Jep, dat was zijn achternaam. Maar iedereen noemde em gewoon Mozes. Durf te wedden dat hij ook hoge ogen had gegooid in een look-a-like contestquote:
Ik had een opa die me de sterrenhemel liet kennen en zei welke boeken is moest lezenquote:Op maandag 18 december 2006 19:03 schreef Megumi het volgende:
Mijn leraar was mijn Oma en leerde mij al lezen voor dat ik naar school ging.
Bedoelde hij daar echt Fok volposten mee ?quote:Op maandag 18 december 2006 18:58 schreef tong80 het volgende:
Cool. Ik hoorde van mijn leraar pas 20 jaar later dat ik een uniek talent was. En iets met taal moest doen.
Bovenbouw HAVO had ik Van Duijker. Hij stimuleerde mij vooral op het schrijfvlak. Hij vond dat ik best een originele stijl had en vond dat ik dat moest uitbouwen. Lezen heeft hij op zich ook wel gestimuleerd, maar dan meer doordat hij zijn eigen regels hanteerde. Wij moesten bijvoorbeeld twee boeken uit de middeleeuwen lezen. Maar hij vond het ook goed als wij De Naam van de Roos lazen. Dat gaf in zijn ogen een goed beeld van de middeleeuwen. We hoefden dan alleen DNVDR te lezen (en dus niet twee boeken), want was wel genoeg ipv Karel en de Elegast en nog een flutboekie van 20 pagina's. Hij vond het belangrijker dat we een interessant boek lazen (ook al was het oorspronkelijk niet Nederlands) in plaats van ons er vanaf te maken met twee dunne kaftjes.quote:Op maandag 18 december 2006 18:39 schreef tong80 het volgende:
.......ben je door hem meer gaan lezen ? Of heeft ie je juist voor eeuwig uit de boeken geschopt ?
Hij zorgde er ook niet voor dat Feijenoord beter ging voetballen. Dus troost je.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:30 schreef Silvieja het volgende:
v/d Herik. Leuke man, maar zorgde er niet voor dat ik meer ging lezen.
Het zal vast een hele stomme vraag zijn, maar waarom staat die man met een fles Pokon op de foto?quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:20 schreef methodmich het volgende:
Ceesje Moerman natuurlijk!
Hij reed in zijn Daewoo dagelijks door de Heinenoord en had altijd wel mooie tips qua boeken.
[afbeelding]
Ook hadden we nog de heer Kat. Die liep dagelijks naar school en in die route kon hij precies het hele gedicht van Martinus Nijhoff "Het Uur U" opzeggen. Hij kende het uiteindelijk uit zijn hoofd.
Dat weet ik ook niet eigenlijk, die foto zag ik op Hyves, waar blijkbaar enkele (ex)-leerlingen van mijn middelbare school zijn fanclub hebben opgericht.quote:Op woensdag 20 december 2006 08:42 schreef freako het volgende:
[..]
Het zal vast een hele stomme vraag zijn, maar waarom staat die man met een fles Pokon op de foto?.
Rinse Mozes?quote:Op maandag 18 december 2006 18:47 schreef Echo99 het volgende:
van der Vloed en Mozes. Ben door de 1e minder en de 2e meer gaan lezen
Volgens mij is dit geen passend antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb er meerdere gehad.. nu hebben we zo'n zuurpruim figuur.
Wel op de TT. Maar omdat je zo aandringt..quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Volgens mij is dit geen passend antwoord op de vraag.
Dat had mijn leraar wiskundequote:Op zaterdag 23 december 2006 20:07 schreef innepin het volgende:
Ik had mverouw Beintema, en ik herinner haar vooral door de gigantische meur stank die altijd uit haar mond kwam.
Check.quote:Op maandag 18 december 2006 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"De Man". En ik ben pas gaan lezen toen ik van de havo kwam, meteen na mijn eindexamen.
Ja, leg de schuld maar bij een ander.quote:Op maandag 18 december 2006 18:58 schreef tong80 het volgende:
Cool. Ik hoorde van mijn leraar pas 20 jaar later dat ik een uniek talent was. En iets met taal moest doen. Andries heette ie. Was geen stimulerende man.
Doe ik toch ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:17 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ja, leg de schuld maar bij een ander.
Nah, dat was eigenlijk op 'dwingend advies' van de geschiedenisleraar/hoofdredacteur. Die wist wat de represailles konden zijn. Ik moet het nog eens opzoeken maar het gedicht werd niet leuker voor de betrokken lerares. Haar vermeende relatie met een leraar duits werd er geloof ik ook in aangehaald.quote:
quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:52 schreef tuvokki het volgende:
De eindredacteur was mijn leraar geschiedenis en die heeft nooit verraden dat het van mij kwam. Ze kon het niet waarderen en kende blijkbaar het verschil tussen humor en litaratuur niet.
Overigens ben ik pas gaan lezen toern het niet meer moest.
Onze Lieve Vrouwe lyceum?quote:Op maandag 18 december 2006 19:01 schreef Asics het volgende:
Jos Lanters - een grote teringlijer die me voor zeker 15 jaar uit de boeken geschopt heeft.
En nou lees ik op't gemakske - liefst Engels
quote:Geffen - In zijn woonplaats Geffen is op 23 mei de dichter en leraar Jan Lemmens overleden. Hij werd geboren op 31 augustus 1942 en publiceerde twee dichtbundels, Meisje van Beröa (Opwenteling, Eindhoven, 1990) en Buiten de Muren (De Beuk, Amsterdam, 1990). Gedichten uit die bundels werden geherpubliceerd in de bloemlezingen Gedichten 1993 (Davidsfonds/Clauwaert, Leuven, 1993) en En verder is hier alles prachtig (Kwadraat, Utrecht, 1993).
Recenter werk van zijn hand verscheen in het Hollands Maandblad, in het augustus/septembernummer van 2000.
ik had ook lerares 'De Man' voor nederlands in de 4e klas gymn. Misschien dezefde?quote:Op maandag 18 december 2006 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"De Man". En ik ben pas gaan lezen toen ik van de havo kwam, meteen na mijn eindexamen.
Zulke leraren zijn zeldzaam, helaasquote:Op dinsdag 26 december 2006 13:50 schreef _Arual_ het volgende:
-verhaal Arual-
Carolus hooligan!quote:Op woensdag 27 december 2006 13:03 schreef Pinball het volgende:
Savenije, van Geene en (de?) Visser leerden ons vooral Nederlands. Dat deden ze goed, daar niet van, maar het draaide vooral om de techniek.
Frans van Neerven probeerde ons passie voor taal bij te brengen. Daar had hij zelf meer dan voldoende van, dus hoewel hij wist dat wij aan hele andere dingen dachten ging hij stug door met voordragen, uithoren, doorvragen, tieren, theatraal wanhopen en grappen maken.
Ik verslond al lang voor ik naar de middelbare school ging boeken, kranten, handleidingen, en achterkanten van pakken levensmiddelen, dus meer lezen zat er niet echt in. Ook zijn voorliefde voor de Tachtigers heeft hij niet over kunnen brengen, maar hij heeft het zeker geprobeerd.
Frans.
Ik was iets eerder dan jij denk ik, toen was het nog gewoon een nette kakschool en was iedereen bang voor hooligans.quote:
Volgens mij is het nog steeds een kakschool.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:43 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik was iets eerder dan jij denk ik, toen was het nog gewoon een nette kakschool en was iedereen bang voor hooligans.
vind ik niet kunnenquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef editor2 het volgende:
mr.drs.H van Liempt was zijn naam. Man sprak een beetje als Adriaan van Dis.
Beetje lijzig maar wel iemand die je altijd op je nummer zette als je met
articuleren de mist inging. Dus als jij zei: " Ik ga even douzen " zoals veel
gasten tegenwoordig zeggen dan zei hij ter overstaan van de klas: " Doezen??
ik wist niet dat U een voorbode was van de taalverkrachting die ons de komende jaren
gaat teisteren. Jongelui...douzen..onthoud dat als U later met uw auto bij een
benzine-station staat en dit persoon uw ramen wil wassen "
Ach wij hadden een leraar aardrijkskunde die beweerde dat nomaden rondtrekken in de woestijn, met hun vrouwen en ander vee.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:59 schreef Yorrit het volgende:
[..]
vind ik niet kunnen
opzich een leuk grapje maar dat moet je als leraar niet zeggen
Ik vraag me sowieso af waarom mensen in de klas van editor2 tijdens lessen Nederlands even gingen douchen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:59 schreef Yorrit het volgende:
[..]
vind ik niet kunnen
opzich een leuk grapje maar dat moet je als leraar niet zeggen
eerste was zwanger en de tweede was te depressief ofzoquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:30 schreef Treinhomo het volgende:
Rijst bij mij onmiddelijk de vraag: 'Waarom moesten die 2 mevrouwen vervangen worden ?'.
Moesten ze biggen ?
Mattens heb ik ook nog gehad. Hofstad Lyceum?quote:Op donderdag 28 december 2006 09:39 schreef WheeleE het volgende:
Van brugklas tot eindexamen (5 jaar):
- mijnheer Geusebroek, tevens mijn mentor in dat jaar
- ehm...geen idee meer.
- mijnheer Mattens 2x
- mijnheer Van Nispen
Ik las altijd al veel, dus ze hebben me niet echt meer of minder laten lezen. Mattens heeft er wele voor gezorgd dat ik ook de Nederlandse literatuur in ben gedoken, daarvoor waren het vooral detectives en thrillers die ik las.
Als Depressieve leraar Nederlands kun je 't nog behoorlijk ver schoppen:quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:32 schreef duncannn het volgende:
eerste was zwanger en de tweede was te depressief ofzo![]()
Peellandcollege Deurne?quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:12 schreef Kiegie het volgende:
Pierre Adriaensen, uiteraard!
En nee, hij heeft me niet aan het lezen gebracht, wel aan het lachen gemaakt.
![]()
Yep, PCD.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:51 schreef -Peach het volgende:
[..]
Peellandcollege Deurne?![]()
Ik heb hem alleen gehad voor CKV...Apart figuur.
Voor nederlands mevrouw Londeman en meneer Vierhout....Veel gelachen om de laatste...maar niet meer door gaan lezen.
Ik kreeg mn diploma in 2005 dus dat kan bestquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:58 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Yep, PCD.
Hij was inderdaad een apart figuur.
Jammer dat de reünie van vorig jaar net niet gehaald heeft...
![]()
Vierhout was ook een rare. Ik kreeg de indruk dat hij wel nogal wat leerlingen stimuleerde om te gaan lezen. Maar van hem heb ik nooit les gehad.
Mevrouw Londeman ken ik niet, maar die is waarschijnlijk van na mijn tijd (kreeg m'n diploma in 1985).
Is dat deze dame?quote:Op donderdag 28 december 2006 10:12 schreef sigme het volgende:
Ik kan me hun namen niet meer te binnen brengen.. Alleen de juf uit de brugklas, 1 & 2e jaar, Auke of Aukje Holtrop.
Nee, dat zal eerder de Aukje Holtrop zijn die ook in Vrij Nederland schreef (recenties, meen ik). In 15 jaar tijd ben ik 3 geheel verschillende Aukje Holtrops tegengekomen, die bij mijn weten geen directe familie van elkaar zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 10:59 schreef freako het volgende:
[..]
Is dat deze dame?
http://boeken.vpro.nl/afleveringen/24069547/
Dat siert een leraar Nederlands toch alleen maar!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef wonderer het volgende:
Herinner me in eens een vervanger in de tweede, Jackie van den Dikkenberg... vreselijke man. Zijn voorbeeldzinnen waren krijtstrepen en hij zei vaak tegen een stotterende jongen dat ie normaal moest praten.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef wonderer het volgende:
Herinner me in eens een vervanger in de tweede, Jackie van den Dikkenberg... vreselijke man. Zijn voorbeeldzinnen waren krijtstrepen en hij zei vaak tegen een stotterende jongen dat ie normaal moest praten.
Bensing?quote:Op donderdag 28 december 2006 09:34 schreef Cee het volgende:
Ik kan z'n naam niet meer herinneren maar ik weet wel dat hij vroeger een vrouw was.
Ik hoop maar dat hij je post niet leest, anders had-ie vast weer een raadseltje voor je in petto.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 10:54 schreef _GdR_ het volgende:
de mijne hete Mr, Punt (echt waar)
wel toffe peer btw.
"_GdR_, wat ben jij toch een ..!!!"
"Wat bedoeld u meneer?"
"Het begint met een L en eindigd met een L!"
"Lantaarnpaal?"
"-zucht-".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |