Ja is ook wel. Maar tochquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:26 schreef TheYoung1 het volgende:
Hoe triest dan ook, maar alles lijkt me beter dan dat ze daar nog veel langer moeten blijven.
En meer gedupeerden zien te vinden. Staan er al oproepen op marktplaats, speurders, etc ..?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:28 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja is ook wel. Maar toch
En daarbij, dit weekend kunnen we tch niet veel doen qua bewijs verzamelen, dus kunnen we toch best een mailtje afwachten?
Er staan opties voor bewijs verzamelen bij. Als iedereen daar dan even over gaat nadenken, hoe en wat?
Nee, daar is nog niemand aan begonnenquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Katey het volgende:
[..]
En meer gedupeerden zien te vinden. Staan er al oproepen op marktplaats, speurders, etc ..?
Waarom hebben ze dat jaren geleden dan niet gedaanquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Als wordt geconstateerd dat de verzorging in het pension niet goed is, dan kun je verwachten dat het pension eerst in de gelegenheid wordt gesteld om de verzorging te verbeteren.
Misschien is dat wel gebeurd, maar is het daarna weer afgegleden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:34 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dat jaren geleden dan niet gedaanEr zijn echt al veeeel klachten over Mirando
![]()
Zolang runderen en kippen massaal afgemaakt worden als er ook maar een klein kansje bestaat dat onze heilige economie gevaar gaat lopen moet je niet denken dat er iemand is die z'n baan op het spel zet voor huisdieren.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:12 schreef Diesz het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er weinig aan gedaan wordt. Broodfokkerij kan blijkbaar gewoon in Nederland, de aandacht gaat naar de honden in het buitenland. Ik heb zelf een hoogzwangere teef bij een broodfokker weg gehaald, ze heeft de bevalling 4 dagen later bijna niet overleefd en daarna nog veel voor haar kiezen gehad. Om een lang verhaal kort te maken (degenen die het willen lezen kunnen kijken op http://puppies.dieszel.nl ), ik heb inmiddels al veel gezien en gehoord en tot nu toe hebben we nergens een poot aan de grond gekregen.
Ik hoop dat hier (en bij de andere broodfokkers en dat zijn er zeer veel helaas) eindelijk eens definitief ingegrepen wordt!!
Bij alle verhalen van verschillende mensen mbt tot Mirando heb ik gelezen dat de dierenbescherming er niets aan (kon) doenquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is dat wel gebeurd, maar is het daarna weer afgegleden.
Ja precies, druk uitoefenen. We zitten nu net al het bewijs bij elkaar te zoeken, en dat post ik hier zo neer. DAt moet naar de DBquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:15 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb (via via) een mail teruggekregen van dierenproject.nl waarin staat dat het 'hotel' een UBN* heeft verkregen naar het Honden en Kattenbesluit. Haar eerste reactie is: druk uitoefenen op Dierenbescherming, maar vanwege dit UBN zullen ze echt geen actie ondernemen. Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!
Kortom deze mensen mogen dus pension houden en fokken met de honden.
Zolang er eten en drinken geserveerd wordt onderneemt de DB GEEN actie.
Het is dus sowieso slim om de Dierenbescherming plat te mailen met deze info, misschien dat het tegelijkertijd met wat andere druk uiteindelijk zal helpen.
* Dat nummer heb je nodig als je in dieren handelt. Om het nummer te krijgen moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Wat deze voorwaarden precies zijn, kan ik niet precies vinden. Ik geloof wel dat het iig iets met huisvesting en verzorging te maken heeft...![]()
yepquote:
Ik zie ons 2e project als we van Mirando af zijnquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:15 schreef Lllaura het volgende:
Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!
Precies. Dat zullen ze niet prettig vindenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Sh0g het volgende:
[..]
yepdit moet toch echt genoeg zijn hoor.
En gewoon een beetje bluffen, beetje druk bij de dierenbescherming leggen. Dat ze bang zijn dat ze op nationale televisie erop worden aangesproken dat ze geen poot hebben uitgestoken.
Ik zie een vast Fok!front tegen dierenleed in ontwikkeling!!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zie ons 2e project als we van Mirando af zijn
Waarschijnlijk wil de DB zich dan wel van haar goede kant laten zien... Op (nog) slechtere publiciteit zitten ze ook niet te wachten...quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:18 schreef Queen_Bee het volgende:
Plus als we vertellen dat we die en die tv prgrammas erbij hebben gehaald,
en die allen positief reageerden, dat moet ook wel wat zorg baren bij de DB
quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Sh0g het volgende:
En gewoon een beetje bluffen, beetje druk bij de dierenbescherming leggen. Dat ze bang zijn dat ze op nationale televisie erop worden aangesproken dat ze geen poot hebben uitgestoken.
Nah ja, zolang er in t openbaar maar niet al te veel in detail wordt getreden. Qua bewijs verzamelen enzoquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:26 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik zie een vast Fok!front tegen dierenleed in ontwikkeling!!
Misschien een vast forum hierover in het leven roepen?
Ik gooi hem in de op !quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:38 schreef Sh0g het volgende:
voor in de OP
[afbeelding]
jaja, wat ben ik toch ook een photoshop wonder
en dat logo van mirando zo subtiel achter dat verbodsbord gewerkt
maar de boodschap is duidelijk hoop ik![]()
Ja, ik zat er over te denken de dingen als de stappen, het bewijs, en die post van llaura bij elkaar te pakken en in de OP zetten? Dat lijken me de meest belangrijke dingen atm?quote:
Het lijkt me nu al erg onwaarschijnlijk dat Mirando nog geen lucht heeft gekregen van dit forum...quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:29 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Nah ja, zolang er in t openbaar maar niet al te veel in detail wordt getreden. Qua bewijs verzamelen enzo
Oh dat weet ik. Maar ik bedoel "undercover" naar die mensen te gaan om bewijs te verzamelen. Als we dat openbaar bespreken zullen er altijd fokkers f bekende van dat lezen. En dan is het overquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:32 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Het lijkt me nu al erg onwaarschijnlijk dat Mirando nog geen lucht heeft gekregen van dit forum...
Ja dat gaat Elvi idd nog doenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:33 schreef Saarah het volgende:
Zou het iets uithalen om te mailen naar een Belgische site/organisatie? Deze site namelijk: http://www.broodfok.be
Niet geschoten is altijd mis, dus ik kan hen altijd eens een mailtje sturen hierover, toch?
Ik lees me nu in en stop de belangrijke dingen er wel in!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ik zat er over te denken de dingen als de stappen, het bewijs, en die post van llaura bij elkaar te pakken en in de OP zetten? Dat lijken me de meest belangrijke dingen atm?
Topquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik lees me nu in en stop de belangrijke dingen er wel in!
Ik wil ook wel ff een mailtje sturen hoor, dat mailtje dat in het andere topic is voorgesteld als 'standaardmail'?quote:
Bij hen dacht ik meer aan info verkrijgen, hoe wij dit het best kunnen aanpakken edquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ik wil ook wel ff een mailtje sturen hoor, dat mailtje dat in het andere topic is voorgesteld als 'standaardmail'?
Aha, ja, da's waar.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:41 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Bij hen dacht ik meer aan info verkrijgen, hoe wij dit het best kunnen aanpakken ed
Zij hebben er ervaring in, en wij nog niet
Maar als jij dat wil doen zou tof zijnquote:
Ja hoor, ik heb tijd genoeg op het moment. Dus ik zal hen de links geven van de topics hier, wat informatie, en hun vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dat is toch de bedoeling hé?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:44 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Maar als jij dat wil doen zou tof zijnElvi heeft het atm nogal druk
Yup! Zij hebben de ervaring die wij nodig hebbenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:51 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb tijd genoeg op het moment. Dus ik zal hen de links geven van de topics hier, wat informatie, en hun vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dat is toch de bedoeling hé?
Oké, en als ik een antwoord krijg zal ik het hier laten weten!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:52 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Yup! Zij hebben de ervaring die wij nodig hebben
Reken maar dat die deur gesloten wordt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:53 schreef Frappelsien het volgende:
Als zal blijken dat we mirando zijn deuren niet moet sluiten, kunnen we wel allemaal proberen een steentje bij te dragen.
En nog vele anderenquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:54 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Reken maar dat die deur gesloten wordt.![]()
Haha, beloofd is beloofd! Nu kan je niet meer terugquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:02 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En nog vele anderen
Ik heb mn hond al beloofd dat ik zn soortgenoten ga redden
Precies ja. Ben ik ook niet van plan ;P Arme hondjesquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:19 schreef Katey het volgende:
[..]
Haha, beloofd is beloofd! Nu kan je niet meer terug
Maar er zijn er veul meerquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:58 schreef prupke het volgende:
Ik zie dat dat "bedrijf" 11 honden aangeboden heeft staan op marktplaats....
Ja het is toch schandalig! Zeker als er zveel meldingen zijn geweest bij de Dierenbeschermingquote:Op zondag 17 december 2006 04:51 schreef tho_Omas het volgende:
Ze hebben in ieder geval wel een krant om te lezen.
Als ik de foto's zo zie lijkt het wel een of ander Sovjet asiel. Dat zoiets kan in Nederland.
sluiten hoeft toch niet meteen?quote:Op zondag 17 december 2006 04:53 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja het is toch schandalig! Zeker als er zveel meldingen zijn geweest bij de Dierenbescherming
Jij snapt het niet. Deze mensen geven niet om dieren. Ze willen snel veel geld. Ik heb er dus echt geen vertrouwen in dat honden van zwaar mishandeld/verwaarloosd ineens liefkozend behandeld gaan wordenquote:Op zondag 17 december 2006 05:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
sluiten hoeft toch niet meteen?
als we ze kunnen dwingen de omstandigheden aan te passen
mensen willen tenslotte toch een hondje kunnen nemen
vervang je de mensen...quote:Op zondag 17 december 2006 05:18 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Deze mensen geven niet om dieren. Ze willen snel veel geld. Ik heb er dus echt geen vertrouwen in dat honden van zwaar mishandeld/verwaarloosd ineens liefkozend behandeld gaan worden
Ja, ze gaan hun bedrijf en dieren even overkopen, en er zijn mensen die deze keet willen hebben waar veel aan verbouwd moet worden, en doodzieke pups en mama honden?quote:Op zondag 17 december 2006 05:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
vervang je de mensen...
probleem opgelost...
nee natuurlijk niet slimmie...quote:Op zondag 17 december 2006 05:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ze gaan hun bedrijf en dieren even overkopen, en er zijn mensen die deze keet willen hebben waar veel aan verbouwd moet worden, en doodzieke pups en mama honden?
Waarom zou iemand het over moeten nemen? Er zijn meer dan genoeg goede fokkersquote:Op zondag 17 december 2006 05:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet slimmie...
de verantwoordelijken moeten gearresteerd worden en nieuwe mensen aangewezen worden om die tent te gaan leiden...
Dierenbescherming moet voor die rechtzaak gaan zorgen ofzo
Was ook een 'voor de zekerheid' meldingquote:Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb nog niks over Fok gezegd en zal het niet gaan doen.
Oh maar toen was ik er nog niet hehequote:Op zondag 17 december 2006 18:21 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Was ook een 'voor de zekerheid' melding
Zag al ergens mails voorbij komen met teksten als "Wij als FOK!kers" enzo
Ta, dat zat er wel in... Hoe weet je dat?quote:Op zondag 17 december 2006 20:54 schreef Frappelsien het volgende:
Ik heb gehoord dat de mensen van Mirando linkjes hebben gekregen via email.![]()
Als iemand meer informatie en foto's wilt ontvangen zal ik dat vanaf nu via msn doen.
Email adres kun je vragen via een persoonlijk berichtje![]()
Ik had zojuist een oudklasgenoot op msn, ze vertelde dat iedereen van stage morgen een gesprek op school heeft.quote:Op zondag 17 december 2006 21:06 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ta, dat zat er wel in... Hoe weet je dat?
Als er mensen geen reden hebben om woedend te zijn, dan zijn zij het wel...quote:Op zondag 17 december 2006 21:07 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Ik had zojuist een oudklasgenoot op msn, ze vertelde dat iedereen van stage morgen een gesprek op school heeft.
Mensen van Mirando moeten woedend zijn..
Misschien een schattig pubertje die je allemaal niks kan schelen...quote:Op zondag 17 december 2006 21:46 schreef Lllaura het volgende:
Maar diegene die die link naar Mirando heeft gestuurd, moet toch zelf ook wel inzien dat het daar niet gaat zoals het zou horen? Die ziet toch ook de foto's in de OP? Hoe kun je daar zo blind voor zijn?
oe en kijk even in je PMquote:Op zondag 17 december 2006 21:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Misschien een schattig pubertje die je allemaal niks kan schelen...![]()
Ja, maar dat kunnen we nooit snel genoeg doenquote:Op zondag 17 december 2006 23:26 schreef Elvi het volgende:
Daarom moet er een stichting worden opgericht die zich specifiek hierop richt. Met dierenartsen, asiels, gastgezinnen en donateurs ed. die willen helpen...
Er zijn zoveel stichtingen en organisaties die zich ermee bezig houden.. Het probleem ligt niet aan de opvang, de organisaties etc.. die zijn er wel.. het gaat er om dat er nou eens wetgeving komt die het dier beschermt tegen de 'beesten'.quote:Op zondag 17 december 2006 23:26 schreef Elvi het volgende:
Daarom moet er een stichting worden opgericht die zich specifiek hierop richt. Met dierenartsen, asiels, gastgezinnen en donateurs ed. die willen helpen...
Stichting tegen broodfokkers is er in NL niet hoorquote:Op zondag 17 december 2006 23:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er zijn zoveel stichtingen en organisaties die zich ermee bezig houden.. Het probleem ligt niet aan de opvang, de organisaties etc.. die zijn er wel.. het gaat er om dat er nou eens wetgeving komt die het dier beschermt tegen de 'beesten'.
En een 'dierenpolitie' die echt autoriteit uitstraalt en direct dingen kan opleggen aan bedrijven die iets verkeerds doen.
Zijn genoeg mensen zonder verstand ervan die een hond kopen. En misschien denken ze dat een handtekening van de dierenarts meer dan voldoende is ofzoquote:Op zondag 17 december 2006 23:40 schreef prupke het volgende:
even een vraagje
er staan dus op marktplaats 5 advertenties van die firma
met een vraagprijs voor die honden.
is het niet zo dat als iemand een zuiver ras verkoopt dat je dan een vast bedrag wil hebben voor zon beestje?
en stamboom er bij?
Wat had jij gemailed dan?quote:Op maandag 18 december 2006 00:06 schreef prupke het volgende:
ik had dus een mail gestuurd (bleek achteraf naar een ambulance dienst voor dieren)
dus nog geen reactie
en het enige adres wat ik in nederland kan vinden wat iets doet tegen broodfok is
stichting pup in nood
dit had ik gemaild :quote:Op maandag 18 december 2006 00:16 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat had jij gemailed dan?
Is stichting pup alleen op broodfokkers in NL gericht?
Is er al een 'gesloten' forum hiervoor ..?quote:
Elvi gaat er zeer binnenkort mee bezig. Alleen heeft ze 4 scripties ofzo nu te maken en ze is ook nog ziekquote:Op maandag 18 december 2006 00:21 schreef Katey het volgende:
[..]
Is er al een 'gesloten' forum hiervoor ..?
Ik ga dierenbescherming daaro ook nog mailenquote:Op maandag 18 december 2006 00:20 schreef prupke het volgende:
[..]
dit had ik gemaild :
zo ben ik ff pislink
net even een mail gestuurd naar dierenbescherming eindhoven :
geachte mensen.
ik lees net iets op een forum en ik hoop van harte dat het niet waar is.... maar willen jullie dit alstublief even lezen en eventueel een keer gaan kijken bij het desbetreffende asiel / pension?
Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)
Indien de honden daar zo zitten ga ze alsublieft helpen!!! dit is voor die beesten nog erger dan geschopt worden door een baas!!
nog een topic.
Slecht dierenpension
niet alle reacties zullen even vriendelijk zijn ...maar de meeste mensen vinden dit dus niet kunnen.
met vriendelijke groet:
linda
ik hoop een reactie van u te krijgen
en stichting pup in nood doet wel meer maar ze willen broodfok tegen gaan iig
Owh .. eh .. beter dat ze het ff rustig aan doet, dan (beterschap, Elvi!).quote:Op maandag 18 december 2006 00:23 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Elvi gaat er zeer binnenkort mee bezig. Alleen heeft ze 4 scripties ofzo nu te maken en ze is ook nog ziek
Nou ja, het fijne aan een eigen forum is dat je belangrijke dingen en of details in onzichtbare topics of iets te zetten. En het andere waar Mirando etc ook niet veel mee kunnenquote:Op maandag 18 december 2006 00:31 schreef Katey het volgende:
[..]
Owh .. eh .. beter dat ze het ff rustig aan doet, dan (beterschap, Elvi!).
Is het trouwens niet beter (en makkelijker) om een mailinglist te beginnen? Want hoe weten we nou dat mensen/vrienden van Mirando zich niet aanmelden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |