abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 december 2006 @ 13:25:52 #1
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44730026
ik weet niet zeker of het hier thuis hoort..

is er iemand hier bekend met transformational breathing? www.transformationalbreathing.nl
ik heb zelf 3x geademd en heb er hele goede ervaringen mee, ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die het kennen en misschien al eens gedaan hebben.
pi_44730047
wil je er wat meer over uitleggen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 25 december 2006 @ 13:32:43 #3
131066 scrub_nurse
pi_44730196
het is een ademtechniek die gebruikt kan worden als therapie om bepaalde negatieve energien en "herinneringen'" opgeslagen in je lichaam kwijt te raken. Het is ontzettend moeilijk uit te leggen.
Het komt er op neer dat je samen met n facilitator (begeleider) een bepaalde ademhaling gaat doen. Dit is snel en diep, eigenlijk een vorm van hyperventileren. Op deze manier bouw je je zuurstof nivo enorm op, en komt er zuurstof=energie op plekken in je lichaam waar dit gehalte normaliter veel lager is, door onze oppervlakkige ademhaling.
Negatieve energie en ervaringen worden opgeslagen in je lichaam als "herinneringen", woordoor je misschien in je huidige leven problemen hebt, maar waar je je vinger niet echt op kan leggen. Doordat er meer zuurstof is, is er meer positieve energie en verdrijft dat de negatieve energie. Zo los je problemen/gedachten/gevoelns op.

pff ja klinkt enorm wazig, vond ik ook altijd tot ik me heb laten overhalen om het eens te doen..
  maandag 25 december 2006 @ 13:33:46 #4
131066 scrub_nurse
pi_44730230
Transformational Breathing wordt beschouwd als de meest effectieve en holistische zelfhelingsmethode die op dit moment beschikbaar is. Transformational Breathing maakt gebruik van een specifiek adempatroon dat weggedrukte trauma’s opruimt, het fysieke revitaliseert en emotionele en mentale trauma’s op celniveau transformeert. TB zorgt voor een toegenomen zuurstof niveau en resulteert daarmee in grote fysieke en emotionele voordelen, tezamen met een hoger niveau van bewustzijn

zo omschrijft de website het

[ Bericht 0% gewijzigd door scrub_nurse op 25-12-2006 14:09:21 ]
pi_44730963
klinkt goed!
Ooit waren wij een,
tijdens de bigbang heel even maar.
Materie en zintuigelijk waarnemening doet ons scheiden,
wees liefde dat maakt een einde aan het lijden
  maandag 25 december 2006 @ 14:10:32 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_44731226
Ik vind het een beetje wazig klinken. Nu ben ik zelf wel een zweverig typ hoor maar dit vind ik toch vrij vaag, door gedachtenspinsels negatieve energie te noemen en zuurstof positieve energie en dit verdrijft elkaar dan... Dat gaat er bij mij nog niet zo makkelijk in. Maw, ik moet me er wat meer in gaan verdiepen Bij deze, een tvp. En een bookmark
  maandag 25 december 2006 @ 14:26:43 #7
131066 scrub_nurse
pi_44731655
ja weet ik, dat had ik ook. en nog!
Ik loop al jaren tegen n aantal problemen in mn leven aan, die ik niet krijg opgelost door t lezen van boeken of therapie. Dit omdat sommige dingen en reacties gewoon n reflex zijn geworden, ze zitten ingebakken in mn systeem. De vriend van n vriendin is sinds kort facilitator en dacht dat dit de ideale methode voor mij was om van mijn problemen geheel of gedeeltelijk af te komen. Ik heb t telkens aan de kant geschoven omdat het me te vaag was. Maar omdat mijn problemen aanwezig bleven dacht ik:baat het niet,schaadt het niet.
Ik ben naar een "ademdag" geweest, en wou de eerste 10 min opstaan en naar huis gaan maar mijn vriendin hield me tegen en zei: je geeft je zelf geen kans als je nu weggaat...oke ik gebleven en het was echt n enorme ervaring.
Ik heb gehuild, geschreeuwd, echt er kwam n woede en verdriet vrij! boh!
na de lunch kregen we n tweede sessie en ik heb me in mn leven nog nooit zo goed en mooi gevoeld als tijdens die sessie! Dit hield nog ongeveer n week aan en toen zakte het euforische gevoel wat af, maar mijn diepe zwarte melancholische bodemgevoel dat ik al heb sinds mijn kinderjaren heb ik nooit meer gevoeld...
  maandag 25 december 2006 @ 14:38:07 #8
81237 releaze
best of both worlds
pi_44732015
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:26 schreef scrub_nurse het volgende:
ja weet ik, dat had ik ook. en nog!
Ik loop al jaren tegen n aantal problemen in mn leven aan, die ik niet krijg opgelost door t lezen van boeken of therapie. Dit omdat sommige dingen en reacties gewoon n reflex zijn geworden, ze zitten ingebakken in mn systeem. De vriend van n vriendin is sinds kort facilitator en dacht dat dit de ideale methode voor mij was om van mijn problemen geheel of gedeeltelijk af te komen. Ik heb t telkens aan de kant geschoven omdat het me te vaag was. Maar omdat mijn problemen aanwezig bleven dacht ik:baat het niet,schaadt het niet.
Ik ben naar een "ademdag" geweest, en wou de eerste 10 min opstaan en naar huis gaan maar mijn vriendin hield me tegen en zei: je geeft je zelf geen kans als je nu weggaat...oke ik gebleven en het was echt n enorme ervaring.
Ik heb gehuild, geschreeuwd, echt er kwam n woede en verdriet vrij! boh!
na de lunch kregen we n tweede sessie en ik heb me in mn leven nog nooit zo goed en mooi gevoeld als tijdens die sessie! Dit hield nog ongeveer n week aan en toen zakte het euforische gevoel wat af, maar mijn diepe zwarte melancholische bodemgevoel dat ik al heb sinds mijn kinderjaren heb ik nooit meer gevoeld...
Wat fijn voor je dat het voor jou daadwerkelijk gewerkt heeft! Ben je van plan om nog meer ademsessies te doen of laat je deze eerste drie eerst even een plek vinden in je systeem?
Ikzelf ben vooral heel erg geinteresseerd in hoe iets werkt dus vandaar mijn onmiddelijke sceptische houding nav de voorgaande berichten. Heb net al een beetje de site zitten te bekijken, maar dat gaat vooral ook veel over de cursus
  maandag 25 december 2006 @ 14:58:31 #9
131066 scrub_nurse
pi_44732620
ik ben t zeker van plan, had ook al een afspraak die ging helaas niet door vanwege ziekte vna de facilitator..
ik ben ook n erg sceptisch persoon en wil alles weten hoe t werkt, maar bij dit denk ik ik snap t niet helemaal,maar t werkt enorm voor mij, dus laat maar gaan!
ik zoek ff naar de andere sites die ik heb, momentje

http://www.breath2000.com/home.html
http://www.coachforchange.nl/Page/view.asp?IDsitepart=3&IDmenuitem=221
pi_44732672
maar hiermee kun je bijv psychologische dingen proberen aan te pakken?

wil je dan niet liever een kickje naar r&p? (of zit ik er nu helemaal naast en moet ik beter leren lezen )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 25 december 2006 @ 15:02:17 #11
131066 scrub_nurse
pi_44732720
ja inderdaad! ik wist al niet waar dit topic het beste was, als je vindt dat R&P beter is , ga je gang en schup m die kant op!
pi_44732743
ok dan een schopje, en ik blijf meelezen; klinkt interessant
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 26 december 2006 @ 23:55:30 #13
131066 scrub_nurse
pi_44757792
thanx, en ff n kickje, tis rustig met de feeestdaagjes..
  zondag 31 december 2006 @ 10:31:35 #14
131066 scrub_nurse
pi_44883111

niemand dus naja dan niet, dan laten we m maar doodbloeden....
pi_44910914
Geef het een kans. Tis wel kerstvakantie he? Veel mensen zijn gebroken ledematen aan het halen in het buitenland dus hebben geen tijd om op fok te zitten

Anyway ik ga in ieder geval de linkjes doorlezen en kijken of ik mijn vriendin eens mee kan nemen. Die zit ook nog wel met een aantal issues en hoop dat ze hier wat aan heeft. Eens kijken of er iemand in het diepe zuiden van het facilitator is.

Enne gelukkig nieuwjaar he?

Groet,

degro
  maandag 1 januari 2007 @ 13:00:52 #16
131066 scrub_nurse
pi_44911760
ik ken er al 3! als je wilt PM ik je de namen wel.
je hebt natuurlijk wel gelijk dat er veel met vakantie zijn
pi_44912227
Wat is er mis met perslucht met een verhoogd zuurstofgehalte dan?
Dat is toch een veel makkelijker manier om die zuurstof in je lichaam te krijgen, daar hoef je toch geen ingewikkelde dingen met een rare therapeut voor te doen?

Gewoon even 1 keer per week aan de met extra zuurstof verrijkte perslucht en iedereen wordt vrolijk en posiitief, wat een geweldige oplossing, het wordt een mooi 2007!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_44917493
Stuur me maar een pm. Ben wel geinteresseerd.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:23:32 #19
131066 scrub_nurse
pi_44935000
pm doet t niet? hij herkent je naam niet
pi_44951143
Niet? Hmmm ik besta toch echt...En ik kan ook imloggen.....eeeh stuur maar een email naar degro@hotmail.com. Dan zal ik in de tussentijd eens zien of ik iets kan doen aan mijn pm gebeuren.
  woensdag 3 januari 2007 @ 08:50:46 #21
131066 scrub_nurse
pi_44964843
check je mail
pi_45105152
Albert Einstein draait zich om in z'n graf.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')