abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 december 2006 @ 21:37:42 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44520686
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik zal het morgen eens vragen op het cb en ik zou sowieso de LK nog even terugbellen.
Mensen ik ben het zo beu dat ik steeds maar bezig moet zijn met bv......... En ik wil het ook niet opgeven, maar als dit zo doorgaat... Ik wil zo graag het plaatje dat ik in mijn hoofd heb werkelijkheid maken. Totdat Kendahl een jaar is, bv blijven geven.
Lieve PV, je wanhoop is zooooo begrijpelijk....
Je hebt pijn, veel pijn, Kendahl kan niet lekker drinken, jij bent gespannen, het schiet maar niet op, het komt zelfs terug.... En als dit zo doorgaat wordt het idd wel heel erg zwaar. Maar het hóeft niet per sé zo door te gaan. Wellicht weet het CB of de LK je nog een goed advies te geven. Ik hoop van harte dat je het kunt volhouden hoor!!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 17 december 2006 @ 21:48:07 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44521097
Dankjewel Moonah
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44521320
Wat verwacht je morgen van het CB? Ik denk dat het goed is om je verwachting alvast duidelijk te hebben. Ik zou zelf naar de huisarts gaan met dit probleem, ook omdat wellicht spruw de onderliggende boosdoener kan zijn. (ik ben in verwarring of je daar nu geweest was).

En als ik echt, zoals jij, me zou verheugen om langer bv te geven, dan zou ik er geld tegenaan gooien en een afspraak maken voor een (face to face) consult bij de LK. Zij kan eens goed kijken naar eventuele spruw/de blaar, meekijken met je aanlegtechniek en de drink/zuig-techniek van Kendahl en naar zijn tong(riempje) kijken.

Nogmaals sterkte!
Variety is the spice of life
  zondag 17 december 2006 @ 21:56:53 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44521490
Mijn tongriem zit op een andere plek vast dan bij de meeste mensen, bij mijn vader ook. Misschien heeft hij dit ook wel. Kan dat dan van invloed zijn? Ik ga morgen meteen de LK bellen, ik wil namelijk echt doorgaan!
pi_44521762
Zoals ik het begrepen heb (heel verhaal) zou het een mogelijkheid kunnen zijn, althans één van de dingen waardoor het kan verergeren. Misschien is je aanlegtechniek wel goed, maar misschien heeft Kendahl een bepaalde manier van drinken waardoor er alsmaar een blaar ontstaat. Maar ook zoiets als een veel te strakke beha zou er bijvoorbeeld geen goed aan kunnen doen. En vergeet die spruw niet. Dat soort dingen.
En dan zijn er verschillende soorten blaren ook nog.

(beetje onsamenhangend verhaal, niet helemaal kloppend hoor maar ik bedoel maar .. bij een LK lijken me dat soort dingen dan gewoon goed op de plaats. )

Het kost wel geld, zo'n consult, maar denk aan al die pakken kv die je besparen kan.

[ Bericht 9% gewijzigd door nebelung op 17-12-2006 22:11:26 ]
  zondag 17 december 2006 @ 22:13:47 #106
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44522078
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:04 schreef nebelung het volgende:
Zoals ik het begrepen heb (heel verhaal) zou het een mogelijkheid kunnen zijn, althans één van de dingen waardoor het kan verergeren. Misschien is je aanlegtechniek wel goed, maar misschien heeft Kendahl een bepaalde manier van drinken waardoor er alsmaar een blaar ontstaat. Maar ook zoiets als een veel te strakke beha zou er bijvoorbeeld geen goed aan kunnen doen. En vergeet die spruw niet. Dat soort dingen.

Ik bedoel maar .. bij een LK lijken me dat soort dingen dan gewoon goed op de plaats.

Het kost wel geld, zo'n consult, maar denk aan al die pakken kv die je besparen kan.
De HA heeft toen met de misschien-wel-spruw niet gekeken maar gewoon een receptje van créme uitgeschreven, dat ik toen heb opgehaald. Maar het viel mij op dat die witte stip maar op die ene borst bleef en dat Kendahl nog steeds geen tekenen van besmetting vertoonde... En toen opperde jij dat het misschien een melkblaar kon zijn. Ik ben vanaf dat moment allerlei verschillende houdingen om te voeden gaan uitproberen, om te kijken of dat hielp. Men had het over de rugbyhouding, maar die houding vind ik bijzonder onprettig. Uiteindelijk kwam ik er wel achter dat liggend voeden niet meer goed lukt, die valt nu dus ook af bij mij. Verder merk ik dat Kendahl wat gespannen is, vooral bij het drinken. Hij overstrekt zich, hij grijpt mij vast in mijn arm, hals of borst en hij duwt zich van me af. Heel onrustig dus en daar komt ook die blaar vandaan. Ik ga dat morgen ook zeker melden en vragen wat ik aan de gespannen houding van Kendahl kan doen. Hij lijkt me verder helemaal niet ontevreden, dus ik vind het nogal opmerkelijk. Ik masseer hem sinds kort om hem een beetje te helpen ontspannen. Deze momenten vindt hij erg prettig, helemaal met het lekkere badje erachteraan.
We zullen zien morgen...
pi_44522230
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mijn tongriem zit op een andere plek vast dan bij de meeste mensen, bij mijn vader ook. Misschien heeft hij dit ook wel. Kan dat dan van invloed zijn? Ik ga morgen meteen de LK bellen, ik wil namelijk echt doorgaan!
dat kan zeker van invloed zijn, bij Piet heeft dat waarschijnlijk (als ik er op terugkijk) ook wel invloed gehad op het feit dat de bv moeizaam verliep. misschien moet Kendahl door dat (korte?) tongriempje wel veel harder zuigen dan een ander kindje, omdat vacuum zuigen moeilijker schijnt te lukken met zo'n korter tongriempje. zeker de moeite van het onderzoeken waard. bovendien is het voor hemzelf (denk ik) ook prettiger als daar nu al vast wat aan gedaan zou kunnen worden, dan wanneer je wacht tot hij het veel bewuster mee maakt. dat laatste hebben we bij piet wel gedaan, die is een paar maanden geleden onder 't mes geweest daarvoor en dat was op deze leeftijd best een heel drama. ik weet natuurlijk niet hoe moeilijk het op kendahls leeftijd zal zijn maar nogmaals, ik zou het zeker serieus uitzoeken.
pi_44522294
Een beetje dingen die allemaal samenlopen dus (met misschien maar 1 achterliggende oorzaak of meerdere). Het lijkt me dan inderdaad niet gek als je via meerdere kanalen even wat hulp inroept en wellicht komt dan alles wel samen of klikt er ineens iets of valt het allemaal in elkaar.

Hopelijk kom je erachter!
  zondag 17 december 2006 @ 22:37:16 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44522945
Even iets heel anders, net voor mijn avondvoeding.
Het ging hier laatst over BV-shirts, waar te krijgen enzo.
Ik heb vanmiddag op de markt 4 shirtjes á 7 euro (Jaaah! ZEVEN euro per stuk!!!) gekocht.
Geen officiele BV-shirts, maar zeer goed als zodanig te gebruiken.
Ze sluiten prima aan en zijn lekker lang, dus geen blote rug.
Mooie zware kwaliteit, 70%katoen, 22% viscose, 8% lycra.
Diverse kleuren (ook nog in mosgroen en offwhite).
Maten S/M en L/XL.
Als iemand geïnteresseerd is, PM me maar, ik ga woensdag weer naar de markt, ik wil nog een mosgroene.

zondag 17 december 2006 @ 23:00:38 #110
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44523698
Oe, Moonah, ik Pm je even!

PV, sterkte meid. Als je een factuur krijgt van de lk, vraag dan even of ze misschien de datum na 1 januari wil zetten? Want dan krijg je het misschien terug van de verzekering. Na 1 januari gaat een aantal zorgverzekeraars het vergoeden nl. Ik weet natuurlijk niet welke verzekering je hebt, maar het is het nakijken waard.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 17 december 2006 @ 23:14:53 #111
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44524230
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:00 schreef PM-girl het volgende:
Oe, Moonah, ik Pm je even!

PV, sterkte meid. Als je een factuur krijgt van de lk, vraag dan even of ze misschien de datum na 1 januari wil zetten? Want dan krijg je het misschien terug van de verzekering. Na 1 januari gaat een aantal zorgverzekeraars het vergoeden nl. Ik weet natuurlijk niet welke verzekering je hebt, maar het is het nakijken waard.
Okee, ik zal 'm meenemen.
edit: de boel loopt weer vol hier. En nu aan beide kanten... ik ga gauw douchen en kolven. Als het eruit komt, geef ik het wel door een flesje, maar dan eerst natuurlijk aanleggen.. da's het beste.

[ Bericht 14% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 17-12-2006 23:21:57 ]
  maandag 18 december 2006 @ 08:31:44 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44529011
Hoe PM ik? Want ik heb ook intresse in die shirts!!
pi_44529388
Helemaal bovenin je scherm op het envelopje klikken.

Wat een tegenslagen allemaal PV. Ik vind het erg verstandig van je dat je naar een LK gaat, die kan er denk ik meer over zeggen dat het CB. Er komt vast een makkelijker bv periode aan voor je!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 18 december 2006 @ 09:20:57 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44529583
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:31 schreef chacama het volgende:
Hoe PM ik? Want ik heb ook intresse in die shirts!!
Jouw PM is nog niet geactiveerd. Tenminste, van de week niet.

PV... ben benieuwd wat de LK vandaag (toch?) gaat zeggen.
  maandag 18 december 2006 @ 09:39:43 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44529887
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:20 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jouw PM is nog niet geactiveerd. Tenminste, van de week niet.

PV... ben benieuwd wat de LK vandaag (toch?) gaat zeggen.
en hoe zet ik dat kreng dan aan?

PV succes vandaag. Ik hoop echt dat er nu schot in de zaak komt.
  maandag 18 december 2006 @ 09:41:54 #116
94046 PM-girl
pi_44529927
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:39 schreef chacama het volgende:

[..]

en hoe zet ik dat kreng dan aan?

PV succes vandaag. Ik hoop echt dat er nu schot in de zaak komt.
Zie je bovenaan het plaatje van een envelopje? Als je daar op klikt, wijst het zichzelf volgens mij (kan ik me tenminste herinneren!)

Mijn tsr is tegenwoordig iets te gevoelig afgesteld geloof ik, gisteren sprong onze hond op schoot om te knuffelen (en ook hij heeft hele grote lieve ogen!) en kedeng!
*
pi_44530710
quote:
[b]Op maandag 18 december 2006 09:41

Mijn tsr is tegenwoordig iets te gevoelig afgesteld geloof ik, gisteren sprong onze hond op schoot om te knuffelen (en ook hij heeft hele grote lieve ogen!) en kedeng!

Sterkte PV!
  maandag 18 december 2006 @ 11:07:08 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44531374
PV: wat onwijs k** allemaal. Ik hoop dat dit gauw achter de rug is. Wat zou je een ander adviseren te doen? Misschien moet je je eigen advies eens overwegen?

Mooie truitjes Moonah. Ik ga morgen ook es op zoek naar zoiets. Goeie Tip!

Hier gaat het kolven nu een heel stuk beter. Misschien ook omdat ik er aan begin te wennen. Ik kolf nu met gemak 100ml een half uurtje na het voeden. Mijn boobies staan wel gauw op spanning nu maar ik denk dat dat ook gedeeltelijk te maken heeft met de '6wk regeldagen' van mijn meneertje.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44531376
De nieuwe groeicurves van het WHO nu ook online, komt dat zien !

Je kan ze online intekenen zeg maar, voor je eigen gebruik of een printje voor het CB maken.
pi_44531774
Wat een tsr!

Handig nebelung. Ik heb nu een printje in het cb boekje zitten. Heel demonstratief, want daarin zit Anna niet onder het onderste lijntje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_44532469
He wat leuk, ik ben dol op online-invuldingen
Maar nou weet ik verdorie Ronja d'r gewichten niet meer, en wat ik zo terug kan vinden in oude topics klopt volgens mij niet helemaal.
Ik ga het toch maar een keer noteren, de volgende keer dat ik bij het CB ben!
  maandag 18 december 2006 @ 12:06:17 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44532874
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:07 schreef Neuk het volgende:
Mooie truitjes Moonah. Ik ga morgen ook es op zoek naar zoiets. Goeie Tip!
Ik wil ze ook best voor je kopen hoor Neuk. Doe ik voor PM ook.
En kan ik ze mooi op de meeting aan je meegeven...
Flauw. Maar qua verzendkosten zal het je 2-3 euro kosten...
  maandag 18 december 2006 @ 12:08:19 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44532941
En wat fijn Neuk dat het kolven beter gaat!
Ik doe het nog steeds niet structureel. Nu blijkt dat thies de nieuwe speen gewoon accepteert is de noodzaak ook niet zo hoog momenteel.

En PM met je lekkende boobies als de hond naar je 'lacht'!
Doet jullie tsr ook een beetje 'pijn'?
pi_44533072
Moet je die truitjes omlaag trekken Moonah?

Het voelt idd vervelend, maar ik heb er alleen 'last' van als ze aan de andere kant begint met drinken en dan ook maar heel even.
*OUD heilige*
  maandag 18 december 2006 @ 12:19:07 #125
108648 cattie
lieve moeder
pi_44533189
Laat dat beetje in beetje "pijn" maar weg bij de tsr. De tsr is bij mij echt een heel naar gevoel, maar alleen de borst waar op dat moment niet aan gedronken/gekolft wordt. Gelukkig duurt dat gevoel niet lang, halve minuut ofzo.

De bv loopt hier gelukkig nog "als een tiet". Daar ben ik erg blij mee. Nu het kolven weer wat opkrikken en het is helemaal naar wens.
  maandag 18 december 2006 @ 12:27:54 #126
94046 PM-girl
pi_44533403
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef cattie het volgende:
Laat dat beetje in beetje "pijn" maar weg bij de tsr. De tsr is bij mij echt een heel naar gevoel, maar alleen de borst waar op dat moment niet aan gedronken/gekolft wordt. Gelukkig duurt dat gevoel niet lang, halve minuut ofzo.

De bv loopt hier gelukkig nog "als een tiet". Daar ben ik erg blij mee. Nu het kolven weer wat opkrikken en het is helemaal naar wens.
Haha! Ik zeg dat ook wel eens tegen mensen, maar dan kijken ze me zo aan

Moonah, ik heb je nog gemaild over de shirts.

En ja, de tsr doet hier ook pijn. Het voelt als een krakend gevoel, er moet iets uit onder druk en het perst zich naar buiten ofzo. Vaak met aanleggen en kolven idd, maar ook zomaar of dus als de hond bij me komt zitten en me lief aankijkt!

En mag ik even trots vermelden, Simon heeft zojuist zijn eerste voeding helemaal zonder tepelhoedje afgerond, beide kanten!!!
*
  maandag 18 december 2006 @ 12:27:55 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44533404
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:13 schreef YPPY het volgende:
Moet je die truitjes omlaag trekken Moonah?
Je kunt ze heel makkelijk naar beneden onder je borst trekken. Ze zijn heel rekbaar.
Hemdje eronder, vestje erover, whatever.

En mijn tsr voelt dus normaal als ik het zo lees.
  maandag 18 december 2006 @ 12:29:19 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44533447
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:
Het voelt als een krakend gevoel,
Oké dan, een krakend gevoel... !
quote:
En mag ik even trots vermelden, Simon heeft zojuist zijn eerste voeding helemaal zonder tepelhoedje afgerond, beide kanten!!!
Hieperdepiep gefeliciteerd!
Fijn hoor!
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 12:31:32 #129
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44533513
PV, veel succes. Wat een enorme volhouder ben jij zeg, petjeaf!

Leuk hoor, die WHO curves Ben benieuwd of mijn CB ze ook al heeft. De vorige keer in ieder geval niet. Toen kregen we te horen dat Lucie qua gewicht en lengte ver boven de groeicurve zat. Dat toename van gewicht en lengte overeenkwamen deed er blijkbaar niet toe. En dat Lucie meer geneigd is de bv curves te volgen qua groeipatroon ook niet. In deze nieuwe curves zit ze bovengemiddeld maar nog steeds goed, dus ik zal ze ook eens afdrukken om in het groeiboekje te plakken
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 18 december 2006 @ 12:32:16 #130
94046 PM-girl
pi_44533534
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oké dan, een krakend gevoel... !
Jullie niet dan?
Haha, ik zit hier te lachen over jouw reactie, ik voel het echt zo. (het is zeker helemaal raar dat ik aan hout moet denken tijdens de tsr, op een of andere manier associeer ik het met een oude knoestige boom, waar dus iets doorheen geperst moet worden)
*
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 12:34:19 #131
141844 Macka66
pi_44533579
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:

[..]
Wow, nog zo'n enorme volhouder!
Ik vind het zo mooi om te lezen hoe ver je met Simon gekomen bent
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44533727
Ik heb de WHO-curve voor Merlijn ook ingevuld. Wel raar om te zien dat hij met zijn gewicht op het CB zo laag zit terijl hij hier mooi gemiddeld in is en tussen de tweede en het derde lijntje zit. Nu meer op het tweede lijntje van beneden. Maar ik zie wel dat groei mooi constant is. Maar dat wist ik eigenlijk ook al. Hij komt nu nog een 250 gram per maand aan, mooi regelmatig.
  maandag 18 december 2006 @ 12:50:45 #133
94046 PM-girl
pi_44534035
Ik heb ook alles ingevuld, van gemiddeld tot iets boven het gemiddelde. CB zei op de bovenlijn, maar dat was vast geen speciale bv-curve

Maar als ik het goed begrijp, zijn de gegevens van gemiddelden dus gebaseerd op deelnemers van die site?
*
pi_44534074
Wat goed van Simon.
*OUD heilige*
pi_44534448
Voor de duidelijkheid: dit zijn geen speciale bv-curves. Maar 'gewone' groeicurves, nieuwe waar bv-kindjes beter inpassen dan in de oude curves. CB's zijn niet verplicht deze nieuw uitgegeven curves te hanteren overigens, ze kunnen gewoon de oude blijven gebruiken. Meer over te lezen via die link.

Ik ga verder aan niks voorbij, ik wil nog reageren mar ik hoor nu mamageroep
  maandag 18 december 2006 @ 15:35:32 #136
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44539187
Ik heb een accountje aangemaakt op die site. Mooi te weten dat mijn manneke netjes boven de middelste lijn meegroeit alle kanten uit.
Iedere golf van de zee,
  maandag 18 december 2006 @ 16:53:42 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44542118
Vanochtend tussen half 8 en 9 uur, hebben Kendahl en ik ze samen leeggekregen. Daarna heb ik me nog eens op mijn zij gedraaid, want ik had de hele nacht op mijn rug gelegen met koolbladeren op mijn borsten. En ik heb mijn tepels lucht en ruimte gegeven om te ademen. Ik moest om 13:00 bij het cb zijn en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Tot nu toe is het allemaal goed gegaan. Alleen zag ik net een verdachte witte blaarachtige stip op mijn andere tepel ( rechts dus ). Is die ene net aan het genezen, begint de andere!
Net de lk nog gebeld, maar ik was te laat. Morgen terugbellen en hopen dat ik langs kan komen en dat iemand me kan rijden. Want ik wil een einde maken aan dit verhaal.
Op het cb bleek trouwens dat hij sinds drie weken geleden slechts 40 gram was gegroeid, maar de arts zei dat het niet erg is. We hebben gewoon twee afspraken gemaakt voor over een maand en over twee maanden en tussendoor kan ik altijd komen wegen. Nu gewoon goed in de gaten houden.
edit: PM

[ Bericht 4% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 18-12-2006 17:12:35 ]
  maandag 18 december 2006 @ 21:02:10 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44551266
PV...ik hoop het niet. Ik duim voor je dat het geen blaar is. Dat je morgen geholpen wordt door de LK en dat het nu eindelijk es goed komt.

PM . Goe, gedaan.

Hier ben ik de productie aan het opvoeren. Gisteren en vandaag om de 2 uur gevoed. Met de nacht als uitzondering en vandaag 1x de middag niet. Ik heb het idee dat het terugloopt doordat ik 2 voedingen kolf en als ik er aan denk de nacht ook kolf, omdat Maud dan niet meer komt. Klopt het dat kolven niet echt productie verhogend is.

Heb vanochtend eens even de weegresultaten opgeschreven. Het is immers met verschillende weegapparaten gedaan. Ga zo maar eens ook de site invullen.
  maandag 18 december 2006 @ 21:58:41 #139
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44553353
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:50 schreef owlet het volgende:
He wat leuk, ik ben dol op online-invuldingen
Maar nou weet ik verdorie Ronja d'r gewichten niet meer, en wat ik zo terug kan vinden in oude topics klopt volgens mij niet helemaal.
Ik ga het toch maar een keer noteren, de volgende keer dat ik bij het CB ben!
Noteren zij dat niet voor je in een groeiboekje?
Lekker douchen!
pi_44554459
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:58 schreef sjak het volgende:

[..]

Noteren zij dat niet voor je in een groeiboekje?
Nee. Het wordt vanzelfsprekend wel genoteerd in haar dossier en ik heb wel een groeiwijzer gekregen (antroposofisch bureau, werkt niet met de standaard groeiboekjes maar met dit boekje), maar elke keer als ik naar het bureau ga vergeet ik dat ding mee te nemen en eenmaal thuis weet ik dan niet precies meer wat nou die cijfertjes waren
Het is natuurlijk ook een Cb binnen in mijn eigen huisartsenpraktijk, dus alles blijft gewoon daar in de computer staan.
Ik vind het eigenlijk ook niet zo belangrijk. Ze groeit zichtbaar, is vrolijk, alert, etc.
Maar puur uit interesse wil ik haar wel eens in een curve zien!
pi_44555243
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:02 schreef chacama het volgende:
Klopt het dat kolven niet echt productie verhogend is.
ja dat klopt, moeders die fultimekolven hebben veel meermoeite om de productie op te krikken bij regeldagen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44555348
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:05 schreef nebelung het volgende:
Voor de duidelijkheid: dit zijn geen speciale bv-curves. Maar 'gewone' groeicurves, nieuwe waar bv-kindjes beter inpassen dan in de oude curves. CB's zijn niet verplicht deze nieuw uitgegeven curves te hanteren overigens, ze kunnen gewoon de oude blijven gebruiken. Meer over te lezen via die link.
In die curve past Fons nog wel. Ga ik dus zeker meenemen, morgen op controle.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:30:13 #143
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44562444
Ik moet vanmiddag naar het cb met iris, dus ik kan die curve meenemen Ze is precies gemiddeld qua gewicht terwijl ze met haar lengte tegen de -2 lijn aanzit, dus feitelijk is ze te licht voor haar lengte zeg maar...

gewicht:

lengte:
<verwijderd, curve verkeerd ingevuld >

Gisterenavond laat bleef Iris maar piepen om eten (kon geen bv meer geven --> was op) en ze dronk zo 135 cc weg. En een uur later weer en toen zelfs mét pap Mijn kleine vreetwolfje

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyS op 19-12-2006 11:04:12 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:57:20 #144
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44563076
Lekker laten eten dat prupje <3 Komt helemaal goed met Iris
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:34:15 #145
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44563945
Nog maar een paar dagen en dan begin ik met afbouwen.
Gisteravond heb ik nog heel bewust intens liggen genieten van hoe Casje met zijn oogjes dicht en met een bezitterig handje op mijn borst lag te drinken.
Een half jaar vol gemaakt en een gezond blij kindje gevoed. Man, wat gaat het hard!
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:58:19 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44566211
Gaat idd hard hé?
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:26:39 #147
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44567171
Is Cas al weer een half jaar? holy mokey.....
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:13:56 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44568585
Nog twee weken en Kendahl is dat ook....
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:16:36 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44568657
Ja belachelijk hè, gewoon alweer knoerdhard een half jaar morgen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:27:13 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_44568922
Een half jaar, wat gaat het snel he?
Dutchie, de vorige keer hier zei je dat je twijfels had over wanneer je wilde gaan afbouwen, ik snap dat de kogel nu door de kerk is? Goed, dat het je zo lang gelukt is. Wil je nu helemaal gaan stoppen, of alleen de voedingen overdag schrappen?
pi_44569721
Die van Fons, leuk om het zo te kunnen bijhouden trouwens.

dinsdag 19 december 2006 @ 15:01:42 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44569869
Cattie, ik stop helemaal. Mijn gevoel zegt doorgaan, maar mijn verstand zegt dat het genoeg is zo.
Ik wil mijn lijf weer terug en ik moet leren loslaten. Maar ja, het is mijn laatste hè, dus dan zijn alle stapjes enorme zevenmijls-laarzen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:09:07 #153
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44570067
daar is best een oplossing voor hoor

Gewoon nog een zusje voor de mannen fabrieken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:36:39 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44570814
Hoi,
ik ben het broertje van Moonah (zij heeft nu even geen internet) maar als er nog mensen zijn die shirtjes willen dan kunnen jullie tot vanavond PM'en dan lees ik vanavond die berichten. Graag kleur, maat en aantal vermelden.
Groeten Mark (en van Thies)
pi_44571335
shirtjes? waar gaat het over?

Ik kom even melden dat ik de bv heb kunnen volhouden toen Lis in het ziekenhuis lag. Ik kon er blijven slapen. Bij elke voeding moest ik haar eerst wegen, bv geven, weer wegen en de rest aanvullen met een flesje. Wat ze daar niet van op kon ging via de sonde. Het was 's nachts wel zwaar soms want ze moest elke 3 uur eten. Ik werd dan ook wakker gemaakt waarna het hele ritueel begon en daar was ik ongeveer een uur mee bezig en dan kon ik weer 2 uurtjes slapen.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik eigenlijk wel een beetje trots ben op mezelf en dat wilde ik even vertellen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:04:45 #156
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44571552
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:56 schreef snoopy het volgende:
shirtjes? waar gaat het over?

Ik kom even melden dat ik de bv heb kunnen volhouden toen Lis in het ziekenhuis lag. Ik kon er blijven slapen. Bij elke voeding moest ik haar eerst wegen, bv geven, weer wegen en de rest aanvullen met een flesje. Wat ze daar niet van op kon ging via de sonde. Het was 's nachts wel zwaar soms want ze moest elke 3 uur eten. Ik werd dan ook wakker gemaakt waarna het hele ritueel begon en daar was ik ongeveer een uur mee bezig en dan kon ik weer 2 uurtjes slapen.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik eigenlijk wel een beetje trots ben op mezelf en dat wilde ik even vertellen
En dat is dan ook helemaal terecht Snoopy.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:28:06 #157
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44572219
Snoopy dat is gewoon iets om superknetteroerloeiendtrots op te zijn!
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:31:18 #158
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44572319
Morgen komt de LK langs bij mij thuis.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:32:14 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44572357
snoopy, wat goed Ik zat er de afgelopen dagen nog aan te denken, gelukkig heb je het vol kunnen houden en ze had het vast hard nodig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_44572568
Leuk Snoopy! Juist op die moment hebben ze het het meeste nodig.
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:02:07 #161
94046 PM-girl
pi_44573283
Snoopy wat goed van je zeg! Dat vind ik echt een heldendaad!
*
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:06:47 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_44573429
Stoer Snoopy! Erg goed van je!
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:07:06 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44573436
Yep Snoopy, bikkel!!!
Iedere golf van de zee,
pi_44573565
Waren ze er een beetje voor in het ziekenhuis? Toen Fons er lag hadden ze hem liefst van al een fles gegeven. Kwestie dat ze er meer controle over hadden zeker?
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 17:38:37 #165
141844 Macka66
pi_44574529
Snoop:

Meer dan verdiend
[ik ben echt sprakeloos van bewondering]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_44574627
jullie zijn lief

Ze hadden er geen enkel probleem mee in het ziekenhuis. Het enige dat ik dus steeds moest doen was wegen om te kijken hoeveel ze binnen kreeg van mij. Toen ze werd opgenomen dacht ik eerst zelf: einde oefening bv. Maar gelukkig bedacht ik me dat ik natuurlijk gewoon bij haar kon blijven en dat ik niet moest opgeven. Soms was het heel moeilijk omdat ze sowieso slecht dronk. En dan ging het de voeding erna ineens weer beter en kreeg ik weer moed.

En de allermooiste momenten zijn natuurlijk als ze drinkt en je dan even zo aankijkt met een blik van: fijn hè mama
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:45:35 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_44574687
wat goed snoopy! wow!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:48:19 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44574756
snoopy held!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44575346
Snoop, mens wat goed. en nou moet ik er alweer van huilen Geweldig joh!

oh en PV, ik ben benieuwd! Lekker gebruik maken van de LK hoor, alle dingen die niet helemaal lekker lopen meteen melden. Ze is er voor en dingen kunnen ook samen hangen. Ik ben benieuwd!
pi_44575556
Owlet, niet meer huilen hoor
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:17:04 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44577442
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:09 schreef owlet het volgende:
Snoop, mens wat goed. en nou moet ik er alweer van huilen Geweldig joh!

oh en PV, ik ben benieuwd! Lekker gebruik maken van de LK hoor, alle dingen die niet helemaal lekker lopen meteen melden. Ze is er voor en dingen kunnen ook samen hangen. Ik ben benieuwd!
Dat was ik al van plan en ik ben ook benieuwd. Ik hoor altijd goede dingen over de LK.
pi_44578079
Superknap snoopy, dat je dat zo volgehouden hebt.
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:43:57 #173
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44578230
Weet iemand misschien of koffie van slechte invloed kan zijn op bv-babies?
Iedere golf van de zee,
pi_44578244
ik heb wat gemist geloof ik maar wat goed Snoop!
die shirtjes staan in het vraag en aanbodtopic.
pi_44578308
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Neuk, dit is echt weer zo'n de een zegt dit de ander dat onderwerp.
Uiteraard komt er iets van de koffie ook in de borstvoeding net als met alles dat je eet en drinkt. Volgens de een reageert de baby er heftig op en de ander (ik oa.) merkt er niets van.
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:50:32 #176
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44578441
Wow snoopy, wat geweldig van jullie zeg! Ik ben ook trots op je
Lekker douchen!
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:51:47 #177
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44578471
Jelief, ik geloof je gelijk. Ik ben gewoon aan het zoeken naar een reden waarom Brent zo veel huilt. Vandaag en gisteren heb ik minder koffie gedronken dan dat ik normaal doe en het lijkt een beetje te werken... De krampjes zijn er helaas nog steeds maar hij huilt niet meer de hele dag. Voor de krampjes en voor zijn voorkeurshouding gaan we morgen naar een osteopaat. Ik hoop dat dat succesvol is
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:29:18 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44579710
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Op mijn cb werd gisteren toevallig gezegd dat de baby er krampjes van kán krijgen.
pi_44580232
Mijn kraamhulp zei ook dat koffie last kon veroorzaken. Net als koolzuurhoudende dranken.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:01:06 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44580883
Ben er weer.

Snoopy, you rule!!! Super voor en van je!

PV, fijn dat de LK morgen bij je langs kan komen. Hopelijk kan ze je van goed advies dienen, zodat het voeden eindelijk weer leuk wordt!
pi_44590026
Dat minder groeien lijkt me niet raar PV. Door die verstopping en de viermaandendip speelt misschien ook mee. Als je eens in de maand gaat, zit de 'dip' er deze keer in. Wel een erg fijne reactie van het CB. Succes met de LK straks.
Wij merken het overigens niet aan Anna als ze weinig groeit, luiers, actief zijn enz. zeggen niets, dat is altijd goed.

Snoopy, je bent een held echt supergoed
*OUD heilige*
  woensdag 20 december 2006 @ 09:58:39 #182
3011 E.T.
pi_44590939
Snoopy Ik vind je echt een held!

neuk, Saskia had last van de caffeine in koffie. Toen ik overschakelde op caffeine-vrij (en caffeine-vrije cola ook meteen maar) had ze minder last van de krampjes.

PV, succes bij de LK!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:17:37 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44596208
snoopy wat super

hier zijn we in 8 dagen 175 gram aangekomen. En ze had een volle luier en moest nog drinken. Dus ik en de CB-arts waren heel trots.
pi_44596319
Ben je nu niet bang dat het terug gaat lopen chacama, nu je ook kv geeft? Of wil je dat weer af gaan bouwen?

Anna was vorige week 160 gram aangekomen. Wij helemaal trots dat tegen een tante (ex-verloskundige) vertellen. "Ja, en nu moet je eigenlijk naar de 200 of 220 gram per week."
*OUD heilige*
pi_44596496
Yppy wat een onzin! dat is zeg maar het maximale dat ze aan moet komen, en dan nog eigen lijntje enzo hè
  woensdag 20 december 2006 @ 13:28:42 #186
3011 E.T.
pi_44596558
200/220 per week is een kilo per maand.. zijn maar weinig babies die dat langere tijd hebben.

zo lang ze boven die 90gram per week zit, is het allemaal prima!
pi_44596643
Ik maak me er verde ook geen zorgen over, vind het alleen vervelend. Van die kleine, tussendoor-ontmoedigingen. Wel positief is hoe het op mijn werk gaat. Mijn werkzaamheden komen lichtelijk in de problemen, maar de reacties van collega's en bezoekers zijn positief. De hele buurt weet dat ik zit te kolven (gordijnen dicht, poster 'niet storen' op de deur).
*OUD heilige*
pi_44597895
Bleh, ik ben kotsziek, zere tepels (ben niet ongesteld maar volgens mij is dit die kleaute-hormonendip die ik nog ken van de vorige twee wat ongi+bv betreft. Melkproductie is dus bagger en ik barf alle venkelthee er zo weer uit tot nu toe.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 20 december 2006 @ 14:19:36 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598065
Mwana, maar voor de rest gaat alles goed.

Die ubergevoelige tepels heb ik trouwens rond mijn eisprong en niet bij de menstruatie. En Cas loopt dan idd ook zo te miemelen met drinken. Gek hè, dus niet tijdens de menstruatie maar met mijn eisprong. Ineens viel het kwartje bij mij deze ronde en verdomd 2 weken later ongesteld.
pi_44598706
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:19 schreef dutchie het volgende:
Mwana, maar voor de rest gaat alles goed.
Jweeel. Ik hou nu al 15 minuten een droog toastje binnen!
quote:
Die ubergevoelige tepels heb ik trouwens rond mijn eisprong en niet bij de menstruatie. En Cas loopt dan idd ook zo te miemelen met drinken. Gek hè, dus niet tijdens de menstruatie maar met mijn eisprong. Ineens viel het kwartje bij mij deze ronde en verdomd 2 weken later ongesteld.
Gek he? Volgens mij heeft elke bv-mama van die fratsen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 20 december 2006 @ 14:59:51 #191
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44599179
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:58 schreef E.T. het volgende:
neuk, Saskia had last van de caffeine in koffie. Toen ik overschakelde op caffeine-vrij (en caffeine-vrije cola ook meteen maar) had ze minder last van de krampjes.
Ik probeer het nu bij 3-4 kleine kopjes koffie per dag te houden en geen espresso's e.d. ( ik was echt heel erg met koffie en bijproducten!) te nemen. Ofwel ik neem 3 kopjes en met uitzondering nog een cappo
Cola e.a. koolzuurhoudende dranken stonden al op mijn lijstje en die drink ik dus helemaal niet meer.
Om eerlijk te zijn, ik zou bijna zeggen dat ik verschil merk na 2-3 dagen. Brent slaapt meer en huilt minder.

(had ik het maar eerder geweten... )

Mwana beterschapjes!
Iedere golf van de zee,
pi_44600561
LK komt zo hierheen. Ben benieuwd.... en stiekem een beetje zenuwappig.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:59:50 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44600874
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:20 schreef YPPY het volgende:
Ben je nu niet bang dat het terug gaat lopen chacama, nu je ook kv geeft? Of wil je dat weer af gaan bouwen?

Anna was vorige week 160 gram aangekomen. Wij helemaal trots dat tegen een tante (ex-verloskundige) vertellen. "Ja, en nu moet je eigenlijk naar de 200 of 220 gram per week."
Nee, maak ik me eigenlijk niet zo heel veel zorgen om. Ik kolf als ze haar flesje krijgt. En ook als ze eventueel de nacht doorslaapt (gisteren dus niet) dan kolf ik ook nog. Ik meet een beetje aan de hand van de ochtenden of ze voldoende binnenkrijgt. Als ze 's ochtends gewoon om de 3 tot 4 uur komt dan gaat het goed, maar komt ze sneller, dan voer ik even een productieverhogend schema in en dan leg ik om de 2 uur aan of eerder als ze eerder komt. Tot nu toe gaat dit goed. Ik denk overigens wel dat ik de avondfles meer BV ga laten worden en misschien uiteindelijk wel helemaal weer BV. Maar wel nog steeds met de fles. Want 10 minuten kolven is toch nog steeds korter dan 20 minuten voeden en 30 minuten rechtop houden. Dat mag de papa dan doen .

160 gram is toch kei goed Yppy, jammer dat je tante daar niet positief op kon reageren.
  woensdag 20 december 2006 @ 17:14:07 #194
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44603115
Yppy, lekker laten lullen.
PV, wat zei ze?
Chaca, check je PM.
En Dutsj, ben je nu bezig met afbouwen? Hoe gaat het?
  woensdag 20 december 2006 @ 17:17:49 #195
94046 PM-girl
pi_44603225
Yppy, fijn dat het op je werk positief ontvangen wordt!

Mwana, beterschap.

Neuk, wat fijn dat het lijkt te werken, minder caffeïne.

PV, wat heeft de LK verteld? Heb je er iets aan gehad?

Ik heb vandaag flink geshopt en 6 (voedings) truitjes gescoord (waaronder 3 van de markt, Moonah, hoop niet dat ik jouw mosgroene nu heb, was de laatste!)
En ik heb bij de Bijenkorf gevoed, ging prima! (totdat meneer zijn broek-rug-rompertje ed volpoepte en ik bij de Bijenkorf niet kon verschonen en bij de HEMA wel maar de lift stuk was dus maar in een hoekje in de wagen....!)
*
  woensdag 20 december 2006 @ 17:22:36 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44603338
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:17 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb vandaag flink geshopt en 6 (voedings) truitjes gescoord (waaronder 3 van de markt, Moonah, hoop niet dat ik jouw mosgroene nu heb, was de laatste!)
Ja, wél dus. Ik zal je nog eens een tip geven.
quote:
En ik heb bij de Bijenkorf gevoed, ging prima! (totdat meneer zijn broek-rug-rompertje ed volpoepte en ik bij de Bijenkorf niet kon verschonen en bij de HEMA wel maar de lift stuk was dus maar in een hoekje in de wagen....!)
Ja irri van die lift. Is al weken zo. Ik moest vandaag boven zijn bij de Hema, en toen hebben de dames van de vleeswaren op Thies gepast.
Vond ik wel spannend!
  woensdag 20 december 2006 @ 17:50:50 #197
94046 PM-girl
pi_44604143
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, wél dus. Ik zal je nog eens een tip geven.
[..]
Echt! En ik was nog wel zo laat op de markt, ik dacht, die is vast al geweest! En ik dacht, ik neem hem toch mee, mocht het zo zijn dat ik idd eerder ben, dan kan Moonah hem hebben. Ik heb daarna nog bij de Hennes en Sting flink gekocht dus voldoende nu. Ik neem hem mee naar de meeting voor je.
quote:
Ja irri van die lift. Is al weken zo. Ik moest vandaag boven zijn bij de Hema, en toen hebben de dames van de vleeswaren op Thies gepast.
Vond ik wel spannend!
Gelukkig was ik met een vriendin, die kon bij de bijenkorf ook als afscherming dienen tijdens het voeden!
*
pi_44604963
De LK is dus geweest en verwachtte een beetje dat die verstopte boel misschien geëscaleerd was. Maar dat was dus niet zo. Ze was tevreden over wat ze zag en zei dat ik het heel goed had gedaan en dat ik veel weet. 'Petje af'., zei ze. *glim*
Ze heeft naar het tongriempje gekeken en zei dat die idd wat korter is en dat het hem dus ietsje meer moeite kost. Waarschijnlijk viel hij mede daarom steeds in slaap in het begin, omdat het vermoeiend was. Maar ze zei ook dat hij het zelf goed heeft opgelost. Hij hapt namelijk heel snel, geen grote happen, hij compenseert met zijn kaken. Hij maakt een soort bakje van zijn tong, ipv dat hij hem tuit. De meeste baby's kunnen hun tong verder uitsteken dan hij. Verder is hij snel afgeleid, dus ze raadde voor het voeden een rustige omgeving met weinig licht aan.
Het aanleggen gaat volgens haar goed. En de rugbyhouding gaat waarschijnlijk het beste in kleermakerszit op het bed, omdat hij zich zo strekt. Ze raadde aan om vaker switchen. Link-rechts-links-rechts etc. Dit om de aandacht van hem erbij te houden en tsr te stimuleren. Ook meemasseren zodat het er beter uitkomt en hij niet zo hard hoeft te werken.
Ook was ze het met me eens dat we beter weer over kunnen gaan naar 6 á 7 voedingen per dag.

*glim* Ik heb het goed gedaan van het weekend... leuk om dat te horen van een deskundige.
pi_44605015
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*glim* Ik heb het goed gedaan van het weekend... leuk om dat te horen van een deskundige.
En daar mag je zeker trots op zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 20-12-2006 18:47:36 ]
  woensdag 20 december 2006 @ 20:19:04 #200
3011 E.T.
pi_44607692
fijn PV!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')