abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:09:07 #153
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44570067
daar is best een oplossing voor hoor

Gewoon nog een zusje voor de mannen fabrieken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:36:39 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44570814
Hoi,
ik ben het broertje van Moonah (zij heeft nu even geen internet) maar als er nog mensen zijn die shirtjes willen dan kunnen jullie tot vanavond PM'en dan lees ik vanavond die berichten. Graag kleur, maat en aantal vermelden.
Groeten Mark (en van Thies)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44571335
shirtjes? waar gaat het over?

Ik kom even melden dat ik de bv heb kunnen volhouden toen Lis in het ziekenhuis lag. Ik kon er blijven slapen. Bij elke voeding moest ik haar eerst wegen, bv geven, weer wegen en de rest aanvullen met een flesje. Wat ze daar niet van op kon ging via de sonde. Het was 's nachts wel zwaar soms want ze moest elke 3 uur eten. Ik werd dan ook wakker gemaakt waarna het hele ritueel begon en daar was ik ongeveer een uur mee bezig en dan kon ik weer 2 uurtjes slapen.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik eigenlijk wel een beetje trots ben op mezelf en dat wilde ik even vertellen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:04:45 #156
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44571552
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:56 schreef snoopy het volgende:
shirtjes? waar gaat het over?

Ik kom even melden dat ik de bv heb kunnen volhouden toen Lis in het ziekenhuis lag. Ik kon er blijven slapen. Bij elke voeding moest ik haar eerst wegen, bv geven, weer wegen en de rest aanvullen met een flesje. Wat ze daar niet van op kon ging via de sonde. Het was 's nachts wel zwaar soms want ze moest elke 3 uur eten. Ik werd dan ook wakker gemaakt waarna het hele ritueel begon en daar was ik ongeveer een uur mee bezig en dan kon ik weer 2 uurtjes slapen.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik eigenlijk wel een beetje trots ben op mezelf en dat wilde ik even vertellen
En dat is dan ook helemaal terecht Snoopy.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:28:06 #157
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44572219
Snoopy dat is gewoon iets om superknetteroerloeiendtrots op te zijn!
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:31:18 #158
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44572319
Morgen komt de LK langs bij mij thuis.
pi_44572357
snoopy, wat goed Ik zat er de afgelopen dagen nog aan te denken, gelukkig heb je het vol kunnen houden en ze had het vast hard nodig
pi_44572568
Leuk Snoopy! Juist op die moment hebben ze het het meeste nodig.
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:02:07 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44573283
Snoopy wat goed van je zeg! Dat vind ik echt een heldendaad!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:06:47 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_44573429
Stoer Snoopy! Erg goed van je!
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:07:06 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44573436
Yep Snoopy, bikkel!!!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44573565
Waren ze er een beetje voor in het ziekenhuis? Toen Fons er lag hadden ze hem liefst van al een fles gegeven. Kwestie dat ze er meer controle over hadden zeker?
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 17:38:37 #165
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44574529
Snoop:

Meer dan verdiend
[ik ben echt sprakeloos van bewondering]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44574627
jullie zijn lief

Ze hadden er geen enkel probleem mee in het ziekenhuis. Het enige dat ik dus steeds moest doen was wegen om te kijken hoeveel ze binnen kreeg van mij. Toen ze werd opgenomen dacht ik eerst zelf: einde oefening bv. Maar gelukkig bedacht ik me dat ik natuurlijk gewoon bij haar kon blijven en dat ik niet moest opgeven. Soms was het heel moeilijk omdat ze sowieso slecht dronk. En dan ging het de voeding erna ineens weer beter en kreeg ik weer moed.

En de allermooiste momenten zijn natuurlijk als ze drinkt en je dan even zo aankijkt met een blik van: fijn hè mama
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:45:35 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_44574687
wat goed snoopy! wow!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:48:19 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44574756
snoopy held!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44575346
Snoop, mens wat goed. en nou moet ik er alweer van huilen Geweldig joh!

oh en PV, ik ben benieuwd! Lekker gebruik maken van de LK hoor, alle dingen die niet helemaal lekker lopen meteen melden. Ze is er voor en dingen kunnen ook samen hangen. Ik ben benieuwd!
pi_44575556
Owlet, niet meer huilen hoor
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:17:04 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44577442
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:09 schreef owlet het volgende:
Snoop, mens wat goed. en nou moet ik er alweer van huilen Geweldig joh!

oh en PV, ik ben benieuwd! Lekker gebruik maken van de LK hoor, alle dingen die niet helemaal lekker lopen meteen melden. Ze is er voor en dingen kunnen ook samen hangen. Ik ben benieuwd!
Dat was ik al van plan en ik ben ook benieuwd. Ik hoor altijd goede dingen over de LK.
pi_44578079
Superknap snoopy, dat je dat zo volgehouden hebt.
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:43:57 #173
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44578230
Weet iemand misschien of koffie van slechte invloed kan zijn op bv-babies?
Iedere golf van de zee,
pi_44578244
ik heb wat gemist geloof ik maar wat goed Snoop!
die shirtjes staan in het vraag en aanbodtopic.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44578308
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Neuk, dit is echt weer zo'n de een zegt dit de ander dat onderwerp.
Uiteraard komt er iets van de koffie ook in de borstvoeding net als met alles dat je eet en drinkt. Volgens de een reageert de baby er heftig op en de ander (ik oa.) merkt er niets van.
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:50:32 #176
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44578441
Wow snoopy, wat geweldig van jullie zeg! Ik ben ook trots op je
Lekker douchen!
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:51:47 #177
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44578471
Jelief, ik geloof je gelijk. Ik ben gewoon aan het zoeken naar een reden waarom Brent zo veel huilt. Vandaag en gisteren heb ik minder koffie gedronken dan dat ik normaal doe en het lijkt een beetje te werken... De krampjes zijn er helaas nog steeds maar hij huilt niet meer de hele dag. Voor de krampjes en voor zijn voorkeurshouding gaan we morgen naar een osteopaat. Ik hoop dat dat succesvol is
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:29:18 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44579710
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Op mijn cb werd gisteren toevallig gezegd dat de baby er krampjes van kán krijgen.
pi_44580232
Mijn kraamhulp zei ook dat koffie last kon veroorzaken. Net als koolzuurhoudende dranken.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:01:06 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44580883
Ben er weer.

Snoopy, you rule!!! Super voor en van je!

PV, fijn dat de LK morgen bij je langs kan komen. Hopelijk kan ze je van goed advies dienen, zodat het voeden eindelijk weer leuk wordt!
pi_44590026
Dat minder groeien lijkt me niet raar PV. Door die verstopping en de viermaandendip speelt misschien ook mee. Als je eens in de maand gaat, zit de 'dip' er deze keer in. Wel een erg fijne reactie van het CB. Succes met de LK straks.
Wij merken het overigens niet aan Anna als ze weinig groeit, luiers, actief zijn enz. zeggen niets, dat is altijd goed.

Snoopy, je bent een held echt supergoed
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 20 december 2006 @ 09:58:39 #182
3011 E.T.
pi_44590939
Snoopy Ik vind je echt een held!

neuk, Saskia had last van de caffeine in koffie. Toen ik overschakelde op caffeine-vrij (en caffeine-vrije cola ook meteen maar) had ze minder last van de krampjes.

PV, succes bij de LK!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:17:37 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44596208
snoopy wat super

hier zijn we in 8 dagen 175 gram aangekomen. En ze had een volle luier en moest nog drinken. Dus ik en de CB-arts waren heel trots.
pi_44596319
Ben je nu niet bang dat het terug gaat lopen chacama, nu je ook kv geeft? Of wil je dat weer af gaan bouwen?

Anna was vorige week 160 gram aangekomen. Wij helemaal trots dat tegen een tante (ex-verloskundige) vertellen. "Ja, en nu moet je eigenlijk naar de 200 of 220 gram per week."
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_44596496
Yppy wat een onzin! dat is zeg maar het maximale dat ze aan moet komen, en dan nog eigen lijntje enzo hè
  woensdag 20 december 2006 @ 13:28:42 #186
3011 E.T.
pi_44596558
200/220 per week is een kilo per maand.. zijn maar weinig babies die dat langere tijd hebben.

zo lang ze boven die 90gram per week zit, is het allemaal prima!
pi_44596643
Ik maak me er verde ook geen zorgen over, vind het alleen vervelend. Van die kleine, tussendoor-ontmoedigingen. Wel positief is hoe het op mijn werk gaat. Mijn werkzaamheden komen lichtelijk in de problemen, maar de reacties van collega's en bezoekers zijn positief. De hele buurt weet dat ik zit te kolven (gordijnen dicht, poster 'niet storen' op de deur).
*OUD heilige*
pi_44597895
Bleh, ik ben kotsziek, zere tepels (ben niet ongesteld maar volgens mij is dit die kleaute-hormonendip die ik nog ken van de vorige twee wat ongi+bv betreft. Melkproductie is dus bagger en ik barf alle venkelthee er zo weer uit tot nu toe.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 20 december 2006 @ 14:19:36 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598065
Mwana, maar voor de rest gaat alles goed.

Die ubergevoelige tepels heb ik trouwens rond mijn eisprong en niet bij de menstruatie. En Cas loopt dan idd ook zo te miemelen met drinken. Gek hè, dus niet tijdens de menstruatie maar met mijn eisprong. Ineens viel het kwartje bij mij deze ronde en verdomd 2 weken later ongesteld.
pi_44598706
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:19 schreef dutchie het volgende:
Mwana, maar voor de rest gaat alles goed.
Jweeel. Ik hou nu al 15 minuten een droog toastje binnen!
quote:
Die ubergevoelige tepels heb ik trouwens rond mijn eisprong en niet bij de menstruatie. En Cas loopt dan idd ook zo te miemelen met drinken. Gek hè, dus niet tijdens de menstruatie maar met mijn eisprong. Ineens viel het kwartje bij mij deze ronde en verdomd 2 weken later ongesteld.
Gek he? Volgens mij heeft elke bv-mama van die fratsen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 20 december 2006 @ 14:59:51 #191
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44599179
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:58 schreef E.T. het volgende:
neuk, Saskia had last van de caffeine in koffie. Toen ik overschakelde op caffeine-vrij (en caffeine-vrije cola ook meteen maar) had ze minder last van de krampjes.
Ik probeer het nu bij 3-4 kleine kopjes koffie per dag te houden en geen espresso's e.d. ( ik was echt heel erg met koffie en bijproducten!) te nemen. Ofwel ik neem 3 kopjes en met uitzondering nog een cappo
Cola e.a. koolzuurhoudende dranken stonden al op mijn lijstje en die drink ik dus helemaal niet meer.
Om eerlijk te zijn, ik zou bijna zeggen dat ik verschil merk na 2-3 dagen. Brent slaapt meer en huilt minder.

(had ik het maar eerder geweten... )

Mwana beterschapjes!
Iedere golf van de zee,
pi_44600561
LK komt zo hierheen. Ben benieuwd.... en stiekem een beetje zenuwappig.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:59:50 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44600874
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:20 schreef YPPY het volgende:
Ben je nu niet bang dat het terug gaat lopen chacama, nu je ook kv geeft? Of wil je dat weer af gaan bouwen?

Anna was vorige week 160 gram aangekomen. Wij helemaal trots dat tegen een tante (ex-verloskundige) vertellen. "Ja, en nu moet je eigenlijk naar de 200 of 220 gram per week."
Nee, maak ik me eigenlijk niet zo heel veel zorgen om. Ik kolf als ze haar flesje krijgt. En ook als ze eventueel de nacht doorslaapt (gisteren dus niet) dan kolf ik ook nog. Ik meet een beetje aan de hand van de ochtenden of ze voldoende binnenkrijgt. Als ze 's ochtends gewoon om de 3 tot 4 uur komt dan gaat het goed, maar komt ze sneller, dan voer ik even een productieverhogend schema in en dan leg ik om de 2 uur aan of eerder als ze eerder komt. Tot nu toe gaat dit goed. Ik denk overigens wel dat ik de avondfles meer BV ga laten worden en misschien uiteindelijk wel helemaal weer BV. Maar wel nog steeds met de fles. Want 10 minuten kolven is toch nog steeds korter dan 20 minuten voeden en 30 minuten rechtop houden. Dat mag de papa dan doen .

160 gram is toch kei goed Yppy, jammer dat je tante daar niet positief op kon reageren.
  woensdag 20 december 2006 @ 17:14:07 #194
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44603115
Yppy, lekker laten lullen.
PV, wat zei ze?
Chaca, check je PM.
En Dutsj, ben je nu bezig met afbouwen? Hoe gaat het?
  woensdag 20 december 2006 @ 17:17:49 #195
94046 PM-girl
pi_44603225
Yppy, fijn dat het op je werk positief ontvangen wordt!

Mwana, beterschap.

Neuk, wat fijn dat het lijkt te werken, minder caffeïne.

PV, wat heeft de LK verteld? Heb je er iets aan gehad?

Ik heb vandaag flink geshopt en 6 (voedings) truitjes gescoord (waaronder 3 van de markt, Moonah, hoop niet dat ik jouw mosgroene nu heb, was de laatste!)
En ik heb bij de Bijenkorf gevoed, ging prima! (totdat meneer zijn broek-rug-rompertje ed volpoepte en ik bij de Bijenkorf niet kon verschonen en bij de HEMA wel maar de lift stuk was dus maar in een hoekje in de wagen....!)
*
  woensdag 20 december 2006 @ 17:22:36 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44603338
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:17 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb vandaag flink geshopt en 6 (voedings) truitjes gescoord (waaronder 3 van de markt, Moonah, hoop niet dat ik jouw mosgroene nu heb, was de laatste!)
Ja, wél dus. Ik zal je nog eens een tip geven.
quote:
En ik heb bij de Bijenkorf gevoed, ging prima! (totdat meneer zijn broek-rug-rompertje ed volpoepte en ik bij de Bijenkorf niet kon verschonen en bij de HEMA wel maar de lift stuk was dus maar in een hoekje in de wagen....!)
Ja irri van die lift. Is al weken zo. Ik moest vandaag boven zijn bij de Hema, en toen hebben de dames van de vleeswaren op Thies gepast.
Vond ik wel spannend!
  woensdag 20 december 2006 @ 17:50:50 #197
94046 PM-girl
pi_44604143
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, wél dus. Ik zal je nog eens een tip geven.
[..]
Echt! En ik was nog wel zo laat op de markt, ik dacht, die is vast al geweest! En ik dacht, ik neem hem toch mee, mocht het zo zijn dat ik idd eerder ben, dan kan Moonah hem hebben. Ik heb daarna nog bij de Hennes en Sting flink gekocht dus voldoende nu. Ik neem hem mee naar de meeting voor je.
quote:
Ja irri van die lift. Is al weken zo. Ik moest vandaag boven zijn bij de Hema, en toen hebben de dames van de vleeswaren op Thies gepast.
Vond ik wel spannend!
Gelukkig was ik met een vriendin, die kon bij de bijenkorf ook als afscherming dienen tijdens het voeden!
*
pi_44604963
De LK is dus geweest en verwachtte een beetje dat die verstopte boel misschien geëscaleerd was. Maar dat was dus niet zo. Ze was tevreden over wat ze zag en zei dat ik het heel goed had gedaan en dat ik veel weet. 'Petje af'., zei ze. *glim*
Ze heeft naar het tongriempje gekeken en zei dat die idd wat korter is en dat het hem dus ietsje meer moeite kost. Waarschijnlijk viel hij mede daarom steeds in slaap in het begin, omdat het vermoeiend was. Maar ze zei ook dat hij het zelf goed heeft opgelost. Hij hapt namelijk heel snel, geen grote happen, hij compenseert met zijn kaken. Hij maakt een soort bakje van zijn tong, ipv dat hij hem tuit. De meeste baby's kunnen hun tong verder uitsteken dan hij. Verder is hij snel afgeleid, dus ze raadde voor het voeden een rustige omgeving met weinig licht aan.
Het aanleggen gaat volgens haar goed. En de rugbyhouding gaat waarschijnlijk het beste in kleermakerszit op het bed, omdat hij zich zo strekt. Ze raadde aan om vaker switchen. Link-rechts-links-rechts etc. Dit om de aandacht van hem erbij te houden en tsr te stimuleren. Ook meemasseren zodat het er beter uitkomt en hij niet zo hard hoeft te werken.
Ook was ze het met me eens dat we beter weer over kunnen gaan naar 6 á 7 voedingen per dag.

*glim* Ik heb het goed gedaan van het weekend... leuk om dat te horen van een deskundige.
pi_44605015
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*glim* Ik heb het goed gedaan van het weekend... leuk om dat te horen van een deskundige.
En daar mag je zeker trots op zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 20-12-2006 18:47:36 ]
  woensdag 20 december 2006 @ 20:19:04 #200
3011 E.T.
pi_44607692
fijn PV!
  woensdag 20 december 2006 @ 20:39:51 #201
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44608399
Goed te horen hè PV.

Moonah, dit weekend begin ik met afbouwen. Pfffff...
  woensdag 20 december 2006 @ 20:43:49 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_44608544
dutchie, is het al zover? wow, alweer een half jaar bv gegeven! good for you! wees maar trots, heb je toch gedaan!
stormy waters...
sailin'
pi_44608558
Dat klinkt goed PV! Fijn zo'n lactatiekundige
  woensdag 20 december 2006 @ 20:47:28 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_44608688
wat goed PV, mag je idd trots op zijn! fijn!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 20 december 2006 @ 20:47:58 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44608706
Ja, wat zeur ik ook eik Belaan, ben gewoon een softie als het op loslaten aankomt. Vooral omdat we toch echt besloten hebben om het bij 2 te laten. Dus dit is dan echt het afsluiten van de bv-fase. Bij een softe muts.
  woensdag 20 december 2006 @ 20:51:11 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_44608834
kan me heel goed voorstellen dat het dubbel is, lastig om te stoppen maar dat toch willen. is een emotioneel gebeuren dat bv geven
ik heb nog altijd een rottig gevoel erover, hoewel ik me niet schuldig voel zal ik er altijd bepaalde emoties bij krijgen. en toch ben ik dan ook blij dat Ezra wel uit mijn borst heeft gedronken en ik ben blij dat ik daar foto's van heb enzo. het is gewoon mooi.
stormy waters...
sailin'
pi_44609033
Oh Dutch, begrijpelijk dat het zo emo voelt. Ik moet er ook nog niet aan denken.
Het is zo speciaal
  woensdag 20 december 2006 @ 21:35:06 #208
94046 PM-girl
pi_44610368
PV, goed gedaan!!

Dutchie, lijkt me idd moeilijk, ik geloof ook niet dat ik echt zo'n moment zou kunnen kiezen!
*
pi_44611008
Moeilijk hoor Dutch.

Ik ga vrijdag ook voor het laatst kolven en dan dit weekend beginnen met afbouwen. Hoewel ik zeker weet dat ik het wil en ga doen voelt het toch een soort van fout voor mezelf. Ik heb 6 maanden lang zo hard geprobeerd het vol te houden ondanks een slecht begin en alle dips en vaak kolven om genoeg voor de flessen te hebben dat stoppen nu tegennatuurlijk voelt, ook al weet ik wel dat het geen ramp is. Rare dingen, gedachtes...
  woensdag 20 december 2006 @ 22:30:56 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44612508
Nou PV, wat fijn zeg!
Óp naar de goede tijden!

PM, mutske, ben jíj gek.
Check de posticon van mijn post! Ik was gewoon pas erg laat op de markt, ze waren al aan het inpakken...
Ik PM je even.

En Dutsj, nog even een paar dagen heeeel intens genieten!

[ Bericht 16% gewijzigd door Moonah op 20-12-2006 22:36:23 ]
pi_44613771
*glim*
  woensdag 20 december 2006 @ 23:07:31 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44613829
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*glim*
*zonnebril opzet
pi_44620258
't Is verdorie wéér verstopt. Nu weer alleen links en er zit een nieuwe blaar op een nieuwe plek... Daar wordt je toch volkomen mesjogge van??!
pi_44620849
Och PV, wat een gedoe!

Even een vraagje aan de deskundigen:
Een vriendin van mij gaat in januari weer werken, en haar zoontje krijgt BV. Hij heeft in het verleden (hij is 12 weken ) wel eens een flesje gehad, maar daarna een helepoos niet, en nu wil hij niet meer. Kokhalzen en brullen en hij vertikt het. What to do?

Ik weet al:
-zonder mama erbij voeden
-in een andere houding dan de borstvoedingshouding voeden.
-ander speentje proberen (maar ze gebruiken nu Avent en ik dacht dat die nog het meest de borst nabootsen, of is dat helemaal niet zo)
-is het ook nog een optie om te fingerfeeden, of is dat voor zo'n grote baby niet handig meer?

Als alles niet lukt, kan ze ook nog zelf gaan voeden tussendoor, of hem laten wachten tot ze terug is, maar ik geloof niet dat ze erg voor 1 van deze opties voelt.
Eva
  donderdag 21 december 2006 @ 10:30:21 #215
3011 E.T.
pi_44621267
jemig PV

linda: oefenen, oefenen, oefenen, oefenen.
Een paar voedingen per dag eerst een klein beetje in een flesje proberen. (of halverwege als de ergste honger gestild is)
Spelen met de temperatuur (koud, warm, halflauw)
Toch andere spenen proberen (misschien eentje die helemaal niet op een borst lijkt: dental bijv)
Afleiden voor de tv
Ben ook een keer tegengekomen: zilverpapier om de fles heen, dat schijnt een leuk effect te geven voor die babies (knispert en glimt)

Uithongeren zou ik nooit proberen trouwens (niet dat je dat noemt, maar er zijn mensen die dat doen). Het zal niet de eerste keer zijn dat een baby uitgedroogd raakt.
pi_44621992
Nou PV, ik vind dat jij je frustratie nog heel netjes uitdrukt. Mijn hemel zeg... ik heb écht met je te doen.

Linda, er zijn verschillende speentjes van Avent. Wij hebben nu een 'langzame' (Thies moet dus harder werken) en dat gaat prima.
Tenminste, vorige week. Daarna heb ik er alweer de brui aan gegeven, immers, hij dronk met die speen. Maar mss moet ik het toch maar beter blijven onderhouden. Maar ik heb zo'n hekel aan kolven en nu is het nog niet noodzakeleijk. Ik kan gewoon live voeden. En dat vind ik echt .
pi_44622026
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:30 schreef E.T. het volgende:

Uithongeren zou ik nooit proberen trouwens (niet dat je dat noemt, maar er zijn mensen die dat doen). Het zal niet de eerste keer zijn dat een baby uitgedroogd raakt.
Nou, ik ken viavia ook iemand die dat heeft gedaan. Volgens de overlevering ( ) heeft haar kind bijna een week niet gegeten omdat ze de speen weigerde...

Ik vind die moeder nu dus echt een trut.
  donderdag 21 december 2006 @ 11:06:57 #218
3011 E.T.
pi_44622168
Babies kunnen het idd heel erg lang volhouden om dan niet te eten..
pi_44622299
De LK kan ik vandaag niet bereiken, die heeft een trouwerij. Dus ik heb net bij mijn moeder uitgehuild en geprobeerd weer te voeden. Ik voel me nu zo moedeloos... Kendahl heb ik te slapen gelegd, want hij was alweer een tijdje wakker. Nu is hij aan het huilen, ik hoop dat hij zo slaapt.
Ik ga trouwens de HA zo bellen, want ik heb verhoging en ik zie een lichtrode plek.

edit: de praktijk is vandaag gesloten. Dit is geen spoedgeval. Nja, ik heb de antibiotica in huis. Het was bedoeld voor als het afgelopen weekend uit de hand zou lopen, voor als ik koorts zou krijgen. Dus als ik nu koorts krijg, ga ik slikken hoor!

[ Bericht 12% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 21-12-2006 11:23:27 ]
pi_44622363
Wat rot voor je PV. Sterkte.
pi_44622724
Ik moet de hele tijd huilen..
pi_44623565
PV *knuff*

En als jij je beroerd voelt en niet weet wat je ermee aan moet ben je wel een spoedgeval hoor. Dus als je het echt niet meer vertrouwd gewoon gaan bellen, er moet toch iemand dienst hebben.
pi_44623972
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:56 schreef Tamea het volgende:
PV *knuff*

En als jij je beroerd voelt en niet weet wat je ermee aan moet ben je wel een spoedgeval hoor. Dus als je het echt niet meer vertrouwd gewoon gaan bellen, er moet toch iemand dienst hebben.
Ik heb gebeld en vanmiddag tijdens telefonisch spreekuur terubellen.
pi_44624137
Oh PV toch...

Ik weet niet hoe je lactatiekundige er tegenover staat, en je hebt er nu direct helemaal geen klap aan, maar Lecithine (1 capsule (1200 mg) drie of vier maal daags) kan helpen om verdere verstoppingen tegen te gaan.
En verder natuurlijk warmhouden, borstcompressie en kolven maar dat weet je zelf ook al beter dan wie dan ook inmiddels
Sterkte!
  donderdag 21 december 2006 @ 12:22:01 #225
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44624214
PV ik vind het erg knap dat je volhoudt!
Sterkte en
Iedere golf van de zee,
pi_44624374
Het klinkt heel slecht, maar ik heb geen zin meer om al dingen te doen. Ik doe het wel, anders wordt het alleen maar erger..
  donderdag 21 december 2006 @ 12:30:36 #227
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44624445
Da's volkomen te begrijpen. Ik denk nl. dat ik hetzelfde zou doen...
En toch is het knap! <3
Iedere golf van de zee,
pi_44624680
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het klinkt heel slecht, maar ik heb geen zin meer om al dingen te doen. Ik doe het wel, anders wordt het alleen maar erger..
Dat klinkt niet slecht, dat klinkt volkomen begrijpelijk. En dat is ook zo het vervelende er van, je kan gewoon niet niks doen. Zelfs al zou je er helemaal mee willen kappen dan nog zit er een hoop gedoe aan vast. Balen, balen, balen... Ik hoop echt dat de huisarts of morgen de LC je kunnen helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')