De kinderbijslag gaat inderdaad niet naar GKB toe.quote:Op zondag 17 december 2006 18:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En mag je de kinderbijslag zelf houden of niet?
Geloof me nou maar, die kinderbijslag is niet 'extra' hoor. Die wordt gewoon meegenomen in de budget-berkeningen (en dan idd als zijnde bestemd voor luiers en kleertjes etc.)quote:Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef Ingrid19 het volgende:
Dat het krap is, is logisch. Gelukkig dat kinderbijslg er niet onder valt. Kunnen we daarvan kleertjes en luiers kopen.
'Tegenwoordig' is internet heus geen luxe artikel meer. Zo kan het weliswaar wel gebruikt worden, maar als je een beetje efficient ermee om kunt gaan is het prima mogelijk om er juist geld mee te besparen. Je neemt het goedkoopste internet-abonnement, en vervolgens kun je alle zaken als een krantenabonnement of een televisiegids en vergelijkbare zaken al schrappen. Ook (beter betaald) werk zoeken gaat vele malen makkelijker via internet.quote:Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef Ozziecar het volgende:
Luxe dingen zoals internet zullen waarschijnlijk niet meer gaan, maar dat lijkt me ook niet meer dan terecht.
Omdat ze mss ook gewoon eens moeten leren met geld om te gaan?quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef Alicey het volgende:
Als je maar 1 echte schuldeiser hebt is het niet via de rechter af te dwingen. Maar waarom ga je naar het GKB als ABN-AMRO de enige is en tref e niet zelf een regeling met ABN-AMRO?
Ik denk dat de ervaring al heeft uitgewezen dat ze niet alleen een schuld hebben, maar bovendien hulp kunnen gebruiken met het afbetalen ervan en het leren leven met het geld dat binnenkomt. Dan is GKB denk ik verstandiger dan een afbetalingsregeling treffen met de ABN, omdat dat weer symptoombestrijding is in deze.quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef Alicey het volgende:
Als je maar 1 echte schuldeiser hebt is het niet via de rechter af te dwingen. Maar waarom ga je naar het GKB als ABN-AMRO de enige is en tref e niet zelf een regeling met ABN-AMRO?
Het kan ook beiden. Budgetteringscursussen deed het GKB dacht ik ook. Of dat dan weer los kan staan van een regeling via het GKB weet ik niet..quote:Op zondag 17 december 2006 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Omdat ze mss ook gewoon eens moeten leren met geld om te gaan?
Mja, waarschijnlijker van niet. Tot die tijd zou ik eens denken aan een baan erbij.quote:Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Djeez het volgende:
MS dat er voor mij dan een job als chef in het verschiet ligt ? Verder is het een groeiend bedrijf dat steedds aan het uitbreiden is. De gekste carrieremoves zijn er al gemaakt, als je maar laat zien dat je echt wilt. Dus misschien heb ik straks wel een betere baan...
Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.quote:Op zondag 17 december 2006 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mja, waarschijnlijker van niet. Tot die tijd zou ik eens denken aan een baan erbij.
Mijn schoonvader heeft een aantal jaren op drie dagen in de avonduren en op zaterdag een extra baan gehad om zijn schulden af te lossen. Hij is gewoon naar een supermarkt gestapt en heeft gezegd dat hij een baan zocht om zijn schulden af te lossen. Binnen no time was hij bedrijfsleider in die uren. Daarnaast zou Ingrid (als het beter met haar gaat) bijv. een baan als schoonmaakster kunnen zoeken op de andere avonden. Is een paar jaar hard werken, maar dan ben je er ook vanaf.
En het geld van de verkoop van de auto hebben jullie neem ik aan gestoken in het verlagen van de schuld?
Dat levert ook geld opquote:Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:
Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.
En heb je al gezocht naar andere moeders om dit mee te combineren? Dus jij ma/di hun kind, zij wo/do de jouwe (ik noem maar wat).quote:Een baan als schoonmaakster is niet zo makkelijk als je denkt.
Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij. Ja, ik heb al rondgebeld en gesurft.
Dat is zo.quote:Op zondag 17 december 2006 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat levert ook geld op
[..]
En heb je al gezocht naar andere moeders om dit mee te combineren? Dus jij ma/di hun kind, zij wo/do de jouwe (ik noem maar wat).
Maar ook zijn er wel banen voor later, daar kunnen ze juist moeilijker mensen voor vinden (schoonmaken van scholen bijv. gebeurt vaak vanaf 19:00 uur).
Perfecte oppas dus.quote:Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.
Een baan als schoonmaakster is niet zo makkelijk als je denkt.
Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij.
Dus internet is geen luxe, omdat je het kan gebruiken ipv andere luxe artikelen? Kan aan mij liggen natuurlijk, maar kranten, TV gidsen (en internet) zijn natuurlijk geen eerste levensbehoeften.quote:Op zondag 17 december 2006 22:11 schreef 700MB het volgende:
'Tegenwoordig' is internet heus geen luxe artikel meer. Zo kan het weliswaar wel gebruikt worden, maar als je een beetje efficient ermee om kunt gaan is het prima mogelijk om er juist geld mee te besparen. Je neemt het goedkoopste internet-abonnement, en vervolgens kun je alle zaken als een krantenabonnement of een televisiegids en vergelijkbare zaken al schrappen.
Internet is nodig om niet in een isolement te komen.quote:Op maandag 18 december 2006 09:22 schreef 5112 het volgende:
[..]
Dus internet is geen luxe, omdat je het kan gebruiken ipv andere luxe artikelen? Kan aan mij liggen natuurlijk, maar kranten, TV gidsen (en internet) zijn natuurlijk geen eerste levensbehoeften.
Om niet in een isolement te komen kan je ook gewoon bij je vrienden langsgaan. Verder kan je ook prima internetten, kranten en tv-gidsen lezen in de bibliotheek. Spaart je ook nog eens de kosten van een computer uit.quote:Op maandag 18 december 2006 09:57 schreef berney het volgende:
Internet is nodig om niet in een isolement te komen.Als je niet veel geld te besteden hebt kun je nergens heen en ben je toch op je zelf aangewezen. Bovendien is het handig om uit te zoeken wat waar goedkoop is en je kunt je sociale contacten blijven onderhouden.
Maar ik wil ook helemaal niet zeggen dat het makkelijk is, vandaar ook mijn suggestie om hulp te zoeken bij het budgetbeheer. En het gaat ook om heel veel geld, maar zolang je je nog maar aan de regeling met de ABN houdt blijft het wel overzichtelijk. Persoonlijk vind ik die regeling al heel schappelijk, ik ging inderdaad uit van 400 of zelfs 500 euro in de maand. Zaak is om nu alle vaste lasten bij elkaar te zetten, daarnaast je inkomsten. Goed overzicht is gewoon echt extreem belangrijk, dat is vaak waar het mis gaat, geld uitgeven dat je gewoonweg niet hebt. Maar daar kun je gelukkig ook hulp bij krijgen.quote:Op maandag 18 december 2006 10:49 schreef YPPY het volgende:
Misschien is het juist moeilijk het overzicht te houden miss_d. Het gaat om echt veel geld.
Er bestaat meer dan Fok! en MSN in het levenquote:Op maandag 18 december 2006 09:57 schreef berney het volgende:
[..]
Internet is nodig om niet in een isolement te komen.![]()
Dus internet is geen luxe maar noodzaak.
Ik zeg ook niet dat ze dat zelf moeten doen, maar daar hulp bij nodig hebben. Ik kan iets gigantisch over het hoofd zien, maar als ik wat ze hier hebben gepost aan inkomsten afzet tegen de kosten die ze hier hebben gepost, dan zie ik (ik he! dus niet iedereen hoeft dat te vinden en het hoeft ook niet waar te zijnquote:Op maandag 18 december 2006 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar Miss_D, zoals ik het zie hebben ze lang genoeg de tijd gehad voor budgetteringsplannen en is wel gebleken dat dat sowieso niet lukt.
Juist. En vergeet ook het nieuwe fornuis, de nieuwe wasmachine en nieuwe gordijnen van van de zomer niet. Maar moet je dan maar zeggen: joh, je redt het niet, hup de schuldsanering in, je schuldeiser wordt het slachtoffer want die krijgt niet alles betaald, maar ja, had ie maar geen schuldeiser moeten zijn? Na drie jaar vervalt voor zover ik weet de strakke handhaving en het geld in je hand en daar moet je het mee doen systeem. Voorzover ik weet is gebleken dat veel mensen dan weer terug vallen in oude patronen. Ergo: pak liever dat patroon aan i.p.v. alleen de symptomen te bestrijden.quote:Je auto moeten verkopen omdat je de huur niet kan betalen maar dan alsnog plannen maken om daar een stervensdure mama-fiets van te kopen ipv te denken aan extra aflossingen...
Dat is in mijn ogen een prima voorbeeld van compleet verkeerde prioriteiten stellen.
Ik had het niet over fok en msn.quote:Op maandag 18 december 2006 10:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Er bestaat meer dan Fok! en MSN in het leven
Als die buiten de regio wonen moet je er naartoe met openbaar vervoer en dat kost geld. Dan is contact onderhouden via internet de goedkoopste oplossing.quote:Op maandag 18 december 2006 10:14 schreef 5112 het volgende:
[..]
Om niet in een isolement te komen kan je ook gewoon bij je vrienden langsgaan. Verder kan je ook prima internetten, kranten en tv-gidsen lezen in de bibliotheek. Spaart je ook nog eens de kosten van een computer uit.
Maar met 1 schuldeiser verwacht ik niet dat dit een reeele optie is.quote:Op maandag 18 december 2006 12:14 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij zijn ze beter af in de schuldsanering, want dat betekent dat ze na drie jaar van alle ellende af zijn.
Ik denk niet dat de ABN-AMRO daar in gaat trappen. Zo heel erg kaal lijkt deze kip nl. niet.quote:Het overgrote deel van de nu openstaande schuld zal komen te vervallen. Dus heel gunstig voor hen, want als ze die schuld op de gangbare manier zouden afbetalen waren ze er geheid na 10 jaar nog niet vanaf. In die zin kan je het nog veel bonter maken dan hen: 'even'drie jaar sappelen en je bent er wel mooi vanaf. Met maar een fractie te hebben afbetaald, want van een kale kip...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |