Jep, dat was zijn achternaam. Maar iedereen noemde em gewoon Mozes. Durf te wedden dat hij ook hoge ogen had gegooid in een look-a-like contestquote:
Ik had een opa die me de sterrenhemel liet kennen en zei welke boeken is moest lezenquote:Op maandag 18 december 2006 19:03 schreef Megumi het volgende:
Mijn leraar was mijn Oma en leerde mij al lezen voor dat ik naar school ging.
Bedoelde hij daar echt Fok volposten mee ?quote:Op maandag 18 december 2006 18:58 schreef tong80 het volgende:
Cool. Ik hoorde van mijn leraar pas 20 jaar later dat ik een uniek talent was. En iets met taal moest doen.
Bovenbouw HAVO had ik Van Duijker. Hij stimuleerde mij vooral op het schrijfvlak. Hij vond dat ik best een originele stijl had en vond dat ik dat moest uitbouwen. Lezen heeft hij op zich ook wel gestimuleerd, maar dan meer doordat hij zijn eigen regels hanteerde. Wij moesten bijvoorbeeld twee boeken uit de middeleeuwen lezen. Maar hij vond het ook goed als wij De Naam van de Roos lazen. Dat gaf in zijn ogen een goed beeld van de middeleeuwen. We hoefden dan alleen DNVDR te lezen (en dus niet twee boeken), want was wel genoeg ipv Karel en de Elegast en nog een flutboekie van 20 pagina's. Hij vond het belangrijker dat we een interessant boek lazen (ook al was het oorspronkelijk niet Nederlands) in plaats van ons er vanaf te maken met twee dunne kaftjes.quote:Op maandag 18 december 2006 18:39 schreef tong80 het volgende:
.......ben je door hem meer gaan lezen ? Of heeft ie je juist voor eeuwig uit de boeken geschopt ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |