abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44413517

• Het live topic van het debat over de pardonregeling.
    quote:
    De motie van de kamer waar het allemaal mee begon!

De Kamer, gehoord de beraadslaging,
    overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
    Vorige topics...
    [live topic] Debat over de pardonregeling!!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #2
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #3
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #4
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #5
    [live topic] Debat over de pardonregeling!#6 Rita survives!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!#7 Rita survives!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #8
    [live topic] Geen? debat over pardonregeling #9 Geduld lui!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #10

Teletekst nieuws van de afgelopen uren...

Live Streams
    Het debat is live te volgen via Politiek 24
    Of via deze stream.

Wat nu? Blijft Verdonk toch gewoon zitten? nog meer moties? of stappen ze allemaal op?

Game on!

[ Bericht 2% gewijzigd door venomsnake op 14-12-2006 08:52:46 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_44413529
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:42 schreef Ludacriss het volgende:
    * Ludacriss geeft een schop onder de kont van Hoekstra en schreeuwd ondertussen: Schiet op met het formeren van het kabinet!
    Welk kabinet?
    pi_44413535
    Welterusten mensen en voor morgen: gezond weer op.
    You can either agree with me or be wrong
    pi_44413538
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het is gewoon knullig dat 't kabinet en de TK van zo'n verschillende kleur zijn nu.
    Ik denk dat dat nog wel meevalt, maar er zijn een aantal essentiele beleidsterreinen waarvoor dat inderdaad geldt. Wat volgens mij een redelijk unieke historische situatie is.
    pi_44413540
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:45 schreef Carolina123 het volgende:
    Welterusten mensen en voor morgen: gezond weer op.
    Slaap zacht.
    pi_44413551
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:42 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat is het landsbelang van Verdonk op een portefeuille waar ze verder geen weet van heeft en geen nieuw beleid kan uitvoeren?
    Als Verdonk helemaal zou verdwijnen zouden de VVD ministers ook opstappen. En dat is niet in het landsbelang. Dus dan moet ze maar een paar maand spelen met jeugdige etters .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_44413555
    [edit] gaarne het niveau wat hoger houden dan wat je hier neergeplemt hebt

tvp

[ Bericht 58% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 14-12-2006 00:48:20 ]
    pi_44413560
    Na deze cliffhanger ga ik maar eens afnokken en zie ik morgen wel weer wat voor (kerst)konijn ze uit de hoge hoed gaan toveren.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! İgolfer
    pi_44413568
    wat een unieke situatie is dit, voor vanavond geen vuurwerk meer dus ik ga lekker slapen
    pi_44413588
    Ik heb eigenlijk wel zin gekregen om morgen in de Kamer zelf te kijken... maar zal wel heel druk zijn. Ach, het blijft een interessante situatie.
      donderdag 14 december 2006 @ 00:48:40 #11
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_44413597
    tvp
    pi_44413624
    Gaat morgen nog genoeg gebeuren
    Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
    [b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
    |[b]DASOO
    | LastFM|
    pi_44413637
    Wat is er mis met een minister die én de wet uitvoert (ingevoerd door links) én consequent is?

Wat is er mis met een moeder die én de normale normen en waarden uitvoert én consequent is?

Nee, links wil zèlf uitmaken wat voor henzèlf goed is (ofwel egoisme). Het gevolg is alleen rebellie, opstand, anarchisme en egocentrisch gedrag...zijn we met dat links gedrag gebaat?
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
    pi_44413638
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:45 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Welk kabinet?
    Uh misschien het nieuw te vormen kabinet? Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.
      donderdag 14 december 2006 @ 00:50:16 #15
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_44413641
    Vermoeiend allemaal. Ik mag echt hopen dat er binnenkort een nieuw links kabinet komt die al deze zaakjes maar eens op orde gaat brengen en dat de VVD mevrouw Verdonk uit de fractie tieft. Deze vrouw kost meer stemmen als dat ze oplevert.
    Ik zou het liefst een extreemlinks kabinet zien. Dan maar hopen dat bij de volgende verkiezingen mensen het wel gaan snappen. Al het links in de regering, het rechts in de oppositie. Zet de chips maar klaar voor de debatten.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
      donderdag 14 december 2006 @ 00:50:45 #16
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_44413653
    NIet te geloven.... deze hele situatie door een vrouw met met een bord gewapend beton voor haar hoofd genaamd Rita
    Liever een constitutionele crisis veroorzaken dan op te stappen, wtf...
    En de VVD zegt maar ja en amen omdat ze bang is voor haar bestaan
    pi_44413697
    Ik ben echt zo ontzettend blij.

Gefeliciteerd alle asielzoekers, dat jullie morgen echt duidelijkheid mogen krijgen over jullie toekomst hier.

Heel erg van harte
    pi_44413711
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:50 schreef Montagui het volgende:
    Wat is er mis met een minister die én de wet uitvoert (ingevoerd door links) én consequent is?
    Paars, oftewel ook VVD
    quote:
    Wat is er mis met een moeder die én de normale normen en waarden uitvoert én consequent is?
    Moeder
    quote:
    Nee, links wil zèlf uitmaken wat voor henzèlf goed is (ofwel egoisme). Het gevolg is alleen rebellie, opstand, anarchisme en egocentrisch gedrag...zijn we met dat links gedrag gebaat?

Jawel, rebellie, opstand en anarchie waren rond in alle straten van ons land.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! İgolfer
    pi_44413715
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:50 schreef remlof het volgende:
    NIet te geloven.... deze hele situatie door een vrouw met met een bord gewapend beton voor haar hoofd genaamd Rita
    Liever een constitutionele crisis veroorzaken dan op te stappen, wtf...
    En de VVD zegt maar ja en amen omdat ze ban is voor haar bestaan
    Nogmaals, het ligt niet aan Rita, het is de pure hetze van links t.o.v. haar wat de oorzaak is van alles wat het afgelopen jaar gebeurd is. Links is helemaal niet uit op een generaal pardon, ze hebben het nota bene zelf als wet ingevoerd, nee, ze vinden Rita veels te gevaarlijk. Rita zou kunnen zogen voor een rechts kabinet voor de komende jaren...
    pi_44413743
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef Tirion het volgende:
    Ik heb eigenlijk wel zin gekregen om morgen in de Kamer zelf te kijken... maar zal wel heel druk zijn. Ach, het blijft een interessante situatie.
    Kan je daar serieus gewoon naar binnen wandelen en kijken/luisteren wat ze te vertellen hebben?!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_44413744
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:53 schreef SCH het volgende:
    Ik ben echt zo ontzettend blij.

Gefeliciteerd alle asielzoekers, dat jullie morgen echt duidelijkheid mogen krijgen over jullie toekomst hier.

Heel erg van harte
    Mafkees. Ik steun je van harte in die gevallen waarin met volgens het door de PVDA ingestelde beleid men mag blijven, maar al die anderen die niet voldoen..... bv criminelen? of zo...a.u.b. niet toelaten.
    pi_44413753
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Rita zou kunnen zogen voor een rechts kabinet voor de komende jaren...
    Na de laatste verkiezingen lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk. Enige wat ze zou doen is stemmen wegtrekken bij Wilders cs.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_44413756
    quote:

[..]

Nogmaals, het ligt niet aan Rita, het is de pure hetze van links t.o.v. haar wat de oorzaak is van alles wat het afgelopen jaar gebeurd is. Links is helemaal niet uit op een generaal pardon, ze hebben het nota bene zelf als wet ingevoerd, nee, ze vinden Rita veels te gevaarlijk. Rita zou kunnen zogen voor een rechts kabinet voor de komende jaren...
    Ach man, zever niet. Het gaat maar om 1 ding: de uitgeprocedeerde asielzoekers die nu al jaren in onzekerheid leven en die hier niks mochten en niks konden en nu eindelijk duidelijkheid hebben.
      donderdag 14 december 2006 @ 00:57:41 #24
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_44413780
    quote:

[..]

Als dit voor iets heeft gezorgd, dan is het wel voor meer populariteit van Verdonk bij haar achterban. Bovendien, als Verdonk ook maar voor een beetje opening had gezorgd in het debat van gisteren, had de CU die motie van Afkeuring nooit ondersteund, schat ik in...
    pi_44413782
    Het zou trouwens wel lachen zijn als heel het kabinet opstapt en Trix de baas word zegmaar.
    En dat zij dan dus zegt: "Zo, en nou smijten we gewoon al die kutbuitenlanders het land uit!!"

De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 14 december 2006 @ 00:58:17 #26
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_44413791
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach man, zever niet. Het gaat maar om 1 ding: de uitgeprocedeerde asielzoekers die nu al jaren in onzekerheid leven en die hier niks mochten en niks konden en nu eindelijk duidelijkheid hebben.
    Nou, wat een fantastische duidelijkheid hebben ze op dit moment....
      donderdag 14 december 2006 @ 00:58:31 #27
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_44413795
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:50 schreef remlof het volgende:
    En de VVD zegt maar ja en amen omdat ze bang is voor haar bestaan
    Laten we eerlijk zijn. Verdonk heeft de VVD naar het graf gedragen. Balkenende 2 ging opzich goed, maar alle veroorzaakte problemen kwamen door Verdonk. Binnen de partij zelf heeft verdonk zich misdragen en daar de nodige schade aangericht. Mevrouw vaart haar eigen koers, die niet altijd strookt met partijbeleid. Als ik de VVD was zou ik allang opgestapt zijn en niet eens deel hebben genomen aan het kabinet nadat het was gevallen.

Zonder Verdonk en figuren zoals vroeger Wilders was de VVD veel beter af geweest. Deze mensen zorgen er voor dat wanneer je geen meerderheid meer hebt je keer na keer op de slachtbank wordt gelegd. Neem alsjeblieft afstand van dit soort figuren.

Het komt veel partijen allemaal erg mooi uit, daarbij noem ik voornamelijk GroenLinks en PvdA die een vete uitvechten tegen de VVD om zo veel mogelijk onrust te veroorzaken in die partij, totdat het binnenkort last krijgt van het D'66 syndroom. Problemen intern en extern.

De schuldige? Verdonk. Optiefen dus.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_44413839
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:56 schreef SCH het volgende:
    Ga het nou niet ontkennen, de persoonlijke vete met Verdonk van een groot deel van links (wat bijvoorbeeld duidelijk gebleken is uit het feit dat je een Rita uitzwaai topic opent) heeft tot deze hele soap geleid.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 december 2006 @ 01:00:38 #29
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44413842
    Benieuwd waar Verdonk nu of later mee komt.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_44413849
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Kan je daar serieus gewoon naar binnen wandelen en kijken/luisteren wat ze te vertellen hebben?!
    Op zich wel - er is volgens mij een bepaalde tijd dat je op de publieke tribune kan zitten. Maar het is geen kwestie van 'gewoon naar binnen wandelen'. Daar is de beveiliging ook te streng voor. Bovendien is het op tv veel leuker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')