Heb je niet een kersenpitkussentje of een gelkussen die je op kunt warmen die hielpen bij mij perfect.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:29 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ja, je komt wel in de verleiding om dan de borst geven, denk ik.
Ihoop dat de blaar dan ook wegblijft, want hij trekt steeds weer dicht![]()
edit: bijna half uur bezig en het helpt niet. Ik ga nog eens douchen...
Bel een lactatiekundige, echt (regio Leiden toch? Ik ga een nummer voor je opzoeken) ! Een huisarts kan hier niet zo heel veel aan doen waarschijnlijk en een lactatiekundige heeft vast wel een kaneson handkolf (kan je behoorlijk veel kracht mee zetten) en anders weet ze wat er wél gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb het niet meer. Het moet er nu uit!!!
Ik heb alles wat ik kan doen gedaan... ik wil die rotborst erafschroeven en leegknijpen!!
edit: ik heb een Isis handkolf..
Ja, dat heb ik al eens eerder gehoord. Sterkte!quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Koolbladeren kopen..
quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:24 schreef sjak het volgende:
Wat een indrukwekkende site heb jij in je sig. staan, owlet. Ik neem 'm ook.
Dankje. Ik heb het alleen even gewassen en het verlicht al een beetje...quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:14 schreef bixister het volgende:
ik zou 't koelen maar even laten zitten nu. sterkte ermee!
me2quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:24 schreef sjak het volgende:
Wat een indrukwekkende site heb jij in je sig. staan, owlet. Ik neem 'm ook.
Ik heb volgens mij best wel een geitewollesokken huisarts. Echt een type dat een lekker zittende wollen trui zijn patienten ontvangt. Gelukkig weet hij ook veel van PDS, weet ook niet iedere arts. Hij gelooft wel niet in alles, maar is wel pro-BV. Fijn. Daar heb ik wat aan.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:12 schreef PM-girl het volgende:
Randa, fijn trouwens dat je huisarts achter de bv staat!
Ok, dankjewel.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:20 schreef Tamea het volgende:
PM, ik ken alleen maar die van Avent, dus ik weet niet hoe ze zijn in vergelijking met die van Medela, maar ik vind die van Avent prima.
Als ik zo eens op internet kijk is het grootste verschil dat die van Avent een uitsparing hebben waardoor kinnetje en neusje van je kindje huidcontact met je borst hebben.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
schoonouders en zelf prikken
* Paradijsvogeltje trots isquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:38 schreef nebelung het volgende:
Goed gedaan (en dapper) PV!
quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:52 schreef nebelung het volgende:
Als het helpt: mijn dochter heeft nog nooit goed in de curve gelegen, maar de CB-arts en de wijkvpk. lachen dan en zeggen: ze volgt haar eigen lijn. En zo is het ook. Als er maar groei is, als de plasluiers in orde zijn, als ze maar alert en tevreden zijn, geen hele rare groeidips komen, dan hoor je ze hier niet.
Sjak, dankjewel!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:03 schreef sjak het volgende:
Goed zo chacama!
PV wat vreselijk zeg, ik duim zo voor je dat het snel over gaat.
PM je hebt een PM
Het zullen al die lieve woorden wel zijn, ik heb net weer een groot deel van de harde plek weggekolfd. Maar PV'tje is ook slim geweestquote:Op vrijdag 15 december 2006 22:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
PV ik hoop ook van harte dat het snel over is
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Het zullen al die lieve woorden wel zijn, ik heb net weer een groot deel van de harde plek weggekolfd. Maar PV'tje is ook slim geweestZe dacht: waarom niet warm water en kolf combineren? PV'tje heeft gekolfd onder de douche.
Ongeveer 50 cc
Op naar genezing!!!!
Hoera, jij slimme vogel!quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Het zullen al die lieve woorden wel zijn, ik heb net weer een groot deel van de harde plek weggekolfd. Maar PV'tje is ook slim geweestZe dacht: waarom niet warm water en kolf combineren? PV'tje heeft gekolfd onder de douche.
Ongeveer 50 cc
Op naar genezing!!!!
quote:Op zaterdag 16 december 2006 09:14 schreef chacama het volgende:
Hoezo een totaal andere Chacama dan gisteren....ach. Het zullen de hormonen wel zijn.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:55 schreef PM-girl het volgende:
Simon kan nu links zelf drinken (in het begin wel even met hoedje), rechts niet. Dat is tot nu toe echt te vlak. Maar wie weet trekt dat ook nog bij!
Omdat je haar het allerbeste wilt geven en borstvoeding het allerbeste is. Dat lees je ook overal.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:05 schreef sjak het volgende:
* sjak heeft vandaag het eerste flesje KV gegeven aan Jetske. Het was moeilijkMaar vandaag voor het eerst weer eens een hele middag zonder hartverscheurend huilen doorgekomen dus dat sterkt mijn gevoel dat het ook echt nodig was voor haar. Ze krijgt er in de loop van de dag te weinig uit, helaas. En ik zie het dus echt niet meer zitten om de productie op te gaan schroeven, dat red ik gewoon niet.
Allemaal goede redenen dus....maar waarom voel ik me er dan zo kut over
Het CB raadde ons aan om de hoeveelheid vitamine D te verminderen, voor ieder flesje kv dat werd gegeven een druppel D minder.quote:Nog wel een vraagje, ik geef haar nu nog vit. D extra wanneer moet ik dat gaan stoppen. Moet dat al bij 1 flesje per dag of pas bij veel meer?
Jammer, nog een knuf had best welkom geweestquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit.. onbedoeld gepost
ooo, dat is zo zneuquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:53 schreef sjak het volgende:
Dat hoop ik ook, maar ook dat die avondvoeding dan ook weer echt gezellig wordt in plaats van een klein dramaatje waarbij ze telkens huilend loslaat omdat er niets uitkomt. Hier is de ochtendvoeding altijd het grote feest.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:56 schreef sjak het volgende:
[..]
Jammer, nog een knuf had best welkom geweest![]()
quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:27 schreef Tamea het volgende:
Prima gedaan toch die 14 maanden, sjak![]()
Ja, beginnen zuigen, loslaten, gierend naar lucht happen, brullen,ondertussen spuit ik alles onder,quote:Op zondag 17 december 2006 12:18 schreef PM-girl het volgende:
Haha BM, dat zou wel handig zijn he! Ik herken het wel, kennelijk heb ik ook veel voeding, Simon laat ook regelmatig even los en hapt dan weer aan, maar dat is dan door te veel melk ineens volgens mij. (hoedje staat dan vol).
Ik zal het morgen eens vragen op het cb en ik zou sowieso de LK nog even terugbellen.quote:Op zondag 17 december 2006 21:22 schreef nebelung het volgende:
Pv, hoe zat het met je spruw? Spruw kan het onderliggend probleem zijn bij een melkblaar en dat moet dan wel aangepakt worden. Ook nog even nagevraagd: neem je aanlegtechniek nog even onder de loep of laat iemand meekijken.
Sterkte, tis echt klote
Lieve PV, je wanhoop is zooooo begrijpelijk....quote:Op zondag 17 december 2006 21:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens vragen op het cb en ik zou sowieso de LK nog even terugbellen.
Mensen ik ben het zo beu dat ik steeds maar bezig moet zijn met bv......... En ik wil het ook niet opgeven, maar als dit zo doorgaat... Ik wil zo graag het plaatje dat ik in mijn hoofd heb werkelijkheid maken. Totdat Kendahl een jaar is, bv blijven geven.
De HA heeft toen met de misschien-wel-spruw niet gekeken maar gewoon een receptje van créme uitgeschreven, dat ik toen heb opgehaald. Maar het viel mij op dat die witte stip maar op die ene borst bleef en dat Kendahl nog steeds geen tekenen van besmetting vertoonde... En toen opperde jij dat het misschien een melkblaar kon zijn. Ik ben vanaf dat moment allerlei verschillende houdingen om te voeden gaan uitproberen, om te kijken of dat hielp. Men had het over de rugbyhouding, maar die houding vind ik bijzonder onprettig. Uiteindelijk kwam ik er wel achter dat liggend voeden niet meer goed lukt, die valt nu dus ook af bij mij. Verder merk ik dat Kendahl wat gespannen is, vooral bij het drinken. Hij overstrekt zich, hij grijpt mij vast in mijn arm, hals of borst en hij duwt zich van me af. Heel onrustig dus en daar komt ook die blaar vandaan. Ik ga dat morgen ook zeker melden en vragen wat ik aan de gespannen houding van Kendahl kan doen. Hij lijkt me verder helemaal niet ontevreden, dus ik vind het nogal opmerkelijk. Ik masseer hem sinds kort om hem een beetje te helpen ontspannen. Deze momenten vindt hij erg prettig, helemaal met het lekkere badje erachteraan.quote:Op zondag 17 december 2006 22:04 schreef nebelung het volgende:
Zoals ik het begrepen heb (heel verhaal) zou het een mogelijkheid kunnen zijn, althans één van de dingen waardoor het kan verergeren. Misschien is je aanlegtechniek wel goed, maar misschien heeft Kendahl een bepaalde manier van drinken waardoor er alsmaar een blaar ontstaat. Maar ook zoiets als een veel te strakke beha zou er bijvoorbeeld geen goed aan kunnen doen. En vergeet die spruw niet. Dat soort dingen.
Ik bedoel maar .. bij een LK lijken me dat soort dingen dan gewoon goed op de plaats.
Het kost wel geld, zo'n consult, maar denk aan al die pakken kv die je besparen kan.![]()
dat kan zeker van invloed zijn, bij Piet heeft dat waarschijnlijk (als ik er op terugkijk) ook wel invloed gehad op het feit dat de bv moeizaam verliep. misschien moet Kendahl door dat (korte?) tongriempje wel veel harder zuigen dan een ander kindje, omdat vacuum zuigen moeilijker schijnt te lukken met zo'n korter tongriempje. zeker de moeite van het onderzoeken waard. bovendien is het voor hemzelf (denk ik) ook prettiger als daar nu al vast wat aan gedaan zou kunnen worden, dan wanneer je wacht tot hij het veel bewuster mee maakt. dat laatste hebben we bij piet wel gedaan, die is een paar maanden geleden onder 't mes geweest daarvoor en dat was op deze leeftijd best een heel drama. ik weet natuurlijk niet hoe moeilijk het op kendahls leeftijd zal zijn maar nogmaals, ik zou het zeker serieus uitzoeken.quote:Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mijn tongriem zit op een andere plek vast dan bij de meeste mensen, bij mijn vader ook. Misschien heeft hij dit ook wel. Kan dat dan van invloed zijn? Ik ga morgen meteen de LK bellen, ik wil namelijk echt doorgaan!
Okee, ik zal 'm meenemen.quote:Op zondag 17 december 2006 23:00 schreef PM-girl het volgende:
Oe, Moonah, ik Pm je even!
PV, sterkte meid. Als je een factuur krijgt van de lk, vraag dan even of ze misschien de datum na 1 januari wil zetten? Want dan krijg je het misschien terug van de verzekering. Na 1 januari gaat een aantal zorgverzekeraars het vergoeden nl. Ik weet natuurlijk niet welke verzekering je hebt, maar het is het nakijken waard.
Jouw PM is nog niet geactiveerd. Tenminste, van de week niet.quote:Op maandag 18 december 2006 08:31 schreef chacama het volgende:
Hoe PM ik? Want ik heb ook intresse in die shirts!!
en hoe zet ik dat kreng dan aan?quote:Op maandag 18 december 2006 09:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jouw PM is nog niet geactiveerd. Tenminste, van de week niet.
PV... ben benieuwd wat de LK vandaag (toch?) gaat zeggen.
Zie je bovenaan het plaatje van een envelopje? Als je daar op klikt, wijst het zichzelf volgens mij (kan ik me tenminste herinneren!)quote:Op maandag 18 december 2006 09:39 schreef chacama het volgende:
[..]
en hoe zet ik dat kreng dan aan?
PV succes vandaag. Ik hoop echt dat er nu schot in de zaak komt.
quote:[b]Op maandag 18 december 2006 09:41
Mijn tsr is tegenwoordig iets te gevoelig afgesteld geloof ik, gisteren sprong onze hond op schoot om te knuffelen (en ook hij heeft hele grote lieve ogen!) en kedeng!![]()
![]()
Ik wil ze ook best voor je kopen hoor Neuk. Doe ik voor PM ook.quote:Op maandag 18 december 2006 11:07 schreef Neuk het volgende:
Mooie truitjes Moonah. Ik ga morgen ook es op zoek naar zoiets. Goeie Tip!
Haha! Ik zeg dat ook wel eens tegen mensen, maar dan kijken ze me zo aanquote:Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef cattie het volgende:
Laat dat beetje in beetje "pijn" maar weg bij de tsr. De tsr is bij mij echt een heel naar gevoel, maar alleen de borst waar op dat moment niet aan gedronken/gekolft wordt. Gelukkig duurt dat gevoel niet lang, halve minuut ofzo.
De bv loopt hier gelukkig nog "als een tiet". Daar ben ik erg blij mee. Nu het kolven weer wat opkrikken en het is helemaal naar wens.
Je kunt ze heel makkelijk naar beneden onder je borst trekken. Ze zijn heel rekbaar.quote:Op maandag 18 december 2006 12:13 schreef YPPY het volgende:
Moet je die truitjes omlaag trekken Moonah?
Oké dan, een krakend gevoel... !quote:Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:
Het voelt als een krakend gevoel,
Hieperdepiep gefeliciteerd!quote:En mag ik even trots vermelden, Simon heeft zojuist zijn eerste voeding helemaal zonder tepelhoedje afgerond, beide kanten!!!![]()
Jullie niet dan?quote:
Wow, nog zo'n enorme volhouder!quote:Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En mag ik even trots vermelden, Simon heeft zojuist zijn eerste voeding helemaal zonder tepelhoedje afgerond, beide kanten!!!![]()
Noteren zij dat niet voor je in een groeiboekje?quote:Op maandag 18 december 2006 11:50 schreef owlet het volgende:
He wat leuk, ik ben dol op online-invuldingen
Maar nou weet ik verdorie Ronja d'r gewichten niet meer, en wat ik zo terug kan vinden in oude topics klopt volgens mij niet helemaal.
Ik ga het toch maar een keer noteren, de volgende keer dat ik bij het CB ben!
Nee. Het wordt vanzelfsprekend wel genoteerd in haar dossier en ik heb wel een groeiwijzer gekregen (antroposofisch bureau, werkt niet met de standaard groeiboekjes maar met dit boekje), maar elke keer als ik naar het bureau ga vergeet ik dat ding mee te nemen en eenmaal thuis weet ik dan niet precies meer wat nou die cijfertjes warenquote:Op maandag 18 december 2006 21:58 schreef sjak het volgende:
[..]
Noteren zij dat niet voor je in een groeiboekje?
ja dat klopt, moeders die fultimekolven hebben veel meermoeite om de productie op te krikken bij regeldagen.quote:Op maandag 18 december 2006 21:02 schreef chacama het volgende:
Klopt het dat kolven niet echt productie verhogend is.
In die curve past Fons nog wel. Ga ik dus zeker meenemen, morgen op controle.quote:Op maandag 18 december 2006 13:05 schreef nebelung het volgende:
Voor de duidelijkheid: dit zijn geen speciale bv-curves. Maar 'gewone' groeicurves, nieuwe waar bv-kindjes beter inpassen dan in de oude curves. CB's zijn niet verplicht deze nieuw uitgegeven curves te hanteren overigens, ze kunnen gewoon de oude blijven gebruiken. Meer over te lezen via die link.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |