abonnement Unibet Coolblue
pi_44643700
Dit topic is bedoeld om gebruikerservaringen uit te wisselen over de diverse soorten medicatie die er bestaan om psychische klachten tegen te gaan.
Wat echter voor alle medicatie opgaat, is dat de werkzaamheid per persoon verschilt. Ga daarom niet blind op ervaringen van anderen af, en raadpleeg altijd een arts bij eventuele twijfels of vragen.

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussieren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.

Enkele links met meer informatie over psychofarmaca

Stichting Pandora - belangenvereniging voor mensen met psychische of psychiatriche problemen.. Onder het kopje 'dossiers' staan handige .pdjjes, met daarin onder andere informatie over de soorten medicatie, eventuele bijwerkingen, en het gebruik ervan.

Consumed - site met algemene informatie over medicijnen, en ook over de diverse medicijnen bij psychische klachten. Naast factuele informatie als samenstelling, verkrijgbaarheid, ook informatie over bijwerkingen en dergelijke.

Hulpgids.nl - prima uitleg over de werking van Anti Depressiva.

Hersenstorm - onder het kopje 'Ritalin, ja of nee?' ervaringen over de bijwerkingen van Ritalin, én alternatieven voor dit medicijn. Let op: deze ervaringen zijn alleen gebaseerd op die van de schrijfster van deze site. Ook nu geldt: wat voor de één niet werkt, kan voor de ander een uitkomst zijn.

Schizofrenieplein - index met een flink aantal bijsluiters van antipsychotica. Daarnaast veel algemene informatie over schizofrenie, en de behandelmethodes ervan.

Psycholoog.net forum - Het forum van psycholoog.net, heeft een apart 'Medicatie en psychofarmaca' subforum, met daarin vooral veel gebruikerservaringen van onder andere AD's en ritalin.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nosh op 21-12-2006 23:23:16 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 21 december 2006 @ 23:13:53 #2
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44643849
Bedankt Nosh .

Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met het beginnen met Seroxat. Bijwerkingen, doseringen etc.
pi_44644962
ik gebruik altijd ethanol, werkt erg goed

pi_44645289
Jee, gooi gewoon het hele farmaceutisch kompas hier neer ofzo..

seroxat.. nee heb ik nog niet iemand aan laten overlijden
pi_44645563
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:13 schreef Christine het volgende:
Bedankt Nosh .

Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met het beginnen met Seroxat. Bijwerkingen, doseringen etc.
Ik heb een tijdje Seroxat gebruikt Voor mij was dat echt een hel Afwezig gevoel, echt heel vreemd Kan me er verder niet echt veel meer van herinneren, maar vond het niet fijn spul
pi_44652307
Ik sta nu op de wachtlijst voor behandling van een post traumatisch stress syndroom. Ik heb onbeheersbare angsten waar ik veel last van heb.

's nachts mag ik temazepam gebruiken. Ik heb zelf aangegeven dat ik overdag geen medicatie wil gebruiken. Hebben er misschien mensen ervaring met temazepam en zwanger willen worden of zijn??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:31:08 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44654912
Ik heb wel ervaring met temazepam, niet met zwanger (willen) zijn. Kan je dat niet overleggen met je huisarts?

Ik ben zelf trouwens net begonnen met seroxat en de bijwerkingen zijn niet mis, ik voel me echt de hele dag doodziek. Hoe lang duurt het voordat dat ongeveer over gaat?
pi_44655171
De gyneacoloog vindt dat ik terughoudend moet zijn met het medicijn. Maar dat was ik toch al.

Zelf heb ik nooit seroxat gebruikt. Dus sorry.

-edit- ik lees er niet zoveel goeds over...
quote:
Het middel werd in 2005 in verband gebracht met een toename van het aantal zelfdoding -pogingen door volwassenen. Uit een onderzoek onder meer dan 1500 patiënten bleken zeven zelfmoordpogingen plaats te vinden bij personen die Seroxat gebruikten. In de controlegroep, die een placebo toegediend kreeg, vond slechts één suïcidepoging plaats. Ook bleek het middel te leiden tot meer suïcidale gedachten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:44:23 #9
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44655237
de eerste maand dat ik seroxat gebruikte was n hel...ik moest iedere week naar mn huisarts om te kijken hoe t ging. dat raad ik je wel aan om ook te doen.
ik werd mega misselijk en kotste alles uit. ik kreeg geen hap door mn keel terwijl je nou juist moest eten tijdens of net voor t innemen van t pilletje. ik kreeg letterlijk maar 1 hap met heel veel moeite afgeslikt. ik lag alleen maar in bed te huilen en me nog afschuwelijker te voelen. Ik heb op n gegeven moment tegen mn huisarts gezegd dat ik niet meer kon, ik wilde stoppen. Maar hij heeft me gegarandeerd dat t beter zou worden, dat ik t 4 weken moest proberen vol te houden. Ik ben in die maand bijna 10kilo afgevallen..
inderdaad ging t na n maand beter, ik kon weer eten en ik begon me beter te voelen. een huisgenoot zei n keer tegen me: hee dat was de eerste echte lach sinds weken! toen wist ik dat ze aansloegen! het zorgde ervoor dat mn gedachten weer geordend werden in mn hoofd en niet een totale wirwar meer was. na een paar maanden kreeg ik n terugval en heb ik mn dosering moeten verhogen, vanaf toen is het echt beter gegaan, maar let wel, in combinatie met groepstherapie bij het riagg, het zijn geen wonderpilletjes! Let op dat je ze niet een paar dagen achter elkaar vergeet, dit heb ik 2x in mn stopweek van mn pil gehad (ik nam ze altijd tegelijk in) en toen werd ik heel raar, ik was afwezig en reed bv zo door rood licht en over een vluchtheuvel heen! Dit komt door de gewenning van je lichaam aan het nivo van serotonine in je bloed, en wanneer je ze vergeet reageert je lichaam erop. Het is geen verslaving maar je merkt t wel als je ze vergeet. Als laatste wil ik nog zeggen dat je ze echt onder begeleiding van n huisarts of psycholoog moet nemen zodat je ook wanneer je wilt stoppen dit op gecontroleerde wijze doet.
als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:51:46 #10
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44655428
Bedankt voor je reactie, scrub_nurse . Ik voel me echt hondsberoerd van de bijwerkingen nu, maar voel me verder niet down ofzo. Hoewel dat misschien wel gaat komen als ik me nog een paar dagen zo gigantisch ziek ga voelen. Ik moet over twee weken terugkomen bij de huisarts (beetje gekke periode nu met de feestdagen) en die houdt het ook goed in de gaten verder.
Eten gaat ook nog wel prima eigenlijk, hoewel ik niet heel veel zin heb in avondeten, maar ik at sowieso de laatste tijd al ontzettend weinig. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat verlopen allemaal, als die verdomde bijwerkingen maar snel voorbij zijn .
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:05:55 #11
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44655767
ik hoop t ook voor je
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:17:24 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44656056
Het vermoeiendste is nog wel dat de misselijkheid 's avonds over is. En dan kan je er weer fijn tegenop zien dat de volgende ochtend alles weer in alle hevigheid toeslaat .
Maar het werkt vast, want het doet iig iets met me .
pi_44661799
Ik ga switchen van remeron naar zoloft, ben tussendoor geprobeerd te switchen van remeron naar seroxat , maar dat ging niet lekker.

Een goede (maar niet objectieve) site is ww.crazymeds.org staat heel veel off-the-record info en heeft mij erg geholpen bij zoeken naar info.
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:24:07 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44665107
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:55 schreef NiKos het volgende:
Een goede (maar niet objectieve) site is ww.crazymeds.org staat heel veel off-the-record info en heeft mij erg geholpen bij zoeken naar info.
Interessante site, bedankt! .
pi_44666641
Interessant toppic! Mijn psychiater wil me aan de risperdal in combinatie met antidepressiva hebben , maar ik sta er zelf niet achter. Ben bang voor bijwerking en afhankelijkheid.
Ben wel benieuwd hoe anderen tegen psychofarmaca aankijken.
pi_44667331
Heb een paar maanden geleden geprobeerd mn prozac af te bouwen, maar inmiddels ook weer opgebouwd omdat het toch niet zo goed ging...
Blijkbaar doet het dus wel iets en dat idee had ik bij de andere AD's die ik tot nu toe geslikt heb niet, dus dat is dan ergens wel positief...

Sabsie, waarom risperdal icm AD? En wat vind de psychiater ervan dat jij er niet achter staat?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44667675
Als je er zelf niet achter staat, moet je het niet doen
Risperdal icm een AD kan prima samengaan, maar Risperdal had bij vervelende bijwerkingen. Ik had een lage dosering though. 's Ochtends zware benen, vermoeid, en vocht vasthouden, en je kan er van aankomen
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:51:51 #18
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44670466
Zeg, ik neem nu seroxat in de ochtend, maar mijn psychologe zei dat je kunt varieren qua tijdstip van innemen, om te kijken of je minder last hebt van bijwerkingen als je het bijv. 's avonds neemt. Maar hoe kan ik dat het beste doen? Dan krijg ik er zegmaar twee op een dag (ofniet?).
pi_44673392
Ik neem Citalopram 's avonds net voor ik ga slapen (de dosis is nu wel erg ver afgebouwd, zit nog op een 6e van wat ik een paar maanden geleden had). Op deze manier heb ik vrij weinig last van vervelende bijwerkingen.

Christine, misschien kan je de Seroxat steeds iets later nemen? Dat je bijvoorbeeld in een week het innametijdstip verplaatst van 's morgens naar 's avonds? (dus iedere dag wat later tot je bij het gewenste tijdstip bent?)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 23 december 2006 @ 01:00:23 #20
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44673462
Ja zoiets zou wel kunnen, ik ben alleen een beetje bang dat ik er niet door zou kunnen slapen. Mijn huisarts zei dat ik het 's ochtends moest innemen, omdat ik ook slaapproblemen heb.
Volgens de apotheker kan je ook de dosis verspreiden en twee keer een halve tablet nemen op een dag, om het zo wat gelijkwaardiger over de dag te verdelen. Ik weet het allemaal niet zo goed meer, het enige wat ik weet is dat die bijwerkingen echt te erg zijn. Soms denk ik dat ik het echt helemaal niet ga volhouden en dit is pas mijn tweede dag! De enige die mij mag zeggen dat het beter wordt, is iemand die het ook heeft meegemaakt. Anderen geloof ik niet.
Ik word hier agressief van, geloof ik. Zoveel pijn doet het .
pi_44673611
Kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt idd Zo erg als jij beschrijft heb ik ook nooit gehad (heb wel gehoord dat Citalopram over het algemeen niet zo heel erg veel bijwerkingen geeft). Ik weet alleen dat ik, toen ik net met Citalopram begon, ik denk ik een dag of 4 wat last heb gehad van duizeligheid en dat heb ik nu nog als ik een keer vergeten ben ze in te nemen (duizelig en een gevoel alsof je griep krijgt). Bij mij, maar dat was dus niet met Seroxat, is het dus na een paar dagen wel verdwenen
De dosis verspreiden en zo het tijdstip wat gedoseerd verschuiven is misschien wel een goed idee! Al blijft het proberen om te zien wat het beste werkt..
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 23 december 2006 @ 01:14:25 #22
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44673658
Het irritante is dat ik me mentaal wel heel helder voel. In elk geval beter dan de dagen hiervoor. Wellicht komt het omdat ik woensdag een heel goed concert had (was even een oppepper) of omdat het een fijn idee is dat ik eindelijk medicatie heb gekregen en dat er een oplossing aankomt... maar het is wel heel irritant om vanalles te willen, maar gewoon lichamelijk niet te kunnen. Terwijl het de weken ervoor juist andersom was .
Maargoed, ik heb van de apotheek iets tegen de misselijkheid gekregen, dat ga ik morgen eens uitproberen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 01:22:33 #23
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44673800
Op zich vind ik het trouwens - met vlagen - ook wel weer prettig om me weer eens echt lichamelijk ziek te voelen. Eventjes niet het gevoel dat je je aanstelt (ookal was dat in de eerste plaats al niet zo).
pi_44673951
Ja, dat van dat idee: eindelijk medicatie en er komt een oplossing ken ik wel (is inmiddels al wel 4 jaar geleden tijd gaat snel , dingen willen doen en er geen fut voor hebben of wel fut maar het niet willen ook, ik hou er nu nog rekening mee, niet teveel plannen en wel zien wat ik doe, vooral niet teveel afspraken hebben staan, ik beslis op het laatste moment wat ik ga doen en of ik iets ga doen bevalt me goed ) Hopen dat het spul van de apotheek werkt! Ik hoop trouwens ook dat er iemand die wel ervaring heeft met Seroxat wat antwoorden kan geven op je vragen!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44674036
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:22 schreef Christine het volgende:
Op zich vind ik het trouwens - met vlagen - ook wel weer prettig om me weer eens echt lichamelijk ziek te voelen. Eventjes niet het gevoel dat je je aanstelt (ookal was dat in de eerste plaats al niet zo).
Ja andere mensen begrijpen je zonder uitleg en dat is wel anders wanneer het niet lichamelijk is
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44677267
Toen ik begon met AD heb ik seroxat gehad. Ben daar de eerste paar dagen echt niet lekker van geweest. Inderdaad ook misselijk, draaierig, trillerig, pupillen alsof ik weet ik veel wat voor drugs had gebruikt... Volgens mij werd dat met een weekje wel minder, maar het is alweer zo'n tijd geleden.
Christine, ik hoop dat dat spul tegen misselijkheid helpt en dat je gauw van die heftige bijwerkingen af bent!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:17:35 #27
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44677987
Dankje Nijna! Gisteren vond ik het op zich meevallen, tot gisterenavond. Toen wist ik ineens niet wat me overkwam en werd ik ook duizelig, heel eng. Het blijft even doorbijten... ik heb mezelf vanmorgen iig goed verwend met verse sap en croissantjes! .
En vanaf morgen gaat mijn moeder me een paar dagen gruwelijk in de watten leggen.
pi_44678426
Geniet ervan Christine, laat je lekker verwennen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator / Miss SHO zaterdag 23 december 2006 @ 11:52:21 #29
22592 crew  Ole
pi_44678522
Christine met hoeveel ben je eigenlijk begonnen?

Ik ooit eens met een hele per dag (20 mg). Ook veel last gehad. Later hoorde ik dat je in het begin misschien beter wat rustiger kunt opbouwen. ( van kwart naar half naar heel)

Ga je maar lekker laten verwennen, en veel slapen!
Heb je trouwens nog iets gekregen tegen de bijwerkingen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:01:51 #30
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44678671
Ik ben begonnen met 20mg. Het is inderdaad veel om mee te beginnen, maar een lagere dosering is geen werkzame dosis. Zodat je dan wel de bijwerkingen hebt, maar niet het effect. Tenminste, dat zij mijn psychologe en daar ga ik dan maar vanuit he .
Van de apotheek heb ik wat gekregen tegen de bijwerkingen, ik zal vandaag wel merken of het werkt . En anders... och ik weet dat dit gewoon niet fijn is en dat ik er even doorheen moet. En gelukkig ben ik morgen bij mijn ouders en is het kerstvakantie, tegen de tijd dat colleges weer beginnen hoop ik me weer een stuk beter te voelen. Ik sleep mezelf er wel doorheen, met een beetje hulp van vrienden en familie.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 23 december 2006 @ 12:05:51 #31
22592 crew  Ole
pi_44678754
OK. Ik zou idd maar afgaan op je arts. Ik ben ook met 20 mg begonnen.
Je moet er eventjes doorheen, maar hopelijk slaat het aan en voel je je straks wat beter.

Ook met de donkerste dagen van het jaar is het al niet zo prettig allemaal.

Nogmaals: heel veel sterkte, doe voorlopig rustig aan en laat je maar lekker verwennen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:12:26 #32
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44678865
Dankje .
pi_44692249
weet niet of je veel last hebt van angsten, maar dan is 10mg per dag juist de aanbevolen startdosering om te voorkomen dat je je veel beroerder gaat voelen! Staat zelfs in de bijsluiter! (niet dat dat een aanrader is om te lezen als je je toch al beroerd voelt, maar toch!)

Ik weet het zelf ook niet meer, ik ben nu op remeron, wil over op zoloft, probeer af te bouwen, maar zodra ik me weer niet lekker voel vlucht ik terug naar remeron, heb geen zin om me ziek te voelen tijdens kerst, stel uit, twijfel, verander 5x per dag van mening wel / niet doorgaan opbouwen/ afbouwen/ stoppen.. Voelt als een wiskundige puzzel zo n medicijnwissel!
pi_44692600
Kan je dan niet beter besluiten na de kerst over te stappen, het nu even zo laten...?
Lijkt me zo verwarrend anders... Nikos
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44692810
Ja, dat doe ik ook .. (denk ik)
pi_44693951
jeetje, doordat ik dit topic zie, besef ik me ineens dat het vandaag op de dag af 8 maanden geleden is dat ik helemaal gestopt ben met mijn AD....

de tijd is voorbij gevlogen... En ik red het nog steeds...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 24 december 2006 @ 00:47:00 #37
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44696918
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:26 schreef NiKos het volgende:
weet niet of je veel last hebt van angsten, maar dan is 10mg per dag juist de aanbevolen startdosering om te voorkomen dat je je veel beroerder gaat voelen! Staat zelfs in de bijsluiter! (niet dat dat een aanrader is om te lezen als je je toch al beroerd voelt, maar toch!)
In de bijsluiter staat 20mg als aanbevolen dosering. Zowel mijn huisarts als psycholoog vonden dat een goede startdosering, zolang ik niet te veel last heb van de bijwerkingen. Tot nu toe is het in elk geval houdbaar. Ik heb idd ook last van angsten, maar de laatste dagen niet echt meer. Hoewel ik het een beetje vreemd vind dat mijn huisarts me niet (meer) oxazepam heeft meegegeven tegen de angst, heb er nog maar twee liggen. Nou hoop ik ze ook niet nodig te gaan hebben, maar je weet het nooit he .
De bijwerkingen zijn vandaag trouwens al een heel stuk minder dan gisteren, of misschien komt het ook omdat ik vanavond afleiding had.
Van de apotheek had ik domperidon meegekregen tegen de bijwerkingen, wellicht heeft dat ook wat geholpen (hoewel het in eerste instantie weer wat heftiger was dan gisteren, en je krijgt er ontzettende honger van ).
  zondag 24 december 2006 @ 08:48:22 #38
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44700126
ik ben ook begonnen met 20 mg en na n half jaar ongeveer is dat opgehoogd naar 40 mg. toen ging t echt beter
pi_44700132
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:13 schreef Christine het volgende:
Bedankt Nosh .

Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met het beginnen met Seroxat. Bijwerkingen, doseringen etc.
ik ben er 15 kilo door aangekomen
  zondag 24 december 2006 @ 09:24:12 #40
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44700275
ik ook....

eerst 10 eraf en toen hup naar oude gewicht en hup 15 erbij..
pi_44700859
Niks aangekomen van seroxat, ook niet van de andere AD's die ik tot nu toe geslikt heb trouwens.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 26 december 2006 @ 18:54:29 #42
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44751604
Nou. Volgens mij ben ik 'gewend'. In totaal ben ik twee dagen 'doodziek' geweest en drie dagen 'ziek'. Vandaag voel ik me voor het eerst weer echt helemaal lekker. Weliswaar ben ik nog wat moe, maar dat is echt bijzaak vergeleken met hoe ik me de dagen hiervoor voelde. Ik heb zelfs alweer een biertje gedronken .
Ik heb nog wel last van zenuwtrekjes en een nerveus gevoel, maar dat zal ook wel over gaan in de komende dagen. En vannacht heb ik wakker gelegen omdat ik me eigenlijk zo goed voelde dag ik vond dat ik misschien ten onrechte AD had gekregen, en daardoor was ik bang dat ik in mijn hersens iets kapot zou maken ofzo. Maarja, zonder AD had ik me nooit zo goed gevoeld .
Al met al was het geen fijne ervaring, maar het is wel beter zo .
  dinsdag 26 december 2006 @ 20:03:34 #43
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44752448
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 18:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb nog wel last van zenuwtrekjes
Wat zijn die irritant .
En het doet pijn en ik heb er hoofdpijn van. Maar hopen dat het snel over gaat. .
pi_44752485
De pillen kunnen goed werken maar kunnen ook afschuwlijke bijwerkingen hebben.
Hou dit in de gaten en bij klachten de dokter lastig vallen in plaats van er mee doorlopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 26 december 2006 @ 23:54:32 #45
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44757764
nooit last gehad van zenuwtrekjes nee, ik kon wel int begin absoluut niet tegen alcohol, na ongeveer 2 maanden voelde ik me n stuk beter en dronk ik de eerste keer een glas wijn. Ik was helemaal dronken van dat ene glas! na n tijdje kon ik wel gewoon weer drinken, hoewel ze t wel afraden om alcohol te gebruiken in combinatie met AD.
pi_44764157
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 18:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb nog wel last van zenuwtrekjes
Heb ik ook gehad, maar dat werd wel minder na verloop van tijd. Ik liep ook constant te gapen en dat voelde anders dan gewoon gapen. Ook dat ging over.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44764367
quote:
Op zondag 24 december 2006 09:24 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ook....

eerst 10 eraf en toen hup naar oude gewicht en hup 15 erbij..
De vraag is natuurlijk of je aankomt van de seroxat zelf (wat me sterk lijkt, en volgens mij heeft seroxat geen invloed op de stofwisseling), of vanwege het feit dat je je beter voelt en aanzienlijk meer eetlust krijgt..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_44765507
Heb vanmorgen zoloft 25 mg gehad en voel me nu een zombie Beetje stoned..
  woensdag 27 december 2006 @ 13:22:34 #49
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44766089
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, maar dat werd wel minder na verloop van tijd. Ik liep ook constant te gapen en dat voelde anders dan gewoon gapen. Ook dat ging over.
Dat heb ik ook ja. Irritant .
En verder last van trillen en evenwichtstoornissen. En ik heb op de gekste momenten honger nu, en als ik dan niet direct wat eet, heb ik helse buikkrampen. Jaja. .
Maar verder voel ik me kiplekker, dit was absoluut de moeite waard! .
pi_44787714
Ik heb een klein vraagje,

Ik was dus mn medicatie vergeten mee te nemen naar Frankrijk. Dus ik naar de Pharmacie en slaappillen gekocht. Nu kan ik dus erg weinig vinden over de werkzame stof of wat het doet. De werkzame stof heet Doxylamine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44793964
Voor wat ik ervan kan vinden wordt Doxylamine gebruikt tegen misselijkheid en heeft het als (vaak ongewenste) bijwerking slaperigheid. Dit middel wordt in nederland en belgie eigenlijk niet gebruikt.
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_44794040
Heet ook wel donormyl
Maybe there's some truth to the illusion....
  donderdag 28 december 2006 @ 15:08:07 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44794425
het is een antihistaminicum met als bijwerking idd slaperigheid en de bekende bijwerkingen natuurlijk van een antihistamine medicijn, drge mond ogen keel, nerveusiteit en opgewondenheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44794538
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:08 schreef Re het volgende:
het is een antihistaminicum met als bijwerking idd slaperigheid en de bekende bijwerkingen natuurlijk van een antihistamine medicijn, drge mond ogen keel, nerveusiteit en opgewondenheid
Oh, dat zal mn ventje leuk vinden..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 december 2006 @ 22:40:38 #55
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44809558
Vreemd, maar ik mis het 'je een avondje kut voelen' wel een beetje... .
Het is zo'n vertrouwd gevoel geworden op de één of andere manier.
pi_44892932
Zit nu in dag 5 en heb ineens een enorme toename van angst, ben eigenlijk van dag 1 al zombie achtig, niet fijn! Ik werk het lijstje mogelijke bijwerkingen mooi af.. Hopelijk duurt dit niet te lang.. ik moet er doorheen!
  zondag 31 december 2006 @ 16:38:14 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44894712
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef Christine het volgende:
Vreemd, maar ik mis het 'je een avondje kut voelen' wel een beetje... .
Het is zo'n vertrouwd gevoel geworden op de één of andere manier.
Dat is natuurlijk wel te verwachten met zware medicijnen zoals ADs (die pas werken na 6-8 weken trouwens), geen golvende bewegingen meer qua emoties alles lekker vlak, je zou er bijna een ander persoon van worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 31 december 2006 @ 17:14:55 #58
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44895821
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:38 schreef Re het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel te verwachten met zware medicijnen zoals ADs (die pas werken na 6-8 weken trouwens), geen golvende bewegingen meer qua emoties alles lekker vlak, je zou er bijna een ander persoon van worden.
Ik krijg van verschillende kanten te horen dat ik zo helder ben nu, het valt dus kennelijk op dat het werkt . Verder is het wel fijn eigenlijk, die stabiliteit. En ik ben ontzettend relaxed . Je zou er inderdaad bijna een ander persoon door worden, hoewel dit misschien wel meer is hoe ik echt ben. Je weet het niet he .
Ik heb nog wel regelmatig een heel erg opgejaagd gevoel en ik word knettergek van een tic die sinds een week weer opspeelt, maar verder is het een heel fijn gevoel, eventjes niet meer al die shit. Hoewel, ik kan me nauwelijks nog herinneren hoe rot ik me heb gevoeld (gelukkig heb ik het destijds opgeschreven).
pi_44898576
Hoeveel dagen ben jij nu bezig?? Wel een opluchting om even iets positiefs te lezen
  zondag 31 december 2006 @ 19:42:40 #60
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44900121
Bijna twee weken nu .
Gebruik je ook Seroxat?

Edit: zoloft, ik lees het al .
pi_44917948
Zijn er mensen die Zyprexa gebruiken en wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik gebruik het nu een paar maanden maar eerlijk gezegd weet ik niet of het werkt... de effecten lijken heel klein maar misschien ziet een buitenstaander beter hoe ik verander door de medicijnen. Ik heb wel het gevoel dat ik soms duf ben en zweverig ben van de medicatie. Verder geen last van vervelende bijwerkingen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:01:57 #62
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44977445
Zeg, hebben jullie ook last van rare dromen? Ik droom echt zooooo weird sinds ik seroxat gebruik. Té realistisch ook en het 'enge' is, dat ik het niet door heb wat gedroomd is en wat niet. Zo droomde ik laatst dat ik mijn ouders belde om haar te feliciteren met hun XX-jarig huwelijksjubileum, maar achteraf kon ik me niet meer herinneren of het een droom was of niet.
En evenzo ben ik vannacht twee keer het huis uit gezet. Mijn huisgenote had in mijn droom bij de woningstichting geklaagd over mij, en ik kreeg een brief waarin stond dat ik binnen twee maanden andere woonruimte moest hebben. Toen heb ik haar even aan de tand gevoeld waarover ze allemaal had geklaagd. Het bleek niet de eerste keer te zijn.... later in mijn droom werd ik wakker en gebeurde precies hetzelfde. Toen heb ik weer mijn huisgenote aan de tand gevoeld waarover ze had geklaagd - en heb ik er zelfs bij gezegd dat ik hier ook al over had gedroomd, maar me niet goed meer kon herinneren of het vorige geprek een droom was geweest of niet.
Daarna werd ik écht wakker. .
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej. .
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:08:53 #63
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44977647
ja heeeelllll veeellll echt eng realistisch..ik heb heel wat mensen (vooral mn pa) vermoord in mn dromen en nog meer dingen, vooral achtervolgingen, ruzies, enge dieren die me aanvallen....
pi_44977945
Goed, ik begon met 3 dagen erg zombie achtig en brak, toen 3 dagen erg angstig, en nu zit ik blijkbaar in een soort roes alsof ik xtc heb geslikt, met grote pupillen en erg opgewonden!! Heel erg bizar moet ik zeggen
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:25:30 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44978088
mania is idd wel een bijwerking van setraline

net zoals:

· feeling nervous, restless, or unable to sit still;
· drowsiness, dizziness, weakness;
· sleep problems (insomnia);
· nausea, diarrhea, dry mouth, or changes in appetite or weight; or
· decreased sex drive, impotence, or difficulty having an orgasm.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44978404
Ja dat weet ik en ik weet dat het ook wel overgaat, maar ik begin mij een beetje zorgen te maken over de indruk op anderen die ik op deze manier achterlaat
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:37:51 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44978444
dan zeg je toch gewoon dat het de bijwerkingen zijn van ADs?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44980028
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:
Zeg, hebben jullie ook last van rare dromen? Ik droom echt zooooo weird sinds ik seroxat gebruik. Té realistisch ook en het 'enge' is, dat ik het niet door heb wat gedroomd is en wat niet. Zo droomde ik laatst dat ik mijn ouders belde om haar te feliciteren met hun XX-jarig huwelijksjubileum, maar achteraf kon ik me niet meer herinneren of het een droom was of niet.
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej. .
Ja, inderdaad. De meest gruwelijke dromen
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 3 januari 2007 @ 18:31:07 #69
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_44980123
(Ik weet niet of mijn vraag hier kan, maar ik slik op een dag aardig wat valium en clonidine weg. En eigenlijk ben ik er niet zo blij mee. Kan je zo van de ene dag op de andere stoppen met valium? Want daar wil ik eigenlijk graag vanaf)
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_44980155
Dat van die dromen komt me erg bekend voor, ik heb me ook verschillende keren verslapen doordat ik zo echt droomde en niet in de gaten had dat ik nog niet wakker was
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 3 januari 2007 @ 18:47:23 #71
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44980626
als je al n tijd valium slikt moet je t volgens mij afbouwen. Daarom heb ik nooit valium oid geslikt, veel te bang er verslaafd aan te raken
pi_44980735
quote:
Na gebruik langer dan 2 maanden is afbouwen vrijwel altijd noodzakelijk. Vraag uw arts of apotheker om begeleiding en een afbouwschema. Als u tijdens het afbouwen toch onthoudings-verschijnselen krijgt, moet de dosering nóg geleidelijker worden verlaagd; evt krijgt u ter overbrugging een ander (kortwerkend) benzodiazepine.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:08:23 #73
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44981269
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:

Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej. .
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:08 schreef scrub_nurse het volgende:
ja heeeelllll veeellll echt eng realistisch..ik heb heel wat mensen (vooral mn pa) vermoord in mn dromen en nog meer dingen, vooral achtervolgingen, ruzies, enge dieren die me aanvallen....
Dat soort dromen heb ik altijd
En ik slik niks...

Christine.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:49:42 #74
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44982811
Zouden die dromen minder worden als je 's avonds de medicijnen slikt? Wanneer nemen jullie het in eigenlijk?
pi_44983044
Ook maar even melden hier.

Slik zelf 45mg Mirtazapin ivm chronische depressieve klachten en verstoringen in m'n R.E.M. slaap. Zelf geen vervelende bijwerkingen ondervonden van dit medicijn, ik slaap beter dan ik in de afgelopen 15 jaar heb gedaan en ik herinner m'n dromen weer. Wel wat verhoogde eetlust, maar dat weet ik aardig te temperen inmiddels.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:00:45 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44997379
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef Christine het volgende:
Zouden die dromen minder worden als je 's avonds de medicijnen slikt? Wanneer nemen jullie het in eigenlijk?
nee waarschijnlijk niet, bijwerkingen gaan natuurlijk gewoon s'nachts door en dat kan tot "rare"dromen leiden, immers je hele balans in je hoofd wordt geherprogrammeerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:29:37 #77
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44997667
ik had die dromen ook altijd wel alleen kom ik ze me nie tmeer herinneren. Tijdens mijn AD kon ik beter mijn dromen herinneren en denk ik dat ik ook meer dromen had. DIt heeft niet de hele tijd geduurd, ik schat een maand of 8. Ik ben ervan overtuigd dat die dromen er ook zijn om je ervaringen en problemen te helpen verwerken. Tijdens mijn AD gebruik ging ik ook naar mijn therapie en dan komt natuurlijk nog meer los, dit moest verwerkt worden. Dit zorgde er wel voor dat ik problemen had met inslapen ed omdat ik die dromen weer verwachtte..Ik heb hele nachten wakker gelegen, telkens om andere redenen. Eerst van t piekeren, toen van de gekte in mijn hoofd en toen door de dromen... Ik mocht slaappillen van mijn huisarts krijgen maar die weigerde ik, bang om er verslaafd aan te raken, doordat ik eindelijk wel zou kunnen slapen..Uiteindelijk heeft al die ellende er wel voor gezorgd dat ik er doorheen gekomen ben, en van de AD af, van de therapie af, van de dromen af, en ik voel me beter dan ik me ooit in mn hele leven gevoeld heb. (het kan nog altijd beter zie mijn topic transformational breathing )

[ Bericht 4% gewijzigd door scrub_nurse op 04-01-2007 10:10:58 ]
pi_44997692
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een klein vraagje,

Ik was dus mn medicatie vergeten mee te nemen naar Frankrijk. Dus ik naar de Pharmacie en slaappillen gekocht. Nu kan ik dus erg weinig vinden over de werkzame stof of wat het doet. De werkzame stof heet Doxylamine.
vraag aan je apotheek een verklaring van alle medicijnen die je slikt. Als je dan in het buitenland zonder zit (wat ook de reden) kun je zo naar een arts hetzelfde halen.
uit een aspergernest
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:54:34 #79
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45011855
Tja, op dat moment had ik vrij weinig keus. Afbouwen is zo rottig om te doen. Dus daarom denk ik er dus aan om er gewoon in een keer mee te stoppen...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:06:49 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45012216
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:54 schreef boekenworm het volgende:

Tja, op dat moment had ik vrij weinig keus. Afbouwen is zo rottig om te doen. Dus daarom denk ik er dus aan om er gewoon in een keer mee te stoppen...
To abruptly stop Valium after an extended period of use is extremely dangerous and can cause seizures and sometimes death. Discontinuation of the medication must include a physician supervised gradual taper schedule and/or adjunct medications to minimize acute withdrawal.


Succes zou ik zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45012646
Boekenworm, overleg anders eens met degene die het heeft voorgeschreven...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45012860
Overleg ook of je ipv valium over kan stappen oxazepam of andere kortdurende benzodiapines, en deze dan in een afbouwschema af te bouwen.
pi_45013152
Ik las op internet dat valium makkelijker is om af te bouwen omdat dat in meerdere sterktes te krijgen is en oxazepam niet linkje.

Overleg met degene die het voorgeschreven heeft en ga niet zelf lopen "prutsen" met medicatie. Beetje onhandig geformuleerd wellicht, maar goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45032523
Dag 10 van zoloft 25 mg. Ik heb eergister geen remeron meer gehad, en vannacht 7.5 mg (een kwart tabletje) om te kijken of er enig verschil is.. Ik voel me nog steeds een beetje hyper en opgewonden, maar dat zal wel overgaan hoop ik (ik begin nu weer gelijk bang te worden dat ik doorsla in een of andere hypomanische toestand waarin ik al mijn geld er doorheen bras, maar dat hoort ook een beetje bij mijn paniekerige trekjes denk ik ) volgende week even op controle bij de dokter en overleggen hoe het gaat.. Daarna nog 1x verhogen naar 50 mg zoloft (ik kijk er nu al naar uit ) en dan een paar weken aankijken.. Wat wel fijn is dat ik nu dus ipv constant brak, moe, gespannen me nu weer heel anders voel!

Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:42:01 #85
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45037822
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:02 schreef NiKos het volgende:
Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..
Dat klinkt heeeeel herkenbaar! .
Maar die stabiliteit vind ik echt een heel fijn gevoel. Alleen ben ik verder echt superrelaxed nu; ik was altijd al een twijfelkontje, maar nu maakt het me echt allemaal niet meer uit .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:12:07 #86
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_45040859
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:02 schreef NiKos het volgende:
Dag 10 van zoloft 25 mg. Ik heb eergister geen remeron meer gehad, en vannacht 7.5 mg (een kwart tabletje) om te kijken of er enig verschil is.. Ik voel me nog steeds een beetje hyper en opgewonden, maar dat zal wel overgaan hoop ik (ik begin nu weer gelijk bang te worden dat ik doorsla in een of andere hypomanische toestand waarin ik al mijn geld er doorheen bras, maar dat hoort ook een beetje bij mijn paniekerige trekjes denk ik ) volgende week even op controle bij de dokter en overleggen hoe het gaat.. Daarna nog 1x verhogen naar 50 mg zoloft (ik kijk er nu al naar uit ) en dan een paar weken aankijken.. Wat wel fijn is dat ik nu dus ipv constant brak, moe, gespannen me nu weer heel anders voel!

Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..
Intressant om te lezen dit. Ik ben ruim anderhalf jaar geleden begonnen met Fluoxetine en een maandje of 5 heb ik de dosis in overleg met de psych en huisarts verdubbeld maar ik merkte steeds geen effect. Zit nu aan de Zoloft sinds een klein maandje (volgens mij 50 mg) en heb geen enkele bijwerking ondervonden (overigens wel toen de Fluoxetine werd opgehoogt), en ook hiervan heb ik niet het gevoel dat het erg helpt...
Learning to love life by living through loss and mistakes.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:34:50 #87
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45041691
Ik heb niet alles evengoed doorgelezen maar hier mijn reactie. Ik zit nu iets meer dan 3 maanden aan de seroxat (Paroxetine) en het bevalt prima. Ik ben begonnen op 20 mg en slik dat nogsteeds.
Christine, je schrijft dat je er veel van merkt, dat je je beter voelt enzo. Het spijt me je te moeten mededelen dat dit niet door je pillen komt. Het duurt minimaal 4 tot 6 weken voordat die echt werken. Het 'je goed voelen' wat je nu hebt doe je dus helemaal zelf!

Ik ben de eerste week ook heel ziek geweest van de pillen. Ik ben begonnen met ze 's avonds in te nemen maar toen sliep ik niet meer. Na 1,5 week besloten dat ik ze maar 'smorgens (rond 11 uur) in ging nemen (in overleg met huisarts). Dat gaat qua slapen wel beter maar ik heb nogsteeds veel last van dromen. Wel ga je het verschil tussen dromen en werkelijkheid beter onderscheiden, daar had ik de eerste weken erg veel moeite mee.

Mocht je verder vragen hebben dan hoor ik het wel!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45042026
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:12 schreef ArmaniXL het volgende:

[..]

Intressant om te lezen dit. Ik ben ruim anderhalf jaar geleden begonnen met Fluoxetine en een maandje of 5 heb ik de dosis in overleg met de psych en huisarts verdubbeld maar ik merkte steeds geen effect. Zit nu aan de Zoloft sinds een klein maandje (volgens mij 50 mg) en heb geen enkele bijwerking ondervonden (overigens wel toen de Fluoxetine werd opgehoogt), en ook hiervan heb ik niet het gevoel dat het erg helpt...
Ik slik momenteel alweer 2 jaar fluoxetine, maar heb daarvoor 4 andere AD's geprobeerd waarvan ik niet het idee had dat ze iets deden. Met de fluoxetine heb ik dat idee wel. Het kan soms even uitproberen zijn voor je het middel vindt dat bij je past.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45043392
4 tot 6 weken duurt het voor het maximale effect is bereikt. Na 2 weken kan er zeker een verbetering ontstaan, zeker bij lichtere depressies !
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:23:08 #90
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45043621
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:17 schreef NiKos het volgende:
4 tot 6 weken duurt het voor het maximale effect is bereikt. Na 2 weken kan er zeker een verbetering ontstaan, zeker bij lichtere depressies !
Mij is altijd verteld dat alle verbetering die je opmerkt binnen 4 weken puur aan jezelf te danken is en niet aan de pillen.
Bij mij was het zo dat ik na 6 weken enig effect begon te merken maar dat het bijna 10 weken duurde voordat ik het maximale effect had.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:54:57 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044802
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:23 schreef Lips het volgende:

[..]

Mij is altijd verteld dat alle verbetering die je opmerkt binnen 4 weken puur aan jezelf te danken is en niet aan de pillen.
Bij mij was het zo dat ik na 6 weken enig effect begon te merken maar dat het bijna 10 weken duurde voordat ik het maximale effect had.
het placebo effect
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:05:36 #92
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45045195
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef Nijna het volgende:
Boekenworm, overleg anders eens met degene die het heeft voorgeschreven...
Dat is het probleem, die is het er niet mee eens (niet dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo). De psycholoog begrijpt niet dat ik liever met spierverkramping en nachtmerries leef dan met hoofdpijn en zo vermoeid als ik nu aldoor ben. Maar goed, morgen ga ik afbouwen (als stoppen, wat zo te lezen is, niet zo handig is...).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:58:35 #93
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45046905
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:34 schreef Lips het volgende:
Christine, je schrijft dat je er veel van merkt, dat je je beter voelt enzo. Het spijt me je te moeten mededelen dat dit niet door je pillen komt. Het duurt minimaal 4 tot 6 weken voordat die echt werken. Het 'je goed voelen' wat je nu hebt doe je dus helemaal zelf!
Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.

Ik voel me trouwens flink down momenteel, dus dat kan ook nog gewoon .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:31:00 #94
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45048020
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:50:24 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45048719
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Christine het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.

Ik voel me trouwens flink down momenteel, dus dat kan ook nog gewoon .
Misschien het feit dat je nu die medicijnen hebt, en er dus 'iets aan gedaan wordt' dat dat helpt als een soort placebo-effect??
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:51:01 #96
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45048742
Godver, dat had Re al gezegd!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_45049719
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:05 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is het probleem, die is het er niet mee eens (niet dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo). De psycholoog begrijpt niet dat ik liever met spierverkramping en nachtmerries leef dan met hoofdpijn en zo vermoeid als ik nu aldoor ben. Maar goed, morgen ga ik afbouwen (als stoppen, wat zo te lezen is, niet zo handig is...).
Een psycholoog mag niet eens medicijnen voorschrijven...
Wel jammer dat diegene het er niet mee eens is, lijkt me prettiger als het in goed overleg kan.
Doe het rustig aan, niet ineens stoppen hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:21:37 #98
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45049850
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Een psycholoog mag niet eens medicijnen voorschrijven...
Wel jammer dat diegene het er niet mee eens is, lijkt me prettiger als het in goed overleg kan.
Doe het rustig aan, niet ineens stoppen hoor!
Het was in overleg met een neuroloog. Ik had destijds (en nu nog soms) erg last van spierkrampen (onbewust spieren erg strak aanspannen zodat een andere beweging niet meer mogelijk is. En dan niet los kunnen laten), en nu hun idee was tijdelijk valium, alleen nu slik ik het al bijna drie seizoenen. Maar goed, zij zullen ook wel hun redenen hebben.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_45049951
Je kan proberen het langzaam af te bouwen en te zien hoe het gaat... Zij hebben vast hun redenen, moet je nog terug naar die neuroloog?
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:27:54 #100
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45050109
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:24 schreef Nijna het volgende:
Je kan proberen het langzaam af te bouwen en te zien hoe het gaat... Zij hebben vast hun redenen, moet je nog terug naar die neuroloog?
Ik zit er wel onder controle, maar dat komt door een neurologische afwijking die erfelijk is (en dus ook al lang bekend is bij mij) en dat heeft weinig met dit te maken.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:29:06 #101
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050153
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
De bijwerkingen treden gelijk op, ja. Ik werd ongeveer 1 á 2 uur na inname van de eerste dosis hondsberoerd. Had het ook niet zo snel verwacht, maar het was gelukkig na een weekje over. Hang in there! .
pi_45050280
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Christine het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.

Ik voel me trouwens flink down momenteel, dus dat kan ook nog gewoon .
Kwestie van een iets te wild feestje gisteren? In combinatie met somber weer?

Natuurlijk kun je je nog down voelen met seroxat, wees blij, altijd maar chemisch vrolijk zijn werkt behoorlijk afstompend.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:33:13 #103
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050333
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:31 schreef nozem het volgende:
Kwestie van een iets te wild feestje gisteren? In combinatie met somber weer?
Waarschijnlijk, ja .
quote:
Natuurlijk kun je je nog down voelen met seroxat, wees blij, altijd maar chemisch vrolijk zijn werkt behoorlijk afstompend.
Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel . Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
pi_45050454
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef Christine het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, ja .
[..]

Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel . Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
Wellicht kun je een dergelijke toestand met 60 mg paroxetine en een handjevol benzo's best wel bereiken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:36:30 #105
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050456
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'ik heb nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
pi_45050518
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:36 schreef Christine het volgende:
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'ik heb nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
Dat is dus het verschil tussen een depressie en een dip *slechte tvp*
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_45050549
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:36 schreef Christine het volgende:
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'heb even nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
De 'Jan-met-de-pet-woont-in-een-vinexwijk-en-heeft-een-opel-astra-en-een-golden-retriever-en-gaat-elke-dag-naar-kantoor-dip' zeg maar?

Saai hoor.

Nee hoor
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:39:26 #108
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050569
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:38 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Dat is dus het verschil tussen een depressie en een dip *slechte tvp*
Mja, vertel mij hoe een depressie voelt .

Zou mijn zenuwtrekje trouwens nog weggaan mbv de AD? .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:40:07 #109
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050595
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef nozem het volgende:

[..]

De 'Jan-met-de-pet-woont-in-een-vinexwijk-en-heeft-een-opel-astra-en-een-golden-retriever-en-gaat-elke-dag-naar-kantoor-dip' zeg maar?

Saai hoor.

Nee hoor
Precies, alleen dan zonder pet .
pi_45050621
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef Christine het volgende:

[..]

Mja, vertel mij hoe een depressie voelt .

Zou mijn zenuwtrekje trouwens nog weggaan mbv de AD? .
Koop een zonnebril met spiegelglazen.

En nu ga ik naar huis. Stomme universiteit..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_45050886
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef Christine het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, ja .
[..]

Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel . Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
Had ik ook met mijn medicatie, heb er nog steeds wel baaldagen bij, maar de dips zijn niet meer van dien aard dat ik uren sip naar m'n lavalamp kon staren.
Aan de andere kant ook geen 'top-of-the-world'-blij gevoel, maar dat schijnt bij mij erbij te horen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:48:37 #112
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050969
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Aan de andere kant ook geen 'top-of-the-world'-blij gevoel, maar dat schijnt bij mij erbij te horen.
Dat heb ik wel, of tenminste, niet meer zo manisch als eerder. Maar ik kan wel weer van tijd tot tijd echt heel erg gelukkig zijn .
pi_45051249
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat heb ik wel, of tenminste, niet meer zo manisch als eerder. Maar ik kan wel weer van tijd tot tijd echt heel erg gelukkig zijn .
Dat mis ik toch wel ergens, wil dat ook wel eens hebben... behoorlijk contrast met m'n ex die heel erg in uitersten zat in het emotionele spectrum. was af en toe behoorlijk moeilijk om te kunnen begrijpen wat er nu precies in haar hoofd rondspookte als ze weer eens uitzinnig blij was met het een of ander, zelfs tot ruzies toe.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:00:56 #114
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45051441
Mja, die manies vond ik achteraf altijd enorm eng. Blij dat ik daar vanaf ben .
pi_45052131
Ik ben vooral blij dat ik van m'n extremen de negatieve kant af ben maakt het allemaal toch een stukje makkelijker, hopelijk dat dat een beetje constant blijft zodra ik ga afbouwen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:19:35 #116
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45052166
Hoe lang ben je er al aan dan? En ben je al toe aan afbouwen?
pi_45052720
Ik werd trouwens ook 2 uur na inname al beroerd, misselijk etc.. Dat bouwde op tot 5 dagen toen ik echt me vreselijk rot voelde lichamelijk en geestelijk, en er echt alweer mee wilde kappen! Nu begint het af te nemen, alleen nog wat hyper en overactief, maar dat schijnt er bij te horen (er waren mensen die 6 weken lang in een soort xtc roes liepen en dat ging na die tijd ook over, en die misten het zelfs daarna )
pi_45052858
Inmiddels sinds Juli/Augustus vorig jaar ben toen begonnen met 30mg Mirtazapin, daar ging ik wel beter van slapen maar de stemmingswisselingen werden niet minder of minder erg toen in overleg de dosering opgeschroefd naar 45mg en toen begon ik de effecten al behoorlijk goed te merken. Een van de mogelijke bijwerkingen van Mirtzapin was echter dat je er een verhoogde eetlust van kon krijgen... en dat was dus ook het geval, heb dagen gehad dat ik verdeeld over het ontbijt en de lunch een compleet brood naar binnen werkte ipv de 3 a 4 sneetjes die normaal waren voor me. Irritante was vooral dat ik daardoor meer en meer ging snoepen. Zette de eerste maanden nog niet zo aan, maar ik ben in Oktober in een tijdsbestek van 3 weken zo'n 6kg aangekomen. Toen in overleg de dosering maar teruggeschroefd naar 30mg omdat dat hoogstwaarschijnlijk die vreetbuien wel zou verminderen.
Die buien zijn minder en de stemmingswisselingen zijn niet erger geworden dan toen ik op 45mg zat dus deze verlaging is me goed bevallen. Ergens halverwege volgende maand een evaluatiegesprek en dan beslissen we naar welke dosering ik dan toe ga (verwacht 15mg). Als het zo doorgaat heb ik er wel een goed gevoel bij maar voor mijn gevoel wordt het pas spannend als ik helemaal 'clean' ben.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:38:59 #119
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45052894
Ik mag over een maandje weer terug naar de huisarts en blijf voorlopig op 20mg seroxat. Vooralsnog was ze erg tevreden en ik ook wel, eigenlijk .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:41:31 #120
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45053004
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:29 schreef NiKos het volgende:
Overleg ook of je ipv valium over kan stappen oxazepam of andere kortdurende benzodiapines, en deze dan in een afbouwschema af te bouwen.
Oja. Ik weet helemaal niks van valium, maar oxazepam heb ik zelf ook gebruikt. Het is ontzettend rotspul (alle benzo's trouwens). Het werkt enorm goed, maar je voelt het na een uur of 8 echt uitwerken. Dat je echt heel bewust de angst weer voelt terugkomen, dat je weer begint te trillen... en dan is de neiging om nog één te nemen enorm groot. Met het afbouwen van benzo's heb ik geen ervaring, omdat ik ze onregelmatig gebruikte (mocht alleen in noodgevallen, maar ik durfde ze nauwelijks meer te nemen omdat het effect zo heftig is).
pi_45053409
Normaal gesproken heb ik dat ook ja, plus het feit dat je je zo brak voelt de volgende dag en je alleen nog maar beroerder voelt.
pi_45053458
Ik heb zelf ook 30 mg remeron / mirtazapine gehad, en sliep er idd ook heerlijk op. Nadeel was dat ik daarnaast de bank ook niet meer afkwam.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:54:36 #123
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45053542
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Luchtbel. Bedoel je dat ziek worden??

Ik heb mijn eerste pil om 9 uur 's avonds genomen en ben om 10 uur naar bed gegaan. Werd om 2 uur helemaal zwetend en zwaar misselijk wakker en was enorm aan de diaree. Als ik in de spiegel keek zag ik een zombie met 'xtc-ogen' en ik had het idee dat ik buiten mezelf leefde.

NiKos had het over een soort xtc roes (past leuk bij de ogen) en dat had ik ook heel erg. Met het dromen erbij en het gevoel dat ik naast mezelf leefde was het een erg vreemde tijd. Is ook een beetje als een waas aan me voorbij gegaan.

Het ziek zijn werd bij mij na 3 dagen minder erg en na 1,5 week ben ik zelfs gewoon een paar dagen op vakantie gegaan. Wel had ik heel veel slaap nodig (minstens 11 uur per dag).

Ceased2Be, dat van die eetlust heb ik ook. Nu na 3 maanden niet meer constant (gelukkig), maar ik zit nog steeds niet snel vol en kan blijven eten. Vorige week zat ik alleen thuis aan tafel te lunchen en at ik even 2 boterhammen, 3 crackers, 2 beschuiten en 3 plakken ontbijtkoek. Daarna ben ik gestopt met eten omdat ik me besefte dat het wel veel was, maar ik had makkelijk het dubbele weg kunnen werken. Dat terwijl ik nooit een grote eter ben geweest. Maar ik hou nu gewoon goed in de gaten hoeveel ik eet want ook hier beginnen de kilo's nu opeens wel aan te zetten. Zo die feestdagen hebben er wel ingehakt!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45053676
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:54 schreef Lips het volgende:

Ceased2Be, dat van die eetlust heb ik ook. Nu na 3 maanden niet meer constant (gelukkig), maar ik zit nog steeds niet snel vol en kan blijven eten. Vorige week zat ik alleen thuis aan tafel te lunchen en at ik even 2 boterhammen, 3 crackers, 2 beschuiten en 3 plakken ontbijtkoek. Daarna ben ik gestopt met eten omdat ik me besefte dat het wel veel was, maar ik had makkelijk het dubbele weg kunnen werken. Dat terwijl ik nooit een grote eter ben geweest. Maar ik hou nu gewoon goed in de gaten hoeveel ik eet want ook hier beginnen de kilo's nu opeens wel aan te zetten. Zo die feestdagen hebben er wel ingehakt!
Zwaar irritant ja, nu ik op mezelf zit koop ik gewoon geen zakken chips/nootjes maar eierkoeken als ik daar een pak van opeet zet het tenminste niet zo aan, maar voor het avondeten eet ik met gemak voor 3 a 4 man op en da's echt niet gezond... nu zat ik al tegen ondergewicht aan dus het extra gewicht is niet eens zo heel erg (nog) maar het moet niet in deze snelheid doorzetten, dan kan ik dadelijk heel m'n garderobe gaan vervangen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45053781
Het is erg wisselend, die gewichtstoename: remeron staat er om bekend, er zijn mensen die er 30 kilo van aankomen!! Ik denk wel dat het grotendeels ligt in je eigen eetpatroon, als je je kut voelt, eet je sowieso minder en als je je beter voelt en door de remeron lekker futloos op de bank hangt met een zak chips groei je wel inderdaad. Ik was in 1 jaar tijd ongeveer 9 kilo aangekomen en ben nu weer 10 kilo lichter, dus je kan ook afvallen met remeron!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:04:56 #126
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45053858
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zwaar irritant ja, nu ik op mezelf zit koop ik gewoon geen zakken chips/nootjes maar eierkoeken als ik daar een pak van opeet zet het tenminste niet zo aan, maar voor het avondeten eet ik met gemak voor 3 a 4 man op en da's echt niet gezond... nu zat ik al tegen ondergewicht aan dus het extra gewicht is niet eens zo heel erg (nog) maar het moet niet in deze snelheid doorzetten, dan kan ik dadelijk heel m'n garderobe gaan vervangen.
Wij zijn dan wel geschikt voor onbeperkt spare ribs eten en all-you-can-eat-bufetten

Ik probeer ook ipv repen chocola en zakken chips droge crackers, droog brood of fruit te eten. Maar ook dat blijf ik dan eten... Ik zat rond m'n ideale gewicht maar begin dat nu achter me te laten. Toch maar even een paar weken streng zijn voor mezelf om te zorgen dat het niet erger wordt.
Ik doe nu gewoon een spelletje met mezelf. Ik mag 's avonds best een wijntje, maar dan overdag geen frisdrank. 's Avonds mag ik kiezen, of ik pak een stuk chocola / een koek oid, of ik pak warme chocomel voor het slapen gaan.
Zo mag ik toch wel dingen, maar niet meer alles
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45053875
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
Bijwerkingen kun je gelijk al hebben, paar uur na inname al . Vaak gaan die bijwerkingen wel weer weg of worden in elk geval minder na een tijdje. Sterkte LB.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:06:59 #128
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45053911
Het komt vooral gewoon omdat je meer zin hebt om te eten als je je beter voelt, denk ik .
Hoewel ik sowieso altijd wel een goede eter ben geweest, en nog geen grammetje ben aangekomen door de seroxat.

Dat veel slapen herken ik ook wel trouwens. Ik zou rustig een hele dag in bed kunnen blijven, of 's ochtends weer verder slapen als ik wakker word. Aan acht uur slaap heb ik ook niet meer genoeg nu, en ik maak regelmatig een kop koffie om wakker te blijven. Och, je moet er wat voor over hebben he .
pi_45053938
Gewichtstoename vind ik dus ook echt een van de vervelendste bijwerkingen Gelukkig lijkt mijn gewicht nu te zijn gestabiliseerd! En ik ben er zo veel beter aan toe met AD dan zonder dat ik mijn extra vet voor lief neem

[ Bericht 2% gewijzigd door Lotjeb op 05-01-2007 21:14:03 ]
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_45053996
Qua slapen ging er een wereld voor me open, heb jarenlang geleefd op 5 a 6 uur slaap per nacht en kwam er pas na een paar weken goed slapen achter hoe minder traag en wazig de wereld eigenlijk was Nu kan ik inderdaad ook rustig een uurtje of 10 doormaffen en heeft caffeïne voort een effect op me, terwijl ik eerst nog een stevige pot koffie kon opdrinken net voor het slapengaan.
Vreemd spul die AD
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:09:47 #131
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45054013
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:07 schreef Lotjeb het volgende:
Gewichtstoename vind ik dus ook echt een van de vervelendste bijwerkingen Gelukkig lijkt mijn gewicht nu te zijn gestabiliseerd! En ik er zo veel beter aan toe met AD dan zonder dat ik mijn extra vet voor lief neem
Vooral dat laatste sluit ik me bij aan! Als het me lukt probeer ik wel de paar extra kilo's er weer af te krijgen, maar liever dit humeur met extra kilo's dan hoe ik me een paar maanden geleden voelde!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:10:32 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45054035
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef Christine het volgende:

[..]

De bijwerkingen treden gelijk op, ja. Ik werd ongeveer 1 á 2 uur na inname van de eerste dosis hondsberoerd. Had het ook niet zo snel verwacht, maar het was gelukkig na een weekje over. Hang in there! .
Thanks oh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.

Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:11:30 #133
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45054072
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Vreemd spul die AD
Zeg dat wel, ik kan opeens tegen alcohol vroeger had ik al genoeg na 2 glazen, nu na 2 flessen... Maar om m'n lever een beetje te sparen hou ik dat ook maar in de gaten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45054088
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Bijwerkingen kun je gelijk al hebben, paar uur na inname al . Vaak gaan die bijwerkingen wel weer weg of worden in elk geval minder na een tijdje. Sterkte LB.
's avonds je medicijnen innemen kan een beetje helpen. Verder is het gewoon echt even uitzitten helaas. Ik voelde me destijds ook grieperig en stoned... Ik zag ook slecht, onduidelijk en ik had een soort tunnelvisie. Vreemd... maar na verloop van tijd trok het allemaal bij... zag ik weer dat de lucht blauw was en wist ik dat het al die ellende waard was.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_45054126
dubbel
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:14:32 #136
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45054181
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Thanks oh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.

Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
Ik had die eerste nacht ook het gevoel dat ik ging hyperventileren en dat ik hele zware griep had, dat zijn dus bijwerkingen die heel snel al beginnen. 't Is even doorbijten een paar dagen! 't Wordt beter!
Fijn dat je een vriendin hebt die je een beetje kan ontzien! Ik had de eerste dagen nog net de puf naar het toilet te gaan en dat was het. Leefde verder op de bank.

Maar ik had dan dus toch een beetje begrepen wat je bedoelde. Kon er inderdaad niet veel van maken wat je schreef
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45054286
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef Luchtbel het volgende:

Thanks oh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.

Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
Fijn dat er een vriendin is dit weekend LB, pas goed op jezelf .

Toen ik met mn eerste AD (seroxat) begon was ik me er niet zo van bewust dat ik er last van kon krijgen. Gewoon onderweg naar mn opleiding en toen ik de trein uitstapte duizelig (dacht dat ik flauw zou vallen), trillerig, pupillen als schoteltjes en hardstikke misselijk. Maar het werd na een paar dagen al een stuk minder die bijwerkingen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45054345
Ik heb de eerste twee weken in bed discovery liggen kijken en zakken paaseitjes weggewerkt
Ik hoefde helemaal niets en er waren een aantal heel lieve mensen in de buurt die voor me zorgden.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_45054417
Rot he die eerste paar dagen.. Sterkte ermee!

Hier trouwens een grappig geschreven artikel over seroxat/paxil:

http://www.slate.com/id/95903/
pi_45054955
Enige wat ik de eerste nacht had was dat ik, zodra ik ging liggen, al (voor mijn gevoel) een REM slaap kreeg zodra ik m'n ogen dicht deed... zag hele rare flitsen en soort slide-shows en m'n ogen waren als een gek aan het rondschieten. Nachten daarna zo intensief geslapen/gedroomd dat ik compleet uitgeput wakker werd, maar gelukkig niets ergers dan dat
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:36:12 #141
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45055038
Ik heb het ook een tijd gehad dat ik wakker werd, dacht dat ik er al een hele nacht op had zitten en dan op de klok zag dat ik pas een uur in bed lag... dan duurt je nacht lang!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:15:19 #142
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45056386
Dank jullie wel. Lips je had me inderdaad wel begrepen. Ik schreef het natuurlijk ook op het verkeerde moment. Maar zo denk ik dan ook weer. Als ik nu de dokter bel, kan ik dan wel omschrijven wat de klachten zijn? Ik voel me echt al maanden gruwelijk slecht, depressie en een paar keer een paniekaanval gehad. Slapeloosheid. Heb veel therapie, bijna dagelijks, werk sinds deze week niet meer, ga om de dag bijna sporten. Ben al wel ergens vandaan gekomen. Ik heb weer doel voor ogen en dat had ik niet Helaas op die manier nog veel te weinig resultaat. Nu gestopt met werken en gestart met AD.

Helemaal niks doen, zoals jullie hier boven beschrijven kan ik niet. Dat maakt me echt ellendiger. Ik wil graag met mijn dochter zijn en dingen met haar doen. Ik regel wel back up maar op de bank hangen met haar erbij. Nee.
De dingen die ik normaal doe om alles van me af te zetten, gaan nu deze dagen waarschijnlijk nauwelijks. Maar ik probeer het maar wel want ik weet zeker dat ik van op de bank/bed hangen met te weinig licht en lucht nog rotter word. Ik wil niet dat dit dat met me gaat doen want ik weet zeker dat ik daarna weer niet durf. Ook al is het maar voor deze tijd. Ik wil gewoon echt niet dat het in laten werken van die medicijnen die invloed op me gaat hebben.
Dus ik hoop echt dat, ook al blijft het dan afwachten of het gaat werken, dit gevoel slechts tijdelijk is en het liefst van korte duur. Maar ja er doorheen zal wel moeten. Vrees ik. Sorry voor deze aso post maar ik moest het even kwijt.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:27:01 #143
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45056799
Nog iets. Mannen even wegwezen .
Sinds een paar dagen doen mijn borsten ontzettend veel pijn. Zou dat ook van de AD kunnen komen?
ja, nu ga ik alles wat ik voel daarop gooien hoor je moet je lichaam ook weer helemaal opnieuw leren kennen ofzo, lijkt het haast wel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:28:04 #144
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45056831
Wat mij heel belangrijk lijkt is dat je zeker de eerste dagen heel goed naar jezelf luistert. Wil je lijf dingen doen, ga dan dingen doen. Wil je lijf op de bank hangen, blijf dan ff op de bank hangen. Je lijf krijgt zo'n klap van de AD dat je daar even goed naar moet luisteren. Bij mij was het zo dat ik na ongeveer een week het opeens enorm op m'n heupen kreeg en echt moest gaan opruimen en poetsen, ik bleef dus niet zo lamlendig gelukkig!
Veel succes aankomende dagen!

@Christine, weet ik niet, ik heb er geen last van gehad.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45059917
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:11 schreef Lips het volgende:

[..]

Zeg dat wel, ik kan opeens tegen alcohol vroeger had ik al genoeg na 2 glazen, nu na 2 flessen... Maar om m'n lever een beetje te sparen hou ik dat ook maar in de gaten
Zowiezo zou ik oppassen met deze combinatie
pi_45060118
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:28 schreef Lips het volgende:
Wat mij heel belangrijk lijkt is dat je zeker de eerste dagen heel goed naar jezelf luistert. Wil je lijf dingen doen, ga dan dingen doen. Wil je lijf op de bank hangen, blijf dan ff op de bank hangen. Je lijf krijgt zo'n klap van de AD dat je daar even goed naar moet luisteren. Bij mij was het zo dat ik na ongeveer een week het opeens enorm op m'n heupen kreeg en echt moest gaan opruimen en poetsen, ik bleef dus niet zo lamlendig gelukkig!
Veel succes aankomende dagen!

@Christine, weet ik niet, ik heb er geen last van gehad.
Idd, al lijkt het verkeerd, tijdelijk toegeven werkte voor mij veel beter dan er alsmaar tegen blijven vechten.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 6 januari 2007 @ 09:48:51 #147
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45067430
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:09 schreef Lips het volgende:

[..]

Vooral dat laatste sluit ik me bij aan! Als het me lukt probeer ik wel de paar extra kilo's er weer af te krijgen, maar liever dit humeur met extra kilo's dan hoe ik me een paar maanden geleden voelde!
exact ijn gevoel! ik ben 15 kilo zwaarder dan toen ik begon maar voel me 100x beter dan ik me ooit gevoeld heb! (hoewel ik nu wel wat aan mijn gewicht ga doen..)
pi_45067519
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:15 schreef Luchtbel het volgende:
*knip* Sorry voor deze aso post maar ik moest het even kwijt.
Niks aso post! Hardstikke goed om het van je af te schrijven!
Ik hoop dat je bijwerkingen gauw minder worden en sluit me aan bij mn voorgangers. Pas goed op jezelf !
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:40:12 #149
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45082087
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 23:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Zowiezo zou ik oppassen met deze combinatie
Lol, ja weet ik
Maar waar ik vroeger niet een wijntje bij het eten kon nemen kan ik dat nu wel! Dronker worden is toch al niet mijn ding, is de dag erop altijd zo balen
Maar de huisarts weet dat ik er bij drink en als ik het met mate doe is het geen probleem!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45086225
Wat ik me afvraag, hoe weet je nou of de ad goed werkt?
Zo'n 3 weken geleden had ik serieuze zelfmoordplannen. (Sommigen hebben het misschien gelezen in oud, depressief door de hormonen.)
Maar volgens de ha helpt het wel. Want ik slaap beter en zie sommige dingen iets positiever in.
Ik heb de ad tryptizol 75mg. Gebruik het 3 maanden, sinds ca een maand de 75mg.
Ik heb gesprekken met mw, wat wel oplucht, maar verder niet echt helpt.
20 maart mag ik naar ggz, intake met een psychiater.
pi_45086502
Tja, hoe weet je of het goed werkt... Het is geen wondermiddel, maar het kan je wel een steuntje in de rug geven. Soms is het even zoeken voor je het middel vind dat bij jou past. Ik had bij mn 5e AD pas het idee dat het wat deed.
Ik hoop dat je de tijd tot je bij die psychiater terecht kunt nog een beetje kan overbruggen met MW. Probeer anders via de huisarts of door zelf te bellen te regelen dat je eerder bij het ggz terecht kan. Het schijnt te helpen als je blijft bellen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:37:55 #152
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45089571
Tof. Vandaag was ineens een groot deel van de onrust, angst en paranoïa weer terug. Ik drink ook veel te veel, maar had niet gedacht dat het zo'n groot effect zou hebben. Of nouja, ik weet het ook allemaal even niet meer zo goed. Ziek zijn is rottig, vooral mentaal .
pi_45093075
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:32 schreef Nijna het volgende:
Tja, hoe weet je of het goed werkt... Het is geen wondermiddel, maar het kan je wel een steuntje in de rug geven. Soms is het even zoeken voor je het middel vind dat bij jou past. Ik had bij mn 5e AD pas het idee dat het wat deed.
Ik hoop dat je de tijd tot je bij die psychiater terecht kunt nog een beetje kan overbruggen met MW. Probeer anders via de huisarts of door zelf te bellen te regelen dat je eerder bij het ggz terecht kan. Het schijnt te helpen als je blijft bellen...
Ik ga maandag met de ha bellen. Hopelijk kan ik eerder terecht.
pi_45101913
Ik hoop het ook voor je Ingrid! sterkte.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45102005
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:
Zeg, hebben jullie ook last van rare dromen? Ik droom echt zooooo weird sinds ik seroxat gebruik. Té realistisch ook en het 'enge' is, dat ik het niet door heb wat gedroomd is en wat niet. Zo droomde ik laatst dat ik mijn ouders belde om haar te feliciteren met hun XX-jarig huwelijksjubileum, maar achteraf kon ik me niet meer herinneren of het een droom was of niet.
En evenzo ben ik vannacht twee keer het huis uit gezet. Mijn huisgenote had in mijn droom bij de woningstichting geklaagd over mij, en ik kreeg een brief waarin stond dat ik binnen twee maanden andere woonruimte moest hebben. Toen heb ik haar even aan de tand gevoeld waarover ze allemaal had geklaagd. Het bleek niet de eerste keer te zijn.... later in mijn droom werd ik wakker en gebeurde precies hetzelfde. Toen heb ik weer mijn huisgenote aan de tand gevoeld waarover ze had geklaagd - en heb ik er zelfs bij gezegd dat ik hier ook al over had gedroomd, maar me niet goed meer kon herinneren of het vorige geprek een droom was geweest of niet.
Daarna werd ik écht wakker. .
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej. .
Ik heb vannacht gedroomd dat er iemand in onze deuropening stond. een vrouw. We bleven liggen. Ze liep naar beneden toe en ging in huis 'rommelen'. vervolgens ging ze gewoon "weg".

Ik werd echt wakker, moest plassen en ging verder slapen. kwam ik in een 'droom' terecht waarin ons huis leeggehaald werd.

Ik slik sinds een week weer prozac/fluoxetine. Vorig jaar juli mee gestopt. toen had ik die dromen ook.(wel andere) had ik aangegeven bij de ha maar daar viel het kwartje niet bij dat het met de ad te maken heeft.

Slik nu sinds een week weer prozac omdat ik me toch een tijdje weer depresief voelde. of niet echt depri, last van stemmingswisselingen.

Ik voelde me wel iets beter worden. medicatie slaan altijd snel aan bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door berney op 07-01-2007 10:19:05 ]
pi_45102020
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Inmiddels sinds Juli/Augustus vorig jaar ben toen begonnen met 30mg Mirtazapin, daar ging ik wel beter van slapen maar de stemmingswisselingen werden niet minder of minder erg toen in overleg de dosering opgeschroefd naar 45mg en toen begon ik de effecten al behoorlijk goed te merken. Een van de mogelijke bijwerkingen van Mirtzapin was echter dat je er een verhoogde eetlust van kon krijgen... en dat was dus ook het geval, heb dagen gehad dat ik verdeeld over het ontbijt en de lunch een compleet brood naar binnen werkte ipv de 3 a 4 sneetjes die normaal waren voor me. Irritante was vooral dat ik daardoor meer en meer ging snoepen. Zette de eerste maanden nog niet zo aan, maar ik ben in Oktober in een tijdsbestek van 3 weken zo'n 6kg aangekomen. Toen in overleg de dosering maar teruggeschroefd naar 30mg omdat dat hoogstwaarschijnlijk die vreetbuien wel zou verminderen.
Die buien zijn minder en de stemmingswisselingen zijn niet erger geworden dan toen ik op 45mg zat dus deze verlaging is me goed bevallen. Ergens halverwege volgende maand een evaluatiegesprek en dan beslissen we naar welke dosering ik dan toe ga (verwacht 15mg). Als het zo doorgaat heb ik er wel een goed gevoel bij maar voor mijn gevoel wordt het pas spannend als ik helemaal 'clean' ben.
Oh, ik had dit eerder moeten zoeken hier. Dit is zo herkenbaar. Ik heb dus ook stemmingswisselingen.
pi_45111632
quote:
Op zondag 7 januari 2007 09:32 schreef berney het volgende:

[..]

Oh, ik had dit eerder moeten zoeken hier. Dit is zo herkenbaar. Ik heb dus ook stemmingswisselingen.
Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.
'nee mevrouw het is gewoon een rustige peuter/kleuter, sommige kindjes willen nu eenmaal niet met andere kindjes spelen'
'nee het is gewoon de pubertijd die er vroeg inkomt'
'nee het is gewoon de pubertijd die lang doorgaat'

etc.
maar goed, beter laat dan nooit
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45112197
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.
'nee mevrouw het is gewoon een rustige peuter/kleuter, sommige kindjes willen nu eenmaal niet met andere kindjes spelen'
'nee het is gewoon de pubertijd die er vroeg inkomt'
'nee het is gewoon de pubertijd die lang doorgaat'

etc.
maar goed, beter laat dan nooit
Het probleem is bij mij. Als ik medicatie krijg waar ik 15 kilo van groei heb ik een echt probleem. Ben nu hard bezig om de kilotjes kwijt te raken nl.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:35:55 #159
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45112241
Je komt niet per definitie aan van AD hoor, berney .
Gewoon je eetpatroon goed in de gaten houden en dan is er denk ik weinig om bang voor te zijn.
pi_45112311
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:35 schreef Christine het volgende:
Je komt niet per definitie aan van AD hoor, berney .
Gewoon je eetpatroon goed in de gaten houden en dan is er denk ik weinig om bang voor te zijn.
Ah, dank je wel voor je snelle reactie.

Opzich ben ik van de fluxotine ook niet gegroeid maar het schijnt dat deze medicijnen ook voorgeschreven worden bij bullemia (als ik het goed spel)

Ik bel echt morgen de ha op. . Ben benieuwd wat hij erop te zeggen heeft.
pi_45121449
Ben met 12.5 mg omhoog gegaan naar 37.5 mg. Wat is DIT klote! kan wel tegen de muren omhoog
  zondag 7 januari 2007 @ 20:54:58 #162
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45121688
Hang in there .
Het is vast niet zo erg als van 0 naar 25mg denk ik?
pi_45122888
Nee, dat niet! Ga woensdag naar de huisarts, voorraad oxazepam inslaan en dan tanden op elkaar en richting 50 mg
  zondag 7 januari 2007 @ 21:32:18 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45123413
He bah Nikos. Succes.

Ik vind het ook echt een hel. Nu eind van de middag, begin van de avond gaat het wel. Maar de nacht en de ochtend is echt verschikkelijk. Heb wel gedacht over wat jullie zeiden, over doen wat je lichaam aangeeft. Maar ik weet soms niet eens meer wat ik voel en wat ik daarom zou moeten doen. Echt heel rot. Heb ook al twee nachten helemaal niet geslapen. Dinsdag naar de dokter, hoop dat ik wel volhoud tot dan. Probeer me moed in te laten praten steeds maar op die momenten helpt het niks

Ingrid hoe lang slikte je die medicijnen toen jij je laatst zo heel rot voelde? En ben je toen nog naar je huisarts geweest?
pi_45123702
LB, kan je anders niet bellen of je morgen terecht kan bij de dokter?
Want dat het zo rot gaat is echt hardstikke naar, misschien kan je tijdelijk iets van oxazepam oid krijgen ter ondersteuning...

En nikos ook sterkte met opbouwen!

Ik ben toch wel heel blij dat ik relatief weinig last heb gehad van die rottige bijwerkingen met opbouwen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 januari 2007 @ 21:51:38 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45124432
Nijna ik heb wat erbij gekregen. Al. En het gaat ook soms wel. Nu dus. En eind van de middag ook. Maar ik heb vaak gewoon geen rust. Dat is wat ik echt herken uit die hele slechte periode (niet stilzitten, wegkijken van mensen, trillen, druk op bovenlijf voelen) maar als ik me voel zoals nu voel ik me wel zwak. Maar kan wel denken en die gevoelens aangeven maar op die momenten kan ik niks met wat ik heb bedacht of wat andere mensen zeggen. Dan ga ik maar weer lopen, lopen in de sportschool, lopen in het bos, lopen door de stad, lopen over de stoep, lopen door de huiskamer. Op en neer. En zonder wat te zien. Bah.
pi_45124499
Zo erg als ik hier lees heb ik ook nooit gehad met opbouwen, wel als ik een keer die pillen vergat in te nemen

Sterkte iig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_45126203
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:32 schreef Luchtbel het volgende:
He bah Nikos. Succes.

Ik vind het ook echt een hel. Nu eind van de middag, begin van de avond gaat het wel. Maar de nacht en de ochtend is echt verschikkelijk. Heb wel gedacht over wat jullie zeiden, over doen wat je lichaam aangeeft. Maar ik weet soms niet eens meer wat ik voel en wat ik daarom zou moeten doen. Echt heel rot. Heb ook al twee nachten helemaal niet geslapen. Dinsdag naar de dokter, hoop dat ik wel volhoud tot dan. Probeer me moed in te laten praten steeds maar op die momenten helpt het niks

Ingrid hoe lang slikte je die medicijnen toen jij je laatst zo heel rot voelde? En ben je toen nog naar je huisarts geweest?
Al een paar maanden geloof ik. Weet het zo niet uit mn hoofd. Ben begonnen met 25mg, toen 50mg en nu een maand ongeveer 75mg.
Ben toen naar de ha geweest. Die denkt dat de ad wel helpen. Wel heeft ze toen meteen een doorverwijsbrief gestuurd naar ggz. En daar kan ik 20 maart (pas) terecht bij de psychiater.
heb je mijn pm nog gehad?

En LB nog een
pi_45126770
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:24 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Al een paar maanden geloof ik. Weet het zo niet uit mn hoofd. Ben begonnen met 25mg, toen 50mg en nu een maand ongeveer 75mg.
Ben toen naar de ha geweest. Die denkt dat de ad wel helpen. Wel heeft ze toen meteen een doorverwijsbrief gestuurd naar ggz. En daar kan ik 20 maart (pas) terecht bij de psychiater.
heb je mijn pm nog gehad?

En LB nog een
Maar begrijp ik nu goed dat je huisarts de AD heeft voorgeschreven? Die van mij mocht het wel, maar zei zelf dat hij dat liever overliet aan mensen die er wel verstand van hadden.
Via de psycholoog ben ik bij een psychiater hier in m'n woonplaats terecht gekomen die meerdere boeken heeft geschreven over de verschillende vormen van AD en de situaties waarin deze toegepast kunnen worden.
Huisartsen die AD voorschrijven heb ik vaker gehoord, maar ook de verhalen daarmee waarbij het echt fout is gegaan. Huisgenootje van m'n zus kreeg AD voorgeschreven en die kreeg last van psychoses en angstaanvallen juist door die AD. Is vervolgens opgenomen geweest en daarna doorverwezen naar een psychiater die bij haar constateerde dat ze een aantal gedrachtsstoornissen heeft waarvan de symptomen lijken op die van depressie(s) maar het niet zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45134643
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:51 schreef Luchtbel het volgende:
Nijna ik heb wat erbij gekregen. Al. En het gaat ook soms wel. Nu dus. En eind van de middag ook. Maar ik heb vaak gewoon geen rust. Dat is wat ik echt herken uit die hele slechte periode (niet stilzitten, wegkijken van mensen, trillen, druk op bovenlijf voelen) maar als ik me voel zoals nu voel ik me wel zwak. Maar kan wel denken en die gevoelens aangeven maar op die momenten kan ik niks met wat ik heb bedacht of wat andere mensen zeggen. Dan ga ik maar weer lopen, lopen in de sportschool, lopen in het bos, lopen door de stad, lopen over de stoep, lopen door de huiskamer. Op en neer. En zonder wat te zien. Bah.
Wat naar LB, maar als je het niet trekt kan je ook proberen of je eerder terecht kan bij de huisarts. Wat slik je eigenlijk en met hoeveel ben je begonnen? Ik hoop echt dat het gauw minder wordt en je je beter gaat voelen, hou je taai hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45134693
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar begrijp ik nu goed dat je huisarts de AD heeft voorgeschreven? Die van mij mocht het wel, maar zei zelf dat hij dat liever overliet aan mensen die er wel verstand van hadden.
Huisartsen mogen gewoon AD voorschrijven, maar een psychiater heeft er meer mee te maken en weet er vaak veel meer vanaf.
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met de huisarts, die van mij weet wel tot waar hij het zelf kan en waar zijn kennis ophoudt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45134939
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.
'nee mevrouw het is gewoon een rustige peuter/kleuter, sommige kindjes willen nu eenmaal niet met andere kindjes spelen'
'nee het is gewoon de pubertijd die er vroeg inkomt'
'nee het is gewoon de pubertijd die lang doorgaat'

etc.
maar goed, beter laat dan nooit
Ga je ook naar mw? Ik niet nl. Is de diagnose bij jou gesteld door je ha?

btw, ik heb net mw gebeld voor een afsrpraak , over twee weken kan ik bij ze terecht. (ongeveer dan)

[ Bericht 9% gewijzigd door berney op 08-01-2007 10:06:10 ]
pi_45136096
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:00 schreef berney het volgende:

[..]

Ga je ook naar mw? Ik niet nl. Is de diagnose bij jou gesteld door je ha?

btw, ik heb net mw gebeld voor een afsrpraak , over twee weken kan ik bij ze terecht. (ongeveer dan)
mw?

En m'n huisarts heeft mij meteen doorverwezen naar een psycholoog waar hij goede ervaringen mee had, die heeft de diagnose ook gesteld en mij uiteindelijk naar een psychiater doorgestuurd voor de exacte medicatie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45137787
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

mw?

En m'n huisarts heeft mij meteen doorverwezen naar een psycholoog waar hij goede ervaringen mee had, die heeft de diagnose ook gesteld en mij uiteindelijk naar een psychiater doorgestuurd voor de exacte medicatie.
Afkorting van maatschappelijk werk.
pi_45137789
MW: Maatschappelijk Werk (denk ik)
edit:tegelijk met mn bovenbuur gepost
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45137864
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:33 schreef Nijna het volgende:
MW: Maatschappelijk Werk (denk ik)
edit:tegelijk met mn bovenbuur gepost
Tegelijk.
pi_45149519
Nee ik ga niet naar mw... is dan weer zo'n instantie waar ik mezelf niet zo snel zie aankloppen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 8 januari 2007 @ 18:02:50 #178
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45149983
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Nee ik ga niet naar mw... is dan weer zo'n instantie waar ik mezelf niet zo snel zie aankloppen.
Om welke reden? Ik heb juist met mw betere ervaringen dan met psycholoog
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45150014
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:02 schreef Lips het volgende:

[..]

Om welke reden? Ik heb juist met mw betere ervaringen dan met psycholoog
Ik ken teveel mensen die er werken en die hebben zwaardere problemen dan ik
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45150300
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Nee ik ga niet naar mw... is dan weer zo'n instantie waar ik mezelf niet zo snel zie aankloppen.
Ik moet wel, gezien het feit het Riagg mij vorig jaar afwees omdat ze me te 'goed' vonden.
pi_45151553
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:12 schreef berney het volgende:

[..]

Ik moet wel, gezien het feit het Riagg mij vorig jaar afwees omdat ze me te 'goed' vonden.
mijn huisarts zei dat hij me niet naar het RIAGG stuurde maar naar mensen waar hij wel vertrouwen in had... dat zegt mij al genoeg
ben bij ze geweest ivm een onderzoek wat ze hadden lopen naar depressie bij peuters, maar dat is het enige wat ik er persoonlijk mee te maken heb gehad.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 8 januari 2007 @ 18:56:16 #182
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45151717
(Even melden, vandaag was ik helemaal valiumloos en het ging goed. De het doosje is weggegooit).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  maandag 8 januari 2007 @ 19:21:25 #183
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45152705
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:56 schreef boekenworm het volgende:
(Even melden, vandaag was ik helemaal valiumloos en het ging goed. De het doosje is weggegooit).
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45153086
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

mijn huisarts zei dat hij me niet naar het RIAGG stuurde maar naar mensen waar hij wel vertrouwen in had... dat zegt mij al genoeg
ben bij ze geweest ivm een onderzoek wat ze hadden lopen naar depressie bij peuters, maar dat is het enige wat ik er persoonlijk mee te maken heb gehad.
Mijn ha stuurde me in de eerste instantie ook naar een gewone psychologe maar ik werd al rot behandeld tijdens telefoongesprek en toen hoefde ik al niet meer.
pi_45153133
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:56 schreef boekenworm het volgende:
(Even melden, vandaag was ik helemaal valiumloos en het ging goed. De het doosje is weggegooit).
pi_45156481
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:56 schreef boekenworm het volgende:
(Even melden, vandaag was ik helemaal valiumloos en het ging goed. De het doosje is weggegooit).
Klinkt goed .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45158405
De huisarts heeft idd de diagnose gesteld. En de ad medicatie voorgeschreven. Dat is nu overigens 100mg geworden.
Ik moet morgen weer naar mw. Daar blijf ik ws bij totdat ik bij de psych terecht kan. (20 maart)
pi_45170323
Succes Ingrid vandaag.

LB hoe is het met jou en hoe was het bij de huisarts vandaag?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45170860
quote:
Op zondag 24 december 2006 08:49 schreef Pustasu het volgende:

[..]

ik ben er 15 kilo door aangekomen
mja, en je bent kwijt dat andere users ook nog tegen je avatar moeten aankijken


Seroxat? Troep vond ik het, en al die andere antidepressiva ook. Maar seroxat geeft tot tripeffecten aan toe
Ik had het al opgegeven met de medicamenten. Maar in crisis uiteindelijk alprazolam begonnen. Eindelijk tevree. (maar ik houdt het op tijdelijk
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:40:41 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45174084
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:46 schreef Nijna het volgende:

[..]

Klinkt goed .
klinkt helemaal niet goed eigenlijk, maar goed, we zulen voor hem juichen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45174219
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

klinkt helemaal niet goed eigenlijk, maar goed, we zulen voor hem juichen
Wat klinkt er niet goed aan valiumloos...?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45176706
Ik ben opgehoogd naar 50 mg, ben beetje spacerig met grote pupillen, maar verder wel erg rustig!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:34:53 #193
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45177172
Ik ben de laatste tijd zoooo extreem moe. Aan acht uur slaap per nacht heb ik niet genoeg, ik neig eerder naar 11 uur gemiddeld per nacht. 's Ochtends vóór 10 uur opstaan is ook nauwelijks te doen, aangezien ik mijn ogen gewoon niet open krijg. Ik ben dan ook flink aan de koffie tegenwoordig .
Ik heb wel vaker gehoord dat mensen extreem veel gingen slapen door AD, maar zóveel??? .
Ervaringen? Tips? .
pi_45177342
Succes Nikos, hopelijk krijg je er verder geen last van.

Ik heb daar gelukkig niet echt last van Christine. Ben wel moe vaak en soms doe ik een uurtje mn ogen dicht overdag, als ik daar de tijd voor heb, best lekker.
Wat ik wel probeer is om ook in de weekenden toch mn ritme er een beetje in te houden. Op tijd naar bed en er ook op tijd weer uit 's morgens (het helpt wel dat ik absoluut geen uitslaper ben ).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:29:45 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45178836
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:45 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat klinkt er niet goed aan valiumloos...?
het feit dat hij zelf experimenterend maar besluit om er gewoon mee te stoppen... en dan ook nog lekker wordt aangemoedigd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:24:25 #196
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45180684
Het gaat om drugs, de term medicatie is eigenlijk misplaatst:

1
2
Medicatie : geneesmiddel 
 


1Drugs: Verdovende middelen (geen geneesmiddelen).


Ik heb op meerdere scholen gezeten en ik kende altijd iedereen dus ook de "kneuzen", "stoere jongens", "marokanen", "turken", "gymnasium studenten" etc. Ik ben altijd met allen ruime tijden opgetrokken dus ik heb vandaaruit redelijk wat kennis van hoe de psyche van de mens werkt. Ik weet dus dat drugs niet nodig zijn om je goed te voelen (soms wel leuk etc ) en dat psychische problemen betrekkelijk zijn en absoluut niet per definitie door een hersenziekte worden veroorzaakt.

Drugs zijn geen oplossing voor geestelijke problemen maar dat wil niet zeggen dat er geen oplossing voor de problemen die je ervaart bestaat. Ipv. je hersenen de schuld te geven van je problemen zou je kunnen proberen om je situatie iets prettiger te maken. Je moet niet denken dat iedereen die het zo goed heeft, die zich zo prettig voelt in jou opinie of mensen die zo goed funktioneren in de maatschappij niet exact dezelfde problemen als jij ervaren of hebben verwerkt. Zij gaan er op een andere manier mee om als jij, voedde zich met geestelijke voeding die hen de kracht geeft om tot prestaties te komen evenals een sporter zich goed moet voeden om te kunnen presteren.

Je kunt je geest ook op een goede manier leren gebruiken. Mijn advies: start met nieuwe positieve persoonlijke ontwikkelingen. Neem de tijd om een doel te bedenken die je wil verwezenlijken, struin het internet af naar wetenschappen waaraan je graag wil bijdragen of over wil leren etc. etc. Als je doel geld verdienen is, dan mag je contact met mij opnemen via msn, stuur daarvoor een privé bericht op dit forum

Groetjes,
Science Japan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:27:53 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45180807
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:24 schreef ScienceJapan het volgende:
Het gaat om drugs, de term medicatie is eigenlijk misplaatst:
die is niet misplaatst, wel je spam, die is wel misplaatst
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:31:58 #198
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45180998
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:27 schreef Re het volgende:

[..]

die is niet misplaatst, wel je spam, die is wel misplaatst :)
Wel missplaatst, het is een onderdrukker, een geestveranderend middel evenals soft/harddrugs. Wiet heeft dan nog werkelijk medicinale eigenschappen, psychiatrische drugs niet.

Genezen:
1
2
ge·ne·zen1 (onov.ww.)
1 van een ziekte of aandoening herstellen


Wat betekend ziekte?
1
2
ziekte:
impairment of normal physiological function affecting part or all of an organism (bron: princeton)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:31:59 #199
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45181000
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:24 schreef ScienceJapan het volgende:
Het gaat om drugs, de term medicatie is eigenlijk misplaatst:
[ code verwijderd ]


[ code verwijderd ]

Ik heb op meerdere scholen gezeten en ik kende altijd iedereen dus ook de "kneuzen", "stoere jongens", "marokanen", "turken", "gymnasium studenten" etc. Ik ben altijd met allen ruime tijden opgetrokken dus ik heb vandaaruit redelijk wat kennis van hoe de psyche van de mens werkt. Ik weet dus dat drugs niet nodig zijn om je goed te voelen (soms wel leuk etc ) en dat psychische problemen betrekkelijk zijn en absoluut niet per definitie door een hersenziekte worden veroorzaakt.

Drugs zijn geen oplossing voor geestelijke problemen maar dat wil niet zeggen dat er geen oplossing voor de problemen die je ervaart bestaat. Ipv. je hersenen de schuld te geven van je problemen zou je kunnen proberen om je situatie iets prettiger te maken. Je moet niet denken dat iedereen die het zo goed heeft, die zich zo prettig voelt in jou opinie of mensen die zo goed funktioneren in de maatschappij niet exact dezelfde problemen als jij ervaren of hebben verwerkt. Zij gaan er op een andere manier mee om als jij, voedde zich met geestelijke voeding die hen de kracht geeft om tot prestaties te komen evenals een sporter zich goed moet voeden om te kunnen presteren.

Je kunt je geest ook op een goede manier leren gebruiken. Mijn advies: start met nieuwe positieve persoonlijke ontwikkelingen. Neem de tijd om een doel te bedenken die je wil verwezenlijken, struin het internet af naar wetenschappen waaraan je graag wil bijdragen of over wil leren etc. etc. Als je doel geld verdienen is, dan mag je contact met mij opnemen via msn, stuur daarvoor een privé bericht op dit forum

Groetjes,
Science Japan
Het is door dit soort achterlijke vooroordelen dat mensen die AD slikken in een verdomhoekje geplaatst worden. Ga je ook in andere topics posten dat mensen met een gebroken been zich aanstellen, dat gips/een operatie niet helpt en dat ze gewoon anders moeten leren lopen?
Oh wacht, mensen met een gebroken been stellen zich niet aan, natuurlijk. Wij wel. .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:34:20 #200
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45181069
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:31 schreef Christine het volgende:

[..]

Het is door dit soort achterlijke vooroordelen dat mensen die AD slikken in een verdomhoekje geplaatst worden. Ga je ook in andere topics posten dat mensen met een gebroken been zich aanstellen, dat gips/een operatie niet helpt en dat ze gewoon anders moeten leren lopen?
Oh wacht, mensen met een gebroken been stellen zich niet aan, natuurlijk. Wij wel. .
Mensen met een gebroken been hebben een biologisch probleem en hebben medische hulp nodig.

Mensen met een psychisch probleem hebben psychologische hulp nodig.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:35:44 #201
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45181125
Uit de OP:
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:09 schreef Nosh het volgende:
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussieren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:38:42 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45181236
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:31 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Wel missplaatst, het is een onderdrukker, een geestveranderend middel evenals soft/harddrugs. Wiet heeft dan nog werkelijk medicinale eigenschappen, psychiatrische drugs niet.

Genezen:
[ code verwijderd ]

Wat betekend ziekte?
[ code verwijderd ]
je psyche of fouten daaraan is alleen maar een reflectie van een fysiologische aandoening... dus medicatie volgens jouw definitie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:44:32 #203
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45181479
geen fysiologische aandoening, dat is vandaag de dag wel als waarheid aan te nemen na miljarden aan investering in onderzoek om te bewijzen dat psychische problemen een biologische oorzaak hebben

Dus, ga werken aan je situatie en maak het leven prettiger ipv. te blijven hangen en drugs te gaan gebruiken.
pi_45181592
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:44 schreef ScienceJapan het volgende:
geen fysiologische aandoening, dat is vandaag de dag wel als waarheid aan te nemen na miljarden aan investering in onderzoek om te bewijzen dat psychische problemen een biologische oorzaak hebben

Dus, ga werken aan je situatie en maak het leven prettiger ipv. te blijven hangen en drugs te gaan gebruiken.
In mijn geval maakt mijn lichaam te weinig serotonine aan waardoor er (mede) een duidelijk fysiologische oorzaak is voor mijn depressie. Maar dat kan volgens jou niet?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:50:23 #205
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45181681
Hoi Ceased2Be,

Als ik je vertel dat je wordt voorgelogen door je psychiater en met hem de "wetenschap" genaamd psychiatrie, dan geloof je me waarschijnlijk niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, nee. Referentie: Prof. Joseph Glenmullen (Harvard Medical College), wereldwijd gezien als dé expert op het gebied van depressies.

Groetjes,
Science Japan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:52:30 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45181755
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:44 schreef ScienceJapan het volgende:
geen fysiologische aandoening, dat is vandaag de dag wel als waarheid aan te nemen na miljarden aan investering in onderzoek om te bewijzen dat psychische problemen een biologische oorzaak hebben

Dus, ga werken aan je situatie en maak het leven prettiger ipv. te blijven hangen en drugs te gaan gebruiken.
Als je er geen verstand van hebt kun je beter verder gaan surfen , maar goed off topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45181825
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:50 schreef ScienceJapan het volgende:
Hoi Ceased2Be,

Als ik je vertel dat je wordt voorgelogen door je psychiater en met hem de "wetenschap" genaamd psychiatrie, dan geloof je me waarschijnlijk niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, nee. Referentie: Prof. Joseph Glenmullen (Harvard Medical College), wereldwijd gezien als dé expert op het gebied van depressies.

Groetjes,
Science Japan
Zal er eens wat van na lezen, maar nee ik geloof je niet op je woord simpelweg omdat ik je niet ken

Wat ik voor mij persoonlijk weet is dat de 'drugs' mij een stuk rust in m'n hoofd hebben gegeven die ik de afgelopen 20 jaar niet gehad heb, als het drugs zijn die dat voor me kunnen verzorgen vind ik het best. Voor mijn part voerden ze me paardenstront in pilvorm zolang het maar werkt. Binnenkort afbouwen en dan eens zien hoe ik functioneer zonder drugs.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45182271
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:34 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Mensen met een gebroken been hebben een biologisch probleem en hebben medische hulp nodig.

Mensen met een psychisch probleem hebben psychologische hulp nodig.
Je gaat nu geheel voorbij aan het feit dat lichaam en geest niet van elkaar te scheiden zijn. Het lichaam en het brein staan niet los van elkaar. Dat is een hardnekkig verlichtingsidee dat oorspronkelijk stamt uit de 17e en 18e eeuw en nadien onder invloed van het geloof vrij hardnekkig is gebleven. Er is wel degelijk interactie tussen lichaam en geest. Lichamelijke/biologische oorzaken hebben vaak invloed op gevoelens/stemmingen. Het is inmiddels lang en breed bekend dat veel psychische problemen veroorzaakt worden door biologische afwijkingen. Mensen die manisch depressief zijn hebben vaak tekorten in hun bloed en gebruiken daarvoor lithium, doen ze dat niet, dan gaat het helemaal mis. Mensen met depressies, angststoornissen, dwangstoornissen etc, hebben vaak een verstoorde chemische hersenhuishouding. Vaak tijdelijk, maar soms ook chronisch. Wederom spelen hier dus biologische factoren mee.

Waarom verdiep je je niet eens wat in de moderne psychiatrie, in plaats van gedachtengoed aan te hangen dat in de psychiatrie al ruim een eeuw uit de mode is?

Ah. Aanvulling. Je gebruikt een enkele referentie van een enkele professor om aan te tonen dat de moderne psychiatrie een grote leugen is? Hopelijk ben je zelf geen wetenschapper?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:13:13 #209
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45182506
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zal er eens wat van na lezen, maar nee ik geloof je niet op je woord simpelweg omdat ik je niet ken

Wat ik voor mij persoonlijk weet is dat de 'drugs' mij een stuk rust in m'n hoofd hebben gegeven die ik de afgelopen 20 jaar niet gehad heb, als het drugs zijn die dat voor me kunnen verzorgen vind ik het best. Voor mijn part voerden ze me paardenstront in pilvorm zolang het maar werkt. Binnenkort afbouwen en dan eens zien hoe ik functioneer zonder drugs.
Het is maar wat je gelooft Ik wil niet zeggen dat je moet geloven in God wat voor veel mensen erg waardevol kan zijn. Maar als jij op een moment gaat bedenken dat jij je eigenlijk heel je leven heel erg rot hebt gevoelt, en dan na 1-2 jaar in die gedachtengang verbleven te zijn besluit om een psychiater te bezoeken en hij je vervolgens verteld dat jij "ziek" bent en drugs moet slikken om je beter te voelen. Dan geloof je dat waarschijnlijk en ben je verworden tot een "zieke" drugsgebruiker met een beperkte geest.

Als je je hier prettig bij voelt, geen probleem. Ik heb ongelooflijk veel geblowed vroeger, zelfs een jaar lang meer als 25 gulden per dag. Ook heb ik andere drugs geprobeert zoals speed/mdma pillen, paddo's etc. (mijn grens was snuiven). Echter,

Echter, psychiatrische drugs beperken je geest. Het brengt (schadelijke) veranderingen aan in het funktioneren van je hersenen. Er word een soort van blokkade opgezet in je hersenen die het natuurlijke balans verstoort. Je kunt je indenken dat zo'n blokkade voor iets wat in werkelijkheid mogelijk niet eens bestaat (het is in de jaren 50 bedacht, en sindsdien is er onsuccesvol gezocht naar bewijs) erg ongezond voor je is.

Groetjes,
Science Japan
pi_45182596
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:29 schreef Re het volgende:

[..]

het feit dat hij zelf experimenterend maar besluit om er gewoon mee te stoppen... en dan ook nog lekker wordt aangemoedigd
Dat ik niet achter zelf experimenteren sta heb ik eerder al gezegd... Ik vind het wel fijn voor boekenworm dat t desondanks goed gaat en hoop dat dat zo blijft...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:19:26 #211
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45182725
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:05 schreef nozem het volgende:

[..]

Je gaat nu geheel voorbij aan het feit dat lichaam en geest niet van elkaar te scheiden zijn. Het lichaam en het brein staan niet los van elkaar. Dat is een hardnekkig verlichtingsidee dat oorspronkelijk stamt uit de 17e en 18e eeuw en nadien onder invloed van het geloof vrij hardnekkig is gebleven. Er is wel degelijk interactie tussen lichaam en geest. Lichamelijke/biologische oorzaken hebben vaak invloed op gevoelens/stemmingen. Het is inmiddels lang en breed bekend dat veel psychische problemen veroorzaakt worden door biologische afwijkingen. Mensen die manisch depressief zijn hebben vaak tekorten in hun bloed en gebruiken daarvoor lithium, doen ze dat niet, dan gaat het helemaal mis. Mensen met depressies, angststoornissen, dwangstoornissen etc, hebben vaak een verstoorde chemische hersenhuishouding. Vaak tijdelijk, maar soms ook chronisch. Wederom spelen hier dus biologische factoren mee.

Waarom verdiep je je niet eens wat in de moderne psychiatrie, in plaats van gedachtengoed aan te hangen dat in de psychiatrie al ruim een eeuw uit de mode is?

Ah. Aanvulling. Je gebruikt een enkele referentie van een enkele professor om aan te tonen dat de moderne psychiatrie een grote leugen is? Hopelijk ben je zelf geen wetenschapper?
Hoi Nozem,

Je stelling dat je geest verbonden is met je lichaam lijkt me logisch, ik stel ook niet dat dat niet zo is. Wel stel ik dat "psychische problemen" (dus problemen in het process dat "geest" word genoemt) niet afkomstig is van een biologisch probleem zoals gesteld word door de psychiatrie maar door omstandigheden, gedachtengangen, kennis, geloof etc. etc.

Groetjes,
Science Japan
pi_45182767
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:13 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Het is maar wat je gelooft Ik wil niet zeggen dat je moet geloven in God wat voor veel mensen erg waardevol kan zijn. Maar als jij op een moment gaat bedenken dat jij je eigenlijk heel je leven heel erg rot hebt gevoelt, en dan na 1-2 jaar in die gedachtengang verbleven te zijn besluit om een psychiater te bezoeken en hij je vervolgens verteld dat jij "ziek" bent en drugs moet slikken om je beter te voelen. Dan geloof je dat waarschijnlijk en ben je verworden tot een "zieke" drugsgebruiker met een beperkte geest.

Als je je hier prettig bij voelt, geen probleem. Ik heb ongelooflijk veel geblowed vroeger, zelfs een jaar lang meer als 25 gulden per dag. Ook heb ik andere drugs geprobeert zoals speed/mdma pillen, paddo's etc. (mijn grens was snuiven). Echter,

Echter, psychiatrische drugs beperken je geest. Het brengt (schadelijke) veranderingen aan in het funktioneren van je hersenen. Er word een soort van blokkade opgezet in je hersenen die het natuurlijke balans verstoort. Je kunt je indenken dat zo'n blokkade voor iets wat in werkelijkheid mogelijk niet eens bestaat (het is in de jaren 50 bedacht, en sindsdien is er onsuccesvol gezocht naar bewijs) erg ongezond voor je is.
Groetjes, Science Japan
Bronnen? Ik brand van nieuwsgierigheid. Je hebt vast wel een aantal goede wetenschappelijk artikelen kunnen vinden die je uitspraken onderbouwen?

Ik geloof je niet, en je kunt me niet overtuigen. Ik heb meer vertrouwen in de wetenschap. Maar jij hebt vast wel een verklaring voor het feit dat de wetenschap ons voorliegt?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:22:01 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45182822
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:50 schreef ScienceJapan het volgende:
Hoi Ceased2Be,

Als ik je vertel dat je wordt voorgelogen door je psychiater en met hem de "wetenschap" genaamd psychiatrie, dan geloof je me waarschijnlijk niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, nee. Referentie: Prof. Joseph Glenmullen (Harvard Medical College), wereldwijd gezien als dé expert op het gebied van depressies.

Groetjes,
Science Japan
glenmullen AND ('depression'/exp OR 'depression') AND [1970-2007]/py results: 0 (Embase/Medline)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:22:56 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45182849
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:15 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat ik niet achter zelf experimenteren sta heb ik eerder al gezegd... Ik vind het wel fijn voor boekenworm dat t desondanks goed gaat en hoop dat dat zo blijft...
ja dat vind ik dus een beetje bewust zulk soort gedrag aanmoedigen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45182854
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:13 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Als je je hier prettig bij voelt, geen probleem. Ik heb ongelooflijk veel geblowed vroeger, zelfs een jaar lang meer als 25 gulden per dag. Ook heb ik andere drugs geprobeert zoals speed/mdma pillen, paddo's etc. (mijn grens was snuiven). Echter,
En jij weet zeker dat dat geen effect heeft gehad op het functioneren van JOUW hersenen? Denk dat dat een stuk schadelijker is geweest dan mijn half jaartje 45mg mirtazapin
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:26:20 #216
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45182955
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:20 schreef nozem het volgende:

[..]

Bronnen? Ik brand van nieuwsgierigheid. Je hebt vast wel een aantal goede wetenschappelijk artikelen kunnen vinden die je uitspraken onderbouwen?

Ik geloof je niet, en je kunt me niet overtuigen. Ik heb meer vertrouwen in de wetenschap. Maar jij hebt vast wel een verklaring voor het feit dat de wetenschap ons voorliegt?
Bronnen zal ik zodirect voor je bij elkaar zoeken.

Wat betreft "wetenschap". Het begint al bij het feit dat het niet om een "wetenschap" gaat maar om een "pseudowetenschap".

Veronderstellingen over het waarom zij doen wat zij doen houdt ik mij afzeidig van. Ik weet het niet, ik weet ook niet waarom de SS al de joden werkelijk heeft vermoordt. De psychiatrie heeft in het verleden nog even iets ergere wreedheden gepleegt en meer mensen vermoord (dwangeuthanasie, hersenoperaties met een ijshaak etc. etc., gewoon in Europa, Nederland etc.).

Het is overigens wel een feit dat er miljarden worden verdiend aan het verkopen van drugs. Wereldwijd moeten meer als 20.000.000 kinderen drugs slikken ten behoeve van hun gedrags problemen.

Groetjes,
Science Japan
pi_45182983
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:19 schreef ScienceJapan het volgende:

Je stelling dat je geest verbonden is met je lichaam lijkt me logisch, ik stel ook niet dat dat niet zo is. Wel stel ik dat "psychische problemen" (dus problemen in het process dat "geest" word genoemt) niet afkomstig is van een biologisch probleem zoals gesteld word door de psychiatrie maar door omstandigheden, gedachtengangen, kennis, geloof etc. etc.
Ik denk dat psychische problemen zeker te maken hebben met gedachtengangen, kennis enzovoort. Maar ik denk niet dat het een of/of situatie is. Ik denk dat er soms ook gewoon een onbalans van stoffen kan zijn.
Als iemand een te traag werkende schildklier heeft kan diegene depressief worden, is dat dan ook alleen maar psychisch? Volgens mij niet...

Heel jammer dat lichaam en geest zo gescheiden worden, blijven mensen het stempeltje "gek" krijgen als ze iets psychisch mankeren...

Ik vind het fijn dat jij zo positief ingesteld bent SJ, dat jij zo goed "goed" kan denken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45183014
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:22 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat vind ik dus een beetje bewust zulk soort gedrag aanmoedigen...
dat mag
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45183022
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:19 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Hoi Nozem,

Je stelling dat je geest verbonden is met je lichaam lijkt me logisch, ik stel ook niet dat dat niet zo is. Wel stel ik dat "psychische problemen" (dus problemen in het process dat "geest" word genoemt) niet afkomstig is van een biologisch probleem zoals gesteld word door de psychiatrie maar door omstandigheden, gedachtengangen, kennis, geloof etc. etc.

Groetjes,
Science Japan
Dan is het wellicht: Jij tegen de psychiatrie.

Biologische afwijkingen zijn eenvoudig te meten. Een patient krijgt de diagnose manisch-depressief. Er worden tekorten in het bloed gesignaleerd. De patient krijgt een x aantal maanden lithium voorgeschreven. Hierdoor worden de tekorten aangevuld met als gevolg dat de patient zich mentaal aanzienlijk stabieler voelt. Daar kunnen bepaalde conclusies uit worden getrokken die niet direct te maken hebben met kennis, gedachtengangen of geloof lijkt me?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:29:08 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45183056
Ik denk dat je door de war haalt dat er inderdaad ontzettend veel mensen onnodig medicijnen slikken omdat het de waan van de dag (maand, jaar, decenium) is maar daarmee kun je onmogelijk gaan lopen verkondigen dat het dus een pseudowetenschap is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:30:58 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45183111
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

dat mag
en daar zou wat beter op gelet moeten worden, maar ja het gaat 99 keer goed, best rottig als je per ongeluk die ene foute tegenkomt, dat merk je dan een paar maanden later op het forum
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:32:07 #222
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45183148
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:28 schreef nozem het volgende:

[..]

Dan is het wellicht: Jij tegen de psychiatrie.

Biologische afwijkingen zijn eenvoudig te meten. Een patient krijgt de diagnose manisch-depressief. Er worden tekorten in het bloed gesignaleerd. De patient krijgt een x aantal maanden lithium voorgeschreven. Hierdoor worden de tekorten aangevuld met als gevolg dat de patient zich mentaal aanzienlijk stabieler voelt. Daar kunnen bepaalde conclusies uit worden getrokken die niet direct te maken hebben met kennis, gedachtengangen of geloof lijkt me?
Dat zijn gevaarlijke leugens die je daar verteld. Er bestaat n.l. geen bloedtest voor geen enkele psychiatrische "stoornis".

En ja, wat ik je schreef is mijn mening en het loopt niet in lijn met wat de psychiatrie steld dat waarheid is.

Ik weet gelukkig dat de psyche van de mens iets geavanceerder is dan dat de psychiatrie ons doet lijken.
pi_45183228
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:26 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Bronnen zal ik zodirect voor je bij elkaar zoeken.

Wat betreft "wetenschap". Het begint al bij het feit dat het niet om een "wetenschap" gaat maar om een "pseudowetenschap".

Veronderstellingen over het waarom zij doen wat zij doen houdt ik mij afzeidig van. Ik weet het niet, ik weet ook niet waarom de SS al de joden werkelijk heeft vermoordt. De psychiatrie heeft in het verleden nog even iets ergere wreedheden gepleegt en meer mensen vermoord (dwangeuthanasie, hersenoperaties met een ijshaak etc. etc., gewoon in Europa, Nederland etc.).

Het is overigens wel een feit dat er miljarden worden verdiend aan het verkopen van drugs. Wereldwijd moeten meer als 20.000.000 kinderen drugs slikken ten behoeve van hun gedrags problemen.

Groetjes,
Science Japan
Nee. Gezien het droevige niveau van je spelling ben je wellicht geen wetenschapper.
Je raast trouwens als een dolle door je betoog en haalt er vanalles bij. Misschien wil je je discussiegenoten graag verwarren met een wirwar aan slecht onderbouwde 'feitjes'?Iets waar ik in het geheel niet gevoelig voor ben trouwens.
Ik proef overigens ook de aanzet tot het scheppen van complottheorieën die wellicht beter in een ander subforum thuishoren.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:35:46 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45183253
dopamine, serotonine, adrenaline, noradrenaline, zijn allemaal fysiologische/biologische stoffen (eiwitten enzo) knappe jongen dat het dan geen biologische oorzaak heeft dat je er een tekort of teveel aan hebt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:41:07 #225
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45183406
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:35 schreef Re het volgende:
dopamine, serotonine, adrenaline, noradrenaline, zijn allemaal fysiologische/biologische stoffen (eiwitten enzo) knappe jongen dat het dan geen biologische oorzaak heeft dat je er een tekort of teveel aan hebt
Als jij 2 jaar op de bank voor de tv hangt dan funktioneren je hersenen anders dan wanneer je als stewardess of piloot op een vliegtuig werkt en dan is het mogelijk dat er bepaalde stoffen in andere hoeveelheden in je hersenen aanwezig zijn.

Maar is een oplossing dan om drugs te gaan gebruiken of zou het verstandig zijn om je situatie (leefomstandigheid) te wijzigen of te verbeteren?

Groetjes,
Science Japan
pi_45183481
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:32 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Dat zijn gevaarlijke leugens die je daar verteld. Er bestaat n.l. geen bloedtest voor geen enkele psychiatrische "stoornis".
Geen directe test nee. Zo simpel zit de medische wereld niet in elkaar. Het zal niet zo gaan van: "Even prikken, oh, u bent manisch-depressief"

Ze kunnen echter wel een verstoorde lithiumspiegel aantonen. Dit gegeven kan weer de aanzet vormen tot een aantal mentale problemen, waaronder manisch-depressiviteit. Vervolgens kunnen er medicijnen worden voorgeschreven waardoor een bepaalde verstoring/tekort wordt verholpen, waardoor de patient een aanzienlijke verbetering in zijn mentale toestand ervaart.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:43:12 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45183490
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:41 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Als jij 2 jaar op de bank voor de tv hangt dan funktioneren je hersenen anders dan wanneer je als stewardess of piloot op een vliegtuig werkt en dan is het mogelijk dat er bepaalde stoffen in andere hoeveelheden in je hersenen aanwezig zijn.

Maar is een oplossing dan om drugs te gaan gebruiken of zou het verstandig zijn om je situatie (leefomstandigheid) te wijzigen of te verbeteren?

Groetjes,
Science Japan
Ik ben wetenschapper als je het wil weten en gebruik geen medicijnen, ik stel alleen dat je ongelofelijke bullshit praat, en of ik nu op de bank hang of in het vliegtuig zit, het blijven biologische processen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45183551
En ondertussen gaat SJ volledig voorbij aan mijn vraag:
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:13 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Als je je hier prettig bij voelt, geen probleem. Ik heb ongelooflijk veel geblowed vroeger, zelfs een jaar lang meer als 25 gulden per dag. Ook heb ik andere drugs geprobeert zoals speed/mdma pillen, paddo's etc. (mijn grens was snuiven). Echter,
En jij weet zeker dat dat geen effect heeft gehad op het functioneren van JOUW hersenen? Denk dat dat een stuk schadelijker is geweest dan mijn half jaartje 45mg mirtazapin
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:50:05 #229
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45183725
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:29 schreef Re het volgende:

[..]

het feit dat hij ZIJzelf experimenterend maar besluit om er gewoon mee te stoppen... en dan ook nog lekker wordt aangemoedigd
Als ik merkte dat, toen ik de helft nam, niet lekker ging, dan was ik gelijk weer gaan nemen. En behalve kramp heb ik nergens last van, koppijn over. Weer goed geslapen. Dus alleen maar positief.

(En ik weet dat experimeteren met medicatie niet slim is, alleen wanneer je ergens slecht op reageerd, en artsen werken niet mee met afbouw of verandering, vind ik dat je het hef in hand moet nemen).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:51:15 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45183763
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:50 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Als ik merkte dat, toen ik de helft nam, niet lekker ging, dan was ik gelijk weer gaan nemen. En behalve kramp heb ik nergens last van, koppijn over. Weer goed geslapen. Dus alleen maar positief.
ja dat mag dan wel zo zijn, stel dat het helemaal niet lekker had gegaan en je in coma had gelegen, was het dan ook zo positief?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:53:10 #231
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45183838
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:51 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat mag dan wel zo zijn, stel dat het helemaal niet lekker had gegaan en je in coma had gelegen, was het dan ook zo positief?
Ik zou voor dat het zo ver kwam hebben ingegrepen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_45183841
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:41 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Als jij 2 jaar op de bank voor de tv hangt dan funktioneren je hersenen anders dan wanneer je als stewardess of piloot op een vliegtuig werkt en dan is het mogelijk dat er bepaalde stoffen in andere hoeveelheden in je hersenen aanwezig zijn.

Maar is een oplossing dan om drugs te gaan gebruiken of zou het verstandig zijn om je situatie (leefomstandigheid) te wijzigen of te verbeteren?

Groetjes,
Science Japan
Natuurlijk. Als je twee jaar geen zak uitvoert dan zul je bepaalde stofjes minder nodig hebben, waaronder bijvoorbeeld adrenaline en serotonine. Zodra je gaat bungee-jumpen of weet ik veel wat worden die stoffen echter aangemaakt. Als je na twee jaar niksdoen ineens toch die droombaan krijgt zul je blij worden doordat er extra serotonine wordt aangemaakt.

Het kan echter ook zo zijn dat die stofjes niet worden aangemaakt. Je zit twee jaar te wachten op je droombaan, je krijgt die droombaan, en je voelt je verdrietig en lusteloos. Dan is er iets mis. Dan is er een verstoring opgetreden.
En jij gaat natuurlijk zeggen dat dat komt omdat je twee jaar geen zak hebt uitgevoerd en dus wel niet meer zal weten hoe je je blij moet voelen, maar ik kan daar net zo makkelijk tegenin brengen dat je twee jaar lang geen serotonine hebt verbruikt en dus wel een hele voorraad in petto zal hebben en het dus raar is dat je verdrietig bent.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_45183892
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:45 schreef Ceased2Be het volgende:
En ondertussen gaat SJ volledig voorbij aan mijn vraag:
[..]

En jij weet zeker dat dat geen effect heeft gehad op het functioneren van JOUW hersenen? Denk dat dat een stuk schadelijker is geweest dan mijn half jaartje 45mg mirtazapin
MDMA staat er om bekend dat het depressies kan triggeren, juist omdat het een behoorlijke aanspraak doet op je serotoninevoorraad. Maar daar heeft SJ vast wel iets op bedacht.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:56:33 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45183951
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:53 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Ik zou voor dat het zo ver kwam hebben ingegrepen.
ja dat had je dus niet geweten he als je in een seizure had geraakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:59:48 #235
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45184072
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:51 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat mag dan wel zo zijn, stel dat het helemaal niet lekker had gegaan en je in coma had gelegen, was het dan ook zo positief?
Ik snap je reactie hoor Re. Ik snap ook niet waarom het zo 'fijn' is als iemand zoiets zomaar doet vind ik dat ook geen fijn idee
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:02:33 #236
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45184158
Als ik het nu had omdat ik angstaanvallen ofzo had, en daarom geen verantwoordelijkheids gevoel kende ofzo, was het nog een ander verhaal, maar ik slik ze enkel voor mijn spieren en tegen nachtmerries.
En zoals ik al zei, spelen met medicatie is niet slim. Maar als je ergens niet tegen kan en de artsen werken je tegen, dan moet je voor jezelf kiezen en wat anders proberen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:09:23 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45184385
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:43 schreef Nijna het volgende:
Succes Ingrid vandaag.

LB hoe is het met jou en hoe was het bij de huisarts vandaag?
Nijna het gaat nog hetzelfde helaas. Vandaag misschien iets minder slecht. Ik weet het niet. Huisarts en psych geven beiden aan dat het echt heel normaal is en het ook wel verwacht hadden... Nou ja, misschien is het echt de tijd doorkomen en dan hoop ik wel dat er resultaat volgt want anders word ik wel echt moedeloos Ik heb er naast alles gewoon veel verdriet van dat tot op heden niks echt vooruitgang heeft opgeleverd. Misschien is mijn hoop nu te groot maar ieder dingetje de goede kant op is al iets. Maar het duurt al wel lang inmiddels en ik voel me echt gevangen Daarbij gaat mijn meiske donderdag voor het eerst naar de psz het wordt bijna een soort van levensbelang voor mezelf dat ik daar bij kan zijn en dan ga ik weer nadenken over mijn keuze: had ik dit niet gedaan had ik mezelf misschien nog kunnen dwingen.... Ik vind dit echt vreselijke dagen. Rusteloos.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:09:48 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45184394
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:02 schreef boekenworm het volgende:
Als ik het nu had omdat ik angstaanvallen ofzo had, en daarom geen verantwoordelijkheids gevoel kende ofzo, was het nog een ander verhaal, maar ik slik ze enkel voor mijn spieren en tegen nachtmerries.
En zoals ik al zei, spelen met medicatie is niet slim. Maar als je ergens niet tegen kan en de artsen werken je tegen, dan moet je voor jezelf kiezen en wat anders proberen.
je hebt altijd nog een second opinion mogelijkheid of je bent gewoon niet overtuigend genoeg geweest om je klachten te formuleren, ik zeg niet dat elke arts een wonderdokter is maar ze werken niet voor niets tegen. En wat de reden ook is het medicijn blijft het medicijn dus zelf experimenteren is gewoon gevaarlijk ook al is de indicatie anders...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:16:55 #239
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45184594
Oh en ScienceJapan, volgens mij 'ken' ik jou van elders onder een andere naam. Misshien moet je echt even de openingspost van dit topic lezen. En dan ophouden
pi_45185024
Luchtbel sterkte ermee!

Ik geloof ScienceJapan trouwens niet.
pi_45186147
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:34 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Mensen met een gebroken been hebben een biologisch probleem en hebben medische hulp nodig.

Mensen met een psychisch probleem hebben psychologische hulp nodig.
En waarom mogen mensen die mediische hulp nodig hebben wél medicatie tegen hun pijn, en wij die psygische(spel ik die goed?) hulp nodig hebben niet?
pi_45187418
Hoe iemand met zn medicatie omgaat is zijn of haar eigen verantwoordelijkheid. Ik ben er niet voor om zelf te gaan lopen "experimenteren" zonder overleg van een arts. Maar als iemand het dan toch doet dan vind ik het voor diegene wel prettig als het zonder problemen (lijkt te) verlopen. En meer ga ik er niet over zeggen .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45187616
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:09 schreef Luchtbel het volgende:

Nijna het gaat nog hetzelfde helaas. Vandaag misschien iets minder slecht. Ik weet het niet. Huisarts en psych geven beiden aan dat het echt heel normaal is en het ook wel verwacht hadden... Nou ja, misschien is het echt de tijd doorkomen en dan hoop ik wel dat er resultaat volgt want anders word ik wel echt moedeloos Ik heb er naast alles gewoon veel verdriet van dat tot op heden niks echt vooruitgang heeft opgeleverd. Misschien is mijn hoop nu te groot maar ieder dingetje de goede kant op is al iets. Maar het duurt al wel lang inmiddels en ik voel me echt gevangen Daarbij gaat mijn meiske donderdag voor het eerst naar de psz het wordt bijna een soort van levensbelang voor mezelf dat ik daar bij kan zijn en dan ga ik weer nadenken over mijn keuze: had ik dit niet gedaan had ik mezelf misschien nog kunnen dwingen.... Ik vind dit echt vreselijke dagen. Rusteloos.
LB, ik hoop dat er gauw een lichtpuntje komt, iets om je aan vast te houden, je aan op te trekken. Je je iets minder ellendig zal voelen en die stomme rottige bijwerkingen minder worden.
Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:02:22 #244
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45188939
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:53 schreef nozem het volgende:

[..]

Natuurlijk. Als je twee jaar geen zak uitvoert dan zul je bepaalde stofjes minder nodig hebben, waaronder bijvoorbeeld adrenaline en serotonine. Zodra je gaat bungee-jumpen of weet ik veel wat worden die stoffen echter aangemaakt. Als je na twee jaar niksdoen ineens toch die droombaan krijgt zul je blij worden doordat er extra serotonine wordt aangemaakt.

Het kan echter ook zo zijn dat die stofjes niet worden aangemaakt. Je zit twee jaar te wachten op je droombaan, je krijgt die droombaan, en je voelt je verdrietig en lusteloos. Dan is er iets mis. Dan is er een verstoring opgetreden.
En jij gaat natuurlijk zeggen dat dat komt omdat je twee jaar geen zak hebt uitgevoerd en dus wel niet meer zal weten hoe je je blij moet voelen, maar ik kan daar net zo makkelijk tegenin brengen dat je twee jaar lang geen serotonine hebt verbruikt en dus wel een hele voorraad in petto zal hebben en het dus raar is dat je verdrietig bent.
Wat je hierin zegt is zeer duidelijk, je kiest ervoor om 2 jaar te gaan "wachten" op een droombaan, en als die dan komt en je je rot voelt dan komt dat door een ziekte?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:06:48 #245
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45189119
Ik had vandaag nog niet hardop gelachen maar het is me gelukt dankzij ScienceJapan!
Wat een gezever zeg! En dan AD drugs noemen! Ik vind het prima hoor, maar dan even de definitie van drug: stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum (bron: www.vandale.nl)

Vooral het verdovend is dan mooi, want alcohol is verdovend, narcose is verdovend, zelfs paracetamol is verdovend.

En over stimulerende medicatie is de eerste hit bij google een artikel over ovulatie stimulerende medicijnen voor mensen die moeilijk zwanger worden.

Ja ik ben erg onder de indruk van de term drug


@ Christine, ik sliep in het begin ook heel veel en werd niet vroeg wakker. Neem jij je medicijnen smorgens of 's avonds??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:08:44 #246
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45189196
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:43 schreef Re het volgende:

[..]

Ik ben wetenschapper als je het wil weten en gebruik geen medicijnen, ik stel alleen dat je ongelofelijke bullshit praat, en of ik nu op de bank hang of in het vliegtuig zit, het blijven biologische processen
Beste Re,

Zou je wellicht willen aangeven waarmee je je bezig houdt? Is de "wetenschap" die je bedoeld psychiatrie of een ware wetenschap ?

Wat betreft je stelling, ik denk dat geestelijke processen voortkomen uit een biologisch proces in de hersenen maar dat een "geestelijke conditie" betrekkelijk is en niet zoals bijvoorbeeld een "ziekte" een vaststaand gegeven zijn.

Als iemand een angst heeft voor spinnen, kan dat zijn door een ervaring in het verleden van iemand die onbewust aan het zien van spinnen verbonden word waardoor iemand telkens bang word wanneer hij of zij een spin ziet. Echter, zou je iemand zich bewust maken van deze feiten en zichzelf de mogelijkheid bieden om zich te herprogrameren dan zou zo iemand zijn angst kunnen overwinnen.

Groetjes,
Science Japan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:10:03 #247
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45189250
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:08 schreef ScienceJapan het volgende:
Als iemand een angst heeft voor spinnen, kan dat zijn door een ervaring in het verleden van iemand die onbewust aan het zien van spinnen verbonden word waardoor iemand telkens bang word wanneer hij of zij een spin ziet. Echter, zou je iemand zich bewust maken van deze feiten en zichzelf de mogelijkheid bieden om zich te herprogrameren dan zou zo iemand zijn angst kunnen overwinnen.
Ah, we hebben een overenthousiaste NLP-er te pakken!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45200328
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:02 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Wat je hierin zegt is zeer duidelijk, je kiest ervoor om 2 jaar te gaan "wachten" op een droombaan, en als die dan komt en je je rot voelt dan komt dat door een ziekte?
Beste SJ,

Ik haakte enkel in op jouw eerder gegeven voorbeeld. Hypothetisch enzo. Ter illustratie. Jeweetwel.

Volgens mij begrijpen wij elkaar niet helemaal.

Liefs,

nozem
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_45200941
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:09 schreef Nosh het volgende:
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussieren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.
ScienceJapan, gelieve deze discussie ergens anders te voeren. Open er desnoods een nieuw topic over in R&P, hoewel we dit onderwerp al in tig soorten en maten gehad hebben.

Dit is echter een topic om ervaringen en eventuele adviezen uit te wisselen, en dan zijn discussies over het nut van AD's en de psychiatrie in het algemeen niet gewenst.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:35:30 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45206162
Van Seroxat had ik giga veel dorst, was ik giga moe, en deed ik afentoe heel vage dingen...

Ad werden alle keren gewoon door de huisarts voorgeschreven.

Ben nu al een hele tijd Ad vrij en het gaat gewoon goed
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45206424
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:35 schreef _Bar_ het volgende:
Van Seroxat had ik giga veel dorst, was ik giga moe, en deed ik afentoe heel vage dingen...

Ad werden alle keren gewoon door de huisarts voorgeschreven.

Ben nu al een hele tijd Ad vrij en het gaat gewoon goed
Wat deed je voor vage dingen dan?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:31:55 #252
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45209741
Van mijn psycholoog heb ik de waarschuwing gekregen minder te drinken. Goh .
Die medicijnen schijnen dus echt minder goed te werken als je veel drinkt. Vandaar ook dat ik weer ontzettend veel last had van mijn klachten, de afgelopen dagen.
We gaan nu cognitieve gedragstherapie beginnen. Dat werkt zowel voor mijn angst/paniekklachten als depressie. Ik ben benieuwd!

@Lips: ik neem ze 's ochtends.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:07:32 #253
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45219343
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:09 schreef Re het volgende:

[..]

je hebt altijd nog een second opinion mogelijkheid of je bent gewoon niet overtuigend genoeg geweest om je klachten te formuleren, ik zeg niet dat elke arts een wonderdokter is maar ze werken niet voor niets tegen. En wat de reden ook is het medicijn blijft het medicijn dus zelf experimenteren is gewoon gevaarlijk ook al is de indicatie anders...
Dat klopt, meer heb ik er niet op te zeggen. En natuurlijk werken ze met reden tegen, op dat moment was ik van de stress dusdanig spastisch dat ik gewrichten uit de kom trok (zonder dat ik het onder controle had). Maar goed, van de week moet ik toch weer heen. En dan pleeg ik wel overleg.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_45255433
16 Februari heb ik weer een gesprek met m'n psychiater en ik heb besloten om toch aan de antidepressiva te gaan. Nu gebruik ik Sint Janskruid, maar dat werkt toch niet voldoende
pi_45255629
Ik hoop dat ze snel bellen van mw, ik voel me niet helemaal op en top.
pi_45263087
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:22 schreef Sabsie het volgende:
16 Februari heb ik weer een gesprek met m'n psychiater en ik heb besloten om toch aan de antidepressiva te gaan. Nu gebruik ik Sint Janskruid, maar dat werkt toch niet voldoende
hopen dat de ad dan beter werken

Merkte je wel verbetering met Sint Janskruid? Zo ja, hoeveel gebruikte je en op welke manier (pillen/thee)?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:05:59 #257
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45263624
Van Sint Janskruid heb ik nooit iets gemerkt. Ik heb nog bergen van die pillen liggen trouwens, voor de liefhebber .

Ik weet trouwens ook niet goed wat ik van de seroxat moet denken. Op zich heb ik het idee dat het wel aanslaat (ik denk niet meer de hele dag dat ik liever dood wil zijn ) maar ik voel me nog lang niet 'goed'. Ik voel me nog vaak wat somber en angstig, heb af en toe nog echte paniekaanvallen (niet meer zo vaak gelukkig), word helemaal kriegel van een zenuwtrekje... en ben vaak gigantisch moe. Zonder koffie ben ik sowieso niks waard op een dag. Ik snap gewoon niet goed (meer) hoe mijn lichaam werkt nu. Logisch ook, want er moet weer een heel nieuwe chemische balans komen en dat gebeurt niet in 1 dag (of drie weken), maar het is toch wel irritant.

Vandaag heb ik ook in overleg met de uni een vak laten vallen, omdat ik het studeren op vol tempo gewoon momenteel niet trek. Ook had (heb) ik een enorme studieachterstand, dus dat kon ik ook al nauwelijks inhalen. Gelukkig krijg ik van de universiteit enorm veel steun en alle ruimte om weer op adem te komen en zijn de regelingen voor het inhalen van vakken ook redelijk soepel (vooral onder dit soort omstandigheden).

Oja, ik baal trouwens wel dat mijn psych geen echte diagnose wil/kan stellen. Ik zit wel aan de medicijnen en heb therapie, maar een echte diagnose is er niet. Nouja, paniekstoornis icm depressie was de diagnose. Maar ik heb niet altijd last van paniek, vaak is het meer een algehele angst. En volgens de psych kan het ook mogelijk een manisch-depressieve stoornis zijn. Maar een echte diagnose komt er niet. En dat maakt het soms wel lastig om de boel een beetje te ordenen en te begrijpen allemaal. Want wat is nou hét probleem?

In elk geval wordt eraan gewerkt, maar ik begrijp het allemaal niet zo goed en dat frustreert nog wel eens. Zo, en ik ben mijn verhaal weer even kwijt .
pi_45264131
Sterkte , maar bedenk wel dat zoeken naar een bevestiging van een 'ernstige' psychische ziekte past bij een angstige stemming 'er is vast iets écht mis met mij' en dat dit je misschien helemaal niet verder helpt. Ik kom echt niet uit wat ik wil typen maar ik hoop dat je het ongeveer begrijpt.

Hier een vreemde situatie: overdag voel ik mij helemaal top, veel minder gespannen en heel energiek, en tegen een uur of 8 s avonds lijkt het alsof de zoloft in 1x stopt met werken en ik me weer kut ga voelen. En dit al 3 dagen achter elkaar.. Ik krijg ook opeens enge gedachten waar ik alleen maar angstiger van word en zo..
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:26:28 #259
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45264443
NiKos, wat is de halfwaardetijd van Zoloft dan? Misschien eens overleggen met je huisarts anders, als dit zo door blijft gaan?

Rare gedachten... die heb ik ook. Of tenminste, ik merk dat ik ineens heel andere dingen interessant of belangrijk vind. En dat heb ik ook wel door, op de één of andere manier. Maar zo heb ik me laatst serieus in mijn hoofd gehaald dat ik een borstverkleining wil niet dat ik dat ga doen, maar ineens was het idee er, en ging ik allerlei informatie zoeken. En ik zoek ook vaak op internet sites over de dood, dode mensen, zelfmoord... maar gewoon uit interesse. Terwijl ik me normaal helemaal niet echt met dat soort dingen bezig houd. Ik ben ook wel een beetje bang dat het stoppen met dat vak op de uni ook zo'n opwelling geweest is, hoewel het wel een goede beslissing is (denk ik). Maar ik heb er geen seconde aan gedacht om te stoppen, vervolgens bedenk ik me vanmorgen dat ik helemaal met mijn studie wil stoppen, en vanmiddag laat ik (weliswaar in overleg) één vak vallen. Dat soort dingen vind ik eigenlijk toch wel een beetje eng ofzo.

Die rare dromen houden ook maar niet op, daar word ik ook enorm onzeker over. Laatst droomde ik dat ik bij de huisarts was geweest en nu VIER pillen moest nemen per dag, ipv een. Toen ik de volgende ochtend gewoon één pil innam, werd ik ineens onzeker of het er niet vier moesten zijn. Ik weet wel dat ik het gedroomd heb, maar toch blijft het idee een beetje op de achtergrond knagen. Lastig uit te leggen.
pi_45264482
@ Christine, als je er echt vanaf wil Ik weet nog niet of ik het ga proberen maar soms denk ik wel eens dat, omdat ik nu al een paar maanden een erg lage dosering heb, het beter is om er helemaal mee te stoppen. Alleen dat vind ik dan weer een beetje eng dus wil ik misschien Sint Janskruid gaan proberen (hoewel het misschien helemaal niet nodig is).
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:30:21 #261
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45264589
Oh, ik wil niet van de pillen af! Ben net begonnen .
pi_45264621
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:30 schreef Christine het volgende:
Oh, ik wil niet van de pillen af! Ben net begonnen .
Ik bedoelde ook de Sint Janskruid
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:31:33 #263
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45264640
Oh zo! .
Je mag ze hebben hoor!
pi_45264777
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:31 schreef Christine het volgende:
Oh zo! .
Je mag ze hebben hoor!
Okay Ik ga eerst even overleggen en er goed over nadenken en als ik ze dan over wil nemen stuur ik een PM okay?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:35:13 #265
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45264816
Ik heb geen pm, maar mijn email adres staat in mijn profiel .
pi_45264879
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:35 schreef Christine het volgende:
Ik heb geen pm, maar mijn email adres staat in mijn profiel .
Oja, dat werkt ook Volgende week heb ik een afspraak dus dan weet ik het
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_45265427
quote:
Na orale toediening van sertraline aan de mens, ontstaan piekbloedspiegels na 6 tot 8 uur. Ongeveer 98% van het circulerende sertraline wordt gebonden aan plasma-eiwitten. De plasmahalfwaardetijd van sertraline bedraagt ongeveer 26 uur; de plasmahalfwaardetijd van de belangrijkste metaboliet in plasma, desmethylsertraline, is ongeveer 62 tot 109 uur.
DIt betekent dus dat het ipv symptomen dat de zoloft niet meer werkt, eigenlijk betekent dat het dan pás begint te werken en het dus nog opbouwklachten zijn. Toch?
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:53:46 #268
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45265621
Na 6 tot 8 uur ja.
pi_45272447
Het klinkt wel bekend, die dip als je Zoloft gebruikt.
In het begin had ik hetzelfde, overdag ging het ineens stukken beter, maar 's avonds ging opeens een knop om ofzo. Dan was ik opeens weer moe, lusteloos, depressief etc.
Hoe lang het precies duurde weet ik niet, maar nu heb ik dat helemaal niet meer.

Heeft iemand van jullie trouwens iets gehoord over depressies die veroorzaakt worden doordat je schildklier niet goed werkt? Ik kwam toevallig op de site van de schildklierstichting en daar stond dat heel veel mensen met schildklierproblemen ook depressieve klachten hebben, en dat ongeveer 10-15% van de mensen met depressie, eigenlijk een schildklierprobleem hebben. Ze vinden ook dat iedereen met depressieve klachten eigenlijk bloed moet laten prikken, om te kijken of het niet aan de schildklier ligt. Ik vond het wel interessant en vroeg me af of mensen hier meer over weten, of er ervaring mee hebben.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:21:12 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45275086
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:05 schreef Christine het volgende:
Ik snap gewoon niet goed (meer) hoe mijn lichaam werkt nu.
Hoe herkenbaar He maar even een stomme vraag tussendoor, ben je eerder begonnen met AD dan met therapie? En nee ik ga geen betoog houden hoor, vroeg het me gewoon af. Heb niet alles gelezen ook. Nou ja succes in ieder geval. Lastig ook met die psych. Vergeet niet dat het natuurlijk niet alles uit de weg helpt enzo, weet je wel maar ja vind het gewoon lullig voor je. Succes.

Ik heb maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts vandaag. Ik denk soms dat ik het echt niet meer trek. Voel me echt zo'n freakshow met dat op en één neer geloop en dat is dan het minst debiele wat ik kan doen om die rusteloosheid weg te halen. Vannacht en gisternacht heb ik dan weer wel een uur of vier geslapen. Dat is dan wel positief. Hoewel ik als ik wakker ben geworden dan weer zoveel dorst heb dat ik een halve liter water drink vanuit bed omdat ik anders denk onderuit te gaan. Tof man!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:50:08 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45276474
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:46 schreef nozem het volgende:

[..]

Wat deed je voor vage dingen dan?
gewoon echte eetaanvallen
soms vaatwasser halverwege prgramma leeghalen
niet meer naar de supermarkt durven
uit eten gaan was funest
dingen zien die er niet waren
dingen horen die er niet waren
snachts vaak spoken
stoned gevoel hebben, me stoned gedragen
zweverig voelen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45276690
LB wat naar dat je zoveel last hebt van die bijwerkingen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45278871
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

gewoon echte eetaanvallen
soms vaatwasser halverwege prgramma leeghalen
niet meer naar de supermarkt durven
uit eten gaan was funest
dingen zien die er niet waren
dingen horen die er niet waren
snachts vaak spoken
stoned gevoel hebben, me stoned gedragen
zweverig voelen
@Bar, wat vervelend allemaal.

Knap van je dat je dat je zonder ad bent hoor.

Alle respect.

@Luchtbel,

Ik vraag me al een tijdje af wat er met je is. Durf het niet zo goed te vragen eigenlijk, doe het nu toch.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:06:18 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45286382
Berney ik heb 'gewoon' een depressie. Na iets rots afgelopen september, ben ik me niet meer beter gaan voelen.
Ik heb een probleem met hechting vanuit mijn jeugd dus ik ben van mezelf al niet zo sterk dus toen ging het gewoon echt niet meer. Varierend van heel slecht (afscheid aan het nemen) tot gaat wel maar niet dragelijk (wel doel hebben maar niet kunnen bereiken) Het gaat nu wel wat beter, maar nog niet goed genoeg om het te redden met therapie, veel sporten, naar buiten enzovoorts. Daar voel ik me te erg voor opgesloten in mezelf, ik weet soms echt niet meer wat ik zelf ben en wat dit met me heeft gedaan. Ik hoop dat, dat iig gauw weggaat.
pi_45290029
Jee LB, nu snap ik het iets beter ook. Ik lurk nog wel eens in ouders en las wel eens wat van je in depri door hormonen topic. Vandaar uiteindelijk toch deze vraag van mijn kant.

Bedankt voor je uitleg dus.


Sterkte ermee.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:04:29 #276
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45291679
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:06 schreef berney het volgende:
Jee LB, nu snap ik het iets beter ook. Ik lurk nog wel eens in ouders en las wel eens wat van je in depri door hormonen topic. Vandaar uiteindelijk toch deze vraag van mijn kant.

Bedankt voor je uitleg dus.


Sterkte ermee.


Dank je wel. Even voor de duidelijkheid. Ik ben niet depressief door hormonen hoor, daar alleen wel eens op mensen gereageerd. Helaas is hier een miskraam (missed abortion in dit geval) aan vooraf gegaan. Ik heb me wel eerder zo gevoeld maar nooit met die paniek dingen erbij. Nu voel ik me uiteraard ook rot doordat dit is terwijl mijn dochter alleen maar groter groeit. Helemaal geen rust in hoofd maar ook in lijf is gewoon te veel voor mij vandaar deze keuze.

Sorry voor de offtopic hier.
pi_45291812
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:04 schreef Luchtbel het volgende:

[..]



Dank je wel. Even voor de duidelijkheid. Ik ben niet depressief door hormonen hoor, daar alleen wel eens op mensen gereageerd. Helaas is hier een miskraam (missed abortion in dit geval) aan vooraf gegaan. Ik heb me wel eerder zo gevoeld maar nooit met die paniek dingen erbij. Nu voel ik me uiteraard ook rot doordat dit is terwijl mijn dochter alleen maar groter groeit. Helemaal geen rust in hoofd maar ook in lijf is gewoon te veel voor mij vandaar deze keuze.

Sorry voor de offtopic hier.
Meis . ik had al gezocht in je geschiedenis maar kon het niet vinden. vandaar ook mijn vraagje. Ben nu helemaal weer op de hoogte wat jou betreft en ik hoop van harte dat je ad snel aanslaat zonder die vervelende bijwerkingen.

Wat zei je ha?
pi_45291860
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:26 schreef Christine het volgende:


Die rare dromen houden ook maar niet op, daar word ik ook enorm onzeker over. Laatst droomde ik dat ik bij de huisarts was geweest en nu VIER pillen moest nemen per dag, ipv een. Toen ik de volgende ochtend gewoon één pil innam, werd ik ineens onzeker of het er niet vier moesten zijn. Ik weet wel dat ik het gedroomd heb, maar toch blijft het idee een beetje op de achtergrond knagen. Lastig uit te leggen.
Hier nemen ze gelukkgi wel af. Ben nu ongeveer een week van de fluxitine/prozac weer af. Vannacht had ik wel een rare droom maar 'minder' raar als vorige week steeds.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:23:34 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45292190
Ja. Een hele nare wending vooral. Mijn huisarts zei dat we toch echt gaan wachten tot het weekend voorbij is, dan is het twee weken. Kijken hoe ik me dan voel. Ik had niets anders verwacht overigens maar had gewoon klankbord nodig denk ik. Aan de andere kant kan ik boos worden als hij positief is omdat ik de laatste twee nachten vier uur heb geslapen. Voor hem een stap in de goede richting, voor mij voelt het als bijna niets in het geheel

Ben jij nog gebeld gister?
pi_45292464
Luchtbel,

Verwacht het pas in de loop van volgende week of die week daarop. Al mag het van mij maandag wel.


pfieuw 4 uur per nacht slapen zou ik niet trekken hoor. Kun je niet een slaappilletje ervoor krijgen af en toe of mag dat niet samen met ad?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:10:23 #281
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45293138
@ Luchtbel, je zou kunnen proberen Melatonine pilletjes te slikken om beter te slapen. Is gewoon bij de drogist verkrijgbaar en wordt vaak gebruikt bij mensen die bijvoorbeeld last hebben van een jetlag.
Ik heb ook echt iets van 4 weken last gehad van slecht slapen maar nu is het veel beter. Het werd al beter toen ik m'n pillen smorgens in ging nemen maar duurde toch een aantal weken. Nu heb ik al een paar dagen dat ik overdag weer zo moe ben dat ik op de bank ik slaap val. Nog even een paar dagen afwachten maar als het blijft toch maar even langs de HA.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:03:37 #282
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45296848
Lekker dan Berney. Onhandig altijd zulke afspraken.

Lips, dat weet ik maar dat hielp niet. Ik heb ook iets kalmerends al gehad maar ik kan nog steeds niet slapen. Echt zwaarder is ook niet zo goed in mijn geval. In ieder geval, dan zou ik eerst moeten kijken wat het met me doet als mijn dochter uit logeren is. Nou ja, het weekend is in ieder geval goed vol, dan na het weekend maar weer kijken.

Succes jullie alletwee!
pi_45299235
LB

Heb het idee dat de ad minder werkt als je ziek bent. (griep)
Ben blij dat het weekend is. Heb mw niet kunnen bereiken, als het maandag nog niet lukt, dan weet ik niet of ik ermee door ga.
Iig 20 maart naar de psycholoog bij ggz.

sorry voor het zomaar binnenvallen hier
pi_45299307
Deze week iig wel gemerkt dat ik niet te weinig moet slapen...nu 2 nachten achter elkaar (door eigen toedoen overigens) maar 4 uur geslapen, maar ben niet te genieten :|
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45299402
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:15 schreef Ingrid19 het volgende:
LB

Heb het idee dat de ad minder werkt als je ziek bent. (griep)
Ben blij dat het weekend is. Heb mw niet kunnen bereiken, als het maandag nog niet lukt, dan weet ik niet of ik ermee door ga.
Iig 20 maart naar de psycholoog bij ggz.

sorry voor het zomaar binnenvallen hier
Ziek zijn heeft ook effect op je psychische gesteldheid natuurlijk dus niet gelijk denken dat de ad niet werkt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_45299608
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:20 schreef Vava het volgende:

[..]

Ziek zijn heeft ook effect op je psychische gesteldheid natuurlijk dus niet gelijk denken dat de ad niet werkt
DAt is ook zo. Als je ziek bent voel je je natuurlijk ook *piep*
Nu iig wel.
pi_45299808
Als ik lees wat voor bijwerkingen veel mensen hebben met het starten met AD, dan ben ik er toch maar makkelijk doorheen gekomen.
Sterkte voor wie het nodig heeft
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:04:51 #288
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45302950
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:33 schreef Nijna het volgende:
Als ik lees wat voor bijwerkingen veel mensen hebben met het starten met AD, dan ben ik er toch maar makkelijk doorheen gekomen.
Sterkte voor wie het nodig heeft
Ik gok erop dat ik dan geen bijwerkingen krijg bij het afbouwen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45310042
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Deze week iig wel gemerkt dat ik niet te weinig moet slapen...nu 2 nachten achter elkaar (door eigen toedoen overigens) maar 4 uur geslapen, maar ben niet te genieten :|
En teveel slapen moet je dus ook niet doen... blij dat ik m'n boodschappen voor deze week al gedaan heb want daar heb ik nu echt geen zin in.
Wou dat ik lekker op de bank kon gaan hangen, maar die wordt pas in februari geleverd
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45310489
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

gewoon echte eetaanvallen
soms vaatwasser halverwege prgramma leeghalen
niet meer naar de supermarkt durven
uit eten gaan was funest
dingen zien die er niet waren
dingen horen die er niet waren
snachts vaak spoken
stoned gevoel hebben, me stoned gedragen
zweverig voelen
Als je last had van dit soort bijwerkingen was het vast niet het goede medicijn voor je.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:49:45 #291
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45310601
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Wou dat ik lekker op de bank kon gaan hangen, maar die wordt pas in februari geleverd
Ik moest lachen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45310757
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:49 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Ik kan er ook nog steeds om lachen hoor, gelukkig is m'n zwartgallige gevoel voor humor niet aangetast.
Baal er alleen van dat heel de week eigenlijk goed is gegaan (ook met werk) en dat ik in het weekend zo'n beetje altijd instort.
Ben bezig met een 're-entry' traject op m'n werk dus ik werk nog geen volledige 40-uur (28 op het moment) maar wellicht dat dat toch nog iets teveel van het goede is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45311059
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:49 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Ik ook. Want wij hebben sinds vorige week een ander bankstel. .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:36:34 #294
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45311782
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik kan er ook nog steeds om lachen hoor, gelukkig is m'n zwartgallige gevoel voor humor niet aangetast.
Baal er alleen van dat heel de week eigenlijk goed is gegaan (ook met werk) en dat ik in het weekend zo'n beetje altijd instort.
Ben bezig met een 're-entry' traject op m'n werk dus ik werk nog geen volledige 40-uur (28 op het moment) maar wellicht dat dat toch nog iets teveel van het goede is.
Stort je in het weekend in omdat je kapot bent van je week, of omdat je jezelf geen draai weet te geven in het weekend?
Als je aan het werk bent (ookal is het op therapeutische basis) dan heb je doordeweeks iets dat je 'moet'. In het weekend 'moet' je meestal niks. Dit kan ook dat instorten veroorzaken. Ik had dat zelf maanden geleden ook. Als ik in het weekend niks gepland had dan zag ik er al de hele week tegenop. Als het dan weekend was baalde ik en was ik niks waard, omdat ik geen activiteiten had om het weekend door te komen.

Tegenwoordig is dat wel anders, ik vind het heerlijk een dag niks te hebben. Maar een dag als vandaag (hele ochtend poetsen, nu boodschappen, dan lunchen en dan naar een vriendinnetje op de koffie) doet me ook wel goed!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45312200
Ik ben een echte workaholic wat dat betreft als ik niets gepland heb pak ik ook geen dag vrij... ik heb de eerste 4 jaar dat ik werkte in totaal een week vakantie gepakt (had op het eind 130 vakantiedagen nog staan)... de grootste straf die je mij kunt geven is mij thuis neer te zetten met 'lekker een dag vrij'.
Nu merkte ik wel met de eerste paar weken van m'n re-entry dat ik het wel erg prettig vond om een dag vrij te hebben en te niksen vooral omdat dat de werkdagen een stuk dragelijker maakte.
Nu moest ik wel nog ff wat boodschappen doen, stofzuigen en wat zooi opruimen omdat m'n ouders straks op de koffie komen en daardoor voel ik me inmiddels ook wel weer een stukkie beter.
Irritante is dat ik mezelf ab-so-luut niet kan motiveren om ook maar iets anders te doen dan een beetje te zitten gamen vanuit m'n luie stoel. Heb nog wat zelfstudie-cursussen die ik heb aangeschaft, maar waar ik na 4 hoofdstukken mee ben gestopt en nog wat andere dingen.
Zolang ik dingen 'moet' gaat het goed, maar o wee als het op mezelf aankomt :S
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:32:42 #296
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45313249
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:52 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik ben een echte workaholic wat dat betreft als ik niets gepland heb pak ik ook geen dag vrij... ik heb de eerste 4 jaar dat ik werkte in totaal een week vakantie gepakt (had op het eind 130 vakantiedagen nog staan)... de grootste straf die je mij kunt geven is mij thuis neer te zetten met 'lekker een dag vrij'.
Nu merkte ik wel met de eerste paar weken van m'n re-entry dat ik het wel erg prettig vond om een dag vrij te hebben en te niksen vooral omdat dat de werkdagen een stuk dragelijker maakte.
Nu moest ik wel nog ff wat boodschappen doen, stofzuigen en wat zooi opruimen omdat m'n ouders straks op de koffie komen en daardoor voel ik me inmiddels ook wel weer een stukkie beter.
Irritante is dat ik mezelf ab-so-luut niet kan motiveren om ook maar iets anders te doen dan een beetje te zitten gamen vanuit m'n luie stoel. Heb nog wat zelfstudie-cursussen die ik heb aangeschaft, maar waar ik na 4 hoofdstukken mee ben gestopt en nog wat andere dingen.
Zolang ik dingen 'moet' gaat het goed, maar o wee als het op mezelf aankomt :S
Dat laatste herken ik dus heel erg van een tijdje geleden! Ook poetsen idd pas als je visite krijgt, afwassen als je geen borden meer hebt, wassen als je niks schoons meer hebt... blij dat ik daar vanaf ben! Hoeveel films ik ook wel niet heb gekeken terwijl ik lam op de bank hing (en hoeveel uren ik niet op die bank heb liggen slapen).
Op mijn dieptepunt was het enige dat ik op een dag van mezelf 'moest' opstaan en douchen. Het gebeurde dan ook wel dat ik opstond, op de bank ging lammen en dat ik om 8 uur 's avonds dan maar ging douchen.
Maar mijn maatschappelijk werkster heeft toen tegen me gezegd dat het heel gezond is om te luieren, dat mensen tegenwoordig veel te druk zijn. Ik moest juist trots op mezelf zijn dat ik een hele dag niks kon doen Moet zeggen dat dat me ook wel geholpen heeft, me niet storen aan dat ik niks deed. Ik ging vanzelf weer dingen doen!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45336923
En soms doe je van die dingen die je niet snapt zoals met een paar vrienden naar de film gaan waaronder je ex en haar nieuwe vriend
Geen idee wat me bezielde, maar ben benieuwd hoe het gaat.

Plechtig beloofd geen scherpe voorwerpen mee te nemen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 14 januari 2007 @ 14:22:55 #298
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45342125
quote:
Op zondag 14 januari 2007 10:59 schreef Ceased2Be het volgende:
En soms doe je van die dingen die je niet snapt zoals met een paar vrienden naar de film gaan waaronder je ex en haar nieuwe vriend
Geen idee wat me bezielde, maar ben benieuwd hoe het gaat.

Plechtig beloofd geen scherpe voorwerpen mee te nemen.
Gewoon een dwangbuisje aan moet goedkomen!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45344447
Ging niet verkeerd, heb me netjes voorgesteld beetje slap zitten ouwehoeren over vanalles en nogwat en na de film nog ff wat koffie gepakt... maar nu voel ik me weer k*t
Thuiskomen in het appartement wat we iets meer dan een jaar terug hebben gekocht voelt nu toch wat weird.

*zucht*

vanavond bij m'n ouders eten heb ik in ieder geval weer effe wat afleiding... nu de uren daartussen nog overbruggen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45345378
@Ceased2Be,

Is verhuizen een optie?
pi_45346364
Mwah niet echt, heb het net helemaal verbouwd naar mijn smaak en we hebben er niet samen ingewoond... het is niet zo alsof ik herinneringen aan haar heb in dit huis.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')