abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 17:39:52 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44512706
Na jaren te hebben rondgelopen met een enorme, problematische schuld, hebben we nu eindelijk de knoop doorgehakt. We komen er zelf niet meer uit, en het is nu zo erg dat we maandelijks niet meer rondkomen. Mijn vader kan wel, maar wil ons niet helpen. Omdat we er niets van leren als wij het bij hem gaan lenen. Nu willen wij een aanvraag indienen bij het GKB voor een minnelijke schuldregeling. Dit houdt in dat al het inkomen naar het GKB gaat, en die betalen de vaste lasten en treffen een regeling met de schuldeisers. Van wat er overblijft, moeten mijn dochtertje van 1 jaar, mijn vrouw en ik overleven. Geen vetpot, maar we staan er beiden achter en we zullen ons er weer uitvechten! Drie jaar lang sober leven, gelukkig willen onze beide ouders ons wel eens een handje helpen. Maar hoe werkt dat, zo 'n regeling ? Kunnen we nog wel kleertjes kopen voor ons dochtertje, kunnen we nog wel op Internet ? En mocht onze enige echte schuldeiser, de ABN-Amro, niet meewerken, moeten we het dan via de rechter afdwingen ? Ohja, we hebben vorig jaar al eens bij het GKB aangeklopt. Toen wilden ze ons niet helpen, want toen hadden we nog een auto, die nodig was voor woon-werkverkeer. Deze auto is vorige maand verkocht, want ik heb nu een baan waar ik makkelijk op de fiets kan komen. Iemand een idee of er nog een beetje te leven valt met een schuldregeling ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_44513393
En mag je de kinderbijslag zelf houden of niet?
  Milf zondag 17 december 2006 @ 18:07:13 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44513494
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En mag je de kinderbijslag zelf houden of niet?
De kinderbijslag gaat inderdaad niet naar GKB toe.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 17 december 2006 @ 18:11:40 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44513631
Wat ik ervan weet, van een collega van mij, is er wel van te leven, maar daar is het dan ook mee gezegd. Het is gewoon krap. Maar goed, dat kan ook niet anders, je moet toch van die schulden af.
pi_44513878
Dat het krap is, is logisch. Gelukkig dat kinderbijslg er niet onder valt. Kunnen we daarvan kleertjes en luiers kopen.
  zondag 17 december 2006 @ 18:42:57 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44514403
De mensen daar hebben vaker met dit bijltje gehakt en hebben echt wel een reeel idee hoeveel 2 volwassenen en een kind van 1 per week nodig hebben.
Met begleiding kan je er echt wel van rondkomen en hoeft niemand in z'n blote kont te lopen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 december 2006 @ 18:43:53 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44514422
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef Ingrid19 het volgende:
Dat het krap is, is logisch. Gelukkig dat kinderbijslg er niet onder valt. Kunnen we daarvan kleertjes en luiers kopen.
Geloof me nou maar, die kinderbijslag is niet 'extra' hoor. Die wordt gewoon meegenomen in de budget-berkeningen (en dan idd als zijnde bestemd voor luiers en kleertjes etc.)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 december 2006 @ 19:24:16 #8
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_44515471
Ingrid en Djeez: niet jullie gemeente, dat weet ik, maar misschien heb je wat aan deze folder.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_44516176
Ja hoor, er valt nog wel een beetje te leven.
Ik heb het zelf gelukkig nooit ondervonden, maar heb wel gezien hoe het met een ex-collega gegaan is. Het was geen vetpot, maar ze konden er wel van leven.
Dan moet je natuurlijk wel denken aan basisbehoeften: een dak boven je hoofd, eten en drinken (geen luxe, alleen basisdingen), een paar keer per jaar een setje goedkope kleding etc.
Luxe dingen zoals internet zullen waarschijnlijk niet meer gaan, maar dat lijkt me ook niet meer dan terecht. Als je in zo'n situatie terecht komt en er al een instantie bereid is om een deel van je schuld over te nemen, dan mag je naar mijn mening in je handjes knijpen.
pi_44517157
De hoogte van jullie schulden en hoeveel er verdiend wordt heeft er alles mee te maken. Iedereen kan wel van alles roepen, maar ik denk dat je het gewoon op je af moet laten komen en je niet op voorhand van allerlei informatie moet voorzien die niet van de GKB zelf komt. Je maakt je alleen maar je kop gek mee en hebt allerlei "stel dat...-verhalen " in je hoofd. Moet je niet doen, moet je zelfs niet willen. Succes!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 december 2006 @ 21:01:41 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44519282
Goed dat jullie deze stap zetten Heel veel succes, het zal best moeilijk zijn maar het is wel heel verstandig wat jullie doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 december 2006 @ 21:21:37 #12
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_44520017
ik maak dit bijna wekelijks mee via mijn werk.
uiteraard kun je nog wel gewoon eten en drinken etc. kopen maar voor de andere spullen zul je alleen de kringloopwinkel nog kunnen betalen....
  zondag 17 december 2006 @ 21:52:17 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44521294
Als je maar 1 echte schuldeiser hebt is het niet via de rechter af te dwingen. Maar waarom ga je naar het GKB als ABN-AMRO de enige is en tref e niet zelf een regeling met ABN-AMRO?
pi_44522009
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef Ozziecar het volgende:
Luxe dingen zoals internet zullen waarschijnlijk niet meer gaan, maar dat lijkt me ook niet meer dan terecht.
'Tegenwoordig' is internet heus geen luxe artikel meer. Zo kan het weliswaar wel gebruikt worden, maar als je een beetje efficient ermee om kunt gaan is het prima mogelijk om er juist geld mee te besparen. Je neemt het goedkoopste internet-abonnement, en vervolgens kun je alle zaken als een krantenabonnement of een televisiegids en vergelijkbare zaken al schrappen. Ook (beter betaald) werk zoeken gaat vele malen makkelijker via internet.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 22:13:37 #15
5428 crew  miss_sly
pi_44522071
Goed dat jullie deze stap nemen.
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ook bij een collega gezien. Het is zeker geen vetpot, maar dat mag je ook neit verwachten natuurlijk. Jullie hebben die schuld zelf gemaakt, en jullie zullen hem toch voor een groot gedeelte zelf moeten terugbetalen of daar in ieder geval moeite voor moeten doen.

Verder denk ik dat danosa gelijk heeft: ieder geval is weer verschillend, dus haal je informatie daar waar hij vandaan moet komen en op jullie gericht is: de GKB.

Succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 december 2006 @ 22:15:01 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44522119
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef Alicey het volgende:
Als je maar 1 echte schuldeiser hebt is het niet via de rechter af te dwingen. Maar waarom ga je naar het GKB als ABN-AMRO de enige is en tref e niet zelf een regeling met ABN-AMRO?
Omdat ze mss ook gewoon eens moeten leren met geld om te gaan?
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 22:15:10 #17
5428 crew  miss_sly
pi_44522126
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat de ervaring al heeft uitgewezen dat ze niet alleen een schuld hebben, maar bovendien hulp kunnen gebruiken met het afbetalen ervan en het leren leven met het geld dat binnenkomt. Dan is GKB denk ik verstandiger dan een afbetalingsregeling treffen met de ABN, omdat dat weer symptoombestrijding is in deze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 december 2006 @ 22:17:08 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44522195
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Omdat ze mss ook gewoon eens moeten leren met geld om te gaan?
Het kan ook beiden. Budgetteringscursussen deed het GKB dacht ik ook. Of dat dan weer los kan staan van een regeling via het GKB weet ik niet..
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 22:23:37 #19
3926 crew  Djeez
pi_44522442
We hebben juist al een regeling met de ABN, waar vooral de bank zelf heel content mee is. Normaal hadden we met deze schuld bijna 400 Euro per maand moeten aflossen, maar dat is niet te doen met dit loon. Dus hebben ze het omgezet in een vorm van krediet waar je gewoon rood staat op de lopende rekening. Je hoeft niets af te lossen, je betaalt alleen rente. En die rente, dat is zo 'n 150 Euro per maand. Elke maand weer, en we lossen geen reet af. En daar willen we juist vanaf. Ingrid zal morgen ff de GKB opbellen, en dan aandringen op urgentie.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 17 december 2006 @ 22:28:24 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44522606
150 alleen aan rente dan is het een beste schuld inderdaad.. Bugettering oid is misschien dan wel een goed idee. Is er ook geen manier waarop je meer kunt verdienen? Dat kan ook weer iets helpen.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 22:32:05 #21
43556 miss_dynastie
pi_44522755
Ik zou in dat geval niet al te hard rekenen op medewerking van de ABN. Ze hebben tenslotte al een regeling met je en kunnen voorzover ik weet als enige schuldeiser ook niet verplicht worden mee te werken. Is een baantje erbij voor jou of Ingrid in de avonduren geen optie?
  Redactie Frontpage zondag 17 december 2006 @ 22:33:04 #22
3926 crew  Djeez
pi_44522790
Ik heb nog geen vast contract helaas. Over een maand loopt mijn contract af, en wordt het hopelijk ene vaste aanstelling. Mijn chef is bezig met een andere functie, en vindt mijn collega niet capabel genoeg als zijn opvolger. MS dat er voor mij dan een job als chef in het verschiet ligt ? Verder is het een groeiend bedrijf dat steedds aan het uitbreiden is. De gekste carrieremoves zijn er al gemaakt, als je maar laat zien dat je echt wilt. Dus misschien heb ik straks wel een betere baan...
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 22:39:20 #23
43556 miss_dynastie
pi_44523012
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Djeez het volgende:
MS dat er voor mij dan een job als chef in het verschiet ligt ? Verder is het een groeiend bedrijf dat steedds aan het uitbreiden is. De gekste carrieremoves zijn er al gemaakt, als je maar laat zien dat je echt wilt. Dus misschien heb ik straks wel een betere baan...
Mja, waarschijnlijker van niet. Tot die tijd zou ik eens denken aan een baan erbij.
Mijn schoonvader heeft een aantal jaren op drie dagen in de avonduren en op zaterdag een extra baan gehad om zijn schulden af te lossen. Hij is gewoon naar een supermarkt gestapt en heeft gezegd dat hij een baan zocht om zijn schulden af te lossen. Binnen no time was hij bedrijfsleider in die uren. Daarnaast zou Ingrid (als het beter met haar gaat) bijv. een baan als schoonmaakster kunnen zoeken op de andere avonden. Is een paar jaar hard werken, maar dan ben je er ook vanaf.

En het geld van de verkoop van de auto hebben jullie neem ik aan gestoken in het verlagen van de schuld?
pi_44523898
Sterkte.....
Ik zal je topic blijven volgen.
Groetjes aan je vrouwtjes.
pi_44524273
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, waarschijnlijker van niet. Tot die tijd zou ik eens denken aan een baan erbij.
Mijn schoonvader heeft een aantal jaren op drie dagen in de avonduren en op zaterdag een extra baan gehad om zijn schulden af te lossen. Hij is gewoon naar een supermarkt gestapt en heeft gezegd dat hij een baan zocht om zijn schulden af te lossen. Binnen no time was hij bedrijfsleider in die uren. Daarnaast zou Ingrid (als het beter met haar gaat) bijv. een baan als schoonmaakster kunnen zoeken op de andere avonden. Is een paar jaar hard werken, maar dan ben je er ook vanaf.

En het geld van de verkoop van de auto hebben jullie neem ik aan gestoken in het verlagen van de schuld?
Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.
Een baan als schoonmaakster is niet zo makkelijk als je denkt.
Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij. Ja, ik heb al rondgebeld en gesurft.

Het geld van de auto is idd in het verlagen van de schuld gestoken.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 23:23:02 #26
43556 miss_dynastie
pi_44524482
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:
Dat levert ook geld op
quote:
Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij. Ja, ik heb al rondgebeld en gesurft.
En heb je al gezocht naar andere moeders om dit mee te combineren? Dus jij ma/di hun kind, zij wo/do de jouwe (ik noem maar wat).
Maar ook zijn er wel banen voor later, daar kunnen ze juist moeilijker mensen voor vinden (schoonmaken van scholen bijv. gebeurt vaak vanaf 19:00 uur).
pi_44524848
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat levert ook geld op
[..]

En heb je al gezocht naar andere moeders om dit mee te combineren? Dus jij ma/di hun kind, zij wo/do de jouwe (ik noem maar wat).
Maar ook zijn er wel banen voor later, daar kunnen ze juist moeilijker mensen voor vinden (schoonmaken van scholen bijv. gebeurt vaak vanaf 19:00 uur).
Dat is zo.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Kan het idd proberen.
  maandag 18 december 2006 @ 00:33:50 #28
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_44526264
Dapper dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Het zal een aantal jaren duren voordat je weer "normaal" zal kunnen leven, maar de basisbehoeften kan je wel in voorzien. Om morgen (eigenlijk vandaag al ) een teleurstelling te voorkomen, er kan een een vrij lange wachttijd zijn, bijvoorbeeld een aantal maanden. Helemaal nu rond Kerst is het vrij druk...

Over internet, zoals '700MB' al zei dit kan je het beste wel houden. Krant en TV gids opzeggen. Probeer wat overbodige spulletjes te verkopen via marktplaats. Ik ga er vanuit dat je ook wel van het bestaan van deze website afweet, maar zal het toch even melden: www.meervoorminder.nl. Hierop staan allerlei handige bespaartips.

Wat voor rente hebben jullie trouwens bij de ABN? Kan normaal gesproken elders wel lager, maar als je nu elke maand niet uitkomt wordt je nergens geaccepteerd dus dat heeft weinig zin.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 december 2006 @ 07:11:38 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44528626
Je kunt voor spullen ook rondneuzen op www.gratisaftehalen.nl en www.gratisoptehalen.nl
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44528783
Kledingbeurzen zijn ook handig en je hebt er best leuke spulletjes.
pi_44528788
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij.
Perfecte oppas dus.

En ik ken iemand met gkb die gewoon internet heeft.
pi_44528997
Bedankt voor de tips. speelgoedbeurs zijn we in november geweest. Daar hebben we cadeautjes gescoord. We hebben hier een 2e hands kledingwinkeltje in het wijkgebouw.
En via marktplaats al dingen verkocht en gekocht.
pi_44529433
Meedoen met nipo onderzoek, krijg je airmiles voor terug en kun je met die airmiles met je gezin ergens heen. Dierentuin bv. bonnen voor de blokker/freerecordshop. of naar de bios met zijn tweetjes.
  maandag 18 december 2006 @ 09:22:31 #34
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_44529612
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:11 schreef 700MB het volgende:
'Tegenwoordig' is internet heus geen luxe artikel meer. Zo kan het weliswaar wel gebruikt worden, maar als je een beetje efficient ermee om kunt gaan is het prima mogelijk om er juist geld mee te besparen. Je neemt het goedkoopste internet-abonnement, en vervolgens kun je alle zaken als een krantenabonnement of een televisiegids en vergelijkbare zaken al schrappen.
Dus internet is geen luxe, omdat je het kan gebruiken ipv andere luxe artikelen? Kan aan mij liggen natuurlijk, maar kranten, TV gidsen (en internet) zijn natuurlijk geen eerste levensbehoeften.
Someone you trust is one of us...
pi_44530170
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:22 schreef 5112 het volgende:

[..]

Dus internet is geen luxe, omdat je het kan gebruiken ipv andere luxe artikelen? Kan aan mij liggen natuurlijk, maar kranten, TV gidsen (en internet) zijn natuurlijk geen eerste levensbehoeften.
Internet is nodig om niet in een isolement te komen. Als je niet veel geld te besteden hebt kun je nergens heen en ben je toch op je zelf aangewezen. Bovendien is het handig om uit te zoeken wat waar goedkoop is en je kunt je sociale contacten blijven onderhouden.

Dus internet is geen luxe maar noodzaak.
  maandag 18 december 2006 @ 10:14:21 #36
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_44530449
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:57 schreef berney het volgende:
Internet is nodig om niet in een isolement te komen. Als je niet veel geld te besteden hebt kun je nergens heen en ben je toch op je zelf aangewezen. Bovendien is het handig om uit te zoeken wat waar goedkoop is en je kunt je sociale contacten blijven onderhouden.
Om niet in een isolement te komen kan je ook gewoon bij je vrienden langsgaan. Verder kan je ook prima internetten, kranten en tv-gidsen lezen in de bibliotheek. Spaart je ook nog eens de kosten van een computer uit.

Als iemand zodanig diep in de schulden zit dat er gesaneerd moet worden dan moet je daar inderdaad bepaalde offers voor maken. Het niet hebben van internet is misschien niet leuk, maar je gaat er niet dood van...
Someone you trust is one of us...
  maandag 18 december 2006 @ 10:20:18 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44530565
Maar ik zou geloof ik eerder mijn telefoon en krant en gidsen opgeven om internet te kunnen behouden. Gratis bellen/skype, mail, banen zoeken etc. etc.

Maar goed, in dit traject heb je weinig te willen, en dat is wel terecht als je ooit uit die shit wil komen.
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 10:31:20 #38
43556 miss_dynastie
pi_44530756
Ik heb erover nagedacht hoe ik dit moet verwoorden, maar zelf 'schrik' ik er eigenlijk van hoe weinig jullie aan de ABN moeten vergoeden elke maand voor zo'n enorme lening. Ik denk dat jullie meer hebben aan een budgetplan dan aan de schuldsanering (waar je imho waarschijnlijk toch niet in terecht komt). Ik heb Djeez ergens zien posten dat zijn inkomen iets boven het minimum ligt en Ingrid ergens de maandelijkse kosten en mijns inziens zou je met goed budgetbeheer toch een heel eind moeten komen. Ik denk dat jullie je beter daarop kunnen focussen. Dus: maandelijkse inkomsten en kosten op een rij, en precies zien wat je overhoudt om mee te leven.
pi_44531057
Misschien is het juist moeilijk het overzicht te houden miss_d. Het gaat om echt veel geld.

Ik vind het erg goed dat jullie deze stap hebben gezet, ook voor Kim. Nu heeft ze er nog niet zoveel 'last' van. Als ze ouders is, is het een stuk moeilijker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 10:55:07 #40
43556 miss_dynastie
pi_44531161
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:49 schreef YPPY het volgende:
Misschien is het juist moeilijk het overzicht te houden miss_d. Het gaat om echt veel geld.
Maar ik wil ook helemaal niet zeggen dat het makkelijk is, vandaar ook mijn suggestie om hulp te zoeken bij het budgetbeheer. En het gaat ook om heel veel geld, maar zolang je je nog maar aan de regeling met de ABN houdt blijft het wel overzichtelijk. Persoonlijk vind ik die regeling al heel schappelijk, ik ging inderdaad uit van 400 of zelfs 500 euro in de maand. Zaak is om nu alle vaste lasten bij elkaar te zetten, daarnaast je inkomsten. Goed overzicht is gewoon echt extreem belangrijk, dat is vaak waar het mis gaat, geld uitgeven dat je gewoonweg niet hebt. Maar daar kun je gelukkig ook hulp bij krijgen.
  maandag 18 december 2006 @ 10:59:28 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44531237
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:57 schreef berney het volgende:

[..]

Internet is nodig om niet in een isolement te komen.
Dus internet is geen luxe maar noodzaak.
Er bestaat meer dan Fok! en MSN in het leven
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 18 december 2006 @ 11:01:42 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44531279
Ja, maar Miss_D, zoals ik het zie hebben ze lang genoeg de tijd gehad voor budgetteringsplannen en is wel gebleken dat dat sowieso niet lukt.
Je auto moeten verkopen omdat je de huur niet kan betalen maar dan alsnog plannen maken om daar een stervensdure mama-fiets van te kopen ipv te denken aan extra aflossingen...
Dat is in mijn ogen een prima voorbeeld van compleet verkeerde prioriteiten stellen.
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 11:08:36 #43
43556 miss_dynastie
pi_44531401
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar Miss_D, zoals ik het zie hebben ze lang genoeg de tijd gehad voor budgetteringsplannen en is wel gebleken dat dat sowieso niet lukt.
Ik zeg ook niet dat ze dat zelf moeten doen, maar daar hulp bij nodig hebben. Ik kan iets gigantisch over het hoofd zien, maar als ik wat ze hier hebben gepost aan inkomsten afzet tegen de kosten die ze hier hebben gepost, dan zie ik (ik he! dus niet iedereen hoeft dat te vinden en het hoeft ook niet waar te zijn ) gewoon een compleet gebrek aan planning omdat hiermee gewoon rond te komen moet zijn.
quote:
Je auto moeten verkopen omdat je de huur niet kan betalen maar dan alsnog plannen maken om daar een stervensdure mama-fiets van te kopen ipv te denken aan extra aflossingen...
Dat is in mijn ogen een prima voorbeeld van compleet verkeerde prioriteiten stellen.
Juist. En vergeet ook het nieuwe fornuis, de nieuwe wasmachine en nieuwe gordijnen van van de zomer niet. Maar moet je dan maar zeggen: joh, je redt het niet, hup de schuldsanering in, je schuldeiser wordt het slachtoffer want die krijgt niet alles betaald, maar ja, had ie maar geen schuldeiser moeten zijn? Na drie jaar vervalt voor zover ik weet de strakke handhaving en het geld in je hand en daar moet je het mee doen systeem. Voorzover ik weet is gebleken dat veel mensen dan weer terug vallen in oude patronen. Ergo: pak liever dat patroon aan i.p.v. alleen de symptomen te bestrijden.
  maandag 18 december 2006 @ 11:09:58 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44531432
Ja ok, met dat laatste ben ik het wel eens idd.
pi_44532713
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Er bestaat meer dan Fok! en MSN in het leven
Ik had het niet over fok en msn.

maar over internet.
pi_44532846
Ik begrijp dat het prive is, maar ik ben eigenlijk heel erg benieuwd om wat voor schuld het gaat en hoe jullie eraan zijn gekomen. Des te meer omdat ik zelf ook slecht met geld om kan gaan (sta op dit moment gelukkig nog maar 300 euro rood).

Als je het niet wilt vertellen, even goeie vrienden, maar vragen staat vrij, nietwaar?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44532975
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:14 schreef 5112 het volgende:

[..]

Om niet in een isolement te komen kan je ook gewoon bij je vrienden langsgaan. Verder kan je ook prima internetten, kranten en tv-gidsen lezen in de bibliotheek. Spaart je ook nog eens de kosten van een computer uit.
Als die buiten de regio wonen moet je er naartoe met openbaar vervoer en dat kost geld. Dan is contact onderhouden via internet de goedkoopste oplossing.

Je kan inderdaad zoals Brighteyes aangeeft gratis Skypen/msnen/banen zoeken/ op koopjes zoeken enz.

Dat weet de GKB ook, trouwens is het afhankelijk van je inkomen/schuld. Als er genoeg binnen komt en er is ruimte dan pakken ze het je heus niet af.

Eerste wat je weg moet doen is de auto en die hebben ze al verkocht.

Verder maakt gkb ook spaarpotjes voor als er eens iets stuk gaat. Je krijgt ook kleedgeld eens in de zoveel maanden.

En nee ik ben zelf geen gkb klant, maar zoals ik al zei iemand in onze omgeving wel.
  maandag 18 december 2006 @ 12:14:27 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44533083
Volgens mij zijn ze beter af in de schuldsanering, want dat betekent dat ze na drie jaar van alle ellende af zijn. Het overgrote deel van de nu openstaande schuld zal komen te vervallen. Dus heel gunstig voor hen, want als ze die schuld op de gangbare manier zouden afbetalen waren ze er geheid na 10 jaar nog niet vanaf. In die zin kan je het nog veel bonter maken dan hen: 'even'drie jaar sappelen en je bent er wel mooi vanaf. Met maar een fractie te hebben afbetaald, want van een kale kip...
pi_44533144
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:14 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij zijn ze beter af in de schuldsanering, want dat betekent dat ze na drie jaar van alle ellende af zijn.
Maar met 1 schuldeiser verwacht ik niet dat dit een reeele optie is.
quote:
Het overgrote deel van de nu openstaande schuld zal komen te vervallen. Dus heel gunstig voor hen, want als ze die schuld op de gangbare manier zouden afbetalen waren ze er geheid na 10 jaar nog niet vanaf. In die zin kan je het nog veel bonter maken dan hen: 'even'drie jaar sappelen en je bent er wel mooi vanaf. Met maar een fractie te hebben afbetaald, want van een kale kip...
Ik denk niet dat de ABN-AMRO daar in gaat trappen. Zo heel erg kaal lijkt deze kip nl. niet.
  maandag 18 december 2006 @ 12:20:02 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44533217
Inderdaad, met die insteek schreef ik mijn post eigenlijk ook al; ik denk niet dat ABN AMRO daarmee akkoord gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')