abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:01:14 #1
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44448894
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gesproken worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen wordt warm welkom geheten.
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:02:07 #2
54772 Silmarwen
pi_44448912
Beetje suffe TT. Ik ben niet zo creatief in de ochtend.

Anyhoe ik gooide het topic dicht met;
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:58 schreef Autodidact het volgende:
Nee, daarom vroeg ik het eigenlijk.
Zet moslim in de titel en je hebt een reltopic. Vooral als je moslim vs Jood of jood doet en dan NorthernStar en Akkersloot uitnodigt. Ook altijd een leuk effect.

Hangt Dora nog ergens rond trouwens (onder een kloon of whatever).
pi_44449231

Verder ben ik tamelijk goedgehumd vandaag, Silmarwen. Zelfs al is het een kantoordag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44449322
quote:
Ik ben te genuanceerd, maar ik doe m'n best.

Edit: Etterbakje Is Israel een Joodse of een seculiere staat ?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44449938
quote:
Een continent van wezen
Mario de Queiroz

LISSABON, 14 december (IPS) - Oorlog, aids, malaria, cholera en honger hebben Afrika veranderd in een continent met miljoenen wezen. Portugal, een land dat historisch gezien sterke banden heeft met Afrika wil een speciaal opvanghuis te openen voor deze kinderen.

Uit de laatste cijfers van het VN-Kinderfonds Unicef blijkt dat Afrika 48,3 miljoen kinderen en jongeren telt die hun ouders kwijtraakten aan aids. Tussen 1990 en 2000 nam het aantal wezen in Afrika toe van 30,9 miljoen tot 41,5 miljoen. Het aantal aidswezen groeide van 330.000 naar zeven miljoen. Het aantal wezen in Afrikaanse landen varieert van enkele tienduizenden in landen als Djibouti en Equatoriaal Guinea tot miljoenen in landen als Nigeria (8,6 miljoen) en Ethiopië (4,8 miljoen).

De Portugese minister van Binnenlandse Zaken, Antonio Santos, dringt aan op een speciale opvang voor Afrikaanse wezen, en de Portugese Vluchtelingenraad (CPR) staat daar positief tegenover. "Al is het zo dat er tot nu toe weinig kinderen in hun eentje in Portugal zijn aangekomen", zegt Maria Teresa Tito de Morais, voorzitter van CPR.

Het opvangcentrum dat in het noorden van Portugal moet komen, zal "weeskinderen opnemen die nog in het buitenland zijn, zelfs als dat hun thuisland is, terwijl ze zoeken naar manieren om hun leven richting te geven", zegt Tito de Morais. "Op die manier kunnen we voorkomen dat ze bijvoorbeeld kindsoldaat worden."

Tot nu toe deed Portugal, ondanks de relatie die nog bestaat met een aantal voormalige koloniën in Afrika, weinig aan de opvang van kinderen. "In 2006 hebben we tien kinderen opgevangen. Maar nu de regering heeft laten weten dat er openheid bestaat voor de opvang van Afrikaanse wezen, zijn we direct aan het werk gegaan. We hopen dat over ongeveer twee jaar het opvangcentrum geopend kan worden", zegt ze.

In de startfase zal het centrum veertig kinderen onderdag kunnen bieden. Zij worden verdeeld in vier groepen: van pasgeborenen tot driejarigen, vier- tot zesjarigen, zeven- tot tienjarige en tien- tot twaalfjarigen.

Tijdens de oorlog op de Balkan in de jaren negentig, die gelijktijdig plaatsvond met burgeroorlogen in Angola en Mozambique, nam Portugal vooral wezen uit Bosnië op. Uit een onderzoek onder potentiële adoptieouders bleek destijds dat veel ouders voorkeur hadden voor een Afrikaans kind boven een kind uit het voormalige Joegoslavië. Als reden werd opgegeven de gezamenlijk historische, taalkundige en culturele identiteit met Angola en Mozambique.

Het resultaat verschilde met de voorkeuren in andere Europese landen, wat volgens Tito de Morais laat zien dat Portugezen een bijzondere gevoeligheid aan de dag leggen als het gaat om het opnemen van kwetsbare kinderen, ongeacht hun nationaliteit. "Het is onze ervaring dat Afrikaanse kinderen op dat gebied nooit uitgesloten zijn."

Portugal stichtte in 1415 de eerste kolonie in Afrika en was in 1975 een van de laatste landen die zich terugtrokken van het continent. Tot op de dag van vandaag hangt de "schuld van het kolonialisme", zoals sommige analisten het noemen, nog over Portugal als een soort collectief "post-imperiaal complex".

De Braziliaans schrijver Gilberto Freyre (1900 - 1987) nam een milder standpunt in tegenover de Portugese koloniale geschiedenis. Hij concludeerde dat de Portugese openheid ten opzichte van Afrika, Brazilië en de voormalige koloniën in Azië, voortkomt uit het multiculturele karakter dat de Portugese samenleving in de loop der eeuwen kreeg.

"Portugal is momenteel een van de meest gemêleerde landen in Europa. En als je in de voormalige koloniën in Afrika komt, dan zie je zwarte Portugezen en blanke Afrikanen", zegt Silvio Manuel de Paula, een in Angola geboren piloot die de Portugese en Angolese nationaliteit heeft. "In Portugal zie je ook zwarte Portugezen. Dat alleen verklaart al de Portugese openheid naar Afrikaanse wezen toe", zegt hij. IPS (JS/MC)(EINDE/2006)
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8200
pi_44450111
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:15 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]

Verder ben ik tamelijk goedgehumd vandaag, Silmarwen. Zelfs al is het een kantoordag.
Weer een heel andere uitslag dan laatst in de intermediair stond. Altijd leuk dat soort onderzoeken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44450383
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Weer een heel andere uitslag dan laatst in de intermediair stond. Altijd leuk dat soort onderzoeken .
Laat ik zeggen dat dit onderzoekje door een medewerker] verspreid werd onder het personeel, met een link naar het artikel ( http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/ ), niet door de directie .
pi_44450434
Draait lekker, ik heb zelfs aanhangers.
pi_44450478
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, en dan heb je nog allerlei vakbladen die weer wat anders laten zien voor "beste accountantskantoor" en "beste ict-dienstverlener".
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:02:11 #11
54772 Silmarwen
pi_44450512
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:15 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]

Ik heb voor Laurus gewerkt en dat was idd goed kut. Wel als kassamuts hoor.
Op een gegeven moment was ik ziek en toen vroeg de bedrijfsleider of ik langs kon komen om dat te bewijzen, want ze hadden het zo druk. Mijn toenmalige vriend heeft mij gebracht en ik heb toen mijn ontslag ingediend. Wat een mafketel was dat zeg.
pi_44450573
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, en dan heb je nog allerlei vakbladen die weer wat anders laten zien voor "beste accountantskantoor" en "beste ict-dienstverlener".
Dat soort bladen lees ik niet . Ja de Carp op de WC
pi_44450651
quote:
Amsterdam heeft grootste videoscherm van Europa

do 14/12/06 - Op het Rembrandtplein in Amsterdam is het grootste videoscherm van Europa in gebruik genomen. Het scherm is 15 meter breed en 7,5 meter hoog.

Op het reusachtige scherm zijn filmpjes en videoclips te zien, net als bijvoorbeeld op Times Square in New York.

Het scherm richt zich volgens exploitant Explore Vision Group in eerste instantie op kunst, cultuur en goede doelen. Later zijn er ook reclameboodschappen op te zien.

Amsterdam-Centrum en de Vereniging Vrienden van de Amsterdamse Binnenstad zijn niet blij met het megascherm. Ze menen dat het veel te groot is op het Rembrandtplein en de binnenstad ontsiert.
http://www.vrtnieuws.net/(...)eoscherm/index.shtml

nog even en je hoeft niet naar Amsterdam, maar komt Amsterdam naar jou toe
pi_44450749
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:59 schreef Autodidact het volgende:
Draait lekker, ik heb zelfs aanhangers.
Het blijft zelfs best leesbaar. Wat vond je van mijn hersenspinseltje?
pi_44450917
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Het blijft zelfs best leesbaar. Wat vond je van mijn hersenspinseltje?
Volledig gelijk natuurlijk.
pi_44450942
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat soort bladen lees ik niet . Ja de Carp op de WC
Ach ja, wachtkamertjes. Sollicitatiegesprekken.
pi_44451101
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:16 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volledig gelijk natuurlijk.
Helaas word je hier dermate krachtig tot de orde geroepen dat je zal moeten inbinden.
pi_44451183
. Ik vond die ook frappant. Scherpe opmerking (die ik in mijn nieuwe hoedanigheid niet kan verdedigen).
pi_44451395
quote:
Fact of the day

Mao regarded the Great Wall and many other historical relics as remnants of China's feudal past — and saw little justification for their preservation.

New York Times
toch wel niet zo verrassend, maar toch
pi_44451530
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:26 schreef Autodidact het volgende:
. Ik vond die ook frappant. Scherpe opmerking (die ik in mijn nieuwe hoedanigheid niet kan verdedigen).
Ik ben goed in rollenspellen. Echt waar.
pi_44451965
Hee Lasteraar meen je dat immigrantentopic?
pi_44452040
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:52 schreef du_ke het volgende:
Hee Lasteraar meen je dat immigrantentopic?
men wou toch rellen?
pi_44452090
Oh dan is het goed .
pi_44452139
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben goed in rollenspellen. Echt waar.
Ik moet zeggen....je gedragen als een volgevreten, generaliserende, wereldvreemde, xenofobe dorpeling geeft een goed gevoel van zelfbevestiging. Je kunt geen ongelijk krijgen als je anderen negeert .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')