Dit is best een moeilijke vraag.
Black Sabbath in '99 in Ahoy was geweldig omdat ik al jaren Black Sabbath wilde zien en met veel mazzel nog een kaartje kon kopen. Het concert was goed, ook al is Ozzy natuurlijk aardig aan het aftakelen en ook al is Ahoy wat mij betreft een klotezaal.
Slayer op Ozzfest 2002 was tof. Ook omdat ik ze eindelijk eens zag, maar ze speelden ook erg goed. Lekker hard, zoals je mag verwachten van Slayer natuurlijk. Een goede sfeer, een fijne pit, al met al een erg tof optreden.
Devildriver in de Melkweg vorig jaar (met een doodstil publiek ter nagedachtenis aan Dimebag Darrell), Hatebreed de dag erna in Paradiso (en enkele bands die ervoor al speelden) en Chimaira in Tivoli (waar Walk gespeeld werd, wederom ter nagedachtenis aan Dimebag) de dag na Hatebreed. Dat waren alle 3 gewoon erg goede optredens. Maar ook om 3 dagen achtereen met vrienden een beetje rond te reizen om bandjes te zien en daarna in Amsterdam te stappen was erg leuk. Onze eigen Metal driedaagse.
![]()
En Machine Head in de Melkweg in 2004 ofzo, Mastodon op Fields of Rock in 2005, Kashmir laatst in de Melkweg, Ministry op Lowlands en Tool in de HMH moet ik ook nog even noemen.