abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17531334
Ik heb een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Er staat niks in over een opzegtermijn.
Klopt het dat ik verplicht ben om hier te blijven werken tot het contract afloopt? (1 oktober)

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 maart 2004 @ 12:00:56 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17531360
Opzegtermijn is wettelijk de duur van een betaalperiode.
Wordt je per maand betaald heb je een maand opzeg termijn, ingaande op de eerste (6 Maart opzeggen betekent dus per 1 Mei weg)
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:04:29 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17531420
Nee hoor, je kunt tussentijds gewoon opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn zoals in het contract genoemd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 maart 2004 @ 12:05:55 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17531446
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee hoor, je kunt tussentijds gewoon opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn zoals in het contract genoemd.
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:59 schreef Ingrid19 het volgende:
Er staat niks in over een opzegtermijn.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:06:47 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17531464
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Da's raar want dat hoort wel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 maart 2004 @ 12:07:38 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17531483
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor, indien niet vermeld gaat er gewoon een wettelijk rewgel op. Opzegtermijn is betalingstermijn
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 12:13:41 #7
43556 miss_dynastie
pi_17531617
quote:

[..]

Nee hoor, dat hoort niet. Dat is juist de zekerheid van een bepaalde tijd contract.
TS, val je onder een CAO? Zo ja, als daarin een opzegtermijn genoemd staat voor een bepaalde tijdcontract, dan ben zowel jij als je baas daaraan gebonden. Zo niet, dan dien je het contract uit te zitten, tenzij je zeer zware redenen hebt om de arbeidsovereenkomst niet voort te laten duren.
pi_17531810
Naar mijn weten kan je een contract voor bepaalde tijd niet eenzijdig tussentijds opzeggen als jullie geen opzegtermijn in het contract hebben opgenomen (en als dit niet in de eventueel voor jou van toepassing zijnde CAO staat), dus dat wordt doorwerken.
pi_17532240
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:23 schreef Vhiper het volgende:
Naar mijn weten kan je een contract voor bepaalde tijd niet eenzijdig tussentijds opzeggen als jullie geen opzegtermijn in het contract hebben opgenomen (en als dit niet in de eventueel voor jou van toepassing zijnde CAO staat), dus dat wordt doorwerken.
Ik val onder de CAO van de grafische sector. Het is te hopen dat ik wel eerder kan stoppen, omdat ik graag een opleiding wil volgen. Namelijk werken en leren --> Administratie.
pi_17533516
quote:

[..]

Nee, juist niet; een contract voor bepaalde tijd biedt niet alleen wn, maar ook wg enige zekerheid.

Overigens is het goed mogelijk dat in de CAO een opzegtermijn is bepaald.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_17533528
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Opzegtermijn is wettelijk de duur van een betaalperiode.
Wordt je per maand betaald heb je een maand opzeg termijn, ingaande op de eerste (6 Maart opzeggen betekent dus per 1 Mei weg)
U gaat niet door voor de koelkast; alleen voor contracten voor onbepaalde tijd bestaat er zoiets als een wettelijke opzegtermijn.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 13:55:57 #12
43556 miss_dynastie
pi_17533550
Het is overigens niet verboden om met je baas te overleggen. Als jij een opleiding wil volgen, is dat voor hem toch een goede reden om je te laten gaan. Met wederzijds goedkeuren kan een bepaalde tijdcontract worden opgezegd.
pi_17533592
afaik is ook bij een contract voor bepaalde tijd de flexwet van kracht. dan heb je 1 maand de tijd om op te zeggen, afhankelijk dan wel van de betalingsperiode. voor de eerste van die maand opzeggen is einde van die maand opzouten, zogezegd.
Wanted: Meaningful, overnight relationship
pi_17533992
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:57 schreef hefaistos het volgende:
afaik is ook bij een contract voor bepaalde tijd de flexwet van kracht. dan heb je 1 maand de tijd om op te zeggen, afhankelijk dan wel van de betalingsperiode. voor de eerste van die maand opzeggen is einde van die maand opzouten, zogezegd.
De flexwet is niets anders dan een aantal wijzigingen in het arbeidsrecht. Dus pak gewoon het BW erbij en je zult zien dat daar heel duidelijk staat dat een contract voor bepaalde tijd alleen tussentijds beëindigd kan worden als dit overeengekomen is.

edit: volgens BW 7:667 lid 1 & lid 3 kun je alleen tussentijds opzeggen als dit schriftelijk overeengekomen is.
pi_17535717
[quote]Op zaterdag 6 maart 2004 12:48 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik val onder de CAO van de grafische sector. Het is te hopen dat ik wel eerder kan stoppen, omdat ik graag een opleiding wil volgen. Namelijk werken en leren --> Administratie.
[/quote

Pak de CAO er ff bij en lees ff of daar een opzegtermijn in staat. Zo ja, dan geldt die opzegtermijn, zo niet, dan moet je het contract uitdienen (Tenzij, uiteraard, je baas geen bezwaar maakt als jij wilt stoppen. Met wederzijds goedvinden is elk contract te beeindigen )
  Redactie Frontpage zaterdag 6 maart 2004 @ 16:44:41 #16
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_17536455
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 15:55 schreef Vhiper het volgende:
[quote]Op zaterdag 6 maart 2004 12:48 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

[/quote

Pak de CAO er ff bij en lees ff of daar een opzegtermijn in staat. Zo ja, dan geldt die opzegtermijn, zo niet, dan moet je het contract uitdienen (Tenzij, uiteraard, je baas geen bezwaar maakt als jij wilt stoppen. Met wederzijds goedvinden is elk contract te beeindigen )
Enig idee of ik een cao boekje op mijn werk zou moeten krijgen?
Zo niet, hoe kan ik er dan aan komen?

Edit: Dit was dus Ingrid19
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_17538326
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 16:44 schreef Djeez het volgende:

[..]

Enig idee of ik een cao boekje op mijn werk zou moeten krijgen?
Je wg is verplicht dit aan jou te verschaffen (het is tenslotte een integraal onderdeel van je arbeidsovereenkomst)
pi_17579105
Dan ga ik morgen maar een cao boekje vragen. Hopelijk gaat ie niet doorzeuren waarom ik er 1 wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')