abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44461932

Stel je eens voor dat we met een grote groep een verschil kunnen maken, we gaan proberen zoveel mogelijk mensen te bereiken en elke mogelijke connectie aan te grijpen om een klein stukje onrecht recht te zetten en laat dat dan ons kerstgevoel worden!

Frappelsien begon dit schooljaar met een nieuwe opleiding om dierenarts assistente te worden, vol goede moed en met natuurlijk heel veel zin begon ze en ze kreeg een stage plek toegewezen. Twee dagen hield ze het vol en toen wist ze al dat dit niet door de beugel kon, de plek waar ze stage liep was een plek waar honden mentaal mishandeld worden, ook wel Dierenhotel Mirando te Geldrop

http://www.mirando-geldrop.nl/

Eenmaal op school gaf ze aan een gesprek te willen hebben met het hoofd van de afdeling Dier, daar sprak ze ook mee maar die gaf aan dat Frappelsien gewoon aan het liegen was! En dat het natuurlijk niet mocht worden gezegt omdat het de naam van de school door het slijk zou kunnen halen en dan konden ze stageadressen kwijtraken. Oftewel Frappelsien moest zich niet aanstellen en gewoon naar haar stage adres blijven gaan! Ook heeft ze contact gehad met de dierenbescherming die ook afwachtend reageerde en met de Partij voor de Dieren die ook niks ondernam. Er moet snel iets gebeuren!!! Dit is wat ze er zelf over te zeggen heeft gehaald uit dit topic Alsjeblieft, willen jullie een mening geven? :
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:13 schreef Frappelsien het volgende:
Ik ben nu al een tijd op zoek naar mensen die bekend zijn met Mirando te geldrop.
Een paar weken geleden ben ik daar begonnen aan een stage, op advies van mij stagebegleider.
Ik heb het bijna 3 dagen volgehouden om daar te werken, en ben de laatste dag met trillende benen, een bebloed t shirt en tranen over mijn gezicht richting huis vertrokken.

De eerste dag toen ik als stagiaire aankwam viel mij meteen de verschrikkelijke stank op.
We zijn na een kort gesprek naar achter gegaan, richting de hondenkennels. Ik schrok mij kapot, met de stap die ik verder richting de kennels zette werd de stank erger en erger.
Ik weet, waar (veel) dieren gehouden worden ruikt het nooit fris.
Maar dit was een lucht waar ik mij meteen misselijk door voelde.

We konden meteen beginnen met het schoonmaken van de kennels.
Één persoon mocht in de bijkeuken de legkist van de pups die net van de moeder afkwamen schoonmaken. Ik heb voorgesteld om dat te doen.

Toen ik bij de pups aankwam viel mij meteen op dat de bakken helemaal vol met zeer waterige diaree zaten.
De pups zelf zaten vol met opgedroogde stukjes ontlasting.
Ook viel mij op dat deze pups erg jong en klein waren. Ik bukte me voorover om ze vast te pakken.
Op dat moment kwam ******* binnen (de eigenares van Mirando).

"Leuk he? Deze zijn nu 5 weken oud en de spaniels 6 weken"

Waarop ik mij meteen afvroeg waar de moeder dan was?
De pups voelde koud aan, ze waren nat en vuil..
Deze pups hoorde zeker nog bij hun moeder.

De moeder zat alweer in de kennel bij de rest van hun honden.
Ik vond het heel vreemd, waarom zou je zo'n jonge pups nou weghalen bij hun moeder?

Ik ben daarheen gegaan met het idee mee te gaan draaien in een pension..
Meteen was mij duidelijk dat er maar 4 honden in het 'pension' zaten en de rest van hun zelf was.
Ik schrok ervan, het gaat hier om minimaal 50 honden (!!)
90% teefjes..

Deze honden zitten op één enkel krantje in een koude grote schuur/stal dat opgedeeld zit in 100 kennels.
Ze zijn koud,nat en zitten vol met uitwerpselen in hun (erg lange) vacht.
Wat mij meteen opviel was dat deze honden een simpel kaartje vooraan hun kennel hebben hangen. Daarop staat hun geboortedatum, kleur,ras en een kalender waar enkel informatie in staat over loopsheid en nestjes.
Wat meteen ook erg opviel was dat er veel nestjes op stonden, bij elk nestje stond ook vermeld hoeveel pups doodgeboren werden.
Dit was bij een paar honden 3 hele nestjes achter elkaar in korte tijd.

Terwijl ik de honden water gaf, zaten deze doodsbang weggekropen in de hoek van de kennel. Ik schrok hiervan, ik knielde naast ze neer op een afstand en liet ze even snuffelen. Ik kwam ze water geven, en deze honden keken me aan alsof ik ze bang waren elk moment een schop te kunnen krijgen. Opeens stond **** achter me met een west highland terrier in haar armen.
Ze vertelde dat deze een tijd terug pups had gekregen maar daarvan 3 had doodgebeten.
Ze was kaal, en erg mager.
Ik vroeg hoe het kwam dat ze zo mager was?
Ze at nog maar heel weinig.. lag de afgelopen tijd alleen nog maar wat erbij.
***** haalde haar schouders op en liep weg.
Even later kwam ik haar tegen, nog steeds had ze diezelfde hond op de arm.
Ik vroeg haar of ze nog van plan was te gaan fokken met deze hond, (ik moest het gewoon weten) aangezien ze er zo verschrikkelijk aan toe was. "Ze krijgt zo'n mooie pups"

Er is een ruimte waar de pups zitten die al een baasje hebben, maar nog wachten om opgehaald te worden.
Dit is in een schuur schuin tegenover de kennels waar de honden van hun zelf zitten.
Er zitten ramen in, maar die zijn dichtgemaakt met platen.
Ik vraag me sterk af of dit er zit vanwege de warmte of het geluid..

De bel ging, mensen kwamen een pup kopen.
******, de dochter van de eigenaars van mirando rende richting de gang die naar de kennels liep en knalde de deur met een smak dicht.
Die deur moest dichtblijven, de mensen van mirando waren in rep en roer.. ze rende rond al een stel kippen zonder kop.
De mensen die kwamen mochten niks zien of horen van wat er in de schuur/stal zich afspeelde.

Er werd gevraagt om de honden even naar een buitenverblijf te brengen, ik kon ze gewoon optillen en buiten in de kennels zetten. Hetzelfde als toen ik ze water kwam geven gebeurde..
De eerste hond, een klein bang teefje dook meteen in de hoek van de kennel.
Toen ik haar vast pakte viel mij meteen op dat ze echt helemaal stijf van de angst was en ook weer koud aanvoelde. Ik had op dat moment een wit t-shirt aan, ik zat vol met bloed nadat ik haar had opgepakt. Ik liep naar de kennel waar ze inzat en keek haar na.
Over haar ruggengraat.. en daar voelde ik een enorme korst zitten.
Ik aaide voorzichtig tegen de haarrichting in en zag over haar hele ruggengraat 1 grote open (ontstoken) wond zitten. Ik schrok me kapot!

Ik hoorde op mijn 2e dag geschreeuw uit een kamer komen en schrok me wezenloos.
Ik ben richting de deur gelopen en heb staan luisteren.
Op dat moment was een golden retriever aan het bevallen en ze waren allemaal flink in de stress.Schreeuwde onderling als speenvarkens, de deur vloog open en ****** (man van ******) kwam naar buiten. Ik ben naar binnen gelopen en heb meegekeken. Wat bleek nou, deze hond hadden ze overgenomen en dit was haar eerste nestje bij hun. Ze vonden situaties als deze altijd erg eng..
Maar welke idioot gaat staan schreeuwen tegen een ander wanneer een teefje ligt te bevallen? 2 pups doodgeboren...

De uren/dagen die ik daar nog heb doorgebracht heb ik vooral rondgekeken en de ruimte goed in me opgenomen.
Deze honden hadden allemaal diaree, zijn erg gestressed/doodsbang.
Ze hebben open wonden,een slecht gebit,slechte huisvesting,zaten in kennels die nat waren.. de pups werden veel te vroeg bij de moeder weggehaald,ze namen honden bij hun op die gebruikt waren door broodfokkers (hun fokken hier naderhand zelf mee verder!!!).

Ik ben gestopt met stage, en heb dit aangegeven op school..
Zij noemde me arrogant en aanmatigend.

"Wat denk jij nou te weten over het houden van dieren?"

Ook heb ik de dierenbescherming gebeld, en zij waren zeker bereid om even langs te gaan..
Ook werd mij meteen verteld dat er al veel meer meldingen gemaakt waren de afgelopen tijd.
Ze konden natuurlijk geen naam geven, maar vertelde me dat dit meldingen waren van mensen die daar een pup gekocht hadden of dat hadden willen doen.

School heeft Mirando gebeld..
En heeft hun ervan op de hoogte gesteld dat ik de dierenbescherming gebeld had. Mijn stagebegleidster en tevens hoofd van afdeling dierverzorging nam mij niet serieus en vertelde mij dat ik echt niet slim bezig was om mij zoiets groots op de hals te halen. En wat moest dierenbescherming nou denken? En wat moest Mirando nu over school denken? Ik had ze een slechte naam gegeven..

Dit heb ik op een website gezet, hier heb ik een aantal mensen gesproken die bekend zijn met dit 'dierenhotel'
Frappelsien is gestopt met school, gestopt met stage.
Ik vind dat we alles moeten aangrijpen om haar en de hondjes te helpen want dit mag niet gebeuren!
Wat wij zoeken zijn mensen die Connecties hebben bij/met:

- De politie in geldrop,
- De dierenbescherming in welke vorm dan ook.
- Mensen die bereid zijn te mailen naar welke instantie dan ook om dit onder de aandacht te brengen
- Mensen die in contact kunnen komen met bijv. Sbs 6 of een soortgelijk programma!
- De mensen op fok vragen wij speciaal om er een nieuwsbericht aan te wijdden zodat we vanuit daar een mooie basis hebben voor heel veel mensen die ook iets kunnen betekenen!

Kortom, we gaan deze hondjes helpen en ze uit een erbarmelijke omstandigheid bevrijden en ze weer een warm thuis te geven!!!

Hier doen we het voor:

Bedankt!

Het topic deel 2 over alles over het dierenhotel!

Slecht dierenpension

Hier een aantal instanties die te mailen/ bellen zijn:

CDA Geldrop-Mierlo
www.cdageldrop-mierlo.nl/
Tel: 0402851546
E-mail: w.evers@geldrop-mierlo.nl

PVDA Geldrop-Mierlo
http://www.geldrop-mierlo.pvda.nl/

SP Geldrop-Mierlo
http://geldrop-mierlo.sp.nl/
E-mail:geldrop-mierlo@sp.nl

Mileudefensie
www.milieudefensie.nl/
Bel 020 6262 620 (ma-vr 9.30-16.30)
E-mail: http://www.milieudefensie.nl/phorm/servicelijn.html

Omroep Brabant
www.omroepbrabant.nl/
E-mail: internet@omroepbrabant.nl

Eindhovens Dagblad
www.eindhovensdagblad.nl/
E-mail: redactie@eindhovensdagblad.nl

Gemeente Geldrop-Mierlo
www.geldrop-mierlo.nl/
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:15 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb (via via) een mail teruggekregen van dierenproject.nl waarin staat dat het 'hotel' een UBN* heeft verkregen naar het Honden en Kattenbesluit. Haar eerste reactie is: druk uitoefenen op Dierenbescherming, maar vanwege dit UBN zullen ze echt geen actie ondernemen. Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!

Kortom deze mensen mogen dus pension houden en fokken met de honden.
Zolang er eten en drinken geserveerd wordt onderneemt de DB GEEN actie.

Het is dus sowieso slim om de Dierenbescherming plat te mailen met deze info, misschien dat het tegelijkertijd met wat andere druk uiteindelijk zal helpen.

* Dat nummer heb je nodig als je in dieren handelt. Om het nummer te krijgen moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Wat deze voorwaarden precies zijn, kan ik niet precies vinden. Ik geloof wel dat het iig iets met huisvesting en verzorging te maken heeft...
Het bewijs even op een rijtje

* Frappelsien haar foto's plus dat zij het van dichtbij meegemaakt heeft,
en de anderen die er stage lopen

* 3 a 4 mensen op dat andere forum die ook een doodzieke pup hadden

* Die ambulance mevrouw die "zogenaamd aankomen lopende honden" moest ophalen.
De DB zal die honden wel onderzocht hebben en dossiers hebben?
En dan de (oud)? werknemer die wist te vertellen dat dat de teefjes zijn die
de nesten moesten werpen. Kan me niet voorstellen dat die honden gezond waren.

Plus als we vertellen dat we die en die tv programmas erbij hebben gehaald,
en die allen positief reageerden, dat moet ook wel wat zorg baren bij de DB

Aanvulling vanuit de PR:

Voor de duidelijkheid:

Als jullie mails of andere uitingen rondsturen zou ik het prettig vinden als jullie benadrukken dat dit gebeurt op eigen initiatief en niet vanuit FOK!. Met andere woorden, jullie spreken voor jezelf en niet uit naam van FOK!

Klein nuanceverschil wellicht, maar wel belangrijk...

[ Bericht 1% gewijzigd door flugeltje op 17-12-2006 15:36:56 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:18:51 #2
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44462477
Goed initiatief!

Hier een aantal instanties die te mailen/ bellen zijn:

CDA Geldrop-Mierlo
www.cdageldrop-mierlo.nl/
Tel: 0402851546
E-mail: w.evers@geldrop-mierlo.nl

PVDA Geldrop-Mierlo
http://www.geldrop-mierlo.pvda.nl/

SP Geldrop-Mierlo
http://geldrop-mierlo.sp.nl/
E-mail:geldrop-mierlo@sp.nl

Mileudefensie
www.milieudefensie.nl/
Bel 020 6262 620 (ma-vr 9.30-16.30)
E-mail: http://www.milieudefensie.nl/phorm/servicelijn.html

Omroep Brabant
www.omroepbrabant.nl/
E-mail: internet@omroepbrabant.nl

Eindhovens Dagblad
www.eindhovensdagblad.nl/
E-mail: redactie@eindhovensdagblad.nl

Gemeente Geldrop-Mierlo
www.geldrop-mierlo.nl/
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:22:04 #3
105460 DerBolle
Electro Native
pi_44462555
ik vind het schandalig van die school!

jezus hey je eigen leerlingen niet serieus nemen over zo'n serieus onderwerp..
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_44462583
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:55 schreef Pizzakoppo het volgende:

Kortom, we gaan deze hondjes helpen en ze uit een erbarmelijke omstandigheid bevrijden en ze weer een warm thuis te geven!!!
Hopelijk gaat dat lukken!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_44462652
Maar is het nu een pension? Dan zouden de eigenaren gewoon nooit meer hun huisdieren naar zo'n plek moeten sturen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 december 2006 @ 17:42:25 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44463104
Ik heb naar aanleiding van het andere topic gisteren al naar Radar gemaild. Die besteden vaker aandacht aan dit soort wantoestanden. Hopelijk pikken ze het op, ik heb alleen een standaardantwoord teruggekregen tot nu toe.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44463108
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar is het nu een pension? Dan zouden de eigenaren gewoon nooit meer hun huisdieren naar zo'n plek moeten sturen!
Lezen, 4 honden zijn op 'bezoek' daar en iets van 50 zijn van hunzelf. Het gaat gewoon om die beesten, maar als mensen van de dierenbescherming al niets doen.. En de partij van de dieren neem ik niet al te serieus eerlijk gezegd.
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:47:01 #8
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_44463234
Owjee, dit is wel een heel ernstig topic. Maar even in de gaten houden, en ik zet een H voor mijn msnnaam voor de hondjes
pi_44463267
Hopelijk gaat het lukken; zoals ik dit nu lees is het daar echt niet normaal. Dierenpension. Meer dierenconcentratiekamp.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Redactie Frontpage vrijdag 15 december 2006 @ 17:50:29 #10
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_44463312
die foto's

(oh ja, er loopt in F&F ook een topic )
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_44463378
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:50 schreef Etcetera het volgende:
die foto's

(oh ja, er loopt in F&F ook een topic )
Hier krijgt het nog meer aandacht.
pi_44463389
Ach die arme hondjes
Saartje
  Redactie Frontpage vrijdag 15 december 2006 @ 17:55:01 #13
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_44463434
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:52 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Hier krijgt het nog meer aandacht.
dat snapte ik, maar wilde mensen even doorverwijzen dat ze daar ook kunnen lezen

is er ook een dierenasielvereniging ofzo? dat het daar gemeld kan worden?
With four other people
And aliens
pi_44463451
Die foto's . Bah, ik vind zoiets echt verschrikkelijk.
Ik vind dit ook een goed initiatief en ik hoop zeker dat het iets gaat opbrengen...
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:56:54 #15
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_44463472
Wat erg

tvp'tje
Jawel, je keek.
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:57:13 #16
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_44463479
Misschien handig om ook het andere lopende topic hierover te vermelden.
Slecht dierenpension

Gezien de aandacht hier alleen al, moeten we als Fok!kers samen hier toch wel wat aan kunnen doen!
De titel "Fok!kers tegen broodfokkers" lijkt me een goeie naam voor zo'n actie.

Dit gaat wel lukken!!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:58:54 #17
131729 jna
pi_44463522
Bij de topictitel zag ik trouwens een ander beeld voor me, ik zag een groep fokkers 's nachts daar inbreken en alle honden bevrijden
Jawel, je keek.
pi_44463559
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:57 schreef TheYoung1 het volgende:
Misschien handig om ook het andere lopende topic hierover te vermelden.
Slecht dierenpension

Gezien de aandacht hier alleen al, moeten we als Fok!kers samen hier toch wel wat aan kunnen doen!
De titel "Fok!kers tegen broodfokkers" lijkt me een goeie naam voor zo'n actie.

Dit gaat wel lukken!!!
Ik gooi hem idd even in de op met de handige links die hierboven ook gemeld werden .
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:02:52 #19
154193 TheYoung1
pi_44463621
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:00 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik gooi hem idd even in de op met de handige links die hierboven ook gemeld werden .
Patat, dat is het!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:03:30 #20
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_44463637
Ook andere instanties zoals de dierenbescherming en dutchpuppys.com kunnen misschien even vermeld worden in de OP
*If I could find a cure for your disease, I'd keep it to myself and oversleep.*
pi_44463744
Ik vind dit te erg voor woorden
pi_44463845
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er weinig aan gedaan wordt. Broodfokkerij kan blijkbaar gewoon in Nederland, de aandacht gaat naar de honden in het buitenland. Ik heb zelf een hoogzwangere teef bij een broodfokker weg gehaald, ze heeft de bevalling 4 dagen later bijna niet overleefd en daarna nog veel voor haar kiezen gehad. Om een lang verhaal kort te maken (degenen die het willen lezen kunnen kijken op http://puppies.dieszel.nl ), ik heb inmiddels al veel gezien en gehoord en tot nu toe hebben we nergens een poot aan de grond gekregen.

Ik hoop dat hier (en bij de andere broodfokkers en dat zijn er zeer veel helaas) eindelijk eens definitief ingegrepen wordt!!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_44463899
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:03 schreef Dont_Panic het volgende:
Ook andere instanties zoals de dierenbescherming en dutchpuppys.com kunnen misschien even vermeld worden in de OP
Dierenbescherming doet niks en als je met Dutch Puppy de organisatie van Bridget bedoeld, daar heb ik contact mee gehad en die willen eerst in het buitenland de problemen oplossen. Een mooi initiatief, maar ik ben van mening dat er in Nederland genoeg dierenleed is en dat er eerst hier ingegrepen moet worden.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:18:28 #24
154193 TheYoung1
pi_44463974
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:12 schreef Diesz het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er weinig aan gedaan wordt. Broodfokkerij kan blijkbaar gewoon in Nederland, de aandacht gaat naar de honden in het buitenland. Ik heb zelf een hoogzwangere teef bij een broodfokker weg gehaald, ze heeft de bevalling 4 dagen later bijna niet overleefd en daarna nog veel voor haar kiezen gehad. Om een lang verhaal kort te maken (degenen die het willen lezen kunnen kijken op http://puppies.dieszel.nl ), ik heb inmiddels al veel gezien en gehoord en tot nu toe hebben we nergens een poot aan de grond gekregen.

Ik hoop dat hier (en bij de andere broodfokkers en dat zijn er zeer veel helaas) eindelijk eens definitief ingegrepen wordt!!
Maar hier is ook meer aan de hand dan alleen broodfokken.
Het hele bedrijf, inclusief wat hun pension noemen, kan niet door de beugel.
Ze laten schijnbaar dieren die ze "op pension" hebben, fokken zonder dat eigenaren het weten. De opvang zelf is 1 grote klucht. De verzorging laat alleen maar te wensen over.
Daar is veel meer gaande dan alleen maar broodfok.

Wil ik wel aan toe voegen, dat ik niet kan begrijpen dat particulieren hun huisdieren daar kunnen achterlaten! Ik haakte zelf na het eerste telefoongesprek al af, hoe naief/blind zijn die mensen die er wel op in gaan dan.....
Patat, dat is het!!
pi_44464120
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:18 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Maar hier is ook meer aan de hand dan alleen broodfokken.
Het hele bedrijf, inclusief wat hun pension noemen, kan niet door de beugel.
Ze laten schijnbaar dieren die ze "op pension" hebben, fokken zonder dat eigenaren het weten. De opvang zelf is 1 grote klucht. De verzorging laat alleen maar te wensen over.
Daar is veel meer gaande dan alleen maar broodfok.

Wil ik wel aan toe voegen, dat ik niet kan begrijpen dat particulieren hun huisdieren daar kunnen achterlaten! Ik haakte zelf na het eerste telefoongesprek al af, hoe naief/blind zijn die mensen die er wel op in gaan dan.....
Klopt, het is vaak niet alleen broodfok, maar ik wilde aangeven dat dit soort dingen op grote schaal voorkomen. Kijk maar eens naar dierenwinkels die pups verkopen. Er was er laatst nog 1 bij (als ik het goed heb) Radar.

Wat betreft het fokken met dieren die op pension komen, hoe kom je daar bij???
Druifje!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:30:45 #26
154193 TheYoung1
pi_44464292
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:23 schreef Diesz het volgende:

[..]

Klopt, het is vaak niet alleen broodfok, maar ik wilde aangeven dat dit soort dingen op grote schaal voorkomen. Kijk maar eens naar dierenwinkels die pups verkopen. Er was er laatst nog 1 bij (als ik het goed heb) Radar.

Wat betreft het fokken met dieren die op pension komen, hoe kom je daar bij???
Ik meen daar ergens iets van mee gekregen te hebben in al vroegere topics, hier of elders.
Er zijn meer puppies/nesten dan dat zij zelf honden hebben.De verhoudingen zijn wat dat betreft schijnbaar ook zo krom, dat het niet zomaar voor goed te nemen is. En gezien hoeveel daar al gaande is, zou het me ook helemaal niet verbazen dat het zo zou zijn.

Blijft hoedanook voorop staan dat een officiele instantie eens bij dat bedrijf gaat kijken!
Patat, dat is het!!
pi_44464424
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:30 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Ik meen daar ergens iets van mee gekregen te hebben in al vroegere topics, hier of elders.
Er zijn meer puppies/nesten dan dat zij zelf honden hebben.De verhoudingen zijn wat dat betreft schijnbaar ook zo krom, dat het niet zomaar voor goed te nemen is. En gezien hoeveel daar al gaande is, zou het me ook helemaal niet verbazen dat het zo zou zijn.

Blijft hoedanook voorop staan dat een officiele instantie eens bij dat bedrijf gaat kijken!
Als ze zouden fokken met honden die daar 'logeren' dan zou de hond er minstens 9 weken moeten logeren, zolang duurt de dracht namelijk. Verder moet een hond ook precies dekrijp zijn op het moment dat ze daar is. Dat zou betekenen dat men een loopse teef bij een pension brengt....

Het zou kunnen, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.

Dat er daar gekeken moet worden ben ik met je eens, ik ben zelfs van mening dat er hier in Nederland dierenpolitie moet komen. Net zoals in Amerika. Er is te veel dierenleed waar niks aan gedaan wordt.

Meer puppies dan honden kan trouwens ook verklaard worden door het inkopen van pups uit oostbloklanden.
Druifje!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:40 #28
154193 TheYoung1
pi_44464518
Euh, mannelijke gasthonden die zij op hun eigen teefjes zetten.....Meer in die richting denken.

Ik krijg overigens ook steeds meer de neiging om daar eens te gaan kijken. Met een camera bij de hand uiteraard...Maar dan wil ik niet alleen gaan. Dus als zich nog iemand geroepen voelt.........
Patat, dat is het!!
pi_44464907
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:40 schreef TheYoung1 het volgende:
Euh, mannelijke gasthonden die zij op hun eigen teefjes zetten.....Meer in die richting denken.

Ik krijg overigens ook steeds meer de neiging om daar eens te gaan kijken. Met een camera bij de hand uiteraard...Maar dan wil ik niet alleen gaan. Dus als zich nog iemand geroepen voelt.........
Idd, zoiets las ik ook in één van de andere topics. Het zou dan een 'foutje' zijn.

En als het iets dichterbij was geweest, had ik er zeker en vast ook een kijkje willen nemen. Maar aangezien ik in België woon..
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:04:01 #30
154193 TheYoung1
pi_44466633
Zonder gein, ik sta er verder wel open voor.
Heb voorlopig nog meer dan genoeg vrije tijd.
Patat, dat is het!!
  PR/Manusje van alles vrijdag 15 december 2006 @ 20:12:12 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_44466852
Geen zwembad dit keer ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_44467553
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:40 schreef TheYoung1 het volgende:

Stom, denk bij broodfok voornamelijk aan teefjes, soms last van blonTheid

Ik ben gek genoeg om te gaan kijken, het is alleen te ver weg voor me. Verder kan ik mijn mond zo goed als zeker niet houden, dus is misschien ook beter....
Druifje!!
pi_44467736
Ik weet precies waar dat wanstaltige hotel is. Lekker makkelijk doelwit, zit naast het kanaal met in de omgeving bosgebied. Dus loslaten en wegkomen lukt altijd.

Of is dat niet de bedoeling? .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:06:11 #34
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44468477
TT aangepast
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_44469059
Ja, ik ga dat hele lulverhaal ook echt lezen he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage vrijdag 15 december 2006 @ 21:43:35 #36
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_44469499
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
hondenmishandeling
moet wat aan gedaan worden
help mee

zo beter
With four other people
And aliens
pi_44469623
Goed initiatief. Ik hoop echt dat het ergens toe zal leiden.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:01:16 #38
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_44469967
Zover als ik weet had Elvi al reactie van Radar
quote:
Beste Elvi,

ik heb je mailtje met interesse gelezen. Heb je nog meer informatie
over dit bedrijf? Ken je misschien iemand die er gewerkt heeft, etc...

Met vriendelijke groet,

Erwin Schievink
TROS RADAR
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_44470029
Vaders is werkzaam bij omroep brabant radio (eigen progamma tussen 5 en 7), heb hem het verhaal verteld en hij zal zo snel mogelijk kijken. Dit is natuurlijk pure dierenmishandeling
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:07:54 #40
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44470146
Een tvp'tje. Ik heb al gereageerd in F&F en wil dit topic ook graag volgen.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:39:20 #41
154193 TheYoung1
pi_44470928
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:03 schreef Ryouko het volgende:
Vaders is werkzaam bij omroep brabant radio (eigen progamma tussen 5 en 7), heb hem het verhaal verteld en hij zal zo snel mogelijk kijken. Dit is natuurlijk pure dierenmishandeling
Super !!!!!!!!!!!!!!!!
Patat, dat is het!!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 15 december 2006 @ 23:06:28 #42
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_44471719
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:07 schreef Lllaura het volgende:
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:11:15 #43
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_44471875
quote:
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:29:53 #44
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44472388
De school heeft hier zwaar gefaald. Je zou je leerlingen moeten steunen bij ethische dilemma's. Wat voor statement wil de school hiermee maken: je normen en waarden zijn niet belangrijk, je moet altijd maar doen wat je baas zegt, ook als dat duidelijk verkeerd is? Absurd.

Het gedrag van het schoolbestuur is laakbaar. Zij leiden mensen blijkbaar op tot dierenmishandelaars. Als er niet snel excuses en herstel van hun kant worden geboden, moet het absoluut in de media komen. Het bestuur van die school moet door het stof. Daarnaast moet de leerling alle mogelijkheden geboden worden om alsnog dat diploma te krijgen.

Ik vrees dat ik het type mensen ken en die doen niets tot het publieke consequenties heeft. De gegevens van de school lijken me dan ook wel belangrijk voor in dit topic.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44473593
Ik ben nu weer diep teleurgesteld in de school maar ook zeker in de instanties. Vanwege je goede naam zoiets negeren is eigelijk slecht, en ik zou de mensen van die school dan ook vragen of hun goede naam boven hun geweten staat en ze hard slaan als ze het zouden toegeven, maar ook als ze het zouden ontkennen. Ze verdienen die klap sowieso.

Wat kan ik doen? Ik voel me vreselijk machteloos in dit soort dingen. Als echte Fokkers zouden we onze typvingers van de toetsenborden af moeten rukken, want mailen naar welke instantie dan ook geloof ik niet zo. Ik zou er naar toe gaan, in hoogst eigen persoon. Naar het hoofdgebouw van de dierenbescherming en niet weg gaan voordat je werkelijk iemand gesproken hebt, iemand anders dan de receptioniste die vind dat je een afspraak moet hebben, alsof de honden wel even kunnen wachten.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:45:38 #46
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44474258
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:14 schreef Diesz het volgende:
Dierenbescherming doet niks en als je met Dutch Puppy de organisatie van Bridget bedoeld, daar heb ik contact mee gehad en die willen eerst in het buitenland de problemen oplossen. Een mooi initiatief, maar ik ben van mening dat er in Nederland genoeg dierenleed is en dat er eerst hier ingegrepen moet worden.
Dutch Puppy vind ik sowieso een rare organisatie... van enig kritiek zijn ze niet gedient... maar goed..dat is weer ander verhaal.

We zouden als NL het goede voorbeeld moeten geven, dus zeker hier in NL moet veel gebeuren nog. Maar dat betekent ook weer niet dat we internationaal niet bezig zouden moeten zijn.

En qua aanpak broodfokkerij zou er wettelijk meer bescherming en betere handhaving vooral moeten komen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:46:08 #47
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44474269
quote:
Same here. Wel een tikje lastig 2 verschillende topics hierover.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:56:55 #48
154193 TheYoung1
pi_44474474
Beter 10 teveel dan 1 te weinig zullen we maar zeggen he
Patat, dat is het!!
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:02:55 #49
19284 B
van benbenieuwd
pi_44474593
Ik zeg:giel@3fm.nl mailen mischien kan hij nog wat betekenen!!!

broodfokkers zijn doodfokkers
pi_44474690
Jesus, wat erg zeg..

Is dit misschien wat?
quote:
Heeft u tips voor Hart van Nederland? Mail deze dan naar hart@sbs.nl of bel met de Hart van Nederland tiplijn op 020 - 800 7777
know'm sayin?
word? word.
pi_44474778
quote:
pi_44474877
zo ben ik ff pislink

net even een mail gestuurd naar dierenbescherming eindhoven :
geachte mensen.

ik lees net iets op een forum en ik hoop van harte dat het niet waar is.... maar willen jullie dit alstublief even lezen en eventueel een keer gaan kijken bij het desbetreffende asiel / pension?

Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)

Indien de honden daar zo zitten ga ze alsublieft helpen!!! dit is voor die beesten nog erger dan geschopt worden door een baas!!
nog een topic.

Slecht dierenpension

niet alle reacties zullen even vriendelijk zijn ...maar de meeste mensen vinden dit dus niet kunnen.

met vriendelijke groet:

linda

ik hoop een reactie van u te krijgen
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_44474960
de reactie die ik krijg van de dieren bescherming gooi ik hier wel neer....
als ik een reactie krijg!
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:25:44 #54
154193 TheYoung1
pi_44474962
Patat, dat is het!!
pi_44475072
belt op dit moment met politie
pi_44475076
Misschien ook nog wel wat:

Martin Gaus: info@martingaus.nl
adres komt van zijn site voor hondenscholen etc; martingaus.nl, maar het zal vast wel doorgestuurd worden

Was meldpunt dierenmishandeling al genoemd?
(0900) 202 12 10 (e 0,10 p. min)
know'm sayin?
word? word.
pi_44475079
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijf dan weg, knurft.

Ik hoop van harte dat dit allemaal in de media komt en zowel de pensionhouders als de school flink zullen moeten boeten.
pi_44475300
ok ik heb net 11 minuten met de politie aan de lijn gezeten
om kracht bij te zettten voor dit zootje te stoppen :

allemaal ff een mail sturen met de linkjes van de topics die geopend zijn over dit pension.
en het liefste ook even melding te maken bij de politie

ik heb nog een telefoon nummer gekregen (ws alleen bereikbaar op maandag maar toch)

035-6257500
is van de dierenbescherming maar dan standje hoger.

mensen : bel die gasten plat en zorg er voor dat dat pension de deuren moet sluiten !!!!
pi_44475333
wel even erbij melden dat je het van horen zeggen hebt btw...

als ik morgen niet had hoeven werken was ik er naar toe gegaan en had of fotos gemaakt of daar terplekke de dierenbescherming gebeld!
pi_44476060
voor in de OP

jaja, wat ben ik toch ook een photoshop wonder
en dat logo van mirando zo subtiel achter dat verbodsbord gewerkt

maar de boodschap is duidelijk hoop ik
pi_44476068
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:46 schreef Katey het volgende:

Same here. Wel een tikje lastig 2 verschillende topics hierover.
Lijkt mij ook even iets wat mods moeten overleggen? Dubbele discussie, dubbele aktie-overzichten etc etc. Lijkt mij niet erg overzichtelijk worden zo?

Al is het initiatief hardstikke goed bedoeld natuurlijk, als je denkt dat het hier (nog) meer aandacht krijgt dan in F&F.

Oh en hier is nog meer te vinden over Broodfokkers.
Marktplaats- en dierenleed, broodfokkers e.d. 2
http://www.speurders.nl/nieuws/broodfok.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 16-12-2006 02:47:26 ]
pi_44477770
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dutch Puppy vind ik sowieso een rare organisatie... van enig kritiek zijn ze niet gedient... maar goed..dat is weer ander verhaal.

We zouden als NL het goede voorbeeld moeten geven, dus zeker hier in NL moet veel gebeuren nog. Maar dat betekent ook weer niet dat we internationaal niet bezig zouden moeten zijn.

En qua aanpak broodfokkerij zou er wettelijk meer bescherming en betere handhaving vooral moeten komen.
Ik zeg ook niet dat er internationaal niks gedaan mag worden, maar dat er ook hier in Nederland wat moet gaan gebeuren. De meesten zijn allemaal gericht op de zwerfhonden in het buitenland, wat een mooi initiatief is, maar je mag niet voorbij gaan aan het leed in ons eigen land. Maak de verhouding voor mijn part 50-50, maar laat ze ook hier eens iets doen.
Druifje!!
pi_44478389
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:01 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Zover als ik weet had Elvi al reactie van Radar
Klopt. Ik heb ze nu de gegevens van Frappelsientje gegeven en de mail was al gelezen. (een vriendin van me loopt daar stage en kan dat zien; vandaar )

Dus ik hoop dat ze binnenkort contact met dr opnemen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:47:17 #64
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_44478604
Wat is er al gedaan:

Gemaild en/of gebeld naar:

De Dierenbescherming
Partij voor de Dieren
Dutch Puppy
reply2all@spitsnet.nl
Hart van Nederland
Radar
Kassa
Telegraaf
Belinda Meuldijk

Linkjes:

http://www.mirando-geldrop.nl/

Dump je hond bij Mirando!

http://www.opgelicht.net/viewtopic.php?t=5939

[ Bericht 2% gewijzigd door tonja op 16-12-2006 13:26:02 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:51:55 #65
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_44478685
Goed bezig mensen!
pi_44479331
Ik heb op dat forum van Opgelicht zitten kijken... En daar stond dat de Dierenbescherming alleen wat doet met recente klachten...

Belachelijk, maar er moet toch een manier zijn om ze te geven wat ze willen? Iemand van ons kan een puppie kopen, anderen kunnen misschien net doen of ze geïnteresseerd zijn en ondertussen stiekem foto's maken en/of filmen? Een nep-stagaire daar rond laten lopen...

Bewijzen verzamelen!
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:41:16 #67
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44479488
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:30 schreef Elvi het volgende:
Ik heb op dat forum van Opgelicht zitten kijken... En daar stond dat de Dierenbescherming alleen wat doet met recente klachten...

Belachelijk, maar er moet toch een manier zijn om ze te geven wat ze willen? Iemand van ons kan een puppie kopen, anderen kunnen misschien net doen of ze geïnteresseerd zijn en ondertussen stiekem foto's maken en/of filmen? Een nep-stagaire daar rond laten lopen...

Bewijzen verzamelen!
Je gaat daar toch geen puppie kopen?

Nou ja ik meld me als vrijwilliger, wil dit wel met eigen ogen zien.

Zit dit topic met groeiende verbazing en verachting te volgen... niet te geloven hoe die school erop reageert, en de instanties, 't is gewoon om te gillen.
power to the people
pi_44479559
Ja ik vind het ook erg om dan een puppie te kopen daar omdat je ze dan weer in de hand werkt... Maarja je weet dan wel dat je het voor een beter doel doet: hen te naaien en aan te geven!
pi_44479837
Mailtje gestuurd naar http://www.belindameuldijk.nl/
pi_44480569
Tvp.
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_44483253
quote:
  zaterdag 16 december 2006 @ 15:40:48 #72
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44483444
Hulde aan al de mensen die hier zo actief mee bezig zijn

Dit soort praktijken komen helaas vaak voor in NL en er word bizar weinig aan gedaan door mensen, die hier macht toe hebben.

Ik zit hier ook met afschuw te lezen hoe oa de school hierop reageerd
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_44483447
Dus we gaan ons eerst concentreren op bewijzen verzamelen.

Foto's hebben we al. Getuigen ook....

Nu nog video-opnames dus. Iemand een leuk idee hiervoor? Stagaire, meeloop-dagje, iemand die een werkstuk/scriptie wil maken over hondenpension's, iemand die een pup wil kopen of een hond wil plaatsen...
  zaterdag 16 december 2006 @ 15:44:20 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44483524
Ik laat even in het midden wat ik vind van jullie geplande acties. Maar ik wil wel even opmerken dat het niet slim is om dit te bekokstoven op een forum waar iedereen kan meelezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44483606
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik laat even in het midden wat ik vind van jullie geplande acties. Maar ik wil wel even opmerken dat het niet slim is om dit te bekokstoven op een forum waar iedereen kan meelezen.
Eens., bovendien zijn er nu 3 topics waar e.e.a over de lezen valt.
pi_44483668
Zal ik anders een apart forum maken om die acties enzo in te bespreken? Dan kunnen de broodfokkers ook niet meelezen. En de Lieve Fok!kers wél
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:24:20 #77
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44484341
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:51 schreef Elvi het volgende:
Zal ik anders een apart forum maken om die acties enzo in te bespreken? Dan kunnen de broodfokkers ook niet meelezen. En de Lieve Fok!kers wél
Met wachtwoord? Anders kunnen ze alsnog meelezen, toch?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44484345
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:24 schreef Katey het volgende:

[..]

Met wachtwoord? Anders kunnen ze alsnog meelezen, toch?
Uiteraard En eerst mailen hoe je aan de url komt enzo
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:27:35 #79
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44484401
Ik plaats hier even een tvp
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:59:22 #80
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_44485085
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:27 schreef flugeltje het volgende:
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_44485089
Deze is vol :
Slecht dierenpension
Hier verder dus. Zo veel mogelijk centraal met lijstjes enzo
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:01:41 #82
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44485141
Ja, we moeten niet meer z door elkaar praten. Ik zal het nog een keer posten.

Edit hoeft al niet meer dus ;p
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44485142
Lijstje van Queen_Bee:

We hebben net op MSN geprobeerd wat dingen op een rijtje te zetten.

Dit werkt niet zonder plan en al dat gelul door elkaar
Daarom maar een stappenplan. Ben je het er niet mee eens, do say so

1. Frappelsien is daar geweest en kent nog mensen daar.
Als zij nou een schatting regelt van hoeveel honden daar zitten,
Volwassen/pups apart.

2. Zijn er mogelijkheden om deze honden een betere plek te geven?
- Contact opnemen met asiel / heveel plek hebben ze?
*Kom met suggesties*

3. Hoe gaan we bewijzen verzamelen?
We hebben een paar foto's/ (oud) werknemers, hoe meer bewijs te krijgen?

- Doen alsof we een pup willen kopen/onderbrengen
- Werkstuk
- Eigen hotel willen beginnen /ervaring opdoen
- Oproepen plaatsen of mensen met een Mirando pup contact willen opnemen
- Steeds meer inlichtingen/tv inschakelen

Verder lijkt het me ook niet verstandig om op een openbaar forum in details te treden
Als wij bewijs willen verzamelen, wat nodig is om de dierenbescherming zover te krijgen,
kunnen we het ons niet veroorloven dat zij of bekenden van hen, meelezen.

Het lijkt me dat we eerst geen volgende stappen nodig hebben.
Eerst maar eens zien hoe ver we hiermee komen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:06:30 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44485273
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:27 schreef flugeltje het volgende:
Huilen dan.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:08:15 #85
150152 Queen_Bee
pi_44485312
Verder heb ik een asiel gemailed of zij met gastgezinnen oid werken, wat zou betekenen dat er meer plek is.

En Elvi gaat een belgische stichting tegen Broodfokkers mailen om te kijken of zij ons met wat info eventueel wat verder kunnen helpen
I'm super sonic man
pi_44485376
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:01 schreef Elvi het volgende:

Volwassen/pups apart.

Eens.

*Kom met suggesties*

Eerst inventarisatie en in de pers, bemiddeling bij herplaatsing komt dan vanzelf op gang lijkt me?

- Werkstuk

Prima

Verder lijkt het me ook niet verstandig om op een openbaar forum in details te treden
Als wij bewijs willen verzamelen, wat nodig is om de dierenbescherming zover te krijgen,

Of een soort mailinglist o.i.d., op OUD hebben ze ook zoiets.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:10:35 #87
81237 releaze
best of both worlds
pi_44485380
ik lees ook ff mee.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:11:48 #88
154193 TheYoung1
pi_44485411
Ik zal maandag de asiels (asielen?) hier in de omgeving eens bellen.Laat hier wel weten als daar wat bruikbaars uitkomt!
Patat, dat is het!!
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:12:26 #89
150152 Queen_Bee
pi_44485425
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het ging erom dat die honden misschien wel nergens anders geplaats kunnen worden, f niet op betere plekken. En dat ze misschien daar beter af zijn. Vandaar kijken of er uberhaupt een betere plek voor die honden is..
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:13:07 #90
150152 Queen_Bee
pi_44485448
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:11 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik zal maandag de asiels (asielen?) hier in de omgeving eens bellen.Laat hier wel weten als daar wat bruikbaars uitkomt!
Hahha ik zat net ook al te worstelen met asiels en asielen toen ik ging mailen Ligt dus niet aan mij
I'm super sonic man
pi_44485469
quote:
U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt. Om de melding zo goed mogelijk te registeren, is het belangrijk dat u doorgeeft:

om welk dier het gaat;
de locatie;
wat er precies aan de hand is;
uw eigen gegevens.
Voorkom loos alarm, zorg ervoor dat u zeker weet dat het een serieuze melding is!

Let op: anonieme meldingen worden niet in behandeling genomen. U krijgt wel de garantie dat er zorgvuldig en conform de Wet bescherming persoonsgegevens vertrouwelijk met uw gegevens wordt omgesprongen. Natuurlijk worden uw gegevens door de Dierenbescherming niet bekend gemaakt bij de eigenaar (beklaagde) van het dier.
Dierenhotel Mirando - Hulst 126 - 5662 TK - Geldrop - Telefoon 040-2 85 02 89

Fax 040-2 80 27 80 Email info@mirando-geldrop.nl

Kloppen die gegevens van het "hotel" ?
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:17:52 #92
150152 Queen_Bee
pi_44485558
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:14 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Dierenhotel Mirando - Hulst 126 - 5662 TK - Geldrop - Telefoon 040-2 85 02 89

Fax 040-2 80 27 80 Email info@mirando-geldrop.nl

Kloppen die gegevens van het "hotel" ?
Ik neem aan dat dat adres van de site komt, dus neem aan dat dat het goede adres is ja
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:18:21 #93
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44485575
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:01 schreef Elvi het volgende:
Lijstje van Queen_Bee:

We hebben net op MSN geprobeerd wat dingen op een rijtje te zetten.

Dit werkt niet zonder plan en al dat gelul door elkaar
Daarom maar een stappenplan. Ben je het er niet mee eens, do say so

Volwassen/pups apart.

*Kom met suggesties*

- Werkstuk

Het lijkt me dat we eerst geen volgende stappen nodig hebben.
Eerst maar eens zien hoe ver we hiermee komen.
Mijns inziens is het belangrijkste het verzamelen van bewijzen en klachten, zodat de dierenbescherming (en/of AID) kan ingrijpen. Daarna gaat het balletje wel rollen mbt de opvang van de honden. Het lijkt me dat de instanties die de macht hebben om dit soort praktijken te stoppen wel zorgen voor goede opvang of daar iets voor hebben ..?
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:18:42 #94
154193 TheYoung1
pi_44485586
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:13 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Hahha ik zat net ook al te worstelen met asiels en asielen toen ik ging mailen Ligt dus niet aan mij
Volgens wikepedia is het dus asiels ...
Kunnen we ons daar iig niet meer in vergissen
Patat, dat is het!!
pi_44485650
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:12 schreef Queen_Bee het volgende:

Het ging erom dat die honden misschien wel nergens anders geplaats kunnen worden, f niet op betere plekken. En dat ze misschien daar beter af zijn. Vandaar kijken of er uberhaupt een betere plek voor die honden is..
Tijdelijk weghalen... alles beter dan daar blijven zitten, dat is zo
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 17:24:23 #96
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44485731
www.redeenhond.nl zou misschien iets kunnen doen voor deze Nederlandse honden?
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:25:20 #97
150152 Queen_Bee
pi_44485761
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:18 schreef Katey het volgende:

[..]

Mijns inziens is het belangrijkste het verzamelen van bewijzen en klachten, zodat de dierenbescherming (en/of AID) kan ingrijpen. Daarna gaat het balletje wel rollen mbt de opvang van de honden. Het lijkt me dat de instanties die de macht hebben om dit soort praktijken te stoppen wel zorgen voor goede opvang of daar iets voor hebben ..?
Ja maar het probleem is dat asiels overvol zitten. Vandaar dat ik ook gemailed hebben of ze ook gebruik maken van gastgezinnen oid

Alhoewel ik denk dat veel van die pups beter af zijn met een spuitje als er geen plek is dan daar blijven
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:26:10 #98
150152 Queen_Bee
pi_44485778
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tijdelijk weghalen... alles beter dan daar blijven zitten, dat is zo
Ja, maar dan moet er wel een locatie zijn om ze tijdelijk ergens te houden
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:26:23 #99
154193 TheYoung1
pi_44485784
Hoe triest dan ook, maar alles lijkt me beter dan dat ze daar nog veel langer moeten blijven.
Patat, dat is het!!
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:26:42 #100
150152 Queen_Bee
pi_44485794
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:18 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Volgens wikepedia is het dus asiels ...
Kunnen we ons daar iig niet meer in vergissen
Gelukkig heb ik asiels ook gebruikt dan hehe
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:27:04 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44485798
Als wordt geconstateerd dat de verzorging in het pension niet goed is, dan kun je verwachten dat het pension eerst in de gelegenheid wordt gesteld om de verzorging te verbeteren.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:28:22 #102
150152 Queen_Bee
pi_44485836
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:26 schreef TheYoung1 het volgende:
Hoe triest dan ook, maar alles lijkt me beter dan dat ze daar nog veel langer moeten blijven.
Ja is ook wel. Maar toch

En daarbij, dit weekend kunnen we tch niet veel doen qua bewijs verzamelen, dus kunnen we toch best een mailtje afwachten?

Er staan opties voor bewijs verzamelen bij. Als iedereen daar dan even over gaat nadenken, hoe en wat?
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:32:14 #103
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44485947
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:28 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja is ook wel. Maar toch

En daarbij, dit weekend kunnen we tch niet veel doen qua bewijs verzamelen, dus kunnen we toch best een mailtje afwachten?

Er staan opties voor bewijs verzamelen bij. Als iedereen daar dan even over gaat nadenken, hoe en wat?
En meer gedupeerden zien te vinden. Staan er al oproepen op marktplaats, speurders, etc ..?
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:33:12 #104
150152 Queen_Bee
pi_44485977
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Katey het volgende:

[..]

En meer gedupeerden zien te vinden. Staan er al oproepen op marktplaats, speurders, etc ..?
Nee, daar is nog niemand aan begonnen

Heeft iemand suggesties over welke fora/dingen we hiervoor allemaal kunnen gebruiken"?
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:34:02 #105
150152 Queen_Bee
pi_44485997
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Als wordt geconstateerd dat de verzorging in het pension niet goed is, dan kun je verwachten dat het pension eerst in de gelegenheid wordt gesteld om de verzorging te verbeteren.
Waarom hebben ze dat jaren geleden dan niet gedaan Er zijn echt al veeeel klachten over Mirando
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:37:00 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44486098
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:34 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Waarom hebben ze dat jaren geleden dan niet gedaan Er zijn echt al veeeel klachten over Mirando
Misschien is dat wel gebeurd, maar is het daarna weer afgegleden.
pi_44486254
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:12 schreef Diesz het volgende:

Zolang runderen en kippen massaal afgemaakt worden als er ook maar een klein kansje bestaat dat onze heilige economie gevaar gaat lopen moet je niet denken dat er iemand is die z'n baan op het spel zet voor huisdieren.
Iedereen vindt het natuurlijk schandalig en het zou nooit moeten kunnen en ondertussen gaat het gewoon door.
Een tijdje geleden zag je in RADAR een item over zieke hondjes die verkocht werden door iemand die al lang in die wereld bezig is en er was vrijwel niks tegen te doen.
De politici die aan het woord kwamen hadden het over wetten en regels die ingevoerd zouden moeten worden en daar zullen ze het over 100 jaar nog wel over hebben denk ik.
Mensen zouden allemaal een rasvereniging moeten bellen om daar te weten te komen waar je eerlijke fokkers kunt vinden en zolang mensen dat niet doen zijn ze zelf ook schuldig aan deze praktijken.
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:44:41 #108
150152 Queen_Bee
pi_44486310
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien is dat wel gebeurd, maar is het daarna weer afgegleden.
Bij alle verhalen van verschillende mensen mbt tot Mirando heb ik gelezen dat de dierenbescherming er niets aan (kon) doen
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:47:33 #109
150152 Queen_Bee
pi_44486415
Ik vertelde mijn ouders er trouwens net over. En toen gaf mn vader me een krantje over een asiel hier in Beilen. Toevallig vandaag bij de post

In ieder geval zie ik hier staan dat dit asiel iig met gastgezinnen voor katten werkt. Gastgezinnen worden dus wel degelijk in Nederland gebruikt, en dat betekent meer plek

Nu ben ik al wat blijer
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:15:10 #110
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44487138
Ik heb (via via) een mail teruggekregen van dierenproject.nl waarin staat dat het 'hotel' een UBN* heeft verkregen naar het Honden en Kattenbesluit. Haar eerste reactie is: druk uitoefenen op Dierenbescherming, maar vanwege dit UBN zullen ze echt geen actie ondernemen. Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!

Het is dus sowieso slim om de Dierenbescherming plat te mailen met deze info, misschien dat het tegelijkertijd met wat andere druk uiteindelijk zal helpen.

* Dat nummer heb je nodig als je in dieren handelt. Om het nummer te krijgen moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Wat deze voorwaarden precies zijn, kan ik niet precies vinden. Ik geloof wel dat het iig iets met huisvesting en verzorging te maken heeft...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:17:56 #111
150152 Queen_Bee
pi_44487198
quote:

Ja precies, druk uitoefenen. We zitten nu net al het bewijs bij elkaar te zoeken, en dat post ik hier zo neer. DAt moet naar de DB
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:18:52 #112
150152 Queen_Bee
pi_44487213
Als we al het bewijs bij elkaar optellen, hebben we dan niet meer dan genoeg?

Even op een rijtje

* Frappelsien haar foto's plus dat zij het van dichtbij meegemaakt heeft,
en de anderen die er stage lopen

* 3 a 4 mensen op dat andere forum die ook een doodzieke pup hadden

* Die ambulance mevrouw die "zogenaamd aankomen lopende honden" moest ophalen.
De DB zal die honden wel onderzocht hebben en dossiers hebben?
En dan de (oud)? werknemer die wist te vertellen dat dat de teefjes zijn die
de nesten moesten werpen. Kan me niet voorstellen dat die honden gezond waren.

Plus als we vertellen dat we die en die tv prgrammas erbij hebben gehaald,
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:21:02 #113
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44487256
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:18 schreef Queen_Bee het volgende:

[knip]
yep dit moet toch echt genoeg zijn hoor.

En gewoon een beetje bluffen, beetje druk bij de dierenbescherming leggen. Dat ze bang zijn dat ze op nationale televisie erop worden aangesproken dat ze geen poot hebben uitgestoken.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:21:18 #114
150152 Queen_Bee
pi_44487263
quote:
Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!
Ik zie ons 2e project als we van Mirando af zijn
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:22:19 #115
150152 Queen_Bee
pi_44487280
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Sh0g het volgende:

[..]

yep dit moet toch echt genoeg zijn hoor.

En gewoon een beetje bluffen, beetje druk bij de dierenbescherming leggen. Dat ze bang zijn dat ze op nationale televisie erop worden aangesproken dat ze geen poot hebben uitgestoken.
Precies. Dat zullen ze niet prettig vinden
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:26:38 #116
154193 TheYoung1
pi_44487396
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik zie ons 2e project als we van Mirando af zijn
Ik zie een vast Fok!front tegen dierenleed in ontwikkeling!!
Misschien een vast forum hierover in het leven roepen?
Patat, dat is het!!
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:27:31 #117
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44487423
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:18 schreef Queen_Bee het volgende:

Plus als we vertellen dat we die en die tv prgrammas erbij hebben gehaald,
Waarschijnlijk wil de DB zich dan wel van haar goede kant laten zien... Op (nog) slechtere publiciteit zitten ze ook niet te wachten...

Edit: dat bedoel ik idd.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Sh0g het volgende:

zaterdag 16 december 2006 @ 18:29:04 #118
147235 Bombardier
The artillery man
pi_44487463
Broodfokkers.

Lekkere titel.

Dan denk ik aan Danny, Yvonne, etc.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:29:45 #119
150152 Queen_Bee
pi_44487475
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:26 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Ik zie een vast Fok!front tegen dierenleed in ontwikkeling!!
Misschien een vast forum hierover in het leven roepen?
Nah ja, zolang er in t openbaar maar niet al te veel in detail wordt getreden. Qua bewijs verzamelen enzo
I'm super sonic man
pi_44487496
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 02:38 schreef Sh0g het volgende:
voor in de OP

[afbeelding]

jaja, wat ben ik toch ook een photoshop wonder
en dat logo van mirando zo subtiel achter dat verbodsbord gewerkt

maar de boodschap is duidelijk hoop ik
Ik gooi hem in de op !
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:32:13 #121
150152 Queen_Bee
pi_44487546
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik gooi hem in de op !
Ja, ik zat er over te denken de dingen als de stappen, het bewijs, en die post van llaura bij elkaar te pakken en in de OP zetten? Dat lijken me de meest belangrijke dingen atm?
I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:32:16 #122
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44487551
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:29 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Nah ja, zolang er in t openbaar maar niet al te veel in detail wordt getreden. Qua bewijs verzamelen enzo
Het lijkt me nu al erg onwaarschijnlijk dat Mirando nog geen lucht heeft gekregen van dit forum...
pi_44487572
Ik ben bezig met een site tegen Broodfokkers. Komt ook een forum op ed. Misschien zelfs een stichting ofzo...

Maar ik moet eerst even mn psychologie-essay's bijwerken hoor Ik loop een béétje achter
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:33:03 #124
150152 Queen_Bee
pi_44487576
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:32 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Het lijkt me nu al erg onwaarschijnlijk dat Mirando nog geen lucht heeft gekregen van dit forum...
Oh dat weet ik. Maar ik bedoel "undercover" naar die mensen te gaan om bewijs te verzamelen. Als we dat openbaar bespreken zullen er altijd fokkers f bekende van dat lezen. En dan is het over
I'm super sonic man
pi_44487586
Zou het iets uithalen om te mailen naar een Belgische site/organisatie? Deze site namelijk: http://www.broodfok.be
Niet geschoten is altijd mis, dus ik kan hen altijd eens een mailtje sturen hierover, toch?
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:34:30 #126
150152 Queen_Bee
pi_44487610
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:33 schreef Saarah het volgende:
Zou het iets uithalen om te mailen naar een Belgische site/organisatie? Deze site namelijk: http://www.broodfok.be
Niet geschoten is altijd mis, dus ik kan hen altijd eens een mailtje sturen hierover, toch?
Ja dat gaat Elvi idd nog doen
I'm super sonic man
pi_44487611
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, ik zat er over te denken de dingen als de stappen, het bewijs, en die post van llaura bij elkaar te pakken en in de OP zetten? Dat lijken me de meest belangrijke dingen atm?
Ik lees me nu in en stop de belangrijke dingen er wel in!
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:34:52 #128
150152 Queen_Bee
pi_44487620
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik lees me nu in en stop de belangrijke dingen er wel in!
I'm super sonic man
pi_44487767
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja dat gaat Elvi idd nog doen
Ik wil ook wel ff een mailtje sturen hoor, dat mailtje dat in het andere topic is voorgesteld als 'standaardmail'?
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:41:29 #130
150152 Queen_Bee
pi_44487788
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ik wil ook wel ff een mailtje sturen hoor, dat mailtje dat in het andere topic is voorgesteld als 'standaardmail'?
Bij hen dacht ik meer aan info verkrijgen, hoe wij dit het best kunnen aanpakken ed
Zij hebben er ervaring in, en wij nog niet
I'm super sonic man
pi_44487820
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:41 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Bij hen dacht ik meer aan info verkrijgen, hoe wij dit het best kunnen aanpakken ed
Zij hebben er ervaring in, en wij nog niet
Aha, ja, da's waar.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:44:03 #132
150152 Queen_Bee
pi_44487855
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:42 schreef Saarah het volgende:

[..]

Aha, ja, da's waar.
Maar als jij dat wil doen zou tof zijn Elvi heeft het atm nogal druk
I'm super sonic man
pi_44488049
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:44 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Maar als jij dat wil doen zou tof zijn Elvi heeft het atm nogal druk
Ja hoor, ik heb tijd genoeg op het moment. Dus ik zal hen de links geven van de topics hier, wat informatie, en hun vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dat is toch de bedoeling hé?
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:52:33 #134
150152 Queen_Bee
pi_44488071
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:51 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb tijd genoeg op het moment. Dus ik zal hen de links geven van de topics hier, wat informatie, en hun vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dat is toch de bedoeling hé?
Yup! Zij hebben de ervaring die wij nodig hebben
I'm super sonic man
pi_44488094
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:52 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Yup! Zij hebben de ervaring die wij nodig hebben
Oké, en als ik een antwoord krijg zal ik het hier laten weten!
pi_44488905
Hebben we nu al antwoorden??? er zijn nu best al wat instanties gemailt enzo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44489416
Ik wil ook graag meehelpen. Misschien kan ik eens een brief inzenden naar onze regionale krant die in bijna heel Overijssel en omstreken veel gelezen wordt.
pi_44489506
Pas wel op, we zijn nu allemaal kwaad op de mensen van mirando.
Maar zij zullen actie ondernemen als ze erachter komen dat dit verhaal rond gaat.

Zo hoorde ik vanmiddag dat ze een advocaat gebeld heeft. Dat wil natuurlijk nog niks zeggen.

Maar wil jullie toch even vragen een klein beetje op te letten op jullie uitspraken, ze kunnen ons anders wegens smaad aangeven.

http://www.beschermjezelf.nl/index_files/Page2949.htm

Wij hebben het recht onze mening te geven, maar mogen niemand ECHT openbaar beledigen!
We mogen mensen waarschuwen voor deze broodfokkers,en zullen allemaal proberen tot het uiterste te gaan.

Maar bescherm jezelf ook een beetje

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun en hulp hierbij.
Vind het echt geweldig om te zien dat er toch zoveel fokkertjes zijn die zich dit net zo aangrijpen als mij.
We zullen hiermee doorgaan, tot we duidelijkheid hebben wat er nou aan gedaan kan worden.

Als zal blijken dat we mirando zijn deuren niet moet sluiten, kunnen we wel allemaal proberen een steentje bij te dragen.
En mensen om ons heen waarschuwen voor broodfokkers en hun walgelijke praktijken.

Ga de mensen van Mirando ook niet vertellen dat wij dit allemaal bespreken hier op Fok.
Ze zullen anders gaan vissen naar uitspraken die niet door de beugel kunnen.

We hebben de vrijheid om te kunnen zeggen wat we willen doen hard nodig hierbij.
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:54:35 #139
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44489541
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:53 schreef Frappelsien het volgende:

Als zal blijken dat we mirando zijn deuren niet moet sluiten, kunnen we wel allemaal proberen een steentje bij te dragen.
Reken maar dat die deur gesloten wordt.
  zaterdag 16 december 2006 @ 20:02:09 #140
150152 Queen_Bee
pi_44489756
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:54 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Reken maar dat die deur gesloten wordt.
En nog vele anderen

Ik heb mn hond al beloofd dat ik zn soortgenoten ga redden

I'm super sonic man
  zaterdag 16 december 2006 @ 20:19:52 #141
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44490306
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:02 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En nog vele anderen

Ik heb mn hond al beloofd dat ik zn soortgenoten ga redden

Haha, beloofd is beloofd! Nu kan je niet meer terug
  zaterdag 16 december 2006 @ 20:30:48 #142
150152 Queen_Bee
pi_44490640
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:19 schreef Katey het volgende:

[..]

Haha, beloofd is beloofd! Nu kan je niet meer terug
Precies ja. Ben ik ook niet van plan ;P Arme hondjes Mn maag keert zich om

We krijgen trouwens wel veel views, das ook wel fijn
I'm super sonic man
pi_44494631
Ik zie dat dat "bedrijf" 11 honden aangeboden heeft staan op marktplaats....
  zondag 17 december 2006 @ 04:46:40 #144
150152 Queen_Bee
pi_44500294
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:58 schreef prupke het volgende:
Ik zie dat dat "bedrijf" 11 honden aangeboden heeft staan op marktplaats....
Maar er zijn er veul meer
I'm super sonic man
pi_44500333
Ze hebben in ieder geval wel een krant om te lezen.

Als ik de foto's zo zie lijkt het wel een of ander Sovjet asiel. Dat zoiets kan in Nederland.
  zondag 17 december 2006 @ 04:53:38 #146
150152 Queen_Bee
pi_44500356
quote:
Op zondag 17 december 2006 04:51 schreef tho_Omas het volgende:
Ze hebben in ieder geval wel een krant om te lezen.

Als ik de foto's zo zie lijkt het wel een of ander Sovjet asiel. Dat zoiets kan in Nederland.
Ja het is toch schandalig! Zeker als er zveel meldingen zijn geweest bij de Dierenbescherming
I'm super sonic man
pi_44500438
quote:
Op zondag 17 december 2006 04:53 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja het is toch schandalig! Zeker als er zveel meldingen zijn geweest bij de Dierenbescherming
sluiten hoeft toch niet meteen?

als we ze kunnen dwingen de omstandigheden aan te passen

mensen willen tenslotte toch een hondje kunnen nemen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 17 december 2006 @ 05:18:16 #148
150152 Queen_Bee
pi_44500488
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jij snapt het niet. Deze mensen geven niet om dieren. Ze willen snel veel geld. Ik heb er dus echt geen vertrouwen in dat honden van zwaar mishandeld/verwaarloosd ineens liefkozend behandeld gaan worden

En er zijn genoeg goede Fokkers met pups. En deze mensen moeten we en broodfokkers moeten
I'm super sonic man
pi_44500492
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:18 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Jij snapt het niet. Deze mensen geven niet om dieren. Ze willen snel veel geld. Ik heb er dus echt geen vertrouwen in dat honden van zwaar mishandeld/verwaarloosd ineens liefkozend behandeld gaan worden
vervang je de mensen...

probleem opgelost...
  zondag 17 december 2006 @ 05:20:35 #150
150152 Queen_Bee
pi_44500496
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

vervang je de mensen...

probleem opgelost...
Ja, ze gaan hun bedrijf en dieren even overkopen, en er zijn mensen die deze keet willen hebben waar veel aan verbouwd moet worden, en doodzieke pups en mama honden?
I'm super sonic man
pi_44500505
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:20 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, ze gaan hun bedrijf en dieren even overkopen, en er zijn mensen die deze keet willen hebben waar veel aan verbouwd moet worden, en doodzieke pups en mama honden?
nee natuurlijk niet slimmie...

de verantwoordelijken moeten gearresteerd worden en nieuwe mensen aangewezen worden om die tent te gaan leiden...

Dierenbescherming moet voor die rechtzaak gaan zorgen ofzo
  zondag 17 december 2006 @ 05:23:34 #152
150152 Queen_Bee
pi_44500513
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet slimmie...

de verantwoordelijken moeten gearresteerd worden en nieuwe mensen aangewezen worden om die tent te gaan leiden...

Dierenbescherming moet voor die rechtzaak gaan zorgen ofzo
Waarom zou iemand het over moeten nemen? Er zijn meer dan genoeg goede fokkers

Maar das het punt nu ook niet. Die mensen meoten opgepakt worden en daarna komt de rest wel

[ Bericht 8% gewijzigd door Queen_Bee op 17-12-2006 05:32:28 ]
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 14:09:49 #153
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44506304
Al zouden ze de omstandigheden verbeteren, dan nog fokken ze met zo veel mogelijk rassen tegelijk. Dat moet gewoon verboden worden. Als je zoveel pups hebt dan kan je ze gewoon niet fatsoenlijk socialiseren .. als dat überhaupt al gebeurt. Het socialiseren van de pups is zo ontzettend belangrijk, dat is gewoon 1 van je belangrijkste taken als fokker!
  zondag 17 december 2006 @ 15:34:16 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44509072
Even voor de duidelijkheid, ik ben ook behoorlijk pissed over dit soort praktijken, maar ik zou het op prijs stellen als jullie bij het sturen van mails en andere uitingen benadrukken dat dit gebeurt op eigen initiatief en niet vanuit FOK!. Met andere woorden, jullie spreken voor jezelf en niet uit naam van FOK!

Klein nuanceverschil wellicht, maar wel belangrijk...
  zondag 17 december 2006 @ 18:19:13 #155
150152 Queen_Bee
pi_44513852
Ik heb nog niks over Fok gezegd en zal het niet gaan doen.
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 18:21:21 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44513911
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb nog niks over Fok gezegd en zal het niet gaan doen.
Was ook een 'voor de zekerheid' melding

Zag al ergens mails voorbij komen met teksten als "Wij als FOK!kers" enzo
  zondag 17 december 2006 @ 18:29:31 #157
150152 Queen_Bee
pi_44514097
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:21 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Was ook een 'voor de zekerheid' melding

Zag al ergens mails voorbij komen met teksten als "Wij als FOK!kers" enzo
Oh maar toen was ik er nog niet hehe

Maar als het goed is gaat Elvi bezig met een site en forum ofzo hiervoor, dus kunnen we straks daar gewoon heen
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 19:01:36 #158
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_44514846
Hleemaal goed!
pi_44518944
Ik heb gehoord dat de mensen van Mirando linkjes hebben gekregen via email.

Als iemand meer informatie en foto's wilt ontvangen zal ik dat vanaf nu via msn doen.

Email adres kun je vragen via een persoonlijk berichtje

[ Bericht 13% gewijzigd door Frappelsien op 17-12-2006 20:59:36 ]
pi_44519307
Er is een mail gestuurd naar mirando, iemand heeft linkjes gestuurd naar de klootzakken van dat bedrijf, met andere woorden, een of andere teringkneus heeft anoniem Die idioten in de kaart gespeeld! Des te harder wij die Mirando aan moeten pakken!
  zondag 17 december 2006 @ 21:06:15 #161
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44519498
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:54 schreef Frappelsien het volgende:
Ik heb gehoord dat de mensen van Mirando linkjes hebben gekregen via email.

Als iemand meer informatie en foto's wilt ontvangen zal ik dat vanaf nu via msn doen.

Email adres kun je vragen via een persoonlijk berichtje
Ta, dat zat er wel in... Hoe weet je dat?
pi_44519560
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:06 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Ta, dat zat er wel in... Hoe weet je dat?
Ik had zojuist een oudklasgenoot op msn, ze vertelde dat iedereen van stage morgen een gesprek op school heeft.

Mensen van Mirando moeten woedend zijn..
  zondag 17 december 2006 @ 21:12:28 #163
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44519712
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:07 schreef Frappelsien het volgende:

[..]

Ik had zojuist een oudklasgenoot op msn, ze vertelde dat iedereen van stage morgen een gesprek op school heeft.

Mensen van Mirando moeten woedend zijn..
Als er mensen geen reden hebben om woedend te zijn, dan zijn zij het wel...
pi_44519723
Die mensen moeten boos zijn op zichzelf!

[ Bericht 88% gewijzigd door Pizzakoppo op 17-12-2006 21:21:24 ]
  zondag 17 december 2006 @ 21:35:33 #165
150152 Queen_Bee
pi_44520594
Dat krijg je met een openbaar forum
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 21:46:47 #166
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44521044
Maar diegene die die link naar Mirando heeft gestuurd, moet toch zelf ook wel inzien dat het daar niet gaat zoals het zou horen? Die ziet toch ook de foto's in de OP? Hoe kun je daar zo blind voor zijn?
  zondag 17 december 2006 @ 21:47:47 #167
47102 Elvi
miemkwien
pi_44521084
Misschien wilde die persoon dreigen... *kijk eens, dit is er bekend geworden over jullie*

In de catagorie: you stupid fuck...
pi_44521259
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:46 schreef Lllaura het volgende:
Maar diegene die die link naar Mirando heeft gestuurd, moet toch zelf ook wel inzien dat het daar niet gaat zoals het zou horen? Die ziet toch ook de foto's in de OP? Hoe kun je daar zo blind voor zijn?
Misschien een schattig pubertje die je allemaal niks kan schelen...
  zondag 17 december 2006 @ 22:38:51 #169
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44522993
het is sneu dat er dergelijke mensen zijn. Teefjes die helemaal tebarsten worden gedekt enzo. Even voor de goede orde: ik ben het heel erg eens met waar jullie voor staan, alleen ben ik heel voorzichtig met het in context brengen met Fok!

ik hoop in ieder geval welgemeend van harte dat jullie je doel bereiken !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 17 december 2006 @ 22:45:43 #170
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44523223
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Misschien een schattig pubertje die je allemaal niks kan schelen...
oe en kijk even in je PM
pi_44523293
Direct opdoeken dat soort wanpraktijken
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 17 december 2006 @ 22:55:42 #172
107144 Pido
pi_44523542
TVP; als iemand hulp wil met bepaalde praktijken moet diegene dat zeggen. Dit is absoluut schandalig.

Erheen gaan is natuurlijk wel damn verleidelijk, maar mensen die dat doen worden waarschijnlijk ook boos als ze dat zien. En dat kan wel gevaarlijk worden met dit soort mensen natuurlijk.

M'n hond was ook boos:

Die op z'n rug..
  zondag 17 december 2006 @ 23:07:02 #173
150152 Queen_Bee
pi_44523962
Aww wat een leuk beestje
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 23:12:16 #174
107144 Pido
pi_44524141
Daar doen we het voor he, zodat die andere honden in het pension ook zo kunnen rollen op een grasveld. Damn, ik snap werkelijk niet dat je dat die beesten aan kan doen. Wonderbaarlijk.
  zondag 17 december 2006 @ 23:22:28 #175
150152 Queen_Bee
pi_44524464
Nope, echt erg. Telkens als ik mijn hond zie en dan aan die honden daar denk We moeten echt slagen
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 23:25:08 #176
107144 Pido
pi_44524557
"We Must Succeed!".

Maar ik het wel het idee dat er via instanties vrij weinig aan kunnen doen. Vind het wel raar en beschamend dat zoiets in Nederland niet gewoon kan worden aangegeven en kan worden opgerold.
  zondag 17 december 2006 @ 23:26:30 #177
47102 Elvi
miemkwien
pi_44524596
Daarom moet er een stichting worden opgericht die zich specifiek hierop richt. Met dierenartsen, asiels, gastgezinnen en donateurs ed. die willen helpen...
  zondag 17 december 2006 @ 23:26:45 #178
150152 Queen_Bee
pi_44524604
Neuh, je moet veel en overtuigend bewijs hebben Al vind ik het raar dat ze zoveel klachten over Mirando hebben gehad, en ze er nog steeds niets aan gedaan hebben.

En wie waren dat die contact met media hadden? Haal die fucking tv erbij en dr gebeurd wel wat

I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 23:27:42 #179
150152 Queen_Bee
pi_44524637
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:26 schreef Elvi het volgende:
Daarom moet er een stichting worden opgericht die zich specifiek hierop richt. Met dierenartsen, asiels, gastgezinnen en donateurs ed. die willen helpen...
Ja, maar dat kunnen we nooit snel genoeg doen Hopen dat die Belgen goede tips hebben zodat wij sneller beter bezig kunnen
I'm super sonic man
pi_44524994
even een vraagje

er staan dus op marktplaats 5 advertenties van die firma
met een vraagprijs voor die honden.

is het niet zo dat als iemand een zuiver ras verkoopt dat je dan een vast bedrag wil hebben voor zon beestje?

en stamboom er bij?
  zondag 17 december 2006 @ 23:53:57 #181
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44525407
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:26 schreef Elvi het volgende:
Er zijn zoveel stichtingen en organisaties die zich ermee bezig houden.. Het probleem ligt niet aan de opvang, de organisaties etc.. die zijn er wel.. het gaat er om dat er nou eens wetgeving komt die het dier beschermt tegen de 'beesten'.

En een 'dierenpolitie' die echt autoriteit uitstraalt en direct dingen kan opleggen aan bedrijven die iets verkeerds doen.
  zondag 17 december 2006 @ 23:57:06 #182
150152 Queen_Bee
pi_44525502
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Er zijn zoveel stichtingen en organisaties die zich ermee bezig houden.. Het probleem ligt niet aan de opvang, de organisaties etc.. die zijn er wel.. het gaat er om dat er nou eens wetgeving komt die het dier beschermt tegen de 'beesten'.

En een 'dierenpolitie' die echt autoriteit uitstraalt en direct dingen kan opleggen aan bedrijven die iets verkeerds doen.
Stichting tegen broodfokkers is er in NL niet hoor WIj konden iig niets vinden. In Belgie wel.
I'm super sonic man
  zondag 17 december 2006 @ 23:58:18 #183
150152 Queen_Bee
pi_44525535
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:40 schreef prupke het volgende:
even een vraagje

er staan dus op marktplaats 5 advertenties van die firma
met een vraagprijs voor die honden.

is het niet zo dat als iemand een zuiver ras verkoopt dat je dan een vast bedrag wil hebben voor zon beestje?

en stamboom er bij?
Zijn genoeg mensen zonder verstand ervan die een hond kopen. En misschien denken ze dat een handtekening van de dierenarts meer dan voldoende is ofzo

Mijn hond heeft wel een stamboom natuurlijk, en kostte ook meer dan 300 euro
I'm super sonic man
pi_44525734
ik had dus een mail gestuurd (bleek achteraf naar een ambulance dienst voor dieren)
dus nog geen reactie

en het enige adres wat ik in nederland kan vinden wat iets doet tegen broodfok is
stichting pup in nood
  maandag 18 december 2006 @ 00:16:43 #185
150152 Queen_Bee
pi_44525946
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:06 schreef prupke het volgende:
ik had dus een mail gestuurd (bleek achteraf naar een ambulance dienst voor dieren)
dus nog geen reactie

en het enige adres wat ik in nederland kan vinden wat iets doet tegen broodfok is
stichting pup in nood
Wat had jij gemailed dan?

Is stichting pup alleen op broodfokkers in NL gericht?
I'm super sonic man
pi_44526032
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:16 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wat had jij gemailed dan?

Is stichting pup alleen op broodfokkers in NL gericht?
dit had ik gemaild :

zo ben ik ff pislink

geachte mensen.

ik lees net iets op een forum en ik hoop van harte dat het niet waar is.... maar willen jullie dit alstublief even lezen en eventueel een keer gaan kijken bij het desbetreffende asiel / pension?

Indien de honden daar zo zitten ga ze alsublieft helpen!!! dit is voor die beesten nog erger dan geschopt worden door een baas!!
nog een topic.

Slecht dierenpension

niet alle reacties zullen even vriendelijk zijn ...maar de meeste mensen vinden dit dus niet kunnen.

met vriendelijke groet:

linda

en stichting pup in nood doet wel meer maar ze willen broodfok tegen gaan iig
  maandag 18 december 2006 @ 00:21:02 #187
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44526035
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:35 schreef Queen_Bee het volgende:
Dat krijg je met een openbaar forum
Is er al een 'gesloten' forum hiervoor ..?
  maandag 18 december 2006 @ 00:23:46 #188
150152 Queen_Bee
pi_44526087
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:21 schreef Katey het volgende:

[..]

Is er al een 'gesloten' forum hiervoor ..?
Elvi gaat er zeer binnenkort mee bezig. Alleen heeft ze 4 scripties ofzo nu te maken en ze is ook nog ziek
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 00:25:19 #189
150152 Queen_Bee
pi_44526125
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:20 schreef prupke het volgende:

[..]

dit had ik gemaild :

zo ben ik ff pislink

geachte mensen.

nog een topic.

Slecht dierenpension

met vriendelijke groet:

linda

en stichting pup in nood doet wel meer maar ze willen broodfok tegen gaan iig
Ik ga dierenbescherming daaro ook nog mailen Als ze nu nog meer mails krijgen dan al was, moeten ze toch wel een keer wakker worden
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 00:31:54 #190
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44526239
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:23 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Elvi gaat er zeer binnenkort mee bezig. Alleen heeft ze 4 scripties ofzo nu te maken en ze is ook nog ziek
Owh .. eh .. beter dat ze het ff rustig aan doet, dan (beterschap, Elvi!).
Is het trouwens niet beter (en makkelijker) om een mailinglist te beginnen? Want hoe weten we nou dat mensen/vrienden van Mirando zich niet aanmelden?
  maandag 18 december 2006 @ 00:35:11 #191
150152 Queen_Bee
pi_44526294
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:31 schreef Katey het volgende:

[..]

Owh .. eh .. beter dat ze het ff rustig aan doet, dan (beterschap, Elvi!).
Is het trouwens niet beter (en makkelijker) om een mailinglist te beginnen? Want hoe weten we nou dat mensen/vrienden van Mirando zich niet aanmelden?
Nou ja, het fijne aan een eigen forum is dat je belangrijke dingen en of details in onzichtbare topics of iets te zetten. En het andere waar Mirando etc ook niet veel mee kunnen

Maar mailinglist mag wat mij betreft ook. DAn gooi ik mn oude email adres hier wel neer
I'm super sonic man
pi_44528483
tvp enzo
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  maandag 18 december 2006 @ 06:42:03 #193
150152 Queen_Bee
pi_44528549
Ik heb een heus forum gemaakt
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 09:23:29 #194
150152 Queen_Bee
pi_44529629
quote:
Op maandag 18 december 2006 06:25 schreef JediMindTricks het volgende:
tvp enzo
Hoi
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 10:08:23 #195
161938 wmml
Code Duello
pi_44530336
Dat waren weer 3 pagina's. Blijkbaar zijn wij niet het eerste "forum" wat zich ermee bezig houdt.

http://www.freewebs.com/dierenhulp/
Pistols at Dawn!
pi_44530785
quote:
Op maandag 18 december 2006 06:42 schreef Queen_Bee het volgende:
Wil je mij het adres mailen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Saarah op 18-12-2006 10:53:55 ]
  maandag 18 december 2006 @ 10:50:20 #197
150152 Queen_Bee
pi_44531068
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:33 schreef Saarah het volgende:

[..]

Wil je mij het adres mailen?
You've got mail
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:02:56 #198
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_44531308
en mij
  maandag 18 december 2006 @ 11:04:13 #199
150152 Queen_Bee
pi_44531331
Welke van je 2 adressen
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:09:47 #200
161938 wmml
Code Duello
pi_44531428
Und Mich
Pistols at Dawn!
  maandag 18 december 2006 @ 11:10:31 #201
150152 Queen_Bee
pi_44531446
Heb je ergens je email staan dan
I'm super sonic man
pi_44531470
En mij ook
  maandag 18 december 2006 @ 11:13:11 #203
161938 wmml
Code Duello
pi_44531524
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:10 schreef Queen_Bee het volgende:
Heb je ergens je email staan dan
PM'en!
Pistols at Dawn!
  maandag 18 december 2006 @ 11:15:38 #204
150152 Queen_Bee
pi_44531583
Als het goed is heb jullie beide PM niet

Ben nog niet echt aan PMen gewend
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:23:09 #205
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44531751
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja maar ik bedoel. En zoals je zelf merkt doen die stichtingen niet bar veel er tegen. Ook omdat ze zich met meerdere dingen bezig houden. Als wij ons op 1 ding richten lijkt me dat wat efficienter

Maar dit is toch helemaal niet van belang? Je moet het juist toejuichen dat iemand een stichting wil beginnen.
Het is goed hoor. In principe geen problemen tegen hoor. Ik ben ook een tijd terug een actiegroep opgestart tegen circussen en dat werkt in principe best. Zeker ook om andere organisaties te bewegen om iets meer te doen.

Ik ben alleen benieuwd hoe het vormgegeven gaat worden en wat de doelen en methoden zijn van zo een groep tegen broodfokkerij. Wat zijn de actiemethoden?

oh.. en als er een apart forum is hoor ik ook graag een link daarvan Wellicht kan ik eventueel advies of tips ofzo geven
pi_44531784
Naar aanleiding van een PM van Queen_Bee heb ik even een sticky gemaakt in F&F.
FOK! tegen broodfok
  maandag 18 december 2006 @ 11:24:52 #207
150152 Queen_Bee
pi_44531792
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:23 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het is goed hoor. In principe geen problemen tegen hoor. Ik ben ook een tijd terug een actiegroep opgestart tegen circussen en dat werkt in principe best. Zeker ook om andere organisaties te bewegen om iets meer te doen.

Ik ben alleen benieuwd hoe het vormgegeven gaat worden en wat de doelen en methoden zijn van zo een groep tegen broodfokkerij. Wat zijn de actiemethoden?

oh.. en als er een apart forum is hoor ik ook graag een link daarvan Wellicht kan ik eventueel advies of tips ofzo geven
Ik heb jou maar even toegevoegd op MSN dan.
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:25:30 #208
150152 Queen_Bee
pi_44531810
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:24 schreef ijsmeis het volgende:
Naar aanleiding van een PM van Queen_Bee heb ik even een sticky gemaakt in F&F.
FOK! tegen broodfok
Dankjewel
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:28:09 #209
161938 wmml
Code Duello
pi_44531887
Shit he....de kleur van shugar babes maar overgenomen?
Pistols at Dawn!
  maandag 18 december 2006 @ 11:28:48 #210
150152 Queen_Bee
pi_44531901
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:28 schreef wmml het volgende:
Shit he....de kleur van shugar babes maar overgenomen?
Ik heb maar gewoon 1 aangeklikt

Wat wil jij dan
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:41:53 #211
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44532249
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb jou maar even toegevoegd op MSN dan.
ok.. hoewel MSN nog niet zegt dat iemand mij wil toevoegen.. Maar kan nog komen denk
  maandag 18 december 2006 @ 11:42:31 #212
150152 Queen_Bee
pi_44532265
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:41 schreef TechXP het volgende:

[..]

ok.. hoewel MSN nog niet zegt dat iemand mij wil toevoegen.. Maar kan nog komen denk
Nou ik heb je toch allang toegevoegd. Dat adres uit je FoBo.
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:45:25 #213
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44532341
oh.. dan voeg ik jouw even toe
  maandag 18 december 2006 @ 11:46:35 #214
150152 Queen_Bee
pi_44532369
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:45 schreef TechXP het volgende:
oh.. dan voeg ik jouw even toe
Ja, 'k heb je een PM gestuurd.
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 11:51:49 #215
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44532506
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:46 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, 'k heb je een PM gestuurd.
Ontvangen Ik heb je toegevoegd.
  maandag 18 december 2006 @ 11:54:21 #216
161938 wmml
Code Duello
pi_44532578
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:28 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik heb maar gewoon 1 aangeklikt

Wat wil jij dan
Haha, was maar een grapje hoor. De kleur maakt me niks uit
Pistols at Dawn!
  maandag 18 december 2006 @ 11:56:15 #217
150152 Queen_Bee
pi_44532623
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:54 schreef wmml het volgende:

[..]

Haha, was maar een grapje hoor. De kleur maakt me niks uit
Ja, en als je je niet registreerd kun je niet posten als het goed is

En techxp, ik heb niks gekregen.
I'm super sonic man
pi_44536759
Ik heb antwoord gekregen! (Van www.broodfok.be )
Is het nu de bedoeling dat ik dat op het aparte forum zet?
pi_44536924
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:25 schreef Saarah het volgende:
Ik heb antwoord gekregen! (Van www.broodfok.be )
Is het nu de bedoeling dat ik dat op het aparte forum zet?
Zou je even je inbox open willen zetten?
pi_44537074
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:29 schreef Frappelsien het volgende:

[..]

Zou je even je inbox open willen zetten?
Waar moet je dat doen?
pi_44537118
Boven aan de pagina op dat envelopje klikken.

Dan links, instellingen en daar aanvinken dat je WEL persoonlijke berichten wilt ontvangen van iedereen.
  maandag 18 december 2006 @ 14:36:21 #222
131729 jna
pi_44537150
Mag ik ook een pm?
Jawel, je keek.
pi_44537437
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:34 schreef Saarah het volgende:

[..]

Waar moet je dat doen?
Lukt het?
pi_44537690
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:44 schreef Frappelsien het volgende:

[..]

Lukt het?
Ja, het is gelukt, geloof ik.
pi_44537706
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:36 schreef jna het volgende:
Mag ik ook een pm?
Bedoel je over het forum of over het antwoord van de site?
  maandag 18 december 2006 @ 14:54:32 #226
131729 jna
pi_44537751
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:53 schreef Saarah het volgende:

[..]

Bedoel je over het forum of over het antwoord van de site?
het forum
Jawel, je keek.
pi_44537815
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:54 schreef jna het volgende:

[..]

het forum
Je hebt PM.
  maandag 18 december 2006 @ 16:01:00 #228
47102 Elvi
miemkwien
pi_44540146
Zeg mag ik ook nog een PM...
pi_44542094
Ik heb GOED nieuws!!!!

Voor de mensen die graag willen weten wat het goede nieuws, stuur me een persoonlijk berichtje.

Ik weet dat er meegelezen word, dus wil het niet hier neerzetten
  maandag 18 december 2006 @ 17:24:13 #230
47102 Elvi
miemkwien
pi_44543378
Nou stuur dan Fraps!!!
  maandag 18 december 2006 @ 17:59:03 #231
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_44544503
Hop d'r inbox vol
Whehehe.
  maandag 18 december 2006 @ 21:40:43 #232
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44552612
quote:
Op maandag 18 december 2006 06:42 schreef Queen_Bee het volgende:
Wil je mij ook het linkje mailen, Queen_Bee?

[ Bericht 6% gewijzigd door Katey op 18-12-2006 23:22:47 ]
  maandag 18 december 2006 @ 21:56:44 #233
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_44553263
Als ik zou weten wat het adrea van deze zielige motherfuckers waren, zou ik ze even laten proeven wat echte pijn is godverdomme

Iig, ik houd dit topic in de gaten en als ik kan helpen zal ik dat doen.
pi_44554472
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:56 schreef PallominnoXIII het volgende:
Als ik zou weten wat het adrea van deze zielige motherfuckers waren, zou ik ze even laten proeven wat echte pijn is godverdomme

Iig, ik houd dit topic in de gaten en als ik kan helpen zal ik dat doen.
Dat adres vind je in 1 minuut terug als je de topics doorleest
  maandag 18 december 2006 @ 22:40:20 #235
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44555089
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:40 schreef Katey het volgende:

[..]

Wil je mij ook het linkje mailen, Queen_Bee? Doe maar naar antispam-backup@hotmail.com
Iemand anders mag ook!

Frappelsien?
  maandag 18 december 2006 @ 23:01:42 #236
150152 Queen_Bee
pi_44555885
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Katey het volgende:

[..]

Iemand anders mag ook!

Frappelsien?
Ik weet niet of Frappelsien al stuurde, maar ik heb je gemailed
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 23:23:29 #237
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44556666
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:01 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik weet niet of Frappelsien al stuurde, maar ik heb je gemailed
Dank je!
  maandag 18 december 2006 @ 23:29:28 #238
150152 Queen_Bee
pi_44556846
Wat is nou trouwens het goede nieuws?
I'm super sonic man
  maandag 18 december 2006 @ 23:55:57 #239
160760 bas_soldaat
_{-.-}_ O Rly? _{-.-}_
pi_44557547
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

niet daar vandaan...
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|||||| _{-.-}_ O Rly? _{-.-}_ ||||||||
  maandag 18 december 2006 @ 23:58:06 #240
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44557604
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat is nou trouwens het goede nieuws?
dat wil ik ook wel weten frappeldefrapfrap, ik heb je een paar uur geleden nog een pm'etje gestuurd, maar heb nog geen reply
  maandag 18 december 2006 @ 23:59:34 #241
150152 Queen_Bee
pi_44557652
Deze spanning is niet leuk
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:14:22 #242
160760 bas_soldaat
_{-.-}_ O Rly? _{-.-}_
pi_44557987
[ik heb nog een bericht achter gelaten bij kassa]

Beste mensen van Kassa,

Ik contacteer u, omdat ik iets kwijt wil over een Dierenhotel dat dieren zou mishandelen, Het gaat hier om Dierenhotel Mirando ( http://www.mirando-geldrop.nl/ )

Ik schrijf dit bericht na het lezen van dit bericht in een veelgelezen forum:

Ik wil er bijdeze dus ook op wijzen dat ik zelf hetgeen wat hier verteld wordt Niet zelf kan bevestigen of bewijzen, maar ik voel mij als persoon toch behoorlijk machteloos in deze situatie. De Dierenbescherming is al gecontacteerd door andere lezers van dit fora, het enige wat ik heirbij wil aangeven is dat misschien mee wilt werken om duidelijkheid hierin te krijgen, want als het waar is wat hier wordt verteld, dan betekent het dat er vele honden mishandelt worden. Ik hoop hierbij dus ook dat u kunt helpen om een onderzoek op te zetten om na te gaan of dit daadwerkelijk hier gebeurt en het doel zou daarbij dus zijn de honden redden van deze verschrikkelijke omstandigheden.

Plekken waar dit soort dingen gebeuren hoop ik dat de deuren worden gesloten.

Mocht u mij (eigenlijk ons) hierbij kunnen helpen stellen wij dat zeer op prijs!

afwachtende op uw reactie,

bas soldaat
pi_44557998
Berichtjes verstuurd aan de mensjes die mij een PM gestuurd hadden
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:19:22 #244
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44558084
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:14 schreef bas_soldaat het volgende:
[ik heb nog een bericht achter gelaten bij kassa]

[knip]
goed gedaan

Alleen dat mishandelen, volgens mij worden ze niet geslagen of iets dergelijks, maar die beesten in van die koude hokken op een paar natte kranten huisvesten is natuurlijk ook een vorm van mishandeling. Verwaarlozing is het.
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:27:14 #245
150152 Queen_Bee
pi_44558243
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:19 schreef Sh0g het volgende:

[..]

goed gedaan

Alleen dat mishandelen, volgens mij worden ze niet geslagen of iets dergelijks, maar die beesten in van die koude hokken op een paar natte kranten huisvesten is natuurlijk ook een vorm van mishandeling. Verwaarlozing is het.
Dat ís mishandeling

En nu gaan ze lekker down

Goed gedaan Frappelsien
I'm super sonic man
pi_44558331
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:19 schreef Sh0g het volgende:

[..]

goed gedaan

Ik kan niet zeggen dat ze geslagen of geschopt worden.

Er word gefokt tot ze erbij neer vallen.. dat moet genoeg zijn
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:37:36 #247
160760 bas_soldaat
_{-.-}_ O Rly? _{-.-}_
pi_44558453
Verwaarlozing is een vorm van mishandeling...

Ik vind het gewoon zo'n gevoelig onderwerp dit... ik heb zelf mijn leven lang al honden en ben er erg op gesteld.. ik kan het werkelijk niet bevatten dat dit soort prachtige dieren mishandlet worden...

wil daaorm ook dat dit echt zwaar aangepakt word...

en dus flink veel in de media gooien
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:45:08 #248
81237 releaze
best of both worlds
pi_44558618
Er wordt mij net door vriendlief verteld dat als je beroepsmatig bezig houdt met het fokken van dieren je automatisch te maken hebt met de Algemene Inspectiedienst en de Voedsel en Waren Autoriteit. Het is wellicht een idee om deze twee organisaties ook te informeren hierover. (misschien dat het in eerder in het topic/vorige topic ook al gezegd is.) Dit zijn twee overheidsinstanties, dus volunteers.......

http://www.aid.nl/

VWA.nl (klachten)
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:53:22 #249
160760 bas_soldaat
_{-.-}_ O Rly? _{-.-}_
pi_44558790
Kan er niet een Frontpage nieuws bericht worden gemaakt na aanleiding van deze topics?

als we het kunnen hebben over olifanten genaamd osama.. dan moet een topic als deze toch makkelijk daar kunnen komen... met als bron fok zelf...

je berijkt dan toch misschien meer aandacht voor dit onderwerp
pi_44558799
Heb mensen hier al gebeld naar dat bedrijf?
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:57:01 #251
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44558862
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:45 schreef releaze het volgende:
Er wordt mij net door vriendlief verteld dat als je beroepsmatig bezig houdt met het fokken van dieren je automatisch te maken hebt met de Algemene Inspectiedienst en de Voedsel en Waren Autoriteit. Het is wellicht een idee om deze twee organisaties ook te informeren hierover. (misschien dat het in eerder in het topic/vorige topic ook al gezegd is.) Dit zijn twee overheidsinstanties, dus volunteers.......

http://www.aid.nl/

VWA.nl (klachten)
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de AID is volgens mij alleen voor controle van houders van dieren die op de één of andere manier gebruikt worden voor de voedselindustrie en alle andere bedrijven die hiermee te maken hebben. Denk aan:

Veehouderijen.
Varkenshouderijen.
Kippeboeren.
Slachthuizen.
etc.

Dit is natuurlijk vooral ter bescherming van onszelf, om te voorkomen dat we 'ziek' vlees op ons bord krijgen.

Honden worden niet gehouden voor het vlees (niet in NL tenminste), dus de AID gaat daar niet langs lijkt me.

Maar kan zijn dat ik het mis heb en dat hondenfokkers er wel weer mee te maken hebben, maar ik denk het niet.
  dinsdag 19 december 2006 @ 01:15:00 #252
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44559106
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef bas_soldaat het volgende:
Kan er niet een Frontpage nieuws bericht worden gemaakt na aanleiding van deze topics?
Lijkt me super...

Je kan ook een persbericht maken en er uit sturen. Misschien dat ze het dan op de frontpage oppakken.. en kranten ook

Een 'perslijst' heb ik nog wel ter beschikking.
  dinsdag 19 december 2006 @ 01:17:34 #253
160760 bas_soldaat
_{-.-}_ O Rly? _{-.-}_
pi_44559137
ik heb in ieder geval Sh0g nageaapt door de link van dit topic in mijn sig te zetten...

nu nog mensen van de FP zien te overtuigen dat dit op de FP hoort
  dinsdag 19 december 2006 @ 01:23:02 #254
81237 releaze
best of both worlds
pi_44559191
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:57 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan gedacht, maar de AID is volgens mij alleen voor controle van houders van dieren die op de één of andere manier gebruikt worden voor de voedselindustrie en alle andere bedrijven die hiermee te maken hebben. Denk aan:

Veehouderijen.
Varkenshouderijen.
Kippeboeren.
Slachthuizen.
etc.

Dit is natuurlijk vooral ter bescherming van onszelf, om te voorkomen dat we 'ziek' vlees op ons bord krijgen.

Honden worden niet gehouden voor het vlees (niet in NL tenminste), dus de AID gaat daar niet langs lijkt me.

Maar kan zijn dat ik het mis heb en dat hondenfokkers er wel weer mee te maken hebben, maar ik denk het niet.
niet geschoten is altijd mis denk ik in dit geval. Het kan toch niet dat in geval van dierenmishandeling de enige officiele organisatie de dierenbescherming is? Dit zijn mensen die hun brood verdienen met fokken, een bedrijf hebben, een pension wat helemaal toegespitst hoort te zijn op dieren / welzijn van dieren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de hygienische eisen waaraan een bedrijf moet voldoen. Nou, als honden liggen te rollebollen in de schijt denk ik niet dat ze daar met gemak onderuit komen. (tis te hopen van niet)

Dat is misschien een ander alternatief hiervoor, we richten ons nu heel erg op het dierenwelzijn, maar we kunnen ook kijken naar wat voor'n "illegale" praktijken ze dr uithalen wat betreft eisen voor veiligheid, arbo omstandigheden etc, als ze al niets tegen het dierenleed kunnen doen dan kunnen ze wellicht een torenhoge boete opgelegd krijgen vanwege werkomstandigheden.
pi_44559247
Wij fokten katten thuis. Wij hadden 2 poezen en een kater, en die bevielen 2x per jaar en de kittentjes bleven iets van 9 weken bij de moeder (12 wordt geadviseerd ivm inentingen,9 gaat echter prima want onze moederpoes begon ze op die leeftijd al van haarzelf weg te jagen). De kater hadden we inderdaad naar alle waarschijnlijkheid uit de broodfok (hij had een defect aan de staart en dus smeten ze 'm gewoon weg op straat) feitelijk en die was 4 a 5 (!!!) weken oud toen wij 'm kregen, echt zielig gewoon. Een kitten van die leeftijd is nog heel erg aan de moeder gehecht, de eerste nacht dat wij 'm hadden heb ik niet geslapen omdat hij steeds zo miauwde en pas ophield als je 'm aandacht gaf.

De reacties van de mensen aan wie wij de eigen kittens verkochten, waren extreem positief. Ze hadden nog nooit zo'n aanhankelijke poesjes gehad, etc. Dat komt ook omdat ze heel veel aandacht van ons kregen van jongs af aan. Daar gaat heel veel tijd en energie in zitten, want je hecht je eraan en uiteindelijk moeten ze weg. Dat is het verschil met broodfok. Daar zijn ze gewoon waren.
  dinsdag 19 december 2006 @ 01:30:26 #256
160760 bas_soldaat
_{-.-}_ O Rly? _{-.-}_
pi_44559249
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 01:23 schreef releaze het volgende:

[..]

niet geschoten is altijd mis denk ik in dit geval. Het kan toch niet dat in geval van dierenmishandeling de enige officiele organisatie de dierenbescherming is? Dit zijn mensen die hun brood verdienen met fokken, een bedrijf hebben, een pension wat helemaal toegespitst hoort te zijn op dieren / welzijn van dieren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de hygienische eisen waaraan een bedrijf moet voldoen. Nou, als honden liggen te rollebollen in de schijt denk ik niet dat ze daar met gemak onderuit komen. (tis te hopen van niet)

Dat is misschien een ander alternatief hiervoor, we richten ons nu heel erg op het dierenwelzijn, maar we kunnen ook kijken naar wat voor'n "illegale" praktijken ze dr uithalen wat betreft eisen voor veiligheid, arbo omstandigheden etc, als ze al niets tegen het dierenleed kunnen doen dan kunnen ze wellicht een torenhoge boete opgelegd krijgen vanwege werkomstandigheden.
het moeilijkste van alles is nogwel de zaak aan het licht te krijgen met de jusite instanties... en vooral om dat correct te doen... je kan jezelf flink in de nesten werke als je niet aan boekje houd
  dinsdag 19 december 2006 @ 01:41:10 #257
81237 releaze
best of both worlds
pi_44559331
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 01:30 schreef bas_soldaat het volgende:

[..]

het moeilijkste van alles is nogwel de zaak aan het licht te krijgen met de jusite instanties... en vooral om dat correct te doen... je kan jezelf flink in de nesten werke als je niet aan boekje houd
we kunnen natuurlijk in de eerste plaats die gasten opbellen met de vraag of zulke dingen uberhaupt worden aangenomen, en als dat idd zo is, hoe we dit zo proper mogelijk zouden kunnen doen, om risico smaad/laster zo klein mogelijk te houden.
pi_44561011
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 01:30 schreef Sessy het volgende:
Wij fokten katten thuis. Wij hadden 2 poezen en een kater, en die bevielen 2x per jaar en de kittentjes bleven iets van 9 weken bij de moeder (12 wordt geadviseerd ivm inentingen,9 gaat echter prima want onze moederpoes begon ze op die leeftijd al van haarzelf weg te jagen). De kater hadden we inderdaad naar alle waarschijnlijkheid uit de broodfok (hij had een defect aan de staart en dus smeten ze 'm gewoon weg op straat) feitelijk en die was 4 a 5 (!!!) weken oud toen wij 'm kregen, echt zielig gewoon. Een kitten van die leeftijd is nog heel erg aan de moeder gehecht, de eerste nacht dat wij 'm hadden heb ik niet geslapen omdat hij steeds zo miauwde en pas ophield als je 'm aandacht gaf.

De reacties van de mensen aan wie wij de eigen kittens verkochten, waren extreem positief. Ze hadden nog nooit zo'n aanhankelijke poesjes gehad, etc. Dat komt ook omdat ze heel veel aandacht van ons kregen van jongs af aan. Daar gaat heel veel tijd en energie in zitten, want je hecht je eraan en uiteindelijk moeten ze weg. Dat is het verschil met broodfok. Daar zijn ze gewoon waren.
2 keer per jaar een nestje.

Hoelang hebben jullie gefokt met deze katten?
pi_44561387
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:12 schreef Frappelsien het volgende:

[..]

2 keer per jaar een nestje.

Hoelang hebben jullie gefokt met deze katten?
In principe 3,5 jaartjes maar vervolgens had m'n stiefvader geen zin om de dames naar de dierenarts te brengen (de kater was toen al geholpen) en een jaar later ontsnapte een van de poezen en toen hadden we een oeps-nestje. Dat was toen een heel zware bevalling voor haar en een van de kittens werd dood geboren. Echt ZO zielig hoe ze dat kittentje tot aan de ochtend heeft proberen tot leven te likken, en toen hebben we 't lijkje maar weggehaald. Zij was ook VEEL bezorgder om de kittens van dat nestje dan om alle voorgaande nestjes en als er eentje miauwde omdat hij/zij ergens in was geklommen en niet meer eraf/eruit kwam, dan snelde ze er meteen naartoe. Met voorgaande nestjes keek ze dan heel lui naar zo'n gestressed kittentje zo van, ja je bent er zelf in gekomen, kom er nu ook maar zelf uit of zo van hey mens, haal m'n kitten uit die klimpaal wil je? En dan zeggen ze dat poezen geen emoties hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sessy op 19-12-2006 09:44:27 ]
pi_44561691
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:38 schreef Sessy het volgende:

[..]

In principe 3,5 jaartjes maar vervolgens had m'n stiefvader geen zin om de dames naar de dierenarts te brengen (de kater was toen al geholpen) en een jaar later ontsnapte een van de poezen en toen hadden we een oeps-nestje. Dat was toen een heel zware bevalling voor haar en een van de kittens werd dood geboren. Echt ZO zielig hoe ze dat kittentje tot aan de ochtend heeft proberen tot leven te likken, en toen hebben we 't lijkje maar weggehaald. Zij was ook VEEL bezorgder om de kittens van dat nestje dan om alle voorgaande nestjes en als er eentje miauwde omdat hij/zij ergens in was geklommen en niet meer eraf/eruit kwam, dan snelde ze er meteen naartoe. Met voorgaande nestjes keek ze dan heel lui naar zo'n gestressed kittentje zo van, ja je bent er zelf in gekomen, kom er nu ook maar zelf uit of zo van hey mens, haal m'n kitten uit die klimpaal wil je? En dan zeggen ze dat poezen geen emoties hebben.
Dat zijn dus 7 nestjes per poes?
pi_44561708
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef Knoekie het volgende:
Heb mensen hier al gebeld naar dat bedrijf?
Dat bedrijf?

Je bedoeld Mirando?
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:58:14 #262
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44561770
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:54 schreef Frappelsien het volgende:
Dat zijn dus 7 nestjes per poes?
M.i. is niet alleen het broodfokken een probleem maar ook dit soort fokken. Er worden jaarlijks enorm veel katten geboren erbij. En die groep groeit en groeit.. het aanbod is te groot, want de vraag is kleiner. Logisch dat veel katten nergens terecht kunnen.
Enige zelfkritiek aan de groep mensen die fokken met dieren of het dier 1 nestje willen laten krijgen is sterk gewenst!!
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:59:50 #263
150152 Queen_Bee
pi_44561807
Ja maar kittens/puppies zijn zo leuk en makkelijk geld verdienen
I'm super sonic man
pi_44561908
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:58 schreef TechXP het volgende:

[..]

M.i. is niet alleen het broodfokken een probleem maar ook dit soort fokken. Er worden jaarlijks enorm veel katten geboren erbij. En die groep groeit en groeit.. het aanbod is te groot, want de vraag is kleiner. Logisch dat veel katten nergens terecht kunnen.
Enige zelfkritiek aan de groep mensen die fokken met dieren of het dier 1 nestje willen laten krijgen is sterk gewenst!!
Ik bedoel maar..

Mijn katten komen beide uit een gepland éénmalig nestje.

Waarom zou je toch in vredesnaam je kat zoiets aan willen doen?

7 nestjes in 3.5 jr!
pi_44561992
Onze poes heeft ook 3x een oeps nestje gehad.
het eerste nest was er maar 1 kitten.. Die heeft mijn mams nu. Toen hebben we maar besloten om onze katers te laten helpen.

Maar ze werd opeens weer krols net nadat mn kater was geholpen, dus shit... Toen waren het er 6!!! Deze 6 hebben allemaal een goed huisje gekregen!!

Daarna een hele tijd niets, en ze wordt krols en loopt weg. Ja je raad het al. Weer 6 kittens. 1 heeft mijn oma, 2 bij mijn tante, 1 bij de buren en 1 heeft een jong stelletje. De laatste hadden we zelf gehouden, maar die is helaas overleden.

Nu zitten we toch te denken om de poes maar te laten helpen, maar ik vind dat zo zielig.... Het is zo'n zware ingreep voor een poes...

Maar makkelijk geld verdienen??? Nee, hoor! Ik heb er flink op moeten toeleggen, maar dat is helemaal niet erg. Kittens zijn zo lief!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:15:29 #266
163783 MissCoupe
Prepare your escape!
pi_44562139
Heb al een tijdje mee zitten lezen en het verhaal heeft me zo aangegrepen dat ik ook al wat mailtjes heb verzonden naar verschillende instanties, kranten etc.
Gisteren ook eventjes naar oude uitzendingen van Radar zitten kijken, ik snap niet dat zoiets in NL nog mogelijk is. Ik hoop dat we hier met zn allen wat aan kunnen doen!
[url]furisdead.com[/url]
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:17:28 #267
150152 Queen_Bee
pi_44562188
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:08 schreef Ticootje het volgende:
Onze poes heeft ook 3x een oeps nestje gehad.
het eerste nest was er maar 1 kitten.. Die heeft mijn mams nu. Toen hebben we maar besloten om onze katers te laten helpen.

Maar ze werd opeens weer krols net nadat mn kater was geholpen, dus shit... Toen waren het er 6!!! Deze 6 hebben allemaal een goed huisje gekregen!!

Daarna een hele tijd niets, en ze wordt krols en loopt weg. Ja je raad het al. Weer 6 kittens. 1 heeft mijn oma, 2 bij mijn tante, 1 bij de buren en 1 heeft een jong stelletje. De laatste hadden we zelf gehouden, maar die is helaas overleden.

Nu zitten we toch te denken om de poes maar te laten helpen, maar ik vind dat zo zielig.... Het is zo'n zware ingreep voor een poes...

Maar makkelijk geld verdienen??? Nee, hoor! Ik heb er flink op moeten toeleggen, maar dat is helemaal niet erg. Kittens zijn zo lief!!!
Ik heb het dan ook over mensen die het expres doen
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:20:27 #268
150152 Queen_Bee
pi_44562249
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:15 schreef MissCoupe het volgende:
Heb al een tijdje mee zitten lezen en het verhaal heeft me zo aangegrepen dat ik ook al wat mailtjes heb verzonden naar verschillende instanties, kranten etc.
Gisteren ook eventjes naar oude uitzendingen van Radar zitten kijken, ik snap niet dat zoiets in NL nog mogelijk is. Ik hoop dat we hier met zn allen wat aan kunnen doen!
Wl jij ook de link van het forum?
I'm super sonic man
  Moderator dinsdag 19 december 2006 @ 10:29:17 #269
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44562426
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:20 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wl jij ook de link van het forum?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:29:18 #270
163783 MissCoupe
Prepare your escape!
pi_44562427
Ja graag.
Is al iets bekend? Heb alleen van de PvdD zo'n standaard mailtje terug gehad!
[url]furisdead.com[/url]
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:30:06 #271
150152 Queen_Bee
pi_44562441
Frappelsien heeft goed nieuws

Ik zal jullie link PMen
I'm super sonic man
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 december 2006 @ 10:32:38 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44562503
Ik wil ook wel graag een linkje. Ik heb zelf niets meer gehoord van Radar, kan iemand me op de hoogte brengen of zij het opgepakt hebben?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44562541
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Frappelsien heeft goed nieuws

Ik zal jullie link PMen
Hoi
Kassa heeft nog niet gereageerd, maar ik kreeg al bij het auto-mailtje terug dat het wel enige tijd kon duren wegens drukte.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:38:47 #274
150152 Queen_Bee
pi_44562629
Ja ik wil inderdaad ook wel eens een update van die gemailde instanties.

En eh, misscoupe en senesta, kun je PM aan zetten?
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:39:36 #275
47102 Elvi
miemkwien
pi_44562643
Ik heb mail van de Partij voor de Dieren, dat ze ook stappen gaan ondernemen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:40:14 #276
150152 Queen_Bee
pi_44562662
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:39 schreef Elvi het volgende:
Ik heb mail van de Partij voor de Dieren, dat ze ook stappen gaan ondernemen.
Heb jij de link ook al wel?
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:40:43 #277
163783 MissCoupe
Prepare your escape!
pi_44562674
Hij staat aan! Net aangemeld f wennen!
[url]furisdead.com[/url]
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:40:52 #278
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44562676
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:29 schreef MissCoupe het volgende:
Heb alleen van de PvdD zo'n standaard mailtje terug gehad!
Bij de PvdD weten ze van dit topic hoor.. en standaard mailtjes krijgt iedereen sowieso als ze via de website reageren

Maar PvdD is een politieke partij, die moet dus via de politiek dingen te weeg brengen. En neem maar van mij aan dat er in de toekomst ook broodfokkerij aan bod komt. Echter 'direct' iets doen in de zin van daar gaan kijken, etc.. dat is wat DB, LID enzo voor zijn. Bij de PvdD hebben ze iig gezegd dat ze wellicht iets kunnen doen.. maar dat zal hoogstens zijn om LID e.d. attent te maken erop en ze te stimuleren iets te doen ofzo.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:42:58 #279
163783 MissCoupe
Prepare your escape!
pi_44562718
Ik heb mail terug gehad van Omroep Brabant! De Sophia Vereniging!
[url]furisdead.com[/url]
  Moderator dinsdag 19 december 2006 @ 10:43:08 #280
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44562721
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:38 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja ik wil inderdaad ook wel eens een update van die gemailde instanties.

En eh, misscoupe en senesta, kun je PM aan zetten?
Volgens mij heb ik hem aan staan toch?
Ik heb al berichtjes gehad en zo
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:44:11 #281
150152 Queen_Bee
pi_44562749
Ik krijg bij beide bericht van niet. Maar ik zal het nog een keer doen ")
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:45:29 #282
150152 Queen_Bee
pi_44562782
Even hè

Ik ga zo een topic aanmaken op het forum, en als iedereen daar dan mails gaat posten ed. dan weten we ook waar we aan toe zijn

Okay?
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:46:43 #283
163783 MissCoupe
Prepare your escape!
pi_44562810
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:40 schreef TechXP het volgende:

[..]

Bij de PvdD weten ze van dit topic hoor.. en standaard mailtjes krijgt iedereen sowieso als ze via de website reageren

Maar PvdD is een politieke partij, die moet dus via de politiek dingen te weeg brengen. En neem maar van mij aan dat er in de toekomst ook broodfokkerij aan bod komt. Echter 'direct' iets doen in de zin van daar gaan kijken, etc.. dat is wat DB, LID enzo voor zijn. Bij de PvdD hebben ze iig gezegd dat ze wellicht iets kunnen doen.. maar dat zal hoogstens zijn om LID e.d. attent te maken erop en ze te stimuleren iets te doen ofzo.
Dat is mooi hoor!!!
[url]furisdead.com[/url]
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:48:30 #284
150152 Queen_Bee
pi_44562857
En iedereen heeft nu het linkje toch?
I'm super sonic man
  Moderator dinsdag 19 december 2006 @ 10:50:42 #285
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44562911
JA heb een linkje
pi_44563092
Over het nieuwsbericht wordt nogal moeilijk gedaan, ik heb yvonne aan het begin van het topic gemaild zonder reactie en ik heb haar 3 keer het topic verstuurd op MSN ook zonder reactie, dus ik vermoed dat we dat niet voor elkaar krijgen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:02:59 #287
47102 Elvi
miemkwien
pi_44563207
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:40 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Heb jij de link ook al wel?
Nee nog steeds niet
pi_44563224
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Even hè

Ik ga zo een topic aanmaken op het forum, en als iedereen daar dan mails gaat posten ed. dan weten we ook waar we aan toe zijn

Okay?
Je mag mijn op ook stelen he
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:05:28 #289
150152 Queen_Bee
pi_44563262
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee nog steeds niet
Nu wel

Ben je al beter?
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:07:04 #290
150152 Queen_Bee
pi_44563306
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:03 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je mag mijn op ook stelen he
Ja zal ik zo even wat van gaan jatten idd
I'm super sonic man
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:29:58 #291
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44563812
pfff, heb de tranen in mijn ogen.

wat sneu voor die diertjes.

heb nu college maar kom zeker terug hier kijken en kijken of ik wat bij kan dragen.
ik ben lief :)
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:16:52 #292
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_44565008
goede actie !!!
hopelijk worden dit soort mensen aangepakt en kunnen ze nooit meer dieren houden.!

Klopt het dat er een verborgen forum is waar alle ontwikkelingen bijgehouden worden? Ik wil wel graag weten hoe dit verloopt... en als er nog iets gedaan kan worden houd ik me aanbevolen !
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_44565440
Het intresseert me even vrij weinig dat hier meegelezen word.

Ik heb vernomen dat de mensen van Mirando jurische stappen ondernomen hebben vanwege het feit dat ik mijn verhaal met mening hier op dit forum heb gezet.

Mijn vraag is nu, zijn hier mensen op fok die verstand hebben van wat nu mijn rechten zijn?

Ik zou graag meer informatie willen krijgen hierover.

Op dit moment kan ik nog geen actie ondernemen, omdat ik niet precies weet waar ze mee bezig zijn.

De politie kan me dan ook niet zeggen wat mijn rechten zijn, en wat ik fout gedaan heb omdat ze hier niet meelezen.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan en wil helpen
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:37:41 #294
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_44565570
Owjeej!

Hmm is er geen apart forum voor?
pi_44565763
Frappelsien, ik weet wel dat er dus een tijdje geleden iemand op een forum - een gesloten forum nota bene met maar een paar tiental gebruikers, waarbij de berichten alleen door de geregistreerde gebruikers konden worden gelezen - zei dat een bepaald politicus in een gekkenhuis had gezeten en dat soort dingen. Die persoon haalde dat bericht een aantal uren later weg.
Hij werd veroordeeld tot 500 euro schadevergoeding PLUS PROCESKOSTEN. Da's een heel flink bedrag.

Ik denk dat als ze je smaad en laster aan je broek hangen voor iets wat je op fok! zet, met z'n 30 000 gberuikers en open leesbaarheid, dat je echt in de shit zit. Ga eens naar een rechtswinkel of naar een advocaat, raad ik je ten zeerste aan. Stel anders ook even hier je specifieke vraag: [SC] WO Rechten #19 HBO is ook leuk
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:47:23 #296
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_44565855
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:48 schreef Queen_Bee het volgende:
En iedereen heeft nu het linkje toch?
Ik ook nog niet
Whehehe.
pi_44565857
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:43 schreef Sessy het volgende:
Frappelsien, ik weet wel dat er dus een tijdje geleden iemand op een forum - een gesloten forum nota bene met maar een paar tiental gebruikers, waarbij de berichten alleen door de geregistreerde gebruikers konden worden gelezen - zei dat een bepaald politicus in een gekkenhuis had gezeten en dat soort dingen. Die persoon haalde dat bericht een aantal uren later weg.
Hij werd veroordeeld tot 500 euro schadevergoeding PLUS PROCESKOSTEN. Da's een heel flink bedrag.

Ik denk dat als ze je smaad en laster aan je broek hangen voor iets wat je op fok! zet, met z'n 30 000 gberuikers en open leesbaarheid, dat je echt in de shit zit. Ga eens naar een rechtswinkel of naar een advocaat, raad ik je ten zeerste aan. Stel anders ook even hier je specifieke vraag: [SC] WO Rechten #19 HBO is ook leuk
Maar had diegeen bewijs dat hij zogenaamd in een gekkenhuis had gezeten?

Ik heb wel bewijs.
  Admin dinsdag 19 december 2006 @ 12:49:35 #298
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_44565922
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:32 schreef Frappelsien het volgende:
Het intresseert me even vrij weinig dat hier meegelezen word.

Ik heb vernomen dat de mensen van Mirando jurische stappen ondernomen hebben vanwege het feit dat ik mijn verhaal met mening hier op dit forum heb gezet.

Mijn vraag is nu, zijn hier mensen op fok die verstand hebben van wat nu mijn rechten zijn?

Ik zou graag meer informatie willen krijgen hierover.

Op dit moment kan ik nog geen actie ondernemen, omdat ik niet precies weet waar ze mee bezig zijn.

De politie kan me dan ook niet zeggen wat mijn rechten zijn, en wat ik fout gedaan heb omdat ze hier niet meelezen.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan en wil helpen
heb je al een tegen aanklacht ingediend?
Heb je de pers al benaderd en dan in het groot?!
Ga naar WGR, en mail Danny, of pm hem, beide misschien is beter
En leg alles voor.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_44565980
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

heb je al een tegen aanklacht ingediend?
Heb je de pers al benaderd en dan in het groot?!
Ga naar WGR, en mail Danny, of pm hem, beide misschien is beter
En leg alles voor.
Ik heb gebeld met de politie, zij hebben mij verteld maar 'gewoon' af te wachten tot ik een oproep krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')