Frappelsien is gestopt met school, gestopt met stage.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:13 schreef Frappelsien het volgende:
Ik ben nu al een tijd op zoek naar mensen die bekend zijn met Mirando te geldrop.
Een paar weken geleden ben ik daar begonnen aan een stage, op advies van mij stagebegleider.
Ik heb het bijna 3 dagen volgehouden om daar te werken, en ben de laatste dag met trillende benen, een bebloed t shirt en tranen over mijn gezicht richting huis vertrokken.
De eerste dag toen ik als stagiaire aankwam viel mij meteen de verschrikkelijke stank op.
We zijn na een kort gesprek naar achter gegaan, richting de hondenkennels. Ik schrok mij kapot, met de stap die ik verder richting de kennels zette werd de stank erger en erger.
Ik weet, waar (veel) dieren gehouden worden ruikt het nooit fris.
Maar dit was een lucht waar ik mij meteen misselijk door voelde.
We konden meteen beginnen met het schoonmaken van de kennels.
Één persoon mocht in de bijkeuken de legkist van de pups die net van de moeder afkwamen schoonmaken. Ik heb voorgesteld om dat te doen.
Toen ik bij de pups aankwam viel mij meteen op dat de bakken helemaal vol met zeer waterige diaree zaten.
De pups zelf zaten vol met opgedroogde stukjes ontlasting.
Ook viel mij op dat deze pups erg jong en klein waren. Ik bukte me voorover om ze vast te pakken.
Op dat moment kwam ******* binnen (de eigenares van Mirando).
"Leuk he? Deze zijn nu 5 weken oud en de spaniels 6 weken"
Waarop ik mij meteen afvroeg waar de moeder dan was?
De pups voelde koud aan, ze waren nat en vuil..
Deze pups hoorde zeker nog bij hun moeder.
De moeder zat alweer in de kennel bij de rest van hun honden.
Ik vond het heel vreemd, waarom zou je zo'n jonge pups nou weghalen bij hun moeder?
Ik ben daarheen gegaan met het idee mee te gaan draaien in een pension..
Meteen was mij duidelijk dat er maar 4 honden in het 'pension' zaten en de rest van hun zelf was.
Ik schrok ervan, het gaat hier om minimaal 50 honden (!!)
90% teefjes..
Deze honden zitten op één enkel krantje in een koude grote schuur/stal dat opgedeeld zit in 100 kennels.
Ze zijn koud,nat en zitten vol met uitwerpselen in hun (erg lange) vacht.
Wat mij meteen opviel was dat deze honden een simpel kaartje vooraan hun kennel hebben hangen. Daarop staat hun geboortedatum, kleur,ras en een kalender waar enkel informatie in staat over loopsheid en nestjes.
Wat meteen ook erg opviel was dat er veel nestjes op stonden, bij elk nestje stond ook vermeld hoeveel pups doodgeboren werden.
Dit was bij een paar honden 3 hele nestjes achter elkaar in korte tijd.
Terwijl ik de honden water gaf, zaten deze doodsbang weggekropen in de hoek van de kennel. Ik schrok hiervan, ik knielde naast ze neer op een afstand en liet ze even snuffelen. Ik kwam ze water geven, en deze honden keken me aan alsof ik ze bang waren elk moment een schop te kunnen krijgen. Opeens stond **** achter me met een west highland terrier in haar armen.
Ze vertelde dat deze een tijd terug pups had gekregen maar daarvan 3 had doodgebeten.
Ze was kaal, en erg mager.
Ik vroeg hoe het kwam dat ze zo mager was?
Ze at nog maar heel weinig.. lag de afgelopen tijd alleen nog maar wat erbij.
***** haalde haar schouders op en liep weg.
Even later kwam ik haar tegen, nog steeds had ze diezelfde hond op de arm.
Ik vroeg haar of ze nog van plan was te gaan fokken met deze hond, (ik moest het gewoon weten) aangezien ze er zo verschrikkelijk aan toe was. "Ze krijgt zo'n mooie pups"
Er is een ruimte waar de pups zitten die al een baasje hebben, maar nog wachten om opgehaald te worden.
Dit is in een schuur schuin tegenover de kennels waar de honden van hun zelf zitten.
Er zitten ramen in, maar die zijn dichtgemaakt met platen.
Ik vraag me sterk af of dit er zit vanwege de warmte of het geluid..
De bel ging, mensen kwamen een pup kopen.
******, de dochter van de eigenaars van mirando rende richting de gang die naar de kennels liep en knalde de deur met een smak dicht.
Die deur moest dichtblijven, de mensen van mirando waren in rep en roer.. ze rende rond al een stel kippen zonder kop.
De mensen die kwamen mochten niks zien of horen van wat er in de schuur/stal zich afspeelde.
Er werd gevraagt om de honden even naar een buitenverblijf te brengen, ik kon ze gewoon optillen en buiten in de kennels zetten. Hetzelfde als toen ik ze water kwam geven gebeurde..
De eerste hond, een klein bang teefje dook meteen in de hoek van de kennel.
Toen ik haar vast pakte viel mij meteen op dat ze echt helemaal stijf van de angst was en ook weer koud aanvoelde. Ik had op dat moment een wit t-shirt aan, ik zat vol met bloed nadat ik haar had opgepakt. Ik liep naar de kennel waar ze inzat en keek haar na.
Over haar ruggengraat.. en daar voelde ik een enorme korst zitten.
Ik aaide voorzichtig tegen de haarrichting in en zag over haar hele ruggengraat 1 grote open (ontstoken) wond zitten. Ik schrok me kapot!
Ik hoorde op mijn 2e dag geschreeuw uit een kamer komen en schrok me wezenloos.
Ik ben richting de deur gelopen en heb staan luisteren.
Op dat moment was een golden retriever aan het bevallen en ze waren allemaal flink in de stress.Schreeuwde onderling als speenvarkens, de deur vloog open en ****** (man van ******) kwam naar buiten. Ik ben naar binnen gelopen en heb meegekeken. Wat bleek nou, deze hond hadden ze overgenomen en dit was haar eerste nestje bij hun. Ze vonden situaties als deze altijd erg eng..
Maar welke idioot gaat staan schreeuwen tegen een ander wanneer een teefje ligt te bevallen? 2 pups doodgeboren...
De uren/dagen die ik daar nog heb doorgebracht heb ik vooral rondgekeken en de ruimte goed in me opgenomen.
Deze honden hadden allemaal diaree, zijn erg gestressed/doodsbang.
Ze hebben open wonden,een slecht gebit,slechte huisvesting,zaten in kennels die nat waren.. de pups werden veel te vroeg bij de moeder weggehaald,ze namen honden bij hun op die gebruikt waren door broodfokkers (hun fokken hier naderhand zelf mee verder!!!).
Ik ben gestopt met stage, en heb dit aangegeven op school..
Zij noemde me arrogant en aanmatigend.
"Wat denk jij nou te weten over het houden van dieren?"
Ook heb ik de dierenbescherming gebeld, en zij waren zeker bereid om even langs te gaan..
Ook werd mij meteen verteld dat er al veel meer meldingen gemaakt waren de afgelopen tijd.
Ze konden natuurlijk geen naam geven, maar vertelde me dat dit meldingen waren van mensen die daar een pup gekocht hadden of dat hadden willen doen.
School heeft Mirando gebeld..
En heeft hun ervan op de hoogte gesteld dat ik de dierenbescherming gebeld had. Mijn stagebegleidster en tevens hoofd van afdeling dierverzorging nam mij niet serieus en vertelde mij dat ik echt niet slim bezig was om mij zoiets groots op de hals te halen. En wat moest dierenbescherming nou denken? En wat moest Mirando nu over school denken? Ik had ze een slechte naam gegeven..
Dit heb ik op een website gezet, hier heb ik een aantal mensen gesproken die bekend zijn met dit 'dierenhotel'
Het bewijs even op een rijtjequote:Op zaterdag 16 december 2006 18:15 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb (via via) een mail teruggekregen van dierenproject.nl waarin staat dat het 'hotel' een UBN* heeft verkregen naar het Honden en Kattenbesluit. Haar eerste reactie is: druk uitoefenen op Dierenbescherming, maar vanwege dit UBN zullen ze echt geen actie ondernemen. Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!
Kortom deze mensen mogen dus pension houden en fokken met de honden.
Zolang er eten en drinken geserveerd wordt onderneemt de DB GEEN actie.
Het is dus sowieso slim om de Dierenbescherming plat te mailen met deze info, misschien dat het tegelijkertijd met wat andere druk uiteindelijk zal helpen.
* Dat nummer heb je nodig als je in dieren handelt. Om het nummer te krijgen moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Wat deze voorwaarden precies zijn, kan ik niet precies vinden. Ik geloof wel dat het iig iets met huisvesting en verzorging te maken heeft...![]()
Hopelijk gaat dat lukken!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kortom, we gaan deze hondjes helpen en ze uit een erbarmelijke omstandigheid bevrijden en ze weer een warm thuis te geven!!!
Lezen, 4 honden zijn op 'bezoek' daar en iets van 50 zijn van hunzelf. Het gaat gewoon om die beesten, maar als mensen van de dierenbescherming al niets doen.. En de partij van de dieren neem ik niet al te serieus eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar is het nu een pension? Dan zouden de eigenaren gewoon nooit meer hun huisdieren naar zo'n plek moeten sturen!
Hier krijgt het nog meer aandacht.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:50 schreef Etcetera het volgende:
die foto's![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(oh ja, er loopt in F&F ook een topic)
dat snapte ik, maar wilde mensen even doorverwijzen dat ze daar ook kunnen lezenquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:52 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Hier krijgt het nog meer aandacht.
Ik gooi hem idd even in de op met de handige links die hierboven ook gemeld werdenquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:57 schreef TheYoung1 het volgende:
Misschien handig om ook het andere lopende topic hierover te vermelden.
Slecht dierenpension
Gezien de aandacht hier alleen al, moeten we als Fok!kers samen hier toch wel wat aan kunnen doen!
De titel "Fok!kers tegen broodfokkers" lijkt me een goeie naam voor zo'n actie.
Dit gaat wel lukken!!!
quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik gooi hem idd even in de op met de handige links die hierboven ook gemeld werden.
Dierenbescherming doet niks en als je met Dutch Puppy de organisatie van Bridget bedoeld, daar heb ik contact mee gehad en die willen eerst in het buitenland de problemen oplossen. Een mooi initiatief, maar ik ben van mening dat er in Nederland genoeg dierenleed is en dat er eerst hier ingegrepen moet worden.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:03 schreef Dont_Panic het volgende:
Ook andere instanties zoals de dierenbescherming en dutchpuppys.com kunnen misschien even vermeld worden in de OP
Maar hier is ook meer aan de hand dan alleen broodfokken.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:12 schreef Diesz het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er weinig aan gedaan wordt. Broodfokkerij kan blijkbaar gewoon in Nederland, de aandacht gaat naar de honden in het buitenland. Ik heb zelf een hoogzwangere teef bij een broodfokker weg gehaald, ze heeft de bevalling 4 dagen later bijna niet overleefd en daarna nog veel voor haar kiezen gehad. Om een lang verhaal kort te maken (degenen die het willen lezen kunnen kijken op http://puppies.dieszel.nl ), ik heb inmiddels al veel gezien en gehoord en tot nu toe hebben we nergens een poot aan de grond gekregen.
Ik hoop dat hier (en bij de andere broodfokkers en dat zijn er zeer veel helaas) eindelijk eens definitief ingegrepen wordt!!
Klopt, het is vaak niet alleen broodfok, maar ik wilde aangeven dat dit soort dingen op grote schaal voorkomen. Kijk maar eens naar dierenwinkels die pups verkopen. Er was er laatst nog 1 bij (als ik het goed heb) Radar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:18 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Maar hier is ook meer aan de hand dan alleen broodfokken.
Het hele bedrijf, inclusief wat hun pension noemen, kan niet door de beugel.
Ze laten schijnbaar dieren die ze "op pension" hebben, fokken zonder dat eigenaren het weten. De opvang zelf is 1 grote klucht. De verzorging laat alleen maar te wensen over.
Daar is veel meer gaande dan alleen maar broodfok.
Wil ik wel aan toe voegen, dat ik niet kan begrijpen dat particulieren hun huisdieren daar kunnen achterlaten! Ik haakte zelf na het eerste telefoongesprek al af, hoe naief/blind zijn die mensen die er wel op in gaan dan.....
Ik meen daar ergens iets van mee gekregen te hebben in al vroegere topics, hier of elders.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:23 schreef Diesz het volgende:
[..]
Klopt, het is vaak niet alleen broodfok, maar ik wilde aangeven dat dit soort dingen op grote schaal voorkomen. Kijk maar eens naar dierenwinkels die pups verkopen. Er was er laatst nog 1 bij (als ik het goed heb) Radar.
Wat betreft het fokken met dieren die op pension komen, hoe kom je daar bij???
Als ze zouden fokken met honden die daar 'logeren' dan zou de hond er minstens 9 weken moeten logeren, zolang duurt de dracht namelijk. Verder moet een hond ook precies dekrijp zijn op het moment dat ze daar is. Dat zou betekenen dat men een loopse teef bij een pension brengt....quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:30 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik meen daar ergens iets van mee gekregen te hebben in al vroegere topics, hier of elders.
Er zijn meer puppies/nesten dan dat zij zelf honden hebben.De verhoudingen zijn wat dat betreft schijnbaar ook zo krom, dat het niet zomaar voor goed te nemen is. En gezien hoeveel daar al gaande is, zou het me ook helemaal niet verbazen dat het zo zou zijn.
Blijft hoedanook voorop staan dat een officiele instantie eens bij dat bedrijf gaat kijken!
Idd, zoiets las ik ook in één van de andere topics. Het zou dan een 'foutje' zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:40 schreef TheYoung1 het volgende:
Euh, mannelijke gasthonden die zij op hun eigen teefjes zetten.....Meer in die richting denken.
Ik krijg overigens ook steeds meer de neiging om daar eens te gaan kijken. Met een camera bij de hand uiteraard...Maar dan wil ik niet alleen gaan. Dus als zich nog iemand geroepen voelt.........
Stom, denk bij broodfok voornamelijk aan teefjes, soms last van blonTheidquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:40 schreef TheYoung1 het volgende:
Euh, mannelijke gasthonden die zij op hun eigen teefjes zetten.....Meer in die richting denken.
Ik krijg overigens ook steeds meer de neiging om daar eens te gaan kijken. Met een camera bij de hand uiteraard...Maar dan wil ik niet alleen gaan. Dus als zich nog iemand geroepen voelt.........
hondenmishandelingquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik ga dat hele lulverhaal ook echt lezen he
quote:Beste Elvi,
ik heb je mailtje met interesse gelezen. Heb je nog meer informatie
over dit bedrijf? Ken je misschien iemand die er gewerkt heeft, etc...
Met vriendelijke groet,
Erwin Schievink
TROS RADAR
Super !!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:03 schreef Ryouko het volgende:
Vaders is werkzaam bij omroep brabant radio (eigen progamma tussen 5 en 7), heb hem het verhaal verteld en hij zal zo snel mogelijk kijken. Dit is natuurlijk pure dierenmishandeling![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:07 schreef Lllaura het volgende:
Een tvp'tje. Ik heb al gereageerd in F&F en wil dit topic ook graag volgen.
Dutch Puppy vind ik sowieso een rare organisatie... van enig kritiek zijn ze niet gedient... maar goed..dat is weer ander verhaal.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:14 schreef Diesz het volgende:
Dierenbescherming doet niks en als je met Dutch Puppy de organisatie van Bridget bedoeld, daar heb ik contact mee gehad en die willen eerst in het buitenland de problemen oplossen. Een mooi initiatief, maar ik ben van mening dat er in Nederland genoeg dierenleed is en dat er eerst hier ingegrepen moet worden.
Same here. Wel een tikje lastig 2 verschillende topics hierover.quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:07 schreef Lllaura het volgende:
quote:Heeft u tips voor Hart van Nederland? Mail deze dan naar hart@sbs.nl of bel met de Hart van Nederland tiplijn op 020 - 800 7777
Blijf dan weg, knurft.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik ga dat hele lulverhaal ook echt lezen he
Lijkt mij ook even iets wat mods moeten overleggen? Dubbele discussie, dubbele aktie-overzichten etc etc. Lijkt mij niet erg overzichtelijk worden zo?quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:46 schreef Katey het volgende:
Same here. Wel een tikje lastig 2 verschillende topics hierover.
Ik zeg ook niet dat er internationaal niks gedaan mag worden, maar dat er ook hier in Nederland wat moet gaan gebeuren. De meesten zijn allemaal gericht op de zwerfhonden in het buitenland, wat een mooi initiatief is, maar je mag niet voorbij gaan aan het leed in ons eigen land. Maak de verhouding voor mijn part 50-50, maar laat ze ook hier eens iets doen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dutch Puppy vind ik sowieso een rare organisatie... van enig kritiek zijn ze niet gedient... maar goed..dat is weer ander verhaal.
We zouden als NL het goede voorbeeld moeten geven, dus zeker hier in NL moet veel gebeuren nog. Maar dat betekent ook weer niet dat we internationaal niet bezig zouden moeten zijn.
En qua aanpak broodfokkerij zou er wettelijk meer bescherming en betere handhaving vooral moeten komen.
Klopt. Ik heb ze nu de gegevens van Frappelsientje gegeven en de mail was al gelezen. (een vriendin van me loopt daar stage en kan dat zien; vandaarquote:Op vrijdag 15 december 2006 22:01 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Zover als ik weet had Elvi al reactie van Radar
Je gaat daar toch geen puppie kopen?quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:30 schreef Elvi het volgende:
Ik heb op dat forum van Opgelicht zitten kijken... En daar stond dat de Dierenbescherming alleen wat doet met recente klachten...
Belachelijk, maar er moet toch een manier zijn om ze te geven wat ze willen? Iemand van ons kan een puppie kopen, anderen kunnen misschien net doen of ze geïnteresseerd zijn en ondertussen stiekem foto's maken en/of filmen? Een nep-stagaire daar rond laten lopen...
Bewijzen verzamelen!
Eens., bovendien zijn er nu 3 topics waar e.e.a over de lezen valt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik laat even in het midden wat ik vind van jullie geplande acties. Maar ik wil wel even opmerken dat het niet slim is om dit te bekokstoven op een forum waar iedereen kan meelezen.
Met wachtwoord? Anders kunnen ze alsnog meelezen, toch?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:51 schreef Elvi het volgende:
Zal ik anders een apart forum maken om die acties enzo in te bespreken? Dan kunnen de broodfokkers ook niet meelezen. En de Lieve Fok!kers wél
Uiteraardquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:24 schreef Katey het volgende:
[..]
Met wachtwoord? Anders kunnen ze alsnog meelezen, toch?
quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik plaats hier even een tvp
quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik plaats hier even een tvp
quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:01 schreef Elvi het volgende:
1. Frappelsien is daar geweest en kent nog mensen daar.
Als zij nou een schatting regelt van hoeveel honden daar zitten,
Volwassen/pups apart.
Eens.
2. Zijn er mogelijkheden om deze honden een betere plek te geven?
- Contact opnemen met asiel / heveel plek hebben ze?
*Kom met suggesties*
Eerst inventarisatie en in de pers, bemiddeling bij herplaatsing komt dan vanzelf op gang lijkt me?
3. Hoe gaan we bewijzen verzamelen?
We hebben een paar foto's/ (oud) werknemers, hoe meer bewijs te krijgen?
- Doen alsof we een pup willen kopen/onderbrengen
- Werkstuk
- Eigen hotel willen beginnen /ervaring opdoen
- Oproepen plaatsen of mensen met een Mirando pup contact willen opnemen
- Steeds meer inlichtingen/tv inschakelen
Prima
Verder lijkt het me ook niet verstandig om op een openbaar forum in details te treden
Als wij bewijs willen verzamelen, wat nodig is om de dierenbescherming zover te krijgen,
kunnen we het ons niet veroorloven dat zij of bekenden van hen, meelezen.
Of een soort mailinglist o.i.d., op OUD hebben ze ook zoiets.
Het ging erom dat die honden misschien wel nergens anders geplaats kunnen worden, f niet op betere plekken. En dat ze misschien daar beter af zijn. Vandaar kijken of er uberhaupt een betere plek voor die honden is..quote:
Hahha ik zat net ook al te worstelen met asiels en asielen toen ik ging mailenquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:11 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik zal maandag de asiels (asielen?) hier in de omgeving eens bellen.Laat hier wel weten als daar wat bruikbaars uitkomt!
Dierenhotel Mirando - Hulst 126 - 5662 TK - Geldrop - Telefoon 040-2 85 02 89quote:U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt. Om de melding zo goed mogelijk te registeren, is het belangrijk dat u doorgeeft:
om welk dier het gaat;
de locatie;
wat er precies aan de hand is;
uw eigen gegevens.
Voorkom loos alarm, zorg ervoor dat u zeker weet dat het een serieuze melding is!
Let op: anonieme meldingen worden niet in behandeling genomen. U krijgt wel de garantie dat er zorgvuldig en conform de Wet bescherming persoonsgegevens vertrouwelijk met uw gegevens wordt omgesprongen. Natuurlijk worden uw gegevens door de Dierenbescherming niet bekend gemaakt bij de eigenaar (beklaagde) van het dier.
Ik neem aan dat dat adres van de site komt, dus neem aan dat dat het goede adres is jaquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:14 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Dierenhotel Mirando - Hulst 126 - 5662 TK - Geldrop - Telefoon 040-2 85 02 89
Fax 040-2 80 27 80 Email info@mirando-geldrop.nl
Kloppen die gegevens van het "hotel" ?
Mijns inziens is het belangrijkste het verzamelen van bewijzen en klachten, zodat de dierenbescherming (en/of AID) kan ingrijpen. Daarna gaat het balletje wel rollen mbt de opvang van de honden. Het lijkt me dat de instanties die de macht hebben om dit soort praktijken te stoppen wel zorgen voor goede opvang of daar iets voor hebben ..?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:01 schreef Elvi het volgende:
Lijstje van Queen_Bee:
We hebben net op MSN geprobeerd wat dingen op een rijtje te zetten.
Dit werkt niet zonder plan en al dat gelul door elkaar
Daarom maar een stappenplan. Ben je het er niet mee eens, do say so
1. Frappelsien is daar geweest en kent nog mensen daar.
Als zij nou een schatting regelt van hoeveel honden daar zitten,
Volwassen/pups apart.
2. Zijn er mogelijkheden om deze honden een betere plek te geven?
- Contact opnemen met asiel / heveel plek hebben ze?
*Kom met suggesties*
3. Hoe gaan we bewijzen verzamelen?
We hebben een paar foto's/ (oud) werknemers, hoe meer bewijs te krijgen?
- Doen alsof we een pup willen kopen/onderbrengen
- Werkstuk
- Eigen hotel willen beginnen /ervaring opdoen
- Oproepen plaatsen of mensen met een Mirando pup contact willen opnemen
- Steeds meer inlichtingen/tv inschakelen
Verder lijkt het me ook niet verstandig om op een openbaar forum in details te treden
Als wij bewijs willen verzamelen, wat nodig is om de dierenbescherming zover te krijgen,
kunnen we het ons niet veroorloven dat zij of bekenden van hen, meelezen.
Het lijkt me dat we eerst geen volgende stappen nodig hebben.
Eerst maar eens zien hoe ver we hiermee komen.
Volgens wikepedia is het dus asiels ...quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:13 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Hahha ik zat net ook al te worstelen met asiels en asielen toen ik ging mailenLigt dus niet aan mij
Tijdelijk weghalen... alles beter dan daar blijven zitten, dat is zoquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:12 schreef Queen_Bee het volgende:
Het ging erom dat die honden misschien wel nergens anders geplaats kunnen worden, f niet op betere plekken. En dat ze misschien daar beter af zijn. Vandaar kijken of er uberhaupt een betere plek voor die honden is..
Ja maar het probleem is dat asiels overvol zitten. Vandaar dat ik ook gemailed hebben of ze ook gebruik maken van gastgezinnen oidquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:18 schreef Katey het volgende:
[..]
Mijns inziens is het belangrijkste het verzamelen van bewijzen en klachten, zodat de dierenbescherming (en/of AID) kan ingrijpen. Daarna gaat het balletje wel rollen mbt de opvang van de honden. Het lijkt me dat de instanties die de macht hebben om dit soort praktijken te stoppen wel zorgen voor goede opvang of daar iets voor hebben ..?
Ja, maar dan moet er wel een locatie zijn om ze tijdelijk ergens te houdenquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tijdelijk weghalen... alles beter dan daar blijven zitten, dat is zo
Gelukkig heb ik asiels ook gebruikt dan hehequote:Op zaterdag 16 december 2006 17:18 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Volgens wikepedia is het dus asiels ...
Kunnen we ons daar iig niet meer in vergissen![]()
Ja is ook wel. Maar tochquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:26 schreef TheYoung1 het volgende:
Hoe triest dan ook, maar alles lijkt me beter dan dat ze daar nog veel langer moeten blijven.
En meer gedupeerden zien te vinden. Staan er al oproepen op marktplaats, speurders, etc ..?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:28 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja is ook wel. Maar toch
En daarbij, dit weekend kunnen we tch niet veel doen qua bewijs verzamelen, dus kunnen we toch best een mailtje afwachten?
Er staan opties voor bewijs verzamelen bij. Als iedereen daar dan even over gaat nadenken, hoe en wat?
Nee, daar is nog niemand aan begonnenquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Katey het volgende:
[..]
En meer gedupeerden zien te vinden. Staan er al oproepen op marktplaats, speurders, etc ..?
Waarom hebben ze dat jaren geleden dan niet gedaanquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Als wordt geconstateerd dat de verzorging in het pension niet goed is, dan kun je verwachten dat het pension eerst in de gelegenheid wordt gesteld om de verzorging te verbeteren.
Misschien is dat wel gebeurd, maar is het daarna weer afgegleden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:34 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dat jaren geleden dan niet gedaanEr zijn echt al veeeel klachten over Mirando
![]()
Zolang runderen en kippen massaal afgemaakt worden als er ook maar een klein kansje bestaat dat onze heilige economie gevaar gaat lopen moet je niet denken dat er iemand is die z'n baan op het spel zet voor huisdieren.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:12 schreef Diesz het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er weinig aan gedaan wordt. Broodfokkerij kan blijkbaar gewoon in Nederland, de aandacht gaat naar de honden in het buitenland. Ik heb zelf een hoogzwangere teef bij een broodfokker weg gehaald, ze heeft de bevalling 4 dagen later bijna niet overleefd en daarna nog veel voor haar kiezen gehad. Om een lang verhaal kort te maken (degenen die het willen lezen kunnen kijken op http://puppies.dieszel.nl ), ik heb inmiddels al veel gezien en gehoord en tot nu toe hebben we nergens een poot aan de grond gekregen.
Ik hoop dat hier (en bij de andere broodfokkers en dat zijn er zeer veel helaas) eindelijk eens definitief ingegrepen wordt!!
Bij alle verhalen van verschillende mensen mbt tot Mirando heb ik gelezen dat de dierenbescherming er niets aan (kon) doenquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is dat wel gebeurd, maar is het daarna weer afgegleden.
Ja precies, druk uitoefenen. We zitten nu net al het bewijs bij elkaar te zoeken, en dat post ik hier zo neer. DAt moet naar de DBquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:15 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb (via via) een mail teruggekregen van dierenproject.nl waarin staat dat het 'hotel' een UBN* heeft verkregen naar het Honden en Kattenbesluit. Haar eerste reactie is: druk uitoefenen op Dierenbescherming, maar vanwege dit UBN zullen ze echt geen actie ondernemen. Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!
Kortom deze mensen mogen dus pension houden en fokken met de honden.
Zolang er eten en drinken geserveerd wordt onderneemt de DB GEEN actie.
Het is dus sowieso slim om de Dierenbescherming plat te mailen met deze info, misschien dat het tegelijkertijd met wat andere druk uiteindelijk zal helpen.
* Dat nummer heb je nodig als je in dieren handelt. Om het nummer te krijgen moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Wat deze voorwaarden precies zijn, kan ik niet precies vinden. Ik geloof wel dat het iig iets met huisvesting en verzorging te maken heeft...![]()
yepquote:
Ik zie ons 2e project als we van Mirando af zijnquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:15 schreef Lllaura het volgende:
Vergeleken bij Het Poor Animal in Prinsenbeek schijnt Mirando zelfs een echt dierenhotel te zijn, want daar liggen de puppies gewoon doodziek in de badkuip te sterven als ratten en daar doet de Dierenbescherming ook helemaal niets aan!
Precies. Dat zullen ze niet prettig vindenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Sh0g het volgende:
[..]
yepdit moet toch echt genoeg zijn hoor.
En gewoon een beetje bluffen, beetje druk bij de dierenbescherming leggen. Dat ze bang zijn dat ze op nationale televisie erop worden aangesproken dat ze geen poot hebben uitgestoken.
Ik zie een vast Fok!front tegen dierenleed in ontwikkeling!!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zie ons 2e project als we van Mirando af zijn
Waarschijnlijk wil de DB zich dan wel van haar goede kant laten zien... Op (nog) slechtere publiciteit zitten ze ook niet te wachten...quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:18 schreef Queen_Bee het volgende:
Plus als we vertellen dat we die en die tv prgrammas erbij hebben gehaald,
en die allen positief reageerden, dat moet ook wel wat zorg baren bij de DB
quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:21 schreef Sh0g het volgende:
En gewoon een beetje bluffen, beetje druk bij de dierenbescherming leggen. Dat ze bang zijn dat ze op nationale televisie erop worden aangesproken dat ze geen poot hebben uitgestoken.
Nah ja, zolang er in t openbaar maar niet al te veel in detail wordt getreden. Qua bewijs verzamelen enzoquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:26 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik zie een vast Fok!front tegen dierenleed in ontwikkeling!!
Misschien een vast forum hierover in het leven roepen?
Ik gooi hem in de op !quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:38 schreef Sh0g het volgende:
voor in de OP
[afbeelding]
jaja, wat ben ik toch ook een photoshop wonder
en dat logo van mirando zo subtiel achter dat verbodsbord gewerkt
maar de boodschap is duidelijk hoop ik![]()
Ja, ik zat er over te denken de dingen als de stappen, het bewijs, en die post van llaura bij elkaar te pakken en in de OP zetten? Dat lijken me de meest belangrijke dingen atm?quote:
Het lijkt me nu al erg onwaarschijnlijk dat Mirando nog geen lucht heeft gekregen van dit forum...quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:29 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Nah ja, zolang er in t openbaar maar niet al te veel in detail wordt getreden. Qua bewijs verzamelen enzo
Oh dat weet ik. Maar ik bedoel "undercover" naar die mensen te gaan om bewijs te verzamelen. Als we dat openbaar bespreken zullen er altijd fokkers f bekende van dat lezen. En dan is het overquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:32 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Het lijkt me nu al erg onwaarschijnlijk dat Mirando nog geen lucht heeft gekregen van dit forum...
Ja dat gaat Elvi idd nog doenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:33 schreef Saarah het volgende:
Zou het iets uithalen om te mailen naar een Belgische site/organisatie? Deze site namelijk: http://www.broodfok.be
Niet geschoten is altijd mis, dus ik kan hen altijd eens een mailtje sturen hierover, toch?
Ik lees me nu in en stop de belangrijke dingen er wel in!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ik zat er over te denken de dingen als de stappen, het bewijs, en die post van llaura bij elkaar te pakken en in de OP zetten? Dat lijken me de meest belangrijke dingen atm?
Topquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik lees me nu in en stop de belangrijke dingen er wel in!
Ik wil ook wel ff een mailtje sturen hoor, dat mailtje dat in het andere topic is voorgesteld als 'standaardmail'?quote:
Bij hen dacht ik meer aan info verkrijgen, hoe wij dit het best kunnen aanpakken edquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ik wil ook wel ff een mailtje sturen hoor, dat mailtje dat in het andere topic is voorgesteld als 'standaardmail'?
Aha, ja, da's waar.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:41 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Bij hen dacht ik meer aan info verkrijgen, hoe wij dit het best kunnen aanpakken ed
Zij hebben er ervaring in, en wij nog niet
Maar als jij dat wil doen zou tof zijnquote:
Ja hoor, ik heb tijd genoeg op het moment. Dus ik zal hen de links geven van de topics hier, wat informatie, en hun vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dat is toch de bedoeling hé?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:44 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Maar als jij dat wil doen zou tof zijnElvi heeft het atm nogal druk
Yup! Zij hebben de ervaring die wij nodig hebbenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:51 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb tijd genoeg op het moment. Dus ik zal hen de links geven van de topics hier, wat informatie, en hun vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dat is toch de bedoeling hé?
Oké, en als ik een antwoord krijg zal ik het hier laten weten!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:52 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Yup! Zij hebben de ervaring die wij nodig hebben
Reken maar dat die deur gesloten wordt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:53 schreef Frappelsien het volgende:
Als zal blijken dat we mirando zijn deuren niet moet sluiten, kunnen we wel allemaal proberen een steentje bij te dragen.
En nog vele anderenquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:54 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Reken maar dat die deur gesloten wordt.![]()
Haha, beloofd is beloofd! Nu kan je niet meer terugquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:02 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En nog vele anderen
Ik heb mn hond al beloofd dat ik zn soortgenoten ga redden
Precies ja. Ben ik ook niet van plan ;P Arme hondjesquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:19 schreef Katey het volgende:
[..]
Haha, beloofd is beloofd! Nu kan je niet meer terug
Maar er zijn er veul meerquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:58 schreef prupke het volgende:
Ik zie dat dat "bedrijf" 11 honden aangeboden heeft staan op marktplaats....
Ja het is toch schandalig! Zeker als er zveel meldingen zijn geweest bij de Dierenbeschermingquote:Op zondag 17 december 2006 04:51 schreef tho_Omas het volgende:
Ze hebben in ieder geval wel een krant om te lezen.
Als ik de foto's zo zie lijkt het wel een of ander Sovjet asiel. Dat zoiets kan in Nederland.
sluiten hoeft toch niet meteen?quote:Op zondag 17 december 2006 04:53 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja het is toch schandalig! Zeker als er zveel meldingen zijn geweest bij de Dierenbescherming
Jij snapt het niet. Deze mensen geven niet om dieren. Ze willen snel veel geld. Ik heb er dus echt geen vertrouwen in dat honden van zwaar mishandeld/verwaarloosd ineens liefkozend behandeld gaan wordenquote:Op zondag 17 december 2006 05:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
sluiten hoeft toch niet meteen?
als we ze kunnen dwingen de omstandigheden aan te passen
mensen willen tenslotte toch een hondje kunnen nemen
vervang je de mensen...quote:Op zondag 17 december 2006 05:18 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Deze mensen geven niet om dieren. Ze willen snel veel geld. Ik heb er dus echt geen vertrouwen in dat honden van zwaar mishandeld/verwaarloosd ineens liefkozend behandeld gaan worden
Ja, ze gaan hun bedrijf en dieren even overkopen, en er zijn mensen die deze keet willen hebben waar veel aan verbouwd moet worden, en doodzieke pups en mama honden?quote:Op zondag 17 december 2006 05:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
vervang je de mensen...
probleem opgelost...
nee natuurlijk niet slimmie...quote:Op zondag 17 december 2006 05:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ze gaan hun bedrijf en dieren even overkopen, en er zijn mensen die deze keet willen hebben waar veel aan verbouwd moet worden, en doodzieke pups en mama honden?
Waarom zou iemand het over moeten nemen? Er zijn meer dan genoeg goede fokkersquote:Op zondag 17 december 2006 05:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet slimmie...
de verantwoordelijken moeten gearresteerd worden en nieuwe mensen aangewezen worden om die tent te gaan leiden...
Dierenbescherming moet voor die rechtzaak gaan zorgen ofzo
Was ook een 'voor de zekerheid' meldingquote:Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb nog niks over Fok gezegd en zal het niet gaan doen.
Oh maar toen was ik er nog niet hehequote:Op zondag 17 december 2006 18:21 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Was ook een 'voor de zekerheid' melding
Zag al ergens mails voorbij komen met teksten als "Wij als FOK!kers" enzo
Ta, dat zat er wel in... Hoe weet je dat?quote:Op zondag 17 december 2006 20:54 schreef Frappelsien het volgende:
Ik heb gehoord dat de mensen van Mirando linkjes hebben gekregen via email.![]()
Als iemand meer informatie en foto's wilt ontvangen zal ik dat vanaf nu via msn doen.
Email adres kun je vragen via een persoonlijk berichtje![]()
Ik had zojuist een oudklasgenoot op msn, ze vertelde dat iedereen van stage morgen een gesprek op school heeft.quote:Op zondag 17 december 2006 21:06 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ta, dat zat er wel in... Hoe weet je dat?
Als er mensen geen reden hebben om woedend te zijn, dan zijn zij het wel...quote:Op zondag 17 december 2006 21:07 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Ik had zojuist een oudklasgenoot op msn, ze vertelde dat iedereen van stage morgen een gesprek op school heeft.
Mensen van Mirando moeten woedend zijn..
Misschien een schattig pubertje die je allemaal niks kan schelen...quote:Op zondag 17 december 2006 21:46 schreef Lllaura het volgende:
Maar diegene die die link naar Mirando heeft gestuurd, moet toch zelf ook wel inzien dat het daar niet gaat zoals het zou horen? Die ziet toch ook de foto's in de OP? Hoe kun je daar zo blind voor zijn?
oe en kijk even in je PMquote:Op zondag 17 december 2006 21:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Misschien een schattig pubertje die je allemaal niks kan schelen...![]()
Ja, maar dat kunnen we nooit snel genoeg doenquote:Op zondag 17 december 2006 23:26 schreef Elvi het volgende:
Daarom moet er een stichting worden opgericht die zich specifiek hierop richt. Met dierenartsen, asiels, gastgezinnen en donateurs ed. die willen helpen...
Er zijn zoveel stichtingen en organisaties die zich ermee bezig houden.. Het probleem ligt niet aan de opvang, de organisaties etc.. die zijn er wel.. het gaat er om dat er nou eens wetgeving komt die het dier beschermt tegen de 'beesten'.quote:Op zondag 17 december 2006 23:26 schreef Elvi het volgende:
Daarom moet er een stichting worden opgericht die zich specifiek hierop richt. Met dierenartsen, asiels, gastgezinnen en donateurs ed. die willen helpen...
Stichting tegen broodfokkers is er in NL niet hoorquote:Op zondag 17 december 2006 23:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er zijn zoveel stichtingen en organisaties die zich ermee bezig houden.. Het probleem ligt niet aan de opvang, de organisaties etc.. die zijn er wel.. het gaat er om dat er nou eens wetgeving komt die het dier beschermt tegen de 'beesten'.
En een 'dierenpolitie' die echt autoriteit uitstraalt en direct dingen kan opleggen aan bedrijven die iets verkeerds doen.
Zijn genoeg mensen zonder verstand ervan die een hond kopen. En misschien denken ze dat een handtekening van de dierenarts meer dan voldoende is ofzoquote:Op zondag 17 december 2006 23:40 schreef prupke het volgende:
even een vraagje
er staan dus op marktplaats 5 advertenties van die firma
met een vraagprijs voor die honden.
is het niet zo dat als iemand een zuiver ras verkoopt dat je dan een vast bedrag wil hebben voor zon beestje?
en stamboom er bij?
Wat had jij gemailed dan?quote:Op maandag 18 december 2006 00:06 schreef prupke het volgende:
ik had dus een mail gestuurd (bleek achteraf naar een ambulance dienst voor dieren)
dus nog geen reactie
en het enige adres wat ik in nederland kan vinden wat iets doet tegen broodfok is
stichting pup in nood
dit had ik gemaild :quote:Op maandag 18 december 2006 00:16 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat had jij gemailed dan?
Is stichting pup alleen op broodfokkers in NL gericht?
Is er al een 'gesloten' forum hiervoor ..?quote:
Elvi gaat er zeer binnenkort mee bezig. Alleen heeft ze 4 scripties ofzo nu te maken en ze is ook nog ziekquote:Op maandag 18 december 2006 00:21 schreef Katey het volgende:
[..]
Is er al een 'gesloten' forum hiervoor ..?
Ik ga dierenbescherming daaro ook nog mailenquote:Op maandag 18 december 2006 00:20 schreef prupke het volgende:
[..]
dit had ik gemaild :
zo ben ik ff pislink
net even een mail gestuurd naar dierenbescherming eindhoven :
geachte mensen.
ik lees net iets op een forum en ik hoop van harte dat het niet waar is.... maar willen jullie dit alstublief even lezen en eventueel een keer gaan kijken bij het desbetreffende asiel / pension?
Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)
Indien de honden daar zo zitten ga ze alsublieft helpen!!! dit is voor die beesten nog erger dan geschopt worden door een baas!!
nog een topic.
Slecht dierenpension
niet alle reacties zullen even vriendelijk zijn ...maar de meeste mensen vinden dit dus niet kunnen.
met vriendelijke groet:
linda
ik hoop een reactie van u te krijgen
en stichting pup in nood doet wel meer maar ze willen broodfok tegen gaan iig
Owh .. eh .. beter dat ze het ff rustig aan doet, dan (beterschap, Elvi!).quote:Op maandag 18 december 2006 00:23 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Elvi gaat er zeer binnenkort mee bezig. Alleen heeft ze 4 scripties ofzo nu te maken en ze is ook nog ziek
Nou ja, het fijne aan een eigen forum is dat je belangrijke dingen en of details in onzichtbare topics of iets te zetten. En het andere waar Mirando etc ook niet veel mee kunnenquote:Op maandag 18 december 2006 00:31 schreef Katey het volgende:
[..]
Owh .. eh .. beter dat ze het ff rustig aan doet, dan (beterschap, Elvi!).
Is het trouwens niet beter (en makkelijker) om een mailinglist te beginnen? Want hoe weten we nou dat mensen/vrienden van Mirando zich niet aanmelden?
PM'en!quote:Op maandag 18 december 2006 11:10 schreef Queen_Bee het volgende:
Heb je ergens je email staan dan
Het is goed hoor. In principe geen problemen tegen hoor. Ik ben ook een tijd terug een actiegroep opgestart tegen circussen en dat werkt in principe best. Zeker ook om andere organisaties te bewegen om iets meer te doen.quote:Op maandag 18 december 2006 00:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja maar ik bedoel. En zoals je zelf merkt doen die stichtingen niet bar veel er tegen. Ook omdat ze zich met meerdere dingen bezig houden. Als wij ons op 1 ding richten lijkt me dat wat efficienter
Maar dit is toch helemaal niet van belang? Je moet het juist toejuichen dat iemand een stichting wil beginnen.
Ik heb jou maar even toegevoegd op MSN dan.quote:Op maandag 18 december 2006 11:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het is goed hoor. In principe geen problemen tegen hoor. Ik ben ook een tijd terug een actiegroep opgestart tegen circussen en dat werkt in principe best. Zeker ook om andere organisaties te bewegen om iets meer te doen.
Ik ben alleen benieuwd hoe het vormgegeven gaat worden en wat de doelen en methoden zijn van zo een groep tegen broodfokkerij. Wat zijn de actiemethoden?
oh.. en als er een apart forum is hoor ik ook graag een link daarvanWellicht kan ik eventueel advies of tips ofzo geven
![]()
Dankjewelquote:Op maandag 18 december 2006 11:24 schreef ijsmeis het volgende:
Naar aanleiding van een PM van Queen_Bee heb ik even een sticky gemaakt in F&F.
FOK! tegen broodfok
Ik heb maar gewoon 1 aangekliktquote:Op maandag 18 december 2006 11:28 schreef wmml het volgende:
Shit he....de kleur van shugar babes maar overgenomen?
ok.. hoewel MSN nog niet zegt dat iemand mij wil toevoegen.. Maar kan nog komen denkquote:Op maandag 18 december 2006 11:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb jou maar even toegevoegd op MSN dan.
Nou ik heb je toch allang toegevoegd. Dat adres uit je FoBo.quote:Op maandag 18 december 2006 11:41 schreef TechXP het volgende:
[..]
ok.. hoewel MSN nog niet zegt dat iemand mij wil toevoegen.. Maar kan nog komen denk
Ontvangenquote:Op maandag 18 december 2006 11:46 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, 'k heb je een PM gestuurd.
Haha, was maar een grapje hoor. De kleur maakt me niks uitquote:Op maandag 18 december 2006 11:28 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb maar gewoon 1 aangeklikt
Wat wil jij dan![]()
Ja, en als je je niet registreerd kun je niet posten als het goed isquote:Op maandag 18 december 2006 11:54 schreef wmml het volgende:
[..]
Haha, was maar een grapje hoor. De kleur maakt me niks uit
Zou je even je inbox open willen zetten?quote:Op maandag 18 december 2006 14:25 schreef Saarah het volgende:
Ik heb antwoord gekregen! (Van www.broodfok.be )
Is het nu de bedoeling dat ik dat op het aparte forum zet?
Waar moet je dat doen?quote:Op maandag 18 december 2006 14:29 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Zou je even je inbox open willen zetten?![]()
het forumquote:Op maandag 18 december 2006 14:53 schreef Saarah het volgende:
[..]
Bedoel je over het forum of over het antwoord van de site?![]()
Wil je mij ook het linkje mailen, Queen_Bee?quote:
Dat adres vind je in 1 minuut terug als je de topics doorleestquote:Op maandag 18 december 2006 21:56 schreef PallominnoXIII het volgende:
Als ik zou weten wat het adrea van deze zielige motherfuckers waren, zou ik ze even laten proeven wat echte pijn is godverdomme
Iig, ik houd dit topic in de gaten en als ik kan helpen zal ik dat doen.
Iemand anders mag ook!quote:Op maandag 18 december 2006 21:40 schreef Katey het volgende:
[..]
Wil je mij ook het linkje mailen, Queen_Bee? Doe maar naar antispam-backup@hotmail.com
Ik weet niet of Frappelsien al stuurde, maar ik heb je gemailedquote:Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Katey het volgende:
[..]
Iemand anders mag ook!
Frappelsien?
Dank je!quote:Op maandag 18 december 2006 23:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik weet niet of Frappelsien al stuurde, maar ik heb je gemailed
niet daar vandaan...quote:Op zondag 17 december 2006 05:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
sluiten hoeft toch niet meteen?
als we ze kunnen dwingen de omstandigheden aan te passen
mensen willen tenslotte toch een hondje kunnen nemen
dat wil ik ook wel weten frappeldefrapfrap, ik heb je een paar uur geleden nog een pm'etje gestuurd, maar heb nog geen replyquote:Op maandag 18 december 2006 23:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat is nou trouwens het goede nieuws?
goed gedaanquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:14 schreef bas_soldaat het volgende:
[ik heb nog een bericht achter gelaten bij kassa]
[knip]
Dat ís mishandelingquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:19 schreef Sh0g het volgende:
[..]
goed gedaan
Alleen dat mishandelen, volgens mij worden ze niet geslagen of iets dergelijks, maar die beesten in van die koude hokken op een paar natte kranten huisvesten is natuurlijk ook een vorm van mishandeling. Verwaarlozing is het.![]()
Ik kan niet zeggen dat ze geslagen of geschopt worden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:19 schreef Sh0g het volgende:
[..]
goed gedaan
Alleen dat mishandelen, volgens mij worden ze niet geslagen of iets dergelijks, maar die beesten in van die koude hokken op een paar natte kranten huisvesten is natuurlijk ook een vorm van mishandeling. Verwaarlozing is het.![]()
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de AID is volgens mij alleen voor controle van houders van dieren die op de één of andere manier gebruikt worden voor de voedselindustrie en alle andere bedrijven die hiermee te maken hebben. Denk aan:quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:45 schreef releaze het volgende:
Er wordt mij net door vriendlief verteld dat als je beroepsmatig bezig houdt met het fokken van dieren je automatisch te maken hebt met de Algemene Inspectiedienst en de Voedsel en Waren Autoriteit. Het is wellicht een idee om deze twee organisaties ook te informeren hierover. (misschien dat het in eerder in het topic/vorige topic ook al gezegd is.) Dit zijn twee overheidsinstanties, dus volunteers.......
http://www.aid.nl/
VWA.nl (klachten)
Lijkt me super...quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef bas_soldaat het volgende:
Kan er niet een Frontpage nieuws bericht worden gemaakt na aanleiding van deze topics?
niet geschoten is altijd mis denk ik in dit geval. Het kan toch niet dat in geval van dierenmishandeling de enige officiele organisatie de dierenbescherming is? Dit zijn mensen die hun brood verdienen met fokken, een bedrijf hebben, een pension wat helemaal toegespitst hoort te zijn op dieren / welzijn van dieren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de hygienische eisen waaraan een bedrijf moet voldoen. Nou, als honden liggen te rollebollen in de schijt denk ik niet dat ze daar met gemak onderuit komen. (tis te hopen van niet)quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:57 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de AID is volgens mij alleen voor controle van houders van dieren die op de één of andere manier gebruikt worden voor de voedselindustrie en alle andere bedrijven die hiermee te maken hebben. Denk aan:
Veehouderijen.
Varkenshouderijen.
Kippeboeren.
Slachthuizen.
etc.
Dit is natuurlijk vooral ter bescherming van onszelf, om te voorkomen dat we 'ziek' vlees op ons bord krijgen.
Honden worden niet gehouden voor het vlees (niet in NL tenminste), dus de AID gaat daar niet langs lijkt me.
Maar kan zijn dat ik het mis heb en dat hondenfokkers er wel weer mee te maken hebben, maar ik denk het niet.
het moeilijkste van alles is nogwel de zaak aan het licht te krijgen met de jusite instanties... en vooral om dat correct te doen... je kan jezelf flink in de nesten werke als je niet aan boekje houdquote:Op dinsdag 19 december 2006 01:23 schreef releaze het volgende:
[..]
niet geschoten is altijd mis denk ik in dit geval. Het kan toch niet dat in geval van dierenmishandeling de enige officiele organisatie de dierenbescherming is? Dit zijn mensen die hun brood verdienen met fokken, een bedrijf hebben, een pension wat helemaal toegespitst hoort te zijn op dieren / welzijn van dieren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de hygienische eisen waaraan een bedrijf moet voldoen. Nou, als honden liggen te rollebollen in de schijt denk ik niet dat ze daar met gemak onderuit komen. (tis te hopen van niet)
Dat is misschien een ander alternatief hiervoor, we richten ons nu heel erg op het dierenwelzijn, maar we kunnen ook kijken naar wat voor'n "illegale" praktijken ze dr uithalen wat betreft eisen voor veiligheid, arbo omstandigheden etc, als ze al niets tegen het dierenleed kunnen doen dan kunnen ze wellicht een torenhoge boete opgelegd krijgen vanwege werkomstandigheden.
we kunnen natuurlijk in de eerste plaats die gasten opbellen met de vraag of zulke dingen uberhaupt worden aangenomen, en als dat idd zo is, hoe we dit zo proper mogelijk zouden kunnen doen, om risico smaad/laster zo klein mogelijk te houden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:30 schreef bas_soldaat het volgende:
[..]
het moeilijkste van alles is nogwel de zaak aan het licht te krijgen met de jusite instanties... en vooral om dat correct te doen... je kan jezelf flink in de nesten werke als je niet aan boekje houd
2 keer per jaar een nestje.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:30 schreef Sessy het volgende:
Wij fokten katten thuis. Wij hadden 2 poezen en een kater, en die bevielen 2x per jaar en de kittentjes bleven iets van 9 weken bij de moeder (12 wordt geadviseerd ivm inentingen,9 gaat echter prima want onze moederpoes begon ze op die leeftijd al van haarzelf weg te jagen). De kater hadden we inderdaad naar alle waarschijnlijkheid uit de broodfok (hij had een defect aan de staart en dus smeten ze 'm gewoon weg op straat) feitelijk en die was 4 a 5 (!!!) weken oud toen wij 'm kregen, echt zielig gewoon. Een kitten van die leeftijd is nog heel erg aan de moeder gehecht, de eerste nacht dat wij 'm hadden heb ik niet geslapen omdat hij steeds zo miauwde en pas ophield als je 'm aandacht gaf.
De reacties van de mensen aan wie wij de eigen kittens verkochten, waren extreem positief. Ze hadden nog nooit zo'n aanhankelijke poesjes gehad, etc. Dat komt ook omdat ze heel veel aandacht van ons kregen van jongs af aan. Daar gaat heel veel tijd en energie in zitten, want je hecht je eraan en uiteindelijk moeten ze weg. Dat is het verschil met broodfok. Daar zijn ze gewoon waren.
In principe 3,5 jaartjes maar vervolgens had m'n stiefvader geen zin om de dames naar de dierenarts te brengen (de kater was toen al geholpen) en een jaar later ontsnapte een van de poezen en toen hadden we een oeps-nestje. Dat was toen een heel zware bevalling voor haar en een van de kittens werd dood geboren. Echt ZO zielig hoe ze dat kittentje tot aan de ochtend heeft proberen tot leven te likken, en toen hebben we 't lijkje maar weggehaald. Zij was ook VEEL bezorgder om de kittens van dat nestje dan om alle voorgaande nestjes en als er eentje miauwde omdat hij/zij ergens in was geklommen en niet meer eraf/eruit kwam, dan snelde ze er meteen naartoe. Met voorgaande nestjes keek ze dan heel lui naar zo'n gestressed kittentje zo van, ja je bent er zelf in gekomen, kom er nu ook maar zelf uit of zo van hey mens, haal m'n kitten uit die klimpaal wil je? En dan zeggen ze dat poezen geen emoties hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:12 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
2 keer per jaar een nestje.
Hoelang hebben jullie gefokt met deze katten?
Dat zijn dus 7 nestjes per poes?quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:38 schreef Sessy het volgende:
[..]
In principe 3,5 jaartjes maar vervolgens had m'n stiefvader geen zin om de dames naar de dierenarts te brengen (de kater was toen al geholpen) en een jaar later ontsnapte een van de poezen en toen hadden we een oeps-nestje. Dat was toen een heel zware bevalling voor haar en een van de kittens werd dood geboren. Echt ZO zielig hoe ze dat kittentje tot aan de ochtend heeft proberen tot leven te likken, en toen hebben we 't lijkje maar weggehaald. Zij was ook VEEL bezorgder om de kittens van dat nestje dan om alle voorgaande nestjes en als er eentje miauwde omdat hij/zij ergens in was geklommen en niet meer eraf/eruit kwam, dan snelde ze er meteen naartoe. Met voorgaande nestjes keek ze dan heel lui naar zo'n gestressed kittentje zo van, ja je bent er zelf in gekomen, kom er nu ook maar zelf uit of zo van hey mens, haal m'n kitten uit die klimpaal wil je? En dan zeggen ze dat poezen geen emoties hebben.![]()
Dat bedrijf?quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef Knoekie het volgende:
Heb mensen hier al gebeld naar dat bedrijf?
M.i. is niet alleen het broodfokken een probleem maar ook dit soort fokken. Er worden jaarlijks enorm veel katten geboren erbij. En die groep groeit en groeit.. het aanbod is te groot, want de vraag is kleiner. Logisch dat veel katten nergens terecht kunnen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:54 schreef Frappelsien het volgende:
Dat zijn dus 7 nestjes per poes?
Ik bedoel maar..quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:58 schreef TechXP het volgende:
[..]
M.i. is niet alleen het broodfokken een probleem maar ook dit soort fokken. Er worden jaarlijks enorm veel katten geboren erbij. En die groep groeit en groeit.. het aanbod is te groot, want de vraag is kleiner. Logisch dat veel katten nergens terecht kunnen.
Enige zelfkritiek aan de groep mensen die fokken met dieren of het dier 1 nestje willen laten krijgen is sterk gewenst!!
Ik heb het dan ook over mensen die het expres doenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:08 schreef Ticootje het volgende:
Onze poes heeft ook 3x een oeps nestje gehad.
het eerste nest was er maar 1 kitten.. Die heeft mijn mams nu. Toen hebben we maar besloten om onze katers te laten helpen.
Maar ze werd opeens weer krols net nadat mn kater was geholpen, dus shit... Toen waren het er 6!!! Deze 6 hebben allemaal een goed huisje gekregen!!
Daarna een hele tijd niets, en ze wordt krols en loopt weg. Ja je raad het al. Weer 6 kittens. 1 heeft mijn oma, 2 bij mijn tante, 1 bij de buren en 1 heeft een jong stelletje. De laatste hadden we zelf gehouden, maar die is helaas overleden.
Nu zitten we toch te denken om de poes maar te laten helpen, maar ik vind dat zo zielig.... Het is zo'n zware ingreep voor een poes...
Maar makkelijk geld verdienen??? Nee, hoor! Ik heb er flink op moeten toeleggen, maar dat is helemaal niet erg. Kittens zijn zo lief!!!
Wl jij ook de link van het forum?quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:15 schreef MissCoupe het volgende:
Heb al een tijdje mee zitten lezen en het verhaal heeft me zo aangegrepen dat ik ook al wat mailtjes heb verzonden naar verschillende instanties, kranten etc.
Gisteren ook eventjes naar oude uitzendingen van Radar zitten kijken, ik snap niet dat zoiets in NL nog mogelijk is. Ik hoop dat we hier met zn allen wat aan kunnen doen!
quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wl jij ook de link van het forum?
Hoiquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Frappelsien heeft goed nieuws
Ik zal jullie link PMen
Heb jij de link ook al wel?quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:39 schreef Elvi het volgende:
Ik heb mail van de Partij voor de Dieren, dat ze ook stappen gaan ondernemen.
Bij de PvdD weten ze van dit topic hoor.. en standaard mailtjes krijgt iedereen sowieso als ze via de website reagerenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:29 schreef MissCoupe het volgende:
Heb alleen van de PvdD zo'n standaard mailtje terug gehad!![]()
Volgens mij heb ik hem aan staan toch?quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:38 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja ik wil inderdaad ook wel eens een update van die gemailde instanties.
En eh, misscoupe en senesta, kun je PM aan zetten?
Dat is mooi hoor!!!quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Bij de PvdD weten ze van dit topic hoor.. en standaard mailtjes krijgt iedereen sowieso als ze via de website reageren
Maar PvdD is een politieke partij, die moet dus via de politiek dingen te weeg brengen. En neem maar van mij aan dat er in de toekomst ook broodfokkerij aan bod komt. Echter 'direct' iets doen in de zin van daar gaan kijken, etc.. dat is wat DB, LID enzo voor zijn. Bij de PvdD hebben ze iig gezegd dat ze wellicht iets kunnen doen.. maar dat zal hoogstens zijn om LID e.d. attent te maken erop en ze te stimuleren iets te doen ofzo.
Je mag mijn op ook stelen hequote:Op dinsdag 19 december 2006 10:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Even hè
Ik ga zo een topic aanmaken op het forum, en als iedereen daar dan mails gaat posten ed. dan weten we ook waar we aan toe zijn
Okay?![]()
Ik ook nog nietquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:48 schreef Queen_Bee het volgende:
En iedereen heeft nu het linkje toch?
Maar had diegeen bewijs dat hij zogenaamd in een gekkenhuis had gezeten?quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:43 schreef Sessy het volgende:
Frappelsien, ik weet wel dat er dus een tijdje geleden iemand op een forum - een gesloten forum nota bene met maar een paar tiental gebruikers, waarbij de berichten alleen door de geregistreerde gebruikers konden worden gelezen - zei dat een bepaald politicus in een gekkenhuis had gezeten en dat soort dingen. Die persoon haalde dat bericht een aantal uren later weg.
Hij werd veroordeeld tot 500 euro schadevergoeding PLUS PROCESKOSTEN. Da's een heel flink bedrag.
Ik denk dat als ze je smaad en laster aan je broek hangen voor iets wat je op fok! zet, met z'n 30 000 gberuikers en open leesbaarheid, dat je echt in de shit zit. Ga eens naar een rechtswinkel of naar een advocaat, raad ik je ten zeerste aan. Stel anders ook even hier je specifieke vraag: [SC] WO Rechten #19 HBO is ook leuk
heb je al een tegen aanklacht ingediend?quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:32 schreef Frappelsien het volgende:
Het intresseert me even vrij weinig dat hier meegelezen word.![]()
Ik heb vernomen dat de mensen van Mirando jurische stappen ondernomen hebben vanwege het feit dat ik mijn verhaal met mening hier op dit forum heb gezet.
Mijn vraag is nu, zijn hier mensen op fok die verstand hebben van wat nu mijn rechten zijn?
Ik zou graag meer informatie willen krijgen hierover.
Op dit moment kan ik nog geen actie ondernemen, omdat ik niet precies weet waar ze mee bezig zijn.
De politie kan me dan ook niet zeggen wat mijn rechten zijn, en wat ik fout gedaan heb omdat ze hier niet meelezen.
Ik hoop dat iemand me hierbij kan en wil helpen![]()
Ik heb gebeld met de politie, zij hebben mij verteld maar 'gewoon' af te wachten tot ik een oproep krijg.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
heb je al een tegen aanklacht ingediend?
Heb je de pers al benaderd en dan in het groot?!
Ga naar WGR, en mail Danny, of pm hem, beide misschien is beter
En leg alles voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |