Lieve PV, je wanhoop is zooooo begrijpelijk....quote:Op zondag 17 december 2006 21:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens vragen op het cb en ik zou sowieso de LK nog even terugbellen.
Mensen ik ben het zo beu dat ik steeds maar bezig moet zijn met bv......... En ik wil het ook niet opgeven, maar als dit zo doorgaat... Ik wil zo graag het plaatje dat ik in mijn hoofd heb werkelijkheid maken. Totdat Kendahl een jaar is, bv blijven geven.
De HA heeft toen met de misschien-wel-spruw niet gekeken maar gewoon een receptje van créme uitgeschreven, dat ik toen heb opgehaald. Maar het viel mij op dat die witte stip maar op die ene borst bleef en dat Kendahl nog steeds geen tekenen van besmetting vertoonde... En toen opperde jij dat het misschien een melkblaar kon zijn. Ik ben vanaf dat moment allerlei verschillende houdingen om te voeden gaan uitproberen, om te kijken of dat hielp. Men had het over de rugbyhouding, maar die houding vind ik bijzonder onprettig. Uiteindelijk kwam ik er wel achter dat liggend voeden niet meer goed lukt, die valt nu dus ook af bij mij. Verder merk ik dat Kendahl wat gespannen is, vooral bij het drinken. Hij overstrekt zich, hij grijpt mij vast in mijn arm, hals of borst en hij duwt zich van me af. Heel onrustig dus en daar komt ook die blaar vandaan. Ik ga dat morgen ook zeker melden en vragen wat ik aan de gespannen houding van Kendahl kan doen. Hij lijkt me verder helemaal niet ontevreden, dus ik vind het nogal opmerkelijk. Ik masseer hem sinds kort om hem een beetje te helpen ontspannen. Deze momenten vindt hij erg prettig, helemaal met het lekkere badje erachteraan.quote:Op zondag 17 december 2006 22:04 schreef nebelung het volgende:
Zoals ik het begrepen heb (heel verhaal) zou het een mogelijkheid kunnen zijn, althans één van de dingen waardoor het kan verergeren. Misschien is je aanlegtechniek wel goed, maar misschien heeft Kendahl een bepaalde manier van drinken waardoor er alsmaar een blaar ontstaat. Maar ook zoiets als een veel te strakke beha zou er bijvoorbeeld geen goed aan kunnen doen. En vergeet die spruw niet. Dat soort dingen.
Ik bedoel maar .. bij een LK lijken me dat soort dingen dan gewoon goed op de plaats.
Het kost wel geld, zo'n consult, maar denk aan al die pakken kv die je besparen kan.![]()
dat kan zeker van invloed zijn, bij Piet heeft dat waarschijnlijk (als ik er op terugkijk) ook wel invloed gehad op het feit dat de bv moeizaam verliep. misschien moet Kendahl door dat (korte?) tongriempje wel veel harder zuigen dan een ander kindje, omdat vacuum zuigen moeilijker schijnt te lukken met zo'n korter tongriempje. zeker de moeite van het onderzoeken waard. bovendien is het voor hemzelf (denk ik) ook prettiger als daar nu al vast wat aan gedaan zou kunnen worden, dan wanneer je wacht tot hij het veel bewuster mee maakt. dat laatste hebben we bij piet wel gedaan, die is een paar maanden geleden onder 't mes geweest daarvoor en dat was op deze leeftijd best een heel drama. ik weet natuurlijk niet hoe moeilijk het op kendahls leeftijd zal zijn maar nogmaals, ik zou het zeker serieus uitzoeken.quote:Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mijn tongriem zit op een andere plek vast dan bij de meeste mensen, bij mijn vader ook. Misschien heeft hij dit ook wel. Kan dat dan van invloed zijn? Ik ga morgen meteen de LK bellen, ik wil namelijk echt doorgaan!
Okee, ik zal 'm meenemen.quote:Op zondag 17 december 2006 23:00 schreef PM-girl het volgende:
Oe, Moonah, ik Pm je even!
PV, sterkte meid. Als je een factuur krijgt van de lk, vraag dan even of ze misschien de datum na 1 januari wil zetten? Want dan krijg je het misschien terug van de verzekering. Na 1 januari gaat een aantal zorgverzekeraars het vergoeden nl. Ik weet natuurlijk niet welke verzekering je hebt, maar het is het nakijken waard.
Jouw PM is nog niet geactiveerd. Tenminste, van de week niet.quote:Op maandag 18 december 2006 08:31 schreef chacama het volgende:
Hoe PM ik? Want ik heb ook intresse in die shirts!!
en hoe zet ik dat kreng dan aan?quote:Op maandag 18 december 2006 09:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jouw PM is nog niet geactiveerd. Tenminste, van de week niet.
PV... ben benieuwd wat de LK vandaag (toch?) gaat zeggen.
Zie je bovenaan het plaatje van een envelopje? Als je daar op klikt, wijst het zichzelf volgens mij (kan ik me tenminste herinneren!)quote:Op maandag 18 december 2006 09:39 schreef chacama het volgende:
[..]
en hoe zet ik dat kreng dan aan?
PV succes vandaag. Ik hoop echt dat er nu schot in de zaak komt.
quote:[b]Op maandag 18 december 2006 09:41
Mijn tsr is tegenwoordig iets te gevoelig afgesteld geloof ik, gisteren sprong onze hond op schoot om te knuffelen (en ook hij heeft hele grote lieve ogen!) en kedeng!![]()
![]()
Ik wil ze ook best voor je kopen hoor Neuk. Doe ik voor PM ook.quote:Op maandag 18 december 2006 11:07 schreef Neuk het volgende:
Mooie truitjes Moonah. Ik ga morgen ook es op zoek naar zoiets. Goeie Tip!
Haha! Ik zeg dat ook wel eens tegen mensen, maar dan kijken ze me zo aanquote:Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef cattie het volgende:
Laat dat beetje in beetje "pijn" maar weg bij de tsr. De tsr is bij mij echt een heel naar gevoel, maar alleen de borst waar op dat moment niet aan gedronken/gekolft wordt. Gelukkig duurt dat gevoel niet lang, halve minuut ofzo.
De bv loopt hier gelukkig nog "als een tiet". Daar ben ik erg blij mee. Nu het kolven weer wat opkrikken en het is helemaal naar wens.
Je kunt ze heel makkelijk naar beneden onder je borst trekken. Ze zijn heel rekbaar.quote:Op maandag 18 december 2006 12:13 schreef YPPY het volgende:
Moet je die truitjes omlaag trekken Moonah?
Oké dan, een krakend gevoel... !quote:Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:
Het voelt als een krakend gevoel,
Hieperdepiep gefeliciteerd!quote:En mag ik even trots vermelden, Simon heeft zojuist zijn eerste voeding helemaal zonder tepelhoedje afgerond, beide kanten!!!![]()
Jullie niet dan?quote:
Wow, nog zo'n enorme volhouder!quote:Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En mag ik even trots vermelden, Simon heeft zojuist zijn eerste voeding helemaal zonder tepelhoedje afgerond, beide kanten!!!![]()
Noteren zij dat niet voor je in een groeiboekje?quote:Op maandag 18 december 2006 11:50 schreef owlet het volgende:
He wat leuk, ik ben dol op online-invuldingen
Maar nou weet ik verdorie Ronja d'r gewichten niet meer, en wat ik zo terug kan vinden in oude topics klopt volgens mij niet helemaal.
Ik ga het toch maar een keer noteren, de volgende keer dat ik bij het CB ben!
Nee. Het wordt vanzelfsprekend wel genoteerd in haar dossier en ik heb wel een groeiwijzer gekregen (antroposofisch bureau, werkt niet met de standaard groeiboekjes maar met dit boekje), maar elke keer als ik naar het bureau ga vergeet ik dat ding mee te nemen en eenmaal thuis weet ik dan niet precies meer wat nou die cijfertjes warenquote:Op maandag 18 december 2006 21:58 schreef sjak het volgende:
[..]
Noteren zij dat niet voor je in een groeiboekje?
ja dat klopt, moeders die fultimekolven hebben veel meermoeite om de productie op te krikken bij regeldagen.quote:Op maandag 18 december 2006 21:02 schreef chacama het volgende:
Klopt het dat kolven niet echt productie verhogend is.
In die curve past Fons nog wel. Ga ik dus zeker meenemen, morgen op controle.quote:Op maandag 18 december 2006 13:05 schreef nebelung het volgende:
Voor de duidelijkheid: dit zijn geen speciale bv-curves. Maar 'gewone' groeicurves, nieuwe waar bv-kindjes beter inpassen dan in de oude curves. CB's zijn niet verplicht deze nieuw uitgegeven curves te hanteren overigens, ze kunnen gewoon de oude blijven gebruiken. Meer over te lezen via die link.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:56 schreef snoopy het volgende:
shirtjes? waar gaat het over?
Ik kom even melden dat ik de bv heb kunnen volhouden toen Lis in het ziekenhuis lag. Ik kon er blijven slapen. Bij elke voeding moest ik haar eerst wegen, bv geven, weer wegen en de rest aanvullen met een flesje. Wat ze daar niet van op kon ging via de sonde. Het was 's nachts wel zwaar soms want ze moest elke 3 uur eten. Ik werd dan ook wakker gemaakt waarna het hele ritueel begon en daar was ik ongeveer een uur mee bezig en dan kon ik weer 2 uurtjes slapen.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik eigenlijk wel een beetje trots ben op mezelf en dat wilde ik even vertellen![]()
![]()
Dat was ik al van plan en ik ben ook benieuwd. Ik hoor altijd goede dingen over de LK.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:09 schreef owlet het volgende:
Snoop, mens wat goed. en nou moet ik er alweer van huilen Geweldig joh!
oh en PV, ik ben benieuwd! Lekker gebruik maken van de LK hoor, alle dingen die niet helemaal lekker lopen meteen melden. Ze is er voor en dingen kunnen ook samen hangen. Ik ben benieuwd!
Neuk, dit is echt weer zo'n de een zegt dit de ander dat onderwerp.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Weet iemand misschien of koffie van slechte invloed kan zijn op bv-babies?
Op mijn cb werd gisteren toevallig gezegd dat de baby er krampjes van kán krijgen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Weet iemand misschien of koffie van slechte invloed kan zijn op bv-babies?
Jweeel. Ik hou nu al 15 minuten een droog toastje binnen!quote:Op woensdag 20 december 2006 14:19 schreef dutchie het volgende:
Mwana, maar voor de rest gaat alles goed.
Gek he? Volgens mij heeft elke bv-mama van die fratsen.quote:Die ubergevoelige tepels heb ik trouwens rond mijn eisprong en niet bij de menstruatie. En Cas loopt dan idd ook zo te miemelen met drinken. Gek hè, dus niet tijdens de menstruatie maar met mijn eisprong. Ineens viel het kwartje bij mij deze ronde en verdomd 2 weken later ongesteld.
Ik probeer het nu bij 3-4 kleine kopjes koffie per dag te houden en geen espresso's e.d. (quote:Op woensdag 20 december 2006 09:58 schreef E.T. het volgende:
neuk, Saskia had last van de caffeine in koffie. Toen ik overschakelde op caffeine-vrij (en caffeine-vrije cola ook meteen maar) had ze minder last van de krampjes.![]()
Nee, maak ik me eigenlijk niet zo heel veel zorgen om. Ik kolf als ze haar flesje krijgt. En ook als ze eventueel de nacht doorslaapt (gisteren dus niet) dan kolf ik ook nog. Ik meet een beetje aan de hand van de ochtenden of ze voldoende binnenkrijgt. Als ze 's ochtends gewoon om de 3 tot 4 uur komt dan gaat het goed, maar komt ze sneller, dan voer ik even een productieverhogend schema in en dan leg ik om de 2 uur aan of eerder als ze eerder komt. Tot nu toe gaat dit goed. Ik denk overigens wel dat ik de avondfles meer BV ga laten worden en misschien uiteindelijk wel helemaal weer BV. Maar wel nog steeds met de fles. Want 10 minuten kolven is toch nog steeds korter dan 20 minuten voeden en 30 minuten rechtop houden. Dat mag de papa dan doenquote:Op woensdag 20 december 2006 13:20 schreef YPPY het volgende:
Ben je nu niet bang dat het terug gaat lopen chacama, nu je ook kv geeft? Of wil je dat weer af gaan bouwen?
Anna was vorige week 160 gram aangekomen. Wij helemaal trots dat tegen een tante (ex-verloskundige) vertellen. "Ja, en nu moet je eigenlijk naar de 200 of 220 gram per week."![]()
Ja, wél dus. Ik zal je nog eens een tip geven.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:17 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb vandaag flink geshopt en 6 (voedings) truitjes gescoord (waaronder 3 van de markt, Moonah, hoop niet dat ik jouw mosgroene nu heb, was de laatste!)
Ja irri van die lift. Is al weken zo. Ik moest vandaag boven zijn bij de Hema, en toen hebben de dames van de vleeswaren op Thies gepast.quote:En ik heb bij de Bijenkorf gevoed, ging prima! (totdat meneer zijn broek-rug-rompertje ed volpoepte en ik bij de Bijenkorf niet kon verschonen en bij de HEMA wel maar de lift stuk was dus maar in een hoekje in de wagen....!)
Echt!quote:Op woensdag 20 december 2006 17:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, wél dus. Ik zal je nog eens een tip geven.![]()
[..]
Gelukkig was ik met een vriendin, die kon bij de bijenkorf ook als afscherming dienen tijdens het voeden!quote:Ja irri van die lift. Is al weken zo. Ik moest vandaag boven zijn bij de Hema, en toen hebben de dames van de vleeswaren op Thies gepast.
Vond ik wel spannend!
En daar mag je zeker trots op zijnquote:Op woensdag 20 december 2006 18:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*glim*Ik heb het goed gedaan van het weekend... leuk om dat te horen van een deskundige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |