeding de min van de voeding verbinden met het roestige onderdeel en de plus verbinden met een stuk RVS. Dat alles in de bak leggen en de voeding aanzetten. Je ziet dan meteen bellen onstaan en het ontroesten in begonnen. ![]() | |
Repeat | maandag 25 december 2006 @ 01:30 |
Onze eigen car is born ![]() Lijkt me heel tof om zoiets te doen. ![]() | |
PeuRac | maandag 25 december 2006 @ 01:52 |
heb je inderdaad meer informatie over wat het eindproduct zou moeten kunnen worden? Nu is het namelijk nog vrij summier. | |
Catch22- | maandag 25 december 2006 @ 03:35 |
http://www.rawengineering.co.uk/our_cars.html ![]() | |
wouter37 | maandag 25 december 2006 @ 10:26 |
oke hier wat meer info: zo komt de auto eruit te zien ![]() Verder komt er een Toyota 4age 20v motor in te liggen: 1587 DOHC 16v cast Iron block - alloy head 20v with variable valve timing and supercharged variants available Powered the original 'Pocket Rocket' MR2 Mk.1, Corrola GT and GTi Power band 122bhp to 200bhp 8500rpm Specials available up to 250bhp Modern, Smooth, Efficient, Reliable Small in size but robust in nature Look magnificent in any installation Sound fantastic when driven met een omex 600 | |
eer-ik | maandag 25 december 2006 @ 12:01 |
tof karretje ![]() Je neemt ook de oranje versie? Mooie kleurstelling wel ![]() | |
Repeat | maandag 25 december 2006 @ 14:44 |
En wat voor blok komt er bij jou in? ![]() | |
Mex_ | maandag 25 december 2006 @ 19:12 |
quote: quote:Tevens tvp. | |
Repeat | maandag 25 december 2006 @ 19:21 |
quote: quote: ![]() Dus hoeveel vermogen? Op het internet vond ik 165-170 pk (afhankelijk van bouwjaar). Lijkt me erg lekker in zo'n lichte wagen ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Repeat op 25-12-2006 19:27:43 ] | |
wouter37 | maandag 25 december 2006 @ 21:02 |
quote:een pk of 160 komt er ong. uit en dat met 500-550 kg ![]() en de kleur ben ik nog niet uit maar ik denk rood | |
Foo_niks | zaterdag 30 december 2006 @ 20:09 |
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie. Of geil je op een whiplash? Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis? Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip Zit er wel een stoppie in? | |
zBus | zondag 31 december 2006 @ 11:40 |
Gooi er een blacktop 4age in, 180+ pktjes en lekker toerenbeuken :p | |
Automatic_Rock | zondag 31 december 2006 @ 13:38 |
quote:Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim. maw, ik neem toch aan dat de ontwerper van de kitcar al lang rekening gehouden heeft met deze punten ![]() | |
Foo_niks | zondag 31 december 2006 @ 13:50 |
quote:Heb een andere Lotus 7 clone van zeer dichtbij meegemaakt tijdens de bouw,kwamen bovenstaande punten na de eerste bouw na voren. Kwam er eigenlijk op neer dat donorbak, differentieel ,stuurhuis en dergelijke beter door veel duurdere aftermarket onderdelen konde worden ingewiseld ,wilde je er een echte sportauto van maken. PK's zijn leuk maar je moet ze wel op de weg zien te krijgen,begin maar met een LSD bij deze PK/gewicht constructie. Tevens wil de rembalans nog wel eens opspelen,toch wel iets om aandacht aan te besteden,wil je niet elk weekend met zwarte poten lopen en een bodemloze portemonnee moeten bezitten voor je hobby. Waarom die rare bult trouwens op de motorkap ![]() ![]() Wil je trouwens echt revve zou ik de boel afdraaien en blueprinten ,loopt het wat smeuiger ook. [ Bericht 4% gewijzigd door Foo_niks op 31-12-2006 14:23:06 ] | |
Tommeh | zondag 31 december 2006 @ 16:37 |
Mooi project, deze ga ik weer volgen ![]() | |
wouter37 | maandag 1 januari 2007 @ 14:54 |
quote:somigen gaan spelen met hun diff. standaard gaat eht ook goed quote:het wordt idd links. maar dat levert geen problemen op quote:regen heb je geen last van tenzij je stilstaat en het is een mooi weer auto. mischien laat ik nog wel een dakje erbij maken. voor de 'motorfiets spatbordjes ' zijn ook lange spartborden te verkrijgen maar die vind ik niet mooi. Daar krijg je een klasiek uiterlijk van en dat is niet mijn bedoeling | |
Mex_ | maandag 1 januari 2007 @ 14:56 |
Ga je er mee het circuit op? | |
wouter37 | maandag 1 januari 2007 @ 14:58 |
quote:klopt ik heb één gezien met een 300 pk blok erin en een boost button voor nog eens 100 pk das gewoon te veel de 160 pk die bij mij erin komt is goed genoeg. quote:die bult hoort bij de kit anders moet ik zelf een motorkap gaan ontwerpen maar ik vind het wel mooi staan ![]() quote:alles kan maar dat kost allemaal een heleboel geld ![]() | |
wouter37 | maandag 1 januari 2007 @ 15:00 |
quote:in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord. Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday ![]() | |
Mex_ | maandag 1 januari 2007 @ 15:09 |
quote:Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handig ![]() ![]() | |
wouter37 | maandag 1 januari 2007 @ 15:11 |
quote:klopt ![]() voordeel van een trailer is dat je er sliks onder kan zetten | |
Mex_ | maandag 1 januari 2007 @ 15:24 |
quote:Dat kun je nog oplossen met semislicks, zo heb ik het zelf ook gedaan ![]() Ik zit zelf nog in de grote twijfelfase, of de Miata houden, of een kitcar kopen (al dan niet gebouwd) of een Elise of Speedster (waarbij de Elise eigenlijk buiten m'n budget valt) | |
Foo_niks | maandag 1 januari 2007 @ 15:33 |
Zo genoeg gezeurd ,mooi hoor ![]() Dat elektrolytisch ontroesten gaat dat een beetje snel ? | |
wouter37 | maandag 1 januari 2007 @ 16:22 |
quote:dat ligt eraan hoeveel ampere je voeding aan kan hoe meer ampere hoe sneller het gaat (in mijn geval ong 24 uur met een voeding van 2,5-3,5 A ) hoe groot de garage is weet ik niet precies gewoon een standaard garage | |
Luco | maandag 1 januari 2007 @ 17:42 |
Deze wil ik volgen! Ziet eruit als een toekomstig gaaf karretje! | |
FranticDJ | maandag 1 januari 2007 @ 21:26 |
Neem aan dat dit geen daily ride wordt ![]() | |
wouter37 | maandag 1 januari 2007 @ 21:40 |
quote:haha ![]() | |
wouter37 | zaterdag 6 januari 2007 @ 16:55 |
update 6-1-07: Alles zit in de verf (hammerite) en ziet er weer als nieuw uit. De versnellingsbak was verder niet roestig maar met een laagje verf ziet het er weer als nieuw uit. Het diff heb ik als laatste geschilderd en hangt hier te drogen er zitten 2 nieuwe keerringen in. Aan dit onderdeel van de stuurinrichting zat het contactslot vast omdat ik dat slot niet meer wil hergebruiken moet alles eraf geslepen worden. De remmen voor in de rode verf . Hopelijk geeft dat een beetje mooi eindresultaat. De remmen achter worden trommelremmen er kunnen ook schijfremmen achter maar dan is de rembalans soms moeilijker te vinden. remvloeistof bakje Fusee nieuwe remblokjes Een moment sleutel (gekregen van mijn werk) en een flex (gekregen van de Doeland in Erica) ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-03-2007 18:50:25 ] | |
daNpy | zaterdag 6 januari 2007 @ 17:15 |
Mooi werk man! Dat hammerrite is echt goed gelukt. Welke is het precies, dan wil ik die ook gebruiken voor mijn onderblok ![]() | |
wouter37 | zaterdag 6 januari 2007 @ 18:18 |
quote:gewoon de standaard hammerite, maar ze hebben ook nog een speciale die tot 800 graden kan ![]() | |
Foo_niks | zondag 7 januari 2007 @ 00:30 |
De remmen achter worden trommelremmen er kunnen ook schijfremmen achter maar dan is de rembalans soms moeilijker te vinden. Oplossing: http://www.spmotorsports.(...)opvalves_tilton.html | |
daNpy | zondag 7 januari 2007 @ 12:12 |
quote:Gewoon bouwmarkt spul dus. Cool ![]() | |
wouter37 | zondag 7 januari 2007 @ 12:13 |
quote:TNX ik zal er even naar kijken ![]() | |
Foo_niks | zondag 7 januari 2007 @ 13:19 |
quote:Ja zonde je hebt al een IRS kan je het onafgeveerde gewicht nog wat terug brengen met schijf. | |
n00cL30n | maandag 8 januari 2007 @ 15:59 |
Hoeveel bouwuren staan hiervoor. Ik vind zelf ook wel een paar kitcars gaaf. (Pilgrim Sumo en Westfield XTR) Voor deze staan geloof ik om en nabij de 300 manuren. Dit ook voor de RAW Striker? | |
wouter37 | maandag 8 januari 2007 @ 20:30 |
quote:het preciese aantal uren weet ik niet. ligt er ook een beetje aan hoveel ervaring je met auto's hebt denk ik. ik begin met 0 ervaring ![]() | |
n00cL30n | dinsdag 9 januari 2007 @ 11:55 |
quote:Koel... Net als ik dus. ![]() Enige sleutel ervaring is met brommers, autointerieur en accu vervangen. ![]() | |
wouter37 | dinsdag 9 januari 2007 @ 12:34 |
quote:zelfs die ervaring heb ik niet je begind dus met een voorspring ![]() | |
n00cL30n | dinsdag 9 januari 2007 @ 13:10 |
quote:LoLz... Mennn... Dat doet mij echt denken aan die Mark Evans van Discovery Channel, toen hij net begon met die Pilgim Sumo kitcar. Hij is/was dierenarts, geen enkele sleutelervaring. Bouwt een kitcar en na een paar tussenstops, bouwt hij zelfs een komplete helikopter! ![]() | |
HansU | dinsdag 9 januari 2007 @ 16:09 |
quote:Altijd gaaf dit soort projecten. Respect voor de mensen die de uitdaging aangaan ![]() | |
wouter37 | dinsdag 9 januari 2007 @ 21:42 |
quote: ![]() | |
wouter37 | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:57 |
Ik kreeg gisteren een telefoontje mijn kitcar wordt later geleverd ![]() de fabriek loopt achter. Helaas. Maar ik weet nu wel hoe de aandrijfassen ingekort worden. - de aandrijfas wordt doormidden gezaagd - er word een stuk tussenuit gehaald - aan beide zijden worden er gaten ingeboord en er wordt een staaf ingezet - vervolgens wordt de as in een draaibank weer aan elkaar gelast | |
SterkStaaltje | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:58 |
heb je een planning wanneer je hem klaar wil hebben? | |
n00cL30n | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:00 |
Denk dat hij blij is als hij klaar is. ![]() | |
wouter37 | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:26 |
quote:nee ik heb geen planning. Ik begin met geen ervaring dus dat ik ook een beetje lastig te schatten ![]() | |
SterkStaaltje | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:56 |
quote:Okee ![]() ![]() | |
vosss | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:00 |
quote:Zal wel een motorblokje van een motor inliggen denk ik ![]() | |
n00cL30n | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:23 |
Mennnn.. Gewoon lekker een Hayabusa motortje erin lepelen. ![]() | |
MouseOver | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:44 |
Zo'n stapel versgespoten onderdelen ziet altijd prachtig uit ![]() | |
beschuit | woensdag 17 januari 2007 @ 09:58 |
tvp: Goede keuze dat blok! ![]() | |
lj_lightning | woensdag 17 januari 2007 @ 11:57 |
Wat kost zo'n kitkar projectje nou eigenlijk? ![]() | |
wouter37 | woensdag 17 januari 2007 @ 13:45 |
quote:ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen. De cobra's daar moet je snel aan 30000+ denken ![]() | |
lj_lightning | woensdag 17 januari 2007 @ 21:31 |
quote:Oef...dat valt nog best even tegen ![]() | |
wouter37 | donderdag 18 januari 2007 @ 17:09 |
quote:das helemaal compleet incl keuring en kenteken ![]() | |
wouter37 | donderdag 25 januari 2007 @ 20:03 |
![]() ![]() | |
Foo_niks | donderdag 25 januari 2007 @ 21:23 |
quote:Laat je hem gelijk schoperen ? | |
wouter37 | donderdag 25 januari 2007 @ 21:50 |
quote:euh euh geen idee eigenlijk | |
Foo_niks | donderdag 25 januari 2007 @ 22:21 |
quote:Zou ik wel doen voor die paar knaken. Poedercoating heeft geen corrosiewerende werking. Wanneer je door steenslag een gaatje krijgt kruipt het vocht tussen je staal en je coating ,roest hij van binnenuit weg in zijn plastic jasje . Ze kunnen hem ook na stralen eerst in de zink poederen en daarna de kleur (tweelaagssysteem dus) ,maar schooperen is te prefereren | |
wouter37 | zondag 4 februari 2007 @ 20:08 |
kleine update de schijfremmen zitten weer in elkaar met nieuwe remvoering en nieuwe rubbers. | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 16:54 |
quote: ![]() doe me dan maar een Honda S2000 | |
wouter37 | maandag 5 februari 2007 @ 17:05 |
quote:het kan ook goedkoper er is een boek: Build Your Own Sports Car for as Little as 250 Pounds: And Race It! (Hardcover) ![]() lijkt mij een stuk goedkoper dan een honda | |
n00cL30n | woensdag 7 februari 2007 @ 17:26 |
quote:Mmmmmm... Ik moest denk maar eens opzoek naar dat boek. ![]() | |
Foo_niks | donderdag 8 februari 2007 @ 12:04 |
quote:Boek in 1990 geschreven. A:De sloperijen zijn veel duurder geworden B.Auto's als Escort MK II en Austin Maxi moet je met een kaarsje zoeken ,(die je nodig hebt om het vehikel te bouwen. Leuk als warmmakertje maar niet meer practisch uitvoerbaar. | |
n00cL30n | donderdag 8 februari 2007 @ 15:44 |
Hmmm.. da's wel jammer dan. ![]() | |
wouter37 | vrijdag 9 februari 2007 @ 18:52 |
quote:je kan ook een sierra gebruiken maar idd 250 ga je niet redden maar het kan wel een heel stuk goedkoper als je wilt ![]() | |
wouter37 | donderdag 15 februari 2007 @ 19:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() kan ik eindelijk beginnen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 februari 2007 @ 20:04 |
Toyota 4A ![]() Ford Sierra ![]() ![]() tvp ![]() | |
n00cL30n | vrijdag 16 februari 2007 @ 17:16 |
quote:Heel gaaf... Veel succes morgen! | |
wouter37 | zaterdag 17 februari 2007 @ 15:10 |
quote:net telefoon gehad om 6 uur wordt de boel gebracht ![]() ![]() ![]() | |
wouter37 | zaterdag 17 februari 2007 @ 23:27 |
oke de eerste levering is binnen ik zal morgen nog wel een uitgebreidere update doen ![]() | |
Foo_niks | zondag 18 februari 2007 @ 00:21 |
Worden de foteaux nog klikbaar 240 X 320 maakt niks in mij los. ![]() | |
wouter37 | zondag 18 februari 2007 @ 17:58 |
Vandaag vorden de eerste onderdelen gebracht.. De eerste onderdelen zijn binnen: - Chassis - voorophanging -achterophanging - aluminium plaatwerk - stuurstang - schokdempers en nog wat klein materiaal Het chassis met een zwarte poeder coat laag de achterophanging de schokdempers een setje voor de voorkant en ook een setje voor de achterkant met daar een andere veer op. De voorophanging Het aluminium plaatwerk voor de zijkanten, onderkant en binnenin de auto een setje van 4 goedgekeurde remleidingen die moeten van het chassis naar de rem lopen en binnen in het chassis komen vaste remleidingen maar dat volgt later en een heleboel popnagels om de aluminium platen vast te zetten de platen worden ook met een speciale kit vastgezet -------------------------------------------------------------------------------- Als eerste moeten de aluminium platen nu opmaat gemaakt worden en gebogen vervolgens kunnen de platen vastgezet worden en dan kan met de ophanging begonnen worden ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Alexxxxx op 15-03-2007 18:51:49 ] | |
j0rrit | zondag 18 februari 2007 @ 19:06 |
quote:En hoe gaat dat buigen gebeuren? ![]() | |
TR08 | zondag 18 februari 2007 @ 19:59 |
Paar vraagjes (voor mijn eigen project ![]() -zitten er in die wielophanging nog ergens pasbouten? Of is het gewoon normaal ongeslepen spul? -Welke diameter zijn die wielophangingsbouten? -Welke sterkte zijn ze? | |
TR08 | zondag 18 februari 2007 @ 20:01 |
quote:Ik denk gewoon netjes op een tafel leggen, vastklemmen en dan omduwen ![]() ![]() | |
wouter37 | zondag 18 februari 2007 @ 20:59 |
quote:1 er zitten pasbouten in 2 m8 3 S8.8 als je er close-up foto's van wil hebben moet je het maar even zeggen dan maak ik die even over het buigen idd zo ga ik dat doen | |
TR08 | zondag 18 februari 2007 @ 21:07 |
Als je wilt graag ![]() ![]() | |
Foo_niks | zondag 18 februari 2007 @ 21:42 |
quote:In het kader van de gooi en smijtauto, en de foto van je draagarm met rubbers ,zou ik toch ernstig overwegen om nylon te nemen. Veel strakker weggedrag, echte mannen nemen ijzer. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Foo_niks op 18-02-2007 23:27:27 ] | |
Terpentin07 | zondag 18 februari 2007 @ 22:08 |
Interessant project.Succes ermee. | |
wouter37 | maandag 19 februari 2007 @ 18:21 |
quote:= nylon ![]() | |
Googolplexian | maandag 19 februari 2007 @ 18:30 |
tvp ... en inderdaad goede keuze dat blok ![]() Als je nagaat dat de Ariel Atom aangedreven wordt door een supercharged 2 liter Honda VTEC motor zal deze 1.6 VVTi ook aardig doorstampen ![]() ![]() net project ![]() | |
wouter37 | maandag 19 februari 2007 @ 21:38 |
quote:tja banden keuze daar zeg je wat heb al helemooie toyo's gezien (road legal slicks) maar ja die prijsen ![]() en de 1.6 wordt "getweakt" dmv een omex 600 ECU http://www.omextechnology.co.uk/Ecus/600/omem600.htm | |
MikeyMan | maandag 19 februari 2007 @ 23:12 |
quote:No shit... ![]() | |
wouter37 | dinsdag 20 februari 2007 @ 20:56 |
quote: en het zijn m10 bouten ipv m8 | |
TR08 | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:41 |
Dank ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:46 |
quote:Ik weet niet hoe jij er tegenover staat om met sponsor-stickers rond te rijden ... moet wel lukken met zo'n bak en dan zijn banden waarschijnlijk wel geregeld. Anders: als het je echt alleen om banden gaat kun je wel via internet bestellen ... dan kom je voor een goede band op ongeveer ¤ 90,- uit (bijv. 215/40/16) en die velgen ... Rota RB? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
wouter37 | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:55 |
quote:ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htm en die velgen ![]() onderste rij en dan de middelste!! heb je daar ook prijzen van ? | |
Googolplexian | dinsdag 20 februari 2007 @ 23:08 |
quote:Zie m'n onderschrift ![]() edit : ik ben overgestapt van Toyo Proxes T1-S naar Pirelli P Zero Nero ... Die Toyo's waren mij iets te glad in het nat. Heb zelf 170pk op de voorwielen in een Sol dus met die Toyo's kwam het regelmatig voor dat ik in dit kikkerlandje geen grip had met optrekken ... nu is FWD natuurlijk niet een vergelijk, bij jou komt alle druk op de achterwielen. De Pirelli's hebben een zachtere wang en zijn dus wat minder reactief in de bochten ... de Toyo's zijn zo stijf als de neten ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 20-02-2007 23:15:58 ] | |
MikeyMan | woensdag 21 februari 2007 @ 00:00 |
quote:Nog dun ![]() | |
Just0 | woensdag 21 februari 2007 @ 13:35 |
*tvp* | |
wouter37 | woensdag 21 februari 2007 @ 18:22 |
quote:dik genoeg ![]() | |
TR08 | woensdag 21 februari 2007 @ 19:13 |
Ik vind het voor het oog altijd erg dun ook, maar als je het door rekent zie je gewoon dat het kan zonder belachelijk sterke bouten te pakken. S8.8 is ontzettend standaard staal voor bouten. Als je Formula Student wagens bekijkt zit daar veel M6 in en hier en daar zelfs nog kleiner ![]() | |
wouter37 | zaterdag 24 februari 2007 @ 22:03 |
Vandaag hebben we de vloer en zijpanelen bevestigd. De vloer panelen moeten om de 50mm een popnagel in en op de dwarsbalken om de 25mm. Zoals op de foto's te zien is zijn dat een boel ponagels. ![]() | |
Pumatje | zaterdag 24 februari 2007 @ 22:10 |
quote:wat een kut banden. 2 jaar lang gereden, nu overgestapt op falken, bevalt velen malen beter. vooral met zo'n licht autotje. | |
Foo_niks | zondag 25 februari 2007 @ 00:35 |
quote:Met de hand>respect of met lucht >Pffffft | |
TR08 | zondag 25 februari 2007 @ 09:11 |
Een WestField had er 500 nodig als ik me goed herinner ![]() Pas wel op dat je jezelf niet blesseert omdat je ineens met de hand in korte tijd al die popnagels wilt doen. Daar krijg je nog lang "plezier" van achteraf namelijk. | |
Hyperdude | zondag 25 februari 2007 @ 10:07 |
Geinig zo'n project. ![]() Ik zie je dat je de remklauwen al hebt gespoten. Neem aan dat het gewone "ïjzeren" klauwen zijn. Met aluminium klauwen ligt naar mijn ervaring de verf er zo weer af, die kan je veel beter poedercoaten. Maar als ze al in de lak zitten zou ik het lekker zo laten, als ze er na een jaartje niet meer zo mooi uitzien kan je ze altijd nog poedercoaten. In principe zijn trommelremmen prima bij lichte wagentjes, lijkt mij ook (financeel-) verstandig dat eerst maar eens te proberen. | |
TR08 | zondag 25 februari 2007 @ 10:19 |
Ik keek nog even naar die lange bouten: Weet je zeker dat dat pasbouten zijn? Volgens mij zijn ze dat niet namelijk. Kun je een closeup posten van wat jij denkt dat in jouw setup een pasbout is? | |
wouter37 | zondag 25 februari 2007 @ 10:25 |
quote:met de hand ![]() quote:ik had maar 1 kleine blaar quote:het zijn ijzeren remklauwen van een ford sierra. maar bedankt voor je advies ![]() quote:wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien | |
TR08 | zondag 25 februari 2007 @ 10:38 |
quote:Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm ![]() quote:Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat? Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door TR08 op 25-02-2007 10:45:29 ] | |
geelhoed | zondag 25 februari 2007 @ 10:41 |
Nou met die blessure viel het wel mee hoor. Een weekje spierpijn in de onderarm. Een goede tang waar je maar 1 keer hoeft te knijpen is wel prettig. | |
geelhoed | zondag 25 februari 2007 @ 10:45 |
Ik heb nu Toyo T1S maar inderdaad in het nat is het niks. Hiervoor had in AVON ZV1 banden die waren toch wat beter. Ik denk dat de volgende Yokohama A539's worden. | |
TR08 | zondag 25 februari 2007 @ 10:46 |
Ah ok dan heb ik blijkbaar niet alles goed onthouden van toen ![]() Kwam vast doordat ik bij het "starten" in aanraking met de straat kwam ![]() | |
geelhoed | zondag 25 februari 2007 @ 11:01 |
![]() 2 maanden niet lopen en een 28Ah Accu... | |
wouter37 | zondag 25 februari 2007 @ 11:14 |
quote:ik woon in Emmen. kom gerust een keer langs. maar wat zie ik hier http://fotoboek.fok.nl/TR08 heb jij meegewerkt aan de Nuon Solar Team ![]() een foto van de bout maar de kunst van de ophanging is niet dat het draait om de bout maar dat de bus waar de bout doorheengaat klem zit tussen 2 platen [ Bericht 8% gewijzigd door wouter37 op 25-02-2007 11:25:57 ] | |
TR08 | zondag 25 februari 2007 @ 11:39 |
Ik was chef techniek bij de Nuna 2 en heb die wagen ook voor het grootste deel getekend ![]() Nuna 3 heb ik ook e.e.a voor gedaan (stuurinrichting o.a.). De bout die jij laat zien is geen pasbout idd. De reden dat ik vroeg naar de pasbouten is dat we bij de Nuna 2 pasbouten gebruikten voor de ophanging. Maar dat blijkt achteraf niet zo nodig ![]() Met het klemmen van de bus maak je de bus waarschijnlijk passend om de bout (je duwt hem in elkaar tot hij strak zit). | |
tongytongylickylicky | zondag 25 februari 2007 @ 12:43 |
tvp | |
wouter37 | maandag 26 februari 2007 @ 20:22 |
quote:email is onderweg ben benieuwd wat ze kosten ![]() | |
wouter37 | dinsdag 6 maart 2007 @ 20:59 |
eerste voorophanging is klaar ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door ThaFreak op 21-03-2007 23:40:19 ] | |
lj_lightning | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:38 |
Ooh ik krijg hier echt de bouw-kriebels van ![]() ![]() ![]() | |
.bakvis. | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:13 |
Mooi projecje ![]() ![]() ![]() Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn. ![]() | |
lj_lightning | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:33 |
quote:Hoezo te jong? ![]() ![]() | |
psychosucker | vrijdag 9 maart 2007 @ 22:47 |
zou je ook een kostenoverzicht kunnen plaatsen ? | |
geelhoed | zaterdag 10 maart 2007 @ 11:10 |
http://www.ahd.tudelft.nl/~peter/kosten.html | |
wouter37 | zaterdag 10 maart 2007 @ 18:59 |
vandaag de voorophaging afgemaakt en de achterophanging en het rempendaal is op maat gemaakt. zal morgen de foto's we; ff posten ![]() | |
wouter37 | zondag 11 maart 2007 @ 12:17 |
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen De stuurstang en het rempandaal gemaakt ![]() tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet? [ Bericht 80% gewijzigd door wouter37 op 11-03-2007 12:23:50 ] | |
wouter37 | zondag 11 maart 2007 @ 12:18 |
Hmm mijn IP adres is veranderd alleen ik kan niet mijn oude berichten wijzigen zodat dat plaatjes erweer komen te staan hoe kan ik dat aanpassen? | |
MikeyMan | zondag 11 maart 2007 @ 12:21 |
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen... | |
wouter37 | zondag 11 maart 2007 @ 12:24 |
quote:hmm zou een modje het nog kunnen aanpassen? | |
MikeyMan | zondag 11 maart 2007 @ 12:47 |
Neem aan van wel... | |
robbedoeseos300d | maandag 12 maart 2007 @ 14:29 |
leuk om te volgen dus een kleine tvp | |
daNpy | maandag 12 maart 2007 @ 14:57 |
quote:Remdrukverdeler? Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel... | |
Alexxxxx | donderdag 15 maart 2007 @ 18:52 |
de foto's doen het weer | |
Mex_ | vrijdag 16 maart 2007 @ 14:35 |
tvp | |
wouter37 | vrijdag 16 maart 2007 @ 21:52 |
quote:het is idd een remdruk begrenzer ![]() vanavond het vuurschot eraan gemaakt en binnenkort de remleidingen aanbrengen | |
wouter37 | zondag 18 maart 2007 @ 17:21 |
Autoreply | dinsdag 20 maart 2007 @ 16:54 |
Interessant project om te volgen ![]() | |
lj_lightning | dinsdag 20 maart 2007 @ 22:01 |
quote:Waarom een afspraak maken voor remleidingen? om ze aan te leggen? is dit zo'n gecompliceerd dingetje dan? ![]() | |
Pumatje | woensdag 21 maart 2007 @ 13:42 |
snap ik ook niet, je kunt ze zelf perfect fabriceren als je de goede spullen hebt. | |
MikeyMan | woensdag 21 maart 2007 @ 13:44 |
Het lijkt nu meer op een tank ![]() | |
geelhoed | woensdag 21 maart 2007 @ 14:13 |
Gewoon met de hand buigen rond een stuk pijp zodat ze niet knikken, zo heb ik het ook gedaan. | |
Tommeh | woensdag 21 maart 2007 @ 14:19 |
Met koperen leidingen makkelijk te doen idd. Pijpenbuigertje en flenzentrekkertje er hup gaan ![]() | |
geelhoed | woensdag 21 maart 2007 @ 17:03 |
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor! | |
wouter37 | woensdag 21 maart 2007 @ 17:49 |
rustig over de leidingen ![]() | |
Tommeh | woensdag 21 maart 2007 @ 23:29 |
quote:Koper kan ook. quote:Die kun je gewoon los kopen bij de (betere?) automaterialenzaak ![]() | |
Foo_niks | woensdag 21 maart 2007 @ 23:33 |
Geen Aeroquip ,is juist zo geil met dat geanodiseerde | |
wouter37 | zaterdag 24 maart 2007 @ 19:49 |
vandaag helaas geen tijd gehad om de remleidingen te maken maar die komen binnen kort. wel heb ik een set velgen bestald met banden ![]() ![]() Verder heb ik de achterremmen en de aandrijfassen opgehaald morgen post ik wel een aantal foto's | |
BaraCuda | zaterdag 24 maart 2007 @ 20:16 |
Als ik het geld had zou ik er ook zo aan beginnen... Heb er een tijdje serieus over gedacht en toen toch maar een kart gekocht ![]() | |
wouter37 | zondag 1 april 2007 @ 19:59 |
Update: Deze velgen + banden komen onder de auto De trommel remmen van een sierra onder de roest dus eerst maar even ontroesten ![]() Na het ontroesten alles in de verf gezet Nieuwe remvoeringen en remcilinders en de remmen zijn klaar voor montage. | |
wouter37 | maandag 2 april 2007 @ 21:09 |
De eerste problemen de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen | |
Neluhz | maandag 2 april 2007 @ 21:23 |
hoe groot moet dat stuk zijn dan? | |
wouter37 | maandag 2 april 2007 @ 21:31 |
quote:120mm bij 120mm en 20mm dik | |
Mex_ | dinsdag 3 april 2007 @ 08:46 |
quote:Die geyle spatbordjes ook? | |
wouter37 | dinsdag 3 april 2007 @ 12:30 |
quote:bedoel je die carbon dingen? | |
Mex_ | dinsdag 3 april 2007 @ 12:40 |
quote: ![]() | |
wouter37 | dinsdag 3 april 2007 @ 14:31 |
nee dat zijn dure dingen of jij of iemand anders moet mij willen sponsoren ![]() | |
wouter37 | maandag 9 april 2007 @ 11:12 |
quote:2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?) | |
MikeyMan | maandag 9 april 2007 @ 11:18 |
Je wou alu gaan gebruiken om de remmen aan vast te maken ofzo? Zou je misschien iets uitgebreider op het probleem in kunnen gaan, kunnen we wat beter meedenken... | |
wouter37 | maandag 9 april 2007 @ 12:36 |
kijk het zit zo de ankerplaat (de plaat waar de remvoeringen opvast zitten) moet hierop gemonteerd worden omdat de plaat te groot is komt die op de onderste 2 bussen te zitten waardoor de ankerplaat scheef komt te zitten | |
Foo_niks | maandag 9 april 2007 @ 13:53 |
quote:Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ? | |
wouter37 | zaterdag 14 april 2007 @ 09:26 |
quote:helaas het gaat allemaal niet passen. Dus heb ik maar besloten om er schijfremmen onder te zetten. als nog iemand belang heeft bij een paar trommelremmen voor een sierra ![]() | |
wouter37 | zaterdag 5 mei 2007 @ 10:42 |
zo de trommelremmen zijn verkocht en volgende week komen de velgen en remleidingen dan gaan we weer vrolijk verder met bouwen | |
Foo_niks | zondag 13 mei 2007 @ 20:24 |
Schiet niet echt op he ![]() | |
lj_lightning | zondag 13 mei 2007 @ 21:38 |
quote:Volgens mij is dat een belangrijk aspect als je begint met het bouwen van een KitCar, geduld, heel veel geduld. Je moet volgens mij niks overhaasten want als je in het begin iets onnauwkeurig afmaakt kom je daarmee later in de problemen. Desalniettemin, het is wel lastig ![]() ![]() | |
fathank | woensdag 16 mei 2007 @ 21:45 |
quote:Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben... ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 17 mei 2007 @ 04:13 |
Hij doet het iig een stuk sneller dan die lamlul van A Racing Car is born ![]() | |
lj_lightning | donderdag 17 mei 2007 @ 09:03 |
quote:Mark Evans had 5 dagen nodig voor zn SuperTrike ![]() | |
wouter37 | donderdag 17 mei 2007 @ 11:04 |
Rustig rustig ik wacht op onderdelen ![]() Edit (zaterdag komen de nieuwe onderdelen) [ Bericht 12% gewijzigd door wouter37 op 18-05-2007 09:41:09 ] | |
wouter37 | donderdag 24 mei 2007 @ 17:35 |
Update Dit zijn ze geworden de velgen + banden snel even 1 band erop gezet om het resultaat te zien. Met de pendalenbox moeten we nog wel even bzig het blijkt dat de vootkant van de pendalenbox voor een rechtsgestuurde auto is waardoor de stuurstang te laag zit . Dus het gat van de stuurstang moet 30mm naar boven geplaatst worden. Verder zaten bij de levering de remleidingen en de bussen om de aandrijfassen inelkaar te zetten. | |
wouter37 | zaterdag 26 mei 2007 @ 20:35 |
update: Aandrijfassen Vandaag zijn Luuk (lucaspr) en ik bezig geweest met het inelkaar zetten van de aandrijfassen Bij het 2e lager ging het fout het lager kon er niet ver genoeg op om een borg ring te plaatsen . Een telefoontje naar de leverancier later was dat weer opgelost het blijkt dat aan 1 zijde van de lagers een schuine rand zit dus het lager moest weer verwijderd worden en omgedraait. Deze bussen erop gezet en die moeten volgestopt worden met vet. Als het vet erinzit de lagers erop gezet en het uiteinde van de bussen opgeklopt met het onderstaande resultaat Even snel erin gehangen voor een foto | |
Pumatje | zondag 27 mei 2007 @ 00:51 |
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund! | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 12:28 |
quote:maar goed dat smaken verschillen ![]() Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 12:32 |
quote: ![]() | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 13:40 |
quote:maar goed dat smaken verschillen ![]() | |
BaraCuda | zondag 27 mei 2007 @ 13:41 |
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten? ![]() ![]() | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 13:47 |
quote:Ja, iknow... Vind je spaakwielen niet mooi dan? | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 14:31 |
quote:zekers wel ![]() | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 14:32 |
quote:er hoefde gelukkig niks geperst te worden en volgens mij zit alles op de goede plek (dit was de eerste keer dat ik lagers inelkaar zette ) | |
lipje | zondag 27 mei 2007 @ 18:24 |
quote:Zelftappers ![]() | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 18:41 |
quote:Zelftappers die doordraaien ![]() dan liever dit ![]() ![]() | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 19:44 |
quote:http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.html | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 19:48 |
quote:sry das niet echt mijn smaak en ze zijn een stuk duurder dan deze velgen mischien als ik nog een keer een hotrod/cobra ga maken dat ik zulke velgen eronder zet | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 19:53 |
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen... Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje... | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 20:10 |
quote:ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk geven dat zou wel kunnen met lange spatborden spaakvelgen en een band achterop dan krijg je een heel klassiek uiterlijk ![]() | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 20:11 |
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model... ![]() | |
wouter37 | zondag 27 mei 2007 @ 20:16 |
quote:dat klopt ![]() ![]() | |
wouter37 | maandag 28 mei 2007 @ 20:07 |
Update Beide assen zitten op hun plek de ruimte voor de stuurstang groter maken omdat anders de stuurstang te hoog komt te zitten | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 20:13 |
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in? | |
wouter37 | maandag 28 mei 2007 @ 20:19 |
quote:1.6-20V mijn leverancier zou proberen een blacktop te regelen moet alleen nog even kijken er moet een blacktop en een silvertop versie zijn maar wat het verschil is nog geen idee zal ff op zoek gaan | |
Oosthoek | maandag 28 mei 2007 @ 20:42 |
Leuk project hoor! | |
geelhoed | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:12 |
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou? http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307 ![]() | |
geelhoed | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:15 |
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen. | |
Cosworth | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:17 |
quote:Eentje uit een Viper: ![]() | |
Foo_niks | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19 |
quote:10 cilinder dodge Vper motor. dat wil best vooruit | |
geelhoed | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19 |
Precies! ![]() | |
fathank | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:34 |
Natuurlijke selectie heet zoiets ![]() ![]() ![]() | |
wouter37 | dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30 |
quote: ![]() idd die is ook lelijk RAW is bezig met een andere voorruit mischien dat ik die er nog opzet in een later stadium die viper: 8.3ltrs 500hp+, 525Ib/ft+ in a car weighing in at well under the tonne. | |
Neluhz | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:37 |
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin.. | |
Kluupkluup | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:44 |
erg mooie velgen voor deze auto ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:00 |
quote:Yepz... Betere internals... ![]() Leuke blokkies die 4a-g*-tjes... Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok? | |
wouter37 | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:03 |
quote:volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoor ![]() | |
wouter37 | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:04 |
quote:welke componenten bedoel je met Betere internals ? | |
MikeyMan | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07 |
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment ![]() edit: klok, klepel dus... Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd... Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor... Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS... quote:Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt ![]() | |
Orthello | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19 |
Mooi projecT!!!! | |
wouter37 | zaterdag 2 juni 2007 @ 16:41 |
Update: Vandaag de versnellingsbak even op zijn plaats gezet om te kijken of de remleidingen er vrij langs kunnen lopen. Er is voldoende ruimte voor de remleidingen we hebben aan de binnenzijde van de 'tunnel' een aluminium strip gemaakt waar de remleiding de benzineleidingen en de kabelboom aanvast gemaakt kunnen worden. Tevens hebben we het vuurschot vastgezet ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 2 juni 2007 @ 20:06 |
quote:Blacktop heeft grotere (betere) ITB's en ITB's zijn echt ![]() | |
wouter37 | zaterdag 2 juni 2007 @ 20:29 |
quote:sorry maar wat zijn ITB's ![]() | |
Pumatje | zondag 3 juni 2007 @ 00:16 |
trottle bodies | |
Tommeh | zondag 3 juni 2007 @ 02:12 |
quote:Om preciezer te zijn : Individual Throttle Bodies. Een belangrijk verschil. | |
-Robbedoes- | zondag 3 juni 2007 @ 22:48 |
Zo met nieuwe naam kan ik hem ook weer volgen | |
wouter37 | dinsdag 12 juni 2007 @ 20:23 |
quote:komt erin ![]() Update: Vandaag naar Speedon geweest om een teller setje + schakelaars uit te zoeken Deze tellers en dit stuur komt erin verder vandaag de remleidingen laten inkorten die waren iets te lang. En tot de conclusie gekomen dat de ruimte die voor de carpc bestemd was gebruikt moet worden voor de ruitewissers dus opzoek naar nieuwe ruimte. de andere schakelaars die besteld zijn van deze serie de engine start en de toeter de rest zijn van een andere serie ![]() ![]() | |
BaraCuda | dinsdag 12 juni 2007 @ 20:36 |
Gaat de goede kant op ![]() Ik wil ook ![]() ![]() | |
lipje | dinsdag 12 juni 2007 @ 22:43 |
quote:zorg jij nou maar dat die "schijtkart" het eerst doet ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 12 juni 2007 @ 23:35 |
Mooie knoppies... Plastic of alu? | |
wouter37 | woensdag 13 juni 2007 @ 08:11 |
quote:Alu net als om de tellers (geborsteld alu) | |
MikeyMan | woensdag 13 juni 2007 @ 09:23 |
Dan is het goed ![]() | |
GateWayX | woensdag 13 juni 2007 @ 12:22 |
tvp ![]() | |
Michel4AGE | donderdag 14 juni 2007 @ 10:16 |
Super ![]() Ik weet niet of Speedon het voor je kan regelen en of dat ze die dingen überhaupt verkopen maar je kunt die originele airbox eraf laten en de originele rubberen kelkjes vervangen voor rechte en kortere kelken, da's echt een super gaaf geluid (bijna herrie). | |
geelhoed | vrijdag 15 juni 2007 @ 08:04 |
Hehe! Smiths klokken! Bedenk je wel dat je wat moet pielen met de dipswitches en dat de "klok" van de snelheidsmeter 5% te snel loopt. Daardoor is je afstand wel correct maar je snelheid niet! Heb je ook een olie druk sensor meegenomen? die zijn namelijk smiths specifiek! | |
wouter37 | vrijdag 15 juni 2007 @ 08:34 |
quote:dat wist ik niet van de dipswitches maar daar komen we vast wel uit ervaring met Smiths klokken? Verder heb ik een olie temperatuur meter genomen ![]() PS leuke website die heb ik ff doorgelezen ![]() | |
geelhoed | vrijdag 15 juni 2007 @ 11:42 |
Yup Smiths dingen, met de kmteller heb ik geen last gehad, Bertram Bakker echter wel, die had de code verkeerd om ingevoerd ![]() De toerenteller is een verhaal apart. je kan er 4 6 of 8 cilinders mee meten, maar de mijne staat nu op 6 terwijl ik een 4 cilinder heb. Daar klopt de handleiding niet van. Dan moet je met een schroefje gaan draaien tot hij het juiste toerental aangeeft. Heel vreemd allemaal omdat het toch een digitaal apparaat is. Ik heb hem nog steeds niet goed, de toerenbegrenzer grijpt in bij 6800 maar dan staat de teller al op 8000!! | |
wouter37 | zaterdag 16 juni 2007 @ 17:23 |
Update: Vandaag de remleidingen gemonteerd en lang leve de blindklinkmoeren dat werkt geweldig ![]() | |
bas-beest | zondag 17 juni 2007 @ 01:31 |
leuk project dit ![]() | |
wouter37 | zondag 1 juli 2007 @ 17:46 |
Update: De pendalen zitten op hun plek en de juiste gaten zitten erin geboord voor de gas- en koppelingskabel Even wat extra bescherming voor de remleidingen in de bochten | |
wouter37 | vrijdag 6 juli 2007 @ 21:30 |
een flimpje over kitcars in Belgie http://cm.roularta.be/Streaming/asx.asp?siteID=48&ArticleID=11820&ParID=1&origin=kanaalz En als het een beetje meezit volgende weer de motor ![]() | |
vosss | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:01 |
Ik weet niet of ik het al ergens gezegd heb in dit topic, maar ik wil toch even melden dat ik het erg stoer vind dat je het gewoon doet. Niet niks zo'n ding in elkaar sleutelen; zeker als je geen monteur bent. Chapeau ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:03 |
quote:lift | |
wouter37 | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:49 |
quote:TNX ![]() altijd leuk als mensen mijn project volgen | |
PeeJay1980 | dinsdag 10 juli 2007 @ 17:54 |
quote:Geen probleem als ik binnenkort eens langskom om te kijken? Ik woon in de buurt namelijk. Misschien dan wel met een eigen kitcar, aangezien ik gisteren bij Speedon veel leuke dingen heb gepast ![]() | |
wouter37 | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:57 |
quote:Wat heb je gepast dan ? en heb je nog een mooie motor gezien (toyota 4-age) als het goed is staat die bij Mischa op mij te wachten en een bezoekje mag altijd ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 11 juli 2007 @ 09:54 |
quote:Formula 27's, Fury en een heel net gebouwde Tiger Avon. Je 4-age heb ik niet gezien, maar als die bij Mischa staat, dan zal die ook in Ede staan en ik ben in Dronten geweest ![]() Mooizo, dan zal ik binnenkort eens langskomen ![]() | |
wouter37 | woensdag 11 juli 2007 @ 20:05 |
quote:is die cobra niet iets voor je ? ![]() | |
PeeJay1980 | donderdag 12 juli 2007 @ 09:32 |
quote:Nee, ik heb ten eerste totaal geen tijd om te bouwen. Ik weet hoe zulke projectjes gaan met mijn motorfietsen, dat worden jarenplannen. Daarbij wil ik eerst iets goedkopers en meer een rijdersauto ![]() Ben gisteren trouwens weer bij Bas geweest....even 1 en ander op papier laten zetten ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door PeeJay1980 op 12-07-2007 10:42:08 ] | |
FunnyName | donderdag 12 juli 2007 @ 11:23 |
Gaaf project, leuk om te zien. TVP | |
wouter37 | vrijdag 13 juli 2007 @ 09:39 |
quote:Hé een Tiger avon gekocht? ![]() nu nog even lid worden van de kitcarclub ! | |
PeeJay1980 | vrijdag 13 juli 2007 @ 12:22 |
quote:Yep, het gele gevaar is gisteren bij de RDW geweest ![]() En ja, dat lid worden gaat ook wel gebeuren ![]() | |
GenesiZ | vrijdag 13 juli 2007 @ 22:29 |
Ziet er vet uit man, je hebt een ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door GenesiZ op 14-07-2007 00:14:27 ] | |
wouter37 | zaterdag 14 juli 2007 @ 17:52 |
quote:hmmm zou kunnen dat de mail niet werkt. Het lijkt mij zeker leuk om een keer foto's te gaan maken als de auto klaar is ik wou dat zelf doen maar iemand met meer ervaring op fotogebied is ook altijd goed ![]() Vandaag weer een hoop onderdelen opgehaald en ik heb mijn motor gezien helaas geen blacktop maar een silvertop maar dat mag de pret niet drukken ![]() foto's volgen nog | |
wouter37 | zaterdag 14 juli 2007 @ 21:25 |
Update:![]() ![]() Het Hart van de auto het motor managment een omex 600 De benzine tank met even snel berekend 30 liter de sensor voor de ontsteking die onderaan het blok gemonteerd moet worden de sensor "kijkt"naar de tanden zie plaatje hieronder ![]() | |
Cosworth | zondag 15 juli 2007 @ 10:11 |
Vet... ![]() | |
FunnyName | maandag 16 juli 2007 @ 11:57 |
Leuk speelgoed, ziet er goed uit .. | |
wouter37 | dinsdag 17 juli 2007 @ 21:32 |
vanavond even het koppelingshuis gepast er was 1 bout die niet helemaal past maar door iets alu weg te halen past die nu ook ![]() | |
pro2call | woensdag 18 juli 2007 @ 13:58 |
nice | |
Michel4AGE | woensdag 18 juli 2007 @ 14:56 |
Ah een Silvertopje. Jammer, dacht dat je een Blacktop had gekocht. | |
wouter37 | woensdag 18 juli 2007 @ 15:13 |
quote:als er een blacktop bij de zending zat werdt het een blacktop maar die zat er niet bij dus wordt het een silvertop ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 18 juli 2007 @ 15:17 |
quote:En hoe minder vermogen je hebt, hoe groter de kans is dat ik je nog kan bijhouden als we eens samen rijden ![]() | |
wouter37 | woensdag 18 juli 2007 @ 15:21 |
quote:hoeveel pk heeft de kitcar van jou dan? | |
PeeJay1980 | woensdag 18 juli 2007 @ 15:27 |
quote:Schijnt 140pk te hebben. Maarja, in de kroeg heeft het altijd meer vermogen dan werkelijk natuurlijk ![]() Het blok zou vrij soepel 160-180pk aan moeten kunnen met nog wat wijzigingen. Pinto's zijn zowel bullet- als foolproof ![]() | |
wouter37 | woensdag 18 juli 2007 @ 15:58 |
quote:Als je aan de toerrit meedoet http://www.kitcarclub.nl/forum/viewtopic.php?p=19037#19037 kan je je kitcar nog even op de rollerbank zetten dan weet je het precies ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 18 juli 2007 @ 16:05 |
quote:Die toerrit is mij iets te ver weg helaas. In mijn lease-auto vind ik dat al een klere-end, laat staan dat het in de Tiger moet. Hij komt vanzelf een keer op de testbank als er meer vermogen gezocht moet worden. Dit is voor mij eerst voldoende. Heb je je Smiths klokken ook al opgehaald? | |
wouter37 | woensdag 18 juli 2007 @ 16:46 |
quote:nog niet dat hoop ik a.s. zaterdag op te halen evenals de motor | |
PeeJay1980 | woensdag 18 juli 2007 @ 16:49 |
quote: ![]() Mooie dingen om naar uit te kijken. Ik heb hetzelfde met het ophalen van mijn auto ![]() | |
wouter37 | donderdag 19 juli 2007 @ 10:22 |
Heeft er iemand ervaring/tips met het inbouwen van een motor ? ik hoop daar binnenkort mee te beginnen - motortakel huren/kopen - ..... - ..... Alvast bedankt ![]() | |
Pumatje | donderdag 19 juli 2007 @ 13:18 |
Jawel, wat wil je exact weten dan? En ik zou een motortakel kopen, zoek er 1 op marktplaats, soms vind je ze wel rond de +-75,00- Huren kost rond de 50 geloof ik. Daarnaast zul je helemaal met een kitkar bij een reparatie oid je motor er nog eens uit moeten halen en dan is het alleen maar handig, en aangezien ze vaak in te klappen zijn staan ze nooit in de weg. Motor plaatsen is zo lastig niet. | |
Tommeh | donderdag 19 juli 2007 @ 13:29 |
quote:Eens is ![]() | |
wouter37 | donderdag 19 juli 2007 @ 18:30 |
quote:zo 75 euro die ben ik nog niet tegengekomen heb net een bod gedaan voor 120 euro huren kost hier bij Boels 30/dag dus je kan net zo goed zo'n ding zelf kopen En wat ik wil weten geen idee wat zijn dingen die je moet weten/ handig zijn ik heb nog nooit een motor in een auto getakeld ![]() | |
wouter37 | zondag 22 juli 2007 @ 15:27 |
Deze week een motor takel gekocht das toch wel makkelijk Gisteren de motor opgehaald: | |
jaguar | zondag 22 juli 2007 @ 16:34 |
wat een geweldig project ![]() verkapte tvp ![]() | |
pro2call | zondag 22 juli 2007 @ 19:05 |
geef je dat blok gelijk een nieuwe riem, waterpomp en andere onderdelen? | |
wouter37 | zondag 22 juli 2007 @ 19:38 |
quote:Er zit een nieuwe riem en nieuwe bougies op. verder zijn alle overbodige onderdelen eraf gehaald ![]() | |
wouter37 | zondag 5 augustus 2007 @ 21:10 |
Update: de motor is nu van een kleurtje voorzien | |
j0rrit | zondag 5 augustus 2007 @ 22:24 |
Wow! Ziet er goed uit met een nieuw kleurtje! Mooi project, ga zo door. ![]() | |
GenesiZ | zondag 5 augustus 2007 @ 23:42 |
Ziet er goed uit, valt lekker op. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 5 augustus 2007 @ 23:45 |
je hebt er een silver-red top van gemaakt.. Uniek ![]() Heb je dat blok overigens al eens horen lopen? ITB's ![]() ![]() | |
MikeyMan | maandag 6 augustus 2007 @ 10:34 |
had hem dan zwart geverfd... ![]() Maar ziet er goed uit hoor ![]() | |
wouter37 | maandag 6 augustus 2007 @ 11:02 |
quote:Ik heb deze motor helaas nog niet horen lopen ik hoop de motor over een week of 2 in te bouwen ![]() | |
GateWayX | maandag 6 augustus 2007 @ 11:11 |
Ziet er als nieuw uit ! Knap gedaan ! | |
wouter37 | maandag 6 augustus 2007 @ 12:30 |
quote:niet als nieuw het gedeelte van de ITB's ziet er nog al dof uit ik ben nog aan het kijken of daar nog iets aan gedaan kan worden | |
wouter37 | woensdag 12 september 2007 @ 19:10 |
Zijn we weer met een update: De ITB's glimmen nu een beetje De achterremmen heb ik opgehaald die moeten nog even rood gemaakt worden stuurtje En vanavond hebben er we bezine leidingen erin gemaakt ![]() | |
MikeyMan | woensdag 12 september 2007 @ 19:29 |
Komen nog kelkjes op, neem ik aan? ![]() | |
wouter37 | woensdag 12 september 2007 @ 20:30 |
quote:jep een paar posts naar boven staan de kelkjes ![]() | |
MikeyMan | woensdag 12 september 2007 @ 21:07 |
Die rode? Dacht eigenlijk aan een paar chromen rechte kelkjes... ![]() | |
wouter37 | donderdag 13 september 2007 @ 21:23 |
quote:nope geen chromen kelkjes ![]() Maar vanavond met de remmen achter bezig geweest maar die passen nog voor geen meter morgen de leverancier maar ff bellen | |
wouter37 | maandag 17 september 2007 @ 20:48 |
Update: Het oliecarter kan teruggeplaatst worden er is een moet opgelast voor een oliesensor. De motortakel kwam hierbij handig vanpas Insmeren met vloeibare pakking En het carter zit er weer onder. En er zitten nu beugels aan de motor voor het optakelen en plaatsen in de auto. Een probleem met de achterrem de remklauw kan niet bevestigd worden gelukig is er al een oplossing een andere schijf en van de flens moet een stukje afgedraaid worden. [ Bericht 2% gewijzigd door wouter37 op 18-09-2007 19:34:29 ] | |
Mex_ | dinsdag 18 september 2007 @ 11:04 |
quote:Hoe ga je toeteren ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 september 2007 @ 11:37 |
quote:Waarschijnlijk engelse kitcar style met een knopje op het dash, die je bijna niet kan vinden ![]() (wel beter dan de franse manier) | |
PeeJay1980 | dinsdag 18 september 2007 @ 12:55 |
quote:Precies, de mijne heeft ook een knopje op het dashboard. | |
eer-ik | dinsdag 18 september 2007 @ 12:57 |
quote:franse manier? op de hendel bedoel je? Bij m'n eend zit de toeter op de lichtknop, en bij de 307 gewoon op 't stuur... | |
LENUS | dinsdag 18 september 2007 @ 13:25 |
TVP ![]() | |
wouter37 | dinsdag 18 september 2007 @ 19:32 |
quote:klopt ![]() Maar wat is de franse manier ? Edit: foto's vorige post bijgewerkt | |
MikeyMan | dinsdag 18 september 2007 @ 19:45 |
Is de bedoeling van pakking trouwens niet dat het afsluit? | |
wouter37 | dinsdag 18 september 2007 @ 20:50 |
quote:ja hoezo ? of bedoel je dat je op de foto een aantal stukjes pakking ziet. Dat hebben we gedaan om de gleuven die in het carter zitten op te vullen later hebben de de pakking rondom gedaan | |
MikeyMan | dinsdag 18 september 2007 @ 23:32 |
Ah, ja dat bedoelde ik ![]() | |
wouter37 | donderdag 4 oktober 2007 @ 22:09 |
Update de auto staat eindelijk op de grond Tnx lucaspr | |
Repeat | donderdag 4 oktober 2007 @ 22:18 |
quote:Franse manier van toeren ownt trouwens de pan uit, jammer dat je dat tegenwoordig niet meer ziet. Kon je heerlijk een klein tikje geven als je een bekende zag ofzo, nu met die dingen in je stuur is het gewoon niet of keihard toeteren... | |
Party_P | donderdag 4 oktober 2007 @ 22:48 |
quote:Neehoor, met mijn micra kun je ook zachtjes toeteren en gewoon via stuur ![]() | |
zBus | donderdag 4 oktober 2007 @ 23:10 |
Vaak lees je dat die sokken die je nu over je ITB's doet slecht zijn voor de performance. Hoe je het beter kan oplossen zou ik niet echt weten, vaak zie je wel dat er een soort gaas overheen gaat of een panty ofzo ![]() | |
Autoreply | donderdag 4 oktober 2007 @ 23:18 |
quote:Wat is een ITB ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 4 oktober 2007 @ 23:25 |
quote:dat zijn individual throttle bodies | |
Michel4AGE | donderdag 4 oktober 2007 @ 23:43 |
Scheelt ongeveer 3pk. Vervangende ITB's (75mm) t.o.v. originele airbox levert +/- 8pk/10Nm. Zet je daar pipercross filters op dan lever je weer 3pk in. Zelf gemeten in Goes, dus geen kont-gevoel-getalletjes. [in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst] | |
zBus | donderdag 4 oktober 2007 @ 23:54 |
Hmmm valt nog mee dus, kan me wel in denken dat als je aan een beetje serieus circuit racen doet je het liefst wel die pktjes er bij hebt. | |
casejunkie | vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:35 |
quote:Hoi hoi, jij hier ook op dit forum joh? | |
vannelle | vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:04 |
Op maandag 17 september 2007 20:48 schreef wouter37 het volgende: Waarom leg je de rand niet helemaal vol met vloeibare pakking? Dit is vragen om moeilijkheden...... | |
Geqxon | vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:12 |
Vanwege de schroefgaten? | |
MikeyMan | vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:20 |
Zie de reaktie op mijn opmerking hierboven... | |
vannelle | vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:24 |
Jeps, vanwege de boutgaten. Ik weet dat er niet veel druk op het carter komt als het blok goed is, maar op deze manier maak je ("je" in het algemeen) bruggetjes waar tussendoor lekkage komt. Waarom niet doorsmeren? Die boutjes druk je echt wel door die pasta heen. Dit vind ik echt ronduit stom. En nee, je kan er niet op vertrouwen dat door het aantrekken van de boutjes de missende plekken wel opgevuld worden. Dat is een gokje waarbij je er van uit gaat dat de pakkingzooi toch wel terecht komt op de plekken waar het niet aangebracht is. Oftewel: Ik ben benieuwd wat de reden is om het zo te doen. | |
BaraCuda | vrijdag 5 oktober 2007 @ 07:39 |
quote:Zie hier het antwoord ![]() | |
lucaspr | vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:29 |
Lucaspr is weer druk op het werk aan het Fokken.... Zaterdag (morgen kijken hoe ver we kunnen komen met de moter!! TOCH???) En misschien weet iemand hier de volgorde om hem 'makkelijk' er in te kunnen hangen... *Nog niet bijgekomen van het rondje Zilverreiger ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door lucaspr op 05-10-2007 09:32:28 (typo en toevoegingen) ] | |
wouter37 | vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:52 |
quote:wordt nog lastig met de motor moet nog een aantal bouten met fijn draad hebben maar waar haal je die op een zaterdag ? | |
lipje | vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:26 |
quote:ijzerwarenwinkel? | |
wouter37 | zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:53 |
quote:weet iemand toevallig of fabory vandaag open is | |
VjenneKloetn | zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:00 |
Geen idee. Op de site van Fabory vind je wel adressen van Fabory vestigingen door heel Nederland met telefoon nummers. | |
wouter37 | zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:39 |
quote:Helaas gesloten op zaterdag ![]() maandag maar ff kijken | |
lucaspr | zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:52 |
quote: En Kroon Warringa in Emmen dan?? Of lasaulec of zoiets??? ![]() | |
wouter37 | zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:11 |
quote:lasaulec heeft dat niet en warringa is om 12 uur dicht ![]() | |
wouter37 | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:06 |
De bak zit aan de motor vast en alles paste in 1 keer ![]() alleen de startmotor past nog niet helemaal | |
PeeJay1980 | woensdag 10 oktober 2007 @ 10:04 |
Wat past er nog niet helemaal bij de startmotor dan? Ziet er strak uit trouwens ![]() | |
wouter37 | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:42 |
quote:die paste net niet netjes op zijn plek maar zit nu goed (ff veilen) de motor ligt nu bijna op zijn plaats morgen nog even iets van het koppelingshuis afhalen en dan de uitlaat passen en dan kan de motor vast gezet worden op zijn plaats | |
PeeJay1980 | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:10 |
quote:En dan werken om zo spoedig mogelijk het blok te horen starten? ![]() |