quote:Op zondag 17 december 2006 17:39 schreef Djeez het volgende:
Na jaren te hebben rondgelopen met een enorme, problematische schuld, hebben we nu eindelijk de knoop doorgehakt. We komen er zelf niet meer uit, en het is nu zo erg dat we maandelijks niet meer rondkomen. Mijn vader kan wel, maar wil ons niet helpen. Omdat we er niets van leren als wij het bij hem gaan lenen. Nu willen wij een aanvraag indienen bij het GKB voor een minnelijke schuldregeling. Dit houdt in dat al het inkomen naar het GKB gaat, en die betalen de vaste lasten en treffen een regeling met de schuldeisers. Van wat er overblijft, moeten mijn dochtertje van 1 jaar, mijn vrouw en ik overleven. Geen vetpot, maar we staan er beiden achter en we zullen ons er weer uitvechten! Drie jaar lang sober leven, gelukkig willen onze beide ouders ons wel eens een handje helpen. Maar hoe werkt dat, zo \'n regeling ? Kunnen we nog wel kleertjes kopen voor ons dochtertje, kunnen we nog wel op Internet ? En mocht onze enige echte schuldeiser, de ABN-Amro, niet meewerken, moeten we het dan via de rechter afdwingen ? Ohja, we hebben vorig jaar al eens bij het GKB aangeklopt. Toen wilden ze ons niet helpen, want toen hadden we nog een auto, die nodig was voor woon-werkverkeer. Deze auto is vorige maand verkocht, want ik heb nu een baan waar ik makkelijk op de fiets kan komen. Iemand een idee of er nog een beetje te leven valt met een schuldregeling ?
quote:Op zondag 17 december 2006 22:23 schreef Djeez het volgende:
We hebben juist al een regeling met de ABN, waar vooral de bank zelf heel content mee is. Normaal hadden we met deze schuld bijna 400 Euro per maand moeten aflossen, maar dat is niet te doen met dit loon. Dus hebben ze het omgezet in een vorm van krediet waar je gewoon rood staat op de lopende rekening. Je hoeft niets af te lossen, je betaalt alleen rente. En die rente, dat is zo 'n 150 Euro per maand. Elke maand weer, en we lossen geen reet af. En daar willen we juist vanaf. Ingrid zal morgen ff de GKB opbellen, en dan aandringen op urgentie.
quote:Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Djeez het volgende:
Ik heb nog geen vast contract helaas. Over een maand loopt mijn contract af, en wordt het hopelijk ene vaste aanstelling. Mijn chef is bezig met een andere functie, en vindt mijn collega niet capabel genoeg als zijn opvolger. MS dat er voor mij dan een job als chef in het verschiet ligt ? Verder is het een groeiend bedrijf dat steedds aan het uitbreiden is. De gekste carrieremoves zijn er al gemaakt, als je maar laat zien dat je echt wilt. Dus misschien heb ik straks wel een betere baan...
quote:Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.
Een baan als schoonmaakster is niet zo makkelijk als je denkt.
Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij. Ja, ik heb al rondgebeld en gesurft.
Het geld van de auto is idd in het verlagen van de schuld gestoken.
quote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef Djeez het volgende:
Ohja, de schuld is eik gekomen door elke keer een andere auto te kopen, dit heeft ons minimaal 10.000 gekost. ohja, de totale schuld bedraagt zo 'n 20.000 Euro.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:20 schreef MaLo het volgende:
Ingrid, zoek werk! Kinderopvang kost tegenwoordig geen drol meer. Wij hebben een gezamenlijk inkomen van bijna 1,5 modaal. Onze dochter gaat twee dagen in de week naar het KDV en we betalen vanaf 2007 ong. 90 euro in de maand aan kinderopvang! De rest (ruim 400 euro) krijgen we terug van de Belastingdienst.
Jullie zullen samen op een lager inkomen zitten en dus nóg meer terug krijgen van de Belastingdienst. Werken is hoe dan ook rendabel in dit geval.
Stel dat Ingrid een baan voor 16 uur vindt. Dit levert je 500 euro in de maand op. Hiervan gaat (naar schatting ) 60 euro naar de kinderopvang. Tel uit je winst: je kunt aflossen!
quote:Op woensdag 20 december 2006 11:19 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik vind het makkelijk gezegd, zoek maar werk. Heb zo'n 2 weken geleden nog gesolliciteerd bj tpg/tnt. Ook schoonmaakwerk, thuizorg, call center ed. Betrouwbaar thuiswerk heb ik nog steeds niet gevonden. En faalangst heb ik ja. Daar gaan ze me mee helpen, maar bij ggz is er een wachtlijst.
En voor de rest verwijs ik naar GKB en hoe nu verderquote:Op woensdag 20 december 2006 11:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je hier ook nog aan gedacht Ingrid?
PM of mail me anders het soort werk dat je kunt doen, de regio en welke tijden. Dan ga ik kijken of er iets passends tussenzit.
Het minimumloon ligt netto zo rond de ¤ 6,= per uur. Als je 20 uur per week zou maken zou je per maand ongeveer ¤ 500,= kunnen aflossen op de schuld. Eventueel kun je het salaris laten storten op de rekening van je schuldeiser!
Zodra je aflost gaat de rentelast omlaag, wat je dan weer in aflossing kan steken. Zo los je steeds meer af, en betaal je steeds minder rente!
Anders is een krantenwijk en een folderwijk wel een idee. Iedere ochtend de krant doen, en 1x per week folders steken en bezorgen. Dat moet toch makkelijk in te passen zijn?
Dan is dit topic zo weer vol.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:29 schreef reese.com het volgende:
Yep, iedereen die zijn/haar vraag nog beantwoord wilt zien moet zichzelf maar even quoten uit het vorige topic.
Nou ja die van die computer leek vooral nogal hoog te zitten bij mensen.quote:
En dat van die vakantie.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:30 schreef reese.com het volgende:
[..]
Nou ja die van die computer leek vooral nogal hoog te zitten bij mensen.
Was het antwoord op de vakantie en computer vraag.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb niet gezien dat hij dat heeft gezegt. Maar we hoeven nu iig niks te betalen, behalve eten.
We hebben 1 pc van Dell, via pc priveproject oid. En 2 laptops, waarvan we iig 1 willen verkopen. De pc ook.
Lijkt me een goed plan. Ik zou het vanmiddag nog op ebay zetten. PC's worden snel minder waard en echt broodnodig zijn ze natuurlijk absoluut niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:05 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben 1 pc van Dell, via pc priveproject oid. En 2 laptops, waarvan we iig 1 willen verkopen. De pc ook.
Als ze drie computers hebben staan, kunnen er twee weg. Alle drie weg is niet nodig. Daarnaast zei Ingrid in een vorig topic daat ze telefoon ook heeft via internet, dus vaste telefonie zal niet weg hoeven denk ik.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:34 schreef berney het volgende:
Ingrid, doe asjeblieft niet die pc weg. Je hebt zoveel aan internet.
Doe dan de tv (upc ofzo) en vaste telefonie weg. TV kijken kan heel goed via pc met een draadje naar je pc toe.
ik kan nog wel meer aanschaffen uit het afgelopen half jaar verzinnen die 'een beetje vreemd' te noemen zijn als er zo'n schuld op de achtergrond loopt...(ook al was dat uit een erfenis betaald)quote:Op woensdag 20 december 2006 13:32 schreef Robocock het volgende:
Een drietal computers hebben, waarvan 2 laptops, vind ik op zijn minst een beetje vreemd als je zo diep in de shit zit
Ze willen 2 van de 3 computers weg doen, niet allemaal.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:34 schreef berney het volgende:
Ingrid, doe asjeblieft niet die pc weg. Je hebt zoveel aan internet.
Doe dan de tv (upc ofzo) en vaste telefonie weg. TV kijken kan heel goed via pc met een draadje naar je pc toe.
Dan denk ikquote:Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef Djeez het volgende:
Ohja, de schuld is eik gekomen door elke keer een andere auto te kopen, dit heeft ons minimaal 10.000 gekost. ohja, de totale schuld bedraagt zo 'n 20.000 Euro.
quote:Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze drie computers hebben staan, kunnen er twee weg. Alle drie weg is niet nodig. Daarnaast zei Ingrid in een vorig topic daat ze telefoon ook heeft via internet, dus vaste telefonie zal niet weg hoeven denk ik.
* staakt spontaan het spitten in deel 1. Bedankt scheelt mij weer werkquote:Op woensdag 20 december 2006 13:33 schreef Troel het volgende:
linkjes
Oh, ik meende de twee laptops en computer.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef Robocock het volgende:
[..]
Ze willen 2 van de 3 computers weg doen, niet allemaal.
Ik ken het eerste topic, dat heeft hier niet veel mee te maken, meer hoe Djeez in elkaar zit, het tweede topic is ook niet zozeer van belang in dit geval. Het is wel vervelend natuurlijk. (De vraag blijft waarom je vrij moet nemen op de verjaardag van je dochter als je vrouw toch al de hele dag thuis zit, maarja)quote:
Vertel, vertelquote:Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik kan nog wel meer aanschaffen uit het afgelopen half jaar verzinnen die 'een beetje vreemd' te noemen zijn als er zo'n schuld op de achtergrond loopt...(ook al was dat uit een erfenis betaald)
Moederfiets kopen, PSP kopen en dergelijkequote:Op woensdag 20 december 2006 13:38 schreef Robocock het volgende:
[..]
Vertel, vertelIk ben een behoorlijke ramptoerist
![]()
Ik gaf je de linkjes zodat de rest die ze nog niet gelezen hadden een beeld van ze kunnen creeëren. in hoeverre dat zo gaat dan maar goedquote:Op woensdag 20 december 2006 13:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken het eerste topic, dat heeft hier niet veel mee te maken, meer hoe Djeez in elkaar zit, het tweede topic is ook niet zozeer van belang in dit geval. Het is wel vervelend natuurlijk. (De vraag blijft waarom je vrij moet nemen op de verjaardag van je dochter als je vrouw toch al de hele dag thuis zit, maarja)
Ze staan er ook wel bijquote:Op woensdag 20 december 2006 13:40 schreef berney het volgende:
[..]
Ik gaf je de linkjes zodat de rest die ze nog niet gelezen hadden een beeld van ze kunnen creeëren. in hoeverre dat zo gaat dan maar goed
Die moederfiets hebben ze uiteindelijk toch maar niet gedaan maar het idee alleen dat als je je auto verkoopt dat je daar dan een fiets van gaat kopen i.p.v. je schuld aflossen getuigt van de verkeerde prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Moederfiets kopen, PSP kopen en dergelijke
toevallig was/ben ik zelf ook op zoek, maar ook via marktplaats zijn ze nog behoorlijk aan de prijsquote:Op woensdag 20 december 2006 13:44 schreef berney het volgende:
Je kan via marktplaats misschien een goede moederfiets kopen 2e hands.
Die eerst heeft toch helemaal niets met dit topic of de geschiedenis te maken?quote:
Maar wel met de persoonlijkheidquote:Op woensdag 20 december 2006 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die eerst heeft toch helemaal niets met dit topic of de geschiedenis te maken?![]()
Dan kan je alles wat ze ooit gepost hebben er wel bij slepen.
In OUD zitten hordes mensen die zich heel rot voelen als weetikveelwiepietjepuk niet op de verjaardag van hun kind komt. Ik kan me sowieso wel voorstellen dat je het leuk vindt om vrij te hebben op de eerste verjaardag van je kind.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken het eerste topic, dat heeft hier niet veel mee te maken, meer hoe Djeez in elkaar zit, het tweede topic is ook niet zozeer van belang in dit geval. Het is wel vervelend natuurlijk. (De vraag blijft waarom je vrij moet nemen op de verjaardag van je dochter als je vrouw toch al de hele dag thuis zit, maarja)
Ik vind ook dat Troel wel een beetje ver is gegaan met het aantal links over hun geschiedenis. Ze doen er ook niet allemaal toe.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die eerst heeft toch helemaal niets met dit topic of de geschiedenis te maken?![]()
Omdat dat toch wel een hele speciale belevenis is, dat kan ik niemand verwijten.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:37 schreef Troel het volgende:
(De vraag blijft waarom je vrij moet nemen op de verjaardag van je dochter als je vrouw toch al de hele dag thuis zit, maarja)
Dat is wel zo, maar ja het zijn de meest recente vandaar.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben ik mee eens... en omdat bij ons (voorlopig) toch geen tweede komt, net als bij hen... hoop ik. Lijkt mij dat een moederfiets een overbodige luxe is. Een doodnormale fiets, tweedehands bij de fietsemaker vandaan, met een fatsoenlijk zitje en een extra standaard, dat zou toch genoeg moeten zijn. Tenminste, voor mij is het genoeg in elk geval...quote:Op woensdag 20 december 2006 13:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
toevallig was/ben ik zelf ook op zoek, maar ook via marktplaats zijn ze nog behoorlijk aan de prijs
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 20 december 2006 13:58 schreef Faithz het volgende:
Dus Ingrid eindelijk maar aan het werk?
Sorry, maar ik denk niet dat ze geholpen willen worden, als ik al die topics eens doorlees...quote:Op woensdag 20 december 2006 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In OUD zitten hordes mensen die zich heel rot voelen als weetikveelwiepietjepuk niet op de verjaardag van hun kind komt. Ik kan me sowieso wel voorstellen dat je het leuk vindt om vrij te hebben op de eerste verjaardag van je kind.
Laten we nou alsjeblieft niet alles wat ze zeggen en doen hier neer gaan sabelen want dan kan je er helemaal donder op zeggen dat ze dit topic links laten liggen. Valt er dus ook niks meer te helpen voor degenen die dat nog wel van plan waren.
Je kunt zo'n speciale dag ook in het weekend vieren hoef je ook geen vrij te nemen ervoor.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In OUD zitten hordes mensen die zich heel rot voelen als weetikveelwiepietjepuk niet op de verjaardag van hun kind komt. Ik kan me sowieso wel voorstellen dat je het leuk vindt om vrij te hebben op de eerste verjaardag van je kind.
Die kende ik nog niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:00 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Troel wel een beetje ver is gegaan met het aantal links over hun geschiedenis. Ze doen er ook niet allemaal toe.
Neem dan nog liever deze die van een kloon is maar zeer recent Met de rug tegen de muur
Ja, maar dan mag je er toch wel van balen dat het door een nieuwe regeling op je werk niet eens meer mogelijk zou zijn? Als die jongen genoeg vrije dagen heeft en hij wil een dag vrij voor de verjaardag van zijn kind lijkt me dat nauwelijks 'vreemd gedrag' of 'houding'...quote:Op woensdag 20 december 2006 14:10 schreef berney het volgende:
[..]
Je kunt zo'n speciale dag ook in het weekend vieren hoef je ook geen vrij te nemen ervoor.
pfff, inderdaad ik word er onpasselijk van.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:14 schreef sanger het volgende:
Laten we de linkjes naar oude topics nu maar vergeten en kijken of ze nu wel een definitieve oplossing kunnen vinden.
Oke we blijven ontopic.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan mag je er toch wel van balen dat het door een nieuwe regeling op je werk niet eens meer mogelijk zou zijn? Als die jongen genoeg vrije dagen heeft en hij wil een dag vrij voor de verjaardag van zijn kind lijkt me dat nauwelijks 'vreemd gedrag' of 'houding'...
foeiquote:Op woensdag 20 december 2006 14:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Een ik-wil-dit-topic-in-mijn-AT-post.
Vind ik ook... Ik kwam tenminste nog met een nuttige postquote:
Dat is jammer Sanger maar ik vind dat je sowieso al heel veel moeite gedaan hebt voor iemand die je tegen het lijf loopt op een forum.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:26 schreef sanger het volgende:
Ik heb inmiddels rondgekeken in ons klantenbestand. Hattem, Ijsselmuiden en Emmeloord zijn de dichstbijzijnde opties. Niet echt reeel in mijn ogen aangezien dat nog een aantal kilometers zijn.
Eigenlijk zijn Drenthe en Friesland de enige provincies waar wij weinig klanten hebben.
Jullie hebben daar weinig klanten, maar het is niet zo dat er geen werk is, toch?quote:Op woensdag 20 december 2006 14:26 schreef sanger het volgende:
Ik heb inmiddels rondgekeken in ons klantenbestand. Hattem, Ijsselmuiden en Emmeloord zijn de dichstbijzijnde opties. Niet echt reeel in mijn ogen aangezien dat nog een aantal kilometers zijn.
Eigenlijk zijn Drenthe en Friesland de enige provincies waar wij weinig klanten hebben.
Nee hoor helemaal niet. Alleen is er geen werk wat wij haar kunnen aanbieden.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jullie hebben daar weinig klanten, maar het is niet zo dat er geen werk is, toch?
Dat zijn de laatste stuiptrekkingen.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:03 schreef Maerycke het volgende:
Ik zie hier allemaal mensen hun hulp aanbieden en goede tips geven, terwijl de personen om wie het gaat alleen maar tegenstribbelen.
We gaan ze dwingenquote:Op woensdag 20 december 2006 16:03 schreef Maerycke het volgende:
Ik zie hier allemaal mensen hun hulp aanbieden en goede tips geven, terwijl de personen om wie het gaat alleen maar tegenstribbelen.
Geeft ons een leuk inzicht n de leefwijze en het verantwoordelijkheidsgevoel van helaas (inmiddels) een flink deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:07 schreef Lapzwans het volgende:
Nog meer geld lenen gaat echt niet lukken helaas. Komt allemaal omdat ik bij die ene werkgever van de post van 2005 ben weg gegaan, want ik kreeg een andere baan waar ik 500 Euro meer verdiende en dan nog 500 Euro reiskosten kreeg. Ik leefde in weelde, kocht een te dure dieselauto en na een half jaar ging dat bedrijf failliet. Dieselauto moest met veel verlies weg, loon is flink gedaald. Huur en zorgtoeslag zijn gebaseerd op loon van die werkgever waar ik veel meer kreeg. Dus eerder dan eind volgend jaar zal ik niet meer geld krijgen ben ik bang. Mijn hoop is gevestigd op Jan Marijnissen.
Je kan ze idd niet meenemen, maar -ikweetevennietmeerwie- heeft heel mooi gepost wat je met 1 1/2 x modaal kwijt bent aan kinderopvang, voor Djeez en Ingrid zal het nog minder zijn, dus de kosten zijn het niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:06 schreef cloarie het volgende:
Maar bij thuiszorgwerk zit je toch weer met kinderopvang?
Nee, en dat is de kern. Ze willen niet. Maar weet je, als je zelf niet wil doet het GKB ook niks en gelijk hebben zequote:Op woensdag 20 december 2006 16:14 schreef cloarie het volgende:
Ben ik het mee eens hoorVooruit met de geit. Maar ze willen niet, geloof ik.
Uiteindelijk dwingt de GKB ze wel. Of werken of geen hulp.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:05 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
We gaan ze dwingennet als de Spaanse Inquisitie
![]()
Die kunnen pas tot dwang overgaan als ze alles hebben overgedragen, dan moeten ze daar dus wel eerst zelf toe bereid zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:18 schreef berney het volgende:
[..]
Uiteindelijk dwingt de gkb ze wel. of werken of geen hulp.
Dat zijn ze toch.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die kunnen pas tot dwang overgaan als ze alles hebben overgedragen, dan moeten ze daar dus wel eerst zelf toe bereid zijn.
Ja ze gaan er heen om te praten, ze kunnen dus ook nog besluiten er vanaf te zien naar aanleiding van het straffe regime dat ze voorgespiegeld krijgen in dat gesprek.quote:
Wat voor mogelijkheden hebben ze dan nog?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ja ze gaan er heen om te praten, ze kunnen dus ook nog besluiten er vanaf te zien naar aanleiding van het straffe regime dat ze voorgespiegeld krijgen in dat gesprek.
Genoeg, ze kunnen wederom 5 jaar lang geen flikker uitvoeren en alleen rente betalenquote:Op woensdag 20 december 2006 16:30 schreef berney het volgende:
[..]
Wat voor mogelijkheden hebben ze dan nog?
En nog dieper in de shit komen dan dat ze nu al zijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:31 schreef Robocock het volgende:
[..]
Genoeg, ze kunnen wederom 5 jaar lang geen flikker uitvoeren en alleen rente betalen![]()
Gewoon nog vijf jaar topic's openenquote:Op woensdag 20 december 2006 16:30 schreef berney het volgende:
[..]
Wat voor mogelijkheden hebben ze dan nog?
Schuldsanering en zelf doen gaat waarschijnlijk zo'n beetje even snel, want het traject kan voorzover ik heb begrepen ook vijf jaar duren en daar zal ABN op aansturen.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:33 schreef berney het volgende:
Nee, ik denk zelf dat dit nog de enigste oplossing is om er "snel" uit te komen.
Voor WSNP is dat alleen in uitzonderlijke gevallen waarbij de schuldenaren heel veel te verwijten valt, maar niet genoeg te verwijten om de sanering niet uit te spreken. Maar gezien er geen sprake is van een utizichtloze situatie, zal WSNP sowieso niet uitgesproken worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Schuldsanering en zelf doen gaat waarschijnlijk zo'n beetje even snel, want het traject kan voorzover ik heb begrepen ook vijf jaar duren en daar zal ABN op aansturen.
Wilde ik even checken, voor er hier straks gezegd wordt dat jij hebt gezegd dat er nu eenmaal geen werk isquote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet. Alleen is er geen werk wat wij haar kunnen aanbieden.
Ook in het minnelijke traject? Want dat is het traject waar ze sowieso in zouden belanden, ik kan me voorstellen dat je dan als schuldeiser iets meer mag verwachten (maar goed, da's meer wat voor mijn gevoel logisch is dan dat ik er verstand van heb).quote:Op woensdag 20 december 2006 17:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor WSNP is dat alleen in uitzonderlijke gevallen waarbij de schuldenaren heel veel te verwijten valt, maar niet genoeg te verwijten om de sanering niet uit te spreken. Maar gezien er geen sprake is van een utizichtloze situatie, zal WSNP sowieso niet uitgesproken worden.
Voor het minnelijke traject geldt dat niet inderdaad, maar gezien er geen betalingsproblemen zijn verwacht ik eigenlijk niet dat het GKB veel meer zal doen dan budgettering en de adviezen geven die hier weggewuifd worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ook in het minnelijke traject?
Hoe het bij de minnelijke regeling in de praktijk verloopt heb ik weinig inzicht in. Bij WSNP is het in ieder geval wel zo dat wanneer je onvoldoende je best doet om je aflossingscapaciteit te verhogen, je na afloop geen schone lei krijgt of failliet wordt verklaard. WSNP is echter een laatste middel dat aan sterke wettelijke kaders gebonden is. Het kan dus zijn dat schuldhulpverlening heel anders werkt.quote:Want dat is het traject waar ze sowieso in zouden belanden, ik kan me voorstellen dat je dan als schuldeiser iets meer mag verwachten (maar goed, da's meer wat voor mijn gevoel logisch is dan dat ik er verstand van heb).
Ik ook niet, maar ik bedoelde eigenlijk meer: als je al in een hulpverleningstraject terechtkunt, zal het allemaal toch niet veel verschil maken omdat je hetzelfde zal moeten betalen.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor het minnelijke traject geldt dat niet inderdaad, maar gezien er geen betalingsproblemen zijn verwacht ik eigenlijk niet dat het GKB veel meer zal doen dan budgettering en de adviezen geven die hier weggewuifd worden.
Oh op zo'n manier bedoel je.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik bedoelde eigenlijk meer: als je al in een hulpverleningstraject terechtkunt, zal het allemaal toch niet veel verschil maken omdat je hetzelfde zal moeten betalen.
Maar goed, (hulp met) budgettering is hier best dringend nodig, voor de rest is het ook een stuk verstand. Je kan een euro maar een keer uitgeven![]()
Wat dacht je van www.schuldenforum.nl ?quote:Op woensdag 20 december 2006 20:41 schreef berney het volgende:
Ik ben benieuwd in wel schuldenforum I&D zich momenteel inlezen. Iemand een idee welk forum?
quote:WSNP - Schuldenforum
Alles over de WSNP, schuldsanering én nog meer.
Doneren Doneer! Steun het forum voor ¤1,30
Geweldigquote:
Bedankt Djeez.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat dacht je van www.schuldenforum.nl ?
Er is ook een schuld bij Wehkamp.. dus ja.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:00 schreef Blik het volgende:
Ik vraag me ook af of er eventueel dingen op afbetaling gekocht zijn...
quote:Op woensdag 20 december 2006 21:03 schreef E.T. het volgende:
[..]
Er is ook een schuld bij Wehkamp.. dus ja.
Nou, dat klinkt alvast hoopgevend. Als je van dat mogelijk, toekomstige geld maar niet weer gaat leven als een God in Frankrijkquote:Op woensdag 20 december 2006 20:42 schreef Djeez het volgende:
Vandaag vertelde mijn chef dat hij een gesprek heeft gehad met twee directeuren van de firma waar ik wekr. Hij heeft gezegd dat ik een zeer goede kracht ben, die boven kunnen presteert. Hij heeft de directeuren met klem aangeraden mij in vaste dienst te nemen. En aangezien mijn chef het laatste woord heeft in deze kwestie, zullen ze mij volgende maand wel een vast contract aanbieden. Ik ga er in vaste dienst zo 'n 150 Euro bruto op vooruit. Ik zat zelf nog te bedenken dat vanaf januari de zaak ook elke zaterdag open is, omdat er dan zaterdaghulpjes zijn. Ik zal voorstellen of ik dan op zaterdag de chef mag spelen voor hen. Dat moet toch wel zo 'n vijftig Euro per zaterdag opleveren dacht ik zo.
En de belasting.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:03 schreef E.T. het volgende:
[..]
Er is ook een schuld bij Wehkamp.. dus ja.
Die kleine is er al.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geweldig![]()
ik lig echt dubbel hier
Maar even concreet, hoe groot is die schuld , hoe groot is het inkomen, wat zijn de uitgaven. ed ed.
Pas als we die gegevens weten kunnen we gerichte tips geven, nu is het alleen algemeen geblaat.
Ik zou er wel zelf proberen uit te komen, alle luxe de deur uit, sober leven, alles van waarde verkopen en vast stuk schuld afbetalen en er als de sodemieter vanaf proberen te komen, zeker met een kleine op komst.
Nee dat bleek een foutje van de belastingdienst.quote:
Is het al opgelost dan?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een misverstand was.
Nou ja, je geeft aan de belasting door dat je gewerkt hebt en het is klaar.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:08 schreef berney het volgende:
[..]
Is het al opgelost dan?
Zo nee,, dan is die schuld er nog lijkt mij.
Naast het feit dat die 150 euro alleen maar waarschijnlijk is en geen zekerheid. Niet echt een stabiele basis in een toch al wankele situatie.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:08 schreef reese.com het volgende:
[..]
Nee dat bleek een foutje van de belastingdienst.
Maar die 150 euro bruto is top hoor Djeez maar netto blijft er niet zo heel veel van over. Stop die paar tientjes alsjeblieft in het aflossen van je schuld.
Praat ze nog even verder de put inquote:Op woensdag 20 december 2006 21:08 schreef berney het volgende:
[..]
Is het al opgelost dan?
is opgelost.
Maar je hebt Kim dus nu al wel meteen ingeschreven, zodat je in ieder geval over een tijdje opvang zult hebben?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Er zijn trouwens wachtlijsten voor kinderopvang.
Ik zal wat het laatste betreft me inhouden en niet te hard van stappel lopen,als je zo goed bent boven je kunnen komen ze zelf wel met dat voorstel.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:42 schreef Djeez het volgende:
Vandaag vertelde mijn chef dat hij een gesprek heeft gehad met twee directeuren van de firma waar ik wekr. Hij heeft gezegd dat ik een zeer goede kracht ben, die boven kunnen presteert. Hij heeft de directeuren met klem aangeraden mij in vaste dienst te nemen. En aangezien mijn chef het laatste woord heeft in deze kwestie, zullen ze mij volgende maand wel een vast contract aanbieden. Ik ga er in vaste dienst zo 'n 150 Euro bruto op vooruit. Ik zat zelf nog te bedenken dat vanaf januari de zaak ook elke zaterdag open is, omdat er dan zaterdaghulpjes zijn. Ik zal voorstellen of ik dan op zaterdag de chef mag spelen voor hen. Dat moet toch wel zo 'n vijftig Euro per zaterdag opleveren dacht ik zo.
Wees eens eerlijk Ingrid, en dan niet tegen ons, maar tegen jezelf: is er ook maar één smoesje dat jij niet aangrijpt om thuis te kunnen blijven?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Er zijn verschillende opvangcentra's. heb je bij een gekeken?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Nee, die 150 Euro is een zekerheid. Dit werd al aangegeven tijdens mijn sollicitatiegesprek.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Naast het feit dat die 150 euro alleen maar waarschijnlijk is en geen zekerheid. Niet echt een stabiele basis in een toch al wankele situatie.
quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef reese.com het volgende:
[..]
Praat ze nog even verder de put in![]()
Laten we er nou maar even van uit gaan dat dat goed komt.
edit; jij was sneller met editten dan ik met posten
Zet je d'r een dagje (of twee) bij opa en oma, die wonen toch vlakbij? Of heb je geen vrienden/kennissen die een dagje in de week voor d'r kunnen zorgen?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Zoek een 20 jarige studente die het als bijbaantje wilt doen. Zo duur hoeft zo'n meisje niet zijn en ik kan het weten, ben tenslotte jarenlang zelf dat meisje geweest.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar de promotie niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, die 150 Euro is een zekerheid. Dit werd al aangegeven tijdens mijn sollicitatiegesprek.
'Dát gevoel heb ik ook Miss_dquote:Op woensdag 20 december 2006 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk Ingrid, en dan niet tegen ons, maar tegen jezelf: is er ook maar één smoesje dat jij niet aangrijpt om thuis te kunnen blijven?
Heb je dat op papier?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, die 150 Euro is een zekerheid. Dit werd al aangegeven tijdens mijn sollicitatiegesprek.
Mijn god wat een misselijkmakend lui stuk irrtant vies stuk vreten ben jij zeg.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Je hebt alle organisaties gebeld?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Nounou, ze gaan beiden niet vrijuit. Ze hebben zich samen in de nesten gewerkt en hun problemen in stand gehoudenquote:Op woensdag 20 december 2006 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn god wat een misselijkmakend lui stuk irrtant vies stuk vreten ben jij zeg.
Slappe hap. Als ik djeez was pleurde ik vandaag nog op.
quote:Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef Troel het volgende:
Ik gok alleen de dichtsbijzijnste
quote:Op woensdag 20 december 2006 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk Ingrid, en dan niet tegen ons, maar tegen jezelf: is er ook maar één smoesje dat jij niet aangrijpt om thuis te kunnen blijven?
Ik krijg meer en meer de indruk dat Ingrid net een tikkie slimmer is dan djeez en als manipulerend kreng thuis op de bank mama zit te spelen.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nounou, ze gaan beiden niet vrijuit. Ze hebben zich samen in de nesten gewerkt en hun problemen in stand gehouden
ik gok geen enkele.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef Troel het volgende:
Ik gok alleen de dichtsbijzijnste
quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Als je tegen je familie/bekenden ook zegt wat je hier gezegd hebt (dus het probleem, de schuld) zullen er ook echt wel mensen zijn die jullie willen helpen met oppassen. Zie wat er hier op het forum gebeurt, volkomen vreemden die ontzettend hun best voor jullie doen.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik dacht ook zoiets, Djeez is veels te goed.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik krijg meer en meer de indruk dat Ingrid net een tikkie slimmer is dan djeez en als manipulerend kreng thuis op de bank mama zit te spelen.
Volgens mij heeft Djeez ook langdurig niet gewerkt, of ben ik in de war met een andere user?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik krijg meer en meer de indruk dat Ingrid net een tikkie slimmer is dan djeez en als manipulerend kreng thuis op de bank mama zit te spelen.
Alleen dat zien ze niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:24 schreef Vava het volgende:
[..]
Als je tegen je familie/bekenden ook zegt wat je hier gezegd hebt (dus het probleem, de schuld) zullen er ook echt wel mensen zijn die jullie willen helpen met oppassen. Zie wat er hier op het forum gebeurt, volkomen vreemden die ontzettend hun best voor jullie doen.
Geboren voor de bijstand, maar willen leven als een miljonair. Daar wringt zich de schoenquote:Op woensdag 20 december 2006 21:23 schreef Robocock het volgende:
[..]Jezus Christus zeg, luie aap.
Wat een kutsmoesjes de hele tijd. Heb jij ooit wel eens gewerkt in je leven? Jij bent volgens mij geboren voor de bijstand
Ja, of de familie is al zo vaak bedonderd dat die dus niet meer willen helpen. Dat is ook nog een mogelijkheid.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:24 schreef Vava het volgende:
[..]
Als je tegen je familie/bekenden ook zegt wat je hier gezegd hebt (dus het probleem, de schuld) zullen er ook echt wel mensen zijn die jullie willen helpen met oppassen. Zie wat er hier op het forum gebeurt, volkomen vreemden die ontzettend hun best voor jullie doen.
Jawel.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:23 schreef Robocock het volgende:
[..]Jezus Christus zeg, luie aap.
Wat een kutsmoesjes de hele tijd. Heb jij ooit wel eens gewerkt in je leven? Jij bent volgens mij geboren voor de bijstand
Zo ver ik weet heeft hij altijd crappy jobs gehadquote:Op woensdag 20 december 2006 21:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Djeez ook langdurig niet gewerkt, of ben ik in de war met een andere user?
Ik heb zo het vermoeden dat ze door de jaren heen al een aardig beroep op hun omgeving hebben gedaan qua geld lenen, boodschappen die betaald worden etc. Ik kan me zo voorstellen dat de familie zijn handen er vanaf getrokken heeft. Niet voor niets geeft Djeez aan dat pa niet wil helpen, omdat ze er dan niets van leren.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:24 schreef Vava het volgende:
[..]
Na mijn ontslag op een woensdag, ben ik gelijk naar het CWI en alle uitzendbureaus in de stad gegaan. Donderdag had ik gelijk het sollicitatiegesprek, en de maandag daarop werkte ik er al.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Djeez ook langdurig niet gewerkt, of ben ik in de war met een andere user?
nou, dan zou je toch verwachten dat Ingrid dus weet hoe het werkt?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Na mijn ontslag op een woensdag, ben ik gelijk naar het CWI en alle uitzendbureaus in de stad gegaan. Donderdag had ik gelijk het sollicitatiegesprek, en de maandag daarop werkte ik er al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |