Was ik ook bij: dat was inderdaad ook erg goed! Ook zo'n avond waarop alles klopte: het was zelfs volle maan, waar Waters nog aan refereerde, voor ie na de pauze aan de Dark Side Of The Moon-set begon...quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:30 schreef highway101 het volgende:
Roger Waters, 2006, Arrow Rock Festival, Lichtenvoorde
Geweldig geluid, geweldige band, en gave nummers die Waters speelde. Het publiek ging ook uit z'n dak! ruim 3 uur duurde het eindconcert van Waters.
Die dus inderdaad, magistraal concert was dat!!!...quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:30 schreef highway101 het volgende:
Geweldig geluid, geweldige band, en gave nummers die Waters speelde. Het publiek ging ook uit z'n dak! ruim 3 uur duurde het eindconcert van Waters.
haha, dat heb ik dus ook.. ga ook geen uitspraak doen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:23 schreef Joostebrood het volgende:
Springsteen - Ahoy 2002
Okkervil River - Rotown 2006
Ray Lamontagne - Kleine Zaal Paradiso 2005
Eels - 013 Tilburg 2005
Pearl Jam - Gelredome 2006
REM - Ahoy 2005
Ryan Adams - Take Root 2006
De bedoeling was zeker dat ik er eentje zou noemen? Dat gaat me dus niet lukken.
quote:
Dat was leuk ja,quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:49 schreef PDOA het volgende:
The Chemical Brothers, 24 augustus 1997, Lowlands
Die gasten deden de tent op hun grondvesten shaken. Wat een vet optreden was dat! In de tijd dat ze nog niet echt bekend waren onder het grote publiek. Maar wat een muziek! Wat een sfeer!!!
Ik zatquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:16 schreef zappity het volgende:
Pink Floyd, Division Bell Tour 1994 in het Feyenoord stadium, tot vandaag nog nooit een betere show gezien dan toen. Geweldig geluid, speciale effects, simpel weg niet te evenaren zo goed. Ook al was je niet een pink floyd fan.
Yozzz, ik vond het concert van Coldplay te kort, was die dag van de aanslagen in London. Waar stond je?
quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:30 schreef highway101 het volgende:
Dat was ook in 1997 ja, ook zo'n kippenvelconcertquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:30 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Dat was leuk ja,
ook ergens rond die tijd en ook op lowlands
Portishead
Beste dat ik ooit gezien heb eigenlijk.
Jezus. Als er een mogelijkheid zou zijn om hem nog een keer live te zien, dan heb ik verder niks meer nodig in mijn leven... Wat jij hebt meegemaakt in 1995, is iets wat je nooit meer moet vergeten.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:22 schreef schaap001 het volgende:
In navolging van 'Wat was jouw eerste concert?': wat was jouw beste concert ooit? En een beetje motiveren mag best....
Ik start:
Jeff Buckley, 25 februari 1995, Nighttown Rotterdam.
Harry is cool.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:22 schreef UnrealMarc het volgende:
Ik ga vanavond naar Harry Sacksioni, heb wel even een voorgevoel dat dit mijn beste concert ooit zou kunnen worden.![]()
Solo? of in the Five Great Guitars?quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:22 schreef UnrealMarc het volgende:
Ik ga vanavond naar Harry Sacksioni, heb wel even een voorgevoel dat dit mijn beste concert ooit zou kunnen worden.![]()
Jaaaaaaaaaa vooral dat einde was super.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:34 schreef jogy het volgende:
Massive attack - Lowlands 2006
Godver, ik stond te stuiteren. Zeker de afsluiter was erg gaaf, begon er een drum en een gitaar te spelen en het bleef maar sneller gaan tot iedereen dacht dat het niet meer sneller kon en ging het nog een paar tikken harder, bruter en sneller. De lichtshow, het publiek, de muziek. Alles was perfect
.
Ik vond ze toen irritand eigenlijk. Rickey gooide iets te veel met zijn mic en standaard.. ik vond het irritand worden. Verder wel een erg goed optreden en een goede keuze! Ik heb ze ervoor ook in de HMH gezien, toen vond ik het leuker.quote:Op zondag 17 december 2006 00:32 schreef Retro_Doll het volgende:
Ik vond de kaiser chiefs tijdens pinkpop 2006 te vet. Ik hoop ze ooit nog eens live te zien.
Daar had ik bij willen zijn.quote:Op zondag 17 december 2006 00:30 schreef Bombardier het volgende:
Iggy Pop, Lowlands 2006, vond ik behoorlijk sensationeel.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:14 schreef SevenWonders het volgende:
Tori Amos in 1994 in Den Haag (Circustheater) was ook erg goed.
En het geluid stond echt heel erg slecht afgesteld die avond, Kaiser Chiefs en Placebo naar de klote door de PA. Er was nauwelijks gitaar te horen. Bij Kaiser Chiefs was het nog het ergst...en ik stond nog naast de geluidstoren met de wind mee...gelukkig hebben ze in Tivoli alles goed gemaakt laatstquote:Op zondag 17 december 2006 00:34 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik vond ze toen irritand eigenlijk. Rickey gooide iets te veel met zijn mic en standaard.. ik vond het irritand worden. Verder wel een erg goed optreden en een goede keuze! Ik heb ze ervoor ook in de HMH gezien, toen vond ik het leuker.
Ik heb Pink Floyd tijdens deze tour gezien op het Chateau de Chantilly, regio Parijs.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:16 schreef zappity het volgende:
Pink Floyd, Division Bell Tour 1994 in het Feyenoord stadium, tot vandaag nog nooit een betere show gezien dan toen. Geweldig geluid, speciale effects, simpel weg niet te evenaren zo goed. Ook al was je niet een pink floyd fan.
Datum: vrijdag 7 december 2001quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:37 schreef LENUS het volgende:
Tröckener Kecks, datum onbekend, Tivoli Utrecht
Magische avond, tevens mijn eerste popconcert. Samen met een goede vriend lekker bier drinken en keihard meezingen met al hun klassiekers. Dit concert had alles wat je van een magisch concert mag verwachten:
Goede muziek
Goede sfeer
De band versmolten met het publiek
Rokerige intieme zaal
Hoogtepunt:" Ik denk nooit meer aan jou", alle aanwezigen zongen dit nummer luidkeels mee. Kippenvel moment!
Dat was inderdaad ook geweldig, stond ook lekker vooraan.quote:Op zondag 17 december 2006 00:30 schreef Bombardier het volgende:
Iggy Pop, Lowlands 2006, vond ik behoorlijk sensationeel.
Nostradamus is Alive!quote:Op zondag 17 december 2006 13:24 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan eigenlijk best wel knap.
Oops. 2001 moest het natuurlijk zijn!! Was nog niet helemaal wakker denk ikquote:Op zondag 17 december 2006 13:24 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan eigenlijk best wel knap.
Radiohead; schitterend optreden, echter waardeloze afsluiter van dat jaar.quote:Op zondag 17 december 2006 16:47 schreef LondonCalling het volgende:
Radiohead, 4 juni 2001 op Pinkpop.
Mijn eerste keer Radiohead, magische avond.
Massive Attack was op Lowlands dit jaar ook groots en adembenemend, vooral het laatste nummer Group Four![]()
Five Great Guitars.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:02 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Solo? of in the Five Great Guitars?
Ik heb ze een paar jaar geleden mogen aanschouwenquote:Op zondag 17 december 2006 18:14 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Five Great Guitars.
Ik ben er inmiddels heen geweest, wat een prachtig concert zeg. Vooral van Harry Sacksioni genoten, maar ook van Larry Carlton, Digmond Roovers en Jan Kuiper. Echt een nacht om nooit te vergeten![]()
Ik heb na afloop nog met Harry gepraat, erg sympathieke man, helemaal geen ster-allures en gewoon down to earth. Zeker iemand waartegen ik opkijk.
Heb ik ook gezien, dat was erg zooo vetquote:Op zondag 17 december 2006 18:14 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Five Great Guitars.
Ik ben er inmiddels heen geweest, wat een prachtig concert zeg. Vooral van Harry Sacksioni genoten, maar ook van Larry Carlton, Digmond Roovers en Jan Kuiper. Echt een nacht om nooit te vergeten![]()
Ik heb na afloop nog met Harry gepraat, erg sympathieke man, helemaal geen ster-allures en gewoon down to earth. Zeker iemand waartegen ik opkijk.
haha, dat was mijn grootste tegenvaller van PP.. Ik wist dat ze live niet geweldig waren (zang vooral). Ik stond ergens ter hoogte van de geluidstoren, ik vond er niets aan eigenlijk.quote:Op zondag 17 december 2006 21:51 schreef Agiath het volgende:
Beste is denk tot nu toe RHCP op pinkpop dit jaar, ik hoorde van andere die wat verder achteraan stonden dat het geluid kut was door de wind. Maar ik stond natuurlijk ver vooraan
Vooral die laatste Jam en het nummer Dont Forget Me waren echt hoogtepunten
RHCP zijn live meestal slecht. Hoeveel concerten ben je geweest?quote:Op zondag 17 december 2006 21:51 schreef Agiath het volgende:
Beste is denk tot nu toe RHCP op pinkpop dit jaar, ik hoorde van andere die wat verder achteraan stonden dat het geluid kut was door de wind. Maar ik stond natuurlijk ver vooraan
Vooral die laatste Jam en het nummer Dont Forget Me waren echt hoogtepunten
Second that.quote:Op zondag 17 december 2006 13:02 schreef Kolkus het volgende:
Life of Agony op Dynamo open air in '95 was ook super.
Hmmm... Er was heel erg veel heel erg goed op DOA 95, maar Life of Agony kon ik me niet meer herinneren. Had het er een paar dagen later met een vriend van me over dat LOA echt een toffe band was, en jammer dat ze niet op Dynamo zijn geweest. Toen kreeg ik te horen dat ze er wel degelijk bij waren en dat ik flink uit mn dak ging. Kon ik me echt niets meer van herinnerenquote:Op zondag 17 december 2006 13:02 schreef Kolkus het volgende:
Life of Agony op Dynamo open air in '95 was ook super.
Dat concert kan ik me wel herinnerenquote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef bartrid het volgende:
Motorpsycho in Tivoli in 1998. A K-9 Suite.
Hm, ik zag ze op graspop 04 pas voor het eerst. Fijn, maar niet zo meesterlijk als destijds hoorde ik van menigeen. Een kennis van me heeft er een soort van sport van gemaakt om op elk festival waar zijn favoriete band, LOA, speelde, tijdens de concerten van LOA compleet van de kaart te zijn en de concerten al slapend te missen. Dus ook op hun dubbelconcert op Lowlandsquote:Op maandag 18 december 2006 00:42 schreef rekenwonder het volgende:
Ze zijn er wel drie keer geweest, als ik me wel herinner.
quote:Op zondag 17 december 2006 19:44 schreef LaSalle het volgende:
The Living End in de Golf tijdens Lowlands 2001
Na een verzengend hete eerste paar dagen brak opeens het noodweer los met een blikseminslag in de Golf (??) als hoogtepunt. Maar het zorgde er wel voor dat het hele lome Lowlands-publiek op de laatste avond opeens weer fris rondliep, en men koos massaal (misschien ook geholpen door de regen) voor de Golf. En wat heb ik daar genoten van deze band, ongelooflijk gave show maakten ze er van en de volledige tent ging uit z'n dak!! Nooit meer zoiets meegemaakt......
4x zelfs, waarvan 1x met de vroegere zanger van Ugly Kid Joe i.p.v. Keith Caputo (1998).quote:Op maandag 18 december 2006 00:42 schreef rekenwonder het volgende:
Ze zijn er wel drie keer geweest, als ik me wel herinner.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 18 december 2006 15:53 schreef koenimex het volgende:
David Gray - 24 januari 2006, 013, Tilburg
Helemaal vooraan, en dan de eerste tonen/woorden van Alibi, oef kippenvel. Beter dan op Pinkpop later in juni.
In het begin was het gewoon gratisquote:Op maandag 18 december 2006 16:28 schreef ruud.nl het volgende:
1995 was ook mijn eerste festival, helemaal geweldig met een geweldige line-up, toen nog voor fl 25,- (!)![]()
Ben helemaal niet zo enorm grote fan van Faithless, en niet van Pinkpop, maar dit optreden was in mijn hele optredenhistorie die ik gezien heb wel het beste. Heb zelf heel veel optredens gezien, en ook Radioheads/David Grays/Iggy Pop/The Strokes hier eerder genoemd, maar uiteindelijk vond ik dit optreden het indrukwekkendst.quote:Op zondag 17 december 2006 03:02 schreef Magicfrankie het volgende:
Faithless @ Pinkpop 2002
hahahaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:41 schreef misteriks het volgende:
Urban dance squad; waar de ene helft (40.000man) me z'n U2 kaartje stond te zwaaien en de andere helft "how long must we hear this song" stond te zingen![]()
![]()
26-10-'06 in Tivoli waren ze ook echt geweldig. Dat Johan geen (Nederlandse/ Europese) doorbraak heeft gemaakt is voor mij nog steeds niet te beseffen!quote:Op zondag 13 mei 2007 23:46 schreef Sersjee het volgende:
12-05-2007, Johan.
Een ruim half leeg Donkey (raar!), maar Johan rockte als een malle. Kolere, wat heb ik genoten! Misschien ook wel omdat er niet zo veel mensen waren, het had iets echt intiems.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |