Ik heb een tijdje Seroxat gebruiktquote:Op donderdag 21 december 2006 23:13 schreef Christine het volgende:
Bedankt Nosh.
Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met het beginnen met Seroxat. Bijwerkingen, doseringen etc.
quote:Het middel werd in 2005 in verband gebracht met een toename van het aantal zelfdoding -pogingen door volwassenen. Uit een onderzoek onder meer dan 1500 patiënten bleken zeven zelfmoordpogingen plaats te vinden bij personen die Seroxat gebruikten. In de controlegroep, die een placebo toegediend kreeg, vond slechts één suïcidepoging plaats. Ook bleek het middel te leiden tot meer suïcidale gedachten.
![]()
Interessante site, bedankt!quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:55 schreef NiKos het volgende:
Een goede (maar niet objectieve) site is ww.crazymeds.org staat heel veel off-the-record info en heeft mij erg geholpen bij zoeken naar info.
Jaquote:Op zaterdag 23 december 2006 01:22 schreef Christine het volgende:
Op zich vind ik het trouwens - met vlagen - ook wel weer prettig om me weer eens echt lichamelijk ziek te voelen. Eventjes niet het gevoel dat je je aanstelt (ookal was dat in de eerste plaats al niet zo).
In de bijsluiter staat 20mg als aanbevolen dosering. Zowel mijn huisarts als psycholoog vonden dat een goede startdosering, zolang ik niet te veel last heb van de bijwerkingen. Tot nu toe is het in elk geval houdbaar. Ik heb idd ook last van angsten, maar de laatste dagen niet echt meer. Hoewel ik het een beetje vreemd vind dat mijn huisarts me niet (meer) oxazepam heeft meegegeven tegen de angst, heb er nog maar twee liggen. Nou hoop ik ze ook niet nodig te gaan hebben, maar je weet het nooit hequote:Op zaterdag 23 december 2006 21:26 schreef NiKos het volgende:
weet niet of je veel last hebt van angsten, maar dan is 10mg per dag juist de aanbevolen startdosering om te voorkomen dat je je veel beroerder gaat voelen! Staat zelfs in de bijsluiter! (niet dat dat een aanrader is om te lezen als je je toch al beroerd voelt, maar toch!)
ik ben er 15 kilo door aangekomenquote:Op donderdag 21 december 2006 23:13 schreef Christine het volgende:
Bedankt Nosh.
Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met het beginnen met Seroxat. Bijwerkingen, doseringen etc.
Wat zijn die irritantquote:Op dinsdag 26 december 2006 18:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb nog wel last van zenuwtrekjes
Heb ik ook gehad, maar dat werd wel minder na verloop van tijd. Ik liep ook constant te gapen en dat voelde anders dan gewoon gapen. Ook dat ging over.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb nog wel last van zenuwtrekjes
De vraag is natuurlijk of je aankomt van de seroxat zelf (wat me sterk lijkt, en volgens mij heeft seroxat geen invloed op de stofwisseling), of vanwege het feit dat je je beter voelt en aanzienlijk meer eetlust krijgt..quote:Op zondag 24 december 2006 09:24 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ook....![]()
eerst 10 eraf en toen hup naar oude gewicht en hup 15 erbij..![]()
Dat heb ik ook ja. Irritantquote:Op woensdag 27 december 2006 11:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad, maar dat werd wel minder na verloop van tijd. Ik liep ook constant te gapen en dat voelde anders dan gewoon gapen. Ook dat ging over.
Oh, dat zal mn ventje leuk vinden..quote:Op donderdag 28 december 2006 15:08 schreef Re het volgende:
het is een antihistaminicum met als bijwerking idd slaperigheid en de bekende bijwerkingen natuurlijk van een antihistamine medicijn, drge mond ogen keel, nerveusiteit en opgewondenheid
Dat is natuurlijk wel te verwachten met zware medicijnen zoals ADs (die pas werken na 6-8 weken trouwens), geen golvende bewegingen meer qua emoties alles lekker vlak, je zou er bijna een ander persoon van worden.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef Christine het volgende:
Vreemd, maar ik mis het 'je een avondje kut voelen' wel een beetje....
Het is zo'n vertrouwd gevoel geworden op de één of andere manier.
Ik krijg van verschillende kanten te horen dat ik zo helder ben nu, het valt dus kennelijk op dat het werktquote:Op zondag 31 december 2006 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel te verwachten met zware medicijnen zoals ADs (die pas werken na 6-8 weken trouwens), geen golvende bewegingen meer qua emoties alles lekker vlak, je zou er bijna een ander persoon van worden.
Ja, inderdaad. De meest gruwelijke dromenquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:
Zeg, hebben jullie ook last van rare dromen? Ik droom echt zooooo weird sinds ik seroxat gebruik. Té realistisch ook en het 'enge' is, dat ik het niet door heb wat gedroomd is en wat niet. Zo droomde ik laatst dat ik mijn ouders belde om haar te feliciteren met hun XX-jarig huwelijksjubileum, maar achteraf kon ik me niet meer herinneren of het een droom was of niet.
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej..
quote:Na gebruik langer dan 2 maanden is afbouwen vrijwel altijd noodzakelijk. Vraag uw arts of apotheker om begeleiding en een afbouwschema. Als u tijdens het afbouwen toch onthoudings-verschijnselen krijgt, moet de dosering nóg geleidelijker worden verlaagd; evt krijgt u ter overbrugging een ander (kortwerkend) benzodiazepine.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej..
Dat soort dromen heb ik altijdquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:08 schreef scrub_nurse het volgende:
ja heeeelllll veeellll echt eng realistisch..ik heb heel wat mensen (vooral mn pa) vermoord in mn dromen en nog meer dingen, vooral achtervolgingen, ruzies, enge dieren die me aanvallen....
nee waarschijnlijk niet, bijwerkingen gaan natuurlijk gewoon s'nachts door en dat kan tot "rare"dromen leiden, immers je hele balans in je hoofd wordt geherprogrammeerdquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef Christine het volgende:
Zouden die dromen minder worden als je 's avonds de medicijnen slikt? Wanneer nemen jullie het in eigenlijk?
vraag aan je apotheek een verklaring van alle medicijnen die je slikt. Als je dan in het buitenland zonder zit (wat ook de reden) kun je zo naar een arts hetzelfde halen.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een klein vraagje,
Ik was dus mn medicatie vergeten mee te nemen naar Frankrijk. Dus ik naar de Pharmacie en slaappillen gekocht. Nu kan ik dus erg weinig vinden over de werkzame stof of wat het doet. De werkzame stof heet Doxylamine.
To abruptly stop Valium after an extended period of use is extremely dangerous and can cause seizures and sometimes death. Discontinuation of the medication must include a physician supervised gradual taper schedule and/or adjunct medications to minimize acute withdrawal.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:54 schreef boekenworm het volgende:
Tja, op dat moment had ik vrij weinig keus. Afbouwen is zo rottig om te doen. Dus daarom denk ik er dus aan om er gewoon in een keer mee te stoppen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |