Daar heb ik ook aan gedacht, maar de AID is volgens mij alleen voor controle van houders van dieren die op de één of andere manier gebruikt worden voor de voedselindustrie en alle andere bedrijven die hiermee te maken hebben. Denk aan:quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:45 schreef releaze het volgende:
Er wordt mij net door vriendlief verteld dat als je beroepsmatig bezig houdt met het fokken van dieren je automatisch te maken hebt met de Algemene Inspectiedienst en de Voedsel en Waren Autoriteit. Het is wellicht een idee om deze twee organisaties ook te informeren hierover. (misschien dat het in eerder in het topic/vorige topic ook al gezegd is.) Dit zijn twee overheidsinstanties, dus volunteers.......
http://www.aid.nl/
VWA.nl (klachten)
Lijkt me super...quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef bas_soldaat het volgende:
Kan er niet een Frontpage nieuws bericht worden gemaakt na aanleiding van deze topics?
niet geschoten is altijd mis denk ik in dit geval. Het kan toch niet dat in geval van dierenmishandeling de enige officiele organisatie de dierenbescherming is? Dit zijn mensen die hun brood verdienen met fokken, een bedrijf hebben, een pension wat helemaal toegespitst hoort te zijn op dieren / welzijn van dieren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de hygienische eisen waaraan een bedrijf moet voldoen. Nou, als honden liggen te rollebollen in de schijt denk ik niet dat ze daar met gemak onderuit komen. (tis te hopen van niet)quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:57 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de AID is volgens mij alleen voor controle van houders van dieren die op de één of andere manier gebruikt worden voor de voedselindustrie en alle andere bedrijven die hiermee te maken hebben. Denk aan:
Veehouderijen.
Varkenshouderijen.
Kippeboeren.
Slachthuizen.
etc.
Dit is natuurlijk vooral ter bescherming van onszelf, om te voorkomen dat we 'ziek' vlees op ons bord krijgen.
Honden worden niet gehouden voor het vlees (niet in NL tenminste), dus de AID gaat daar niet langs lijkt me.
Maar kan zijn dat ik het mis heb en dat hondenfokkers er wel weer mee te maken hebben, maar ik denk het niet.
het moeilijkste van alles is nogwel de zaak aan het licht te krijgen met de jusite instanties... en vooral om dat correct te doen... je kan jezelf flink in de nesten werke als je niet aan boekje houdquote:Op dinsdag 19 december 2006 01:23 schreef releaze het volgende:
[..]
niet geschoten is altijd mis denk ik in dit geval. Het kan toch niet dat in geval van dierenmishandeling de enige officiele organisatie de dierenbescherming is? Dit zijn mensen die hun brood verdienen met fokken, een bedrijf hebben, een pension wat helemaal toegespitst hoort te zijn op dieren / welzijn van dieren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de hygienische eisen waaraan een bedrijf moet voldoen. Nou, als honden liggen te rollebollen in de schijt denk ik niet dat ze daar met gemak onderuit komen. (tis te hopen van niet)
Dat is misschien een ander alternatief hiervoor, we richten ons nu heel erg op het dierenwelzijn, maar we kunnen ook kijken naar wat voor'n "illegale" praktijken ze dr uithalen wat betreft eisen voor veiligheid, arbo omstandigheden etc, als ze al niets tegen het dierenleed kunnen doen dan kunnen ze wellicht een torenhoge boete opgelegd krijgen vanwege werkomstandigheden.
we kunnen natuurlijk in de eerste plaats die gasten opbellen met de vraag of zulke dingen uberhaupt worden aangenomen, en als dat idd zo is, hoe we dit zo proper mogelijk zouden kunnen doen, om risico smaad/laster zo klein mogelijk te houden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:30 schreef bas_soldaat het volgende:
[..]
het moeilijkste van alles is nogwel de zaak aan het licht te krijgen met de jusite instanties... en vooral om dat correct te doen... je kan jezelf flink in de nesten werke als je niet aan boekje houd
2 keer per jaar een nestje.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:30 schreef Sessy het volgende:
Wij fokten katten thuis. Wij hadden 2 poezen en een kater, en die bevielen 2x per jaar en de kittentjes bleven iets van 9 weken bij de moeder (12 wordt geadviseerd ivm inentingen,9 gaat echter prima want onze moederpoes begon ze op die leeftijd al van haarzelf weg te jagen). De kater hadden we inderdaad naar alle waarschijnlijkheid uit de broodfok (hij had een defect aan de staart en dus smeten ze 'm gewoon weg op straat) feitelijk en die was 4 a 5 (!!!) weken oud toen wij 'm kregen, echt zielig gewoon. Een kitten van die leeftijd is nog heel erg aan de moeder gehecht, de eerste nacht dat wij 'm hadden heb ik niet geslapen omdat hij steeds zo miauwde en pas ophield als je 'm aandacht gaf.
De reacties van de mensen aan wie wij de eigen kittens verkochten, waren extreem positief. Ze hadden nog nooit zo'n aanhankelijke poesjes gehad, etc. Dat komt ook omdat ze heel veel aandacht van ons kregen van jongs af aan. Daar gaat heel veel tijd en energie in zitten, want je hecht je eraan en uiteindelijk moeten ze weg. Dat is het verschil met broodfok. Daar zijn ze gewoon waren.
In principe 3,5 jaartjes maar vervolgens had m'n stiefvader geen zin om de dames naar de dierenarts te brengen (de kater was toen al geholpen) en een jaar later ontsnapte een van de poezen en toen hadden we een oeps-nestje. Dat was toen een heel zware bevalling voor haar en een van de kittens werd dood geboren. Echt ZO zielig hoe ze dat kittentje tot aan de ochtend heeft proberen tot leven te likken, en toen hebben we 't lijkje maar weggehaald. Zij was ook VEEL bezorgder om de kittens van dat nestje dan om alle voorgaande nestjes en als er eentje miauwde omdat hij/zij ergens in was geklommen en niet meer eraf/eruit kwam, dan snelde ze er meteen naartoe. Met voorgaande nestjes keek ze dan heel lui naar zo'n gestressed kittentje zo van, ja je bent er zelf in gekomen, kom er nu ook maar zelf uit of zo van hey mens, haal m'n kitten uit die klimpaal wil je? En dan zeggen ze dat poezen geen emoties hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:12 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
2 keer per jaar een nestje.
Hoelang hebben jullie gefokt met deze katten?
Dat zijn dus 7 nestjes per poes?quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:38 schreef Sessy het volgende:
[..]
In principe 3,5 jaartjes maar vervolgens had m'n stiefvader geen zin om de dames naar de dierenarts te brengen (de kater was toen al geholpen) en een jaar later ontsnapte een van de poezen en toen hadden we een oeps-nestje. Dat was toen een heel zware bevalling voor haar en een van de kittens werd dood geboren. Echt ZO zielig hoe ze dat kittentje tot aan de ochtend heeft proberen tot leven te likken, en toen hebben we 't lijkje maar weggehaald. Zij was ook VEEL bezorgder om de kittens van dat nestje dan om alle voorgaande nestjes en als er eentje miauwde omdat hij/zij ergens in was geklommen en niet meer eraf/eruit kwam, dan snelde ze er meteen naartoe. Met voorgaande nestjes keek ze dan heel lui naar zo'n gestressed kittentje zo van, ja je bent er zelf in gekomen, kom er nu ook maar zelf uit of zo van hey mens, haal m'n kitten uit die klimpaal wil je? En dan zeggen ze dat poezen geen emoties hebben.![]()
Dat bedrijf?quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef Knoekie het volgende:
Heb mensen hier al gebeld naar dat bedrijf?
M.i. is niet alleen het broodfokken een probleem maar ook dit soort fokken. Er worden jaarlijks enorm veel katten geboren erbij. En die groep groeit en groeit.. het aanbod is te groot, want de vraag is kleiner. Logisch dat veel katten nergens terecht kunnen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:54 schreef Frappelsien het volgende:
Dat zijn dus 7 nestjes per poes?
Ik bedoel maar..quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:58 schreef TechXP het volgende:
[..]
M.i. is niet alleen het broodfokken een probleem maar ook dit soort fokken. Er worden jaarlijks enorm veel katten geboren erbij. En die groep groeit en groeit.. het aanbod is te groot, want de vraag is kleiner. Logisch dat veel katten nergens terecht kunnen.
Enige zelfkritiek aan de groep mensen die fokken met dieren of het dier 1 nestje willen laten krijgen is sterk gewenst!!
Ik heb het dan ook over mensen die het expres doenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:08 schreef Ticootje het volgende:
Onze poes heeft ook 3x een oeps nestje gehad.
het eerste nest was er maar 1 kitten.. Die heeft mijn mams nu. Toen hebben we maar besloten om onze katers te laten helpen.
Maar ze werd opeens weer krols net nadat mn kater was geholpen, dus shit... Toen waren het er 6!!! Deze 6 hebben allemaal een goed huisje gekregen!!
Daarna een hele tijd niets, en ze wordt krols en loopt weg. Ja je raad het al. Weer 6 kittens. 1 heeft mijn oma, 2 bij mijn tante, 1 bij de buren en 1 heeft een jong stelletje. De laatste hadden we zelf gehouden, maar die is helaas overleden.
Nu zitten we toch te denken om de poes maar te laten helpen, maar ik vind dat zo zielig.... Het is zo'n zware ingreep voor een poes...
Maar makkelijk geld verdienen??? Nee, hoor! Ik heb er flink op moeten toeleggen, maar dat is helemaal niet erg. Kittens zijn zo lief!!!
Wl jij ook de link van het forum?quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:15 schreef MissCoupe het volgende:
Heb al een tijdje mee zitten lezen en het verhaal heeft me zo aangegrepen dat ik ook al wat mailtjes heb verzonden naar verschillende instanties, kranten etc.
Gisteren ook eventjes naar oude uitzendingen van Radar zitten kijken, ik snap niet dat zoiets in NL nog mogelijk is. Ik hoop dat we hier met zn allen wat aan kunnen doen!
quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wl jij ook de link van het forum?
Hoiquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Frappelsien heeft goed nieuws
Ik zal jullie link PMen
Heb jij de link ook al wel?quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:39 schreef Elvi het volgende:
Ik heb mail van de Partij voor de Dieren, dat ze ook stappen gaan ondernemen.
Bij de PvdD weten ze van dit topic hoor.. en standaard mailtjes krijgt iedereen sowieso als ze via de website reagerenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:29 schreef MissCoupe het volgende:
Heb alleen van de PvdD zo'n standaard mailtje terug gehad!![]()
Volgens mij heb ik hem aan staan toch?quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:38 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja ik wil inderdaad ook wel eens een update van die gemailde instanties.
En eh, misscoupe en senesta, kun je PM aan zetten?
Dat is mooi hoor!!!quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Bij de PvdD weten ze van dit topic hoor.. en standaard mailtjes krijgt iedereen sowieso als ze via de website reageren
Maar PvdD is een politieke partij, die moet dus via de politiek dingen te weeg brengen. En neem maar van mij aan dat er in de toekomst ook broodfokkerij aan bod komt. Echter 'direct' iets doen in de zin van daar gaan kijken, etc.. dat is wat DB, LID enzo voor zijn. Bij de PvdD hebben ze iig gezegd dat ze wellicht iets kunnen doen.. maar dat zal hoogstens zijn om LID e.d. attent te maken erop en ze te stimuleren iets te doen ofzo.
Je mag mijn op ook stelen hequote:Op dinsdag 19 december 2006 10:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Even hè
Ik ga zo een topic aanmaken op het forum, en als iedereen daar dan mails gaat posten ed. dan weten we ook waar we aan toe zijn
Okay?![]()
Ik ook nog nietquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:48 schreef Queen_Bee het volgende:
En iedereen heeft nu het linkje toch?
Maar had diegeen bewijs dat hij zogenaamd in een gekkenhuis had gezeten?quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:43 schreef Sessy het volgende:
Frappelsien, ik weet wel dat er dus een tijdje geleden iemand op een forum - een gesloten forum nota bene met maar een paar tiental gebruikers, waarbij de berichten alleen door de geregistreerde gebruikers konden worden gelezen - zei dat een bepaald politicus in een gekkenhuis had gezeten en dat soort dingen. Die persoon haalde dat bericht een aantal uren later weg.
Hij werd veroordeeld tot 500 euro schadevergoeding PLUS PROCESKOSTEN. Da's een heel flink bedrag.
Ik denk dat als ze je smaad en laster aan je broek hangen voor iets wat je op fok! zet, met z'n 30 000 gberuikers en open leesbaarheid, dat je echt in de shit zit. Ga eens naar een rechtswinkel of naar een advocaat, raad ik je ten zeerste aan. Stel anders ook even hier je specifieke vraag: [SC] WO Rechten #19 HBO is ook leuk
heb je al een tegen aanklacht ingediend?quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:32 schreef Frappelsien het volgende:
Het intresseert me even vrij weinig dat hier meegelezen word.![]()
Ik heb vernomen dat de mensen van Mirando jurische stappen ondernomen hebben vanwege het feit dat ik mijn verhaal met mening hier op dit forum heb gezet.
Mijn vraag is nu, zijn hier mensen op fok die verstand hebben van wat nu mijn rechten zijn?
Ik zou graag meer informatie willen krijgen hierover.
Op dit moment kan ik nog geen actie ondernemen, omdat ik niet precies weet waar ze mee bezig zijn.
De politie kan me dan ook niet zeggen wat mijn rechten zijn, en wat ik fout gedaan heb omdat ze hier niet meelezen.
Ik hoop dat iemand me hierbij kan en wil helpen![]()
Ik heb gebeld met de politie, zij hebben mij verteld maar 'gewoon' af te wachten tot ik een oproep krijg.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
heb je al een tegen aanklacht ingediend?
Heb je de pers al benaderd en dan in het groot?!
Ga naar WGR, en mail Danny, of pm hem, beide misschien is beter
En leg alles voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |