quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee hoor, je kunt tussentijds gewoon opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn zoals in het contract genoemd.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 11:59 schreef Ingrid19 het volgende:
Er staat niks in over een opzegtermijn.
Da's raar want dat hoort wel.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, indien niet vermeld gaat er gewoon een wettelijk rewgel op. Opzegtermijn is betalingstermijnquote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Da's raar want dat hoort wel.
Nee hoor, dat hoort niet. Dat is juist de zekerheid van een bepaalde tijd contract.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik val onder de CAO van de grafische sector. Het is te hopen dat ik wel eerder kan stoppen, omdat ik graag een opleiding wil volgen. Namelijk werken en leren --> Administratie.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:23 schreef Vhiper het volgende:
Naar mijn weten kan je een contract voor bepaalde tijd niet eenzijdig tussentijds opzeggen als jullie geen opzegtermijn in het contract hebben opgenomen (en als dit niet in de eventueel voor jou van toepassing zijnde CAO staat), dus dat wordt doorwerken.
Nee, juist niet; een contract voor bepaalde tijd biedt niet alleen wn, maar ook wg enige zekerheid.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
U gaat niet door voor de koelkast; alleen voor contracten voor onbepaalde tijd bestaat er zoiets als een wettelijke opzegtermijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Opzegtermijn is wettelijk de duur van een betaalperiode.
Wordt je per maand betaald heb je een maand opzeg termijn, ingaande op de eerste (6 Maart opzeggen betekent dus per 1 Mei weg)
De flexwet is niets anders dan een aantal wijzigingen in het arbeidsrecht. Dus pak gewoon het BW erbij en je zult zien dat daar heel duidelijk staat dat een contract voor bepaalde tijd alleen tussentijds beëindigd kan worden als dit overeengekomen is.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:57 schreef hefaistos het volgende:
afaik is ook bij een contract voor bepaalde tijd de flexwet van kracht. dan heb je 1 maand de tijd om op te zeggen, afhankelijk dan wel van de betalingsperiode. voor de eerste van die maand opzeggen is einde van die maand opzouten, zogezegd.
Enig idee of ik een cao boekje op mijn werk zou moeten krijgen?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:55 schreef Vhiper het volgende:
[quote]Op zaterdag 6 maart 2004 12:48 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik val onder de CAO van de grafische sector. Het is te hopen dat ik wel eerder kan stoppen, omdat ik graag een opleiding wil volgen. Namelijk werken en leren --> Administratie.
[/quote
Pak de CAO er ff bij en lees ff of daar een opzegtermijn in staat. Zo ja, dan geldt die opzegtermijn, zo niet, dan moet je het contract uitdienen (Tenzij, uiteraard, je baas geen bezwaar maakt als jij wilt stoppen. Met wederzijds goedvinden is elk contract te beeindigen)
Je wg is verplicht dit aan jou te verschaffen (het is tenslotte een integraal onderdeel van je arbeidsovereenkomst)quote:Op zaterdag 6 maart 2004 16:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Enig idee of ik een cao boekje op mijn werk zou moeten krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |