abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45012646
Boekenworm, overleg anders eens met degene die het heeft voorgeschreven...
Fake it till you make it...
pi_45012860
Overleg ook of je ipv valium over kan stappen oxazepam of andere kortdurende benzodiapines, en deze dan in een afbouwschema af te bouwen.
pi_45013152
Ik las op internet dat valium makkelijker is om af te bouwen omdat dat in meerdere sterktes te krijgen is en oxazepam niet linkje.

Overleg met degene die het voorgeschreven heeft en ga niet zelf lopen "prutsen" met medicatie. Beetje onhandig geformuleerd wellicht, maar goed.
pi_45032523
Dag 10 van zoloft 25 mg. Ik heb eergister geen remeron meer gehad, en vannacht 7.5 mg (een kwart tabletje) om te kijken of er enig verschil is.. Ik voel me nog steeds een beetje hyper en opgewonden, maar dat zal wel overgaan hoop ik (ik begin nu weer gelijk bang te worden dat ik doorsla in een of andere hypomanische toestand waarin ik al mijn geld er doorheen bras, maar dat hoort ook een beetje bij mijn paniekerige trekjes denk ik ) volgende week even op controle bij de dokter en overleggen hoe het gaat.. Daarna nog 1x verhogen naar 50 mg zoloft (ik kijk er nu al naar uit ) en dan een paar weken aankijken.. Wat wel fijn is dat ik nu dus ipv constant brak, moe, gespannen me nu weer heel anders voel!

Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:42:01 #85
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45037822
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:02 schreef NiKos het volgende:
Verwarring ook: Is dit nou je normaal voelen, ben ik dat gewoon niet meer gewend? Is dit nou wie ik eigenlijk ben, of is dit teveel van het goede?! Echt wennen dus..
Dat klinkt heeeeel herkenbaar! .
Maar die stabiliteit vind ik echt een heel fijn gevoel. Alleen ben ik verder echt superrelaxed nu; ik was altijd al een twijfelkontje, maar nu maakt het me echt allemaal niet meer uit .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:12:07 #86
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_45040859
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:02 schreef NiKos het volgende:
Dag 10 van zoloft 25 mg. Ik heb eergister geen remeron meer gehad, en vannacht 7.5 mg (een kwart tabletje) om te kijken of er enig verschil is.. Ik voel me nog steeds een beetje hyper en opgewonden, maar dat zal wel overgaan hoop ik (ik begin nu weer gelijk bang te worden dat ik doorsla in een of andere hypomanische toestand waarin ik al mijn geld er doorheen bras, maar dat hoort ook een beetje bij mijn paniekerige trekjes denk ik ) volgende week even op controle bij de dokter en overleggen hoe het gaat.. Daarna nog 1x verhogen naar 50 mg zoloft (ik kijk er nu al naar uit ) en dan een paar weken aankijken.. Wat wel fijn is dat ik nu dus ipv constant brak, moe, gespannen me nu weer heel anders voel!

Intressant om te lezen dit. Ik ben ruim anderhalf jaar geleden begonnen met Fluoxetine en een maandje of 5 heb ik de dosis in overleg met de psych en huisarts verdubbeld maar ik merkte steeds geen effect. Zit nu aan de Zoloft sinds een klein maandje (volgens mij 50 mg) en heb geen enkele bijwerking ondervonden (overigens wel toen de Fluoxetine werd opgehoogt), en ook hiervan heb ik niet het gevoel dat het erg helpt...
Learning to love life by living through loss and mistakes.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:34:50 #87
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45041691
Ik heb niet alles evengoed doorgelezen maar hier mijn reactie. Ik zit nu iets meer dan 3 maanden aan de seroxat (Paroxetine) en het bevalt prima. Ik ben begonnen op 20 mg en slik dat nogsteeds.
Christine, je schrijft dat je er veel van merkt, dat je je beter voelt enzo. Het spijt me je te moeten mededelen dat dit niet door je pillen komt. Het duurt minimaal 4 tot 6 weken voordat die echt werken. Het 'je goed voelen' wat je nu hebt doe je dus helemaal zelf!

Ik ben de eerste week ook heel ziek geweest van de pillen. Ik ben begonnen met ze 's avonds in te nemen maar toen sliep ik niet meer. Na 1,5 week besloten dat ik ze maar 'smorgens (rond 11 uur) in ging nemen (in overleg met huisarts). Dat gaat qua slapen wel beter maar ik heb nogsteeds veel last van dromen. Wel ga je het verschil tussen dromen en werkelijkheid beter onderscheiden, daar had ik de eerste weken erg veel moeite mee.

Mocht je verder vragen hebben dan hoor ik het wel!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45042026
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:12 schreef ArmaniXL het volgende:

[..]

Intressant om te lezen dit. Ik ben ruim anderhalf jaar geleden begonnen met Fluoxetine en een maandje of 5 heb ik de dosis in overleg met de psych en huisarts verdubbeld maar ik merkte steeds geen effect. Zit nu aan de Zoloft sinds een klein maandje (volgens mij 50 mg) en heb geen enkele bijwerking ondervonden (overigens wel toen de Fluoxetine werd opgehoogt), en ook hiervan heb ik niet het gevoel dat het erg helpt...
Ik slik momenteel alweer 2 jaar fluoxetine, maar heb daarvoor 4 andere AD's geprobeerd waarvan ik niet het idee had dat ze iets deden. Met de fluoxetine heb ik dat idee wel. Het kan soms even uitproberen zijn voor je het middel vindt dat bij je past.
pi_45043392
4 tot 6 weken duurt het voor het maximale effect is bereikt. Na 2 weken kan er zeker een verbetering ontstaan, zeker bij lichtere depressies !
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:23:08 #90
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45043621
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:17 schreef NiKos het volgende:
4 tot 6 weken duurt het voor het maximale effect is bereikt. Na 2 weken kan er zeker een verbetering ontstaan, zeker bij lichtere depressies !
Mij is altijd verteld dat alle verbetering die je opmerkt binnen 4 weken puur aan jezelf te danken is en niet aan de pillen.
Bij mij was het zo dat ik na 6 weken enig effect begon te merken maar dat het bijna 10 weken duurde voordat ik het maximale effect had.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:54:57 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044802
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:23 schreef Lips het volgende:

[..]

Mij is altijd verteld dat alle verbetering die je opmerkt binnen 4 weken puur aan jezelf te danken is en niet aan de pillen.
Bij mij was het zo dat ik na 6 weken enig effect begon te merken maar dat het bijna 10 weken duurde voordat ik het maximale effect had.
het placebo effect
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:05:36 #92
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45045195
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef Nijna het volgende:
Boekenworm, overleg anders eens met degene die het heeft voorgeschreven...
Dat is het probleem, die is het er niet mee eens (niet dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo). De psycholoog begrijpt niet dat ik liever met spierverkramping en nachtmerries leef dan met hoofdpijn en zo vermoeid als ik nu aldoor ben. Maar goed, morgen ga ik afbouwen (als stoppen, wat zo te lezen is, niet zo handig is...).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:58:35 #93
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45046905
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:34 schreef Lips het volgende:
Christine, je schrijft dat je er veel van merkt, dat je je beter voelt enzo. Het spijt me je te moeten mededelen dat dit niet door je pillen komt. Het duurt minimaal 4 tot 6 weken voordat die echt werken. Het 'je goed voelen' wat je nu hebt doe je dus helemaal zelf!
Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.

Ik voel me trouwens flink down momenteel, dus dat kan ook nog gewoon .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:31:00 #94
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45048020
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:50:24 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45048719
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Christine het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die redelijk snel verbetering merkten en het schijnt dat je met seroxat na gemiddeld 10 dagen al een aanzienlijke verbetering ervaart.

Misschien het feit dat je nu die medicijnen hebt, en er dus 'iets aan gedaan wordt' dat dat helpt als een soort placebo-effect??
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:51:01 #96
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45048742
Godver, dat had Re al gezegd!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_45049719
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:05 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is het probleem, die is het er niet mee eens (niet dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo). De psycholoog begrijpt niet dat ik liever met spierverkramping en nachtmerries leef dan met hoofdpijn en zo vermoeid als ik nu aldoor ben. Maar goed, morgen ga ik afbouwen (als stoppen, wat zo te lezen is, niet zo handig is...).
Een psycholoog mag niet eens medicijnen voorschrijven...
Wel jammer dat diegene het er niet mee eens is, lijkt me prettiger als het in goed overleg kan.
Doe het rustig aan, niet ineens stoppen hoor!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:21:37 #98
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45049850
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Een psycholoog mag niet eens medicijnen voorschrijven...
Wel jammer dat diegene het er niet mee eens is, lijkt me prettiger als het in goed overleg kan.
Doe het rustig aan, niet ineens stoppen hoor!
Het was in overleg met een neuroloog. Ik had destijds (en nu nog soms) erg last van spierkrampen (onbewust spieren erg strak aanspannen zodat een andere beweging niet meer mogelijk is. En dan niet los kunnen laten), en nu hun idee was tijdelijk valium, alleen nu slik ik het al bijna drie seizoenen. Maar goed, zij zullen ook wel hun redenen hebben.
pi_45049951
Je kan proberen het langzaam af te bouwen en te zien hoe het gaat... Zij hebben vast hun redenen, moet je nog terug naar die neuroloog?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:27:54 #100
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_45050109
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:24 schreef Nijna het volgende:
Je kan proberen het langzaam af te bouwen en te zien hoe het gaat... Zij hebben vast hun redenen, moet je nog terug naar die neuroloog?
Ik zit er wel onder controle, maar dat komt door een neurologische afwijking die erfelijk is (en dus ook al lang bekend is bij mij) en dat heeft weinig met dit te maken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:29:06 #101
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050153
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Maar Lips en Christine is het normaal dat die rotdingen echt meteen zijn, na een paar dagen al? Ik heb even niet eens dinges om terug te lezen maar zou het graag weten. Ik weet niet wat ik heb. Ziek of last van bijwerkingen of gewoon heel erg slecht weer. Ik kan er echt van in paniek raken nu.
De bijwerkingen treden gelijk op, ja. Ik werd ongeveer 1 á 2 uur na inname van de eerste dosis hondsberoerd. Had het ook niet zo snel verwacht, maar het was gelukkig na een weekje over. Hang in there! .
pi_45050280
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:58 schreef Christine het volgende:

[..]

Kwestie van een iets te wild feestje gisteren? In combinatie met somber weer?

Natuurlijk kun je je nog down voelen met seroxat, wees blij, altijd maar chemisch vrolijk zijn werkt behoorlijk afstompend.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:33:13 #103
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050333
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:31 schreef nozem het volgende:
Kwestie van een iets te wild feestje gisteren? In combinatie met somber weer?
Waarschijnlijk, ja .
quote:
Natuurlijk kun je je nog down voelen met seroxat, wees blij, altijd maar chemisch vrolijk zijn werkt behoorlijk afstompend.
Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel . Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
pi_45050454
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef Christine het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, ja .
[..]

Hoewel het niet fijn is je rot te voelen, ben ik blij dát ik het voel . Net als die huilbui van laatst... ik ben namelijk als de dood dat ik zo'n zombie-achtig figuur word, die alles 'wel prima' vindt.
Wellicht kun je een dergelijke toestand met 60 mg paroxetine en een handjevol benzo's best wel bereiken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:36:30 #105
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050456
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'ik heb nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
pi_45050518
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:36 schreef Christine het volgende:
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'ik heb nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
Dat is dus het verschil tussen een depressie en een dip *slechte tvp*
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_45050549
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:36 schreef Christine het volgende:
Het is trouwens niet de oude vertrouwde 'ik wil niet meer en zo gaat het niet meer'-dip, maar meer een 'heb even nergens zin in, was het maar bedtijd en kon ik maar even iemand knuffelen'-dip.
De 'Jan-met-de-pet-woont-in-een-vinexwijk-en-heeft-een-opel-astra-en-een-golden-retriever-en-gaat-elke-dag-naar-kantoor-dip' zeg maar?

Saai hoor.

Nee hoor
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:39:26 #108
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050569
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:38 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Dat is dus het verschil tussen een depressie en een dip *slechte tvp*
Mja, vertel mij hoe een depressie voelt .

Zou mijn zenuwtrekje trouwens nog weggaan mbv de AD? .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:40:07 #109
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050595
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef nozem het volgende:

[..]

De 'Jan-met-de-pet-woont-in-een-vinexwijk-en-heeft-een-opel-astra-en-een-golden-retriever-en-gaat-elke-dag-naar-kantoor-dip' zeg maar?

Saai hoor.

Nee hoor
Precies, alleen dan zonder pet .
pi_45050621
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef Christine het volgende:

[..]

Mja, vertel mij hoe een depressie voelt .

Zou mijn zenuwtrekje trouwens nog weggaan mbv de AD? .
Koop een zonnebril met spiegelglazen.

En nu ga ik naar huis. Stomme universiteit..
pi_45050886
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:33 schreef Christine het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, ja .
[..]

Had ik ook met mijn medicatie, heb er nog steeds wel baaldagen bij, maar de dips zijn niet meer van dien aard dat ik uren sip naar m'n lavalamp kon staren.
Aan de andere kant ook geen 'top-of-the-world'-blij gevoel, maar dat schijnt bij mij erbij te horen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:48:37 #112
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45050969
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Aan de andere kant ook geen 'top-of-the-world'-blij gevoel, maar dat schijnt bij mij erbij te horen.
Dat heb ik wel, of tenminste, niet meer zo manisch als eerder. Maar ik kan wel weer van tijd tot tijd echt heel erg gelukkig zijn .
pi_45051249
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat heb ik wel, of tenminste, niet meer zo manisch als eerder. Maar ik kan wel weer van tijd tot tijd echt heel erg gelukkig zijn .
Dat mis ik toch wel ergens, wil dat ook wel eens hebben... behoorlijk contrast met m'n ex die heel erg in uitersten zat in het emotionele spectrum. was af en toe behoorlijk moeilijk om te kunnen begrijpen wat er nu precies in haar hoofd rondspookte als ze weer eens uitzinnig blij was met het een of ander, zelfs tot ruzies toe.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:00:56 #114
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45051441
Mja, die manies vond ik achteraf altijd enorm eng. Blij dat ik daar vanaf ben .
pi_45052131
Ik ben vooral blij dat ik van m'n extremen de negatieve kant af ben maakt het allemaal toch een stukje makkelijker, hopelijk dat dat een beetje constant blijft zodra ik ga afbouwen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:19:35 #116
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45052166
Hoe lang ben je er al aan dan? En ben je al toe aan afbouwen?
pi_45052720
Ik werd trouwens ook 2 uur na inname al beroerd, misselijk etc.. Dat bouwde op tot 5 dagen toen ik echt me vreselijk rot voelde lichamelijk en geestelijk, en er echt alweer mee wilde kappen! Nu begint het af te nemen, alleen nog wat hyper en overactief, maar dat schijnt er bij te horen (er waren mensen die 6 weken lang in een soort xtc roes liepen en dat ging na die tijd ook over, en die misten het zelfs daarna )
pi_45052858
Inmiddels sinds Juli/Augustus vorig jaar ben toen begonnen met 30mg Mirtazapin, daar ging ik wel beter van slapen maar de stemmingswisselingen werden niet minder of minder erg toen in overleg de dosering opgeschroefd naar 45mg en toen begon ik de effecten al behoorlijk goed te merken. Een van de mogelijke bijwerkingen van Mirtzapin was echter dat je er een verhoogde eetlust van kon krijgen... en dat was dus ook het geval, heb dagen gehad dat ik verdeeld over het ontbijt en de lunch een compleet brood naar binnen werkte ipv de 3 a 4 sneetjes die normaal waren voor me. Irritante was vooral dat ik daardoor meer en meer ging snoepen. Zette de eerste maanden nog niet zo aan, maar ik ben in Oktober in een tijdsbestek van 3 weken zo'n 6kg aangekomen. Toen in overleg de dosering maar teruggeschroefd naar 30mg omdat dat hoogstwaarschijnlijk die vreetbuien wel zou verminderen.
Die buien zijn minder en de stemmingswisselingen zijn niet erger geworden dan toen ik op 45mg zat dus deze verlaging is me goed bevallen. Ergens halverwege volgende maand een evaluatiegesprek en dan beslissen we naar welke dosering ik dan toe ga (verwacht 15mg). Als het zo doorgaat heb ik er wel een goed gevoel bij maar voor mijn gevoel wordt het pas spannend als ik helemaal 'clean' ben.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:38:59 #119
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45052894
Ik mag over een maandje weer terug naar de huisarts en blijf voorlopig op 20mg seroxat. Vooralsnog was ze erg tevreden en ik ook wel, eigenlijk .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:41:31 #120
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45053004
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:29 schreef NiKos het volgende:
Overleg ook of je ipv valium over kan stappen oxazepam of andere kortdurende benzodiapines, en deze dan in een afbouwschema af te bouwen.
Oja. Ik weet helemaal niks van valium, maar oxazepam heb ik zelf ook gebruikt. Het is ontzettend rotspul (alle benzo's trouwens). Het werkt enorm goed, maar je voelt het na een uur of 8 echt uitwerken. Dat je echt heel bewust de angst weer voelt terugkomen, dat je weer begint te trillen... en dan is de neiging om nog één te nemen enorm groot. Met het afbouwen van benzo's heb ik geen ervaring, omdat ik ze onregelmatig gebruikte (mocht alleen in noodgevallen, maar ik durfde ze nauwelijks meer te nemen omdat het effect zo heftig is).
pi_45053409
Normaal gesproken heb ik dat ook ja, plus het feit dat je je zo brak voelt de volgende dag en je alleen nog maar beroerder voelt.
pi_45053458
Ik heb zelf ook 30 mg remeron / mirtazapine gehad, en sliep er idd ook heerlijk op. Nadeel was dat ik daarnaast de bank ook niet meer afkwam.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:54:36 #123
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45053542
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Luchtbel. Bedoel je dat ziek worden??

Ik heb mijn eerste pil om 9 uur 's avonds genomen en ben om 10 uur naar bed gegaan. Werd om 2 uur helemaal zwetend en zwaar misselijk wakker en was enorm aan de diaree. Als ik in de spiegel keek zag ik een zombie met 'xtc-ogen' en ik had het idee dat ik buiten mezelf leefde.

NiKos had het over een soort xtc roes (past leuk bij de ogen) en dat had ik ook heel erg. Met het dromen erbij en het gevoel dat ik naast mezelf leefde was het een erg vreemde tijd. Is ook een beetje als een waas aan me voorbij gegaan.

Het ziek zijn werd bij mij na 3 dagen minder erg en na 1,5 week ben ik zelfs gewoon een paar dagen op vakantie gegaan. Wel had ik heel veel slaap nodig (minstens 11 uur per dag).

Ceased2Be, dat van die eetlust heb ik ook. Nu na 3 maanden niet meer constant (gelukkig), maar ik zit nog steeds niet snel vol en kan blijven eten. Vorige week zat ik alleen thuis aan tafel te lunchen en at ik even 2 boterhammen, 3 crackers, 2 beschuiten en 3 plakken ontbijtkoek. Daarna ben ik gestopt met eten omdat ik me besefte dat het wel veel was, maar ik had makkelijk het dubbele weg kunnen werken. Dat terwijl ik nooit een grote eter ben geweest. Maar ik hou nu gewoon goed in de gaten hoeveel ik eet want ook hier beginnen de kilo's nu opeens wel aan te zetten. Zo die feestdagen hebben er wel ingehakt!
Miauw
pi_45053676
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:54 schreef Lips het volgende:

Ceased2Be, dat van die eetlust heb ik ook. Nu na 3 maanden niet meer constant (gelukkig), maar ik zit nog steeds niet snel vol en kan blijven eten. Vorige week zat ik alleen thuis aan tafel te lunchen en at ik even 2 boterhammen, 3 crackers, 2 beschuiten en 3 plakken ontbijtkoek. Daarna ben ik gestopt met eten omdat ik me besefte dat het wel veel was, maar ik had makkelijk het dubbele weg kunnen werken. Dat terwijl ik nooit een grote eter ben geweest. Maar ik hou nu gewoon goed in de gaten hoeveel ik eet want ook hier beginnen de kilo's nu opeens wel aan te zetten. Zo die feestdagen hebben er wel ingehakt!
Zwaar irritant ja, nu ik op mezelf zit koop ik gewoon geen zakken chips/nootjes maar eierkoeken als ik daar een pak van opeet zet het tenminste niet zo aan, maar voor het avondeten eet ik met gemak voor 3 a 4 man op en da's echt niet gezond... nu zat ik al tegen ondergewicht aan dus het extra gewicht is niet eens zo heel erg (nog) maar het moet niet in deze snelheid doorzetten, dan kan ik dadelijk heel m'n garderobe gaan vervangen.
pi_45053781
Het is erg wisselend, die gewichtstoename: remeron staat er om bekend, er zijn mensen die er 30 kilo van aankomen!! Ik denk wel dat het grotendeels ligt in je eigen eetpatroon, als je je kut voelt, eet je sowieso minder en als je je beter voelt en door de remeron lekker futloos op de bank hangt met een zak chips groei je wel inderdaad. Ik was in 1 jaar tijd ongeveer 9 kilo aangekomen en ben nu weer 10 kilo lichter, dus je kan ook afvallen met remeron!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:04:56 #126
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45053858
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zwaar irritant ja, nu ik op mezelf zit koop ik gewoon geen zakken chips/nootjes maar eierkoeken als ik daar een pak van opeet zet het tenminste niet zo aan, maar voor het avondeten eet ik met gemak voor 3 a 4 man op en da's echt niet gezond... nu zat ik al tegen ondergewicht aan dus het extra gewicht is niet eens zo heel erg (nog) maar het moet niet in deze snelheid doorzetten, dan kan ik dadelijk heel m'n garderobe gaan vervangen.
Wij zijn dan wel geschikt voor onbeperkt spare ribs eten en all-you-can-eat-bufetten

Ik probeer ook ipv repen chocola en zakken chips droge crackers, droog brood of fruit te eten. Maar ook dat blijf ik dan eten... Ik zat rond m'n ideale gewicht maar begin dat nu achter me te laten. Toch maar even een paar weken streng zijn voor mezelf om te zorgen dat het niet erger wordt.
Ik doe nu gewoon een spelletje met mezelf. Ik mag 's avonds best een wijntje, maar dan overdag geen frisdrank. 's Avonds mag ik kiezen, of ik pak een stuk chocola / een koek oid, of ik pak warme chocomel voor het slapen gaan.
Zo mag ik toch wel dingen, maar niet meer alles
Miauw
pi_45053875
quote:
Bijwerkingen kun je gelijk al hebben, paar uur na inname al . Vaak gaan die bijwerkingen wel weer weg of worden in elk geval minder na een tijdje. Sterkte LB.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:06:59 #128
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45053911
Het komt vooral gewoon omdat je meer zin hebt om te eten als je je beter voelt, denk ik .
Hoewel ik sowieso altijd wel een goede eter ben geweest, en nog geen grammetje ben aangekomen door de seroxat.

Dat veel slapen herken ik ook wel trouwens. Ik zou rustig een hele dag in bed kunnen blijven, of 's ochtends weer verder slapen als ik wakker word. Aan acht uur slaap heb ik ook niet meer genoeg nu, en ik maak regelmatig een kop koffie om wakker te blijven. Och, je moet er wat voor over hebben he .
pi_45053938
Gewichtstoename vind ik dus ook echt een van de vervelendste bijwerkingen Gelukkig lijkt mijn gewicht nu te zijn gestabiliseerd! En ik ben er zo veel beter aan toe met AD dan zonder dat ik mijn extra vet voor lief neem

[ Bericht 2% gewijzigd door Lotjeb op 05-01-2007 21:14:03 ]
Last.fm Twitter
pi_45053996
Qua slapen ging er een wereld voor me open, heb jarenlang geleefd op 5 a 6 uur slaap per nacht en kwam er pas na een paar weken goed slapen achter hoe minder traag en wazig de wereld eigenlijk was Nu kan ik inderdaad ook rustig een uurtje of 10 doormaffen en heeft caffeïne voort een effect op me, terwijl ik eerst nog een stevige pot koffie kon opdrinken net voor het slapengaan.
Vreemd spul die AD
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:09:47 #131
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45054013
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:07 schreef Lotjeb het volgende:
Gewichtstoename vind ik dus ook echt een van de vervelendste bijwerkingen Gelukkig lijkt mijn gewicht nu te zijn gestabiliseerd! En ik er zo veel beter aan toe met AD dan zonder dat ik mijn extra vet voor lief neem
Vooral dat laatste sluit ik me bij aan! Als het me lukt probeer ik wel de paar extra kilo's er weer af te krijgen, maar liever dit humeur met extra kilo's dan hoe ik me een paar maanden geleden voelde!
Miauw
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:10:32 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45054035
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef Christine het volgende:

[..]

De bijwerkingen treden gelijk op, ja. Ik werd ongeveer 1 á 2 uur na inname van de eerste dosis hondsberoerd. Had het ook niet zo snel verwacht, maar het was gelukkig na een weekje over. Hang in there! .
Thanks oh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.

Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:11:30 #133
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45054072
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Vreemd spul die AD
Zeg dat wel, ik kan opeens tegen alcohol vroeger had ik al genoeg na 2 glazen, nu na 2 flessen... Maar om m'n lever een beetje te sparen hou ik dat ook maar in de gaten
Miauw
pi_45054088
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Bijwerkingen kun je gelijk al hebben, paar uur na inname al . Vaak gaan die bijwerkingen wel weer weg of worden in elk geval minder na een tijdje. Sterkte LB.
's avonds je medicijnen innemen kan een beetje helpen. Verder is het gewoon echt even uitzitten helaas. Ik voelde me destijds ook grieperig en stoned... Ik zag ook slecht, onduidelijk en ik had een soort tunnelvisie. Vreemd... maar na verloop van tijd trok het allemaal bij... zag ik weer dat de lucht blauw was en wist ik dat het al die ellende waard was.
Last.fm Twitter
pi_45054126
dubbel
Last.fm Twitter
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:14:32 #136
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45054181
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Thanks oh en jij ook Nijna. Ik wist niet dat het zo snel was iddd. Ol heb de regelmatig het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg of ga flauwvallen. Trillen, benauwd. Rot echt Ik dacht eerst dat ik misschien griep kreeg maar misschien is dit het.
Wist ook niet of ik daar weer over moest gaan bellen maar ja het is al weer weekend enzo enzo enzo. De dingen die ik normaal doe om dat van me af te zetten, voor even, zijn nu bijna niet te doen. Maar mijn dochter is te logeren en het hele weekend komt een vriendin om met mijn dochter te zijn als ik het niet red. Maar die het ook begrijpt als ik even alleen wil zijn. Dat neemt even wat druk weg.

Lips ik bedoelde of die bijwerkingen zo snel konden optreden. Ik kon toen straks even niet normaal formuleren geloof ik.
Ik had die eerste nacht ook het gevoel dat ik ging hyperventileren en dat ik hele zware griep had, dat zijn dus bijwerkingen die heel snel al beginnen. 't Is even doorbijten een paar dagen! 't Wordt beter!
Fijn dat je een vriendin hebt die je een beetje kan ontzien! Ik had de eerste dagen nog net de puf naar het toilet te gaan en dat was het. Leefde verder op de bank.

Maar ik had dan dus toch een beetje begrepen wat je bedoelde. Kon er inderdaad niet veel van maken wat je schreef
Miauw
pi_45054286
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:10 schreef Luchtbel het volgende:

Fijn dat er een vriendin is dit weekend LB, pas goed op jezelf .

Toen ik met mn eerste AD (seroxat) begon was ik me er niet zo van bewust dat ik er last van kon krijgen. Gewoon onderweg naar mn opleiding en toen ik de trein uitstapte duizelig (dacht dat ik flauw zou vallen), trillerig, pupillen als schoteltjes en hardstikke misselijk. Maar het werd na een paar dagen al een stuk minder die bijwerkingen!
pi_45054345
Ik heb de eerste twee weken in bed discovery liggen kijken en zakken paaseitjes weggewerkt
Ik hoefde helemaal niets en er waren een aantal heel lieve mensen in de buurt die voor me zorgden.
Last.fm Twitter
pi_45054417
Rot he die eerste paar dagen.. Sterkte ermee!

Hier trouwens een grappig geschreven artikel over seroxat/paxil:

http://www.slate.com/id/95903/
pi_45054955
Enige wat ik de eerste nacht had was dat ik, zodra ik ging liggen, al (voor mijn gevoel) een REM slaap kreeg zodra ik m'n ogen dicht deed... zag hele rare flitsen en soort slide-shows en m'n ogen waren als een gek aan het rondschieten. Nachten daarna zo intensief geslapen/gedroomd dat ik compleet uitgeput wakker werd, maar gelukkig niets ergers dan dat
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:36:12 #141
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45055038
Ik heb het ook een tijd gehad dat ik wakker werd, dacht dat ik er al een hele nacht op had zitten en dan op de klok zag dat ik pas een uur in bed lag... dan duurt je nacht lang!
Miauw
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:15:19 #142
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45056386
Dank jullie wel. Lips je had me inderdaad wel begrepen. Ik schreef het natuurlijk ook op het verkeerde moment. Maar zo denk ik dan ook weer. Als ik nu de dokter bel, kan ik dan wel omschrijven wat de klachten zijn? Ik voel me echt al maanden gruwelijk slecht, depressie en een paar keer een paniekaanval gehad. Slapeloosheid. Heb veel therapie, bijna dagelijks, werk sinds deze week niet meer, ga om de dag bijna sporten. Ben al wel ergens vandaan gekomen. Ik heb weer doel voor ogen en dat had ik niet Helaas op die manier nog veel te weinig resultaat. Nu gestopt met werken en gestart met AD.

Helemaal niks doen, zoals jullie hier boven beschrijven kan ik niet. Dat maakt me echt ellendiger. Ik wil graag met mijn dochter zijn en dingen met haar doen. Ik regel wel back up maar op de bank hangen met haar erbij. Nee.
De dingen die ik normaal doe om alles van me af te zetten, gaan nu deze dagen waarschijnlijk nauwelijks. Maar ik probeer het maar wel want ik weet zeker dat ik van op de bank/bed hangen met te weinig licht en lucht nog rotter word. Ik wil niet dat dit dat met me gaat doen want ik weet zeker dat ik daarna weer niet durf. Ook al is het maar voor deze tijd. Ik wil gewoon echt niet dat het in laten werken van die medicijnen die invloed op me gaat hebben.
Dus ik hoop echt dat, ook al blijft het dan afwachten of het gaat werken, dit gevoel slechts tijdelijk is en het liefst van korte duur. Maar ja er doorheen zal wel moeten. Vrees ik. Sorry voor deze aso post maar ik moest het even kwijt.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:27:01 #143
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45056799
Nog iets. Mannen even wegwezen .
Sinds een paar dagen doen mijn borsten ontzettend veel pijn. Zou dat ook van de AD kunnen komen?
ja, nu ga ik alles wat ik voel daarop gooien hoor je moet je lichaam ook weer helemaal opnieuw leren kennen ofzo, lijkt het haast wel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:28:04 #144
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45056831
Wat mij heel belangrijk lijkt is dat je zeker de eerste dagen heel goed naar jezelf luistert. Wil je lijf dingen doen, ga dan dingen doen. Wil je lijf op de bank hangen, blijf dan ff op de bank hangen. Je lijf krijgt zo'n klap van de AD dat je daar even goed naar moet luisteren. Bij mij was het zo dat ik na ongeveer een week het opeens enorm op m'n heupen kreeg en echt moest gaan opruimen en poetsen, ik bleef dus niet zo lamlendig gelukkig!
Veel succes aankomende dagen!

@Christine, weet ik niet, ik heb er geen last van gehad.
Miauw
pi_45059917
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:11 schreef Lips het volgende:

[..]

Zeg dat wel, ik kan opeens tegen alcohol vroeger had ik al genoeg na 2 glazen, nu na 2 flessen... Maar om m'n lever een beetje te sparen hou ik dat ook maar in de gaten
Zowiezo zou ik oppassen met deze combinatie
pi_45060118
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:28 schreef Lips het volgende:
Wat mij heel belangrijk lijkt is dat je zeker de eerste dagen heel goed naar jezelf luistert. Wil je lijf dingen doen, ga dan dingen doen. Wil je lijf op de bank hangen, blijf dan ff op de bank hangen. Je lijf krijgt zo'n klap van de AD dat je daar even goed naar moet luisteren. Bij mij was het zo dat ik na ongeveer een week het opeens enorm op m'n heupen kreeg en echt moest gaan opruimen en poetsen, ik bleef dus niet zo lamlendig gelukkig!
Veel succes aankomende dagen!

@Christine, weet ik niet, ik heb er geen last van gehad.
Idd, al lijkt het verkeerd, tijdelijk toegeven werkte voor mij veel beter dan er alsmaar tegen blijven vechten.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 6 januari 2007 @ 09:48:51 #147
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45067430
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:09 schreef Lips het volgende:

[..]

Vooral dat laatste sluit ik me bij aan! Als het me lukt probeer ik wel de paar extra kilo's er weer af te krijgen, maar liever dit humeur met extra kilo's dan hoe ik me een paar maanden geleden voelde!
exact ijn gevoel! ik ben 15 kilo zwaarder dan toen ik begon maar voel me 100x beter dan ik me ooit gevoeld heb! (hoewel ik nu wel wat aan mijn gewicht ga doen..)
pi_45067519
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:15 schreef Luchtbel het volgende:
*knip* Sorry voor deze aso post maar ik moest het even kwijt.
Niks aso post! Hardstikke goed om het van je af te schrijven!
Ik hoop dat je bijwerkingen gauw minder worden en sluit me aan bij mn voorgangers. Pas goed op jezelf !
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:40:12 #149
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45082087
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 23:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Zowiezo zou ik oppassen met deze combinatie
Lol, ja weet ik
Maar waar ik vroeger niet een wijntje bij het eten kon nemen kan ik dat nu wel! Dronker worden is toch al niet mijn ding, is de dag erop altijd zo balen
Maar de huisarts weet dat ik er bij drink en als ik het met mate doe is het geen probleem!
Miauw
pi_45086225
Wat ik me afvraag, hoe weet je nou of de ad goed werkt?
Zo'n 3 weken geleden had ik serieuze zelfmoordplannen. (Sommigen hebben het misschien gelezen in oud, depressief door de hormonen.)
Maar volgens de ha helpt het wel. Want ik slaap beter en zie sommige dingen iets positiever in.
Ik heb de ad tryptizol 75mg. Gebruik het 3 maanden, sinds ca een maand de 75mg.
Ik heb gesprekken met mw, wat wel oplucht, maar verder niet echt helpt.
20 maart mag ik naar ggz, intake met een psychiater.
pi_45086502
Tja, hoe weet je of het goed werkt... Het is geen wondermiddel, maar het kan je wel een steuntje in de rug geven. Soms is het even zoeken voor je het middel vind dat bij jou past. Ik had bij mn 5e AD pas het idee dat het wat deed.
Ik hoop dat je de tijd tot je bij die psychiater terecht kunt nog een beetje kan overbruggen met MW. Probeer anders via de huisarts of door zelf te bellen te regelen dat je eerder bij het ggz terecht kan. Het schijnt te helpen als je blijft bellen...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:37:55 #152
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45089571
Tof. Vandaag was ineens een groot deel van de onrust, angst en paranoïa weer terug. Ik drink ook veel te veel, maar had niet gedacht dat het zo'n groot effect zou hebben. Of nouja, ik weet het ook allemaal even niet meer zo goed. Ziek zijn is rottig, vooral mentaal .
pi_45093075
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:32 schreef Nijna het volgende:
Tja, hoe weet je of het goed werkt... Het is geen wondermiddel, maar het kan je wel een steuntje in de rug geven. Soms is het even zoeken voor je het middel vind dat bij jou past. Ik had bij mn 5e AD pas het idee dat het wat deed.
Ik hoop dat je de tijd tot je bij die psychiater terecht kunt nog een beetje kan overbruggen met MW. Probeer anders via de huisarts of door zelf te bellen te regelen dat je eerder bij het ggz terecht kan. Het schijnt te helpen als je blijft bellen...
Ik ga maandag met de ha bellen. Hopelijk kan ik eerder terecht.
pi_45101913
Ik hoop het ook voor je Ingrid! sterkte.
pi_45102005
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Christine het volgende:
Zeg, hebben jullie ook last van rare dromen? Ik droom echt zooooo weird sinds ik seroxat gebruik. Té realistisch ook en het 'enge' is, dat ik het niet door heb wat gedroomd is en wat niet. Zo droomde ik laatst dat ik mijn ouders belde om haar te feliciteren met hun XX-jarig huwelijksjubileum, maar achteraf kon ik me niet meer herinneren of het een droom was of niet.
En evenzo ben ik vannacht twee keer het huis uit gezet. Mijn huisgenote had in mijn droom bij de woningstichting geklaagd over mij, en ik kreeg een brief waarin stond dat ik binnen twee maanden andere woonruimte moest hebben. Toen heb ik haar even aan de tand gevoeld waarover ze allemaal had geklaagd. Het bleek niet de eerste keer te zijn.... later in mijn droom werd ik wakker en gebeurde precies hetzelfde. Toen heb ik weer mijn huisgenote aan de tand gevoeld waarover ze had geklaagd - en heb ik er zelfs bij gezegd dat ik hier ook al over had gedroomd, maar me niet goed meer kon herinneren of het vorige geprek een droom was geweest of niet.
Daarna werd ik écht wakker. .
Maarja, vage dromen dus. En het is elke nacht raak. Jeej. .
Ik heb vannacht gedroomd dat er iemand in onze deuropening stond. een vrouw. We bleven liggen. Ze liep naar beneden toe en ging in huis 'rommelen'. vervolgens ging ze gewoon "weg".

Ik werd echt wakker, moest plassen en ging verder slapen. kwam ik in een 'droom' terecht waarin ons huis leeggehaald werd.

Ik slik sinds een week weer prozac/fluoxetine. Vorig jaar juli mee gestopt. toen had ik die dromen ook.(wel andere) had ik aangegeven bij de ha maar daar viel het kwartje niet bij dat het met de ad te maken heeft.

Slik nu sinds een week weer prozac omdat ik me toch een tijdje weer depresief voelde. of niet echt depri, last van stemmingswisselingen.

Ik voelde me wel iets beter worden. medicatie slaan altijd snel aan bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door berney op 07-01-2007 10:19:05 ]
pi_45102020
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Inmiddels sinds Juli/Augustus vorig jaar ben toen begonnen met 30mg Mirtazapin, daar ging ik wel beter van slapen maar de stemmingswisselingen werden niet minder of minder erg toen in overleg de dosering opgeschroefd naar 45mg en toen begon ik de effecten al behoorlijk goed te merken. Een van de mogelijke bijwerkingen van Mirtzapin was echter dat je er een verhoogde eetlust van kon krijgen... en dat was dus ook het geval, heb dagen gehad dat ik verdeeld over het ontbijt en de lunch een compleet brood naar binnen werkte ipv de 3 a 4 sneetjes die normaal waren voor me. Irritante was vooral dat ik daardoor meer en meer ging snoepen. Zette de eerste maanden nog niet zo aan, maar ik ben in Oktober in een tijdsbestek van 3 weken zo'n 6kg aangekomen. Toen in overleg de dosering maar teruggeschroefd naar 30mg omdat dat hoogstwaarschijnlijk die vreetbuien wel zou verminderen.
Die buien zijn minder en de stemmingswisselingen zijn niet erger geworden dan toen ik op 45mg zat dus deze verlaging is me goed bevallen. Ergens halverwege volgende maand een evaluatiegesprek en dan beslissen we naar welke dosering ik dan toe ga (verwacht 15mg). Als het zo doorgaat heb ik er wel een goed gevoel bij maar voor mijn gevoel wordt het pas spannend als ik helemaal 'clean' ben.
Oh, ik had dit eerder moeten zoeken hier. Dit is zo herkenbaar. Ik heb dus ook stemmingswisselingen.
pi_45111632
quote:
Op zondag 7 januari 2007 09:32 schreef berney het volgende:

[..]

Oh, ik had dit eerder moeten zoeken hier. Dit is zo herkenbaar. Ik heb dus ook stemmingswisselingen.
Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.
'nee mevrouw het is gewoon een rustige peuter/kleuter, sommige kindjes willen nu eenmaal niet met andere kindjes spelen'
'nee het is gewoon de pubertijd die er vroeg inkomt'
'nee het is gewoon de pubertijd die lang doorgaat'

etc.
maar goed, beter laat dan nooit
pi_45112197
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Bij mij is het vooral een van de symptomen van mijn chronische depressie. Duurde bijna 27 jaar maar dan heb je ook wat.
'nee mevrouw het is gewoon een rustige peuter/kleuter, sommige kindjes willen nu eenmaal niet met andere kindjes spelen'
'nee het is gewoon de pubertijd die er vroeg inkomt'
'nee het is gewoon de pubertijd die lang doorgaat'

etc.
maar goed, beter laat dan nooit
Het probleem is bij mij. Als ik medicatie krijg waar ik 15 kilo van groei heb ik een echt probleem. Ben nu hard bezig om de kilotjes kwijt te raken nl.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:35:55 #159
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45112241
Je komt niet per definitie aan van AD hoor, berney .
Gewoon je eetpatroon goed in de gaten houden en dan is er denk ik weinig om bang voor te zijn.
pi_45112311
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:35 schreef Christine het volgende:
Je komt niet per definitie aan van AD hoor, berney .
Gewoon je eetpatroon goed in de gaten houden en dan is er denk ik weinig om bang voor te zijn.
Ah, dank je wel voor je snelle reactie.

Opzich ben ik van de fluxotine ook niet gegroeid maar het schijnt dat deze medicijnen ook voorgeschreven worden bij bullemia (als ik het goed spel)

Ik bel echt morgen de ha op. . Ben benieuwd wat hij erop te zeggen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')