Alexxxxx | dinsdag 19 december 2006 @ 21:20 |
Yeah, eindelijk een rijbewijs, en meteen door voor een auto. Uiteraard eerst voor een Niva gekeken, maar die zijn met mn huidige financiële positie onbetaalbaar, zowel in aanschaf als vaste lasten. Toen verder gekeken naar iets goedkopers. Dan zijn er een paar opties: - de gemakkelijke weg: koop een Starlet of een Alto. ---> Ik ben geen gemakkelijk mens, dus dit viel meteen al af. - een oostblokbarrel ---> In het oostblok zijn er een heleboel van, maar importeren wil ik niet meteen met mn eerste auto doen. - een Seat Marbella / Fiat Panda oid ---> ook leuk. Maar je ziet ze nog wel vaak. - iets zeldzaams ---> dat staat buiten kijf! - een Citroën ---> ja graag! Ben toch een beetje citrofiel. Op mn lijst van ooit te bezitten auto's staan meerdere Citroëns. (2cv, snoek, HY, C15 en BX) Dan ben je eens aan het ori:enteren op marktplaats... En zie je dat net een paar uur iemand die een paar dorpjes verderop woont door omstandigheden een Visa te koop heeft! De ideale combinatie tussen een 2cv en een c15 ![]() ![]() Dus nu is de overeenkomst gesloten, en ben ik eigenaar (vrijdag over een week ook op papier en op de oprit) van een Citroën Visa S6 met de overbekende tweecilinder motor! ![]() ![]() quote:En zoals je ziet net probleemloos door de APK ![]() In dit topic houd ik jullie op de hoogte van wat er gebeurt aan deze mooie jongedame van net 18 jaar oud. (barely legal) ![]() Even een totaalplaatje, een verkoopfoto nog van de overvorige eigenaar, in Nijmegen. hier staan wat detailfoto's van plekken die wat aandacht verdienen... En van plekken die berucht zijn bij de Visa, maar nog erg goed zijn! En: Geen foto = in goede staat! ![]() ![]() | |
Sjechov | dinsdag 19 december 2006 @ 21:31 |
Euh, wat versta jij onder voor dit bedrag in goede staat? | |
Alexxxxx | dinsdag 19 december 2006 @ 21:34 |
quote:Dat ie nog wel een paar jaar meekan. | |
existenz | dinsdag 19 december 2006 @ 21:34 |
quote:¤50 en de wielen vallen er nog niet onderuit. | |
Tha_Flash | dinsdag 19 december 2006 @ 21:37 |
Gefeliciteerd dan maar ??? ![]() | |
One_conundrum | dinsdag 19 december 2006 @ 21:38 |
![]() Ik dacht gelijk aan zo'n schoonheid | |
Sjechov | dinsdag 19 december 2006 @ 21:40 |
quote:Zoiets dacht ik eerlijk gezegd ook inderdaad ![]() ![]() Maar zeker succes ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 19 december 2006 @ 21:41 |
Een jaar APK is tenminste een solide basis ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 19 december 2006 @ 21:42 |
Nee, geen Chrono ![]() ![]() ![]() En hij was geen 50 euro maar 500 ![]() | |
eer-ik | dinsdag 19 december 2006 @ 21:49 |
quote:De motor is vergelijkbaar met die van mij, en ik kan 130 (wind mee) 110 wind tegen/heuvelopwaarts ![]() oeh, hij's wel een stukje goedkoper dan m'n 2cv ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 19 december 2006 @ 21:50 |
quote:Met het dak OPEN haal je wel 150. Als het maar hard genoeg waait. ![]() | |
j0rrit | dinsdag 19 december 2006 @ 21:51 |
quote:Had dan een fatsoenlijke fiets gekocht. ![]() | |
eer-ik | dinsdag 19 december 2006 @ 21:51 |
quote:Misschien als ik een spinnaker op m'n eend zet, gaat ie nog harder ![]() | |
eer-ik | dinsdag 19 december 2006 @ 21:52 |
quote:Een fiets heeft geen dak, geen motor, en geen fatsoenlijke stoelen ![]() Prima karretje dit hoor... | |
lipje | dinsdag 19 december 2006 @ 21:54 |
quote:Dan komt ie met een spartamet thuis ![]() ![]() | |
pvdplanet | dinsdag 19 december 2006 @ 22:21 |
Noeste ragbak! 8) | |
#ANONIEM | dinsdag 19 december 2006 @ 22:47 |
Puike kar! ![]() tvp enzo ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 december 2006 @ 23:24 |
Ik vind het op je foto's wel meevallen met de roest.Alleen die achterdeur rot wat en volgens mij kunnen de deurscharnieren wel een lik vet gebruiken.Zet het ding eens in de was,dan oogt het nog weer anders. Enneh,wat een klein blokje;ik zie alleen een dynamo en carburateur,zitten er eik wel cilinders in? ![]() | |
thaduck | dinsdag 19 december 2006 @ 23:29 |
Ik kan me nog eens een Visa diesel op grijs kenteken herinneren. DAT is goedkoop rijden ![]() Goede keus! Citroën is een prachtig merk! Ben zelf meer gecharmeerd van bv CX/BX/XM ivm de vering (jaren BX gereden). Mijn pa had vroeger CX'en en nu een XM. Heerlijk! Slagschip op wielen ![]() Suc6 ermee!! ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 19 december 2006 @ 23:37 |
Wel avontuurlijk zo'n auto ![]() Mogen we proberen of ik mijn record van de middelbare met 21 man in een Visa nog kan evenaren? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 december 2006 @ 23:42 |
quote:21 man in een visa???? Dude ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 19 december 2006 @ 23:43 |
quote:Dat was proppen, niet tijdens het rijden he ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 19 december 2006 @ 23:47 |
De voordeur hangt scheef als ie open is ja, aandachtspuntje. En rotte ondrkanten van de achterdeuren. Zul je dneken, allen de bijrijdersdeur is OK. Maar daar kan het raam dus niet meer zo goed open heb ik begrepen ![]() Maar als ik ooit 4 goede Visa deuren tegenkom, dan weet ik het wel! En dan maakt de kleur me niet eens zo veel uit, two tone auto met alle deuren (incl motorkap en achterklep) in een andere kleur als de rest van de auto vind ik gaaf! ![]() Jaamer dat het de C15 en Oltcit (Axel) zijn die nog tot voor kort werden gebouwd... verse voordeuren zal het pprobleem neit zijn.. maar nieuwe achterdeuren? Oh, als iemand werkplaatshandboeken van de Visa weet houd ik me uiteraard aanbevolen ![]() ![]() | |
patje74 | woensdag 20 december 2006 @ 00:19 |
Ik weet misschien wel een adresje voor achterdeuren, zit alleen in België (Mechelen). Ik zal het adres wel even voor je opsnorren van de week. Verder kan je v.w.b. werkplaatshandboeken motorisch gezien redelijk uit de voeten met een 2CV-boek. Ik heb wel wat PDF-jes daarvan. | |
Alexxxxx | woensdag 20 december 2006 @ 00:28 |
Ik wil verzamletechnisch gezien ook echte papieren ewerkplaatshandboeken van de auto's die ik bezit. Alhoewel een PDFje ook erg top is, want er moet ook echt gewerkt worden natuurlijk ![]() | |
Erasmo | woensdag 20 december 2006 @ 00:34 |
Jij wilt ook een Niva ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 december 2006 @ 00:51 |
Klopt, ik wil OOK een Niva ![]() ![]() Hier een voorbeeld van een Visa met afwijkende kleuren voor de scharnierende delen ![]() | |
patje74 | woensdag 20 december 2006 @ 01:06 |
quote:Precies, ik ben momenteel de hele Haynes (Citroën GS) aan het scannen. In mijn werkplaats staat een PC die ik zo naast de wagen kan zetten waar ik op dat moment mee bezig ben. (ook handig als MP3 speler trouwens) En ik heb liever een vet toetsenbord dan een vies boek. | |
Maikalo | woensdag 20 december 2006 @ 09:33 |
Visa ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Metro2005 | woensdag 20 december 2006 @ 14:03 |
Gaaf bakkie zo'n visa , ik vind deze er nog best goed uitzien voor zijn leeftijd ![]() succes ermee ![]() | |
HansU | woensdag 20 december 2006 @ 14:17 |
Leuk hoor een Visa, hadden mijn ouders vroeger ook. Hij ging 130 max. Belangrijkste aandachtspuntje lijkt me wel de rottende portieren. Niet dat die roest doorvreet richting scharnieren en ze er opeens afvallen ofzo. Maar veel plezier er mee iig ![]() Al vraag ik me wel af of er op de schroot geen betere exemplaren voor minder geld te vinden zijn. | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 20 december 2006 @ 15:08 |
quote:Hmmmm.... de mijne is ook uit 1988: ![]() Veel plezier, succes en veiligheid toegewenst TS! | |
Sjaeck | woensdag 20 december 2006 @ 15:43 |
Superwagentje! Staat ook op mijn lijstje van eventuele eerste autootjes. Het kleurtje past er ook perfect bij, hoewel het idee van andere kleur deuren me minder aanstaat. Wat is je bedoeling, het ding zo lang mogelijk rijdend houden voor zo min mogelijk geld, of het ding fatsoenlijk opknappen en er een klassieker van de (nabije) toekomst van maken? | |
Alexxxxx | woensdag 20 december 2006 @ 16:30 |
quote:Wat dacht je van een mooie klassieker voor dagelijks gebruik die ik mooi opknap voor zo weinig mogelijk geld? | |
Sjaeck | woensdag 20 december 2006 @ 17:43 |
Hmja, ik vroeg impliciet of hij op de sloop eindigt als je er mee klaar bent, of dat de bedoeling is dat hij bewaard blijft voor het nageslacht. Ik hoop namelijk op het laatste. Gefeliciteerd trouwens, en veel plezier ermee (en wees er voorzichtig mee ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 december 2006 @ 17:49 |
Geen haar op mn hoofd die er aan moet denken dat ze ooit naar Corus gaat..... | |
Klonk | woensdag 20 december 2006 @ 17:52 |
Oeh, deze ga ik volgen | |
Sjaeck | woensdag 20 december 2006 @ 18:23 |
quote:Ohja sorry, ik bedoel natuurlijk "zij". Maar goed om te weten. Wellicht dat ik interesse heb als je haar over een tijdje gaat vervangen door een Niva.. | |
existenz | woensdag 20 december 2006 @ 18:25 |
Alexxxx, Ik heb nog steeds het idee bij dat soort auto's dat als onze hond er tegen aan pist, alles uit elkaar dondert. | |
Alexxxxx | woensdag 20 december 2006 @ 18:59 |
quote:Je bent de tweede al.... En ik heb haar nog niet eens ![]() quote:existenz, Ik heb nog steeds het idee dat als ik over je hond heen rijd, dat ie dan uit elkaar dondert. | |
existenz | woensdag 20 december 2006 @ 19:05 |
quote:Jij wint ![]() | |
Geqxon | woensdag 20 december 2006 @ 19:14 |
Gefeliciteerd! Mogen jullie twee nog vele gezellige avonden hebben ![]() | |
patje74 | woensdag 20 december 2006 @ 20:12 |
quote:Dat klopt ook. Dit soort wagens zijn dan ook wagens voor echter bikkels, lef-gosers, die-hards! Maar niet aan beginnen existenz! ![]() | |
Maikalo | woensdag 20 december 2006 @ 21:05 |
Ga je er zo'n plastic bak van maken? ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 december 2006 @ 21:07 |
Nee, ik laat het plastic over aan de golfjes, kadettjes en CRXen ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 december 2006 @ 23:06 |
quote: ![]() Zouden die lui wel eens van vlakschuren gehoord hebben? | |
blasterxp | donderdag 21 december 2006 @ 00:37 |
Hey Alex, ik heb ook een jaar een Visa gehad! Ik had de 11E , of RE uitvoering... Mijn eerste auto .. Sniff .. ik mis hem nog steeds! Ik heb er best veel aan geklust, maar motorisch was er helemaal niets mis mee! De grootste boosdoener voor de auto was de roest ... Motorklep, achterspatborden, en de deuren .. (allemaal!).. Welk dashboard heb je? Met die vage rechtopstaande cylinder? Of een 'relatief' normaal dashboard? Zorg even dat de lampjes weer werken (midden console) dat ziet er erg mooi uit! De stoelen zitten héérlijk! Ik ben er mee naar Denemarken gereden, en 0,0 last van mijn rug gehad. Absoluut een succes! Die van mij was zuinig en lief ![]() ![]() Als de deur niet meer goed sluit, hangt hij wat te laag. Je kunt het schanier een beetje stellen... Ik moest die van mij om de twee maand even een paar mm omhoog trekken (na een tijdje krijg je er handigheid in!). De achterramen zou ik niet te vaak open doen ![]() ![]() Ik zou hier even rond vragen voor onderdelen : http://www.citroenvisaclub.nl/ Zijn vriendelijke mensen, en ik zou zeker lid worden! Ik wens je veel plezier in deze auto, en weet dat de basis goed is! De 2 cilinder geeft een mooi geluid, hi verwacht alleen weinig snelheid van het beestje... Ik had de 1100cc 4 cilinder, die haalde 145 km/h! Das eng ![]() Oja, als je ruitenwisser versleten is... Probeer geen nieuwe ruitenwisser voor het type Visa te vinden, gaat je niet lukken ![]() In ieder geval succes ermee! Visa's zijn lief! | |
Alexxxxx | donderdag 21 december 2006 @ 16:50 |
Ik heb een met het Peugeot dashboard, geen satteliet dus. En alle lampjes op de middenconsole doen het! ![]() Lidmaatschap van de Visa club zit bij de auto. En snelheid? Ach, ik zit toch al graag tussen de vrachtwagens, en daar zla het op de snelweg ook wel op neerkomen.... | |
mdeen | donderdag 21 december 2006 @ 17:53 |
Visa ![]() We hadden zitten sleutelen aan de Hondekop 766. Vroeger, helemaal in het begin, toen hij net uit dienst was. Vanuit Onnen moest er een aanhanger met onderdelen naar Meppel(?)/Hoogeveen(?), en dat ging met een Visa. Visa vol met 4 of 5 personen, aanhanger (met huif) erachter en toen de autoweg op. Man man man dat was feest. 3e versnelling, gasgeven, dikke bak toeren en na veel persen en wurgen tegen de 80 km/h. Overschakelen naar de 4e versnelling, dat hield die Visa niet, dus de snelheid daalde weer. Bij 60 weer terug naar de 3... Wieieieieieieieie... naar de 80 en in de 4. Weer terug naar de 60 km/h. En zo ging dat maar door. En het was donker en lichtelijk mistig. Nee, ik voelde me alleen veilig omdat er een dikke aanhanger met zware motoronderdelen achter hing. Als we politie waren tegengekomen waren we nat geweest. Ik weet zeker dat die aanhanger zwaar overladen was (een tractiemotor weegt al veel, twee is nog erger). Visa's zijn geweldige wagens ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 21 december 2006 @ 20:07 |
Vandaag heb ik mijn rijbewijs van het gemeentehuis gehaald. Ze is nu ook verzekerd, zonet online geregeld. Meteen ook maar lid geworden van de ANWB (Wegenwacht Nederlandservice). Je weet nooit wat er gebeurt onderweg. | |
HPoi | donderdag 21 december 2006 @ 21:46 |
Frans comfort!! | |
RealZeus | vrijdag 22 december 2006 @ 14:21 |
* schop! Hé PT-Alexxx, heb je hem al opgehaald??? | |
Alexxxxx | vrijdag 22 december 2006 @ 15:59 |
nee, volgende week he ![]() | |
Alexxxxx | zondag 24 december 2006 @ 18:36 |
Gister wat spulletjes gekocht voor in de Visa..... | |
Metro2005 | zondag 24 december 2006 @ 19:44 |
quote:Ik zie geen startkabels, deken, thermoskan, gereedschapskist en andere dingen die je nodig hebt als ie ermee stopt ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 24 december 2006 @ 19:46 |
Waar is die schep voor? Om alle onderdelen die eraf vallen weer achterin te scheppen? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 24 december 2006 @ 19:50 |
quote:Dan moet je een bril kopen. | |
Alexxxxx | zondag 24 december 2006 @ 19:50 |
quote:Dat is een opklapbare sneeuwschep. Op zich niet nodig, maar die zat in het winterpretpakket wat ik heb gekocht. En we hadden voor thuis nog geen sneeuwschep, dus dat was gewoon mooi meegenomen. | |
Metro2005 | zondag 24 december 2006 @ 20:11 |
quote: ![]() altijd handig die dingen ![]() ![]() | |
patje74 | zondag 24 december 2006 @ 23:20 |
Je PSU voor de beginnende Citroen-rijder is trouwens niet compleet zonder tie-wraps en tape. Vraag niet waarvoor je ze nodig zult hebben, maar geloof mij dat je er om zit te springen als je eens langs de kant staat! ![]() | |
Alexxxxx | zondag 24 december 2006 @ 23:21 |
rolletje duct tape en veiligheidsvest had ik al, dus staan niet op de foto. tie wraps zet ik op het lijstje ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 24 december 2006 @ 23:22 |
quote:Dat is niet alleen bij Citroën's zo ![]() | |
patje74 | maandag 25 december 2006 @ 00:32 |
Oh ja, een hand vol met m7 boutjes is ook wel een wellkome aanvulling. Je komt deze boutjes van een onmogelijke maat overal tegen in je troentje. (2cv heeft wel een adresje geloof ik!) | |
Opa_vertelt | maandag 25 december 2006 @ 00:50 |
Gefeliciteerd Alexxxxx, dat je maar véél onbezorgde kilometers mag maken. ![]() Maar dan wel zsm met een Niva ofzo, want die visa lijkt me niet echt veilig.. ![]() Visa reclamefilmpje [ Bericht 22% gewijzigd door Opa_vertelt op 25-12-2006 00:56:07 (filmpje!) ] | |
allsystemshalt | maandag 25 december 2006 @ 10:13 |
Veel plezier met je Citroen Alexxxxxx ![]() Ik bewonder je keuze ![]() 100 keer meer stijl dan een golf oid ![]() Limousine is een Frans woord * ![]() * Ok eigenlijk is dat gebruikt in een renault reclame maar you get the point ![]() | |
Lord_Vetinari | maandag 25 december 2006 @ 10:21 |
Ik mis setje lampjes en zekeringen op die foto... | |
HPoi | maandag 25 december 2006 @ 11:53 |
quote:Gele lampen! ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 25 december 2006 @ 20:27 |
Hoe zo citroen vroeger ver z'n tijd voor uit! ![]() Ach hij lijkt wel wat op een mooie oostblokker. Gaaf karretje!!! Hij ziet er mooi onverknoeid uit ![]() Ik mis trouwens plakband bij de uitrustingset. Lekke kop, plakbande er over. Deur er af, plakbandje er over. Ideaal! ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 20:31 |
Duct tape staat niet op de foto omdat ik die al had. Geen nieuwe aanschaf dus. Lampen en zekeringen moeten nog komen, geel inderdaad ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 25 december 2006 @ 20:31 |
http://autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=28&cache=no Is dit hem? 29,9s naar de honderd. Dan maakt ie dus gehakt van een 2cv ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 20:34 |
quote:Ja, dat is m. Ik heb er een uit eind oktober 1988, dus veel nieuwer zul je ze niet tegen komen ![]() De stickers voor op de kentekenplaat liggen al klaar ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 25 december 2006 @ 20:36 |
Haha ![]() Volgens mij is het wel illegaal ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 20:37 |
Klopt, volstrekt illegaal volgens de nederlandse wet, maar niet volgens de Europese wet. De uitgever van die stickers wil daarom aangeklaagd worden, en dan tot het Europees gerechtshof uitvechten. | |
fathank | maandag 25 december 2006 @ 21:23 |
Wat is FRL? | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 21:25 |
quote:Fryslân | |
BaraCuda | maandag 25 december 2006 @ 21:25 |
quote:Friesland ![]() | |
Opa_vertelt | maandag 25 december 2006 @ 21:27 |
quote:1. FRL FRL - noun - a contraction of "for real". Subject A: "Isn't soulseek the greatest thing on Earth?" Subject B: "FRL" Bron: urbandictionary.com Al denk ik zelf dat het in dit geval voor "Friesland" staat. ![]() | |
Opa_vertelt | maandag 25 december 2006 @ 21:28 |
hey hey, niet allemaal tegelijk! ![]() | |
RealZeus | maandag 25 december 2006 @ 21:32 |
quote:Fryslan. | |
fathank | maandag 25 december 2006 @ 21:32 |
Ah duidelijk. Die Friezen ook altijd ![]() | |
Turquaz52 | maandag 25 december 2006 @ 21:53 |
quote:Dus jij vind een auto die met moeite naar de 80 rijd in de 3 en geen kracht heeft op de 4e versnelling weer niet meer op gang kan komen geweldig? ![]() ![]() ![]() En tegen Alexxxxxx, tja smaken verschillen.. maar toch wil ik je topic volgen ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 21:55 |
Turquaz, dat jij het een kutbak vind is een van de groote complimenten die ik kan krijgen, dank je! | |
Turquaz52 | maandag 25 december 2006 @ 21:57 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 22:03 |
quote:Nee. | |
Turquaz52 | maandag 25 december 2006 @ 22:12 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 22:15 |
Als ik een Civic uit 93 zou willen, ging ik maar eens voor de trein liggen ![]() | |
eer-ik | maandag 25 december 2006 @ 22:15 |
quote:Turquaz, ik begrijp echt niet waarom je altijd loopt te kankeren over Leg me dat nou eens uit. In meerdere topics vertel je dat het maar kutauto's zijn etc, vraag je waarom je zoiets zou kopen enzo... Dat heeft toch geen enkele zin? Die auto is al gekocht, en met een verdomd goeie reden. Laat iedereen nou eens z'n gang gaan. Je maakt er echt niemand blij mee als je zegt dat het een kutbak is, en ik denk dat je jezelf er ook niet blij mee maakt. Als dat wel het geval is, vind ik het vrij zielig. Ik heb er lang geen aandacht aan geschonken, ik heb je zelfs nog een keer een rede gegeven waarom ik wél zo'n auto rijd. Nu begin ik het toch wel een beetje irritant te vinden. | |
Opa_vertelt | maandag 25 december 2006 @ 23:29 |
quote: ![]() | |
Opa_vertelt | maandag 25 december 2006 @ 23:37 |
quote:Turquaz, waar rij je zelf in? | |
Alexxxxx | maandag 25 december 2006 @ 23:55 |
quote:In de gare grijze Nissan stationwagon van zn vader ![]() | |
Anne | dinsdag 26 december 2006 @ 00:02 |
quote:Nee joh, een toffe sportauto van zijn vader. | |
Anne | dinsdag 26 december 2006 @ 00:03 |
tpv ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 00:05 |
quote:In de toffe vader zijn prul bedoel je? | |
Anne | dinsdag 26 december 2006 @ 00:06 |
Nee, doe maar: Tof! Een Citroën Visa Project ![]() | |
mien-moeke | dinsdag 26 december 2006 @ 00:09 |
Toch vraag ik me af of zo'n apparaat wel enigzins comfortabel rijdt. ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 00:11 |
quote:Ik hoop het wel, staan al ritjes naar Den Haag, Eindhoven, Roermond en München geplanned ![]() | |
Opa_vertelt | dinsdag 26 december 2006 @ 00:16 |
quote:Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha! ![]() | |
Opa_vertelt | dinsdag 26 december 2006 @ 00:28 |
quote:Autobahn! ![]() Opa ![]() Vorige week nog met zijn 4-en naar Stuttbart gereden. Met 220km/h achter een vel satis. ("schattenfahren") ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 00:30 |
Als ik met 220 km/h achter een Vel Satis rijd, zal dat denk ik aan een sleepkabel zijn ![]() | |
existenz | dinsdag 26 december 2006 @ 00:32 |
quote:Nog nieuwe auto onderdelen gehad van de kerstman? ![]() | |
patje74 | dinsdag 26 december 2006 @ 01:27 |
quote:Een Honda?! Stel je voor dat je daar in gezien wordt... ![]() Nee Alex, jij hebt tenminsten een auto die ook het koesteren waard is als hij ecomomisch afgeschreven is. (dat is een 13 jaar oude Honda toch al?) Stijl en comfort, en laat die snelheid dan maar over aan de snelle jongens die zich willen onderscheiden door middel van "exclusief" tupperware! ![]() | |
eer-ik | dinsdag 26 december 2006 @ 03:11 |
quote: Heeft iemand die reactie van turquaz52 verwijderd? of staat het in een ander topic? edit: ![]() Anders lees ik eerst even goed.... [ Bericht 8% gewijzigd door eer-ik op 26-12-2006 03:16:57 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 03:16 |
quote:Op de vorige pagina, grapjas ![]() | |
eer-ik | dinsdag 26 december 2006 @ 03:17 |
quote:Ja, sorry, zie de edit van m'n vorige post ![]() | |
2cv | dinsdag 26 december 2006 @ 03:26 |
quote:Help, heeft iemand een pot verf voor me om mijn hoofd weer in een normale kleur te krijgen ? Hij is blauw geworden na deze opmerking ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alex, geweldige bak gewoon. Ik was in het begin wat terughoudend omdat ik weet dat je niet zo supertechnisch bent, maar aan de foto's te zien is de Visa beter dan ik had gedacht. Deze wagen is veel leuker dan zo'n kuddedier-auto zoals een opel, golf of honda uit '93. Ohja, jouw Visa is zekerweten sneller dan mijn Eend als die af is. Toch lijkt het me wel grappig eens een wedstrijdje te doen ... | |
eer-ik | dinsdag 26 december 2006 @ 03:29 |
quote:Dan waarschijnlijk ook sneller dan mijn eend ![]() Keertje circuit-dagje houden met onze wagens? ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 26 december 2006 @ 03:51 |
Ja, gaaf ! Tweecylindermeeting ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 13:13 |
Nou, dat word naar de N:urburgring ![]() | |
lipje | dinsdag 26 december 2006 @ 13:43 |
quote:je vergeet Delft en Nürnburg ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 13:50 |
quote:daar staat de datum nog niet van vast.. | |
lipje | dinsdag 26 december 2006 @ 14:02 |
binnenkort ![]() Heb je al een ritje gepland op zaterdag? | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 15:07 |
zaterdag wil ik m schoonmaken en dergelijke ![]() | |
2cv | dinsdag 26 december 2006 @ 19:38 |
quote:Wil je mij dan slepen ? Dan ga ik wat harder ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 december 2006 @ 19:44 |
quote:Ik heb in ieder geval een sleepkabel, maar trek ik je voorkant dan niet van de auto af? | |
2cv | dinsdag 26 december 2006 @ 20:45 |
Ik heb ook een sleepkabel en ik vraag me af of jij de achterkant niet van je wagen trekt als je mij sleept. (komt een chassis onder m'n Eend dat ietsje (kuch) sterker is dan het orgineel) | |
patje74 | dinsdag 26 december 2006 @ 21:35 |
Ach, zelfs toen je die wokkel nog onder je eend had was hij sterk genoeg om te slepen. ![]() | |
2cv | dinsdag 26 december 2006 @ 21:55 |
Das ook weer waar ! Misschien moet ik dan maar eens op de rem gaan staan als Alex me sleept met z'n Visa, lijkt me wel grappig om te zien hoe de achterkant van z'n wagen er af gerukt wordt ![]() | |
allsystemshalt | dinsdag 26 december 2006 @ 22:18 |
quote:Donkervoort zeg maar dag tegen je baanrecord ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 27 december 2006 @ 02:03 |
Hey! ![]() http://forum.crxclubholland.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=1584 | |
2cv | woensdag 27 december 2006 @ 02:04 |
Waarom denk je dat hij daar niet post ![]() Het zal wel zo'n bekrompen rotforum zijn waar je alleen plaatjes kan kijken als je geregistreerd bent. | |
Opa_vertelt | woensdag 27 december 2006 @ 02:17 |
quote:Wow, over bekrompen gesproken.. Ik doelde er eigenlijk meer op dat Alexxxx echt letterlijk voertuiggek is ![]() | |
2cv | woensdag 27 december 2006 @ 02:17 |
Oh sorry ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 27 december 2006 @ 02:23 |
quote:no probs ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2006 @ 02:23 |
quote:2 cilinders in een auto . ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 27 december 2006 @ 02:37 |
quote:Mn account is nog steeds niet geactiveerd, de bokkenlullen. Aangemeld om te spammen voor de foto's die ik van hun rondrit bij de elfstedentocht had gemaakt. Toen mn account maar niet werd geactiveerd heeft ijsmeis dat spamwerk voor me gedaan. Waarvoor dank. | |
Alexxxxx | woensdag 27 december 2006 @ 02:38 |
quote:Ja, die zie ik ook vaak in golfjes! ![]() ![]() Een scheve een petje op, en een met blond haar , die vooral in de make up spuiegel kijkt ![]() | |
Go0s | woensdag 27 december 2006 @ 20:22 |
Leuke auto alexxx ![]() Ben zelf niet zo van de franse auto's, maargoed niet iedereen is ook voor een VW ![]() Trouwens een auto uit 1988 is niet zo oud hoor, mijn jongste (daily) auto is uit 1987; Passat 1600cc ![]() ![]() Veel succes met je Visa. Misschien is het een leuk idee op je auto in een vette kleur te rollen als je je deuren hebt vervangen! Ga ik zelf in het voorjaar met m'n Jetta ook doen ![]() | |
Jalu | donderdag 28 december 2006 @ 23:21 |
quote:Leuk wagentje. ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 december 2006 @ 19:02 |
Vandaag fietste ik vanuit mijn werk naar huis, toen ik ineens een heel gaaf autootje zag! Dat was Dennis met de Visa, die ook net uit zijn zijn werk kwam. Dus meteen maar de overschrijving en dergelijke gedaan ![]() ![]() En inderdaad is het een van de allerlaatsten. Ze is gebouwd in oktober 1988.... En de productie is gestopt in....Oktober 1988! | |
2cv | vrijdag 29 december 2006 @ 21:30 |
Huh ? Het is toch een tweepitter ? Ik meende dat die alleen in het begin geproduceerd werden ? | |
Alexxxxx | vrijdag 29 december 2006 @ 21:36 |
gelukkig niet ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 29 december 2006 @ 21:38 |
Nieuwe dan de mijne in ieder geval ![]() Howel ... Hebben we het dan over de officiele registratie, de werkelijke (gemiddelde) leeftijd van de onderdelen, of de leeftijd van de motor zelf ? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 december 2006 @ 21:40 |
de datum die de RDW opgeeft. Ik moet me nog verder in de geschiedenis van mijn specifieke Visa verdiepen ![]() | |
2cv | vrijdag 29 december 2006 @ 21:46 |
Ik neem aan dat ik wel eens een samenvattinkje hoor ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 december 2006 @ 21:47 |
Dat is een correcte aanname. Aangezien jij 3 van de 4 Visa draadjes die ik op de verschillende for aheb lopen op de voet volgt ![]() | |
2cv | vrijdag 29 december 2006 @ 22:02 |
3 van de 4 maar ? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 december 2006 @ 22:05 |
quote:http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?t=436&highlight= | |
Lord_Vetinari | vrijdag 29 december 2006 @ 22:09 |
quote:Nee, ze is op kenteken gezet in oktober 88. Bouwdatum moet je even bij Citroen navragen ![]() | |
2cv | vrijdag 29 december 2006 @ 22:09 |
Kmis nix meer ![]() | |
2cv | vrijdag 29 december 2006 @ 22:18 |
quote:Nee man, gewoon ORGA nummer opzoeken onder de motorkap ! | |
yup | zaterdag 30 december 2006 @ 01:08 |
Zo een ding heeft toch gewoon Citroen 2CV blokje? ZIjn de onderdelen vindbaar? En hoe duur zijn de onderdelen? | |
2cv | zaterdag 30 december 2006 @ 02:10 |
Soort 2cv blokje. De sterkste 2cv had (orgineel) een 602cc motor met mechanische ontsteking met centrifugaalvervroeging. De Visa heeft een 650cc motor met een electronische (voor deze tijd ouderwetse) ontsteking. | |
PNG | zaterdag 30 december 2006 @ 03:12 |
Waarom het een project heet is me wonder eigenlijk, en ksnap eigenlijk niet waarom je dan geen BX hebt gekocht. AX zuigt, Visa stiekem idem, eend leuk, en BX idem, magoed, ik ben beetje raar...... | |
PNG | zaterdag 30 december 2006 @ 03:19 |
Geloof stiekem niet dat je dit nu 2 jaar gaat rijden, en voor 500 euro vind ik het nog best veel, koop je ook een 1.4 BX voor in redelijke staat als je ff zoekt. | |
PNG | zaterdag 30 december 2006 @ 03:29 |
Verder heel veel lol, plezier, geluk en fun gewenst met je eerste auto !!!! | |
patje74 | zaterdag 30 december 2006 @ 09:59 |
@PNG De keuze van een Visa kan ik mij heel goed voorstellen. Mede door het lage aantal wat er nog van rond rijd, zijn bijzondere karakter en het feit dat er een luchtgekoelde boxer in zit is het een bijzondere wagen te noemen. En in bijzondere wagens heb je als liefhebber gewoon meer lol! Daarnaast is 500,- niet veel geld voor deze Visa. Dat je daar een BX voor kan kopen, weet ik. Maar vergeet niet dat daar doorgaans veel werk aan zit als je hem goed wilt hebben. (en dat gaat verder dan alleen de APK-eis, denk dus ook aan de adals o.a.) Maar waarom zuigt een Visa stiekem eigelijk? | |
Alexxxxx | zaterdag 30 december 2006 @ 12:07 |
quote:Juist ![]() quote:Project omdat ik haar op wil knappen. ![]() ![]() quote:Klopt, BX stond ook op de lijst, maar die is duurder in de vaste lasten. En je ziet ze nnog te vaak. Pllus de leek ziet het verschil niet tussen een BX type 1 en een type 2 of 3, dus heeft niet eens in de gaten dat er iets ouds en tofs langsrijdt ![]() quote:Dank je! Je zult haar 28 januari wel zien! Hoef je ons dus ook niet van het station te halen ![]() | |
Alcyone | zaterdag 30 december 2006 @ 13:20 |
quote:Wat is er leuk aan een japanse auto? Dit heeft tenminste karakter, hele hoge funfactor. Speed and reliability aren't everything. | |
Alcyone | zaterdag 30 december 2006 @ 13:26 |
quote:Ik heb eens in een Visa meegereden en het is formidabel, zo lekker. Wil graag eens zelf achter het stuur. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 30 december 2006 @ 13:28 |
quote:Mijn ex-schoonvader had een Visa. Rijden prima, hoor. | |
Alexxxxx | zaterdag 30 december 2006 @ 13:31 |
De eerste puntje achter de rug, tankdop zit weer waar hij hoort. En nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan, anders raak ik die onderweg kwijt ![]() En ze rijdt prima! Vooral bij 80 is het heerlijk! En het motorgeluid is ook OK, ik hoef voorlopig nog geen radio ![]() | |
junkiexp | zaterdag 30 december 2006 @ 13:33 |
Hey,jou ken ik van het Audi forum waar ik lid van ben ![]() Leuk project ![]() | |
lipje | zaterdag 30 december 2006 @ 14:01 |
krijgt ie toch vriendjes van een forum ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 30 december 2006 @ 17:13 |
Ja, maar op het audi forum hebben de meesten een hekel aan Visa's en kentekens dus daar kom ik niet meer ![]() | |
eer-ik | zaterdag 30 december 2006 @ 17:13 |
quote:Bij mij zit er wel een radio in, maar die moet vrij hard voordat je goed kan horen ![]() Vooral als je boven de 80 rijdt ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 30 december 2006 @ 17:14 |
het kabaal valt mee. Ik had zojuits met tegenwind wel moeite de 80 te halen btw..... Met wind in de rug ging alles een stuk makkelijker. | |
eer-ik | zaterdag 30 december 2006 @ 17:16 |
80 halen kan nog wel eens een struikelblok zijn idd ![]() Heb ik ook wel eens last van. Moet je nagaan 120 op de snelweg ![]() Menig keer dat me dat niet gelukt is. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 30 december 2006 @ 17:19 |
Mn max op de snelweg was 105, met wind in de rug, maar ik hoefde maar 3 kilometer op de snelweg, dus dat verbeter ik nog wel. | |
eer-ik | zaterdag 30 december 2006 @ 17:24 |
mijn top is 131 op de snelweg. Op mijn teller. Die maar 1 km/u afwijkt van de snelheid die de GPS weergeeft btw ![]() | |
junkiexp | zaterdag 30 december 2006 @ 20:39 |
quote:Haha,vooral aan kentekens ja ![]() | |
patje74 | zaterdag 30 december 2006 @ 21:27 |
quote:Hmmm, 130 in mijn eend is op de GPS 114... | |
Alexxxxx | zondag 31 december 2006 @ 16:00 |
Gister de eerste echte rit gemaakt, even op en neer naar Lauwersoog. Op 80 kilometer wegen is het heerlijk rijden. Starten en parkeren is nog erg wennen voor me. Voor het eerst getankt, hopen dat ze een beetje zuinig is. En natuurijk wat foto's gemaakt in de haven van Lauwersoog. | |
Geqxon | zondag 31 december 2006 @ 16:16 |
Je gaat nu vast heel boos worden, maar ik vind hem echt cute ![]() | |
vannelle | zondag 31 december 2006 @ 16:44 |
Heb je ook wat interieurfoto's? | |
Alexxxxx | zondag 31 december 2006 @ 16:46 |
quote:Nee nog niet. Eerst uitmesten. | |
vannelle | zondag 31 december 2006 @ 16:51 |
Oké. Dacht dat je dat allang gedaan zou hebben als de autoliefhebber die je bent. ![]() | |
2cv | zondag 31 december 2006 @ 16:51 |
Moet je iegen vuil er uit of dat van de vorige eigenaar ? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 31 december 2006 @ 16:52 |
Rijden is leuker dan stofzuigen ![]() | |
Alexxxxx | zondag 31 december 2006 @ 16:53 |
quote:Ze is wel redelijk schoon hoor. Ik wil alleen de puntjes op de i nog zetten ![]() | |
BoJo | maandag 1 januari 2007 @ 12:21 |
Gaaf Alexxx, wanneer kom je buurten in Amsterdam? ![]() Enne gaan we dit jaar daarmee de Ring over? ![]() | |
GlimVlinder | maandag 1 januari 2007 @ 12:27 |
quote:Cool! Zoeen vista heb ik ook nog eens gehad, precies deze kleur. Dacht eigenlijk dat de voorkant iets anders was, maar dat is misschien de herinnering. Veel plezier ermee! ![]() | |
Alexxxxx | maandag 1 januari 2007 @ 12:58 |
quote:Vrijdagmiddag of zaterdagoachtend rij ik via Amsterdam naar Den haag ![]() En ik weet niet of ik het wel aandruf haar de ring over te zeulen..... Maar de parking van de ring moet in ieder geval haalbaar zijn ![]() | |
Alexxxxx | maandag 1 januari 2007 @ 12:59 |
quote:Dit is de tweede neus, jij hebt een varkensneus gehad denk ik. Die was zo lelijk dat bijna niemand hem kocht. Na de facelift werd de Visa alsnog een succes. ![]() Foto van de visaclub (ja, ik ben lid) | |
Lord_Vetinari | maandag 1 januari 2007 @ 13:00 |
quote:Mijn ex-schoonvader had eerst een Visa1 en later een 2. Allebei met de beschuitbus naast het stuur. | |
Maikalo | maandag 1 januari 2007 @ 14:21 |
Ben echt benieuwd wat er met die visa gaat gebeuren ![]() | |
patje74 | maandag 1 januari 2007 @ 15:18 |
Zo'n varkensneusje zou trouwens absoluut mijn voorkeur hebben. Maar een 2e type is ook niet te versmaden! | |
GlimVlinder | maandag 1 januari 2007 @ 15:23 |
quote:jups die was het, en dan in jouw kleur, eendjesblauw ![]() | |
2cv | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:00 |
Visa rijdt heerlijk ! | |
HPoi | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:04 |
aha, ze rijdt dus erg goed. | |
Sanne | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:06 |
Sentimentele TVP. Ik heb twee keer een Visa gehad. ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:10 |
2cv heeft me vandaag geholpen met het slot van de achterklep. De Visa poseert hier dan ook gebroederlijk naast een stuk van zijn eend..... | |
Maikalo | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:15 |
quote:Hehe, gebroederlijk ![]() | |
eer-ik | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:17 |
![]() Ligt de carosserie in een keer op de stoep ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:18 |
En hier is de Visa op de achtergrond te zien. | |
Maikalo | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:22 |
quote:Was je van plan om nog iets met die eend te gaan doen ![]() | |
2cv | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:23 |
Alex niet, ik wel (die koets gaat weg naar iemand met geld, tijd en een lasapparaat ![]() | |
Maikalo | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:25 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:25 |
quote:Zou een mooie kattenren zijn! Of kippenhok ![]() | |
Geqxon | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:14 |
Je kunt er ook een negerhut van maken ![]() | |
2cv | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:15 |
quote:Zolang hij maar binnen staat dan, waar het droog en warm is. | |
Turquaz52 | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:28 |
quote:Of een boomhut voor de kinderen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:33 |
Of zo'n lullige Eend-aanhangwagen, alleen de Daf aanhangwagen is nog knulliger. | |
2cv | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:45 |
Van die Visa ? Als Alex dat doet, krijgt hij ruzie ! | |
hermandeperman | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:57 |
TVP | |
Opa_vertelt | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:07 |
quote:Alexxxxx, Ik heb absolute aanrader voor je; (heb ik ook altijd gebruikt, werkt echt perfect! Bumpers en zo worden écht weer als nieuw) ![]() Valma Plasticolor Valma Plasticolor is de kleurhersteller voor vale en verweerde bumpers. PIasticolor is een verfachtig product ter verfraaiing en bescherming van kunststof. Het geeft een zijde-glans is water, shampoo en benzine bestendig. Houdt maanden lang. Valma Plasticolor is eenvoudig aan te brengen en beschikbaar in twee kleuren, zwart en antraciet. Toepasbaar op alle soorten bumpers. Aanbrengen en klaar. Oppoetsen is niet nodig. Eigenschappen Met de handige sponsapplicator Valma Plasticolor dun en gelijkmatig aanbrengen op een schoon, droog en ontvet oppervlak. Valma Plasticolor niet voor de tweede maal opbrengen op een nog met droge ondergrond. Gemorst product direct met een vochtige doek verwijderen. Voor gebruik goed schudden. Vorstvrij bewaren, verwerken bij een temperatuur van 10 tot 30 graden celsius. De sponsapplicator na gebruik uitspoelen. | |
Alexxxxx | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:09 |
goede tip! | |
Opa_vertelt | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:11 |
quote:Is echt topspul, snap echt niet dat dat spul niet bekend is. Makkelijk aan te brengen, en blijft niet vet ofzo. Echt super. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:12 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:15 |
quote:Waar koop ik het? Bij de Halfords niet zien staan bijvoorbeeld ![]() | |
Opa_vertelt | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:27 |
Ik kocht het altijd bij de autostyle ![]() ik heb het ook weleens bij de (grotere) benzinepomp zien liggen... Ik heb helaas geen "vóór" foto, maar de mijne zagen er zo (qua kleur) uit voor behandeling: ![]() En zo ná behandeling met plasticolor: ![]() En ja, ze horen eigenlijk zo'n zwarte zijdeglans te hebben ![]() Die onderste was trouwens mijn bella ![]() | |
HPoi | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:29 |
Voor die bumpers gebruik ik een elektrische verfafbrander. | |
garnage-patrick | vrijdag 5 januari 2007 @ 20:18 |
of, je spuit ze in mat zwart op. iets meer werk, maar blijven langer zwart ![]() zelf ervaring~~ edit: deze moet wel werken. http://img412.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0081nd0.jpg mijne in antraciet gedaan trouwens. [ Bericht 21% gewijzigd door garnage-patrick op 05-01-2007 20:25:55 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 5 januari 2007 @ 20:23 |
het zijn alleen geen zwarte bumpers...... ze waren al grijs toen ze uit de fabriek kwamen ![]() | |
Opa_vertelt | vrijdag 5 januari 2007 @ 21:21 |
quote:Het is ook te koop in Grijze kleur. ![]() Daarom poste ik het ook ![]() "beschikbaar in twee kleuren, zwart en antraciet" | |
Opa_vertelt | vrijdag 5 januari 2007 @ 21:22 |
quote:Mooie 323 zeg ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 januari 2007 @ 21:55 |
quote:Ik reageerde dan ook niet op jou ![]() | |
Opa_vertelt | vrijdag 5 januari 2007 @ 23:32 |
quote:omni ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 januari 2007 @ 23:12 |
Op de Afsluitdijk, 5 januari. DTM-wisser ![]() Vaanholt, 7 januari. Zonet mail binnen dat de wijziging (heb samen met de Visa ook het lidmaatschap van de club overgenomen) bij de Visaclub rond is, en zodra de verzendkosten bekend zijn, hoor ik wat de pet en T-shrit me gaan kosten ![]() | |
eer-ik | zondag 7 januari 2007 @ 23:13 |
Op die 2e foto lijkt het net of je een klein vlaggetje bovenop je wagen hebt staan ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 januari 2007 @ 23:15 |
quote:Ik zou nooit en te nimmer een Nederlandse vlag op mn auto plakken. Maar ik ben gek op Frysk vlagvertoon ![]() | |
eer-ik | zondag 7 januari 2007 @ 23:27 |
quote:Weet ik ![]() Ik 'ken' je inmiddels ook al wat langer dan vandaag ![]() | |
456 | maandag 8 januari 2007 @ 00:26 |
Ik zag een paar posts terug dat je moeite met 80 had (wind tegen?) Bizar, ik heb ook een visa gehad, ik meen een 1.4, maar die trok hem rustig richting 160 met zijn 4 versnellinkjes. Top auto. Ik kijk met weemoed naar je fotos. Rij eigenschappen waren echt super! | |
Geqxon | maandag 8 januari 2007 @ 00:32 |
quote:Je kán de eerste zijn ![]() | |
Alexxxxx | maandag 8 januari 2007 @ 00:33 |
ja, 1.4, dat blok is dus MEER dan twee keer zo groot he? ![]() | |
hermandeperman | maandag 8 januari 2007 @ 00:47 |
Ik denk wel dat je een van de eersten bent die z'n aantal cylinders verviervoudigd ![]() | |
lipje | maandag 8 januari 2007 @ 00:54 |
quote:geen spoilert, zoals op de Audi? | |
eer-ik | maandag 8 januari 2007 @ 00:56 |
quote:Audi? Spoiler? ik heb geen flauw idee waar je het over hebt... | |
Alexxxxx | maandag 8 januari 2007 @ 01:03 |
quote:Lipje heeft een spoiler op zn audi. | |
Alexxxxx | maandag 8 januari 2007 @ 01:04 |
quote:Mja, ik wil wel luchtgekoeld houden, dus als er al een engine swap komt, komt er een Detroit Diesel V12 in. | |
eer-ik | maandag 8 januari 2007 @ 01:05 |
quote: ![]() Vandaar. Dat wist ik niet ![]() | |
eer-ik | maandag 8 januari 2007 @ 01:05 |
quote:V12 in een Visa ![]() Dat wil ik zien ![]() | |
Geqxon | maandag 8 januari 2007 @ 01:14 |
Je kent hem vast al, maar toch ![]() http://youtube.com/watch?v=WJ2pQpZI7Ng | |
Alexxxxx | maandag 8 januari 2007 @ 14:24 |
Hij blijft tof ![]() Zojuist de originele binnenspiegel weer gemonteerd, met behulp van spiegelstrips van Halfords. De Halfords zuignapspiegel ligt nog wel stand-by. | |
pkeijsers | maandag 8 januari 2007 @ 14:27 |
quote:hehe geniale reclame ![]() anyway, leuk project, ben benieuwd hoe ie er uit ziet als ie af is ![]() | |
Alexxxxx | maandag 8 januari 2007 @ 14:52 |
Een Citroën is nooit af ![]() | |
Klonk | maandag 8 januari 2007 @ 14:59 |
hij ziet er al beter uit dan op de eerste foto's ![]() ![]() | |
existenz | maandag 8 januari 2007 @ 17:20 |
quote:Tis net een vrouw met een snor. | |
Alexxxxx | woensdag 10 januari 2007 @ 00:14 |
vandaag in Hindeloopen | |
Devilnl | woensdag 10 januari 2007 @ 02:55 |
wanneer ga je in de amsterdamse havens kijken Alexxxxx? ![]() valt opzich nog genoeg te fotograferen. maar dan moet je wel opschieten voordat ik ze allemaal op de foto zet ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 10 januari 2007 @ 12:41 |
We kunnen ook ff samen gaan, scheelt in de beznine kosten en gezelligheid! Ik ben al eens in de haven geweest (met Lytse man van BMF), maar dat was met de TKD, verder wel ff een rondje gereden maar weinig foto's gemaakt. | |
eer-ik | woensdag 10 januari 2007 @ 13:07 |
quote:Misschien kom ik dan ook nog wel even langspruttelen met de eend ![]() | |
Devilnl | woensdag 10 januari 2007 @ 16:11 |
ah okay. ik gaat daar aant werk namelijk. geen idee (nog) of je iemand eens mee mag nemen op het terrein. en eigenlijk ook niet opgelet hoeveel passagier ruimte er in een WA-600 zit. toen ik aan het proefdraaien was zat de "rij instructeur" zeg maar achter me. maar of ie confortable zat.. geen idee. moet ik volgende keer ff kijken :p | |
Alexxxxx | woensdag 10 januari 2007 @ 16:22 |
WA-600? Goed bezig! ![]() | |
Devilnl | woensdag 10 januari 2007 @ 16:41 |
jeps ![]() dit was volgens mij m'n les auto. de S232. maar de S235 zou ook goed kunnen. die staat wel op BMF ![]() ![]() | |
Just0 | woensdag 10 januari 2007 @ 19:03 |
Leuk als boodschappenkarretje die s232, zouden ze moeten gebruiken voor de reclame van die supermarkt, HAMSTERUHH!! ![]() *tvp* | |
EsDe | woensdag 10 januari 2007 @ 19:37 |
ah Nijmegen! stond die altijd samen met nog zo'n zelfde wagen op een verlaten pleintje met garageboxen eromheen heel toevallig? ![]() Kan me namelijk herinneren dat ik vroeger vaak ging voetballen op zo'n pleintje waar altijd 2 van die visa's stonden, volgens mij was die eigenaar ook een visa-holic, om de paar maanden stonden er wel weer 2 anderen...! ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 10 januari 2007 @ 19:43 |
quote:Ik weet dat hij van een Visa verzamelaar uit Nijmegen komt, dus ga daar maar van uit ja ![]() | |
lipje | maandag 29 januari 2007 @ 20:38 |
Alexxxxxxxxxxxxxxxx Visa![]() ![]() de rest van de shoot: Zo start men een Visa: ![]() ![]() Boer met kiespijn/Alex is blij met zijn radio ![]() Nu nog ff de hoedenplank ![]() Het is druk op de oprit | |
Alexxxxx | maandag 29 januari 2007 @ 21:55 |
Even een update.... Afgelopen zaterdagochtend met Lipje en Paladijn Lipje zijn oude autoradio in de Visa gebouwd. 's Ochtends vroeg vond ik al de reservesleutel in de brievenbus, dus ik ben nu compleet ![]() ![]() En anderhalve week geleden mijn eerste deuk gereden ![]() ![]() ![]() Hier een situatieschets van de situatie op mijn oprit. Een erg lastige voor een beginnend bestuurder als ik ![]() De deuk ![]() Pluspuntje is dat ik de baan heb gekregen, en dat ze bij die werkgever een eigen spuiterij hebben. Dus misschien kunnen ze hem daar tzt iverspuiten. En, als parodie op de golfsjonnen met hun witte petjes op de hoedenplank, de pet van de Visa club achterop! Tegenwoordig tussen de gedubbelzijdigetapede boxen op de hoedenplank. | |
existenz | maandag 29 januari 2007 @ 22:15 |
quote:Héndig sjieke situatieschets mén! | |
HPoi | maandag 29 januari 2007 @ 22:20 |
Volgende keer die BMW rammen. | |
eer-ik | maandag 29 januari 2007 @ 22:20 |
Je paintskills zijn in elk geval goed ![]() Ik had van de zomer iets vergelijkbaars bij het inrijden van de carport hier... De kap van het linkerachterwiel zitten nu een paar donkere strepen op. Ik nam de bocht iets te krap, waardoor die kap tegen de paal van de carport aanschuurde. Nou lijkt het er gewoon op te zitten in plaats van dat er krassen opzitten. Maar ik krijg het er niet afgewassen, maar je ziet het ook niet overduidelijk, dus ik laat het eerst nog even zitten. | |
blup | maandag 29 januari 2007 @ 22:54 |
quote:Met dat ding niet nee.. | |
2cv | maandag 29 januari 2007 @ 23:49 |
quote:Alsof jouw 1e auto perfect is/was ![]() | |
lipje | maandag 29 januari 2007 @ 23:52 |
quote:geen problemen mee gehad, behalve een falende startonderbreking ![]() | |
2cv | dinsdag 30 januari 2007 @ 00:05 |
quote:Beginnersgeluk dus. | |
Devilnl | dinsdag 30 januari 2007 @ 03:17 |
kapotte druklager ![]() kan gevaarlijk zijn. zet altijd je auto in de neutraal als je in een "file" rijd of voor het stoplicht staat te wachten. kanwezen dat je druklager het in 1x helemaal begeeft. en dan heb je dus geen koppeling meer. dan is het *schok-schok-vooruit-boem* ![]() of proberen te schakelen zonder koppeling. gewoon hup in ze een zetten (met koppeling).. gas los.. versnellings pook gewoon voorzichtig naar je toe trekken. tot ie er vanzelf in ze 2 schiet. ![]() (tenzij het anders om is bij "visa") en dat word plamuren & spuiten Alex, je kunt beter bij die ouwe BMW op rijden van me ex-collega dan de vensterbank geval van je huis ![]() | |
HansU | dinsdag 30 januari 2007 @ 09:48 |
quote:m'n ouders hadden vroeger ook een klein blok in hun Visa hangen. Die haalde de 110 net. Zal dat ook een 600CC zijn geweest ![]() | |
2cv | dinsdag 30 januari 2007 @ 19:51 |
quote:Nee, waarschijnlijk een 650cc of heel misschien eventueel een 602cc. Maar dan heeft iemand ooit een (nog) lichtere motor in die Visa gelegd (namelijk die van een Eend, Dyane of Ami of ACAdiane of LNA of Axel of Mehari). | |
Alexxxxx | vrijdag 2 februari 2007 @ 23:51 |
Koppeling gaar, over een paar weken nieuwe er in stoppen. | |
2cv | zaterdag 3 februari 2007 @ 00:24 |
Gaat helemaal goedkomen ![]() | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 11:57 |
500 euro , HEB JIJ 500 EURO VOOR DAT DING BETAALD![]() ![]() ![]() ![]() ![]() omg, laat ik gewoon maar niet reargeren en dit allemaal aanzien... 500 euro ![]() | |
patje74 | maandag 5 februari 2007 @ 17:28 |
quote:Ha, te laat! Hoe dan ook, met je reactie laat je al duidelijk zien dat jij bij het "soort" hoort waarvan citrofielen zich het liefs distangeren. Zo'n Visa zal zich rot schamen met jou er in! ![]() ![]() | |
Devilnl | maandag 5 februari 2007 @ 17:38 |
dat krijg je als student zijnde he. dan ga je huilen over 500¤ (@Pumatje) | |
Alexxxxx | maandag 5 februari 2007 @ 17:40 |
Ik weet wie het zegt. | |
2cv | maandag 5 februari 2007 @ 18:17 |
Ach, ik heb 1500 gulden (750 pleuro) voor m'n Eend betaald en toen deed de motor het niet eens ... | |
hermandeperman | maandag 5 februari 2007 @ 18:18 |
quote:Een eend is cult. | |
hermandeperman | maandag 5 februari 2007 @ 18:19 |
Overigens vind ik ¤500 voor een visa niet veel. Als je hem tenminste rijdend kunt houden. | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 18:31 |
quote:que? neem eens een kijkje ![]() Project: Honda civic ed7 500 euro is veel geld ja als je er veel beter voor had kunnen krijgen. had een lekker civicje gekocht waar je nooit iets aan hoeft te onderhouden van 1986 ofzo, met techniek die je nu nog niet op citroens aantreft ![]() hobby..zoiets? | |
Alexxxxx | maandag 5 februari 2007 @ 18:33 |
Van de weinige auto's waarin ik mezelf toch echt niet zie rijden is de Civic er toch wel één. | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 18:38 |
Dat kan natuurlijk, alhoewel ik je wel een type vind voor een1st of 2nd gen Civic.![]() | |
existenz | maandag 5 februari 2007 @ 18:40 |
quote:Maar dood wil je er niet in gevonden worden ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 februari 2007 @ 18:47 |
1e of 2e gen Civic vind je niet voor 500 euro in deze staat... | |
Devilnl | maandag 5 februari 2007 @ 18:51 |
vind die Civics ook niks.. stuiter bakken.. okay mijne heeft ook stugge vering, heb ik ook niet om gevraagt. geef mij maar het "zweef" gevoel tbh ![]() | |
patje74 | maandag 5 februari 2007 @ 19:00 |
quote:Tja, de een wil een leuke auto, de ander een "goede". Want een Civic die nooit onderhouden is, is natuurlijk ook niks. Oh ja, verdiep je ees in de technieke die Citroën heeft toegepast door de jaren heen. Je zult je dan schamen voor die opmerking. Helaas zijn het in veel gevallen de andere merken die de technieken verbeterd toe gingen passen, maar toch... En wat denk je van de veersystemen van Citroën? Zelf die van de 2CV is uniek. Het comfort van zelfs de kleinste modellen zal je nimmer in een andere Japanner, Duitser of wat dan ook tegen komen. En nee, ook niet in dat Civicje... Welke techniek uit die Civic maakt hem trouwens zo bijzonder dat je het zelfs niet op een Citroën aan zult treffen? (serieuse vraag!) | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 19:09 |
quote:vind ze wel lekker rijden hoor die 1st en 2nd generatie civics, de 4e en daarna nog lekkerder natuurlijk ( 8e heb ik nog nooit in gereden dan ) En Extinz Ik zou niet dood gevonden willen worden in een vista, zo kunnen we door blijven gaan ![]() laten we gewoon elkaars favo auto en liefde ervoor blijven respecteren, ik begrijp dat je liefde voor dit merk en model echt heel diep gaat als je er 500 euro voor over hebt ( als je er meer auto voor kunt krijgen ) zelfde geld misschien voor mijn civic, maargoed liefde he ![]() ![]() En betreft mijn opmerking met techniek en dergelijke, je moet het wel beetje met korreltje zout nemen natuurlijk. Maar in 88 reden alle civics al met Onafhankenlijke wielophanging voor en achter, en persten ze 120 pk uit een colafles, dat soort dingen. Citroen's van nu zijn nu niet bepaald technische hoogstandjes, wel zeer comfortabel. | |
Alexxxxx | maandag 5 februari 2007 @ 19:19 |
quote:Ik rijd dan ook niet in een Citroën van nu he grapjas? ![]() Ik rijd in de auto die het begin van het einde van het echte Citroën inluidde ![]() | |
patje74 | maandag 5 februari 2007 @ 19:25 |
quote:In '88 "al" onafhankelijke wielophanging! Wow!!! Enneh... Ik ben nog geen hedendaagse Citroëns in dit draadje tegen gekomen. (maar verder wel handig om als afdwaling te gebruiken natuurlijk) Ik ben dan ook voornamelijk Citroën-liefhebber als het de oude meuk betreft. Ook al worden er tegenwoordig best wel weer leuke technieken toegepast. Wees gewoon eerlijk, die korreltjes zout van je kunnen we met een gerust hart zoutbergen gaan noemen. Zo;n civic heeft weinig revolutionairs neergezet. Dit staat uiteraard los van het feit dat ik het wel een geinig wagentje vind trouwens. Enneh... elkaars liefde voor bepaalde wagens respecteren? Ik zou zeggen, start daar dan nu maar mee! | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 19:30 |
quote:maargoed, elkaars liefde respecteren stelde ik al voor, en ben er een post of 2 geleden al mee begonnen. ![]() | |
patje74 | maandag 5 februari 2007 @ 20:27 |
Ik geloof dat je met die onafhankelijke wielophanging een beetje een verkeerd voorbeeld te pakken hebt. Bedoel je werkelijk dat je nog een aantal voorbeelden wilt hebben van in massaproductie geweest zijnde Citroëns met onafhankelijke wielophanging? Nee toch? Maar als je wilt, waar zal ik beginnen? Als jij je daar in zou gaan verdiepen, dan zal je er achter komen dat decenia voor '88 als een Citroën van de band af kwam met onafhankelijke wielophanging, automatische hoogteregeling en last-afhankelijke achterremmen, en dat ook nog in combinatie met een voortreffelijke wegligging en een onevenaard comfort. Ik ben de laatste die een ander merk zal afkraken, ik ben dan ook absoluut net eenkennig. Een wagen die revolutionair was of geschiedenis heeft geschreven, zal ik altijd respecteren. Niets kwaads dus over die Civic. Echter bijzonder was hij niet. | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 21:04 |
oke, voortreffelijke wegligging, bij het ritje rond de boulevard misschien, wil best een ritje nürnbergring doen met een citroën naar jou keus uit 88, en met een civic uit 88... mijn maag doet pijn van het lachen oke, that's it..stop en jawel, ik wilde wel graag een voorbeeld van de citroëns uit 88 die technisch gezien een civic evenaren. Laten we gewoon doorgaan over de vista. Dit gaat nergens meer over. | |
Alexxxxx | maandag 5 februari 2007 @ 21:06 |
Visa, ook al zitten er ramen in, het is geen Windows.... | |
2cv | maandag 5 februari 2007 @ 23:08 |
Een Citroën koop je ook niet als racewagen Pumatje, ik denk dat dat iets is wat je niet moet vergeten. Want als je zo gaat rekenen is er maar 1 auto goed, en dat is de auto die het hardst over die nerdbergring kan (geen idee welke dat is, en het kan me ook werkelijk geen ene donder schelen). Dan zal die sivvik het ook wel afleggen. Ergo: eindeloze en vooral zinloze discussie. | |
Devilnl | maandag 5 februari 2007 @ 23:30 |
quote:eensch is ![]() | |
Dromer | woensdag 7 februari 2007 @ 18:05 |
quote:Nee, het is een creditcard. Valt die 500 euro misschien toch nog mee... | |
Turquaz52 | woensdag 7 februari 2007 @ 19:25 |
... ik ben wel stil.. want zo kunnen we eeuwig doorgaan, je hebt van die mensen die dus niet begrijpen dat de civic de visa van alle kanten in maakt ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 7 februari 2007 @ 20:06 |
Laat die Civic nou maarmoi in de civic topics, ik hoef die bagger niet op mijn oprit of in mijn Visa topic. Klaar. | |
Barcaconia | woensdag 7 februari 2007 @ 20:40 |
quote:En je hebt mensen die niet begrijpen dat een auto meer is dan een verlengde van je lul, maar dat je ook autoliefhebber kunt zijn door een merk dat zijn charmes uit geschiedenis en herkenning haalt te liefhebben. Dat kan dus ook zonder alleen maar veel PK's en je petje scheef te zetten. | |
eer-ik | woensdag 7 februari 2007 @ 20:45 |
quote:Amen to that ![]() | |
Spamblik | woensdag 7 februari 2007 @ 22:41 |
quote:*kuch* citroen AX Sport *kuch* Citroen VISA GTI *kuch* BX GTI 16v *kuch* Nee, de jappen hebben het licht uigevonden.... ![]() Rij gerust een rondje mee met m'n AXje.. PS: wegligging is wat anders als hard de bocht om.. | |
Dromer | donderdag 8 februari 2007 @ 17:54 |
quote:gna gna.. die zit | |
existenz | donderdag 8 februari 2007 @ 17:56 |
quote:Jij bent mod ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 8 februari 2007 @ 18:30 |
quote:Als mod hoor je onpartijdig te modden. En dat kan ik niet in dit topic. Dus TF is de mod van dit topic ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 februari 2007 @ 22:18 |
nee, kappen.... ontopic en anders optieven uit dit topic!!!! [ Bericht 90% gewijzigd door ThaFreak op 08-02-2007 22:21:37 ] | |
ivosnivo | vrijdag 9 februari 2007 @ 23:14 |
Dat van die bumpers zwart maken wou ik ook al zeggen ![]() | |
mast3r | zaterdag 17 februari 2007 @ 12:10 |
quote:'even' een nieuwe erin stoppen ![]() | |
Jalu | zaterdag 17 februari 2007 @ 16:23 |
Interessant verhaal hoor, maar het is hier GEEN Franse versus Japanse auto's topic ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Alexxxxx op 17-02-2007 16:34:03 ] | |
Googolplexian | zaterdag 17 februari 2007 @ 22:33 |
Gefeliciteerd hoor ![]() Ben je alleen niet bang dat zo'n auto je arm gaat maken? Je zegt zelf al: project ![]() Frans of Japans ... 19 jaar oud dus vrijwel alles moet al een keer vervangen zijn, lijkt me. Als eerste auto zou ik zelf gaan voor betrouwbaarheid, zeker als m'n budget beperkt was... Dus dan maar een tijdje tuffen in een nietszeggende, 13 in een dozijn Jap voor weinig en sparen voor een BX ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 17 februari 2007 @ 22:37 |
quote:Nee, ik ben niet bang dat de auto me arm gaat maken. Ik ga pas dingen veranderen en repareren en zo als er geld is. Mijn wekr is op fietsafstand, dus het is geen probleem dat ie nu een paar weken stil staat ![]() ![]() En als de koppeling en de deure goed zijn, is er ongetwijfeld wel weer iets anders kapot ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 17 februari 2007 @ 22:48 |
Traag ! Mijn Eend is trager ! Zelfs als die het zou doen ![]() | |
SRS-Engineering | zaterdag 17 februari 2007 @ 22:50 |
Hallo medefokkers, Mijn eerste post ![]() En mijn eerste commentaar. Mijn interesse ging altijd al uit naar dit subforum (check profiel) Maar nou had ik een vraag aan Alexxxx Wat is nou het project ? zelf heb ik een VW golf 1.1C die ik aan het opknappen ben. Verder zeer oke zo'n Visa gewoon omdat het geen doorsnee auto is. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 17 februari 2007 @ 22:52 |
quote:Ja, opknappen dus, en wellicht nog iets anders leuks wat ik nog niet kan veklappen ![]() Welkom btw ![]() Straks ook een topic over jou Golfje? ![]() | |
SRS-Engineering | zaterdag 17 februari 2007 @ 22:54 |
Misschien, moet ik natuurlijk wel foto's maken en dat kost tijd en dat heb ik niet zo heel veel. Maar ik zie wel even. | |
Googolplexian | zondag 18 februari 2007 @ 08:48 |
quote:Volgend jaar Golfje = old timer ![]() | |
Googolplexian | zondag 18 februari 2007 @ 08:49 |
quote: ![]() I.i.g. veel plezier ermee ![]() | |
SRS-Engineering | zondag 18 februari 2007 @ 12:10 |
quote:Ja klopt, er moet nog wel wat aan gebeuren. Wielkasten achter zijn verrot moeten nieuwe stukken in. En allemaal oppervlakkige roest die ik moet bijwerken lak zag er erg dof uit maar das inmiddels verholpen met commendant. ![]() | |
Wiebelkont | zondag 18 februari 2007 @ 21:36 |
Puik man. Toffe auto. Hoop inderdaad wel, zoals al werd gezegd, dat je hem goed rijdend kan houden. Dan heb je er een goed ding aan. Mijn peugeot is uit '89, en ik kan nu uit ervaring zeggen dat franse auto's toen al erg bij de tijd waren. Heerlijk comfortabele stoelen, en zelfs met een 1.1 motor nog 160 rijden op de snelweg. Ik zou nog graag zo'n BX rijden though, liefst de GTI uitvoering ![]() | |
JK1982 | maandag 19 februari 2007 @ 23:15 |
quote:Mee eens! Hieronder mijn AX'je uit 1989 met 110k op de klok. Afgezien van een geluidje linksvoor in de ophanging loopt het blokje super! Verder natuurlijk ook erg comfortabel inderdaad, ben er ook heel erg tevreden mee, met dit autootje. Gaat in principe ook niet meer weg, deze kunnen mijn meissie en ik gewoon oprijden. (Heb er ¤ 475,= voor betaald, ondertussen wel remschijfjes plus leidingen nog laten vervangen..) ![]() | |
Wiebelkont | dinsdag 20 februari 2007 @ 10:08 |
quote:Die AX is dan weer minder favoriet bij mij.. ik kende vroeger iemand die er eentje had, en bij een inhaalmanouvre maakte hij zo weinig snelheid, dat hij uiteindelijk terug achter zijn voorligger moest gaan rijden om niet bovenop een tegenligger te klappen ![]() Sindsdien durf ik niet meer in een AX (mee) te rijden ![]() | |
eer-ik | dinsdag 20 februari 2007 @ 10:17 |
precies hetzelfde heb ik hier thuis met de sprinter, en de 2cv ![]() Met die 2cv kan het me niet zoveel schelen, want 't is niet de dagelijkse auto, maar wat betreft die sprinter kan ik me er kapot aan irriteren. ![]() 130 is ook echt z'n max. Ik heb ook nog een tijdje in een AX GTi gereden, en dat vond ik nog wel een lekker bakkie ![]() Was vrij rap ook enzo ![]() | |
Wiebelkont | dinsdag 20 februari 2007 @ 10:29 |
quote:Op zich vind ik de auto nu snel zat, ik zal misschien later als ik wat meer ervaring heb, wel een snellere auto willen. Enige wat ik wel zou willen, is een wat stijver chassis. Hij hangt nogal bij scherpe bochten. | |
Alexxxxx | dinsdag 20 februari 2007 @ 17:09 |
ff mn rechten misbbruiken voor een linkej naar deel 2 ![]() [project] Citroën Visa (deel 2) |