Dat klinkt heeeeel herkenbaar!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:02 schreef NiKos het volgende:
Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..![]()
Intressant om te lezen dit. Ik ben ruim anderhalf jaar geleden begonnen met Fluoxetine en een maandje of 5 heb ik de dosis in overleg met de psych en huisarts verdubbeld maar ik merkte steeds geen effect. Zit nu aan de Zoloft sinds een klein maandje (volgens mij 50 mg) en heb geen enkele bijwerking ondervonden (overigens wel toen de Fluoxetine werd opgehoogt), en ook hiervan heb ik niet het gevoel dat het erg helpt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:02 schreef NiKos het volgende:
Dag 10 van zoloft 25 mg. Ik heb eergister geen remeron meer gehad, en vannacht 7.5 mg (een kwart tabletje) om te kijken of er enig verschil is.. Ik voel me nog steeds een beetje hyper en opgewonden, maar dat zal wel overgaan hoop ik (ik begin nu weer gelijk bang te worden dat ik doorsla in een of andere hypomanische toestand waarin ik al mijn geld er doorheen bras, maar dat hoort ook een beetje bij mijn paniekerige trekjes denk ik) volgende week even op controle bij de dokter en overleggen hoe het gaat.. Daarna nog 1x verhogen naar 50 mg zoloft (ik kijk er nu al naar uit
) en dan een paar weken aankijken.. Wat wel fijn is dat ik nu dus ipv constant brak, moe, gespannen me nu weer heel anders voel!
Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..![]()
Ik slik momenteel alweer 2 jaar fluoxetine, maar heb daarvoor 4 andere AD's geprobeerd waarvan ik niet het idee had dat ze iets deden. Met de fluoxetine heb ik dat idee wel. Het kan soms even uitproberen zijn voor je het middel vindt dat bij je past.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:12 schreef ArmaniXL het volgende:
[..]
Intressant om te lezen dit. Ik ben ruim anderhalf jaar geleden begonnen met Fluoxetine en een maandje of 5 heb ik de dosis in overleg met de psych en huisarts verdubbeld maar ik merkte steeds geen effect. Zit nu aan de Zoloft sinds een klein maandje (volgens mij 50 mg) en heb geen enkele bijwerking ondervonden (overigens wel toen de Fluoxetine werd opgehoogt), en ook hiervan heb ik niet het gevoel dat het erg helpt...
Mij is altijd verteld dat alle verbetering die je opmerkt binnen 4 weken puur aan jezelf te danken is en niet aan de pillen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:17 schreef NiKos het volgende:
4 tot 6 weken duurt het voor het maximale effect is bereikt. Na 2 weken kan er zeker een verbetering ontstaan, zeker bij lichtere depressies !
het placebo effectquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:23 schreef Lips het volgende:
[..]
Mij is altijd verteld dat alle verbetering die je opmerkt binnen 4 weken puur aan jezelf te danken is en niet aan de pillen.
Bij mij was het zo dat ik na 6 weken enig effect begon te merken maar dat het bijna 10 weken duurde voordat ik het maximale effect had.
Dat is het probleem, die is het er niet mee eens (niet dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo). De psycholoog begrijpt niet dat ik liever met spierverkramping en nachtmerries leef dan met hoofdpijn en zo vermoeid als ik nu aldoor ben. Maar goed, morgen ga ik afbouwen (als stoppen, wat zo te lezen is, niet zo handig is...).quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef Nijna het volgende:
Boekenworm, overleg anders eens met degene die het heeft voorgeschreven...
Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:34 schreef Lips het volgende:
Christine, je schrijft dat je er veel van merkt, dat je je beter voelt enzo. Het spijt me je te moeten mededelen dat dit niet door je pillen komt. Het duurt minimaal 4 tot 6 weken voordat die echt werken. Het 'je goed voelen' wat je nu hebt doe je dus helemaal zelf!
Misschien het feit dat je nu die medicijnen hebt, en er dus 'iets aan gedaan wordt' dat dat helpt als een soort placebo-effect??quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.
Ik voel me trouwens flink down momenteel, dus dat kan ook nog gewoon.
Een psycholoog mag niet eens medicijnen voorschrijven...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:05 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Dat is het probleem, die is het er niet mee eens (niet dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo). De psycholoog begrijpt niet dat ik liever met spierverkramping en nachtmerries leef dan met hoofdpijn en zo vermoeid als ik nu aldoor ben. Maar goed, morgen ga ik afbouwen (als stoppen, wat zo te lezen is, niet zo handig is...).
Het was in overleg met een neuroloog. Ik had destijds (en nu nog soms) erg last van spierkrampen (onbewust spieren erg strak aanspannen zodat een andere beweging niet meer mogelijk is. En dan niet los kunnen laten), en nu hun idee was tijdelijk valium, alleen nu slik ik het al bijna drie seizoenen. Maar goed, zij zullen ook wel hun redenen hebben.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Een psycholoog mag niet eens medicijnen voorschrijven...
Wel jammer dat diegene het er niet mee eens is, lijkt me prettiger als het in goed overleg kan.
Doe het rustig aan, niet ineens stoppen hoor!
Ik zit er wel onder controle, maar dat komt door een neurologische afwijking die erfelijk is (en dus ook al lang bekend is bij mij) en dat heeft weinig met dit te maken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:24 schreef Nijna het volgende:
Je kan proberen het langzaam af te bouwen en te zien hoe het gaat... Zij hebben vast hun redenen, moet je nog terug naar die neuroloog?
De bijwerkingen treden gelijk op, ja. Ik werd ongeveer 1 á 2 uur na inname van de eerste dosis hondsberoerd. Had het ook niet zo snel verwacht, maar het was gelukkig na een weekje over. Hang in there!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
Kwestie van een iets te wild feestje gisteren? In combinatie met somber weer?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.
Ik voel me trouwens flink down momenteel, dus dat kan ook nog gewoon.
Waarschijnlijk, jaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:31 schreef nozem het volgende:
Kwestie van een iets te wild feestje gisteren? In combinatie met somber weer?
Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voelquote:Natuurlijk kun je je nog down voelen met seroxat, wees blij, altijd maar chemisch vrolijk zijn werkt behoorlijk afstompend.
Wellicht kun je een dergelijke toestand met 60 mg paroxetine en een handjevol benzo's best wel bereiken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, ja.
[..]
Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel. Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
Dat is dus het verschil tussen een depressie en een dipquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:36 schreef Christine het volgende:
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'ik heb nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
De 'Jan-met-de-pet-woont-in-een-vinexwijk-en-heeft-een-opel-astra-en-een-golden-retriever-en-gaat-elke-dag-naar-kantoor-dip' zeg maar?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:36 schreef Christine het volgende:
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'heb even nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
Mja, vertel mij hoe een depressie voeltquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:38 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil tussen een depressie en een dip*slechte tvp*
Precies, alleen dan zonder petquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef nozem het volgende:
[..]
De 'Jan-met-de-pet-woont-in-een-vinexwijk-en-heeft-een-opel-astra-en-een-golden-retriever-en-gaat-elke-dag-naar-kantoor-dip' zeg maar?
Saai hoor.
Nee hoor
Koop een zonnebril met spiegelglazen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Mja, vertel mij hoe een depressie voelt.
Zou mijn zenuwtrekje trouwens nog weggaan mbv de AD?.
Had ik ook met mijn medicatie, heb er nog steeds wel baaldagen bij, maar de dips zijn niet meer van dien aard dat ik uren sip naar m'n lavalamp kon staren.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, ja.
[..]
Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel. Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
Dat heb ik wel, of tenminste, niet meer zo manisch als eerder. Maar ik kan wel weer van tijd tot tijd echt heel erg gelukkig zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Aan de andere kant ook geen 'top-of-the-world'-blij gevoel, maar dat schijnt bij mij erbij te horen.
Dat mis ik toch wel ergens, wil dat ook wel eens hebben... behoorlijk contrast met m'n ex die heel erg in uitersten zat in het emotionele spectrum. was af en toe behoorlijk moeilijk om te kunnen begrijpen wat er nu precies in haar hoofd rondspookte als ze weer eens uitzinnig blij was met het een of ander, zelfs tot ruzies toe.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat heb ik wel, of tenminste, niet meer zo manisch als eerder. Maar ik kan wel weer van tijd tot tijd echt heel erg gelukkig zijn.
Oja. Ik weet helemaal niks van valium, maar oxazepam heb ik zelf ook gebruikt. Het is ontzettend rotspul (alle benzo's trouwens). Het werkt enorm goed, maar je voelt het na een uur of 8 echt uitwerken. Dat je echt heel bewust de angst weer voelt terugkomen, dat je weer begint te trillen... en dan is de neiging om nog één te nemen enorm groot. Met het afbouwen van benzo's heb ik geen ervaring, omdat ik ze onregelmatig gebruikte (mocht alleen in noodgevallen, maar ik durfde ze nauwelijks meer te nemen omdat het effect zo heftig is).quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:29 schreef NiKos het volgende:
Overleg ook of je ipv valium over kan stappen oxazepam of andere kortdurende benzodiapines, en deze dan in een afbouwschema af te bouwen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Luchtbel. Bedoel je dat ziek worden??quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
Zwaar irritant ja, nu ik op mezelf zit koop ik gewoon geen zakken chips/nootjes maar eierkoeken als ik daar een pak van opeet zet het tenminste niet zo aan, maar voor het avondeten eet ik met gemak voor 3 a 4 man op en da's echt niet gezond... nu zat ik al tegen ondergewicht aan dus het extra gewicht is niet eens zo heel erg (nog) maar het moet niet in deze snelheid doorzetten, dan kan ik dadelijk heel m'n garderobe gaan vervangen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:54 schreef Lips het volgende:
Ceased2Be, dat van die eetlust heb ik ook. Nu na 3 maanden niet meer constant (gelukkig), maar ik zit nog steeds niet snel vol en kan blijven eten. Vorige week zat ik alleen thuis aan tafel te lunchen en at ik even 2 boterhammen, 3 crackers, 2 beschuiten en 3 plakken ontbijtkoek. Daarna ben ik gestopt met eten omdat ik me besefte dat het wel veel was, maar ik had makkelijk het dubbele weg kunnen werken. Dat terwijl ik nooit een grote eter ben geweest. Maar ik hou nu gewoon goed in de gaten hoeveel ik eet want ook hier beginnen de kilo's nu opeens wel aan te zetten. Zo die feestdagen hebben er wel ingehakt!
Wij zijn dan wel geschikt voor onbeperkt spare ribs eten en all-you-can-eat-bufettenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zwaar irritant ja, nu ik op mezelf zit koop ik gewoon geen zakken chips/nootjes maar eierkoeken als ik daar een pak van opeet zet het tenminste niet zo aan, maar voor het avondeten eet ik met gemak voor 3 a 4 man op en da's echt niet gezond... nu zat ik al tegen ondergewicht aan dus het extra gewicht is niet eens zo heel erg (nog) maar het moet niet in deze snelheid doorzetten, dan kan ik dadelijk heel m'n garderobe gaan vervangen.
Bijwerkingen kun je gelijk al hebben, paar uur na inname alquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Vooral dat laatste sluit ik me bij aan! Als het me lukt probeer ik wel de paar extra kilo's er weer af te krijgen, maar liever dit humeur met extra kilo's dan hoe ik me een paar maanden geleden voelde!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:07 schreef Lotjeb het volgende:
Gewichtstoename vind ik dus ook echt een van de vervelendste bijwerkingenGelukkig lijkt mijn gewicht nu te zijn gestabiliseerd! En ik er zo veel beter aan toe met AD dan zonder dat ik mijn extra vet voor lief neem
![]()
Thanksquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef Christine het volgende:
[..]
De bijwerkingen treden gelijk op, ja. Ik werd ongeveer 1 á 2 uur na inname van de eerste dosis hondsberoerd. Had het ook niet zo snel verwacht, maar het was gelukkig na een weekje over. Hang in there!.
Zeg dat wel, ik kan opeens tegen alcoholquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Vreemd spul die AD
's avonds je medicijnen innemen kan een beetje helpen. Verder is het gewoon echt even uitzitten helaas. Ik voelde me destijds ook grieperig en stoned... Ik zag ook slecht, onduidelijk en ik had een soort tunnelvisie. Vreemd... maar na verloop van tijd trok het allemaal bij... zag ik weer dat de lucht blauw was en wist ik dat het al die ellende waard was.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bijwerkingen kun je gelijk al hebben, paar uur na inname al. Vaak gaan die bijwerkingen wel weer weg of worden in elk geval minder na een tijdje. Sterkte LB.
Ik had die eerste nacht ook het gevoel dat ik ging hyperventileren en dat ik hele zware griep had, dat zijn dus bijwerkingen die heel snel al beginnen. 't Is even doorbijten een paar dagen! 't Wordt beter!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Thanksoh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt
Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.
Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
Fijn dat er een vriendin is dit weekend LB, pas goed op jezelfquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
Thanksoh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt
Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.
Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
Zowiezo zou ik oppassen met deze combinatiequote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:11 schreef Lips het volgende:
[..]
Zeg dat wel, ik kan opeens tegen alcoholvroeger had ik al genoeg na 2 glazen, nu na 2 flessen... Maar om m'n lever een beetje te sparen hou ik dat ook maar in de gaten
Idd, al lijkt het verkeerd, tijdelijk toegeven werkte voor mij veel beter dan er alsmaar tegen blijven vechten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:28 schreef Lips het volgende:
Wat mij heel belangrijk lijkt is dat je zeker de eerste dagen heel goed naar jezelf luistert. Wil je lijf dingen doen, ga dan dingen doen. Wil je lijf op de bank hangen, blijf dan ff op de bank hangen. Je lijf krijgt zo'n klap van de AD dat je daar even goed naar moet luisteren. Bij mij was het zo dat ik na ongeveer een week het opeens enorm op m'n heupen kreeg en echt moest gaan opruimen en poetsen, ik bleef dus niet zo lamlendig gelukkig!
Veel succes aankomende dagen!
@Christine, weet ik niet, ik heb er geen last van gehad.
exact ijn gevoel! ik ben 15 kilo zwaarder dan toen ik begon maar voel me 100x beter dan ik me ooit gevoeld heb! (hoewel ik nu wel wat aan mijn gewicht ga doen..)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:09 schreef Lips het volgende:
[..]
Vooral dat laatste sluit ik me bij aan! Als het me lukt probeer ik wel de paar extra kilo's er weer af te krijgen, maar liever dit humeur met extra kilo's dan hoe ik me een paar maanden geleden voelde!
Niks aso post! Hardstikke goed om het van je af te schrijven!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:15 schreef Luchtbel het volgende:
*knip* Sorry voor deze aso post maar ik moest het even kwijt.
Lol, ja weet ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Zowiezo zou ik oppassen met deze combinatie![]()
Ik ga maandag met de ha bellen. Hopelijk kan ik eerder terecht.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:32 schreef Nijna het volgende:
Tja, hoe weet je of het goed werkt... Het is geen wondermiddel, maar het kan je wel een steuntje in de rug geven. Soms is het even zoeken voor je het middel vind dat bij jou past. Ik had bij mn 5e AD pas het idee dat het wat deed.
Ik hoop dat je de tijd tot je bij die psychiater terecht kunt nog een beetje kan overbruggen met MW. Probeer anders via de huisarts of door zelf te bellen te regelen dat je eerder bij het ggz terecht kan. Het schijnt te helpen als je blijft bellen...
Ik heb vannacht gedroomd dat er iemand in onze deuropening stond. een vrouw. We bleven liggen. Ze liep naar beneden toe en ging in huis 'rommelen'. vervolgens ging ze gewoon "weg".quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:
Zeg, hebben jullie ook last van rare dromen? Ik droom echt zooooo weird sinds ik seroxat gebruik. Té realistisch ook en het 'enge' is, dat ik het niet door heb wat gedroomd is en wat niet. Zo droomde ik laatst dat ik mijn ouders belde om haar te feliciteren met hun XX-jarig huwelijksjubileum, maar achteraf kon ik me niet meer herinneren of het een droom was of niet.
En evenzo ben ik vannacht twee keer het huis uit gezet. Mijn huisgenote had in mijn droom bij de woningstichting geklaagd over mij, en ik kreeg een brief waarin stond dat ik binnen twee maanden andere woonruimte moest hebben. Toen heb ik haar even aan de tand gevoeld waarover ze allemaal had geklaagd. Het bleek niet de eerste keer te zijn.... later in mijn droom werd ik wakker en gebeurde precies hetzelfde. Toen heb ik weer mijn huisgenote aan de tand gevoeld waarover ze had geklaagd - en heb ik er zelfs bij gezegd dat ik hier ook al over had gedroomd, maar me niet goed meer kon herinneren of het vorige geprek een droom was geweest of niet.
Daarna werd ik écht wakker..
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej..
Oh, ik had dit eerder moeten zoeken hier. Dit is zo herkenbaar. Ik heb dus ook stemmingswisselingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Inmiddels sinds Juli/Augustus vorig jaar ben toen begonnen met 30mg Mirtazapin, daar ging ik wel beter van slapen maar de stemmingswisselingen werden niet minder of minder erg toen in overleg de dosering opgeschroefd naar 45mg en toen begon ik de effecten al behoorlijk goed te merken. Een van de mogelijke bijwerkingen van Mirtzapin was echter dat je er een verhoogde eetlust van kon krijgen... en dat was dus ook het geval, heb dagen gehad dat ik verdeeld over het ontbijt en de lunch een compleet brood naar binnen werkte ipv de 3 a 4 sneetjes die normaal waren voor me. Irritante was vooral dat ik daardoor meer en meer ging snoepen. Zette de eerste maanden nog niet zo aan, maar ik ben in Oktober in een tijdsbestek van 3 weken zo'n 6kg aangekomen. Toen in overleg de dosering maar teruggeschroefd naar 30mg omdat dat hoogstwaarschijnlijk die vreetbuien wel zou verminderen.
Die buien zijn minder en de stemmingswisselingen zijn niet erger geworden dan toen ik op 45mg zat dus deze verlaging is me goed bevallen. Ergens halverwege volgende maand een evaluatiegesprek en dan beslissen we naar welke dosering ik dan toe ga (verwacht 15mg). Als het zo doorgaat heb ik er wel een goed gevoel bij maar voor mijn gevoel wordt het pas spannend als ik helemaal 'clean' ben.
Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.quote:Op zondag 7 januari 2007 09:32 schreef berney het volgende:
[..]
Oh, ik had dit eerder moeten zoeken hier. Dit is zo herkenbaar. Ik heb dus ook stemmingswisselingen.
Het probleem is bij mij. Als ik medicatie krijg waar ik 15 kilo van groei heb ik een echt probleem. Ben nu hard bezig om de kilotjes kwijt te raken nl.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.
'nee mevrouw het is gewoon een rustige peuter/kleuter, sommige kindjes willen nu eenmaal niet met andere kindjes spelen'
'nee het is gewoon de pubertijd die er vroeg inkomt'
'nee het is gewoon de pubertijd die lang doorgaat'
etc.
maar goed, beter laat dan nooit
Ah, dank je wel voor je snelle reactie.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:35 schreef Christine het volgende:
Je komt niet per definitie aan van AD hoor, berney.
Gewoon je eetpatroon goed in de gaten houden en dan is er denk ik weinig om bang voor te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |