abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44409673

• Het live topic van het debat over de pardonregeling.
    quote:
    De motie van de kamer waar het allemaal mee begon!

De Kamer, gehoord de beraadslaging,
    overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
    Vorige topics...
    [live topic] Debat over de pardonregeling!!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #2
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #3
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #4
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #5
    [live topic] Debat over de pardonregeling!#6 Rita survives!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!#7 Rita survives!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #8

Teletekst nieuws van de afgelopen uren...

Live Streams
    Het debat is live te volgen via Politiek 24
    Of via deze stream.

Wat nu? Blijft Verdonk toch gewoon zitten? Nog meer moties? Zouden de ministers vanavond hun gezicht nog laten zien?

Vanavond geen debat meer. Er is een brief beloofd voor morgen om half 10, en het debat gaat verder om 10:15. Onder voorbehoud, natuurlijk. Er is gemeld dat het voltallige kabinet aanblijft, de CDA toe wil geven aan de kamer en de VVD koppig blijft volhouden

[ Bericht 1% gewijzigd door Mtijn op 13-12-2006 23:21:05 ]
  • pi_44409737
    We gaan verder om 23:15 met hopelijk een reactie vanuit het kabinet.
    pi_44409748
    Mooie foto van Rita.
    Keeping an eye on the world going by my window.
    pi_44409757
    Blegh wat een dramatiek allemaal. Gaat dus gewoon morgen om 10:15 verder
    pi_44409773
    Een echte OP! Heel netjes.
      woensdag 13 december 2006 @ 22:44:22 #6
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44409778
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef Justah het volgende:
    We gaan verder om 23:15 met hopelijk een reactie vanuit het kabinet.
    Daar hoop ik wel op ja.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_44409807
    Wachten, wachten, wachten..
    pi_44409838
    Mooi reeks wordt dit zo
    pi_44409843
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een restrictief asielbeleid was een van de pilaren van dit kabinet. Ik denk dat Balkenende net zo min zit te wachten op het openzetten van de grenzen.
    Het gaat over mensen die al hier zijn, dus waar jij het openzetten van grenzen nou opeens weer vandaan tovert is mij iig een raadsel .
    "I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
    pi_44409847
    Ben gisteren voor de tv in slaap gevallen, schiet ook vanavond weer niet op. Deadline is 12 uur, dan ga ik echt slapen
      woensdag 13 december 2006 @ 22:47:43 #11
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_44409893
    dit kabinet verdient het intussen gewoon om flink hard op hun bek te gaan. Belachelijk dat je zó lang hierover moet vergaderen en dan niet eens de beleefdheid kan opbrengen om één iemand naar de kamer te sturen met tekst en uitleg. Dit impliceert minachting voor het hoogste politieke orgaan.
    pi_44409905
    De nieuwe kamervoorzitter heeft het ook niet makkelijk nu. Haar voorgangers waren echt niet af te schepen met een vaag telefoontje, maar ze moet er natuurlijk nog in komen en het gezag verwerven.
    Verbeet bijt van je af!
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      woensdag 13 december 2006 @ 22:48:10 #13
    158292 problematiQue
    pi_44409912
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Panick het volgende:

[..]

Het gaat over mensen die al hier zijn, dus waar jij het openzetten van grenzen nou opeens weer vandaan tovert is mij iig een raadsel .
    Tikorev houdt er een alternatieve waarheid op na.
    pi_44409937
    Felix is lekker bezig.
    pi_44409950
    Staan er al live camera's op Schiphol gericht eigenlijk

Heb geen NL televisie dus.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_44409989
    Felix Hij heeft die zuurpruim goed in de tang.
    pi_44410025
    Aflopende zaken? Ik noem asielzoekers uitzetten die misschien recht hebben om hier te blijven geen afgelopende zaak. Gewoon stoppen met het uitzetten van asielzoekers en zo snnnnnnnnnnnnnnnelllll mogelijk een nieuw kabinet vormen om daarna hierover verder in te gaan.
    pi_44410035
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:49 schreef multatuli het volgende:
    Staan er al live camera's op Schiphol gericht eigenlijk

Heb geen NL televisie dus.
    Op Nederland 1 is een programma op Schiphol zag ik net.
    pi_44410054
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:48 schreef multatuli het volgende:
    De nieuwe kamervoorzitter heeft het ook niet makkelijk nu. Haar voorgangers waren echt niet af te schepen met een vaag telefoontje, maar ze moet er natuurlijk nog in komen en het gezag verwerven.
    Verbeet bijt van je af!
    Inderdaad, dat arme mensje.
      woensdag 13 december 2006 @ 22:52:10 #20
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_44410077
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef Monidique het volgende:
    Het stuitende is dat de Nederlandse nationale overheid nu zo overheerst wordt door deze crisis, terwijl het Verdonk uiteraard alleen maar om haar eigen persoon en perspectieven gaat. Dat is een schande en het is een schande dat een minister-president zich zo laat bespelen door een marginale rechtse partij met een populistische incompetente minister.
    Eens. Al die verdonkliefhebbers zouden zich eens moeten realizeren hoeveel verdonk ons eigenlijk gekost heeft. Eerst tussentijdse verkiezingen, en nou weer een hoop gedoe.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      woensdag 13 december 2006 @ 22:52:41 #21
    158292 problematiQue
    pi_44410094
    Ha, ik heb de move bedacht voor de kamer. Morgen om 10.15 Balkenende op z'n mobiel bellen dat het 11.15 wordt; "we wilden uitslapen".
    pi_44410116
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Eens. Al die verdonkliefhebbers zouden zich eens moeten realizeren hoeveel verdonk ons eigenlijk gekost heeft. Eerst tussentijdse verkiezingen, en nou weer een hoop gedoe.
    Klopt, en dan zegt ze gisteravond nog dat het veel te duur is om het uitzetten 24 uur op te schorten!
    pi_44410130
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef gronk het volgende:
    Ik heb de afgelopen dagen meer over staatsrecht geleerd dan in de afgelopen 20 jaar. In die zin vind ik dit soort crises wel nuttig. De AHA kwestie was ook erg leerzaam.
    pi_44410133
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef problematiQue het volgende:
    Ha, ik heb de move bedacht voor de kamer. Morgen om 10.15 Balkenende op z'n mobiel bellen dat het 11.15 wordt; "we wilden uitslapen".

Zelfs Wilders is wel in voor deze grap denk ik.
    pi_44410138
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:52 schreef problematiQue het volgende:

Laten ze maar voorstellen om het over het kerstreces heen te tillen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')